Sari la conținut

Ij 350- renastere


iulian86
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Salut, dupa cum am zis intr-un post pe aici, si anume ca intentionez sa eloxez ceva piese din motor, azi am facut un test si sunt pe jumatate multumit. Pozele sunt in ordinea lucrarii.

De la un magazin cu materiale de constructie am luat doua galeti de carat mortar, o punga de soda caustica fulgi, iar in garaj aveam ceva acid sulfuric 50%, plus masca de gase, ochelari si manusi.

Am ales cotul dintre carburator si cilindri de la jupiter 3. Nu ma pricep, insa nu pare aluminiu curat.

 

Am curatat piese cu detergent si apa calda, nu am insistat prea mult.Apoi am preparat intr-o galeata o solutie de apa si acid. Am tinut piesa cam 5 min, fara nici o reactie vizibila.

Apoi dupa ce am scos piesa, am clatit-o si am pregatit soda. In galeata am pus cam 5 litri si o mana de soda. Reactie usor violenta. Dupa ce am dizolvat piesa, am tinut-o cam 3 min in soda. Reactia era vizibila ca si acidul care iese dintr-un pahar de suc.

Dupa ce am scos piesa am clatit-o si am pus-o la colorat.

Solutia am preparat-o intr-o oala, cu ceva otet, sare si un plic de colorat textil Galus. Pe plic scria ca este gri-bleu, dar a iesit rosu inchis. Piesa a stat la fiert cam 15 min.

A fost scoasa, clatita, stersa si pozata.

As mai face ceva teste, insa cu p culoare neagra.

post-77614-0-83453700-1397755942_thumb.jpg inainte de lucru

post-77614-0-18487300-1397755958_thumb.jpgdupa curatarea cu detergen

tpost-77614-0-67603300-1397756020_thumb.jpgdupa baia cu soda

post-77614-0-77925000-1397756139_thumb.jpg dupa colorare si fixare

post-77614-0-91082000-1397756094_thumb.jpg

post-77614-0-30360600-1397756198_thumb.jpg

post-77614-0-59171700-1397756213_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna treaba cu curatatul chimic si vopsitul asta daca pe viitor se curata mai usor sau nu se mai depune mizeria la fel ca inainte, altfel ...

 

un sfat...cauta clingherit ceva mai gros, cel de instalatii...un 3 sau 4 mm pt garnitura la galería de admisie e super ok, etanseaza bine plus ca daca nu aliniezi cilindrii reduce riscul sa spargi galería atunci cand strangi suruburile.

 

spor.

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postez iar, fiindca a aparut o eroare.

salutari la toata lumea, dis de dimineata m-am apucat sa asamblez motorul de la ij. Am renuntat la ideea de eloxare si am pastrat doar partea de curatare cu detergent si degresare cu acid.

Mi-am pregatit toate piesele ce au fost demontate si am inceput lucrul. Dupa 20 min carterele erau montate si stranse, totul parea ok. Alte 2 ore le-am pierdut la cutia de viteze. Nu intra complet, nu se potrivea si totul din cauza unei parghii cu un arc ce bloca arborele ce schimba vitezele. Am rezolvat si pe asta si apoi am zis sa pun motorul pe un stand confectionat de mine, insa am realizat ca inainte sa montez capacul de la cutia de viteze nu am bagat cele doua suruburi care fixeaza motorul de cadru.

Asa ca am luat-o de la capat si am remediat problema. Totul parea bine, si am zis sa arunc un ochi in manualul de ij 56. si sa constat ca nu am pus saibe pe arborele care misca furcile de la viteze.Inca 20 de min. pierdute.

Dupa ce am pus motorul pe stand am inceput lucrul in partea de la ambreiaj. Aici iar probleme. La ambielaj nu puteam sa introduc semeringul dintre rulmenti, fiindca era o bucsa introdusa acolo.

Singura modalitate sa introduc semeringul era sa scot acea bucsa, asa ca neavand alta solutia, am facut bucati motorul iar.

Dupa un set de garnituri stricate si ceva silicon irosit am reusit sa montez aproape tot motorul, m-am oprit la partea cu dinamul si reglarea avansului.

Partea de ambreaij a fost usor de montat, mai ales ca am gasit pe un blog, banuiesc ca era al user-ului vulpoiu, tot ce era necesar.

Dupa toata operatiunea asta, am ramas cu ceva saibe nemontate. nu imi aduc aminte de pe unde le-am scos, nu erau necesare pe nicaieri, cu exceptia locurilor unde manualul si sfaturilor user-ilor de pe forum indicau, insa banuiesc ca dupa ceva kilometri parcursi vor apare jocuri si le voi gasi locul.

Sper ca azi sa termin totul si sa il pornesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Operatie in matze de Ij deci? :) Ma bucur ca ti-au folosit.

 

Saibele preiau jocurile si asigura fixarile corecte in treptele de viteza. Una e sigur sub harta vitezelor, alta in cap, celelalte in functie de necesitati.

Cele doua saibe de la ”harta vitezelor” le-am pus, restul banuiesc ca le voi gasi locul cand voi mai umbla in el..

Acum se lucreaza la partea electrica si curatarea carburatorului, pana diseara vreau sa il pornesc.

Deja am pus ulei in el si inca nu a inceput sa curga si sper sa nu o faca. Oricum si inainte de a umbla la el umezea pe burta si cand statea pe cricul lateral curgea pe la pedala de pornire.

Insa la pedala de pornire am folosit un semering de la jupiter 3 si o bucsa si sper sa fi rezolvat problema, inainte avea montata doar o bucsa de bronz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand ai inchis motorul ce ai pus intre cele doua cartere? garnitura sau (si) silicon.

prima oara am pus un silicon gri, am avut putin, iar a doua oara dupa ce am remediat unele probleme am pus rosu. Am bagat ulei si vad ca este ok. Garnituri pentru cartere nu am gasit

 

La finalul acestei zile am reusit sa pornesc motorul, insa dupa multa munca. Am refacut partea electrica dupa manual si nu a vrut sa o ia deloc, apoi am incercat sa vad daca dinamul este buna si nu am reusit sa il invart ca un motor, asa ca am folosit doar platina, o bobina de 12v si un redresor si am dat pedala, dupa cateva incercari a pornit.

Dupa toata chinuiala asta redresorul s-a stricat si la imbinarea dintre cartere a inceput sa se vada uleiul,

Acum cred ca il voi desface iar bucati si voi baga clincherit subtire intre cartere si voi renunta la silicon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e bun nici clingheritul

asigurate ca motorul e pregatit 100% pt montat (inchis) si ca nu trebuie sa mai revii pt un lucru minor la redeschiderea lui, curata bine eventual spala cu ceva dizolvent portiunea unde ar presa garnitura daca ar fi si pune o película de vopsea las-o asa un timp sa se usuce putin si pe urma inchizi, surplusul de vopsea ce ramane pe afara se poate departa usor cu un cuter

uleiul al pui in ziua urmatoare,

in felul asta am inchis motoare ani de zile si nu am avut probleme cu aer fals sau cu scurgeri de ulei.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca suna aberant dar ar merge ca dupa ce se monteaza carterele sa se treaca cu un cordon de sudura cu aluminiu pe partea inferioara a carterelor? Ar fi cea mai sigura etansare.

Iar atunci cand vrei sa umbli la cartere cu polizorul sau flexul se poate pili acel cordon.

post-77614-0-94615100-1398276774_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai fratilor chiar voi nu ati auzit de silicon victor reinz este la orice magazin de piese auto straine da este 30 lei tubul dar uiti ce este picatura de ulei sa mai scris si pe alte topicuri despre acest silicon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins că majoritatea fraţilor au auzit de Victor Reinz, dar tot majoritatea ştie că mai devreme sau mai târziu tot iese ulei la IJ. La MZ şi Simson mai ţine dar la IJ, niet. Şi eu am încercat deseori varianta cu vopsea, cum zice Burg_man, şi nu am avut probleme. Mai sigură este varianta lui Lolo_ID, doar că are dezavantajul "logisticii" mai elaborate (mie personal nu-mi prea place să fac garnituri de cartere deşi am o grămadă de preducele diferite şi klingherit cauciucat).

Pe vremuri, moşii mai foloseau magiun de prune care după ce se usca era ca betonul şi dădea rezultate excelente, peste aşteptări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Magiun se folosea dar nu intre carterele motorului ci intre cartere si cilindru, unde temperatura e mult mai mare. E treaba probata. Te chinui vreo cateva ore ca sa dezlipesti cilindrul de pe cartere.



Mai sigură este varianta lui Lolo_ID, doar că are dezavantajul "logisticii" mai elaborate (mie personal nu-mi prea place să fac garnituri de cartere deşi am o grămadă de preducele diferite şi klingherit cauciucat).

 

Motorul de pe IJ-ul meu e inchis exact cum am scris mai sus ( cu prespan si lac termic dupa care l-am bagat in cuptorul aragazului vreo 40 min la 100 grade ) in vara 2012 si n-are picatura de ulei sub el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care mai de care mai deştept... Mă rog, sport naţional românesc. D-aia e unde e adunătura asta cu pretenţie de popor.

 

Oare în fabrică foloseau magiun de prune? ... Probabil borhot, rezultat după producţia de vodcă. Sau garnituri care de care mai deştepte. Preşpanuri , postşpanuri şi prezentşpanuri. D-aia când desfaci un motor virgin găseşti un formidabil NIMIC.

 

De verificarea planeităţii semicarterelor nu vorbeşte nimeni. Faza aia academică cu geamul. Şi de soluţii de cementare gen nenorocitul de Fix-Gewinde tot nimeni.

 

Vopsea... Povidlă... Români....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi expune parerea din experienta acumulata de-a lungul anilor,

propietarul agrgatului isi alege varianta cea mai buna pt el, ce te faceai daca nu spunea nimeni nimic ...ba din contra intra cu ceva de genu citez...'dai foc' era mult mai bine ...nu?

eu am expus varianta cu vopseaua pt ca am folosit-o de nenumarate ori. Nu e batut in cuie, obligatoriu, ca cineva sa faca musai cum am zis eu, vezi bine ca dupa postarile mele au intrat si alti colegi cu alte sfaturi.

si daca faci planeitate la fiecare demontare, normal ca de acolo o sa dai jos material daca lucrezi cu dalta si cu barosu...vorba lui schumydan, cate putin ..normal, dar dupa cateva zeci de manevre unde ajungi? nu e mai bine sa demontezi cu grija si sa nu fie nevoie de planeitate si de un strat gros de silicon sau alte magiunuri si vopsele??? ce zici.

apropo's...tu ce pui sau ai pus la motoarele tale ca si element de etansare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inlocuiesc carterele sau cilindrul sau motorul cu totul. Daca e cazul. Sau motocicleta. Are balta peste. Daca operatiunea trece de nivel discuri de ambreiaj sau ceva saibe, ... altaaa!!

 

Ca SOLUTIE de etansare, nu element, am pomenit de Fix-Gewinde. Si apropos, am reconditionat nu numai motoare de moto.

 

Oricum, eu poate sunt "ieftin", ("e biba! nu intelege!"), dar nu inteleg migaleala asta a reconditionarii ... ca o boala. Daca ambielajul are o pata de ceva, daca vreun capacel are o mica infundatura.... gata, se cheltuie niste bani enormi. De parca se reconstruieste vreo naveta spatiala. Ca dupa atata bani si timp bagati..... sa rezulte tot o pacanitoare sovietica, prea putin performanta comparativ cu claia de centimetri cubi saumarimea rotilor, dar mai ales de banii investiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand desfaci un motor virgin gasesti o solutie de etansare de-a lor care seamana cu un soi de chit foarte tare si aplicat intr-un strat foarte subtire.

in functie de modul constructiv al carterelor si felul de etansare ai garnituri de diferite grosimi sau chitul de care ziceam.

grosimea cartonului prespan este undeva la 0,2 mm si nu afecteaza distantele din motor in cazul ijului.

 

 

PS deviezi un pic de la subiect si tare mi-e sa nu dispari iar dupaici :peace:



Care mai de care mai deştept... Mă rog, sport naţional românesc. D-aia e unde e adunătura asta cu pretenţie de popor.

Oare în fabrică foloseau magiun de prune? ... Probabil borhot, rezultat după producţia de vodcă. Sau garnituri care de care mai deştepte. Preşpanuri , postşpanuri şi prezentşpanuri. D-aia când desfaci un motor virgin găseşti un formidabil NIMIC.

De verificarea planeităţii semicarterelor nu vorbeşte nimeni. Faza aia academică cu geamul. Şi de soluţii de cementare gen nenorocitul de Fix-Gewinde tot nimeni.

Vopsea... Povidlă... Români....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care mai de care mai deştept... Mă rog, sport naţional românesc. D-aia e unde e adunătura asta cu pretenţie de popor.

 

Oare în fabrică foloseau magiun de prune? ... Probabil borhot, rezultat după producţia de vodcă. Sau garnituri care de care mai deştepte. Preşpanuri , postşpanuri şi prezentşpanuri. D-aia când desfaci un motor virgin găseşti un formidabil NIMIC.

 

De verificarea planeităţii semicarterelor nu vorbeşte nimeni. Faza aia academică cu geamul. Şi de soluţii de cementare gen nenorocitul de Fix-Gewinde tot nimeni.

 

Vopsea... Povidlă... Români....

 

Daca ai fi folosit prespan si lac termic probabil n-ai mai fi scis asta.
Vorbeam despre metoda cu magiun ca fiind o etansare folosita de oameni pe timpul cand nu gaseai diferite solutii de etansare cu nume bucherite. Eu am facut asta din curiozitate si nu recomand.
NIMIC-ul de care vorbesti tu e , de fapt , intre carterele motoarelor de Planeta/Jupiter. Aici se discuta despre IJ 56.
E usor sa vorbesti despre verificarea planeitatii carterelor care, in principiu, se face simplu dar rectificarea lor e putin mai greu de facut.

 

Eu inlocuiesc carterele sau cilindrul sau motorul cu totul. Daca e cazul. Sau motocicleta. Are balta peste. Daca operatiunea trece de nivel discuri de ambreiaj sau ceva saibe, ... altaaa!!

 

Ca SOLUTIE de etansare, nu element, am pomenit de Fix-Gewinde. Si apropos, am reconditionat nu numai motoare de moto.

 

Oricum, eu poate sunt "ieftin", ("e biba! nu intelege!"), dar nu inteleg migaleala asta a reconditionarii ... ca o boala. Daca ambielajul are o pata de ceva, daca vreun capacel are o mica infundatura.... gata, se cheltuie niste bani enormi. De parca se reconstruieste vreo naveta spatiala. Ca dupa atata bani si timp bagati..... sa rezulte tot o pacanitoare sovietica, prea putin performanta comparativ cu claia de centimetri cubi saumarimea rotilor, dar mai ales de banii investiti.

 

Inlocuirea cilindurlui e una, inlocuirea carterelor e alta. Motorul IJ-ului 56 are, in afara de seria ce apare in actele motocicletei, o alta serie ce arata imperecherea lor cu capacele deci e exclusa varianta asta cand reconditionezi un motor care e mai batran cu cativa zeci de ani ca IJ Planeta 5, DNEPR sau Oltcit. Sa zicem ca schimbi motorul.... Ce faci cu seriile ? Gasesti motor cu carterele si capacele ce au toate aceeasi serie de imperechere ?
Inlocuiesti motocicleta cu totul ? Cate IJ-uri 56 sti cu numere noi si fiscal la zi ca sa-ti permiti sa schimbi motocicleta de fiecare data cand apare o "buba" pe care o crezi iremediabila ? Introducem si elementul bani in ecuatie ?
Din situatiile astea apare boala reconditionarii.

 

grosimea cartonului prespan este undeva la 0,2 mm si nu afecteaza distantele din motor in cazul ijului.

 

Ba "afecteaza". Sti bine ca saibele-distantiere de la harta vitezelor se pun in functie de grosimea garniturilor dintre cartere si dintre carter si capacul cutiei de viteze.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...