Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

FZ6 N S2 . Asta recomand . EU mi-am luat si sunt multumit , Si puternica si blanda , se vireaza usor in oras , arata frumos , tobe sub sea . Are ceva tehnologie in ea si o groaza de senzori . Ai grija sa verifici bine motorul si cutia .

A doua varianta pe care as merge e honda hornet . Posibil sa fie mai fiabila decat fz6 si mai apreciata .

 

Fz6 e prima mea motocicleta , Fara nici o problema o poti stapani linistit . Eu chiar as fi mers si pe ceva mai mare , dar se vira putin si la inceput e greu .

 

Din punctu meu de vedere orice motor se poate stapani si ca incepator , cine spune ca are prea multa putere si nu se poate abtine sa nu o foloseasca mai bine s-ar lasa ( spre binele lui ) .

 

hai sa te contrazic. am peste 10k km, sunt incepator. nu credeam dar saptamana trecuta la o curba cu asfalt infundat (denivelat mai mult, deh) am incercat sa mentin viteza inclinat si am scapat de la denivelare mana in gaz destul de grav. rezultatul? motorul s-a indreptat si m-am dus ffffff aproape de parapet pe contrasens.

 

ia gandeste, daca aveam in loc de 600 cmc si 110 cai vreo 1000cmc si 180 cai, mai eram viu?

 

problema nu e numai daca te tine creierul sa nu dai gaz, problema la miare e sa nu gresesti cu mana in gaz in situatii de genul. vrei sa accelerezi usor, nu o faci, vrei sa pleci mai sprinten de la semafor la miara esti lumanare, pierzi mana in gaz la vreo denivelare, 600 iarta, 1000 nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna Anca,

 

Si eu am fost in aceeasi situatie ca si tine in toamna trecuta. Tocmai luasem A-ul (B-ul il am de 8 ani) si cautam o moto potrivita pentru proportiile mele (1,75/75 KG). M-am oprit la o Honda CB500 pe care am platit sub jumatatea bugetului tau, iar restul am investit in lucrari de intretinere ale motocicletei+echipament de calitate. Iti recomand acest model de moto, datorita ciclisticii, a faptului ca este foarte iertatoare, usor de manevrat si foarte fiabila. Cel mai bine ar fi sa te urci pe mai multe modele din cele de mai sus si sa vezi pe care te simti cel mai bine. Daca vrei poti sa probezi CB-ul meu sa vezi cum stai ca si pozitie. Personal, Hornet-ul mi se pare "next level" cel putin pentru mine asa va fi si nu prin prisma performantelor ei superioare ci prin prisma intretinerii mai scumpe in caz de evenimente (cazaturi si altele). SV-ul este destul de agresiv pentru ca are cuplu de jos, iar in cazul in care scapi mana in gaz s-ar putea sa ai probleme...Bandit-ul este foarte grea ca si greutate, iar ER5n este ok, dar sunt cam rare pe piata. Eu am dat examenul pe ER5n si a fost ok, insa mi se pare mai usor de mers pe CB-ul meu decat pe ER5n.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, as vrea sa imi incep si eu viata pe 2 roti, tanjesc de mult dupa asta dar inca nu am reusit, nu am experienta, aproape de loc, am mai mers cu scutere, sau cros, dar as vrea sa- mi iau un motor, nu ma intereseaza motocicletete de viteza, imi plac foarte mult touringurile,gen yamaha tdm, sau honda transalp, dar nu am numa 1,75 m si vreo 70 de kg, mi se par cam mari si grele pt mine, si nici nu am bugetul respectiv, asa ca m- am hotarat la alte doua modele pe care chiar imi place ce pozitie am, este vb de yamaha xj 600 diversion, sau honda cb 500, sau zicemi voi alte modele de genul acesta sau care ar fi mai buna dintre cele doua, am si un buget limitat de 1200-1400 maxim pt ele.

Editat de Marius Jurcau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.o sa incep cu începutul:)) de o vreme nustiu exact dc, da simt o atracție uriașă pt motoare, asa ca am inceput sa fac research ("best beginner bike", "best motocycle to start on", " thoughts on ninja 300" si acum am ajuns la ninja 250.. cica ar fii cea mai buna motocicleta"buna" pt pt începători). Deci: permis nu am(zi nu-s sigur inca sa dau pt a2 sau sa astrpt pana dau de A , desi sincer asa macar o sa fiu limitat, ceea ce e un lucru ok, da o da fie o problema daca o savreau in 5 ani sa imi iau o 600) Bun.. altceva.. am mai condus, da nunai ocazional scutrre si mobre.. asa ca asta e subiect nou pt mine. Am 20 de ani si pana la 24 cand pot da pt a mai este. nici nu stiu exact ce intrebari sa pun:))) asa ca astept sfaturi de la "batrani" cum a scris in introducere (pe care am citit-o si e fosrte utila) aa.. am 182 si undeva la 75-80 kg . Mai pot zice ca am B-ul si sunt pasionat de biciclete :))) (aici astept hate) in sensul in care am făcut deja miniture pe biciclete.. si stiu ca regulile sunt pe alocuri asemănătoare.

Mersi anticipat si aper sa ne auzim.. ah. :)) "Drumuri Uscate!" (?) :D

» Post actualizat in 16 Jun 2016 10:15

Întrebarea era defapt ce implică sa toata chestia si ce trebuia sa stiu.. ce nu aflu de pe net. bugetul pt ninja 250 cred ca imi ajunge.. da mai trebuie echipament.. nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

 

» Post actualizat in 16 Jun 2016 10:15

Întrebarea era defapt ce implică sa toata chestia si ce trebuia sa stiu.. ce nu aflu de pe net. bugetul pt ninja 250 cred ca imi ajunge.. da mai trebuie echipament.. nu?

Nu, poti sa mergi in tricou si slapi! Normal ca iti trebuie, si pana nu faci 1000-2000 de km prin oras, pana nu te obisnuiesti cu dinamica, cu greutatea, sa nu te bagi la aventuri la firul ierbii. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Buna ziua tuturor.Am visul de a achizitiona un motor de vreo 3 ani,in urma cu cateva zile la o bere cu doi din cei mai apropiati prieteni,am zis ca trebuie sa o facem si pe asta;cei doi au deja permis,sunt soferi profesionisti.Eu urmeaza sa ma duc sa mi depun actele;cum nu mi pot permite un motor nou,am zis sa cautam Sh , din ce spun unii,motoare ieftine se pot lua pe timpul iernii,eu m am gandit undeva pana in 2500 de euro,e adevarat ce se aude ? nu sunt impatimit al vitezei asa ca m am gandit sa optez pentru un sport touring(comod pe distante lungi si asta ma intereseaza)

Va multumesc anticipat,orice parere o primesc cu interes.

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclete mari, grele si puternice, pt incepator... de ce? Sunt fix ce nu-ti trebuie.

De ce vrei sport touring? Daca vrei plimbari lungi (defineste "lungi"), iti iei un touring sau un enduro-touring, daca mai iesi de pe asfalt. Eu as zice sa nu depasesti 600cmc, depinde si de statura ta in alegerea modelului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca o sa fie cineva care o sa zica acest lucru,cam asta fac de dimineata,citesc multe articole despre acest sport,pe acest site si sunt f incantat de informatiile gasite;in acelasi timp,dupa toate articolele citite,am inteles clar ca nu este recomandat un motor mare pentru incepator;motivul pentru care as alege unul din cele specificate e relativ simplu,decat sa iau una mica,sa ma plictisesc in cateva luni,sa fiu nevoit sa o vand,isi mai pierde si din valoare,principalul motiv cred ca se rezuma la partea financiara;

-pe de alta parte,sunt ferm convins ca-mi va fi foarte greu sa ma obisnuiesc cu o namila de genu` :)

-sport touring,pentru ca sunt comode din cate am inteles,stai relaxat,nu amortesti

-cand spun lungi,ma refer la iesiri prin tara,400km pe zi , in week end

-am cam 1,86 inaltime,78 kg

 

Multumesc frumos de raspuns,orice sfat e binevenit !

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca o sa fie cineva care o sa zica acest lucru,cam asta fac de dimineata,citesc multe articole despre acest sport,pe acest site si sunt f incantat de informatiile gasite;in acelasi timp,dupa toate articolele citite,am inteles clar ca nu este recomandat un motor mare pentru incepator;motivul pentru care as alege unul din cele specificate e relativ simplu,decat sa iau una mica,sa ma plictisesc in cateva luni,sa fiu nevoit sa o vand,isi mai pierde si din valoare,principalul motiv cred ca se rezuma la partea financiara;

-pe de alta parte,sunt ferm convins ca-mi va fi foarte greu sa ma obisnuiesc cu o namila de genu` :)

-sport touring,pentru ca sunt comode din cate am inteles,stai relaxat,nu amortesti

-cand spun lungi,ma refer la iesiri prin tara,400km pe zi , in week end

 

Multumesc frumos de raspuns,orice sfat e binevenit !

 

Asculta-l si pe Geo, ca zice bine ce zice. Nu e vorba doar de bani aici, gandeste-te si la oasele tale si la timp. Sa zicem ca esti temperat si nu faci tampenii, dar si daca o pici la viteza mica si i-ai rupt schimbatorul sau i-ai indoit ghidonul o sa-ti strici weekend-ul/vacanta.

 

Parerea mea: incepe pe ceva mic (nu neaparat cilindree cat greutate), cu centrul de greutate cat de cat jos, si invata sa te dai. Eu am pornit cu un Virago de 250, cu care m-am distrat maxim, pentru ca era foarte foarte usoara. CB-ul a fost un mic challenge la inceput, dar am simtit imediat diferenta de putere, si cu ea chiar ma puteam apleca in curbe. Acum am TDM-ul, o chestie destul de mare cu centru de greutate destul de sus (si am auzit ca modelele mai vechi il aveau si mai sus). Dupa 7000 de km cu ea tot se mai intampla sa ma prinda in offside, mai ales daca nimeresc nisip sub picior. Si nu-s mic, nici ca inaltime, nici ca greutate :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai bine sa te plictisesti de ea si sa o vinzi cu o pierdere de 100-200 euro peste un an, decat sa te chinui sa o stapanesti sau, mai rau, sa faci un accident? Si stai linistit ca 600cmc sunt arhisuficienti pt inceput... mai curand as zice sa te opresti sub capacitatea asta. Daca ai de gand sa mergi singur, si un 250cmc iti e suficient.

Ai greutate mare, pozitia este "in maini" si aplecat spre fata, spre deosebire de touring unde stai aproximativ drept in sa. Plus putere mare, 130cp (sau cat naiba are zzr1100) sunt f multi pt un incepator.

Tu insisti pe sport touring dar nu iei in seama partea "sport"... repet, din ce spui tu, touring curat vrei. Si alea sunt greoaie, dar macar ai o pozitie mai buna, inaltimea te ajuta sa stai cu picioarele bine pe pamant, puterea nu te surprinde dar e suficienta sa te duca decent pe drumuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles si o sa gandesc bine la sfaturile primite din partea voastra,

dar , pe de alta parte si nu vreau sa fiu carcotas,ca tot m am uitat azi la colegii care-si prezinta motociletele in top-icul creat special pentru asta ,ca sunt si cazuri fericite si privesc partea buna a lucrurilor in sensul ca sunt si incepatori care aleg motoare puternice si sunt destule cazuri,situatia fericita este ca au reusit sa faca fata acestei provocari periculoase,spun asta ca si discutie,asta nu inseamna ca nu tin cont de parerile voastre care sunt importante;

-si da,sunt un tip cu capul pe umeri si consider ca sunt echilibrat in deciziile luate pana in prezent;sunt sofer de 12 ani,am in jur de 600mii de km,fara accident,cu bicicleta ma dau de la 12 ani

 

Va multumesc frumos pentru timpul care mi l-ati acordat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa iei motoreta pe care ti s-a pus pata. Mie mi s-a pus pata pe Caponord, dar am zis ca e mare si grea, asa ca am luat Pegaso. Acum sunt deja plictisit de ea si as vrea un Caponord (dupa 3.500 km). Intre timp am mai luat o Yamaha de 600 care are cam 95 de cai si nu ma sperie. Trage foarte bine, e adevarat, dar nu te obliga nimeni sa schimbi numai pe rosu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles si o sa gandesc bine la sfaturile primite din partea voastra,

dar , pe de alta parte si nu vreau sa fiu carcotas,ca tot m am uitat azi la colegii care-si prezinta motociletele in top-icul creat special pentru asta ,ca sunt si cazuri fericite si privesc partea buna a lucrurilor in sensul ca sunt si incepatori care aleg motoare puternice si sunt destule cazuri,situatia fericita este ca au reusit sa faca fata acestei provocari periculoase,spun asta ca si discutie,asta nu inseamna ca nu tin cont de parerile voastre care sunt importante;

-si da,sunt un tip cu capul pe umeri si consider ca sunt echilibrat in deciziile luate pana in prezent;sunt sofer de 12 ani,am in jur de 600mii de km,fara accident,cu bicicleta ma dau de la 12 ani

 

Va multumesc frumos pentru timpul care mi l-ati acordat !

 

Citeste si sectiunea de accidente, e plin de oameni care nu au reusit sa faca fata. In plus, un moto mare, puternic si greu nu te ajuta deloc sa inveti.

Eu zic sa iei motoreta pe care ti s-a pus pata. Mie mi s-a pus pata pe Caponord, dar am zis ca e mare si grea, asa ca am luat Pegaso. Acum sunt deja plictisit de ea si as vrea un Caponord (dupa 3.500 km). Intre timp am mai luat o Yamaha de 600 care are cam 95 de cai si nu ma sperie. Trage foarte bine, e adevarat, dar nu te obliga nimeni sa schimbi numai pe rosu.

Fazer de 600... zzr1100... o mica mare diferenta. Am mari dubii ca ai scos tot ce se poate din mobra aia in doar 3500 km.

Eu nu sunt de acord cu expresia "acceleratia e in mana ta"... da, e, dar "tu"(adica noi toti, incepatori fiind) esti prost. Iti scapa mana in gaz, tragi mai tare de el ca iti place cum fuge... te fura imediat si nici nu-ti dai seama cand ai ajuns la viteza mare. Plus greutatea mare, ciclistica diferita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa intru si la accidente,ma pregatesc sufleteste.

Dupa ce am mai "rasfoit" cateva pagini pe net,parca imi place sugestia pentru fazer,dar si cbr(vfr ? inca nu reusesc sa le deosebesc) ma incanta;cea din urma,a avut un prieten si a fost foarte multumit.

Domnule Geo,care crezi ca e mai ok ?

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fazer de 600... zzr1100... o mica mare diferenta. Am mari dubii ca ai scos tot ce se poate din mobra aia in doar 3500 km.

Eu nu sunt de acord cu expresia "acceleratia e in mana ta"... da, e, dar "tu"(adica noi toti, incepatori fiind) esti prost. Iti scapa mana in gaz, tragi mai tare de el ca iti place cum fuge... te fura imediat si nici nu-ti dai seama cand ai ajuns la viteza mare. Plus greutatea mare, ciclistica diferita...

Crede-ma, in Pegaso am dat ca la balamuc, dar si daca nu era asa, ar fi fost doar inca o dovada ca se poate sa mergi si incet.

Ca idee, cu Pegaso daca scap mana in gaz (mai ales din treapta a 3-a incolo) accelereaza, dar nu sperie pe nimeni, pentru ca are 50 de cai. Cu Fazerul, daca merg ca un om normal (adica ~5000 rpm constant) si scap mana in gaz tot nu se intampla nimnic, pentru ca la 5000 rpm e destul de lesinat si trebuie sa am mana scapata in gaz pana ajung pe la 8000 rpm ca sa creasca putin pulsul, macar.

 

Intr-adevar, nici un R1 nu e bun de incepatori, dar nici sa inceapa pe 250...

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa scoti tot din ea nu inseamna doar acceleratie.

Eu am dat un exemplu cu 250-ul, ca se poate si asa. E destul de distractiva o mobra micuta si usoara.

 

Stefan, eu zic ca Fazerul de 600 e o mobra ok, cu conditia sa fie intretinuta. Mai ai si cb500, er5, bandit de 600... doar ca la nakeduri te cam bate vantul peste o anumita viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta de 600 este destul de puternica pentru drumuri lungi. Cu 250-ul te plimbi prin oras, dar nu e de touring. In afara orasului ai nevoie de acceleratie sa depasesti, ca altfel te prind conservarii din urma. Si nu prea au rabdare sa stea dupa o motocicleta, mai ales daca o vad mica.

 

Motocicleta difera si de bicicleta si de auto. Daca ai carnet auto te ajuta pentru reguli de circulatie. Cunostintele de bicicleta nu prea te ajuta la nimic, ba dimpotriva. O motocicleta are de la 100 kg in sus si merge cu cel putin 30 la ora. O bicicleta merge maxim cu atata si are 10 kg sau nici atat.

 

Un 600 e bun pentru incepator. Iti trebuie kilometri multi ca sa iti dai seama ce si cum functioneaza. Eu as zice cam 50 de mii. Si asta doar daca ai pe cineva sa iti zica chestii. Sau cauti pe net, surse sunt destule. Sau iti mai cumperi un curs specializat dupa ce termini scoala.

 

Cu iesiri in weekend si plimbari scurte nu prea faci mai mult de 5 mii km pe sezon. Deci, un 600 ti-e perfect pentru primii 3-5 ani. Stai linistit, si cu 600le o sa ai parte de emotii puternice. Nici pretul nu e prea mare incat sa iti para rau daca iti pica - si o sa pice, fii sigur. Un naked merge comod pana la viteza de 120. Mai tare nu ai voie la noi, si nici nu ai de ce sa mergi in primii ani.

 

Dupa aia o sa ai experienta sa te orientezi spre ce iti place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam la o honda vfr sau zzr1100;ce parere ai ?

banii tai , decizia ta colegule ;)

 

...sa ramai la un Fazer 600, un GS500F (sau ceva semi/carenat asemanator), cum au zis si altii mai sus :)

succes!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...