Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In primul rand, ai permis?

Cat despre motocicleta, poti alege si alte modele: Suzuki GS500, Honda CB500 sau CBF500, Kawa ER5. Sunt mai ieftine(costa maximum 2500 euro) si iti mai raman si bani pentru echipament.

Ca incepator, nu te-as sfatui sa iti iei motocicleta noua sau prea scumpa. Cat vei si incepator e foarte posibil s-o scapi de pe loc sau sa cazi cu ea.

 

Bafta

 

Colegu are dreptate, nici eu nu mi-as lua primul motor nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam tarziu sa te mai apuci acum, dar cat timp nu ninge afara inca se face scoala moto.(nu toate scolile fac asa, dar majoritatea.) Si tare rau faza cu 150k... pe bune?!

 

Sunt "soferi" din astia cu sute de mii de km la mine la scoala si merg pe moto super incordati, o scapa in 8-uri, etc. Si mai fac si pe GSR, Hornet, etc.. vitezane de 600. Deci asta mi se pare o prostie, da te inveti cu trafic-ul... dar doar atat. Restul nu vin de la sine ca ai mai condus tu masina pana acum.

 

Sa nu mai zic de tatal meu care are B-ul de cel putin 10 ani si abia are in jur de 100-150k km. Nu toata lumea isi alearga masinile peste tot doar de distractia de a aduna kilometri.(si cum zicea cineva, de la un anumit punct adaugi doar la un numar.)

 

Si nu inteleg de unde chestia asta: daca ai 18 ani garantat esti un idiot cu acte, mie unul mi-a placut super mult si YBR-ul de 125 pe care am facut la inceput. Nu se compara cu ER-5-ul, pe care fac acum, dar totusi. Nu toti pustanii viseaza la 200 de km/h pe autostrada sau mai stiu eu ce idiotenii.

 

Din pacate, mie unul, nu imi pare un motociclist foarte serios, a renuntat prea repede cand ii s-a spus ca nu se prea poate acum. Ai grija sa nu fii motociclist doar cu numele, o sa vezi asta cand ai sa te sui pe ea si ai sa mergi. Daca rezisti primele sedinte, ai speranta. Stiu "pasionati" care au facut 3 sedinte si s-au lasat dupa ce s-au speriat putin...

Editat de Catalin24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aplica logica ta la ce ai spus tu legat de alpinism si parapanta si da-ti seama ca nici tu nu ai facut ce recomanzi. Ca altfel, de ce te-ai apuca de sporturi deosebit de periculoase cand esti tanar?

Nu mai bine te duci vreo 15 ani si faci indoor climbing inainte? Si nu zi ca alpinismul e mai sigur, indiferent a cui e vina. Daca ai cazut, sunt sanse mari sa ai o intalnire cu rudele pe orizontala cateva zile mai incolo.

 

Totul trebuie sa fie "acum", pentru ca asta este epoca in care traim. Ori accepti asta ori nu -- insa de schimbat nu vei schimba pe nimeni. Restul is povesti.

 

E viata lui la mijloc, e treaba lui ce face. Nu inseamna ca nu sunt de acord cu ce ai spus tu -- ca si principiu e bine sa te urci pe doua roti cu skill pe masina (ca sa nu zic experienta), te ajuta foarte mult la inceput cand chiar inveti sa te dai pe strada.

 

Legat de scoala de soferi, am inteles ca in Bucuresti ar fi o scoala de soferi care ar face inauntru cursuri iarna. Nici colegul care a initiat topicul nu a spus de unde e, asa ca nu stiu daca i se aplica.

Depinde si cand face 18 ani, daca are sens sa se grabeasca sau nu.

 

Este simptomatic pentru lumea de azi faptul de a nu mai avea rabdare in nimic. Totul trebuie sa fie ACUM. Satisfactie acum, acum, si dupa 2 secunde, din nou acum...

 

150K nu este o cifra batuta in cuie , dar este o cifra mai realista. Eu am 36 de ani si am facut ( cu tot cu bicicleta pe sosele) undeva spre 500 de mii. Cred ca 100-150 de mii ii faci relativ usor in 5-7 ani de condus. Pentru cineva care are cai la caruta de la 18 ani, asta inseamna ca la 25 de ani are macar skillurile mai ascutite, si putina experienta in ghiozdan. Dar 25 de ani e ceva oribil pentru epoca in care traim, e deja om hartanit prin viata, asa-i ? Daca baiatul avea deja veleitati de Rossi, atunci se justifica sa faca treaba pe circuit de la 7 ani...de acord. Dar pentru un amator ca noi toti ? Where's the rush ?

 

Argumentul tau suprem este ca "daca iti permiti"... Daca ceva iti este la indemana, trebuie musai sa experimentezi tot ce iti arunca viata in fata... ?? Tipul asta de gandire imi aduce aminte de celebrul "Toate îmi sunt permise, dar nu mă voi lăsa stăpânit de nimic" (Pavel, un tip o leaca mai destept decat noi).

 

In rest, faptul ca nu kilometrii te fac sofer, este adevarat. Du te rog rationamentul pana la capat, ca la matematica. Este o conditie necesara, dar nu suficienta. DAR ESTE NECESARA...

 

Sa nu iti para ca sunt un tip care nu stie ce inseamna riscul. Am facut si inca mai fac alpinism si parapanta, dar din fericire, la tinerete m-am apucat cu ALEA, si nu cu motociclismul. Accidentele in sporturile alea vin de cele mai multe ori din eroare proprie, pe cand pe sosea de cele mai multe ori mori din vina (in mare masura) a altuia...

 

Se pare ca sfaturile mele sunt usor desuete si "o gluma buna".

 

Pentru initiatorul topicului: tinere, iti doresc ca atunci cand te urci pe motor, sa ai multa rabdare si maturitate, chiar daca in buletin abia ai trecut de majorat. Trebuie doar sa lasi la o parte vocile specifice varstei. Multa bafta si asfalt uscat !

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in Bucuresti ar fi o scoala de soferi care ar face inauntru cursuri iarna.

Ami, au o hala in care pot face practica si iarna.

@initiator: daca incepi acum (verifica treaba cind te poti inscrie la scoala de soferi, mi se pare ca cel mult cu 30 de zile INAINTE de a implini 18 ani, corespunzator pt. A2) ai sanse sa te inscrii la examen printre primii la primavara, lucru care totusi nu prea se poate petrece inainte de luna aprilie, daca ai noroc (apropo, poate completezi la profil de und esti, problema cu examinatorii insuficienti pentru categoriile A este acuta in Bucuresti, poate in alte orase e mai bine).

Colegii au dreptate, esti cam prea gras pentru virsta ta, trebuie sa incerci sa dai burta jos, toate organele tale interne sint suprasolicitate din cauza ca trebuie sa sustina un corp prea mare, in primul rind inima; iar genunchii tai pling de fiecare data cind te ridici in picioare. Motociclismul este mult mai fizic decit volaneala, trebuie sa te misti mult in sa, sa fii "alert" fizic si psihic in permanenta ...

Despre motocicleta pt. A2 au zis bine colegii mai sus.

 

Asta cu experienta obligatorie la volan inainte de ghidon eu nu o vad ca obligatorie, cu o singura conditie: TREBUIE SA FII CONSTIENT CA SE POATE INTIMPLA ORICE, ORIUNDE, ORICUM SI SINGURUL CARE ARE GRIJA DE TINE ESTI DOAR TU, PE CEILALTI II DOARE LA BANANA DE TINE. SI sa adaptezi stilul de condus in consecinta, fara asumarea unor riscuri pe care nu esti capabil macar sa le evaluezi, nici nu poate fi vorba de preventie sau nivelul urmator, evitare. Astea vin cu anii (maturizarea psihica) si cu kilometrii (maturizarea capacitatii de a conduce motocicleta).

 

Eu am vreo juma' de milion de kilometri la volan facuti in 20 de ani (nu sint profesionist) si la un moment dat credeam ca le-am vazut pe toate, dar nu ... izvorul prostiei si badaraniei in trafic nu seaca niciodata. E drept, in timpul si distanta asta am dezvoltat un fel de "al saselea simt" pentru situatii potential periculoase, dar asta nu inseamna deloc ca sint intangibil si nu o pot pati daca se aliniaza gresit planetele intr-o zi ...

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In concluzie: 1. Merita nu e verb reflexiv. Nu exista 'se merita'.

2. Ai ninja 250r la 2000 euro, de ce te arunci peste suma asta ca incepator? Vrei sa plangi mai mult cand cazi?

3.echipament. Vrei sa faci ca individul din Bucuresti mort ca el nu are nevoie de casca si permis? Ia.ti echipament complet inainte sa iei motor. Asa ai bani asigurati pentru siguranta si te obligi sa iei permisul si sa nu fii delasator.

 

Eh. Vezi pe cycle ergo cum ti se pare ca e pozitia pe trotineta ca s.ar putea sa nu iti placa.

 

Eh. Si cu astea fiind zise ramane doar sa calculam inmatricularea. Cu tot cu rca pe numele tau, minim 1500 ron. Nu de alta, au facut idiotii de la putere rca sub 25 ani minim 979 lei parca. Urat. Altfel, in jur de 500 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Nu de alta, au facut idiotii de la putere rca sub 25 ani minim 979 lei parca. Urat. Altfel, in jur de 500 lei

Nu sunt de acord cu ce au facut" idiotii de la putere",dar nu pot sa nu-mi pun intrebarea.Oare de ce pentru tineri este RCA-ul mai mare ?? Conform unor fraze citite mai sus,nu-ti trebuie experienta in trafic,ci doar" trebuie sa te concentrezi si sa-ti pese de condus"... Si tinerii se pot concentra,nu-i asa?

Editat de November
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok dar nu poti sa ne bagi pe toti in aceasi categorie.

Nu mi se pare normal ca eu, in 8 ani de soferie fara niciun incident provocat sa platesc mai mult ca nea' gigi care are 20 de ani de condus si 5 accidente provocate.

Nu ii neaparata chestia ca daca esti tanar esti tampit, mai suntem si cu capul pe umeri. Cum nu toti motociclistii sunt roakeri, asa nici toti tinerii nu sunt idioti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut dragi colegi motoriști !

In primu rând va spun ca sunt onorat sa intru in rândul vostru.

Am aceasta pasiune de mic dar abia acum un am mi-am luat permisul ,categoria b o am de vreo 3 ani Si m-a consider un șofer destul de priceput , cu peste 150000 km la bord dar puțin cam zvăpăiat in trafic . Cu motocicleta am mers doar la școala si careva ture destul de scurte înainte sa îmi iau permisul si după ce am obținut categoria a.

Acum am găsit resursele necesare pentru aceasta pasiune , motorismul, deoarece prioritatea a fost sa schimb mașina având nevoie in fiecare zi de ea.

As vrea o motocicleta care , pentru un timp , sa îmbine utilul cu plăcutul ! Defapt nu știu exact ce vreau ... m-a gândeam la o vitezana de maxim 600 ( am mers cu un ninja de 1000 si m-a cam surprins accelerația ) dar nu știu cât e de confortabila la turele mai lungi ( am 125 de kg si 1,85)

A doua opțiune ar fi un enduro touring dar nu știu cât e de confortabila in mersul de zi cu zi prin oraș ( Menționez ca ideiai unei astfel de motociclete m-ar încânta cel mai mult deoarece am si niște mici afaceri in domeniu agricol si mai este nevoie sa merg din când in când si pe câmp)

Îmi place foarte mult si Yamaha xt 660 r cu are as putea sa m-a distrez foarte tare si prin oraș si pe drumuri forestiere dar nu știu cât e de confortabil acel monocilindru la un concediu )

Ar mai fi opțiunea unui naked poziția mai dreapta in sa fata se vitezana, si manevrabila prin oraș !

Motocicleta as vrea sa o folosesc zilnic prin oraș, cel puțin de 2 ori pe luna in excursii scurte , câteva concedii pe an, întruniri moto !

Acum aștept paturile celor avizați cu privire la ce categorie sa aleg dar si ce motocicleta din categoria respectiva referitor la fiabilitate , costuri de întreținere etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mentalitatea asta ne "vedem" la sectiunea accidente. Pune mana si citeste topicurile de pe forum, printre care:

/index.php?/topic/100210-ghid-de-informare-pentru-incepatori-ce-motor-sa-mi-iau/page-116?hl=incepatori&do=findComment&comment=4175023

/index.php?/forum/14-accidente/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zici ca esti frate cu cel de scria ca dupa ce ai 150.000 Km parcursi ca sofer inseamna ca esti priceput si poti trece la moto. Sau cumva ai citit postarea si te-ai gandit ca da bine?

 

Dupa mintea mea la o motocicleta ar trebui sa te incante manevrabilitatea, frinarea, confortul si nu in cele din urma aspectul. Acceleratia o sa te incante cam la toate. Tragi gazul si gata, iti flutura pletele in vant. Dar problema este cum o strunesti si cum o opresti cand apare o situatie neprogramata :).

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte ironiile nu stiu daca o sa stai bine pe o vitezana, acu doar tu iti dai seama de asta si cel mai bine ar fi sa probezi personal.

Si eu am plecat cu ideia de ninja de 600 da m-am linistit pe parcurs, cand am probat prima oara am fost foarte dezamagit de pozitie, in schimb mi-a placut foarte mult cum stau pe naked, iar cand m-am asezat pe un hornet am zis ca ala e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-ti intai echipament. vezi topicul recent cu tipul din Voluntari care a mers pana la colt fara casca. nu avem cum sti ce avea in cap si ce voia sa faca (poate un test ride?), din simplul motiv ca acum e mort. iar daca dupa asta vei avea impresia ca doar casca iti trebuie, cauta pe google "road rash". o sa vezi ce face motociclitul in tricou cand cazi si raschetezi asfaltul.

 

acum ca am terminat cu lectiile despre echipament.... ia si testeaza mai multe clase de motocicleta. mai multe marimi. vezi ce e la vanzare in orasul tau. fii cinstit cu vanzatorul, alege mobre in price range-ul tau si spune-le ca inca nu stii totusi ce clasa vrei. daca omul a fost pasionat de ea, posibil sa primesti si ceva sfaturi utile pe langa un test ride.

 

din punctul meu de vedere, cel mai sigur e un naked, ca e cate puin din toate. te prinzi tu in timp daca ai vrea mai relaxat pe spate sau mai incordat pe burta. te mai poti orienta si la un soft enduro / adventure. nu o sa mai ai viteza si curbe cu genunchiul pe jos dar o sa poti iesi de pe asfalt cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu știu ca sunt prea impulsiv in trafic dar m-a chinuit sa îmi păstrez firea , sper totuși sa nu ne vedem la secțiunea care ai amintit-o ! Mulțumesc pentru sfat oricum

Lasand la o parte ironiile nu stiu daca o sa stai bine pe o vitezana, acu doar tu iti dai seama de asta si cel mai bine ar fi sa probezi personal.
Si eu am plecat cu ideia de ninja de 600 da m-am linistit pe parcurs, cand am probat prima oara am fost foarte dezamagit de pozitie, in schimb mi-a placut foarte mult cum stau pe naked, iar cand m-am asezat pe un hornet am zis ca ala e.

Mulțumesc mult pentru sfaturi, am călărit ninja de 1000 de care vorbeam , la prima impresie nu mi sa părut inconfortabil ( ce e drept e vizibil mai mare decât una de 600 , nu am mers pe 600) dar la drumuri lungi nu știu cât de confortabil este. Si nici nu vreau pentru început una de 1000

Eu nu prea inteleg cum reuseste cineva sa faca 50 000 km/an in mod constant, pe langa urmatul unei scoli. Dar or mai fi si *supermeni din astia.

Am niște mici afaceri care implica foarte multă alergătura !

 

ia-ti intai echipament. vezi topicul recent cu tipul din Voluntari care a mers pana la colt fara casca. nu avem cum sti ce avea in cap si ce voia sa faca (poate un test ride?), din simplul motiv ca acum e mort. iar daca dupa asta vei avea impresia ca doar casca iti trebuie, cauta pe google "road rash". o sa vezi ce face motociclitul in tricou cand cazi si raschetezi asfaltul.

acum ca am terminat cu lectiile despre echipament.... ia si testeaza mai multe clase de motocicleta. mai multe marimi. vezi ce e la vanzare in orasul tau. fii cinstit cu vanzatorul, alege mobre in price range-ul tau si spune-le ca inca nu stii totusi ce clasa vrei. daca omul a fost pasionat de ea, posibil sa primesti si ceva sfaturi utile pe langa un test ride.

din punctul meu de vedere, cel mai sigur e un naked, ca e cate puin din toate. te prinzi tu in timp daca ai vrea mai relaxat pe spate sau mai incordat pe burta. te mai poti orienta si la un soft enduro / adventure. nu o sa mai ai viteza si curbe cu genunchiul pe jos dar o sa poti iesi de pe asfalt cu ea.


Echipament sigur ca o sa îmi iau , deja caut doar ca e mai greu sa găsesc la gabaritul meu ( ar fi de ajutor dacă mi-ați spune unde as găsi )
Cât despre testat as vrea sa testez cât mai multe !


» Post actualizat in 01 Nov 2016 22:31
.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, sunt nou pe forum ca si membru insa am citit destul de mult in ultima vreme, as avea nevoie si eu de cateva sfaturi legat de ce motor sa imi aleg.

De curand am implinit 23 de ani si as vrea ca in primavara sa iau A2-ul, nu cred ca mai are rost sa astept inca un an pt A1 avand in vedere ca oricum vreau sa incep pe un motor mai mic. Conduc de la 18 si de cand ma stiu sunt inebunit dupa masini, insa vreau sa incerc si pe doua roti, buget 2.500 e cu tot cu echipament, stiu ca bugetul este cam mic in sa s-a "abonat" la portofel si un e46 de la inceputu verii care vrea multe modificari asa ca nu am de ales.

 

Am 185 si 80kg aproximativ, voi circula cu ea mai mult prin oras si uneori drumuri mai lungi, 350-400km. Carenatele care intra in bugetu meu nu prea imi plac, kawasaki ninja 250 arata a plastic ieftin pe langa o honda hornet naked de prin 2004 ca sa fiu sincer (parere personala), asa ca ma gandeam la ceva naked. Doresc sa stiu spre ce model sa ma indrept si apoi sa ma pun pe cautat unul in stare buna din timp.

 

Acestea sunt modele la care ma gandeam, un sfat/parere? Incerc sa nu fiu prea mofturos, nu sunt inebunit dupa viteza insa nu as vrea ceva cu roti subtiri (din punct de vedere pur estetic, mi se pare ca arata urat cand vine vorba de un motor sport)

Suzuki GS500
kawasaky ninja 250-300
Honda CB500FA
Honda CBF 500
Honda LX250cc
Ducati Monster 400 DARK (ador cum arata)

PS: Motorul perfect in viziunea mea <3

 

2016_harley_davidson_iron_883_waynesvill

Editat de Hightlink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa te dezamagesc dar la 1,85m inaltime ai arata ca maimuta calare pe un polizor pe un 883.

 

Nu ca as avea vreo $10.000 in viitorul apropiat pt un motor :))

Problema e ca e posibil sa arat asa si pe unu din motoarele enumerate mai sus, am incercat sa ma uit pe websiteul unde iti arata cum stai pe motor insa nu reusesc sa vad mare diferenta intre ele... ma simt ca un nob :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ca as avea vreo $10.000 in viitorul apropiat pt un motor :))

Problema e ca e posibil sa arat asa si pe unu din motoarele enumerate mai sus, am incercat sa ma uit pe websiteul unde iti arata cum stai pe motor insa nu reusesc sa vad mare diferenta intre ele... ma simt ca un nob :))

 

 

Cill dogh....cu totii am fost acolo, adica noob.

Eu zic sa incerci macar sa gasesti motoarele respective pe la tine prin oras (apropo completeaza-ti toate datele la profil) si sa incerci sa te urci pe ele la rece.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cill dogh....cu totii am fost acolo, adica noob.

Eu zic sa incerci macar sa gasesti motoarele respective pe la tine prin oras (apropo completeaza-ti toate datele la profil) si sa incerci sa te urci pe ele la rece.

 

Succes.

 

Multumesc, sunt din piatra neamt, conosc o singura persoana cu motor aici... nu e o comunitate mare, deci nu cred ca voi putea incerca prea multe. Planuies sa ma mut la Bucuresti in primavara dupa ce iau A2-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, sunt din piatra neamt, conosc o singura persoana cu motor aici... nu e o comunitate mare, deci nu cred ca voi putea incerca prea multe. Planuies sa ma mut la Bucuresti in primavara dupa ce iau A2-ul.

 

Succes si iti urez de pe acum...welcome to the jungle!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...