Jump to content

cuki

Super Membru
  • Content Count

    2,960
  • Joined

  • Last visited

About cuki

  • Rank
    keep walking

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    ionut_cuki

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Cluj-Napoca
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Suzuki Bandit N600
  • Numar Moto
    CJ 46 COH

Recent Profile Visitors

1,591 profile views
  1. Si Zac Brawn a declarat ca F1 este intr-o situatie critica, existand riscul ca 4 echipe sa se retraga din cauza lipsei de bani. Daca dureaza mai mult de iunie situatia la nivel european, cred ca F1 se duce cu totul dracului. Echipele mici vor intra cel mai probabil in faliment, iar echipele mari is vor redirectiona bugetele de motorsport in alte domenii care sa asigure suprevieturea marcii (Renault, Mercedes, Mclaren si poate chiar si Ferrari). Best case scenario: se reiuau cursele din iunie, cele nedisputate sa fie reprogramate pana in decembrie sau chiar si ianuarie 2021...sau se merge pe varianta de 2 curse pe weekend competitional.
  2. Hai sa nu mai fim asa de prapastiosi.
  3. Spuneau unii, ca s-ar putea sa dubleze fiecare cursa din cele ce se vor mai tine anul asta. Joi training, vineri calificari iar sambata si duminica cate o cursa. Momentan din cate am inteles asta este unul din planuri, pe langa cel cu amanarea GP-urilor/renuntarea la pauza de vara si extensia sezonului pana in 18-20 decembrie.
  4. Eu nu cred ca pupam F1 inainte de august. Probabil ca vom avea si un program mai scurt. Reglementariile din 2021 se amana pe 2022 Situatia pilotiilor cu contracte pana la sf. de 2020 va fi iarasi ciudata...
  5. Era cumva clar, cam peste tot in lume se intaleaza o oarecare precautie. Nu sunt adeptul barfelor, unii experti spun ca inainte de Canada in Iunie probabil ca nu va incepe F1 anul asta. Acuma e usor de inteles de ce Canada ar fi prima destinatie viabila, pentru ca Aprilie este cumva prea prematur, iar in Mai sunt curse stradale precum Monaco si Baku, curse ce necesita pregatiri/investitii cu multe saptamani inainte. Asta este, pana una alta...mi-am cumparat jocul F1 2019 la reducere...
  6. Nu este oficial, dar aparent se amana startul
  7. In 2014 si in cazul Renault sau McLaren (SpyGate) aveau dovezi clare si indubitabile. Sa nu vorbim de marturii din partea celor implicati Tocmai pentru ca nu este clar daca e alba sau neagra. Daca era clar, prezentau doveziile si veneau cu sanctiuni. Ei au niste dubii, dar nu pot demostra. FIA poate arunca cu rahat intr-o echipa doar pe baza unei ipoteze? NU Nu contest ca Ferrari este tratata preferential, probabil in cazul unei echipe ca HAAS sau Force India, s-ar fi grabit cu o sanctiune fara dovezi irefutabile...aici insa stiu ca umbla cu oua. Nu cred ca Mercedes sau RedBull ar fi fost tratati diferit Da stiu...exact asta spuneam. FIA are acces la toate motoarele, dar nu are voie sa dea informatii despre acele motoare.
  8. Nu contest faptul ca FIA a tratat cazul usor "ciudat", toata situatia este ciudata. Concluziile achetei le-au prezentat atata cat s-au putut, probabil mai mult nu aveau voie sa prezinte. Pana la urma si Ferrari are niste secrete in ceea ce priveste constructia motorului, secrete ce nu pot fi facute publice de FIA. Asa toti vor acuza pe toti, FIA ar trebui sa faca achete la fiecare echipa iar rezultatele achetei sa le faca publice, dand acces prin asta si la secrete. O fi asta the right way to do it? Habar nu am. Noi stim probabil 0.5% din toata povestea, mult prea putin ca sa ne facem o parere clara. Poate si Mercedes triseaza deja de 6-7 ani, doar ca nu au fost prinsi...inca!. Cazuri au fost destule, pana si Armstrong a trisat cu succes mai bine de 10 ani de zile, a luat 7 tour de france...iar trisatul a fost descoperit dupa inca alti 10 ani.
  9. Nu cred ca se ajunge chiar acolo, probabila FIA va face un deal cu toate echipele. Ferrari a trisat, dar a trisat asa de bine incat nu poate fi demonstrat. Pe undeva ii inteleg si eu astia de la FIA, ai un caz de trisare, sti ca a fost ceva in neregula, dar iti este imposibil sa demonstrezi acest lucru. Hotu neprins, negustor cinsitit. Cumva nu prea poti sa dai foc la casa, ca sa prinzi soarecele nu? Acuma echipele clar ca sunt frustate, FIA si Ferrari probabil ca au facut lucrul cel mai putin riscant pentru sport in general...au ajungs la un deal secret. Care o fi dealul asta? Nu vom sti probabil nicioadata. Unii speculaza ca in schimbul "imunitatii" FIA sa fi instalat niste dispozitive de masurare pe fuel flow. Adica, nu te-am prins, te iert..dar ca sa te ieri ma lasi sa te monitorizez. Alternativa, o investigatie lunga si probabil scumpa, care nu se stie daca ar fi putut arata irevocabil ca Ferrari a trisat. Fara acest "irevocabil" este greu sa aplici o sanctiune, sanctiune ce poate fi contestata in tribunal. Totul ar fi dus probabil la un scandal din care F1 in general nu ar fi avut nimica de castigat.
  10. In alta ordine de idei, a aparut sezonul 2 pe Netflix. Fata de anul trecut, mi-a placut mult ca-i avem pe AMG si Ferrari. Pe mine personal story-urile pilotiilor nu ma prea intersau, le stiam deja prea bine. Ma intersau insa insightul in conducerea echipelor. In sezonul 2 il vedem mult pe Toto, Binotto, Horner si inegalibilul Steiner. Odata ce vezi 5 min din episoadele respective, iti dai seama cum defapt toata echipa este "adaptata" caracterului si a metodei fiecarui team principal. Fara sa sti cine a castigat campionatul, si fara habar de F1, ai putea spune clar ca Mercedes e number 1. La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa. Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven. Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes. In rezumat, bun sezonul 2...clar merita vazut chiar daca pe alocuri poate parea plictisitor. Or fi pilotii fata acestui sport, dar generatia actuala este asa de "machine" incat nu prea ai ce mulge de pe ei.
  11. Exact din motivul asta nu inteleg de ce Ferrari nu a scos asul din maneca. Daca sunt 4-5 secunde intre ei, Mercedes se culca pe o ureche? Din afara este usor sa comentezi, or fi multe dedesubturi cand vine vorba de o asemenea decizie. Cine stie? Eu insa nu as fi asa de optimist in privinta afirmatiilor de genu: "Ferrari nu si-a aratat adevarata fata". Vad ca Ferrari mentine atitudinea posibil rezervata in teste. Azi nici Mercedes nu a excelat in materie de timpi. Dupa strategia de anul trecut a celor de la Mercedes, oare toti copiaza acelasi lucru? Testeaza doar fiabilitatea si rezistenta componentelor, mai putin performanta? Cred ca prima oara vom vedea cu adevarat ce se intampla in calificariile de la Melburne.
  12. Mda...nush ce sa spun. Ferrari este mereu cu un pas in urma Mercedes. Daca anul trecut strategia de "pastrare" era asul din maneca, in anul premergator schimbariilor NU. Parere personala, Mercedes cu DAS, obliga cam toate echipele sa se focuses pe implementarea acestui sistem. Asta inseamna timp pierdut pentru dezvolatea masinii din 2021. Cred ca la nivel de strategie, Mercedes a dat iarasi o lectie concurentei, iar Ferrari se comporta ca prostu care copiaza in momentul prost. Tocmai din cauza asta cred ca era important ca acuma sa pui toate cartiile jos, sa-l obligi pe competitor sa investeasca resurse si timp in masina de anul asta, nu in viitor. Astea fiind spuse, personal nu cred ca va putea Ferrari sa puna vreo problema anul acesta. Vom avea insa o batalie pe cinste in midfield. Williams pare ca si-a revenit, Mclaren merge super bine, Force India sta iarasi bine. Cred ca lanterna rosie va fi Haas anul acesta.
  13. Ferrari mai incet cu aproape 3 sec decat Mercedes...sa fie strategie?
  14. Acuma spun si eu mai departe, ceea ce afirma expertii. Eu nu sunt expert in evaluarea pilotiilor, sunt altii care stiu la ce sa se uite in momentul in care fac un assessment. Majoritatea expertiilor, afirma ca Max este actualmente cel mai talentat pilot de pe grid. Acuma talentul clar nu iti aduce titluri, dar combinatia favorabila lui Lewis da. Pe cate de smart ideea, pe atata de simpla. Daca se declara legala (slabe sanse), probabil ca pana la startul din Melborne vor mai fi echipe care sa implementeze artificiul. Chiar Game Changer nu este, ajuta la mentinearea temperaturii in pneuri pe circuite cu linii lungi, dar asta in cazuri ideale. Oricum majoritatea analistiilor spun ca nu are cum sa treaca. Vom vedea
  15. Exact, doar ca pe cine intereseaza parerea lui Russell? Orice spune Max, imediat este preluat, rastalmaciti si redat in asa fel incat sa aiba presa de castigat. O fi el prostalau si ingamfat, dar si eu cred ca i-o da lui Hamilton intr-o masina comparabila 6 zile din 7. A si trecut prima zi de teste...Williams si Mclaren pare ca s-ar fi imbunatatit. Uitandu-ma la timpi, cred ca vom avea un sezon destul de palpitant in midfield.
×
×
  • Create New...