Sari la conținut

cocoon

Membru
  • Număr conținut

    108
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    Yamaha FJR1300
  • Numar Moto
    -
  • Club
    -

Vizitatori Recenți Profil

639 citiri profil

cocoon's Achievements

  1. Salut, Da, am gasit intre timp poza italianului cu genti din astea pe GT - avea o folie cauciucata peste gentile laterale ca sa nu se matuiasca vopseaua de pe gentile laterale. Dar nu m-am uitat de unde ancorase cordelinele de fixare genti - banuiam ca undeva pe dedesubt de scarite etc - probabil sunt necesare intr-adevar si acele urechi pt ancorare. Oricum cel putin peste gentile de GT nu mi par f confortabil de utilizat - mai ales daca ai si pasager...
  2. Asa este - ramane un mic spatiu nefolosit pe langa gentile originale - probabil max 1L din cei 33L cat are parca geanta 'mare' de plastic. Dupa cum spuneam - sunt plusuri si minusuri: cele originale de la FJR erau exact pe sistemul celor de la Kleinert. De fapt, in plus, inchiderea de sus avea si un fel de capac prins cu 2 fermoare pe care le puteai lasa deschise pt a forta suplimentar bagaj. Problema era ca erai mereu tentat pe traseu sa mai inghesui in ele chestii pe care nu le aveai la plecarea de acasa (souveniruri etc) - geanta de textil permitea insa fortam mereu usile si incuietorile de la gentile laterale. Nu au cedat vreodata insa era un stres mereu capitolul asta. Cu astea originale BMW stiu clar ca daca nu se inchide geanta interioara - garantat nu se inchide nici cea exterioara de plastic (cu riscul asumat ca am pierdut un mic spatiu suplimentar de incarcare). Cu toate astea s-a mai intamplat pe traseu sa incercam sa inghesuim diverse mici obiecte in spatiul ramas nefolosit pe langa geanta interioara - deci am gasit si la GT motiv de stres pt clapele si incuietorile laterale :))))) Legat de borseta - si cea de la Wunderlich are un velcro pe capacul GPS plus 2 capse in suruburile laterale. Nu pot sa zic ca o atinge fortat parbrizul, doar cand coboara parbrizul auzi pe ultimii 2cm de cursa cum 'sterge' discret borseta, sigur nu e problema pt motoras sau sistemul de ghidaj parbriz. Dar alternativa pe care ai postat-o in poze pare chiar ok, prin comparatie nu cred ca merita 100E cea de la Wunderlich. Misto si hand-guard-urile, chiar arata bine iar pretul e de cateva ori sub orice firma producatoare dintre cei consacrati. Am vazut si carligele/urechile de bagaje postate de ceilalti colegi: sunt interesante insa ar implica sa prinzi bagajul direct deasupra gentii laterale. Probabil trebuie la fel inserat un material de protectie intre geanta laterala si bagajul pe care il pui direct pe geanta. Cu barele pe care le-am luat teoretic bagajul sta direct pe ele, doar daca e mai maleabila punga ar putea atinge de geanta laterala; in plus prinzi mai usor plasa elastica cu carlige de barele laterale. O alta chestie pe care am vazut-o acum ceva ani pe GT-ul unui italian: niste genti flexibile de la GIVI oarecum paralelipipedice. Se prindeau cu niste curele de geanta laterala si stateau direct pe geanta (la fel cu un material intre ele anti-zgarieturi etc). Erau f incapatoare (probabil 20-25L fiecare) insa blocau accesul in geanta laterala - nu cred ca puteai accesa 'zavorul' fara sa demontezi geanta suplimentara de la GIVI. Nu ma tentau - totusi m-am uitat din curiozitate de preturi atunci si nu le-am gasit nici la GIVI pe site...
  3. Dupa parerea mea pt diferenta de bani intre Wunderlich si cele originale BMW nu merita Wunderlich, chiar nu regret ca am luat de la BMW. Din pacate in 2017 cand le-am luat pe cele originale BMW inca nu aflasem de reselleri online de piese originale BMW si la reprezentanta de la care le-am luat m-au articulat cu vreo 300E :((( . Pe online probabil sunt preturi mai bune acum; daca in Bucuresti la reprezentanta sunt 'doar' 1000Lei e chiar ok pretul. Pt 'rack-urile' suplimentare montate peste gentile laterale - da, e bine sa ai protectiile de folie montate pe genti. Aici am luat alta tzeapa: am pus foliile originale BMW care au fost vreo 110E si protejeaza 2 piese din partea superioara a gentilor. Situatia cu Wunderlich e invers: la 130E iei set Wunderlich care protejeaza toate cele 3 piese vopsite din partea superioara a gentii laterale si nu ai vreun risc sa la zgarii cu bagajele montate pe noile rack-uri de bagaje. Rack-urile sunt f usoare, nu-mi fac griji pt fortat gentile sau sistemul de prindere a gentilor. Oricum nu voi pune acolo bagaje super grele, probabil ceva incaltari/haine de zi, souveniruri de pe traseu etc in sac mic impermeabil - parca 3kg e sarcina maxima per rack. Singura grija ar fi ca se suie mai greu pasagerul cand e prinsa pe fiecare rack cate un saculetz de bagaje (probabil se va sui pe shaua din fata cu moto pe cric lateral si apoi se duce pe shaua din spate) - vedem la vara
  4. Pt genti interioare - nu stiu pretul de la Kleinert dar totusi cele originale (stiu, f scumpe - spre 300E setul) chiar merita (asta desi mare parte din accesoriile originale sunt exagerat de scumpe versus ce ofera fata de aftermarket). Un amic si-a luat de la Wunderlich pe la 200E setul si nu prea merita diferenta. Cele originale BMW sunt 'preformate' exact pe conturul interior al gentilor laterale; practic daca ai reusit sa inchei fermoarul de la geanta interioara dupa ce ai inghesuit bagajul in ea - ai garantia ca nu ai probleme cand ajungi la moto ca sa inchizi clapa side-caseului. Ca si comparatie - la FJR gentile originale interioare erau 'mulabile' - puteai sa inghesui bagaj si in plus dar isi schimbau un pic forma si iti trebuia apoi vointa (sau ajutor de la pasager) cand incercai sa inchizi clapa side-caseului. In unele cazuri chiar se forta clapa si o observai ca nu se mai inchide perfect din cauza bagajului in plus. Avantaje si dezavantaje pt ambele sisteme - la cel cu genti 'flexibile' mai poti inghesui ceva in plus dar cu mici riscuri pt geanta mare de plastic si sistemul de inchidere. Pt gentuta de la parbriz - au si cei de la Wunderlich ceva insa si a lor e cu putin prea inalta - cand coboara parbrizul dupa oprire motor atinge discret gentuta. Dar e utila pt bateria externa a telefonului, ceva cabluri etc etc. Daca tot merge cu laudatul azi :)) - m-am aprovizionat ieri de la Wunderlich: a sosit si shaua pasagerului De shaua pilotului de la Wunderlich am fost f incantat; am avut noroc fiindca am trecut asta-vara pe la ei ca sa ma sui pe un GT expus si echipat full Wunderlich - doar ca sa vad cum stau pe ea si mi-au spus ca o pot pune pe motorul meu pt plimbare o ora. Am dat o tura si am fost instant convins, chiar recomand. Cea OEM a mea inca de pe la 140.000 se tasase destul de rau - dupa o ora si ceva incepuse sa amorteasca dosul :)) Mi-am luat si suporti suplimentari de bagaje pt montat peste gentile laterale. E lunga iarna - am timp sa le montez :))) (in ultima poza se vede cum ar trebui sa arate dupa montaj).
  5. Neah, nicio grija la FJR; fostul meu FJR din 2006 are acum (la un amic) cam 170.000 fara probleme la cardan. Doar simeringul de la diferential a inceput un pic sa 'transpire' dar e normal, piesa de uzura din cauciuc. La FJR oricum cardanul e protejat in spate total de tunelul de aluminiu al suspensiei si, spre deosebire de GT, are o singura articulatie (in fata langa cutia de viteze) - deci mai putin predispus la uzura. Alt avantaj la FJR este ca nu are 'din conceptie' asa agresiva trecerea intre acceleratie si frana de motor ca GT-ul - acele smuceli agresive care se resimt direct in crucile cardanice Recordul de km pe care il stiu la FJR este cu un 2003 al unui batran din Ohio - a mers cu ea pana a cedat total motorul pe la 595.000km. Parca schimbase (in afara de consumabilele banale) vreo 4 seturi de discuri frana, o pompa de apa, 2 seturi suspensie, un radiator, o distributie, un lant pompa ulei, un set de bobine, un demaror si un ambreiaj Si pozele cu batranul recordman de km cu FJR (nascut in '45 - ce motociclisti se fabricau odata... ) - la 'aniversarea' de 300.000 miles si apoi la 500.000km. Ca o corectie pt ce zisesem mai sus - de fapt la 635.000km (395.000 miles) i-a cedat complet motorul de pe cea din imagine La GT 1600 ca record stiam un neamt si un olandez cu 240.000km si 220.000km - nu stiu prin US daca a depasit vreunul cifrele astea...
  6. :))))))) Nu se gasesc ca piese de schimb originale articulatiile cardanice de pe arbore; sunt unii prin US care rectifica si mult prea tarziu am aflat de unii de prin Olanda care ar mai rectifica cardan de BMW. Asa ca am inlocuit cu unul nou (a tinut rezonabil 140.000). Am avut noroc ca m-a lasat exact in ziua in care iesisem la plimbarea de inchidere de sezon de vreo 600km si a inceput sa faca zgomot mare pe ultimii 10km catre casa. Bine ca nu m-a lasat in drum si in mijloc de sezon moto :))
  7. Merci de poza si lamurire; teoretic la piesa asta se slabesc arcurile si scade eficienta efectului de amortizare, nu ma asteptam sa se slabeasca asa mult acele arcuri incat sa genereze joc vizibil in toata transmisia. La mine jocul din arborele cardanic (din articulatia din spate) devenise asa mare incat la circumferinta rotii era diferenta masiva in cm la joc roata (miscata fata/spate in viteza 1) versus noul cardan pe care l-am instalat apoi - sper ca sa poate vedea filmuletul. Cardan K1600GT.mp4
  8. La primele modele (pana prin 2014) din fabrica era f cunoscut acest 'clanc' . Daca nu are multi km motocicleta ar putea fi in limita normala/de fabrica acel joc. Parca in 2016 a mai fost inca un update si acel joc/zgomot s-a micsorat si mai mult. Nu stiu despre cupla de torsiune mentionata de 'September' dar GT-ul e cunoscut pt problemele care apar dupa nr mare de km la articulatiile cardanice ale arborelui de transmisie - in special cea din spate la care mai intra apa la drum etc. Eu am neglijat aspectul asta - e bine sa desfaci si sa ungi acolo acele caneluri periodic si sa te asiguri ca burduful de etansare isi face treaba. La mine a cedat total cardanul pe la 140.000 dar 'pe ultima suta' acel clanc se agravase si jocul era destul de mare. O proba simpla este cu motorul pe cricul central in viteza I - misti roata fata/spate si masori jocul pe circumferinta. Acest joc se mareste pe masura cu uzura din cardan creste; si poti compara acest joc cu cel de la alta motocicleta (e o proba empirica dar iti faci o idee). La fel cand invarti de roata in neutru - trebuie sa se invarta oarecum uniform si fara clancuri din tunelul cardanului. Succes!
  9. As zice ca este superior RT-ul la protectie vant insa cu prea putin ca sa fie un criteriu de difererentiere/alegere intre ele. In schimbt GT are acele 'aripioare' reglabile pe laterale care pe canicula chiar se simt ca si curent suplimentar catre pilot cand sunt deschise.
  10. Salutare, Am descoperit intamplator pagina asta dupa o pauza de multi ani de pe forum; de fapt cred ca nu am mai scris pe forum de cand am trecut de la FJR la GT 1600 acum vreo 6 ani... Ma bucur mereu cand vad si alti posesori fericiti de GT si nu numai - motociclisti multumiti 'in general' de motoarele pe care le au si care 'beneficiaza' de ele in plimbari frumoase Si cum sunt 'nevorbit' motociclistic de ceva vreme - va plictisesc cu cateva randuri S-au dezbatut mai multe teme pe aici - inclusiv despre fiabilitate si despre modelul/marca X e mai ok decat alta sau nu. In final totul tine de preferinte si compromisurile personale ale fiecaruia. Cu fiabilitatea - da, a scazut la multe modele fata de modelele de acum jda' ani insa trebuie tinut cont ca acum 30-40 de ani informatiile nu circulau asa facil ca acum - nici cele bune si nici, mai ales, cele rele. In general acum pe forumuri si alte cai pe unde informatia ajunge mult mai lejer decat 'pe vremuri' - sunt multi care intra preponderent cand au probleme, cer sugestii/solutii si de aici se poate crea si impresia de volum mare de probleme. Pe de alta parte trebuie tinut cont si de simplitatea motocicletelor de acum 30-40 de ani versus cele de azi; in prezent avem si presiunea economica/strategii de marketing etc pt a umple motocicletele de 'feature-uri' mai mult sau mai putin utile dar care pot creste volumul de vanzari. Exista si presiunea spre normele de poluare mai stricte etc - si toate acestea complica constructia motocicletelor iar complicatiile constructive duc si la sensibilitati ale diverselor modele. Am mai colectat cateva exemplare din reviste germane auto/moto mai vechi ('60s, '70s, '80s) - ei mai faceau teste de fiabilitate motociclete pe durata a 50.000km si nu erau toate din teste atat de 'nepatate'. Plus ca la motocicletele touring de prin anii 2000 acest test de fiabilitate s-a mutat pe 100.000km in loc de 50.000km, deci spune si asta ceva despre durata de viata asteptata (da, stiu, erau K-uri si R-uri care n-aveau greturi 300.000km). Asadar adevarul e undeva la mijloc despre fiabilitatea celor actuale versus a celor 'de pe vremuri' Revenind la marci si, mai ales, la BMW - nu uit randurile scrise de un american cu care m-am imprietenit intre timp de pe forumurile FJR si GT (scria pe forumul FJR intr-o zona a celor migrati de la FJR la GT si care se vaitau de diverse probleme intampinate pe GT): "Hate to read this. The problem with Beemers is once you ride one - other bikes kind of feel inferior. There’s something about the ride and sound of a BMW that is sort of addictive." Si apoi continua sa-si enumere problemele cu GT-ul :))) Apropos de 'addictive' - m-a mirat Luigi care pe vremea cand urmaream mai activ forumul parea BMWist forever. M-a mirat un pic trecerea la GTR; cand mi-am luat FJR-ul ma cam speria Kawa cu ceva zgaibe tehnice (motivul principal pt care am fugit atunci si de 'visul neimplinit' - GT1300). Tot la GTR m-a enervat chestia aia cu treapta a VI-a f lunga care afecteaza reprizele si te cam obliga la retrogradari mai dese la drum lung pe autostrada (daca esti orientat mai spre latura sportiva din SPORT-Touring - ca mine ). In rest GTR mi s-a parut oarecum echivalent cu FJR (de fapt un pic mai sprinten in treptele mici) - inclusiv la manevrabilitate (ambele echipate cu anvelopele corecte). Si legat de LT-ul pe care l-a avut Luigi si pe care l-a laudat prin paginile anterioare - ii dau dreptate: acum vreo 12 ani la un drum in Alpi am prins din urma un LT (eram cu FJR-ul) si m-am gandit initial ca o sa ma 'incurce', sa vad cum il depasesc mai repede in acele de par etc ca sa beneficiez de viraje 'in ritmul meu' . Am ramas masca de cum tragea de el proprietarul italian si cum il manevra ca pe un fulg dintr-un viraj intr-altul. Super motor din toate punctele de vedere; dar, cum spuneam, greu de evaluat - e mai wow/mai putin wow decat modelul X sau Y. Dar, ca sa revin oarecum mai 'on-topic' cu GT-ul 1600 - am mers prima oara cu al cumnatului prin 2012 cand abia si-l luase (avea 500km) si am ramas impresionat de cum se manevreaza imediat ce l-ai pus in miscare (gen de la 20km/h in sus). Dispare total ideea de greutate si dificultate la manevrare. Si il comparam cu FJR-ul meu care, desi mai usor cu vreo 15kg - il inaltasem cu vreo 3cm (ca sa nu mai frec cu scaritele si cricurile de asfalt la virajele abordate mai agresiv) iar dupa ridicarea garzii la sol devenise clar mai greu de manevrat - mai ales la parcare, impins spre spate etc. Deci manevrabilitatea mi se pare de exceptie pe GT fata de alte motociclete din clasa si greutatea ei. Eu l-am luat in 2017 'din intamplare': tocmai facusem un drive-test si cu unul nou, obtinusem si confirmarea WAF ('wife approving factor') - ne-a placut amandorura si asta imediat dupa ce am testat si un GT1300 in ideea de a scapa de acel 'vis neimplinit' din trecut. M-am lamurit si eu si sotia ca nu are rost 1300 iar pt 1600 planul a fost mai 'tragem' de FJR inca 1-2 ani (tocmai ii facusem o revizie oarecum majora) si apoi luam un GT generatie 2014-2015 (cel cu 'ringuri' pt luminile de zi, keyless ride, ceasuri bord restilizate etc). Ziceam mai sus 'din intamplare' fiindca dupa ce tocmai facusem planul si revizia FJR-lui - s-a ivit in calea noastra un GT din 2013 in stare super ok, 29.000km si la super pret. Normal ca n-am rezistat si l-am luat :))) . FJR-ul il aveam de nou, ajunsese la 117.000km dar se comporta ireprosabil; l-am dat unui amic la un pret prietenesc, fiind si eu incantat ca ajunge pe mainile unuia aproape la fel de maniac ca mine la capitolul intretinere - dovada ca acum are aproape 160.000km si merge f f ok. Revenind iar 'on-topic' - GT-ul nostru luat in 2017 la 29.000km are cum 141.000km, ne-a plimbat prin multe locuri frumoase; mai jos cateva detalii care poate mai intereseaza si pe altii (stiu ca au mai fost intrebari despre intretinere, zgaibe etc): - pe la 44.000 am schimbat intrerupatorul de semnalizare - inlocuit cu cel 'revised' cu buton de claxon mai mare - vad ca dupa aproape 100.000 a rezistat ok (am auzit pe altii ca au schimbat si 2-3 switch-uri dupa numar mai mic de km) - pe la 60.000 un pivot, rulmentii pe fata si o bobina; acea bobina functiona ok, nu avea niciun simptom dar parte din carcasa conectorului ii fusese deteriorata (probabil la o revizie anterioara) - exista riscul sa intre apa in conector etc etc si am preferat sa schimb preventiv ca sa scap de temeri - la 120.000 schimbat iar rulmentii fata (am auzit si la altii ca au patit sa cedeze pe la fiecare 60-70.000km - subdimensionati); lant/intinzator/patine distributie (ca mentenanta preventiva - si la FJR l-am schimbat pe la 110.000km), 2 pivoti si... upgrade suspensie la Wilbers. Suspensia originala incepuse de pe la 100-110.000km sa 'pompeze' usor pe NORMAL in virajele largi luate in viteza. Super ok upgrade-ul la Wilbers, mai ales ca e la 50% din pretul suspensiei originale. Tot atunci am schimbat si radiatorul din cauza supraincalzirii cu cel anterior; in zona de jos, desi incercasem sa il curat la fiecare incheiere de sezon, se cam pietrificase mizeria in profunzime si bloca o buna parte pe zona inferioara din care aspira aer ventilatorul. Poate careva f migalos l-ar fi mai recuperat dar era riscul de perforare cand incercai cu ceva ascutit sa intepi si cureti fiecare celula din fagure etc. Una peste alta - 400 si ceva de Euro pe radiator - suma usturatoare dar am scapat in Alpi de momente jenante de tras pe dreapta cand se supra-incalzeste etc :))) - 140.000 - cireasa de pe tort... - cardanul! Partea oarecum funny: era ultima iesire pe sezonul 2022 si tocmai ma intorceam seara dintr-o tura de vreo 600km pe ziua aia. La 10km de casa aud o bataie infundata cand ciupeam acceleratia in sarcina. Simteam ca o iau razna fiindca suna ca bataie de lagare (biela etc) - mi se derula clar scenariul 'alt motor'. Si asta dupa ce tocmai investisem cateva mii de Euro in motocicleta cu 6-7 luni inainte la revizia de 120.000 (ce scrisesem mai sus: rulmentii fata, suspensie Wilbers, radiator, distributie, pivoti plus revizia obisnuita cu bujii, reglat supape, filtre, toate lichidele etc etc). Opresc si ma linistesc cand ambalez motorul si suna perfect normal; pe cricul central cand invart roata spate aud cloncanituri in tubul cardanului plus senzatia de 'ingradeala'. Am mers cuminte cei 10km pana acasa si i-am multumit motocicletei ca nu mi-a facut figura asta in mijlocul verii si ca m-a adus cuminte pana acasa :))) . Mi-am adus aminte de MarceBV care a patit ceva similar acum ceva ani cu RT1200 pe la 120.000 la doar 20km de casa/Brasov cand se intorcea din Norvegia :))) Intre timp am schimbat singur cardanul si acum suntem din nou prieteni. Posibil la mine sa fi cedat cardanul si fiindca merg doar pe DYNAMIC si in modul asta smuceala aia enervanta de la acceleratie ON/OFF este cea mai agresiva; plus ca merg mult in zone virajate unde la fel alternez mult frana de motor/gaz/frana de motor cu smuciturile aferente care 'lovesc' direct in cardan. Cam cele de mai sus sunt zgaibele intampinate; stiu - unele pot parea inaceptabile pt un motor care se vinde nou la un pret de X... Teama de zgaibe din astea m-a tinut departe BMW si cand am cumparat FJR-ul; gandul a ramas atunci la GT1300 dar am preferat FJR-ul tocmai pt a pleca fara griji in concedii la drumurile lungi. Ca sa nu mai zic ca diferenta de pret dintre GT1300/1600 versus FJR nu e chiar neglijabila... Sau simplitatea constructiva a FJR-ului: cat de usor ii faci mentenanta versus GT1300/1600 sau GTR. Cu toate astea ii cam dau dreptate americanului pe care l-am citat mai sus: dupa ce mergi cu GT (1600) devine usor addictive si uiti de aspectele mai putin placute ale colaborarii proprietar/GT :))) . Strict pt gusturile/criteriile mele (sportivitate/manevrabilitate/confort) il consider peste FJR si GTR (chiar daca cu GTR am mers doar vreo 200km si n-am o parere completa; cu FJR Gen 2 am mers 117.000km, deci mi-am facut o parere :)) ). De fapt exista un concurent pt GT: RT1250. In 2020 am inchirat 2 weekenduri consecutive intai un GS1250 si apoi un RT1250. Cu GS-ul am vrut sa ma lamuresc de ce e atat de popular; si sincer... nu m-am lamurit. Am mers vreo 1100km cu el - intai pe autostrada vreo 200km si mi se pare chin (versus un sport-tourer, normal) - imi aducea aminte de anii cu CBR-ul si cum facut eu si sotia in primii 3 ani de moto vreo 50.000km de touring pe un CBR incarcat peste masura de bagaje si in etape de 1000+ km pe zi uneori. Eh, tinerete :))) . Asa- ziceam de GS: am mers si pe curbe aproape 1000km si nu-mi prea place senzatia de motocicleta ultra-usoara, danseaza de fund la retrogradari agresive inainte de viraj. Si legat de marele plus al ei - suspensia si valentele usor enduristice - am mers pe un drum mai incretit si nu mi s-a parut wow. Ma rog, poate sunt si 'biased' dar strict pe gusturile si nevoile noastre nu e ce ne trebuie; dar macar l-am bifat in lista fiindca in toate concediile dezbateam cu sotia cand vedeam procent asa mare de GS-uri ca poate ne luam vreodata sau macar probam etc. Si acum bomboana de pe tort: RT1250. Si cu el am mers exact pe acelasi traseu pe care mersesem cu o saptamana inainte cu GS1250 - tot vreo 1100km si mi s-a parut aproape perfect. In afara de vibratii (pe care, probabil, te obisnuiesti sa le ignori in cateva mii de km) - pare perfect. Nu am testat f incarcat sa ma lamuresc de chestia auzita si de la Doru si de la altii (incarcat mult pe spate descarca fata pe urcare cu efecte f neplacute) dar este un motor f fain. Mai mersesem tot 1000 si ceva de km cu RT1200 prin 2010 dar era mult sub ce urmaream eu; de fapt m-am mirat atunci cu ce tupeu BMW arunca prin pliante ca GS/RT1200 au deja nu stiu ce cuplu la 2000rpm cand, in realitate, sub 3500-4000 rpm nu aveai ce face cu motorul ala - vibratii fara nici un zvac, nimic. Dar motorul boxer de 1250 este WOOOW! Au eliminat total smuceala din acceleratie ON/OFF. Nu stiu pe termen lung (100.000km+) cum se comporta la fiabilitate mecanismul de distributie variabila insa trage incredibil. Am facut si un filmulet cu sprint/repriza 100-160 in treapta a VI-a eu pe RT1250 si un amic pe GT 1600 si ramane clar in urma GT-ul. Pt cei speriati de greutatea GT-ului dar care vor tourer puternic RT1250 este un bun candidat. Legat de greutate - da, mars-arier ar fi fost util si pe GT-ul meu. Cat a fost pe suspensia de fabrica il tineam pe pozitia 'ridicata' (si cand mergeam singur) fiindca polizasem pana la protectia de cauciuc scaritele (ba chiar am stricat si 2 perechi de cizme de la polizare excesiva ); acum cu Wilbers e ok suspensia si pe 'rider only' si nu mai frec cu scaritele asa rau. Adusesem in discutie chestia cu pozitia inaltata fiindca asta afecteaza manevrarea spre inapoi a motocicletei (mai ales in parcari pe iarba, criblura etc). La fel am patit si la FJR - dupa ce am ridicat-o de spate ca sa nu mai frece scaritele/cricurile - a devenit dificila 'parcarea cu spatele' . M-am obisnuit sa evit intrarea cu fata in vreo parcare usor inclinata spre fata pt a evita chinul la iesirea din parcare - ne adaptam O recomandare pt cei care aveti model dinainte de 2014 (la care farul sta aprins permanent): pt a evita frecusul inutil motorasului din farul adaptiv cand circulati ziua - setati farul pt circulatia pe stanga/UK. In acel moment se dezactiveaza functia de adaptive pt curbe, oglinda ramane fixa si nu mai uzati inutil motorasul. Trec farul pt circulatie normala doar cand se intuneca. Bat in lemn dar pana acum nu mi-a dar vreo eroare farul si aplic solutia asta in toti cei 110.000km facuti de mine (peste cei 30.000km pe care ii avea cand am luat-o); cumnatul are erori de pe la 40.000km cu al lui 2012 si alt amic cu un GT 2011 la fel de pe la 20.000km are din cand in cand eroare de far adaptiv. Si o chestie legata de parbriz: am incercat vreo 3 - in final cel mai bine m-am impacat cu unul 'custom' facut la comanda de o firma din UK. Practic are formatul celui original dar 'drept' pe latura de sus (fara scobitura aceea in centru) si adaugat inca 5cm pt inaltime (latimea a ramas OEM). Este cat de cat un compromis bun pt mine si sotie dar si aici exista n solutii si preferinte. Legat de modelul 2022 - sper sa se mai gandeasca la abordarea asta cu harta incarcata din telefon versus ce-au avut pana acum harta locala si navigatie care poate functiona total independent de telefon. Pe langa faptul ca papa rapid baterie din telefon erau ceva plangeri ca sunt usor instabile conexiunile telefon/Navi; sau da, sa treaca la CarPlay/AndroidAuto ca Honda etc. In rest f util panoul de bord - mult mai complet dpdv info afisate etc. Pacat ca se incapataneaza, ca si la auto BMW, sa nu faca mai customizabila afisarea. Daca ai TFT poti jongla cum vrei cu ce afisesi - cat de greu e sa ai poti include printre modurile de afisare si un mod 'clasic' cu ceasurile rotunde (vitezometru/turometru).
  11. Sa-l stapanesti sanatos, la multi km! Despre RAM mount-uri - sunt 3 pozitii mai 'populare' pentru montaj: 1) Prelungirea suruburilor de fixare rezervor: https://www.google.be/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.wellingweb.nl%2Fjoomla%2Fimages%2FMigsel%2520RAM%2520mount%25201.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.wellingweb.nl%2Fjoomla%2Findex.php%2Fmijn-2008-fjr1300a%2Fmods%2Fram-mount-voor-navigatie&docid=bn_RoCuyue4sgM&tbnid=6XcIbr6Dgnfc7M%3A&vet=1&w=470&h=352&bih=925&biw=1920&ved=0ahUKEwimtIfJ09DQAhXDOhoKHUaSDPMQMwgpKAwwDA&iact=mrc&uact=8 2) Inlocuirea surubului de ghidon: https://guide.alibaba.com/shop/yamaha-fjr-1300-replacement-stem-mount-replaces-oem-nut-system-to-allow-for-mount-mount-a-cell-phone-radar-detector-garage-door-opener-or-other-personal-electronics-cradles-and-accessories-sold-separate_53043977.html 3) Montare in gaura de fixare oglinda de pe butucul de ambreiaj din stanga (piesa este comuna si pentru ambreiajul de XJR - pentru acel model este facuta gaura filetata); atentie, si eu mi-am montat tot aici suportul insa filetul are pas pe 'stanga' (sens invers de infiletare). Se gasesc parca si in Louis mounturi pentru acest tip de montaj: http://twowheeledtourist.blogspot.be/2013/07/insta-farkle-1-ram-mount-built-in-for.html Desi sunt din Bucuresti nu te pot ajuta momentan, nu am motorul in oras iarna. In primavara il aduc pentru ITP si pana atunci ma decid si daca il vand sau nu; poate vii, il incaleci si il si cumperi )))
  12. Sa o stapanesti sanatos! La multi km safe!
  13. Inainte sa fac achizitia nu am facut vreun test-drive dar am avut posibilitatea in showroom sa stau pe un FJR. Desi la inaltimea sheii cifrele aratau la fel cu motorul pe care il aveam la acel moment, pe FJR simteam ca nu ajung cu picioarele suficient jos insa motivul era altul: shaua la FJR este mai lata, te obliga sa stai mai cracanat si pierzi putin din lungimea picioarelor. Ideea este ca trebuie sa fii atent la primele drumuri si manevre pana te obisnuiesti cu ea si cu greutatea, apoi este ok. Cel putin asa a fost in cazul meu
  14. Salutare, Pentru a n-a oara din nu stiu ce motiv forumul nu imi trimite notificare de update pe acest topic desi sunt abonat la el... Si acum cateva raspunsuri in ordinea intrebarilor: 1) Nu am motorul in Bucuresti pentru cei care ar fi vrut sa stea pe el si sa testeze pozitia; dar in iarna asta posibil sa iau o decizie privind schimbare moto/upgrade si poate il aduc pentru vanzare. Oricum pe amatori ii sfatuiesc sa mearga cu incredere la MotoDynamics (Sos Odai - pe centura - acces dinspre Otopeni) - sunt foarte amabili si ultima data aveau expus un 2016 care nu are modificari la partea de sha/pozitie ghidoane. Modelul pre-2006 nu are shaua reglabila pe inaltime si are pozitia undeva la mijloc fata de cele 2 pozitii ale generatiei 2&3; 2) Consum Generatia a II-a (>2006) in cazul meu (intotdeauna cu pasager): 5.8-6.5 la drum intins (mers cam cu 100 in localitati; 140-160 in afara cu varfuri de 180); la mers sportiv pe drumuri virajate cam 6.5-8.1 (mers mai in 'ture'); in concediu pe autostrada incarcat si cu aproape 40kg de bagaje a sarit de 7 (7.1-7.2) la mers constant 160-180; 3) Despre kitul de crestere garda la sol: intr-adevar, mi-am montat dupa vreo 10.000km pentru a evita contactul ambelor cricuri + tobe + scarite cu asfaltul. Ciclistica nu pot zice ca s-a modificat - un lucru enervant initial a fost pozitia sheii foarte putin aplecata in fata (motocicleta mai ridicata de spate), motiv pentru care la drumuri foarte lungi (peste 1000km/zi) a aparut un noua zona suferinda pe fese )))) dar m-am obisnuit. Am incercat si pozitia de sha ridicata (cu kitul de inaltare spate deja montat) - ajung in continuare relativ ok cu picioarele jos (1.83m) dar in cazul meu ma deranjeaza shaua inaltata fiindca nu imi mai ajunge parbrizul pe inaltime, asa ca am coborat la loc shaua . Oricum dupa ce o ridici de spate trebuie sa te obisnuiesti sa pui piciorul mai ferm in pamant cand opresti/manevrezi prin parcare. Cricul central nu mai ridica asa mult motocicleta insa ridicarea pe central e mult mai usoara (parcata pe cricul central mai raman 1.5-2cm intre roata spate si sol pe cand la garda la sol standard distanta e vizibil mai mare); pe cricul lateral motocicleta va sta mult mai aplecata decat cu garda la sol standard insa nu m-a incurcat cu ceva asta pana acum. Pentru colegul cu probleme la genunchi - iti pot spune ca si cu shaua coborata picioarele nu stau prea flexate, probabil daca ridici shaua e si mai relaxanta pozitia.
  15. Frumos, mi-am adus aminte de nunta noastra pe moto si luna de miere motoristica (/index.php?/topic/169528-nunta-si-luna-de-miere-pe-2-roti-la-propriu/); au trecut anii, s-au schimbat motoarele, s-au adunat multi km si multe plimbari frumoase Dar destul cu nostalgia, casa de piatra si la cat mai multe plimbari!
×
×
  • Creează nouă...