Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O sa-ti doresti cu siguranta sa faci iesiri la munte, ori pe litoral ( si banuiesc, poate ma insel, ca nu singur)....Personal as alege un VStrom de 1000 cmc ca acesta:

 

https://www.olx.ro/oferta/motomus-vinde-suzuki-v-strom-1000cc-an2002-97cp-41323km-ID7muOo.html#8cb8dda7c0

 

...ori ...

 

https://www.olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-triumph-sprint-st-1050-abs-ID6SFiI.html#8d61e20301

 

Pana la urma TU vei fi acela care o sa faca alegerea, dar na......ne dam si noi cu parerea daca tot ai cerut un sfat!

 

Asfalt uscat la anu' si toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modele ti s-au propus din belsug.

Acuma trebuie sa vezi ce iti place si ideal ar fi sa te poti sui pe motor ca sa vezi cum stai.

Daca esti din Bucuresti sau imprejurimi imi dai un mesaj si ne vedem sa te sui pe un Transalp. Avem acelasi gabarit si din experienta personala, desi pare greu de crezut, la drum lung imi este un pic mai bine pe Transalp decat pe BMW R1200RT. (poate din cauza unui genuchi ciobit de la ani de baschet)

Acuma referitor la confort pe linga gabaritul tau depinde si ce reprezinta cele 110 Kg, Daca esti un tip cu osatura usoara si kilele alea sunt burta este una, daca ai osatura medie sau grea si kilogramele sunt muschi este altceva.

De asemenea cum te vei simti pe mobra depinde si de cat de lungi sunt picioarele si mainile.

 

Sfaturile mele:

- ideal ar fi sa te sui pe motoarele care iti fac cu ochiul.

- asa cum ti s-a mai spus cumpara un motor cat mai nou si cu ABS. Cand cade sacul de cartofi de 110 Kg pe jos doare mai rau decat daca are 70 Kg. Stiu ce spun :).

- nu iti bate joc de bani si fie o cumperi din RO de la un cunoscut fie ti-o cumperi personal din Germania sau Italia si sa aiba carnet de service. Sari peste modele ''deosebite'' :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene....las-o moarta cu busa,multistrada de 1000, zx12r si fjr de 1300....abia si-a luat carnetul si-l pui pe motoare de peste 130 cai?

 

MTS 1000 DS are 92cp @ 8000rpm :) Nu aș recomanda-o unui începător, dar din alte motive.

 

Transalp este ok, dar parcă prea leșinată. TDM mi se pare compromisul cel mai bun având în vedere parametrii dați.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare... cred ca ar trebui in primul rand sa treci peste glumele tampite ale unora, cum zicea cineva... frig, creierul se contracta :alcy:

 

Persoana in cauza este o persoana matura, cu capul pe umeri, nu se poate compara cu pustii de 20 de ani care vor R1 si R6, nu cred ca ar veni cu drag sa stea la fitele de la Victoriei.

Asadar, cat nu ii trage altcineva de acceleratie, personal consider ca este mai periculos un anturaj gresit decat 150cai pe care te bucuri sa ii ai, nu ii si folosesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modele ti s-au propus din belsug.

Acuma trebuie sa vezi ce iti place si ideal ar fi sa te poti sui pe motor ca sa vezi cum stai.

Daca esti din Bucuresti sau imprejurimi imi dai un mesaj si ne vedem sa te sui pe un Transalp. Avem acelasi gabarit si din experienta personala, desi pare greu de crezut, la drum lung imi este un pic mai bine pe Transalp decat pe BMW R1200RT. (poate din cauza unui genuchi ciobit de la ani de baschet)

Acuma referitor la confort pe linga gabaritul tau depinde si ce reprezinta cele 110 Kg, Daca esti un tip cu osatura usoara si kilele alea sunt burta este una, daca ai osatura medie sau grea si kilogramele sunt muschi este altceva.

De asemenea cum te vei simti pe mobra depinde si de cat de lungi sunt picioarele si mainile.

 

Sfaturile mele:

- ideal ar fi sa te sui pe motoarele care iti fac cu ochiul.

- asa cum ti s-a mai spus cumpara un motor cat mai nou si cu ABS. Cand cade sacul de cartofi de 110 Kg pe jos doare mai rau decat daca are 70 Kg. Stiu ce spun :).

- nu iti bate joc de bani si fie o cumperi din RO de la un cunoscut fie ti-o cumperi personal din Germania sau Italia si sa aiba carnet de service. Sari peste modele ''deosebite'' :)

2.0 si 115. Subscriu la domnu' SilverArrow

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum ti-am explicat si pe privat , sunt in zona ta de inaltime si greutate + incepator , am optat pentru un gsr 600 din 2006 luata de pe acest forum , o motocicleta fiabila care m-a iertat de cateva ori cand era sa o comit .

Sfatul meu e sa-ti alegi 2-3 modele si dupa aceea sa incepi sa te sui pe ele si sa vezi pozitia .

Eu iti stau la dispozitie sa vezi cum stai pe gsr600 ( nu vand motocicleta , doar ajut un viitor coleg) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei doar asfalt, din cele enumerate, TDM-ul rulz!

V-Stromul e si el o optiune.

Deauville e un fel de chopper cu o pozitie mai ergonomica.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu pe ce drumuri ai mers tu, dar eu chiar schimb viteza des la drumuri lungi. Sa nu uitam ca in Romania autostrazile sunt un fel de inorogi (in sensul ca le vezi foarte rar) si nu sunt interesante deloc, deci cel mai probabil drumuri lungi = drumuri nationale, unde oricum schimbi des viteza.

In fine, ai ceva destept de spus sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri.Interesanta Aprilia Mana. Dar, am niste retineri: parca as prefera japoneza, si pretul. 3500 pret afara ,la care mai adaug 500 adusul, si inca 200 imatricularea, se duce cam mult bugetul. Vreau ceva de asfalt predominant, confortabil, sa nu lesine complet la 100km/h daca vrei sa depasesti camionagii de RU/TIRSAN, si eventual sa duca si un pasager ocazional, cu un topcase plin. La TDM, imi place designul, ma atrag cei 900cc, si cai 80, vad pe tot felul de review uri ca da puterea relativ previzibil, deci ma gandesc ca atent fiind cu ea, te mai iarta. M-am suit pe una, mi-a placut pozitia. Legat de Deauville, imi place in primul rand ca are cardan,si scapi de cele 15 min de curat lantul, la 500km. Sunt un lenes, si treaba asta mi se pare buna. In rest, am vazut, e vaca, 236 kg la gol fata de 190 tdm, inaltimea la sa e cu cativa cm mai mica, deci sigur o sa vina ok, are ceva protectie la vant in plus, motor in schimb mai slab, si V win. Deci probabil ceva vibratii in plus.

Inca mai caut concurent la TDM, raportat la pret..dar n-am gasit, sa se preteze la ce imi trebuie mie-ce stiu eu, banana incepator..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. daca te citesc BMW-istii ca pui Transplantul peste mega-giga-ultra moto bavareza te reneaga, surghiunesc si rastignesc pe-o elice alb-albastra! :D

2. parca zicea colegul ca e big boned.

si, cred ca deja sunt redundant, pt oras e greu cu >600, si mai ales pt un incepator, dar oricum te cam chinui (masa, gabarit, caldura). Eu fac un fel de naveta ~30 km/zi, merg si prin oras dar ies si cu pasager la drum (nu fac jdemii de km, Nordkapp & stuff), nu mai stiu cati ani de permis A (17-18 parca) si m-am limitat la 600 pt polivalenta. Confortul la drum lung e execrabil pe FZ6, dar poate in iarna combin o modificare de sa. Astazi am fost surprins ca <70 km/h nu mi-a fost rece, nici la deshte unde sunt destul de sensibil si manusile nu sunt de iarna. Am plecat pe 4 grade de acasa.

Avem acelasi gabarit si din experienta personala, desi pare greu de crezut, la drum lung imi este un pic mai bine pe Transalp decat pe BMW R1200RT. (poate din cauza unui genuchi ciobit de la ani de baschet)

... Daca esti un tip cu osatura usoara si kilele alea sunt burta este una, daca ai osatura medie sau grea si kilogramele sunt muschi este altceva.


» Post actualizat in 17 Nov 2016 18:26


Bine, merge si impinsa :D Iar in oras circula si autobuze articulate, Busa e mult mai mica deci e chiar o mobra de oras.

Kosh e un caz mai special pare-mi-se...

Si uitati-va la Kosh cum merge cu Busa - asta ca sa nu mai zica cineva ca Busa nu poate merge incet :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, este si mare, si grea... eu zic sa nu te arunci direct la vaca de 250 kg, mai ales dupa doar cateva luni de motociclit. E cu totul alta pozitie in sa, mult mai inalta decat pe cruiser, centrul de greutate mai sus si simti greutatea altfel.

In plus, pt oras nu e chiar ce trebuie.

E o mobra f misto, dar e gandita pt drumuri lungi, sa care tone de bagaje, nu pt strecurat si nu pt consum mic.

Daca nu te grabesti, la primavara te poti urca pe a mea, sa vezi cum e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am glumit cand am zis de Varadero. E cam mare si grea pt un incepator, dar gandeste-te: eu vin de pe Virago 535 iar Geo de pe Virago 250 si nu avem probleme cu Varadero. Intr-adevar, e ceva mai geu de condus in oras, greutatea se simte la manevrele la viteza mica, insa ai putere, ai cuplu, vezi bine drumul (pozitie inalta), are ciclistica foarte buna etc. Si da, la primavara poti sa vii sa vezi cum stai si pe a mea, nu e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! E un model ce m a atras de cand ma baleam dupa 2 roti. Clar, nu il iau in calcul momentan, poate ca moto nr 3 , peste 2 ani. Asa cum ziceam mai sus, si la tdm am niste retineri, desi are 190 kg fara lichide. La dragstar, fiind joasa, nu simt cele 235kg, doar pe loc- la plecare. Aici am cele mai mari dubii, ca ma uit dupa moto inalte..si imi e ca o sa o dau de terra, crashbar-crashpads obligatoriu va fi.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti face griji cu datul pe jos... ideea e sa fie incidente minore, pe loc, prin parcare etc. Iti lezeaza doar orgoliul... si eventual o scarita/oglinda :))

Toate mobrele touring sunt mai inalte, cam asta e ideea. Doar ca unele au centrul de greutate mai jos, altele mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...