Sari la conținut

Cati KM are scuterul meu


tibosee
 Share

Postări Recomandate

Cei care aveti indoieli, puneti aici poze cu rolele voastre, curele, discuri de frana, compresia masurata, starea vopselei si urmele de rugina, tara de provenienta, km de pe bord, sigur veti primi cea mai corecta informatie..



incep eu:

 

Burgman 2004, pe bord avea 18.700, a venit cu cureaua originala, cu role malossi aproape noi, variatorul are doua santuri unul sus si unul jos, ambreiajul avea 3-4mm grosime in ferodouri. Discuri originale fata-spate, cel pe fata este in stare mai buna decat cel de pe spate, dar ambele mai merg mult si bine.

Am schimbat amortizorul spate pentru ca nu mai lucra, era prea moale, cauciucul pe spate l-am taiat, cel de pe fata este dot 2009 si este in stare foarte buna.

Compresia masurata este 800kPa iar in carte este din fabrica intre 860-900.

Am luat cu el 160 cu role Dr. Pulley si 150 cu cele malossi de 18g.

Consumul in oras este de 5-5.5 mers lansat la fiecare semafor si tare tot timpul. In afara nu am facut consumul, dar sper in weekend.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Continui eu:

 

Burgman 2008, pe bord avea 3450 km, cand l-am luat in 2009, sursa RO, acum ar trebui sa aiba ca la toata lumea 10.400 km, ca sa fiu proportional, dar am dat kilometrajul INAINTE la 38.000 km, ca sa ma dau mare ca ce bune sunt Burgmanele; variatorul are santz numai sus, desi mereu la prima pornire il tin la relanti pana se ridica acul de la temperatura unde stiu eu.Nu a vrut sa faca sant jos!!!

 

A venit cu toate originale de la Suzuki, NU am schimbat nimic in afara de consumabile, amortizoarele si fata si spate isi fac treaba si nu a plans niciunul, mai am pana la 20.000 km; cauciucurile DOT 2008, mai merg sezonul asta.

 

Viteza la fel 160 cu totul original si vechi.

 

Consum in oras neconcludent ca nu am facut special dar indicat la bord 3,7 odata si 4,1 intr-o zi mai aglomerata. Cel mai mic consum afara a fost de 3.0 L/100 km pe DN1, dar cand am oprit, si pana am scos aparatul sa-l pozez, s-a facut iar 3,1 si am ratat recordul; media de mers legal e de 3,3 iar cu ceva portiuni mai sportive e de 3,5 L/100 km. Pun poze si cu bordul sa se vada consumul. Pana acum sunt multumit, e ok totul pt 10.000 km REALI. :)

 

Abia astept sa se faca 1 mai sa-l scot mai departe...

 

 



.

De fapt postarea mea ar fi trebuit sa fie asa:

Continui eu:

Burgman 2008, pe bord avea 3450 km, cand l-am luat in 2009, sursa RO, acum ar trebui sa aiba ca la toata lumea 10.400 km, ca sa fiu proportional, dar am dat kilometrajul INAINTE la 38.000 km, ca sa ma dau mare ca ce bune sunt Burgmanele; variatorul are santz numai sus, desi mereu la prima pornire il tin la relanti pana se ridica acul de la temperatura unde stiu eu.Nu a vrut sa faca sant jos!!!

A venit cu toate originale de la Suzuki, NU am schimbat nimic in afara de consumabile, amortizoarele si fata si spate isi fac treaba si nu a plans niciunul, mai am pana la 20.000 km; cauciucurile DOT 2008, mai merg sezonul asta.(Uf, iar am mintit ca sa sustin pe Suzuki...de fapt am schimbat ambele jambe fata, supurau, troncaneau si aveau coroziune avansata; iar amortizorul de spate batea in blocul motor si nu mai lucra deloc; am luat de la dezmembrari. bordul si parbrizul s-au deformat de la soare, motorul zornaie si papa cam 500 ml/1000 km, saua imi cade ca nu mai tine verinul, la relanti turatia oscileaza intre 1200 si 2000, si pana se incalzeste motorul mi se opreste de 5-6 ori; cand franez vobleaza si are tendinta sa o vireze dreapta, si multe altele..)

Viteza la fel 160 cu totul original si vechi.( Sincer atinge 105 km/h in mod normal, dar apoi daca tin blana ajunge la 110-115 cam in vreo 20 secunde; mai mult nu; daca reduc brusc acceleratia imi moare motorul in mers si pot sa-l repornesc dupa ce se raceste 8-10 minute).

Consum in oras neconcludent ca nu am facut special dar indicat la bord 3,7 odata si 4,1 intr-o zi mai aglomerata. Cel mai mic consum afara a fost de 3.0 L/100 km pe DN1, dar cand am oprit, si pana am scos aparatul sa-l pozez, s-a facut iar 3,1 si am ratat recordul; media de mers legal e de 3,3 iar cu ceva portiuni mai sportive e de 3,5 L/100 km. Pun poze si cu bordul sa se vada consumul. Pana acum sunt multumit, e ok totul pt 10.000 km REALI. :)
(Ca sa spun adevarul, afara ia cam 5L/100 km iar in oras spre 6,5-7L/100 km).

Abia astept sa se faca 1 mai sa-l scot mai departe, spre munte...(Iar mint, mi-e si frica sa ies cu el din Bucuresti, sa nu ma lase-n drum pe undeva; mai departe de Snagov nu merg)

Oricum, astea fabricate dupa 2007, sunt foarte proaste...produse expandabile, de consum; nu se mai fac de calitate cum se faceau pe vremuri, acum 10-15 ani; asa ca nu recomand sa va luati ceva mai nou de 2006, ci preferabil din 1999-2004 care sunt cele mai bune, macar te tin pana incep sa crape,spre 20.000 km, nu ca la ce am luat eu sa crape diverse la 10.000 km...mare dezamagire! totusi continui sa cred in Suzuki, desi as vrea sa vad care e treaba si cu Honda.

post-70641-0-96256700-1366318352_thumb.jpg

post-70641-0-32320700-1366318590_thumb.jpg

post-70641-0-05914800-1366318897_thumb.jpg

post-70641-0-35267000-1366319004_thumb.jpg

post-70641-0-39760400-1366319532_thumb.jpg

post-70641-0-50916400-1366319844_thumb.jpg

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Autosos, vad ca incepi sa urmaresti din ce in ce mai mult topicurile de burgman...te bate vreun gand? :)

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

In principiu 1 Mai; de fapt 27 aprilie...pana atunci nu am asigurare, ca nu am bani(fac economii si ma zgarcesc ca sa-mi schimb mopedu)...incepand cu 27 aprilie, pot sa scot burgul legal.

 

Iar inainte de luna mai, la munte e cam frig, plus ca la umbra e si condens pe jos, pe asfalt, conteaza un pic...si daca e padure te taie un frig de nu se poate...

 

Iar de pe la inceputul lui noiembrie nu mai e de mers pe burg, ca te rupe frigul.

 

In oras merge...dar la peste 80km/h cand e rece simti al dracului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator Sir George Mihail Burghy

Este!...bine ca nu trebuie sa o car eu, ci ea pe mine; are ceva kg dar la 400 cmc se accepta. :)

Cei care aveti indoieli, puneti aici poze cu rolele voastre, curele, discuri de frana, compresia masurata, starea vopselei si urmele de rugina, tara de provenienta, km de pe bord, sigur veti primi cea mai corecta informatie..

 

 

incep eu:

 

Burgman 2004, pe bord avea 18.700, a venit cu cureaua originala, cu role malossi aproape noi, variatorul are doua santuri unul sus si unul jos, ambreiajul avea 3-4mm grosime in ferodouri. Discuri originale fata-spate, cel pe fata este in stare mai buna decat cel de pe spate, dar ambele mai merg mult si bine.

Am schimbat amortizorul spate pentru ca nu mai lucra, era prea moale, cauciucul pe spate l-am taiat, cel de pe fata este dot 2009 si este in stare foarte buna.

Compresia masurata este 800kPa iar in carte este din fabrica intre 860-900.

Am luat cu el 160 cu role Dr. Pulley si 150 cu cele malossi de 18g.

Consumul in oras este de 5-5.5 mers lansat la fiecare semafor si tare tot timpul. In afara nu am facut consumul, dar sper in weekend.

Eu am indoieli; si le exprim ca de aia ai deschis topicul asta, nu? Chiar asa ai scris tu!

-Ma indoiesc ca avea real 18700 km; dar cred ca iti face placere sa crezi asta. Am inspectat variatorul si la 24.000 km (nu la 18700) abia are o dunga-sant sus pe 90-110 km.

-Ma indoiesc ca ai atins cu el 160 km/h....mai exagereaza omul dar nici chiar asa; presupun ca esti pescar si le infloresti. Pune "role" dr.Pulley mai grele si o sa atingi 200 km/h. Nu?

-Ce inseamna "mers tare in oras"? ca mai mult de 100 km/h nu ai unde sa atingi in trafic...poate noaptea pe Kiselefff....periculos!

-In afara? Pai ai iesit tu cu burgul in afara mai departe de Gaiesti? Ce consum sa faci? Du-l pe undeva peste 300 km si apoi vezi ce si cum!

Eu cred ca mai ai pana sa pui burgul asta la punct....cam vreo 500 euro! Daca ajungi cu totul la 3000 euro nu e rau; e totusi un burgman. Spor la treaba si asfalt uscat! :)

 

 

Stiu ca exista la un moment dat un moment de alegere:

1) Nu ai suficienti bani si:

-Iti iei un jaf de 1000 euro, functional, vechi, din 2003, si iti estimezi ca in timp de sa zicem 5 ani, vei mai baga in el cam 2000 euro si ti-l faci brici. E ca si cum ti-ai cumpara in rate un burg cu un credit de la banca de 5 ani. E ok!.Nu ai avut ce face altceva, daca nu ai gasit nicio banca sa-ti dea credit sa-ti iei un burg de 3000 euro de la inceput.

 

2)Gasesti bani, sau iei un credit de la banca de 3000 euro si iti iei un burg din 2008; este ok si 5 ani nu mai ai nimic de bagat in reparatiile lui si nici griji.

 

Totul este ok; situatiile sunt aproximativ egale cu urmatorele observatii:

-in cazul 1, la revanzare, va fi mai greu, deoarece mai usor vinzi ceva din 2008 decat ceva din 2003.

-In cazul 1 pot fi mult mai multe componente care vin la "cedare la termen".

-in cazul 1 apare si uzura morala, eventualului cumparator varsta i se va parea mare.

 

In functie de alegerea fiecaruia, la momentul respectiv, intra intr-o situatie sau alta; mie mi se pare mai buna situatia 2, pt. care merita sa te straduiesti sau sa mai ai un pic de rabdare si sa amani achizitionarea. Parere personala.

Cine nu vrea ca in loc sa dea 5000 euro pe 'cal' sa puna numai 1000 si de restul sa bage benzina? din pacate e f. greu si gasesti ceva asa de bun!

 

(P.S.Ca o remarca la toate "inteligentele si dragaleseniile" postate de tine pe topicul de Burgman, nu pot sa nu ma gandesc ca daca fiu-meu ar fi fost pe sfert ca tine, cred mi-ar fi paralizat un ochi...asa ca slava Domnului nu e cazul!) :)

 

 

.

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu nu ai sant jos, ca scuterul tau nu sta la relanti, doar la 110 la ora sau cu motor oprit. e logic, ce mama dracu.

si nu ai sant jos, ca tu ai grija sa tii relantiul manual cand e rece, sa faca santuri la mijloc, sau unde iti place tie, asa cum ziceai.

e si asta o afacere, sa cumperi un scuter cu 40.000 l bord in care nu s-a bagat niciun ban, nici macar curea sau role schimbate, nu mai zic de placute, variator, ambreiaj..

sa il iei de la unu ca tine si sa te apuci sa schimbi la el..oare cat face toata afacerea?

ia sa vedem..cureaua 600 lei, variatorul 1100 lei, ambreiajul 1200 lei, role 150 lei, placute 200 lei, antigel, lichid de frana, ulei, filtre, 350 lei..oare de ce mama dracu se apropie de 1000 de euro, fara manopera?

ca e un jaf? nu, ca e in perfecta stare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Nu am sant jos pt. ca scuterul meu, nu a stat cumulat ore intregi la semafor zilnic(aici se sta la relanti, nu?)... la mine sta la relanti sambata si duminica cam 3+3 min la prima pornire a zilei, pna se incalzeste dimineata inainte de a pleca in excursii; si inca la cateva semafoare pana ies din oras. Pe cand cu al tau au mers la greu italienii prin Roma sau alte orase mari cu multe semafoare; cred ca are vreo 60-80 minute zilnic de stat la semafoare de un minut in medie. Asa apar santurile!

La mine dupa ce-l pornesc are relantiul la 1700 rot/min si cand se incalzeste scade la 1500. Soc automat. Nu ating nimic. Mereu pornire imediata si impecabila fara bolboroseli ca la tine!...pe la 110 km/h este acel sant ca e clar ca la acel regim merge preponderent.

Te asigur ca la 40k km e ca nou. Desi nu s-au bagat bani decat in consumabilele curente. Cureaua mai tine 6000-12000 km, poate si mai mult depinde cum iese la inspectie. La fel si rollele!...variatorul si ambreiajul sunt in stare f buna, nu necesita nimic! Placutele de franarwe suint schimbate si sunt si de rezerva! La fel fluidele; cauciucurile sunt in curs de schimbare! Nu costa nimic!...nici manopera, si nici piese!....doar cureaua 110 euro.

Deci o sa-l operez inca cel putin 3 ani sau 36.000 km, in starea in care este doar cu consumabile curente! Si farta vizite la service si mers din mecanic in mecanic!...O sa vezi!...Abia dupa aia o sa analizez iar starea ambreiajului si a variatorului si a curelei, etc.

Deci nu se apropie nimic de 1000 euro...banui ca nici al tau nu merge fara ulei, filtre si antigel, nu?

Dar o sa vedem cat de curand ce si cum...toamna vine f. repede! Pana atunci iti recomand sa nu ratezi Transfagaraseanul , Transalpina , Sighisoara, Sibiu, Cheia, Rucar--Bran, Delta, Marea, Dealurile Macinului, Vulcanii noroiosi, Siriul, bulgaria, etc....



Nu stiu de ce dar am impresia ca tu te pregatesti de "scrap"....sa vedem !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 40.000 e ca nou..cureaua mai tine si ea inca vreo 6123,53 km, asta dupa estimarile tale ingineresti, facute cu metoda mirositului seii.

si ambreiajul, e ca in prima tinerete, 40.000 km sunt un fleac, mai merge inca 200.000 lejer.

are si soc automat..ce sa mai..o adevarata minune tehnologica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

la 40.000 e ca nou..cureaua mai tine si ea inca vreo 6123,53 km, asta dupa estimarile tale ingineresti, facute cu metoda mirositului seii.

si ambreiajul, e ca in prima tinerete, 40.000 km sunt un fleac, mai merge inca 200.000 lejer.

are si soc automat..ce sa mai..o adevarata minune tehnologica.

Da, la 40k e ca nou....ca nu e ca al tau 180.000km....daca nu crezi macar fa comparatie cu burgul lui Vittore care e din 2003, deci mai vechi ca al tau, are de vreo 4 ori mai multi km si nu se compara la mers cu al tau, te asigur ca am mers si eu destul pe el; ala da burgman din 2003!...

Stiu ca ai obsesia ca ai numai 18 k km in 10 ani; dar cedarile petrecute ar fi trebuit sa te convinga de adevar; parerea mea e ca sa-ti scoti banii bagati dezmembrandu-l. E adevarat ca dureaza ceva dar in final te scoti.

 

la 40.000 e ca nou..cureaua mai tine si ea inca vreo 6123,53 km, asta dupa estimarile tale ingineresti, facute cu metoda mirositului seii.

Inteleg ca "ingineria" este ceva care iti este complet strain, si luat de tine in deradere; deci ce sa discut cu tine? :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...