Jump to content

AdrianB1

Super Membru
  • Content Count

    3,349
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About AdrianB1

  • Rank
    pupător de moaște

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    București, Dr. Taberei
  • Carnet moto din
    da
  • Motocicleta
    Yamaha Fazer S2
  • Numar Moto
    B-xx-xxB
  • Club
    nici gând

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Honda CB 500, Honda CBF 600S

Recent Profile Visitors

1,583 profile views
  1. Nu dau nimic inapoi in alternator, nu vrea nimeni sa arda alternatoare. MOSFET-ul degaja mai putina caldura in functionare decat rectificatorul clasic (SCR) si e mai rapid si mai precis in reglajul tensiunii, asta e diferenta de baza, dar amandoua tipurile de regulatoare functioneaza pe acelasi pincipiu: descarcarea curentului in exces la masa, ceea ce genereaza multa caldura. Teoretic cu cat instalatia are consumul mai mare atunci descarcarea in regulator e mai mica, dar la turatii mici nu fata fata si consuma din baterie (oricum la relanti o fac multe motociclete). Oricum ai face, nici o varianta nu e perfecta. Acelasi sistem e implementat si pe alte sisteme cu alternator, am schimbat releu de incarcare si pe avion si nu e aproape nici o diferenta. Era chiar o idee mai ieftin decat ala pentru motocicleta mea Nu dau nimic inapoi in alternator, nu vrea nimeni sa arda alternatoare. MOSFET-ul degaja mai putina caldura in functionare decat rectificatorul clasic (SCR) si e mai rapid si mai precis in reglajul tensiunii, asta e diferenta de baza, dar amandoua tipurile de regulatoare functioneaza pe acelasi pincipiu: descarcarea curentului in exces la masa, ceea ce genereaza multa caldura. Teoretic cu cat instalatia are consumul mai mare atunci descarcarea in regulator e mai mica, dar la turatii mici nu fata fata si consuma din baterie (oricum la relanti o fac multe motociclete). Oricum ai face, nici o varianta nu e perfecta. Acelasi sistem e implementat si pe alte sisteme cu alternator, am schimbat releu de incarcare si pe avion si nu e aproape nici o diferenta. Era chiar o idee mai ieftin decat ala pentru motocicleta mea Nu dau nimic inapoi in alternator, nu vrea nimeni sa arda alternatoare. MOSFET-ul degaja mai putina caldura in functionare decat rectificatorul clasic (SCR) si e mai rapid si mai precis in reglajul tensiunii, asta e diferenta de baza, dar amandoua tipurile de regulatoare functioneaza pe acelasi pincipiu: descarcarea curentului in exces la masa, ceea ce genereaza multa caldura. Teoretic cu cat instalatia are consumul mai mare atunci descarcarea in regulator e mai mica, dar la turatii mici nu fata fata si consuma din baterie (oricum la relanti o fac multe motociclete). Oricum ai face, nici o varianta nu e perfecta. Acelasi implementare e folosita si pe alte sisteme cu alternator, am schimbat releu de incarcare si pe avion si nu e aproape nici o diferenta. Era chiar o idee mai ieftin decat ala pentru motocicleta mea Nu dau nimic inapoi in alternator, nu vrea nimeni sa arda alternatoare. MOSFET-ul degaja mai putina caldura in functionare decat rectificatorul clasic (SCR) si e mai rapid si mai precis in reglajul tensiunii, asta e diferenta de baza, dar amandoua tipurile de regulatoare functioneaza pe acelasi pincipiu: descarcarea curentului in exces la masa, ceea ce genereaza multa caldura. Teoretic cu cat instalatia are consumul mai mare atunci descarcarea in regulator e mai mica, dar la turatii mici nu fata fata si consuma din baterie (oricum la relanti o fac multe motociclete). Oricum ai face, nici o varianta nu e perfecta. Acelasi implementare e folosita si pe alte sisteme cu alternator, am schimbat releu de incarcare si pe avion si nu e aproape nici o diferenta. Era chiar o idee mai ieftin decat ala pentru motocicleta mea Porcaria asta de ce inmulteste posturile mai rau ca ala cu painea si pestele?
  2. Ati dat-o in balarii. Stiu un tip cu 3 milioane de euro in cont in banca care merge cu o vechitura de Nissan Qashqai si si-a schimbat singur sticla de la oglinda retrovizoare sparta in fata casei de 1.5 milioane de euro (din suburbiile Parisului). L-am intrebat de ce nu isi ia o masina mai buna si a zis ca il doare'n pix de masini, atata timp cat merge si e sigura (adica motor, frane si lumini in buna stare) ii e suficient, banii ii cheltuie pe alte chestii. Dar pe la noi e moda sa stai cu BMW-ul parcat pe trotuar in fata blocului si sa faci foamea. Fiecare cu pasarica lui.
  3. Philips si Osram nu sunt singurii producatori de leduri si nu stiu ce vand ei "NOT FOR ROAD USE", dar nu despre aia vorbesc. Pe aia cu "orice led va straluci mult mai puternic farta de un HID sau halogen" nu o inteleg. Vrei sa zici ca un led de 1W emite mai multa lumina decat un halogen de 50W? Tare asta, orice producator de leduri o sa fie interesat de tehnologie, licentiezi patentul? Daca pui un led in loc de halogen si ai aceeasi luminozitate in lumeni si aceeasi forma geometrica a fascicolului luminos, care e problema? Da, nu vei avea aceeasi distributie cromatica, dar spatiul de culoare nu e esential. Pe-aia cu regulatorul de tensiune iar nu o inteleg, consumatorul cuplat in aval nu are efect asupra regulatorului decat daca ai diferente semnificative de putere, ceea ce nu e cazul: sistemele pe led curente au consum total de 25-40W si relativ constant, ai mai mare sarcina pe regulator daca mergi cu farul stins decat daca pui un led. Practic ledul nu ajuta si nu strica regulatorul, nici contactele sau alternatorul.
  4. Hai sa iti explic, ca m-ai prins in toane bune: 1. Cine pune asa ceva si de ce? 2. Nu cred ca stii despre ce vorbesti. 3. Cel putin una. De cate e nevoie? Daca ai motocicleta inseamna ca esti expert in motoare? Daca ai mers cu trenul esti expert in infrastructura feroviara? Nu imi spune ca ai fost vreodata cu avionul si asta te califica automat ca pilot. 4. Cand postezi ceva pe forum si te citesc cateva mii de oameni te bagi singur in seama cu toti cei care te citesc. Bagatul in seama e optional doar daca nu postezi nimic, cand o faci automat ai deschis o discutie cu toti cei care te citesc si atunci te astepti sa mai si raspunda unii. Raspunsul poate fi pe masura a ceea ce scrii, spre exemplu daca imi recomanzi mai multa pasarica as putea sa iti explic ca maica-ta nu mai e prospatura cu multi ani inainte sa te nasti, dar e doar un exemplu, nu ma intereseaza subiectul si nici nu am de castigat vreun concurs cu tine.
  5. De ce vorbesti despre lucruri pe care nu le stii? Nu ti-a zis maica-ta cand erai mic ca o sa pari un tampit daca nu stii sa taci cand e cazul? Pentru cultura ta generala, ledurile actuale se monteaza in locul becurilor originale fara nici o modificare a instalatiei si sunt corecte optic (nu iti explic ce e aia, ca nu intelegi). Kit de leduri iti vinde si reprezentanta sau ti le monteaza pe motocicleta cand o cumperi, cam greu sa pretinzi ca iti trebuie omologare. Nu e vorba de HID ("Xenon", cum se numeste la birtul din sat) care sunt de obicei, dar nu neaparat, mai putenice si cu lumina foarte imprastiata.
  6. Poti sa mergi linistita oriunde, pe pandemia asta si daca te intersectezi cu careva sunt sanse sa scapi sanatoasa daca nu opresti Cel putin eu asa fac, daca ies cu motocicleta evit orice necunoscut, poate sa vina Rossi in persoana si sa imi ofere un curs gratuit de motociclism, nu ma bag. Nu ca mi-e teama, dar nu incurajez comportamente riscante (precum salturile cu parasuta).
  7. Nu prea e genul de loc pe unde sa te duci pe vreme nasoala, iar la munte oricand poate sa se schimbe vremea. De asemenea nu e genul de loc unde sa mergi singur. Am fost cu un prieten inainte sa se asfalteze, eram doar noi si am intalnit inca vreo 2 masini toata ziua. La un moment dat a disparut din oglinzi in spatele meu, m-am oprit si l-am sunat - semnal pauza. M-am intors dupa el vreo 4-500 de metri ca sa il ajut sa ridice motocicleta, cazuse si si-a rupt o oglinda si parca si scarita, dar se potrivea aia de pasager si parca am pus-o pe aia. Daca era singur era cam nasol de el. Fiecare face ce crede pe ploaie, eu car in topcase (foarte util) o pereche de pantaloni de ploaie cu bretele (Icon PDX 2 bib), daca vad ca da sa ploua ii pun pe mine in 30 de secunde; tot in topcase car si o pereche de manusi de ploaie (si viziera clara daca o am montata pe cea de soare). Geaca e suficient de waterproof, un Klim cu vreo 2 straturi de Goretex, a costat destul de mult dar ma tine de vreo 6-7 ani si si-a scos banii: pe ploaie e ok, pe caldura am mers la 35 de grade cu fermoarele de ventilatie deschise si a fost neasteptat de bine. Am mers echipat asa pe ploi serioase si am fost relativ uscat, inainte foloseam o pereche de pantaloni de la Klim care sunt ok, dar cam scurti si imi intra apa in cizme, de-aia am trecut la overpants pentru ploaie. Am venit din Paris pana in Bucuresti cu jumatate de drum pe ploaie si am reusit sa ma ud doar cand mi-a fost lene sa ma echipez crezand ca trece repede.
  8. Corect, despre masinile vechi de 15-20 de ani se stiu mult mai multe decat despre alea de 8 ani. De pilda la a mea axa cu came are o viata de vreo 250,000km, majoritatea soferilor fac asemenea kilometri in 15 ani, nu in 5, cu exceptiile de rigoare. Asta inseamna ca 10 ani dupa ce incepi sa produci masina respectiva inca nu stii de problema, alea cateva cazuri care au intalnit-o se incadreaza la categoria "consumatori intensi" si nu poti trage concluzia ca e o problema generala care afecteaza pe toata lumea. Dar nu poti astepta pana cand o masina iese din fabricatie doar ca sa te convingi ca nu are probleme. E ca si cum te-ai insura cu o baba pentru ca e confirmat ca a fost o persoana decenta. "A fost" e partea cheie.
  9. Nu am nici un fel de experienta cu Infinity, dar A6 quattro am avut vreo 7 ani si a fost foarte ok. Partea buna e ca e masina solida si se gasesc piese de schimb de la o gramada de producatori, partea nasoala e ca fiecare model avea cateva slabiciuni si ca dupa 8 ani nu gasesti piese mai marunte. La a mea de pilda era problema cunoscuta cu axa cu came, rezolvabila dar cu ceva costuri, si cu o parte din display-ul computerului de bord (nu se gasesc noi). De asemenea am rupt un buton pe consola (don't ask, a meritat) si nu se gaseste pe nicaieri, la fel si prinderea brichetei centrale (merge, dar are un joc). Tipul la care ii fac reviziile e mecanic la Porsche Bucuresti Nord pe Audi de multa vreme, are experienta cu motoarele de Audi si cand l-am intrebat de astea mai noi a zis ca nu sunt probleme cunoscute cu motoarele de dupa 2012. Varul meu are motorul de 2 litri si e multumit, am mers cu el dar nu am condus-o eu ca sa am o parere despre putere/cuplu/comportament fata de motorul de 2.5 de pe a mea, teoretic au cam aceeasi putere dar asta nu inseamna mare lucru.
  10. Pai daca fiica-ta are macar 20 de ani cred ca oamenii au fost foarte confuzi ce cauti cu ambele la masa in acelasi timp
  11. Am fost cu un amic pana in sudul Macedoniei (Ohrid) si inapoi; aceeasi motocicleta, dar a lui naked si a mea carenata, cald, vara, prin Bulgaria conduceam cu schimbul naked-ul ca ne rupea vantul si era extrem de obositor la peste 100 km/h, cu a mea mergeam lejer cu pana la vreo 150 km/h. El era ceva mai scund ca mine si tot era nasol.
  12. Yamaha XJ6 din 2009 nu e FZ6 S2 din 2012; nu e acceasi motocicleta, aceeasi calitate si nici acelasi an, in afara de producator si cilindree nu are nimic care sa ma intereseze. Defecte estetice si consumabile care trebuie schimbate sunt la orice moto mai veche de 1-2 ani, e normal. Depinde insa ce intra la consumabile, pentru mine si intra si discurile de frana (le-am schimbat la vreo 32k) sau lantul, la altii sunt doar uleiul si placutele de frana, eventual cauciucuri. Ultima revizie serioasa, facuta inaintea unei ture lungi (8000 km) a fost 945 de Euro, asa ca acele consumabile pot ajunge la sume considerabile.
  13. Acum 15 ani cand mi-am luat primele motociclete un 600 stradal (nu R6 sau CBR RR) erau 8.000, alea produse in Japonia chiar 10.000. Acum un Tracer 700 (mai ieftin ca un inline 4) e aproape 9000, un Tenere 700 e 10.000, iar R6 e 14.000. Daca un Tracer 700 e 9.000, cu cat crezi ca ar vinde cineva o motocicleta similara veche de 10 ani in stare buna? Eu am un Fazer S2 de 8 ani in stare impecabila, nu l-as vinde nici pentru 5.000 pentru ca ma tine linistit inca 10 ani, iar diferenta pentru o moto noua nu s-ar traduce in beneficii concrete pentru mine. Daca as avea nevoie de bani si ar trebuie sa o vand probabil nu as lua nici 4.000 pe ea, dar daca as gasi una identica cu a mea as da 5.000 fara sa stau pe ganduri. De ce? Pentru ca face toti banii comparat cu una noua care costa aproape dublu si pentru ca sh nu stii ce gasesti, cum au mers cu ele si ce defecte ascunse au.
  14. Nu zic ca nu ai dreptate, dar motocicletele alea care au costat noi 5-6-7000 de euro acum 14 ani costa 10-12-14000 acum din motive de inflatie, in 15 ani s-a adunat o gramada. Stiu cat am dat pe motocicleta mea acum 8 ani, noua, si acum tot ce e nou costa aproape dublu. 4000 de euro azi poti sa ii compari cu o moto noua azi, nu cu una acum 15 ani, acum 15 ani iti luai motocicleta cu 1500-2500 de euro in stare buna (am cumparat eu 2). E greu de gasit ceva onest, dar nici cumparatorii nu sunt tocmai onesti. PS. Nu am nimic de vandut, ci ma uit sa imi cumpar inca o motocicleta si stiu ce inseamna.
×
×
  • Create New...