Jump to content

cuki

Super Membru
  • Content Count

    2,940
  • Joined

  • Last visited

About cuki

  • Rank
    keep walking

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    ionut_cuki

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Cluj-Napoca
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Suzuki Bandit N600
  • Numar Moto
    CJ 46 COH

Recent Profile Visitors

1,509 profile views
  1. Bullshit, daca scade sub 70% in 8ani sau 100.000km bateria se schimba. Din 2020 au ridicat garantia la 160.000km. Sursa: https://www.autoexpert.ro/palma-peste-obrazul-concurentei-noua-baterie-pentru-bmw-i3/ Sursa: https://www.bmw.ro/content/dam/bmw/marketRO/bmw_ro/all-models/Pricelists/pricelist-i3-I01.pdf Ai spus ca era la 50-60%, deci chiar era obiectul schimbarii pe garantie. Poate l-au lucrat romaneste, i-au luat masina la pret de nimica, au schimbat bateria pe garantie, si au vandut-o la pretul pietei. Eu am aflat informatiile astea in 10 sec si 2 cautari pe google. Prietenul tau probabil ca nu a facut asta, asa ca si-a luat-o frumusel. In rest iti dau dreptate, la masiniile mici in special se vede cel mai bine diferenta de pret. La o Tesla/Audi Etron/Mercedes EQ nu prea mai este diferenta intre variantele cu petrol. Ce bine e sa fi bogat Acuma legat de subventie, din cat stiu in Romania se acorda (pentru 2020 inca nu sunt prevazute fonduri) cam cele mai mari subventi din lume. In state subventia era cam 4000-5000$, limitata rau. In cateva saptamani se epuizeaza. In Germania nici vorba de subventie, cel putin momentan. In Austria primeai in 2019 exact 3000 Euro, asta in limita la 45 milioane de euro. In Romania nu stiu cate unitati s-ar putea cumpara cu subventia respectiva, dar oarecum imparteala in functie de valoare e cat de cat echitabila. Oricum nimeni nu produce masini electrice pentru subventia din Romania, care momentan oricum nu exista. Iar argumentul cu bateria, este deja cam rasuflat si "busted". Intradevar, o folosire necorespunzatoare poate sa dauneze, dar si o folosire necorespunzatoare a motorului termic poate sa dauneze. Cam oricine cu un pic de creier stie ca nu e bine sa dai blana motorului rece, stie ca nu e bine sa supraincalzesti motorul, nu se merge subturat, nu odihnesti picioru pe ambreiaj etc. Le respecti si ai motor sute de mii de km. Nu le respecti, bagi bani. La electrice is defapt mai putine precautii. Cea mai importanta nu incarci bateria 100% (poti seta nivelul de incarcare), decat daca sti si consumi minim 40-50% exact dupa incarcare. Nu e bine sa ti masina cu bateria incarcata in soare. Nu e bine sa dai blana pe caldura...si cam asta este. Oricum ultimele modele electrice precum si cele premium, au deja sisteme de incalzire/racire a bateriei, protectie la incarcare etc. La alea nu mai trebuie sa faci absolut nimica. Acuma ma repet, dar nici eu personal nu cred ca vor prinde. Vor fi o alternativa pentru cine isi permite si cam atata. Ma deranjeasa inca cand sunt aruncate tot felul de informatii, bazate pe experiente cu baterii 777 sau povesti batranesti. Asa este, se degradeaza bateriile, 3-4% in 100.000km...parca un motor pe benzina sau diesel nu se degradeaza? Daca intrebi pe orice forum de motor pe bezina supraalimentat, se gasesc gramezi care iti spun ca se duce in 150.000-200.000km max. Sunt Tesle in state cu 300.000-400.000 sau chiar si 600.000mile.
  2. cand faci parte din early birds, ai avantaje dar si dezavantaje. Peste 5 - 10 ani, cand masina electrica ajunge la 30% din totalul vanzariilor de masini noi, nu o sa mai poti acorda aceasi avantaje pe care le acorzi azi. Consider insa ca este tot un pariu destul de riscant, pariu ce si-l permit doar cei bogati...Daca poti si ai unde, investeste acuma in panouri solare si sisteme de stocare a energiei solare. Cand ai masina electrica, incarci gratis si nu depinzi de retea, decat in masura in care iti depasesti rangeul. Dar pentru asta ai nevoie de o casa, bani pentru sistemul solar...si bani pentru masina electrica. In oras, cam greu de realizat, asa ca depinzi de aceste statii de incarcare. Momentan sunt rezonabile ca si pret, dar cat mai tine asa? Eu personal mi-as cumpara o masina electrica, dar sunt limitat la locuri de parcare (unul) iar o masina electrica, cu toate ca m-ar satiface 80-90% din timp, nu m-as putea baza pe ea la drumuri mai lungi de 200-300km. Probabil cand imi voi schimba masina, voi alege Clasa C300e de la Mercedes. Vad benefiicile de la ambele sisteme, dar probabil ca si cu dezavantajele aferente. Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea. 1. Bateria nu pierde 50-60% din randament, decat daca faci sute de mii de km. 2. BMW i3 are garantie pe baterie, pierderea de randament apare pe orice tester, asa ca sigur i-ar fi schimbat-o gratis...mai ales dupa 1an jumate Las si asta aici, ca sa te convingi ca prietenul te-a mintit probabil. Era mai simplu sa spuna, ca a dat 40k€ pe un rahat de BMW, el fiind fan BMW https://insideevs.com/news/390799/bmw-extended-european-warranty-i3-batteries/
  3. 50 miliarde este o suma enorma, in comparatie GigaFactory e planuit sa coste 5 miliarde. Eu "contestam" doar suma, nu si comitmentul companiei de a produce masini electrice. Previziuniile sunt realiste, atata timp cat energia electrica ramane la un cost rezonabil si atata timp cat masiniile electrice vor ajunge sa fie mai accesibile. Dar totul este inca un semn de intrebare, de accea si VW este "doar" pregatita sa investeasca, nu au investit deja. Eu cred ca daca energia electrica va deveni mai scumpa, nu cred ca peste 10 ani vei merge cu mai putini bani pe 100 de km, decat mergi azi cu petrol. Daca se mai scufunda un vapor cu baterii sau explodeaza vreun tren...clar se agita greenpeace.
  4. Citeste si articolul, nu te lasa furat de titlu. VW e pregatit sa cheltuiasca in viitor pana la 50 miliarde in dezvoltarea si producerea de masini electrice, DACA Id.3 confirma si promite ca aceasta investitie va genera si profit Shareholderiilor.
  5. Nu stiu de unde ai scos suma de 50 de miliarde, poate 5 miliarde. Pentru ID3 au schimbat o fabrica VW din Germania complet. Cost 1,2 Miliarde. In Developmentul unei masini noi, intra cam 2 miliarde give or take. ID.3 este un Milestone pentru VW, dar nu este nici pe departe "noul" Golf. Pretul de pornire de 35,000 Euro este inca enorm. Eu lucrez la VW, randuriile astea le scriu chiar din Wolfsburg si am avut ocazia sa stau in ea. Vorbim de o masina intre Polo si Golf, care la 30,000 de euro vine destul de slab echipata. Cu ~250 - 300km autonomie nu este chiar la nivelul de "masina de familie". Uitandu-ma pe date, viteza max. 160km/h si autonomie pe autostrada de 200km...Intradevar ID.3 Long Range, care va aparea candva anul viitor promite mai mult. 600km Range, performante mai bune, dar la 50.000 Euro pret de baza sara din scopul mutora. Golf si Beetle prin prisma faptului ca erau accesibilie famiilor de rand, au ajuns la numarul uras de vanzari. Masina bifa majoritaea criteriilor din nevoiile unei persoane sau a unei familii. ID.3 nu bifeaza destule criterii. Atata timp cat tu ai un produs pentru oamenii cu venituri medii sau peste medie, care aleg ID.3 ca si city car/2nd car, nu faci nici piatra de hotar. In comparatie, exemplu, Mercedes Benz C-Klasse 300dH, 2.2 diesel 205cp + motor electric de 100cp si autonomie de ~40-50km. Vorbim de un PlugIn Hybrid, cu 306 CP, 0-100 in 5.5 sec si un consum declarat de 1.7l diesel la 100km. Momentan eu aici vad viitorul, diesel plug in hybrid. 90% din oameni nu fac mai mult de 50km pe zi, asa ca poti merge cu masina full electric. Pret 42.000 baza. Alternativa de la Toyota de ex. este excrecabila. Toyota este ca si Nokia si merita aceasi soarta. Tu pionerul tehnologiei hibrid, iar in anul 2020 sa ai pe modelul tau de mijloc (C-HR), un motor de 1.8l aspirat cu 122cp de pe Prius si un motor electric de 17cp si autonomie de 3-4km maxim, este absolut rusinos. Chiar in delegatia asta am primit de la rent a car acest specimen de masina. Cu grija si cu modul ECO consuma cat un diesel banal, adica undeva la 5l. Pe autostrada la 140-150 sare de 7-8 litri. Un jeg de masina.
  6. Poate sa aiba dreptate....sau nu. Noi nu prea suntem in masura sa stim ce ne rezerva viitorul, asta decid altii pentru noi.
  7. F1 trebuie sa exploreze sisteme si solutii alternative. Daca vrei progres tehnologic, atunci trebuie sa schimbi regulamentul in F1 si sa lasi echipele sa-si faca treaba in materie de inovatie. Care este viitorul in materie de motoare? Noi habar nu avem.
  8. Nu e vorba de putere financiara, sau de calibrul competitoriilor. Dakarul insemna in primul rand aventura. Ajutau mult si zonele defavorizate prin publicitatea creata, prin joburiile oferite in timpul competitiei, dar si prin actiuniile de caritate pe care le organizau. Odata cu Arabia Saudita, organizatorii au dat cu piciorul la tot ce insemna acest rallyraid. Pe foarte multi nu ii pasionau echipele mari, pilotii de calibru care pleaca cu elicopteru dupa fiecare proba in hotel de 5 stele. Tot farmecul s-a dus. Acuma este doar un fel de WRC pe steroizi. Asta nu inseamna neaparat un lucru rau, doar timpul va confirma. Nostalgicii au uitat Dakar-ul, dar pot veni altii din urma.
  9. Dakar este intr-o cadere de popularitate din cauza alegerii neinspirate a locatiei din 2020. Africa Eco Race este actualul Dakar dpmdv. Avem si aici un echipaj romanesc la categoria car/truck pe un Polaris. Momentan sunt la 21 la general
  10. Sunt motoare in 2t care nu consuma amestec de combustibil+ulei. In principiu toate motoarele mari diesel, ce se monteaza pe vapoare sau in generatoare, sunt in 2T. Tocmai din cauza asta, sunt mai eficiente din cauza ca elimina 2 cicluri care inseamna doar energie pierduta. Nu comparati cu motarele in 2t de pe motociclete. Ca idee nu este rea. Pana la urma F1 inseamna invoatie, iar motorul OTTO asa cum il stim noi, a cam ajuns la maximul de eficienta. 99.9% nu cred ca vor opta pentru motor in 2t in F1, astept mai degraba sa vad la LeMans in clasa P1 sau P2 (daca vor mai exista) o varianta de motor in 2t. Dar cine stie. Cred insa ca o schimbare asa de radicala, ar putea inseamna niste ani in F1 fara propulsie electrica...asa ca why not. Mi-as putea imagina un motor de 2l in 2t, atmosferic, care sa se invarta pana la 15.000rpm si sa scoata 1000cp....ce timpuri am trai ... keep on dreaming
  11. @robert23mg Merci mult de informatii. Masina ati rezervat-o in prealabil? Am cerut si eu un Quote pe hertz, si intradevar pana acuma este cam cel mai ieftin din ce am gasit (900$ pe 2 sapt), dar nu mi-e prea clar cu Asigurarea. Era asigurata full in pretul asta? sau ati mai platit ceva extra la counter cand ati ridicat masina? Si o ultima intrebare...banuiesc ca numarul de KM facuti nu au fost o problema? Merci anticipat
  12. Nu e neparat Miami, ma uitam si eu la Fort Lauderdale. Am 15 zile la dispozitie, asa ca m-am gandit sa profit de caldura din Florida ca sa-mi incarc bateriile in zona. Din Philadelphia planuiesc sa merg cu masina...sunt ~1600km, si ma gandesc ca ar fi ok sa-i fac cu masina. Daca nu merita drumu, pot sa inchirez o masina pentru zona de "nord", dupa care sa zbor in Miami si sa inchiriez acolo alta masina. Daca merita drumu Washington --> Miami, atunci iau clar masina. Partea proasta este ca trebuie sa vin cu ea inapoi, pentru ca super scump sa predai masina in alt stat.
  13. da, clar la plecare as inchiria masina... Super, abia astept @prafrau, merci mult. In zona Miami vreau basically sa si zac un pic la ocean...bere pe plaja, alea alea
  14. Salut, sunt in faza de planificare a unui concediu in state pe east coast in primavara asta si as avea nevoie de cateva informatii/sugestii din partea celor care au mai fost si au mai multa experienta. Biletele de avion le am deja cumparate, viza luata si cam atat . Ce m-ar interesa in mod special, este inchirierea unei masini. Din ce m-am interesat pana acuma, varianta cea mai "OK" raman tot companiile mari (AVIS, SIXT, etc.). Daca are cineva mai multe info despre subiectul asta, i-as fi recunoscator. Durata: 15 zile Buget: nu is sarac, dar prefer chibzuinta. As vrea sa nu depasesc insa 4500$ pentru 2 persoane (fara bilete de avion). Cam ce planuiesc: - Ajung pe JFK, si ma gandesc sa stau 2-3 nopti in New York...cazarea este scumpa ca naiba, poate aveti si aici niste tips. - Inchirez masina din New York sau daca recomanda cineva o firma anume, si din imprejurimi. Din New York plec la drum spre Philadelphia. Aici ma mai gandesc daca merita sa petrec 1 noapte - Urmatoarea oprire ar fi Washington, unde cred ca sunt de ajuns 2 zile pentru vizitat. - Din Washington as vrea sa o iau spre Florida/Miami, dar nu mi-am stabilit inca un traseu. Drumu insa as vrea sa il fac in 3 zile. Aici poate aveti niste sugestii, pe unde sa o iau, ce merita vazut, ce nu merita vazut. - 4 zile de odihna/vizitat Miami si imprejurimi. - retur in New York tot cu masina, preferabil pe alta ruta, dar returul va fi mai pe repede inainte. Merci mult
  15. Nu pricep prea bine la procesul de productie a materialelor, dar si eu sunt de parere ca orice este de origine animala, inseamna defapt material reciclat. Probabil ca Hamilton se referea la vreo practica, prin care cresteai vaca doar ca sa ii iei pielea cand incepe sezonul de F1. Eu in masina personala (acelasi brand ca ustensila de lucru a lui Hamilton), am piele si lemn sintetic. Defapt sunt materiale sintetice care imita pielea si lemnul. Is mai bune? Sigur nu. Probabil, din cauza standardelor de calitate din ultima decada, este greu sa mai inglobezi in productia unei masina de serie mare, elemente "naturale", care vin cu defecte respectiv diferente aferente. La acest lemn sintetic, modelul e ca la parchet...la fel in 1 milion de masini. Daca aveam lemn adevarat, probabil ca fiecare masina avea un model diferit. Se aplica si la piele. Soferul de autobuz consuma 40litri la suta de kilometri, dar duce 40-50 persoane, care folosind o masina personala ar consuma 400 de litri de comustibil pe acesi distanta. Prin urmare comparatia nu este prea adevarata Am si uitat de reclamele alea de la Top Gear....ahahahaha ce bine am ras...le-am revazut pe toate. Grow up, buy a car sau Work harder, buy a car
×
×
  • Create New...