Jump to content

_Raul_

Super Membru
  • Content Count

    4,468
  • Joined

  • Last visited

About _Raul_

  • Rank
    Pentru ca motociclete

Profile Information

  • Location
    TM
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    Inchiriate

Profile Fields

  • Interests
    Apocalypse tools

Recent Profile Visitors

5,451 profile views
  1. @goe 75: Off-topic: RST (polonezi/englezi) au un costum textil (Adventure) cam in acelasi colorit: https://www.rst-moto.com/motorcycle-textiles/mens-textile-jackets/rst-pro-series-adventure-iii-jacket.html Multa lume ii vorbeste de bine. Mie nu mi-a placut f tare din cauza greutatii si a materialului exterior care pare sa nu fie la fel de respirabil precum Revit Sand. Este totusi, fara nici un dubiu, mai robust si pare sa protejeze la vant si ploaie usoara mai bine decat Sand. Pentru echipamente Alpinestars, nu stiu daca mai este de actualitate, dar era un user care aducea exclusiv AStars la preturi mai mici decat cele oficiale si mai toata lumea scria de bine pe topicul lui. Vezi si varianta asta.
  2. Citând un clasic în viata (care nu este clona lui Petre81): "Doamne, dă-mi putere..." ©Nguyen.
  3. Cam devreme, dar ca idee - pe 25 Iulie o sa am pe mana toata ziua un 790 R. Facut rezervarea, mi s-au cerut banii integral inainte. M-am conformat, c-asa-i in tenis. Ramane cum am stabilit ;).
  4. Mai ai minim 2-3 sezoane de amatorism pana sa ajungi la countersteering, franat/derapaj cu spatele. Intre timp, tu esti fata simpatica si noi baieti gigei dar motociclismul nu se invata pe forum (@nguyen a fost mai scurt si mai concis) iar motorul tau nu are abs. Ma repet - take it easy si mergi la cursuri. Asta daca nu vrei sa ajungi ca multi dintre noi care credeam ca stim ceva doar fiindca facusem x km. Am fost doar norocosi. Ii ai pe toti in Bucuresti, deci nu ai nici o scuza - Marius Bacila, Matei Albulescu si doua cursuri de pilotaj pe circuit, daca imi amintesc corect. Ca o parere - cu cat un incepator merge mai slab, cu atat este mai evitat de riderii medii spre buni. Deci, daca vrei sa ajungi sa te lipesti de vreun grup decent, raspunsul este sa stai mult pe afara. Daca te-ai apucat de motociclism doar ca sa socializezi, atunci, na, no comment.
  5. Long story short: Cautand tutoriale de reconditionat telescoape de XT/Tenere (capsate, neservisabile) am dat de un material competent al unui francez. Argumentul principal pt azot (mentionat de respectivul + , off-topic, cativa baieti de pe la vulcanizari auto) a fost ca volumul sau este mai putin influentabil de catre diferentele de temperatura, comparativ cu aerul. Cum ingineria nu a fost optiunea mea profesionala, accept orice edit-uri, extra comment-uri, lamuriri.
  6. Incearca sa vezi daca nu cumva cricul respectiv nu are o pastila de guma, distantier, ceva de genul, care lipseste si care, implicit, il aduce prea aproape de lant. Nu spun ca nu poate fi o constructie nu f fericita (mai ales daca este cric aftermarket) dar nu este chiar normal ca lantul sa frece pe el. Pe de alta parte, daca totul este ok dpdv constructiv, vezi sa nu ai un lant fff larg. Manualul motocicletei este cel mai bun prieten al omului, so, go for it si vezi ce zice acolo la limitele jocului lantului (burtii in limbaj popular). Sau vezi daca nu cumva iti lipsesc niste role de ghidaj pentru lant. Sunt niste cilindri de teflon/plastic prinsi pe cadru (de obicei) si pe care aluneca lantul (cel de jos) sau ii limiteaza smuciturile (cel de sus).
  7. Dap. Un topic f. fain. Din nou. Bravo si multumesc pentru share . (Azot nu merge mai bine in telescop? Intreb/ridic la fileu, nu stiu)
  8. Pe manualedereparatie.info gasesti manualul de reparatie. Mici variatii in privinta uleiului in fct de temperatura exterioara. Importante pentru tine numai daca o scoti cand temperaturile sunt la 10-15 grade sau sub. Peste 20 grade mergi pe mineral (20w40) sau semisintetic (20w50). Asta puneam eu. In fct de cat de tare o incingi (adica trasee ff dificile, tehnice, batut pasul pe loc, incins motorul peste limitele de utilizare africane pentru care a fost gandit) - schimbi uleiul mai des. Eu schimbam intotdeauna si uleiul si filtrul deodata, chiar daca manualul zicea altfel. Cand dadeam in ea (Tenere 3AJ) ca in hotii de cai schimbam uleiul si la week-end, maxim o saptamana. Daca enduro pt tine inseamna forestiere si mers minim cu a2a atunci shimba-l la jumatate din cat zice manualul (parca 6000 km era pt regim de pietoni, nu mai stiu, postez din memorie). Daca mergi rareori cu a3a iar a 4a si a5a le descoperi intamplator atunci vezi ce am scris mai sus. Ai grija la filetele de la capacul filtrului de ulei. Schimba o-ringul de fiecare data cand schimbi uleiul (1-2 lei la magazine auto) si nu strange tare fiindca vei reteza f repede filetul din blocul de aluminiu. Distractie si spor!
  9. +1. Aceasta este o motocicleta f. misto, ca sa ma exprim asa. Mai degraba cu Vanessa Warwick. @john17 Orice, numai XLite Chupa Chups sa nu fie (un topic de mare valoare acum cativa ani).
  10. Frumos motor, frumoase locuri (da, stiu, asa e peste tot in Ro ) Ma repet - Take it easy si bucura-ti-va impreuna. Daca esti de-o varsta cu taica-meu, da, asa este. Tot e bine ca nu ai pus Scorpions sau Savoy. Incep sa ii dau crezare lui paulynos. Gender balance, my a.. :)). Unul nu l-ar fi intrebat pe Kosh daca a ajuns cu bine din Turcia.
  11. Aaa, non ti preocupa. Pana quando astepti sa iti continue niste straini judecata la observatii personale si directe, poate numai bine fortezi semeringurile si rasufla atat aerul cat si uleiul. Aaa, si, vede, non e si dificile. 5350 de postari, fratziwher :)))). Asta valoare adaugata.
  12. Eu nu recomand incepatorilor cheltuieli serioase intr-un domeniu in care nu stiu (cat si) daca vor marsa indelungat. Dpmdv, important este sa faca decent primii pasi, sa castige cat mai multa experienta si apoi sa decida ce este bun pentru ei si sa cumperi total informati. La incepatori riscul de zgarieturi/reparatii este mai mare. Este perfect normal. Axiomatic as zice. Plus cel de a se razgandi daca realitatea nu este pe masura asteptarilor. Un echipament constand din casca de 150, cizme 100-150, manusi 50-80 si un costum pe la 3-400 protejeaza cat se poate de ok. Ca sa nu existe dubii - nu recomand deloc sh-uri sau chinezarii (sunt insa multe produse de piele fabricate in Pakistan care sunt f ok dpdv pret-calitate). La sfarsit de sezon un incepator poate trage linie si decide daca vrea sa continue cu naked sau vrea sa schimbe pagina catre enduro turism, cafe racer, turing serios, competitii sau chiar stunt. Unele echipamente pot fi usor reacomodate, altele nu. Nu ai ce sa faci cu genunchere de 100 si ceva de euro la enduro. Le poti face linistit cadou sau vinde pe olx si te apuci sa iti cumperi orteze. Gen. Sunt sigur ca ati prins ideea. @Flower-Power Kilometri frumosi si distractie placuta. Important este sa te simti tu bine. Enjoy it!
  13. @superbec: Haustriecii sunt aici: https://www.highbike-paznaun.com/englisch/prices/
  14. Prima mea motocicleta (Simson), am muncit in vacanta de vara ture de noapte ca sa strang bani de turul tarii, inainte sa iau permisul :). Mi-am dus-o la tara si nu coboram de pe ea decat la masa de pranz si la sfarsitul zilei. Imi aduc aminte ca am reusit sa consum un rezervor inainte sa se incheie ziua. Dupa ce am luat permisul ma urcam pe ea si ma duceam unde vedeam cu ochii. Ajuns acasa deschideam atlasurile rutiere ale lui taica-meu ca sa vad prin ce Dumnezo de sate si paduri am ajuns. Prima japoneza am adus-o calare 1200 de km in blugi si geaca de strada. Era in 2004. Si nu am avut nevoie de nici un anturaj si nu am nevoie nici acum. Corect, este mai fain in gasca (restransa), dar este din categoria bonus. Imi este f greu sa inteleg pe cineva care isi cumpara o motocicleta de care ii este frica, pe care nu o poate controla si pe care nu vrea sa faca macar 50-60 de km dupa ce scapa de la munca. Vorbim de un incepator si de primul motor. Daca nu acum, atunci cand? Nu intentionez sa jignesc, nu te cunosc personal dar inclin sa cred ca nu ai nici un motociclist serios in anturaj si nici nu ai avut inainte de achizitie (altfel nu ti-ai lua Shoei ca prima ta casca.) Pe motor lucrurile se pot termina dubios daca nu esti in control atat fizic cat si psihic. Mai bine o vinzi cat mai este sezon, iei una de maxim 500 cmc (as recomanda 250-300 din ce citesc), inveti usor si te distrezi.
  15. Frumos topic. Placere sa il rasfoiesti. Spor la munca si o relatie frumoasa impreuna.
×
×
  • Create New...