Jump to content

_Raul_

Super Membru
  • Content Count

    4,677
  • Joined

  • Last visited

About _Raul_

  • Rank
    Expert

Profile Information

  • Location
    TM
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    2 * 3AJ

Recent Profile Visitors

12,680 profile views
  1. Pai niciuna. Asa e la toate mobrele de off. Ii raspundeam omului. Ca sa sintetizez: * Cuplajele de cauciuc se monteaza aftermarket pentru mers predominant pe strada * Operatia asta este facuta de posesori de CRF 450 R, X si L care le fac SM, de multi posesori de WR450F + la f multe modele de enduro pe care oamenii vor sa le converteasca la dual sport/small adventure. Unii sa zic ca le pun si cand transforma WR-uri pt raliu. Este exact cum a zis @GoodKat- scopul este sa protejeze cutia, lantul si rotile. Ma rog, astea sunt anyway un ansamblu. Un ghidaj de lant nu este asa rocket science-ul vietii. O ureche cu filet se poate prinde oricand pe partea interioara a basculei (nu m-as baga parca cu aparat de sudura fiindca bascula de L este umpluta cu poliuretan) si o aripa de lant in forma de U se poate lua de la orice motor si adapta. Sau manufactura din n materiale. Eu in continuare cred ca este vb de un lant original ieftin. Si daca ar fi asta o problema de proiectare, solutia cred ca este una simpla si ieftina. Pe topicul de Tracer a pus Goe filmuletul de mai sus. Ce zice Neeves acolo se aplica la mai toate modelele actuale.
  2. Ionuț Florea (cred ca Mr White pe forum) a conceput și fabricat niște piese aftermarket pentru motoarele lui. Nu a făcut acoperire, dar las info asta aici în cazul în care vrei sa îl contactezi și sa afli de unde își ia materia prima.
  3. Foaia se prinde direct pe roata (butuc) , cu șurub și piulita. Pentru tampoane de cauciuc este o firma în America la care apelează toți cei care convertesc 450 L-urile în supermoto. O ustensila interesanta pe care am văzut-o ieri într-un filmuleț mi se pare asta: O vând cei de la Motion Pro, RK (chains) și mai exista și varianta magnetica, ce se prinde pe foaie și care are o raza de lumina rosie (laser frate) pentru verificat cât de drept este lanțul. Nu am avut niciodată nevoie la Yamaha, dar vad ca o mai folosește lumea prin ateliere sau când se apuca sa experimenteze cu tot felul de kituri construite ad-hoc.
  4. 450 L are guma atat pe pionionul cat si pe foaia originala. O sa urmaresc subiectul asta pe FB si o sa mai vad. Bine de stiut. Multam. CRF450 si R-ul si X-ul au fost legendare pentru slefuit cadrul sau carterul atunci cand punea lumea O-ringuri pe ele. Se rezolva cu lant cu X-ring (mai ingust). Si unii mai ziceau ceva si de o saiba in spatele pinionului. Pana sa tot citesc despre modelul asta, trebuie sa recunosc ca nu stiam ca X-urile sunt mai inguste decat O ringuri. La stalpul infamiei direct.
  5. * Asa arata bascula originala * Eu stiu ghidajele acelea complete de lant de care vorbesti tu (noi le ziceam burdufe), dar ultimele motociclete de fabrica pe la care am vazut asa ceva cred ca erau ceva modele pentru armata (nici nu mai stiu acum cati ani, dar sunt multi bine) * Din ce ai postat tu, eu inteleg ca in loc de aripa (chain guard) cu profil L, ar trebui macar una cu profil U. Gen asta. Probabil ca o sa apara aftermarketuri daca asta este cauza. Anyway, bine de tinut minte. Americanii se plangeau multi de lantul original. Dupa schimbare, cam liniste si pace. Si sunt multi cu 6-10k de mile pe bord deja.
  6. @GoodKat Da, îmi aduc aminte și acum o poza grozava de pe advrider sau horizonsunlimited, cu una cum zici tu. Csf, dacă nu au vrut posesorii sa puna furci de 640 cum au făcut mulți rtw-isti in acei ani . Acum, 450L au fost asa scumpe in 2019 incat au avut vanzari f slabe, nu au descoperit hibele serioase, recte le-au cam tratat, cum ai zis si tu, drept exploatare necorespunzatoare. In concluzie, nu au modificat carterul in 2020, din ce am inteles eu.
  7. Pai bun, dar ma gandesc ca de cand fac motociclete stiu si Honda chestia asta. Si, generic vorbind, daca in fabrica strang la 15 Nm, ar scrie in manual 12, 13 Nm, etc. Mai ales ca 450L este un 450X cu alta chiulasa, respectiv un 450R mai detunat si robust (in mare, vorbind de motor) si ma gandesc ca la 450 R si X tot asa dau drumul la ulei de n ani de zile. Cred, fiindca nu am profundat subiectul, cautand si citind manuale de R si X. Eu, ce as face (ca la orice motor ce l-am avut si o sa il am), ar fi ca la busonul de ulei sa strang cu simt la mana + cheie normala. Mai ales dupa ce am citit toate astea. Si probabil as manufactura o ureche la buson si as pune o protectie pt desfiletat cum se face la enduro si la multe vehicule de curse, cu o sarma. Later edit: Ok, cautat pe YT si pt R si pt X. Ambele au gaura de golire pe laterala, langa pedala de schimbator. Deci, diferit de 450L care are drenajul sub.
  8. Nu vreau sa spun prostii, fiindca nu is mare entuziast CRF Rally, respectiv nu am aprofundat subiectul, dar la Eicma au fost si in 2018 si in 2019 CRF 450 Rally expuse. In 2018 parea (era?) prototip. In 2019 nu parea. Arata cam a serie. Si sa zic ca am citit (pe fuga) ca exista si modelul Rally care este motor de competitie de cumparat gata pregatit conform normelor FIM (?), cum erau candva KTMurile 660 pe la inceputul anilor 2000 () si cum sunt azi KTM 450 Rallyurile. Personal nu sunt fan carene (inteleg logica, la ce caramida de bani protejeaza) iar la 450 Rally de la Honda toba prinsa de rezervorul suplimentar mi se pare cam neinsipirata. Am un felling ca imi scapa niste amanunte, ca nu vad de ce ar iesi pe piata cu asa fragilitate... Acum, revenind la ibecsii nostri, CRF 450 are o buba cam delicata si care arata cam asa (si la motorul asta uleiul se schimba la 1000 de km, nu ca la rutiere) M-am inscris pe o pagina de posesori si sunt minim 4-5 useri cu hiba asta. Se pregatesc de o petitie pt recall. Toti au aranjat-o cand au strans busonul cu dinamometrica. Si o alta chestie de 2 lei (asta se rezolva mai usor, dar parca omoara toata bucuria) este ca rulmentii cu ace de la bascula si conicul de la jug sunt uscati ca desertul. Din ce am vazut in poze, nu as iesi in prima tura pana nu as desface si unge tot. Cam de porc. Noroc ca cica asta ar fi o hiba generala la Honde de off si americanii mai posesori de mai multe au desfacut din prima si au sharuit relativ rapid problema.
  9. Acela este. Il am cred ca de vreo 10 ani. In ultimii ani a ajuns in masina fiindca nu am mai iesit cu motorul, dar in timpul cat il aveam in trusa de la motocicleta iti poti inchipui ce viata de salon a avut. E bine mersi si acum. Ia-l linistit. Cred ca i-am schimbat bateria dupa 5-6 ani. L-am contraverificat de cateva ori prin vulcanizari si a batut mereu cu scule de incredere. Pe la inceput. Dupa aceea nu m-a mai interesat. Comparatia cu unul din acela manual, cu rigla nu cred ca isi are rostul. Identic. Chinezarie buna Nu-s ce sa zic. Formal sunt identice. Eu sunt paralel cu electrica - inauntru are o placa din acea verde cu circuite. Si poate bateria sa fie mai buna la cel "nemtesc".
  10. La roti cu camera eu am avut nevoie de compresor pentru a putea "arunca" cauciucul pe cerc. La pompa as fi albit. pana bagam 3-4 atm, ca sa sara guma. Din aceeasi catogorie, eu am in trusa de scule si un tub de 100 de ml cu solutie de spalat geamuri (in fapt alcool, detergent si apa). Merge mult mai repede treaba cand marginile cauciucului sunt ude. De la compresorul refolosit eu am scos manometrul. Pentru masurat presiunea corect (important cand mergi cu 0.8 pe off) am luat unul digital de la Louis. Acelasi compresor ca al lui Iana este si in linkul de pe Emag, ceva mai ieftin.
  11. @ianachim Ooook, cool, fain si la pret de no brainer. Mersi de pont.
  12. 1. Iei unul de masina, chinezarie, din piata, hypermarket sau magazine auto. Il folosesti ca atare. Asta am facut multi ani, pana i-am spart carcasa la modul fara intoarcere. 2. Cand ma pregateam sa il arunc mi-am dat seama ca tot mecanismul interior este intact. Am scos din ea compresorul propriu-zis (motor + furtun + cablu = dimensiunea unui pachet de tigari). Ca sa fii on the safe side poti sa cauti tot prin piete, casa, etc, o cutie de plastic mai mica in care sa le cari. 3. Compresor mic, dedicat moto. Acum ff multi ani cred ca am vazut varianta de mai sus (motorul inchis in cutie miniaturala de metal) la Touratech. 70/80 de euro sau pe acolo. Am zis pas. 4. Este un roman pe Youtube (@vegasromaniac) pe care il mai urmaresc din cand in cand. La el am vazut alta chestie interesanta - powerbank LiIon cuplat cu compresor, de forma unui penar. Vreo 20 cm lungime pe 6/7 cm diamtru. Adica asta sau ceva f similar: https://www.aliexpress.com/i/32962332703.html Cand mi s-a stricat mufa de sub sa de la care ii dadeam curent alui meu, in padure fiind a trebuit sa fac o "potriveala". Asa ca am taiat mufa, am curatat vreo 10 cm din cablu de protectia de plastic si le-am mufat direct pe baterie, infasurate. Clar nu elegant si, din pacate, asa au ramas si acum. Usor off-topic: Daca imprumutati compresorul auto de la pct 1 vreunui amic ca sa il foloseasca la masina, aminti-ti-i sa o ridice pe cric inainte sa umfle roata. Been there, done that. Nu intelegeam, iar in padure, de ce se umfla roata asa greu. Pistonasul din motor nu mai tinea deloc presiunea. Garniturile erau prajite aproape de tot.
  13. @bursyllac: Off-topic prin prisma cererii tale, dar poate te ajuta cu ceva. Experienta de o viata de mecanic este sintetizata in link-ul din semnatura mea. Este al unui mecanic din America, omul sa aiba vreo 60 si, 70 de ani. Repara motociclete de pe la 15-16. Ai inclusiv articole despre ce inseamna o viata de mecanic, cum sa iti alegi clientii, ce sa refuzi cand vine vorba de reparatii, cat sa ceri pentru munca ta, etc. Il am in semnatura de multi ani si consider ca este unul dintre cele mai bune site-uri pe care le-am intalnit vreodata pe internet. Nu stiu care este planul tau dar daca vrei sa citesti mecanica scrisa complet si onest, eu ti-l recomand. Iar daca vreodata te gandesti sa faci o scoala de mecanici, am un amic in Londra care a facut acolo asa ceva. Cred ca 6 luni, nu chiar ieftina, program de min. 6 ore pe zi. Pot sa ii cer detalii daca te intereseaza.
  14. Been there, done that. Singur, pe drumul militar de la Borlova la Muntele Mic. Frant de oboseala, ma ducea motorul pe mine si nu invers, alunecat pe o lespede imensa. Piciorul sucit sub motor, cu tot cu cizma intepenit prin bascula, suspensie, etc. Eu urlam fara sonor, benzina picura alene din rezervor. Frumos, romantic, comme les garcons. Am taiat contactul, m-am linistit, ca de suflat in coturi sa le racesc nu puteam, am stat sub ea vreo 1-2 minute de-adevaratelea, mi-am tras piciorul afara, mi-am tras sufletul vreo 5 minute, am ridicat-o si bice. Am fost tentat sa fiu sarcastic cu topicul asta, dar, da, sunt situatii in care anumiti motociclisti chiar au nevoie de dispozitive de genul. Si, da, nu pot sa fiu atat de ipocrit sa zic ca nu as pleca singur la drum cu un 1290 Adv fiindca nu il pot ridica singur cand este incarcat.
×
×
  • Create New...