Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru cei ce nu stiu,motorizarea Kymco e Suzuki cu licenta.

Punct!

Si de la capat

Pentru cei ce nu stiu matorul din link e de Honda, prima varianta a fost pusa pe Honda Cub.

Stiu motorul asta ca pe buzunarul meu.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca au mai facut motoare si cu altii e altceva,sau ce fac ei acum.

Suzi a fost baza la foarte multe din modelele lor.

NU unul stiu care a tras pe cate una de a rupt-o si pagubele au fost minore,in comparatie cu alte branduri consacrate.

 

Intrebarea initiala a initiatorului topicului,are de la mine un singurb raspuns:Kymco.

Amu chiar e punct!Din partea me!

Am zas!

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se zice si despre SsangYong ca are motoare de/licenta Mercedes. De fapt unul din modelele vechi avea ceva motor copiat dupa ala de Cobra. Parerea mea - fara pretentii ca as fi cunoscator - e ca motorul e tot ceva copie. De altfel am cerut la un moment dat niste oferte de karturi de agremet pe la asiatici si, la pret de ~600$/buc, exista optiune de motor "Honda" cu ~120$ in plus. In afara de vreun motor de stergatoare nu cred ca exista Honda la ~250$ - motorul chinezesc era ~125$ ca piesa de schimb. Un vecin de-al meu luase ceva scutec Kymco, nou si cu garantie, chiar ranjea superior la Transalpul meu de +10ani (care m-a dus apoi pe mine 6 ani cu 0 probleme). A mers saracia cateva zile si s-a stricat nu stiu ce, nu mai pornea. Dupa vreo 2 luni de asteptat la garantie si-a luat piesa din targ, l-a adus in portbagaj de la reprezentanta si l-a reparat singur. Nu stiu cat a mai mers dupa aia, dar sigur nu prea mult ca nu l-am mai vazut/auzit dupa aia decat de vreo 3-4 ori...

Subscriu la parerea ca alegerea optima e o japoneza de 5-600cmc, stiu fata careia i-a "ramas mic" 250 (japonez si nou) in cateva luni!

Eu am avut Mobra (n-aveam insa permis atunci), scuter Yamaha de 50 in 2t, cateva rusoaice cu care mergeam mai mult prin oras, am facut doar cateva iesiri scurte cu ele. Si mai mereu surubaream la ele, un drum pana la Sinaia era aventura deja. Dupa ce am luat Transalpul (Bugatti Veyron pe langa Ij & stuff) am prins drag de iesiri dar la scurt timp am simtit nevoia de mai multa putere, mai ales la mersul cu pasager. Asta ca sa intelegi ideea cu cilindreea, puterea si fiabilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca au mai facut motoare si cu altii e altceva,sau ce fac ei acum.

Suzi a fost baza la foarte multe din modelele lor.

NU unul stiu care a tras pe cate una de a rupt-o si pagubele au fost minore,in comparatie cu alte branduri consacrate.

 

Intrebarea initiala a initiatorului topicului,are de la mine un singurb raspuns:Kymco.

Amu chiar e punct!Din partea me!

Am zas!

Si din nou de la capat, pai ce faci dai si fugi?

Kymco s-a desprins din Honda (aici cearta-te cu wiki) e normal ca majoritatea patentelor sa le aiba de la ei, da-mi exemplu de motor Kymco licenta suzi ca ce am vazut eu majoritate sunt Honda, Venox-ul nu stiu de unde vine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Satutare tuturor ! Desi citesc de ceva vreme acest forum , pe foarte putini I-am vazut scriind ca cel mai important lucru e sa fii cumpatat . Da ! Aveti dreptate ce poate sa stie un incepator despre condusul unei mobre ? Va spun doar atat : daca au fost construite insemna ca pot fi conduse !!! E nevoie ca centaurul sa fie constient de niveleul de experienta pe care il are !!! :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Satutare tuturor ! Desi citesc de ceva vreme acest forum , pe foarte putini I-am vazut scriind ca cel mai important lucru e sa fii cumpatat . Da ! Aveti dreptate ce poate sa stie un incepator despre condusul unei mobre ? Va spun doar atat : daca au fost construite insemna ca pot fi conduse !!! E nevoie ca centaurul sa fie constient de niveleul de experienta pe care il are !!! :tempted:

 

Hehe. Ai scris asta ca sa ne provoci?

 

Sunt multi cu vitezane ca a ta. O sa ii vezi la primavara cum apar articolele unul dupa altul cu accidente. Toate vor fi motociclete care "pot fi conduse", de catre oameni care vor considera ca au nivelul de experienta corespunzator. Ei vor fi gresit. Tu de unde stii ca nu gresesti?

 

Daca tu stii sa conduci motocicleta ta ... foarte bine. Noi nu avem de unde stii. Poate ca ai dreptate.

 

 

In loc de o provocare, motiv de cearta, etc., iti propun sa ne impartasesti din ideile tale. Ar fi mult mai folositor pentru toti cei de aici.

 

Adica, ce zici tu ca trebuie sa stie un motociclist in plus fata de ceea ce stiu toti aia de fac accidente? Cum sa ii convingem pe cei care sunt pe cale sa o comita? Cum sa prevenim un accident? Sa avem cu cine iesi la plimbare...

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma scuzati daca comentariul meu a sunat ca o provocare . Departe de mine acest gand . Am vrut doar sa spun , ca cei mai cu experienta in ale "calaritului" nu ar trebui sa faca din mobra un "dragon ce scoate flacari pe nas" pentru incepatori . Ce poate face o "vitezanana ca a mea" voi vedea atunci cand voi merge in pista. Din pacate pentru altii si din fericire pentru mine pe o strada publica nu am curajul sa vad ce poate . Cu riscul de a ma repeta , atat timp cat conduci responsabil si preventiv mare lucru nu poti pati ; din punctul meu de vedere. Ca sunt destui cei care se cred zmei in stare sa struneasca bolizi de sute de cai putere nu ma indoiesc , dar sa nu uitam ca nu suntem singuri pe sosele !!! Din pacate nu putem stapani dorinta de a epata unul in fata celuilalt . Eu sper doar ca cei mai noi centauri sa stie sa-si stapaneasca dorinta de adrenalina in trafic . Acestea fiind spuse va doresc sa macinati kilometri fara incidente !!! Asfalt uscat si drum bun ! :cheers: :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un vecin de-al meu luase ceva scutec Kymco, nou si cu garantie, chiar ranjea superior la Transalpul meu de +10ani (care m-a dus apoi pe mine 6 ani cu 0 probleme). A mers saracia cateva zile si s-a stricat nu stiu ce, nu mai pornea. Dupa vreo 2 luni de asteptat la garantie si-a luat piesa din targ, l-a adus in portbagaj de la reprezentanta si l-a reparat singur. Nu stiu cat a mai mers dupa aia, dar sigur nu prea mult ca nu l-am mai vazut/auzit dupa aia decat de vreo 3-4 ori...

Man, daca telefonul ti-l tine 45 de zile in service fara sa-l rezolve (in garantie) sunt obligati sa ti-l inlocuiasca cu unul nou, altul la alegere + diferenta, sau sa-ti dea toti banii inapoi. Sunt sigur ca exista reglementari de gen si in cazul vehiculelor. Nu contest ce ai relatat tu, dar nu mai suntem totusi chiar in lumea a 3-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaa, o mână de oameni recomanda fara rezerve china shit pentru ca din milioanele de bucăți câteva au partait bine... adică binișor pentru ca nu se poate pune problema de performanță. ...

Merg, prost si incet, ciclistica canci, frîne la nivelul unorora japoneze de 20 de ani in stare proastă ...

 

500cc minim, japoneza de preferat clar, ceva sh de tăvălit având in vedere ca începător si din câte ai scris nu esti extrem de sigur pe tine.

După un sezon o sa se schimbe TOATE. O sa fii mult mai sigur pe tine, o sa vezi cat de mult iti place, japoneza se va putea vinde si face o achiziție pe masura gusturilor adaptate la nivelul de experienta si realitatea traficului.

125 / 250 vor fi un cosmar in trafic, toți neica nimeni cu căruțe varza te vor desconsidera iar jucăria ta nu va putea "fugi" de ei... De iesit din oras nu mai discutăm. ...

 

Cb500 este o alegere buna, un chopper la fel, aici insa 600cc este ce trebuie ales. Vt600 shadow / vs 600 intruder.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, daca telefonul ti-l tine 45 de zile in service fara sa-l rezolve (in garantie) sunt obligati sa ti-l inlocuiasca cu unul nou, altul la alegere + diferenta, sau sa-ti dea toti banii inapoi. Sunt sigur ca exista reglementari de gen si in cazul vehiculelor. Nu contest ce ai relatat tu, dar nu mai suntem totusi chiar in lumea a 3-a.

Imi aduci aminte de unu care a fost lasat in pl goala, de o "mare" reprezentanta honda (harachiri motors),aia nici motorul pentru care a platit o caciula de bani nu au vrut sa l returneze,decat dupa 1 an si o tona de ajutor din partea oamenilor de aici. That beeing said, oare ala mai are curajul sa o duca la garantie? :) Cam asa si cu tine, prea iti pui baza in garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, daca telefonul ti-l tine 45 de zile in service fara sa-l rezolve (in garantie) sunt obligati sa ti-l inlocuiasca cu unul nou, altul la alegere + diferenta, sau sa-ti dea toti banii inapoi. Sunt sigur ca exista reglementari de gen si in cazul vehiculelor. Nu contest ce ai relatat tu, dar nu mai suntem totusi chiar in lumea a 3-a.

 

Cu tot respectul, bazeaza-te pe asta si o primesti o mare ...... teapa.

Nu vezi ca retardatii astia iti cauta fel de fel de motive sa nu-ti repare un lucru cand mergi la garantie ? Ba ca ai abuzat de el, ba ca parca ai umblat aici, ba ca sigiliul ala pare nu stiu cum si totusi daca nu gasesc nimic si trebuie sa-ti repare bunul, dureaza maxim din perioada legala. Mai bine iti reparai singur, ieseai mai in avantaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, la motoretele China sau noname cea mai mare problema sunt garantia si service-ul, poate chiar inainte de calitatea produsului. cautati si pe forumurile internationale si o sa vedeti ce tzepe isi iau importatorii care le iau la 100$ bucata. daca dealer-ul chiar asigura service si te multumesti cu un produs modest (ca performante), poti sa alegi si ceva chinezesc. dar aproape peste tot, nu numai la noi, odata ce ai luat motoreta, te descurci (cu unele exceptii, fireste).

 

din auzite, Kymco are calitate ok, dar, inainte sa o iei, intereseaza-te atent despre service-ul lor si felul in care se comporta in garantie. cauta alti cumparatori si intreaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, la motoretele China sau noname cea mai mare problema sunt garantia si service-ul,

piesele se gasesc... ieftin. extrem de ieftin... de calitate la fel de "buna" ca si cele "originale" ...

problema este identificarea reperului... te duci cu bucatica in mana si o compari cu ce este pe stoc in magazin.

nu exista documentatie... coduri, etc.

 

partea proasta este ca se gasesc exclusiv piese originale...

ceva aftermarket mai de calitate mai greu sau deloc...

este exact situatia inversa fata de o firma cu nume, brand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am nimic cu ei, nici de bine nici de rau, nu-i cunosc, doar le-am vazut anunturile la "new content" sau cum ii spune:

/index.php?/topic/734720-honda-hornet-600cc-an2001-94cp-18346km-1685-eur/

/index.php?/topic/734716-kawasaki-er5-500cc-an1999-50cp-21678km-1335-eur/

Eu personal le-as pune inaintea Kixco sau cum ii spune cu vreo 10 lungimi!

Asa, o fi termen legal pt repunere in functie, ia o piesa de la alta "donatoare" (cu voie sau fara, eventual a altui client, internata mai recent si suferind de altceva), ti-o da mergand, dupa un timp mai lung sau mai scurt situatia se repeta. Din 2-3 defecte s-a dus sezonul, cand da prima zapada te suna s-o iei reparata, mai curg 4-5 luni din garantie cat sta la iernat!


» Post actualizat in 04 Feb 2016 17:17

Si normal ca dealerul are tot interesul sa refuze garantia si sa se fofileze, banuiesc eu ca nu deconteaza reparatiile si se merge pe asa numitul sistem forfetar (ca dealer ai un pret de lista, primesti x discount din care iti acoperi si garantiile => orice reparatie se scade din profit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sper doar ca cei mai noi centauri sa stie sa-si stapaneasca dorinta de adrenalina in trafic . Acestea fiind spuse va doresc sa macinati kilometri fara incidente !!! Asfalt uscat si drum bun ! :cheers: :peace:

 

Ehe ... problema e ca nu stii ce nu stii pana nu inveti ceea ce nu ai stiut ... Te fura peisajul, te fura traficul, te simti bine .... si nu l-ai vazut pe ala care nu-ti da prioritate. Sau aluneci pe o pata de ulei. Sau ... multe altele. Sa nu uitam de "prietenii" motociclisti care te provoaca la nebunii. Se pare ca ai capul pe umeri. Pastreaza-l acolo.

 

Bine ai venit in lumea motociclistilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru incurajari . Cred ca asa am fost tot timpul cu "capul pe umeri" dar acum cu un copil acasa si inca unul pe drum trebuie sa ma gandesc mai mult la ei decat la mine !!! Vreau sa-i pot vedea crescand vreau sa-mi vad nepotii nu sa ajung sa se vorbeasca despre mie la trecut sau sa devin o povara pentru ei. Sper ca odata cu parcurgerea mai multor km sa pot deveni mai util pentru ceilalti si prin sfaturi practice !!! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Citesc de ceva vreme pe forum, diverse si diverse, si intr un final, vin si eu cu rugamintea, sa ma ajutati cu niste sfaturi-raspunsuri.

Am 31 de ani, si dupa niste ani in care ma gandeam sa ma apuc de A, m-am inscris la scoala de soferi, momentan doar cursuri de legislatie-asteptam vremea buna pentru poligon. Poate ca e mai bine asa, acum sunt-cred eu-cu capul pe umeri. Mobra la care ma uit, si ma atrage foarte mult, ar fi Yamaha Dragstar 650 Classic-probabil model 2000-tinand cont de preturi. Tinand cont ca am 1.80m si aproape 100kg(98.6 incercam sa mai slabim :)), nu ma sperie cele 220 kg ale vacii. Oricum vreau doar plimbat lejer si linistit.

Prima intrebare ar fi ,daca mobra propusa s-ar potrivi pentru cineva de statura mea, incepator fiind.

A doua intrebare ar fi, in situatia in care mobra achizitionata ar fi ok din pdv tehnic, si nu are nevoie de cine stie ce interventii, cat ar costa o revizie completa, si cam ce ar trebui facut la ea, indiferent de stare. Eu unul, ma gandesc la schimbat placute frana, ulei,reglat, etc. Nu ma pricep de nici o culoare la mecanica, si sunt curios cat ar putea sa coste treaba asta.

A treia intrebare ar fi, pentru ca nu m-am dumerit, la cat ar ajunge costurile de inmatriculare, pentru o mobra adusa din UE.

A patra intrebare ar fi, cat ar trebui sa iau in calcul, ca si buget, pentru echipament de protectie-second, dar ok, casca, geaca cu protectii, manusi, incaltaminte. Eu ma gandeam cam asa: casca 700, geaca 600, manusi 200, incaltaminte 300, un total de 1800 Ron, ar fi destul?

Pun intrebarile, pentru ca incerc sa fac niste calcule pertinente, astfel incat , orice achizitie ar fi, sa tina cont de puntele obligatorii-echipament, revizie, taxe inmatriculare.

Multumesc anticipat de raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca s-ar potrivi... e grea, dar are centrul de greutate jos, nu se simte asa rau.

Ca idee... ulei + filtru ulei cam 150 lei (poti sa dai si mai mult, depinde ce ulei alegi), filtru de aer 100-150 lei, bujii 50-60 lei, placute frana 120-150 lei perechea, ulei de furca + simeringuri 100-150 lei. Si ce o mai gasi mecanicul pe acolo. Ulei cardan, garnituri, cabluri de acceleratie sau ambreiaj, eventuale probleme electrice...

Manopera nu prea am idee cat e, dar pt un schimb de ulei cred ca maxim 30 lei. Un schimb de placute si o aerisire (fara lichidul de frana, recomandat sa-l schimbi), mai mult de 70 lei nu cred sa fie, fiind vorba de un singur etrier. Furca fata cred ca te costa mai mult, 100-150 lei manopera, daca e vorba si de schimbat simeringurile. O curatare a carburatoarelor si un reglaj, cam 200 lei.

La echipament nu ai adaugat pantalonii sau macar niste genunchiere. In rest, preturile calculate de tine sunt ok, pt echipamente sh. La 700 lei poti sa iei si o casca noua, vezi ce oferte gasesti pe net. Atat am dat si eu la oferta pe un Scorpion exo500, cu pinlock si ochelari de soare incorporati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa îți răspund și eu unde ma pricep. Sunt începător ca tine, cu doi ani mai tânăr și cu cancerul luat în toamna, fără niciun km de mers cu moto.

Legat de echipament:

- casca: pe forum toți recomanda o casca noua. Cică un raport bun calitate pret are Nolan asa ca am luat un N86 cu 800 lei

Deși am cautat sa îmi iau și eu echipament sh am descoperit brandul Oxford despre care majoritatea spun ca are un raport bun calitate-pret. Așadar am luat următoarele:

- geaca Copenhag (parca) cu 600 lei (era redusa)

- mănuși RP2 cu 250

- pantalonii ii comandam în martie cu 600 de lei

 

Îți recomand să îți iei casca ta și mănușile tale în poligon, ca sa nu dai în hepatita. Eu am folosit doar o cagula și... Tot nu mi-a plăcut senzația.

Legat de service... Nu știu. O sa aflu și eu în martie. Nu uita de anvelope care sunt foarte scumpe și cica noi, începătorii ar trebui sa ma schimbam după maxim 4 ani de la data productiei... Deci încă vreo 900 de lei.

Bujiile ptr cb500 costa vreo 80-90 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

multumesc de raspunsuri!

La o intrebare imi raspund singur, poate se uita si altii ca mine pe forum si le scapa topicul-raspuns la intrebarea 3

/index.php?/topic/41920-import-moto-din-italiagermania-etc-totul-despre/page-52

Deci am de citit :)

M-a pus pe ganduri treaba cu echipamentul de la scoala..

Eu ma gandeam la o casca de tip flip up, o sa ma pun pe citit reviewuri. Din ce am vazut pana acum, ar fi mai zgomotoasa, sunt modele care nu ofera protectie la barbie, etc. De exemplu un Nolan N91-Evo Classic. Tinand cont ca vreau doar plimbarica la viteza de croaziera, redusa, si ca vreau sa ma pot opri des, sa arunc o privire in colo in coace, mi se pare foarte practic acest tip de casca.

Din experienta celor din Bucuresti, puteti recomanda magazine in Bucuresti, unde sa fie oameni ok, nu doar sa vanda si atat?

SI aici am gasit ceva util pentru incepatori, poate vine in ajutorul celor ca mine,derutati :))

http://pemotoare.ro/tipuri-de-casti-moto/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...