Toată activitatea
- Ora trecută
-
Tehnologia a evoluat enorm de cand cercetarea s-a concentrat pe partea de electrificare. De la baterii la electronica de mare putere la motoare/generatoare electrice. Cu toate astea este o mare diferenta intre o drona si o masina. Eu cel putin am impresia ca sunt mult mai multe aspecte de luat in calcul la un EV care cara oameni, fata de un UAV care daca pica pe camp, aia e. Mie imi plac EV-urile, mai ales ca tehnologie, dar nu detin unul. Vom vedea in ce directie merg lucrurile, dar ce pot eu sa zic e ca masinile cu motoare termice s-au scumpit atat de mult in ultimii ani incat nu mi se mai pare ca diferenta de pret intre un EV si un clasic este o prapastie. Ca tot zicea cineva mai sus de loganul 1.4, si eu sunt de parere ca este unul dintre cele mai reusite motoare pentru a merge din A in B, nepretentios, cu intretinere ieftina. Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica
-
Tot off-topic, eu am scris doar din proprie experienta, am fost instructor si si eu, din 96 pana in 2000, am fost impreuna cu un coleg primii instructori dupa 89, apoi am renuntat, deja apareau cei cu fitze si nu am avut stomac pentru astea...
-
- Azi
-
Tehnologia evolueaza. Coanda a facut primul motor cu reactie in 1910. Si era sa moara ars in avion (ocazie cu care a descoperit si efectul care ii poarta numele si care este de mare utilitate in tehnica). Primul avion cu reactie functional aparea in 1940 (impins inainte de razboi). Astazi toate avioanele de pasageri sunt cu turboreactoare. Inca un exemplu: Porsche a facut un tanc ICE-electric. La teste a luat foc partea electrica si a fost respins. Dar principiul de propulsie era unul bun. Astazi locomotivele de pe liniile neelectrificate sunt diesel-electrice. Faptul ca nu exista inca tehnologia potrivita, nu inseamna ca ideea este fara viitor. Da o privire printre inventiile lui da Vinci daca nu te-am convins. Cat priveste EV, barierele principale au fost si raman acumulatorii si incarcarea acestora. Iar aici progresele sunt chiar extraordinare. Si se merge inainte atat pe partea de acumulatori cat si pe partea de incarcare a acestora. La aeromodele nici nu visam acuma 30 de ani ca o sa pot folosi motoare electrice pentru propulsie. Astazi exista aeromodele cu motor electric care zboara lejer la altitudini de peste 1000 m, iar un model - Funjet - reuseste viteze maxima de peste 350 km/h. Nu mai vorbesc ce limitari existau cu statiile RC. Si uite ca pot face astazi cu dronele cu motoare electrice, si alea civile si (mai ales) alea militare
-
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui frigider în Cavaleruul Competitii Internationale
peco e pe val la baza vaului. bez ar fi nebun sa plece de la moto decenta la dezvoltare. asta o faci cand nu prea poti sa te bati la campionat. Zarco, AE etc. la ce scoate din jegu ala de moto cred ca s sanse mari sa te inseli. in acelasi timp ar mai fi o problema: Q in gp a mers doar pe L4, cum va fi stilul pe V4? Va trebui probabil schimbat, va reusi? gigeii zic cum ca GP26 va fi o evolutie a lui GP24, sa mai spuna cineva ca uzina il saboteaza pe dl Cartonel pe prima se aude incet comentariul alte dati se auzea bine. Ar fi ceva sa câștige Pedro ultimul gp. -
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui xt600 în Cavaleruul Competitii Internationale
Modelul V4 este o motocicleta 100% noua, la inceput de evolutie. Orice om cu capul pe umeri este constient ca motoreta asta are nevoie de cateva sezoane pentru a o aduce la o stare de competitivitate decenta. Decenta, nu win win! Nu este ca in cazul celor de la Honda, de exmplu, care lucreaza cu motoaare V4 de decenii si motoreta lor este rezultatul unei evolutii aproape neintrerupte, care trebuie doar sa rezolve niste puncte slabe. In cazul Yamaha, sezonul 2026 este un moment 0. Momentul resetarii totale, al ruperii de o traditie. Tocmai de aceea, am mai spus, Yamaha are nevoie de piloti care sa puna umarul la constructie. Ceva in genul Aleix Espargaro, Mir, Zarco,Luca Marini, Miller, mai nou Bezz, oameni care sa dea feedback si care sa fie capabili sa duca motoreta decent si in curse, nu doar in tururi rapide. Nu are nevoie de primadone. Vremea starurilor va veni dupa aceasta perioada de constructie. So.. Q sa nu mai zica nimic, sa isi ia boceluta si sa plece, la Yamaha este vremea pentru alt tip de pilot, nu pentru el. Si, pana ma contrazice, raman la parerea ca la titlu nu se va mai bate nici cu alta motocicleta, indiferent ca este Ducati, Aprilia, CFMoto, Honda, etc. Sunt destui piloti pe grila la fel de rapizi ca el, dar cu un mindset de cursa mai bine pus la punct. El, incet, incet, devine un Vinales mark 2. Victorii, din cand in cand, poate... podiumuri, da, dar titluri... hmmm... am multe indoieli. -
Baieti,cred ca o sa luati o pauza binemeritata daca mai continuati.
-
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui Method în Cavaleruul Competitii Internationale
În teste vine și Yamaha cu o noua iterație a V4 - se pare ca vor avea doar V4's la teste.Sa vedem ce aduc- eu le dau 20% șanse de reușită în a avea anul viitor o moto mai competitivă decât L4 actual. Despre a se ridica undeva spre locurile 3-5 eu zic ca nici nu poate fi vorba. Q a zis ca mai sta pana la testele de la Sepang din primăvară sa vadă dacă scot ceva cu care se poate bate la podium...e logic și corect ce face însă eu as zice ca e cazul ca agentul lui sa își întindă deja antenele ca sorți de izbândă cu Yamaha...doar wishful thinking. -
Numai incet, ca face vena poc si faci buba.
-
Argumente la ce? La faptul ca iti dai cu parerea despre o tehnologie si un bun pe care nu le deti? La faptul ca daca o idee suna bine in capul tau ea trebuie sa fie adevar universal valabil si toata lumea trebuie sa-l adopte? Te obliga cineva sa iti iei EV? S-au terminat motoarele termice cumva? Atata timp cat tu nu intelegi ca EV este doar o ALTERNAIVA si ca DIVERSIFICAREA pieteti este buna pentru consumatorul final, ce discutie se poate avea cu tine? Singurul lucru pe care il faci este sa arunci cu c***t in cei care detin si sunt multumiti si sa iti multumesti tie insuti pentru ca tu esti un vizionar care vede adevarul-adevrat si ca ce prosti suntem noi restul. Plus extrapolat si exagerat orice topic anti EV. Atat.
-
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui danypop în Cavaleruul Competitii Internationale
Au cazut 3-4 piloti in același viraj la începutul fp1 la moto2 si au dat steag rosu, cel mai probabil era ceva acolo ce a declansat cazaturile. -
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui frigider în Cavaleruul Competitii Internationale
testele sunt teste dar ar fi bine sa nu fie fix ultimii 2. ok in primul test poate. in al doilea - semn rau in ultimul = semn f f rau cate teste sunt? 3? ce naiba s-a decalat, inca mai sunt 20min de moto 2 cand terbuia sa fie FP1 GP -
In Laborator? Deranjeaza niste adevaruri? Cand nu mai ai argumente, ataci persoana direct sau voalat?
-
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Ovidiu M în mavetzul Service si intretinere curenta
Nu stiu daca este cea mai potrivita sectiune, dar eu am luat si pare ok. Are si lanterna puternica. Micut, usurel, 3 ani garantie. Se poate lua in ture in topcase fara probleme. Se lauda ca incarca 2 roti moto de 18" de la 0 la 3 bari cu o singura incarcare. Locatie: Lidl -
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui danypop în Cavaleruul Competitii Internationale
La primul contact cu mobra probabil nimic. Nici nu cred ca au in program sa incerce tururi rapide. Ultimele teste din presezon vor arata ceva mai concludent referitor la nivelul fiecarui pilot insa si acolo avem exemple ca testele nu-s curse, vezi Vin -
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui frigider în Cavaleruul Competitii Internationale
O sa fie interesant și sezonul de teste, sa vedem Moreira și Toprak ce fac. -
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui danypop în Cavaleruul Competitii Internationale
Mda, cine știe ce au visat aia de la TNT. In general sunt de incredere... -
neatzaaaaa! bine ca nu e vineri 13, am scapat!
-
La scuter... cred ca va fi singura solutie functionala.
-
22. VALENCIA Motul Grand Prix of the Valencian Community
topic a răspuns lui frigider în Cavaleruul Competitii Internationale
-
Si uite asa o sa ajungem sa ne dam numai prin Siberia, Mongolia si Stanuri. Acum o sa intelegem de ce veneau toti occidentalii cu mobrele in Romania in ultimii 20 de ani.
-
Asta este efectul coruptiei din politia rutiera care da permise pe spagi, dar tot nu este o scuza ca sa pierd eu timp in trafic pt toti prostii si proastele care nu stiu sa mearga. Nu esti capabil? Exista autobuz, metrou, tramvai sau taxi. Dar nu, idiotii si botoxatele trebuie musai sa se plimbe cu masina...
-
N-o iau personal deloc, inteleg ce vrei sa spui, dar pur si simplu nu se poate, in 90% din cazuri. Pentru ca nu ai timp. Pentru ca numarul de ore pentrecute in scoala sunt gandite pentru un elev mediu spre talentat. Si talentati sunt 10%. Astia sunt singurii cu care se poate face in scoala mai mult decat sa stapaneasca cat de cat mobra, sa le iasa perfect poligonul si sa fiei stare samearga perfect legal 25 de minute pe strada. Inca 20% din elevi necesita ore suplimentare ca sa intruneasca conditiile astea minime. Iar restul de 70% abia se incadreaza exact in orele legale. Nu vrei sa stii ce ae supara toti cei carora le spui ca necesita suplimentare pentru ca n-am curaj sa ies pasager la ei pe strada dupa orele de poligon! Pentru ca trebuie sa le plateasca. Anul asta noi am avut sedinte suplimentare GRATUITE nelimitat pentru astia. Ghici ce faceau? Veneau si se plimbau in poligon cu mobrele in loc sa faca exercitiile pe care i le dadea inatructorul ca sa corecteze deficientele! Pentru ca era moca! A,nu uita ca un instructor are 6 elevi odata pe poligon intr-o sedinta. De niveluri diferite. Ca asa permite legea. Exista si varianta unu la unu, dAr costa dublu scoala. Abia acolo ae poatelucra corect sieficient. Ghici cati oameni iau pachetul asta? Unu,maxim doi PE AN! Deci xam asta e situatia cu posibilitatea de a invata elevul in scoala mai mult decat minimul necesar ca sa ia permisul. Eu la aia 10% cu care se poate fac catpot de mult in plus,uneori excedand regulile, pentru binele lor. Sa-timai spun ca eu am si ore de perfectionare post permis si nui tereseaza decat pe4-5 elevi din sutele care iau permisul cu mine intr-un an?! Au luat permisul, de multe ori la limita, gata, nu maitrebuie sa invete nimic, sunt zei! Deci vezi ca nu e scoala de vina ca astia ies pe ztrada carne de tun? De vina sunt legea proasta si oamenii prosti. Cel putin in cazul scolilor civilizate, ca exista si uscaturi. Aoleu, am uitat,, nu vrei sa stii ce scandal iese daca ii spui unuia dupa 20 de sedinte ca nu e de el si sa renunte, ca aremari sanse sa moara in prima saptamana de motociclism pe strada! El e bun, merge cu masina de 20 de ani situ esti un bulangiu nepriceput carenu e in stare sa-l invete ce trebuie. El te-a platit o gramada de bani si tu nu ti-ai facut treaba. Pai in poligon. inainte se orele in trafic, chiar se face verificarea elevului, ca si noi vrem sa ne intoarcem vii de pe strada. Daca nu poate face ce ii cerem la verificarea asta nu iesim pe strada si e obligat sa isi ia sedinte de poligon ca sa corectam ce e se corectat. Nu vrei sa stii cati ne dau pe jos in poligon la verificarea asta! Si aici iese circ, ei mereu sustin ca merg senzational si noi suntem nistenenorociti care vrem sa facem bani pe aeama lor, de parca eu as fi patron si as incasa ce platesc ei! PS Acuze de off, dar stiu ca putina lume realizeaza realitateadin scoli si profit de orice ocazie ca sa o explic. Inca ceva: vrei sa inveti bine simai mult decat sa iei permisul? Hai la noi la scoala, ia un pachet VIP,unu launu cu instructorul si, daca nu esti vreun antitalent sau vreo putoare, o sa iesi din scoala Rossi fata de un elev normal de la un pachet normal. Costa 5000 de lei scoala in loc de 2200. Te bagi?
-
:))))) Poa sa stea liniștită pwlimea și sa meargă la 2m unii de alții cu 130 în continuare. Nu e camere, liber la retardism! Libertate!
