Jump to content

_Raul_

Super Membru
  • Posts

    5,583
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Varsovia, TM, UE
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    Crosstourer DCT

Profile Fields

  • Interests
    Cu motorul asta, pe aici, nu m-am dat

Recent Profile Visitors

33,704 profile views

_Raul_'s Achievements

  1. Primit si mail. Multumesc pentru includere in bucla, ca sa traduc cat se poate de neaos
  2. Daca pentru mine era intrebarea: Nu mai iau nimic. Schimbat sensibil jobul, o sa bananai mult anul/anii urmatori, din nou pe avioane, masini de serviciu pe alocuri, deci am zis pas la blocat 3-40k intr-o masina, chiar daca platita cu tzaraita si cu discount ok. Ar fi fost o ineptie in situatia mea. Mai trag de actuala cat mai pot. Ca idee, cat de curand urmeaza sa o abandonez in garaj cateva luni pentru ca job. S-au aranjat lucrurile de la sine si ma bucur ca nu am apucat sa fac pasul. Ca sa nu fiu total off-topic - ar fi fost si poate va fi candva un coupe. Nu am apucat sa ma documentez serios, dar pe acolo ajunsesem, ca idee.
  3. Foarte tare daca esti aceeasi persoana, cu acelasi avatar, dar alt user. Poza, nick-ul aferent si postarile erau printre cele mai misto in 2004-2005 Daca esti cine cred eu (user-ul incepea cu n si era izbitor de asemanator cu actualul), salutari !
  4. @burtica: Ai deschis un topic în care ai întrebat despre cât de folositoare, procentual, este experienta pe bicicleta în eventualitatea achiziției unei motociclete. Tu avand suficienta experienta pe bicicleta dar zero experienta pe motocicleta. Incerc sa trec peste logica deschiderii unui asemenea topic și ce urmărești sa obții de la el. Dacă noi am zice da 100% sau opusul, ar afecta spusele noastre decizia ta? Cum? Mie îmi scăpa și logica și raspunsurile la cele doua întrebări. Neașteptat pentru mine, s-au exprimat foarte multe păreri pertinente și articulate. Acum, pe fundalul acesta, tu, cu zero experienta pe moto, vii și ne dedici generos multă carne în frigider, care știm cu toții ce înseamnă. Este strict părerea mea, dar cred ca ai niște probleme serioase în materie de interacțiune sociala.
  5. Am mers cu Nikken o zi întreaga, cu ploaie pe alocuri, și nu a fost deloc o experienta plăcută. Pasagerul nu întra în calcul fiindcă problemele cele mai mari au ținut de jumătatea fata a motocicletei. Fata este foarte foarte grea, nu ai nici un feeling de la ea iar în curbe strânse, ace de par alpine a trebuit sa fiu foarte cumpătat și încet în manevre. Pe urcare. Cel mai nesigur m-am simțit cu ea pe ploaie, pe aceleași ace de par, la coborâre. Se simțea ca și cum fata sta sa fuga în laterala in orice moment. A și fugit puțin la un moment dat și nu a fost ok in conditiile in care aveam in grija un pasager care se incredea mie la suta în ce făceam eu. Nu fortam sau ceva de genul. Singurul loc unde a fost cu adevărat ok a fost la mers pe drum drept, întins. Poate ca ar avea ceva șanse în state, la mers sute de km zilnic pe autostrăzi, dar nu vad cine merge doar pe drumuri drepte pe autostrăzi și s-ar putea împaca cu o jumătate fata atât de grea și atât de aproape de motor - în loc sa se anuleze greutățile, veneau la pachet. Bună poate doar în reclame și sesiuni foto, videoclipuri, etc. Am testat, am văzut ce este, dar am rămas cu un mare și clar nu. Este un proiect tehnic f avansat dar fără aplicabilitate în viata reala.
  6. Aaaa, ups. Da, ai dreptate. Am mers prea departe în mintea mea cu paralela cu actuala. Și rămăsesem acolo . Mea culpa.
  7. Ca o regula generala, motocicletele japoneze sunt cele mai fiabile. In sensul ca parcurg cei mai multi kilometri fără a ajunge cu ele în service, neprevazut/nedorit. Și asta se datorează în mare mentalului colectiv japonez care se concentrează pe a duce la perfecțiune soluții testate și clasice. Japonezii sunt o societate destul de conservatoare, axata pe perpetuarea soluțiilor ce nu aduc bătăi de cap. Restul fabricanților au realizat ca nu are rost sa se bata cu 4 giganti la jocul la care ultimii excelează. Au descoperit însă multe casete nebifate de japonezi. Au dat deoparte fiabilitatea (la care însă devin din ce în ce mai buni) și s-au axat pe senzații - ergonomie din ce în ce mai buna, stil, inovație tehnologica, șamd. Important este ce vrei tu de la o motocicletă. Dacă as pleca în jurul lumii și as vrea sa ma concentrez la văzut, fotografiat, interacționat cu oamenii atunci as vrea ca ultima mea preocupere sa fie motocicleta. In concluzie as pleca pe o Yamaha Tenere 700, ca să fiu sigur ca ultima mea grija în Africa sau Asia Centrală ar fi reparatul motocicletei. Dar. Și aici este marele dar. Motocicletele fiabile sunt astfel în mare prin exploatarea potențialului lor la maxim 75%. Un motor din care ar putea scoate 150cp, ei ii limitează parametrii de stress si îl fac de 100cp. Scurt pe 2 - o motocicletă fiabila este moartea pasiunii din prea multe puncte de vedere. Vor pune pe ea suspensiile cele mai fiabile dar și cele mai banale (o suspensie bună este una f complexa), vor pune pe ea un motor limitat ca turații și putere (senzații ioc, merge și atât, ca o mașină de cusut), vor pune pe ele bascule, șei, lumini care merg fără eșec de 10-15 ani pe alte modele (inovație și feeling de pensionar pe motor de nou). Un exemplu de fiabil și care probabil se va vinde masiv este NT1100-le de la Honda. Pe hârtie are tot ce trebuie pentru a fi fiabil: - motor 2 in linie (legende pt stress mecanic minim, consum mic, tot ce trebuie pe hârtie) - cardan (incomparabil la capitolul stress zilnic vs lanț) - cutie automata (soluție tehnica de apocalipsa, nu am citit nicăieri de cutii automate Honda care sa fi crăpat). Trezește vreo senzație? Nu prea. Asta este partea cealaltă a monedei. Chestiile fiabile sunt testate în timp. Adica învechite conceptual și clasice pana la Dzeu și înapoi. Părerea mea e ca duci totul prea departe. Cum zic englezii "you're overthinking". E ca și cum ai vrea sa îți găsești nevasta pe site-uri de matrimoniale și diseci toate candidatele ani de zile gasind motive pentru care niciuna nu este perfecta. In timp ce viata merge înainte acolo afara. Trebuie sa alegi una care îți place cel mai mult, sa pui banul pe ea și sa te dai. Există site-uri și pagini de posesori. Și oamenii de acolo au cam găsit soluții pentru toate minusurile. Dacă îți va plăcea un anumit model și îl vei lua, inclusiv atitudinea ta fata de ea va fi f relaxata și vei trece ușor peste probleme. Fiindcă toate au o chichita a lor care nu e ok. Nu exista motocicleta ideala ci doar cea mai apropiata de ideal pt fiecare din noi. Personal, nu ți-aș recombda sa intri pe site-uri sau pagini de posesori ca să vezi care is fiabile sau nu, fiindca acolo, de f multe ori, lumea întra când are probleme, respectiv pt a cauta soluția la ele. Și nu prea se concentrează pe a menționa și ce este grozav la anumite modele. Adica când le este bine se dau și nu prea sharuie chestia asta. După care, loc, buba, ce fac. Mai ia în calcul și varianta în care modelul x nu este fiabil dar are alte plusuri - este ieftin sau este super puternic, super fain la design, etc.
  8. Cauta pe google ateliere de sudura in orasul/locatia de unde esti. Exista mitul asta ca la vulcanizari mai profi au si sudura in AL, ca sa incarce/sudeze roti cu defecte, inainte de a le centra. In TM este mit si cam atat - daca duci jante de AL la ei, le vor duce la randul lor la sudori specializati. Daca vrei sa scurtezi o toba originala este cam cu dus si intors. In functie de modelul de motocicleta (dar as zice ca la marea majoritate) interioarele sunt destul de complexe si nu se rezuma totul la taiat un capac si sudat la loc x cm mai incolo. Daca zici modelul de moto sau pui o poza cu toba o sa fie mai usor sa ne dam cu parerea.
  9. Am trait 6 luni in Londra. Ce-i drept ca am avut de la lucru cardul ala de transport (nu-mi mai aduc numele acum) pe toate zonele. Mi s-a parut genial transportul acolo (la fel de bun ca si in Varsovia, sau viceveresa). Dar da, aveam ceva tovarasi in oras si toti au spus ca ies mai ieftin cu motorul. Sa nu mai zic de bicicleta. Eu am dat un psiho in 2013 ca sa iau niste categorii in plus. Nu a fost chiar asa walk in the park ca acum f multi ani. Teste mai complexe, cel de reflexe dat la comp si pe bune, etc. Acum nu stiu daca mi-ar fi dat unda verde daca picam. Am ceva dubii, nu pareau dispusi la combinatii. Cu asta nu am cum sa nu fiu de acord. 1-0 pt biciclisti.
  10. We agree to disagree. Am facut o parte din chestiile de care zici tu. De mine nu s-a lipit. Tot respectul pentru placerea si bucuria ta, fara nici o ironie. Multi ani inainte, sanatosi si in puterea mintii si a trupului! A trebuit sa las o data masina la un semi-detailing la mama naiba in TM, dar aveam legatura directa cu tramvaiul. Da, confirm, cam aceeasi oameni scary si in tramvaiele din TM. La intorcere am luat Uber. In schimb, Varsovia este cu totul alta treaba. Autobuze de noapte din ora in ora, totul modern sau relativ modern, lume multa si diversa.
  11. Daca de la o discutie off-topic despre argumentele mele pentru care nu imi plac bicicletele tu ajungi sa judeci superficial optiunile mele de mototurism si sa faci presupuneri legate de viata mea sexuala cred ca unuia dintre noi ora tarzie i-a afectat rau busola. Daca intr-o zi vreau sa bifez si Transfagarasanul si Transalpina cu plecare din Timisoara inseamna ca am nevoie de un vehicul cu care sa parcurg rapid km pana la ele, intre ele si sa ma intorc acasa. Intelegi acum notiunea de turism si km multi in aceeasi propozitie? Sa presupunem ca as fi un superficial care baga 10 pasuri alpine pe zi, doua saptamani la rand, si nu intelege nimic din ele. Nu vad de ce ai ramane gravid din cauza optiunilor mele turistice, financiare si de mobilitate, dar tu stii mai bine. Bafta cu mentinut forma fizica. Daca ai avea transport public bine pus la punct ti-ai mentine forma fizica si la -25 si la +40? In caz ca raspunsul este da - crezi ca s-ar putea sa fii in minoritate chiar si printre biciclisti?
  12. Pentru mine, km multi si acoperiti rapid sunt esentiali. Cand vorbim strict de turism. Eu am bucuria asta fatala sa iau o harta detaliata a Ro, sa selectez un judet, sa inventariez toate forestierele interesante si sa zic - cohones, gringo, bagam orbeste x zile. Si sa stau in sa ca un psycho. Cu bicla, nici o sansa. Vb strict de mine. Daca vorbim de senzatii pe sosele si dat sa puta, bicicletele ma intereseaza cat m-ar intereseaza trairile lui Mungiu Pippidi ca femeie. Daca as vrea sa fiu bun la enduro, cred ca as bifa MTB. Cred. Despre trial cred mai tare. Daca as vrea sa fac sport pe bicicleta, doar as inchiria una. Nu e vorba de cine o are mai lunga sau nu. Comparatia este inutila si imi pare ca ai luat-o si prea personal. Daca nu mai vrei sa comentezi, np. Nu inteleg de ce te simti asa ofensat de argumentele mele, dar, na, tu stii mai bine. Nu e ca si cum nu as fi incercat ambele campuri ale vietii cum zic englezii si nu e ca si cum nu as scrie in orice postare a mea replica mega obositoare "din punctul meu de vedere".
  13. Ce povesti, Dzeule Ii sunt din ce in ce mai recunoscator lui taica-meu. El mi-a "pus mobra in mana". I-a dat o carja, a tinut ambreiajul, m-am urcat pe ea, tineam amandoi de ambreiaj si eu i-am zis nervos "man (clar nu mane, da p-acolo), opreste-o ca imi e frica". A bufnit in ras, a oprit-o si a zis "pai cum asa?" Pai dupa ce dai drumu` la ambreiaj nu pica suta asta de kile peste mine si imi rupe picioarele? L-a bufnit un ras cu pofta de mi-a dat toata relaxarea din lume. Mi-a zis sa stau linistit ca pleaca singura-nainte. Dupa care cred ca a trebuit sa fumeze un pachet de tigari uitandu-se la un idiot ce nu se mai oprea din ranjete si strigaturi + sharuit de bucurie in gura mare. A fost utila bicla? A fost o plua. Nici o treaba una cu alta. Blasfemie Rupeam pe bicla si tot mi-a fost frica ca o sa pice peste mine, ca na, eram mai greu de cap si nu intelegeam din astea cu motoare, forte motrice. Pesemne ca optasem prost cand nu m-am dus si eu la aerospatiale, ca alti doi colegi. Man, radem, glumim, cam cum se face in orice incinta. Dar. Am dedicat ceva timp, am incercat. Nu s-au lipit nici macar ca alternativa la mobre (pt asta este schiul) Trecand peste chestiile strict subiective (c*r rupt de la sea nepotrivita, comportamentul soferilor pe DN-uri, oboseala excesiva la sfarsit de zi, etc, ) nu a fost love pt ca: - Nu acopar distanta cat as vrea eu, nu apuc sa bifez in x timp liber cat bifez cu motorul. Zilele mele ok cu bicla, mers si asfalt si macadam stateau in medie pe la 80 km. Cu bicle de om normal. Pe motor fac minim de 3 ori mai multi km. 300 km daca fac dual. Pe sosea stau cam la 4-500 intr-o zi ok. - La orice drum de discovery/aventura ai si f multe etape moarte, in care nu se intampla nimic. Vorbesc strict in coclau. De portiunile astea, cu mobra treci instant si incetinesti/casti gura cand vine ce trebuie. Cu bicla, vrei nu vrei, "Mai Ioane, dragi ti-s fetele? - Dragi! - Dar tu lor? - Si ele mie!." gen. Cel mai departe am ajuns cu o tentativa de cumparat bicla de triatlon si mers la bike fitting la Viena cu ea (pe vremea aia, Viena era cel mai aproape). Si cand am vazut ca vorbesc de 3000 de euro pret de start optimist, am zis "oaie, pas, nu imi plac biclele de atat de mult banet" . Alerg pana crap de banii astia si de 1/3 din ei fac mobra beton. Cand eram in Spania eu bagam min 200 de km in dupa-amiezile in care ieseam pe langa "casa". Colegii mei cu bicle maxim 60-70.
  14. In conditiile in care numeri pe degetele de la doua maini scuterele ce nu-s moartea rapiditatii in mobiltate ce sa mai zic de bicle ? Prima, cumparata cu idei din astea de clor in cap, am dat-o cadou dupa primul drum la lucru. Am avut si un Rohloff superb, strict de coclau cu pedale, ture de minim 70-80 de km. Cand mi-am dat seama ca in acelasi timp faceam minim 300 de on-off, i-am facut o mare bucurie unui olx-er din Bucuresti. Ma sunau tot felul de investigatori in izmene de pe forumurile de biciclisti, credeau ca e furaciune la ce discount am facut sa scap de ea instant. "Cutia" aia a fost ca si DCT-ul Hondei. Revelatie. Dar nu pt mine. Unora le plac origami, modelismul, sa fie legati in franghii si batuti de babe in latex. Fiecare cu bucuriile lor. Iar ciclistii din Alpi sunt cei mai enervanti dintre toti. Cand ti-e lumea mai draga, stai cu ochii dupa tot felul de bizari (doar tu si ei pe n km, dar pedaleaza isteric sa te faca, desi tu mai ca ti-ai aprinde o tigara). Exact cum spuneam - astia ori nu au familie si prieteni, ori au ascuns asta cu scoala moto de ei. Scria cineva mai devreme ca stie 4 . M-as ingrijora sa stiu 4 din astia. Na, evolutia societatii, csf. Pe vremea mea cine avea Pegas din ala pliabil era premiant. Cel cu sa lunga era pentru persoane cu nevoi speciale si pe vremea aia. Semicursiera era pentru copii de bisnitari sau nomenclaturisti. Pegasurile mari erau pt lumea de la tara si Ucrainele pentru taranii bogati. La motoare nici nu visai pana nu erai pe salariul tau si nu stiai mecanica. Asa ca (,) cam toata lumea bagase bicla pana sa ajunga la motor. Ce om si tu. Nu ti-a pasat deloc de el, l-ai trimis la Stalingrad cu prastia la fundul rucsacului. Acuma ma gandeam: OP-ul nostru disparut in ceata zicea si el ceva de 80kmh. Cred ca el e genul ala de biciclist de vrea sa faca bikerii pe curbe in Alpi. Si ce s-a gandit el (pana s-a imprastiat la 80kmh) - daca ii fac pe unii din astia, oare experienta mea pe bicla in ce procentaj este relevanta ca sa ajung si eu om intre oameni? Ma bucur ca i-am dat un raspuns de 2 lei.
  15. Nici prin cap nu mi-a trecut ca cineva ar putea merge in poligon sa invete sa mearga pe motor fara sa stie sa mearga pe bicicleta. Respectiv ca manevra de baza in biciclism (echilibrul) ar fi de luat in calcul la procentajul din topicul asta. Poate numai daca ascunzi treaba asta cu scoala moto si de toti amicii si toata familia ta.
×
×
  • Create New...