Jump to content

cuki

Super Membru
  • Content Count

    2,924
  • Joined

  • Last visited

About cuki

  • Rank
    keep walking

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    ionut_cuki

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Cluj-Napoca
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Suzuki Bandit N600
  • Numar Moto
    CJ 46 COH

Recent Profile Visitors

1,461 profile views
  1. As fi curios sa stiu care din pilotii de raliu din tara traiesc din asta? Poate Simone Tempestini... Dar altii? Si aici nu ma refer la pilotii de la Napoca Rally Academy, care au bagat la bani si sudoare pana au pus pe picioara acea echipa. Cat despre competitiile pe circuit, sunt muuult mai vizibile si mai "crutatoare" pentru materialul tehnic, decat raliul. Pana la urma tu trebuie sa cerni talentele, nu sa dai posibiliteata doar alora care au 100k Euro sa participe. Alte plusuri sunt legate de publicitate. Masina trece de 10-20-30 de ori prin fata omului, cadrul televizat este destul. La raliu, 2 secunde si trecuta e. Singura vizibilitate cu adevarat este parcul deschis, unde poti admira masiniile ca la muzeu.
  2. @Method iti dau perfecta dreptate, asta este situatia actuala. Cauti o cauza pentru inexistenta motorsportului in Romania, ai gasit-o fara doar si poate. Dacia si Ford, produc si pentru piata din Romania. O competitie monomarca, cu publicitatea aferenta pe niste circuite (care din pacate nu exista), ar putea fi scanteia. Asta daca romanul se educa, respectiv statul il ajuta sa se educe in conformitate. Vorba lunga, saracia omului. Raliuri avem pentru ca sunt cativa bogatani care isi permit. Nu stiu sa fie vreun pilot cu adevarat profesionist in Ro. Majoritatea vin cu bani de acasa si poate putini o fac pe gratis. Multi din astia s-ar indrepta spre circuite si competiti monomarca de ex. De ce? este mai putin costisitor, nu ai nevoie de copilot, riscul sa-ti rupi masina in doua in copaci.
  3. Brasilia (muritori de foame), Maroc (muritori de foamen), Africa de Sud (muritori de foame), Thailanda (muritori de foame)...etc. toate au minim 1, daca nu mai multe circuite. Au campionate interne monomarca plus campionate internationale. Tariile de blocul estic aveau circuite de vreme in care mureau si aia de foame. La noi...problema este clasa politica si lipsa de viziune. A facut ala circuitul de FiaGT (scuze cu WTCC), si l-au inchis dupa 2 ani pe ceva motive puerile. Defapt ala probabil ca nu a impins bani unde si la cine trebuie. Circuitul ala probabil avea ceva sanse, poate chiar si de F1 sub noua conducere Liberty care se axeaza mult pe circuite stradale. Dacia/Ford etc. puteau fi "obligate" de adminstratie sa construiasca un circuit, in cadrului unui pachet de subventii oferit de stat. Ar fi fost win win. Aia aveau unde sa-si testeze masiniile, noi aveam unde sa ne crestem pasiunea. Incet veneau si competitiile. Dar cum pe majoritatea ii intereseaza consumul, gumele second si instalatiie pe gaz...conducatorii sunt oglinda lor. Nush aici zau. Daca esti bun in pingpong, nu stiu daca poti fi bun si in tennis. Greu de spus insa. Clar ca un alde Marisca/Itu/Tempestini etc. ar putea spune ceva pertinent despre F1, dar pana la urma ar vorbi si ei "din afara". Topescu stia multe, pentru ca cel putin in Romania era prezent in sali si pe stadioane. De mult ori la olimpiade si campionate mondiale era prezent cu lotul romaniei. Nu poti sa compari ceea ce facea Topescu si mijloacele lui, cu ceea ce au astia momentan la indemana. Eu insa cred ca publicul DIGI, care din greseala a ramans pe F1 duminca dupa-masa, apreciaza mai mult panzele de tantari din AbuDhabi, decat orice alt aspect tehnic sau legat de cursa. Nu fac telespectatorii DIGI prosti, si eu ma uit la fotbal si nu inteleg nimica (dar nici nu vreau sa inteleg ca nu ma pasioneaza). Arnold Cobilanschi? Ala comenta WRC, DAKAR, LeMans etc, dar cred ca mai degraba citea de pe foaie rezumatul. Iar LeMans e ca si turul Frantei, 1% cursa, restul povesti. Noi ne pricepem la povesti
  4. Ce piloti poti aduce, daca tu nu ai avut veci un pilot de monopost openwheel mai sus de formula renault? Te compari cu restul natiilor, care toti au macar un fost pilot F1 ca si expert, daca nu chiar un campion F1. Au oameni care se invart in cercuriile alea, ii vezi prin paddock cursa de cursa, is aproape de echipe. Noi pe cine avem? L-am avut pe pinocchio ala de Micky...care macar era Onsite si avea ceva know how despre F1, dar care era o gluma proasta. Sa aduci pe unu din CNR (un Marisca sau un Itu), iara nu aduce plus valoare. Prin urmare, daca tu ai imparti comentariu F1 in 2...unul legat de cursa efectiva si celelalt legat de informatii tehnice respectiv pilotaj si fizica, noi avem doar cursa efectiva. Partea proasta, cand nu este cursa, incep balivernele. Asta insa nu se schimba degraba. Bucurati-va ca aveti F1. Eu pe UPC nu am avut ani de zile F1, decat pe RTL conditionat de cunostiitele de limba germana. Motogp sa nu vorbim....vreo 10 ani de pauza.
  5. Nu m-am uitat la cursa din motive evidente...ce rost avea? Campionat rezolvat de mult, circuit nespectaculos, Mercedes pe primele 2 locuri... Macar s-a terminat sezonul asta, sezon fara istoric overall...dar cu ceva peaks pe anumite circuite. Acele peaks oricum nu influentau campionatul, dar mai ghidila acolo nevul faniilor F1. Ca si retrospectiva, tin minte un Mercedes imbatabil in primele 5 curse, un Ferrari in cadere libera parca din primul tur parcus in sesiuniile de FP din Australia. Singurul care mai reusea la inceputul sezonului sa-si mai dea niste coate cu Mercedesul (in primele 2-3 ture), era Max....si cam asta a fost tot. Cea mai penibila faza a fost in Canada cand Vettel a ramas fara victorie. Alte faze penibile il au tot pe Vettel dar si pe Leclerc in primplan. Basically Ferrari s-a facut de cacao Kukuruku din start pana la ultima cursa. Verstappen cu Redbull clar sunt favoritii anul viitor in a detrona sirul de victorii Mercedes. Asta nu inseamna ca vor reusi, dar eu nu cred ca cel putin Ferrari va gasi o formula miraculoasa pentru la anu. Mclaren a facut la randui pasi enormi. Team Managerul, fost Team Manager la Porsche echipa LeMans se vede ca stie meserie. Mai are nevoie de cateva chestii si e acolo. Din 2021 trec pe Mercedes, ceea ce va aduce teoretic o crestere de performanta cu sine. Astept sezonul urmator? Nu prea. Va fi same story cu o cireasa pe tort. Masina din 2021 la care probabil ca toti vor incepe dezvoltarea de pe la mijlocul anului. Business my friend, totul este un business. Romanul le stie cu TDI-u, automata e ochiu dracului si masina cu motor pe benzina primeste automat Gaz. Asta este majoritatea. Motorsportul in general in Romania a fost blana, cel putin de la revolutie incoace. De ce? Ai nevoie de un impuls. Dupa care actiunea se propaga ca un bulgare de zapada. Am avut un circuit in WTCC (ala in jurul casei poporului), dar l-au lichidat autoritatiile. Avem un producator Auto, nu inteleg de ce nu este prezent mai mult in competiile motorizate. Asa cresti public, cresti interes, vin sponsorii, copii devin mult mai interesati. Etc. Acuma suntem efectiv o mana de oameni care ne uitam la F1. Nu se transmite pe niciun mustcarry (inafara de RTL, unde ma uit eu si inca cativa), iar cei care probabil se uita, putin inteleg. Tu ai investi in asa ceva? Ai aduce experti (nici nu is sigur ca is prea multi in RO) pe bani grei sa-ti vorbeasca la cateva mii de oameni? Probabil ca nu.
  6. Ultima cursa dintr-un sezon absolut praf. Nici nu stiu ce sa spun, oricum nu conteaza catusi de putin orice rezultat s-ar obtine. M-as bucura enorm daca l-as vedea pe Hulk pe podium...ar fi o realizare care mai degraba ar ramane in istoria F1, decat despre cele 6 titluri a lui Lewis sau 5 ale Mercedes. Cursa insa probabil va fi fara istoric, cred ca vom atinge un nou maxim de boooring
  7. Nu am spus ce Vettel este 100% nevinovat, dar nici nu e ok sa dai toata vina pe Vettel. Pana la urma Vettel sa virat usor din marginea pistei inspre linia ideala, linia curata. Eu nu am vazut sa bruscheze acolo, eu nu am vazut intimidari ca si Leclerc/Norris. Am vazut un pilot care a depasit pe exterior, si a vrut sa revina pe trasa. Ma uitam din nou la reluare si am remarcat pozitia castiilor celor 2. Vettel e clar ca se uita in oglinda, iar Leclerc se vede ca se uita la roata stanga spate. Sa fi fost point fixation?
  8. Nu am apucat sa vad cursa, din reluari pare sa fi fost o cursa buna dupa SC. Oricum cursele astea dupa titlu si campionat sunt deobicei cele mai interesante. Ma bucura cumva ca Max a demonstrat inca odata ca este un pilot capabil, are sange in instalatie si i-a aratat-o lui Lewis prea bine. Ar fi putut contra mai tare Lewis? Nu cred, Max a facut 2 dintre cele mai faine depasiri. Toate posturiile de saptamana trecuta, toate comentariile cum ca Max este infantil, nu stie depasi etc. ar trebui sterse dupa aceasta cursa. Baiatu cu o masina cat de cat ok, poate bate Mercedesuriile. BUN...Vettel/Leclerc. Comedie ce sa mai. Cel mai bun comentariu l-am citit undeva in presa nemteasca. "Oare greseala celor de la Ferrari, este concedierea lui Arrivabene?". E clar ca Binotto nu e in stare sa carmuiasca in ape agitate. Lumea vad ca da in Vettel. Ca in cazul lui Max, orice face, el e devina. SI acest caz...ce a facut gresit Vettel? a virat un pic stanga pentru a-si proteja trasa ideala in curba la stanga? Daca nu facea asta, exista riscul ca Leclerc sa-i ia interiorul? Normal ca DA. Asa procedeaza orice pilot cand depaseste pe DRS pe exterior, urmand viraj la stanga. Hamilton asa aproape l-a scos pe Bottas de pe pista in Austin, iar exemplele nu se opresc aici. Eu cred ca daca echipa disciplineaza pilotii, asemenea situatii nu se intampla. Nu cred ca e nevoie de hard racing in cazul celor de la Ferrari, dar ce intelege Leclerc din toate astea? El se face pres la Hamiton si Max, iar cu Vettel incearca sa-si arate muschii. Complet idiotic. But then again, semeni nori, culegi furtuna. Acuma asa ca si studiu de caz. Leclerc in turul 1, il depaseste pe Lando Norris iar in momentul in care este in fata, vireaza brusc stanga spre Lando (sec. 35 din video de mai jos). De ce vireaza brusc stanga? Sa-si protejeze interiorul in urmatorul viraj tot de stanga. Bine insa ca Lando este pilot adevarat cu reflexe pe masura si a evitat coliziunea, ceea ce nu putem spune si despre Leclerc din pacate.
  9. Pe 2 roti nu ma bag ca nu ma pricep. DAR in F1 priceprea pe ploaie, e ca si abilitatea pilotiilor de a zbura un avion fara computere. Toti ai marii piloti F1, erau foarte buni pe ploaie. Exceptii au fost, dar alea nu le vedeai cu 2+ titluri.
  10. Nu sunt expert in materie de racecraft, iar intr-un F1 unde diferentele sunt asa de mari dpdv al materialului tehnic, doar ploaia mai poate scoate talentul, priceperea si cohonesu in evidenta. Prestatiile pe ploaie ale lui Max se pot compara cu cele ale mariilor piloti (si asta nu o spun eu, habarnist...). Oricum ziceti voi ca e ca pilot, Max a demostrat deja ce stie...ramane doar sa aiba si o masina competenta Si ca si studiu de caz...onboard germany 2019. Eu rar am vazut asa car control...
  11. Ma distreaza folosirea mult prea desa a epitetelor, dar exceptand acest fapt...cred ca tu te uiti la alta motorsport, sau incurci pilotii. Este posibil sa nu auzi prea bine si sa confunzi smiocaieliile lui Max cu cele a lui Leclerc. Mai e posibil sa nu vezi nici prea bine, confundand-ul pe Max cu Vettel. Daca vrei sa vezi F1 din anii 80-90, cand erau ~10 depasiri pe cursa, primul clasat termina deobicei la aprox 60-70 secunde avans...locul 3-4 ajungea sa fie devansat cu un tur....atunci schimba la motogp
  12. Din cauza asta este normal sa sper ca anul viitor sa fie mult mai competitv RB. Mai este si factorul 2021 si cat de multe resurse se investesc deja pentru masina din 2021. Mclaren se intoarce parca din 2021 la Mercedes, asa ca se prea poate sa avem si acolo o crestere de performata in cazul in care o nimeresc si cu restul packetlui. Cat despre Ferrari...tare am impresia ca anul viitor Redbull va fi peste, Mclaren se apropie de la cursa la cursa...daca nu isi schimba ceva in structura organizationala, nu vor mai ajunge la varf degraba oricate milioane ar baga in Scuderie.
  13. Nu pica in capcana senzationalului "It’s getting a bit boring seeing Lewis win, so we have to try and change that. He’s getting older, so for sure it will stop at one point. "It’s just going to depend on the team, to be honest. It’s not going to depend on Lewis," "If Mercedes keeps building really dominant cars, for sure he’s going to win. So we just have to make sure as a team that we can beat them.” "I think we are on the right path. When you see the engine power compared to Mercedes and Renault, we are very close to Mercedes now so that is very promising for next year." Prima afirmatie am auzit-o cred ca de la toti implicatii in "Marele Circ", inclusiv cred ca de la Toto....daca nu chiar si de la Hamilton. In rest, afirmatii normale si de bun simt dpmdv. Iar legat de racing: "We talked on the grid," he said. "I respect Lewis, of course, but we are also hard racers and sometimes it can be a bit more tough. But we talked and it’s all good."
  14. Si Bottas are sanse la titlu...de 3 ani incoace. Anul viitor incepem de la un oarecare zero. Pana una alta Albon e confirmat la Redbull. Cred ca dupa Rici, primul pilot care va putea ajuta la ridicarea echipei alaturi de Verstappen. Vom vedea
  15. Motorsportul si pilotii nu pot fi comparati. Senna de ex. abia s-a urcat prima oara intr-un cart la 13 ani. Primul titlu in cart l-a castigat la 17 ani, iar in F1 a ajuns la 24. Asa erau vremuriile si cumva asa era normal sa fie. Verstappen, Leclerc si toata noua generatie, stau in cart-uri de la 3 ani...toata copilariia si tinereata era perfect planuita pentru un singur tel. Campion mondial in F1. Din punctul meu de vedere nu se pot compara pilotii din generatii diferite, comparabil cred ca poate fi caracterul si cam atata. Nu cunosc prea bine F1 din perioada Senna/Prost, eram prea mic si cred ca nici nu era difuzata in Romania pe vremea aia. Tot ce am vazut despre perioada respectiva, a fost din documentare...ceea ce nu e tocmai impartial.
×
×
  • Create New...