Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

cum ti-am explicat si pe privat , sunt in zona ta de inaltime si greutate + incepator , am optat pentru un gsr 600 din 2006 luata de pe acest forum , o motocicleta fiabila care m-a iertat de cateva ori cand era sa o comit .

Sfatul meu e sa-ti alegi 2-3 modele si dupa aceea sa incepi sa te sui pe ele si sa vezi pozitia .

Eu iti stau la dispozitie sa vezi cum stai pe gsr600 ( nu vand motocicleta , doar ajut un viitor coleg) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca vrei doar asfalt, din cele enumerate, TDM-ul rulz!

V-Stromul e si el o optiune.

Deauville e un fel de chopper cu o pozitie mai ergonomica.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu pe ce drumuri ai mers tu, dar eu chiar schimb viteza des la drumuri lungi. Sa nu uitam ca in Romania autostrazile sunt un fel de inorogi (in sensul ca le vezi foarte rar) si nu sunt interesante deloc, deci cel mai probabil drumuri lungi = drumuri nationale, unde oricum schimbi des viteza.

In fine, ai ceva destept de spus sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri.Interesanta Aprilia Mana. Dar, am niste retineri: parca as prefera japoneza, si pretul. 3500 pret afara ,la care mai adaug 500 adusul, si inca 200 imatricularea, se duce cam mult bugetul. Vreau ceva de asfalt predominant, confortabil, sa nu lesine complet la 100km/h daca vrei sa depasesti camionagii de RU/TIRSAN, si eventual sa duca si un pasager ocazional, cu un topcase plin. La TDM, imi place designul, ma atrag cei 900cc, si cai 80, vad pe tot felul de review uri ca da puterea relativ previzibil, deci ma gandesc ca atent fiind cu ea, te mai iarta. M-am suit pe una, mi-a placut pozitia. Legat de Deauville, imi place in primul rand ca are cardan,si scapi de cele 15 min de curat lantul, la 500km. Sunt un lenes, si treaba asta mi se pare buna. In rest, am vazut, e vaca, 236 kg la gol fata de 190 tdm, inaltimea la sa e cu cativa cm mai mica, deci sigur o sa vina ok, are ceva protectie la vant in plus, motor in schimb mai slab, si V win. Deci probabil ceva vibratii in plus.

Inca mai caut concurent la TDM, raportat la pret..dar n-am gasit, sa se preteze la ce imi trebuie mie-ce stiu eu, banana incepator..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. daca te citesc BMW-istii ca pui Transplantul peste mega-giga-ultra moto bavareza te reneaga, surghiunesc si rastignesc pe-o elice alb-albastra! :D

2. parca zicea colegul ca e big boned.

si, cred ca deja sunt redundant, pt oras e greu cu >600, si mai ales pt un incepator, dar oricum te cam chinui (masa, gabarit, caldura). Eu fac un fel de naveta ~30 km/zi, merg si prin oras dar ies si cu pasager la drum (nu fac jdemii de km, Nordkapp & stuff), nu mai stiu cati ani de permis A (17-18 parca) si m-am limitat la 600 pt polivalenta. Confortul la drum lung e execrabil pe FZ6, dar poate in iarna combin o modificare de sa. Astazi am fost surprins ca <70 km/h nu mi-a fost rece, nici la deshte unde sunt destul de sensibil si manusile nu sunt de iarna. Am plecat pe 4 grade de acasa.

Avem acelasi gabarit si din experienta personala, desi pare greu de crezut, la drum lung imi este un pic mai bine pe Transalp decat pe BMW R1200RT. (poate din cauza unui genuchi ciobit de la ani de baschet)

... Daca esti un tip cu osatura usoara si kilele alea sunt burta este una, daca ai osatura medie sau grea si kilogramele sunt muschi este altceva.


» Post actualizat in 17 Nov 2016 18:26


Bine, merge si impinsa :D Iar in oras circula si autobuze articulate, Busa e mult mai mica deci e chiar o mobra de oras.

Kosh e un caz mai special pare-mi-se...

Si uitati-va la Kosh cum merge cu Busa - asta ca sa nu mai zica cineva ca Busa nu poate merge incet :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, este si mare, si grea... eu zic sa nu te arunci direct la vaca de 250 kg, mai ales dupa doar cateva luni de motociclit. E cu totul alta pozitie in sa, mult mai inalta decat pe cruiser, centrul de greutate mai sus si simti greutatea altfel.

In plus, pt oras nu e chiar ce trebuie.

E o mobra f misto, dar e gandita pt drumuri lungi, sa care tone de bagaje, nu pt strecurat si nu pt consum mic.

Daca nu te grabesti, la primavara te poti urca pe a mea, sa vezi cum e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am glumit cand am zis de Varadero. E cam mare si grea pt un incepator, dar gandeste-te: eu vin de pe Virago 535 iar Geo de pe Virago 250 si nu avem probleme cu Varadero. Intr-adevar, e ceva mai geu de condus in oras, greutatea se simte la manevrele la viteza mica, insa ai putere, ai cuplu, vezi bine drumul (pozitie inalta), are ciclistica foarte buna etc. Si da, la primavara poti sa vii sa vezi cum stai si pe a mea, nu e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! E un model ce m a atras de cand ma baleam dupa 2 roti. Clar, nu il iau in calcul momentan, poate ca moto nr 3 , peste 2 ani. Asa cum ziceam mai sus, si la tdm am niste retineri, desi are 190 kg fara lichide. La dragstar, fiind joasa, nu simt cele 235kg, doar pe loc- la plecare. Aici am cele mai mari dubii, ca ma uit dupa moto inalte..si imi e ca o sa o dau de terra, crashbar-crashpads obligatoriu va fi.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti face griji cu datul pe jos... ideea e sa fie incidente minore, pe loc, prin parcare etc. Iti lezeaza doar orgoliul... si eventual o scarita/oglinda :))

Toate mobrele touring sunt mai inalte, cam asta e ideea. Doar ca unele au centrul de greutate mai jos, altele mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Si eu sunt cam in aceeasi situatie, doar ca la mine vorbim de 1,75m si 120Kg. Partea buna e ca imi plac foarte mult cruiserele, deci cred ca m-as aseza farte bine pe un Honda VT750, Kawasaki Vulcan sau ceva similar... Nu imi dau seama insa cat de ok sunt aceste variante pentru un incepator....

Altfel doar Honda NC750x mai imi face cu ochiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt cam in aceeasi situatie, doar ca la mine vorbim de 1,75m si 120Kg. Partea buna e ca imi plac foarte mult cruiserele, deci cred ca m-as aseza farte bine pe un Honda VT750, Kawasaki Vulcan sau ceva similar... Nu imi dau seama insa cat de ok sunt aceste variante pentru un incepator....

Altfel doar Honda NC750x mai imi face cu ochiul.

» Post actualizat in 28 Dec 2016 18:27

Poti incepe linistit pe asa ceva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Am 20 de ani si mi-am luat recent carnetul tip A2.Urmeaza sa testez cateva motoare cu intentia de a achizitiona unul cat de curand si as dori cateva sfaturi cand vine vorba de inspectarea functionalitatii motorului.Ceea ce ma intereseaza cel mai tare,si de care imi este cel mai frica este blocul motor.Cunosc multe cazuri unde motorul era sudat si nu as dori sa ajung in aceeasi situatie.Evident.Orice sfat este binevenit.Multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Cel mai bun sfat din partea mea, ia cu tine pe cineva care se pricepe, sau du mobra la mecanic pentru verificari-constatari.

Si sa te feresti de combinatii dubioase, acte incomplete, moto care nu sunt pe numele celui care vinde, "customizari" inventate din dorinta de a petici.

Fa o lista cu modele ce se incadreaza la A2 si iti plac, buget, apoi cauta despre fiecare pe goagal, sa vezi daca au probleme specifice-cum se manifesta. Apoi, cauta pe gogal, si poze cu modelele respective, stock, sa iti dai seama cum ar trebui sa arate. Nu uita de buget separat pentru echipament, important si deloc de neglijat.

Fiind primul motor, vei avea tendinta sa te grabesti. Ori, inca e timp, frig afara.

Si eu tot incepator din mai 2016, prima data m-am dus sa o vad singur, apoi am dus moto la mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutari membrilor forumului. Am mai pus ceva intrebari in topicul acesta acum ceva timp. Acum situatia se prezinta astfel: am urmat cursurile pentru categoria A la scoala moto AMI, desi credeam ca va fi imposibil sa ma strecor printre jaloane cu motoarele aferente categoriei A, uite ca s-a putut. Am facut si cateva sedinte de trafic: aici problema ar fi ca dat fiind ca am fost atent la expunerea pe care o au motociclistii in trafic, sunt superprevazator, in sensul ca desi vin de pe un drum cu prioritate, astept pana cand chiar imi este clar dincolo de orice indoiala ca mi se va acorda prioritate in acea intersectie si de asemenea ma simt usor inconfortabil sa ocup pozitia normala in banda de mers la viteze mici in sensul ca sunt constient ca incurc traficul pentru cei care au de ajuns undeva, nu de plimbat. Dar...

Intre timp am sustinut si proba teoretica (chestionarele) la DRPCIV, examen pe care l-am promovat din prima incercare in toamna anului trecut (2016). Data fiind binecunoscuta situatie a numarului mic de personal de la DRPCIV respectiv examinatori de la politie, am fost programat la examinare in traseu in luna martie. Cand se va indrepta vremea, in saptamana premergatoare examinarii in trafic voi incerca sa imi rezerv cate o sedinta de trafic in fiecare zi. Om vedea atunci ce si cum.

Acum, dupa analize, cantarit, vazut, citit pareri si opinii, am ramas cu gandul tot la primul tip de motor pe care l-am vazut, respectiv Virago 535. Intre timp am si vazut unul postat intr-un anunt pe internet, la prima vedere arata binisor, urmeaza sa ma intalnesc cu proprietarul pentru a-l vedea.

 

Si acum vine intrebarea: nevand permis si nici experienta, unde (service moto) si/sau pe cine (un om amabil, cu experienta) pot ruga sa faca o evaluare a motocicletei pentru a-mi spune daca este ok sau nu, daca sunt probleme marunte sau majore, pentru care costurile de remediere sunt mici sau, Doamne fereste, mari (nu imi doresc sa ajung in situatia respectiva). Mi-ar prinde bine sa ma feresc de situatii neplacute, asadar prefer sa platesc un specialist sa faca o evaluare cinstita a respectivului motor. Mentionez ca sunt din Bucuresti. Probabil ati putea spune ca ma grabesc, dar as prefera sa achizitionez de pe acum motorul, inainte sa creasca pretul lor din cauza caldurii si a vremii bune.

 

Multumesc de pe acum pentru sfaturile pe care mi le veti da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...