Jump to content

AdrianB1

Super Membru
  • Posts

    3,800
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    București, Dr. Taberei
  • Carnet moto din
    da
  • Motocicleta
    Yamaha Fazer S2
  • Numar Moto
    B-xx-xxx

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Honda CB 500, Honda CBF 600S

Recent Profile Visitors

2,438 profile views

AdrianB1's Achievements

  1. O bicicleta din aluminiu proiectata pentru un utilizator de 80kg pentru mers prin parc poate sa cedeze catastrofal si la o saritura de bordura mai inalta cu un tip de 100kg. Aluminiul e rigid, face microfisuri si cedeaza catastrofal, fata de otel care are ceva flexibilitate si se indoaie mai intai. C'est la vie, am scos banii si am pus ghidon de carbon ca sa scap de griji, chiar daca nu ma apropii nici de departe de 100kg si ghidonul vechi era un SRAM (Truvativ), nu ciam-pai-ting. De obicei DHS-urile alea grele de fier sunt mai sigure decat un no-name de aluminiu.
  2. Pe scurt, e normal sa cedeze orice roti folosite pentru altceva decat scopul lor. Nu e normal sa cedeze nici pe deal o roata de XC de calitate buna sau oricare de downhill. In 10 ani am reusit sa nu rup nici o spita, frate-meu a rupt una sau doua de la roti Shimano de XC in conditiile in care el are 20kg mai mult decat mine. Roti Mavic sau similare rezista eroic cu doar retensionari periodice si vara asta un amic chiar a facut ceva downhill (neintentionat, erau niste caini de stana pe urmele lui) cu o bicicleta a mea cu Mavic de XC si nu au patit absolut nimic. A coborat vreo cativa km de forestier abrupt mai repede decat mine pe motocicleta (nu aveam frana spate functionala).
  3. Totul e corect, dar se refera la zboruri comerciale, max 2000m, nu la zbor GA complet nepresurizat. Pentru ala nu exista recomandari oficiale si nu am chef de un pneumotorax.
  4. E 2000 la alea mai vechi si 1800 la alea mai noi (Boeing 787), la 3000 poti face hipoxie si stiu personal oameni care au facut. Diferenta de presiune intre 2000 si 3000 de metri e mare, nu e liniara. Plafonul practic pentru mine e 4500 m, dar nu pot sa urc fara oxigen suplimentar.
  5. In Egipt e ok, ideea e ca scufundari poti sa faci intr-o gramada de locuri si daca vrei si prin Australia, Thailanda, Caraibe sau alte locuri te costa mult mai mult decat Egiptul. Eu nu ma mai bag, ma antrenez pentru presiuni atmosferice mici (zbor nepresurizat la 3000 de metri) si scufundarile ies din calcul, nu le pot combina.
  6. Eu si frate-meu mergeam cu ele la competitii de MTB, ani de zile. Cand nu faceam asta traversam muntii pe carari, adica am folosit furcile alea fix pentru ce au fost gandite sa faca. Exista roti de sosea, de XC, de downhill, pentru tricks etc. Fiecare e gandita pentru o anumita utilizare, daca incerci tricks cu roti de XC (cele mai des intalnite pe biciclete gen MTB) normal ca rupi spite, indoi sau rupi jante. Nu conteaza cate spite schimbi daca spitele sunt pentru altceva. Se mai intampla si cu piese mai solide (am facut praf rulmenti de pedale Shimano Saint, de downhill), dar bicicletele cumparate din majoritatea magazinelor vin cu roti de XC care nu rezista la abuzuri. Ati citit de pustiul ala care a murit la Lujerului acum cativa ani cand i s-a rupt ghidonul si i-a intrat in gat, parca? E cazul extrem, dar pana acolo se poate ajunge. Btw, era sa ajung sub autobuz cand mi s-a rupt lantul pe Iuliu Maniu si s-a blocat in angrenaj. Ar trebui sa ai o rozeta pe care sa o misti usor cu mana, nu cap de surub. Nu e diferenta mare de parghie daca furca e extinsa la maxim, in sag sau comprimata, o furca solida e suficient de solida in orice grad de extensie, una proasta se rupe si comprimata. Daca rupi un Fox de downhill nu e de la extensie.
  7. Blocajul ala nu o face fixa cat sa poti sa o folosesti pentru sarituri, e folosit pentru altceva. Merge pentru un stoppie, dar cam atat, e folosit pentru pedalat pe neted ca sa eviti efectul de pompare care apare in special in suspensia spate, dar un pic si cea fata. Am 3 furci RockShox din gama aia (mai spre 1500-2000 de lei, de fapt) si blocarea nu e grozava si nici prea utila, asa ca sunt toate deblocate permanent. Nu se poate bloca comprimata partial sau total. Atentie la furcile RockShox din zona asta de pret: au nevoie de revizii frecvente, vin cu un set in cutie dar teoretic trebuie sa le faci anual. Am furci Manitou care nu au vazut revizie in 10 ani si sunt impecabile, iar RockShox sunt toate varza dupa 2-3 ani daca nu le fac revizia, curge uleiul pe la semeringuri si mai au doar cursa partiala chiar si cu uleiul completat. Alea pe aer au o camera de ulei in ele, despre ala e vorba. Si inca ceva: lockout pe cablu e optional, furcile au oricum lockout pe bratul furcii, cel pe cablu e ca sa faci blocarea in mers. Am avut la o singura bicicleta si nu mi-a fost prea util, cel pentru amortizorul spate e mult mai util in realitate pentru ca acolo ai pompaj.
  8. Mi-am facut veacul cateva luni in zona Aqaba-Eilat, nu am folosit decat ochelari si tub de respirat. Experienta excelenta, recifuri de corali (langa granita cu Arabia Saudita, daca ai permis de granita). Cu grija la aricii de mare, doare rau daca nu esti atent si calci pe unul. Partea neplacuta e ca dupa ce faci asta nu mai intri in Marea Neagra nici batut. Am un prieten care a facut cursuri si se distreaza prin insule exotice din cand in cand, dar trebuie sa iti placa suficient de mult si sa iti permiti sa o faci des in locuri frumoase. E misto, dar destul de greu accesibil pentru omul de rand din Romania (prietenul nu locuieste aici).
  9. Daca a trecut un an si jumatate si pe cel care a pus intrebarea nu il mai intereseaza (nu a mai intrat pe forum de atunci), atunci dezgropi un topic. Sunt zeci de topicuri despre schimbat uleiul, asta chiar nu avea nevoie de continuare.
  10. Nu era vorba de tine, ci de omul cu pretul fix, dar care se schimba.
  11. Din pacate parerea expusa e gresita in prea multe locuri ca sa fie utila. Lasa pe altii cu experienta sa vorbeasca, nu scoate pareri din burta.
  12. Da, m-am gandit ca nu ai testiculele de a recunoaste ca tu ai scris, nu sa dai vina pe Android 12, Mos Craciun si incalzirea globala. The bullshit is strong with this one.
  13. Cuiva i s-a blocat neuronul, a ramas pe fix. @ianachim, mai astepta o zi sau doua pana cand pretul fix se modifica din nou in alt pret fix, poate ajunge fix cat vrei tu
  14. Am 5 seturi Sigma Lightster (e un model mai vechi care nu se mai fabrica) care pretind ca tin 20 de ore. Nu stiu daca tin chiar 20 pentru ca nu le folosesc cu baterii, ci cu acumulatori (Duracell stay charged de 1950, exista si mai buni) dar tin sigur peste 10 ore. De obicei pun cate 2 lanterne pe bicicleta, cand se termina bateriile la una o schimb, mergand cam 1 ora pe zi seara tarziu le reincarcam cam la aproape 2 saptamani, cam 10 ore in total. Au un led rosu care se aprinde cand e nivelul acumulatorului prea jos, nu le tineam aprinse pana se stingeau de tot. De asemenea se pot alimenta din dinam sau USB, dar nu am incercat vreodata. Am avut dinam in butuc la una din bicicletele de MTB si s-a uzat rapid, am schimbat roata cu totul inainte sa cumpar farurile astea. O caseta era vreo 15-20 de euro si un lant vreo 8-10, acum sunt probleme cu stocurile si cu preturile, cel mai ieftin lant Shimano Deore e 17.5 (se potriveste) si caseta vreo 30 de euro. Te tin minim 1000 km daca mergi prin oras, poate 200km daca iesi de pe asfalt.
  15. Buna bicicleta, pacat ca e 3x10, lanturile si pinioanele de 10 si 11 se consuma mai rau ca placutele de frana. Am reusit sa rup si lant de 9 viteze, care e mai solid, din alea de 10 am permanent cateva de rezerva in dulap.
×
×
  • Create New...