Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Vrago 535 s-a produs intre 1987 si 2003. Avand in vedere ca 99,99% dntre cele care se gasesc in Romania nu au fost cumparate de noi si faptul ca majoritatea care sunt la vanzare sunt fabricate in perioada 1990-1997 inseamna ca nu prea ai foarte mari sanse de a gasi una "imaculata", vorbim totusi de motociclete care au mai mult de 20 de ani vechime. Multe dintre ele au fost la randul lor "prima motocicleta" ceea ce inseamna ca nu au fost tocmai ingrijite asa cum ti-ai dori.

In cazul testului tau presupun ca la acea motocicleta nu i se mai schimbase de mult timp lichidul de frana si de aici problema cu blocarea franelor.

Daca ti-a placut Virago 535 eu zic sa te uiti si la Shadow VT600 deoarece au fost vandute intr-un numar ma mare si ai sanse sa gasesti una care sa se prezinte mai bine.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu banuiesc ca mobra vazuta de tine era "statuta"... adica a zacut ceva vreme si de acolo au aparut diversele probleme. Stiu ca aspectul e ceea ce se vede prima data, dar nu e chiar atat de important. Mai importanta e starea tehnica a mobrei, starea pieselor principale (frane, motor, electrica/incarcare, eventuale lovituri) si starea consumabilelor (discuri, ambreiaj, placute)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutări. După cum spuneam mai sus, căutam un Virago 535, dar dat fiind că intenționez să o folosesc și prin București, iau în considerare și alte variante. Ce păreri aveți despre motorul ăsta?

https://www.olx.ro/oferta/vand-motocicleta-choper-kawasaki-vulcan-ID3UPci.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ce are Virago in Bucuresti? Ca nu inteleg... Io merg cu 535 in Bucuresti de 6 ani si mi se pare parfum. E usoara, manevrabila, are suficienta vlaga in ea pentru oras si nu numai, e subtirica, ma strecor lejer printre masini. La consum sta undeva in jur de 5-6 si cam aia e. E o motocicleta foarte buna pentru oras, asta daca nu vrei o tartareata de 125 sau 250.

 

Avantajul la Virago fata de Shadow sau Dragstar e ca e mai usoara, putin mai fasneata si comenzile normale, nu avansate, care te ajuta sa stai intr-o pozitie putin mai sport pe ea, cu gamba dreapta.

 

Asta cu Virago nu e buna de oras e o prostie enorma...

Editat de dionysos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dionysos Mulțumesc!!! Am fost tentat să plec urechea la ce zicea gura târgului cum că motorul în V răcit cu aer e câh. Nu am vrut să fiu căpățânos și să merg pe ideea că lasă că știu eu mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dionysos Mulțumesc!!! Am fost tentat să plec urechea la ce zicea gura târgului cum că motorul în V răcit cu aer e câh. Nu am vrut să fiu căpățânos și să merg pe ideea că lasă că știu eu mai bine...

 

Motorul in V racit cu aer e mai simplu. Eu nu am avut nicio problema cu motorul de 6 ani si am mers in fiecare vara prin Bucuresti, aglomeratie, inghesuiala. Ii schimbi uleiul la 4000 de km si nu ai treaba. A mea are aproape 66K si nu da semne de oboseala, deci stai linistit.

 

535-ul e o motocicleta usoara, pe care o poate conduce fara probleme si o fata, deci nu-ti face griji. Dragstarul de 600 are 40 de cai si e mai greu, mai lung si mai lat, iar Shadow-ul de 600 are 39 de cai si e mai greu, mai lat si mai lung... Virago are 44 de cai (46 dupa manualul Haynes) si e mai usoara (184 sau 186 kg la gol, fata de 200+ celelalte doua).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva Suzuki GSR de 600cmc ? Este injectie si ofera un echilibru perfect intre performante, manevrabilitate, pret. Genul de motocicleta care se potriveste si unui incepator cumpatat dar si unui avansat care isi doreste confort si putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare baieti si fete,scuze de deranj insa am si eu o intrebare si nu prea stiu sigur daca aici e locul potrivit.Am un prieten care tocmai si-a achizitionat un sv650.Problema este ca e un pic cam scund si are cateva probleme din cauza asta si vroiam sa intreb daca stiti cumva daca se poate achizitiona sau confectiona o sa speciala mai joasa si daca ar avea vreo diferenta majora sau vreo alta alternativa?Nu prea ar vrea sa umble la amortizoare ca sa nu ii strice ciclistica.Multumesc anticipat pentru raspuns si asfalt uscat

Editat de Carpe diem
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul amortizoarelor nu strica ciclistica, asta e rolul reglajelor sa adapteze motorul la pilot si la stilul de mers.

Dar eu i-as sugera sa isi ia niste ghete moto cu talpa ma grosuta si va rezolva problema.

Ca fapt divers: acum ceva timp au venit niste "iscusiti" sa vada GSR-ul meu in vederea achizitionarii pentru o domnisoara. Toate bune pana s-au gandit ca ar trebui sa se si urce viitoarea posesoare pe el. Doar ca fata venise in pantofi stileto cu toc de 10cm si cand sa se urce s-a descaltat de tot. Ce sa vezi...surpriza...nu prea ajungea cu picioarele pe sol... Drept pentru care a concluzionat ca GSR-ul e mult prea inalt pentru ea si ca mai bine se orienteaza spre Kavasaki ER6 ca a auzit unui din iscusiti ca e mai joasa... De mentionat ca saua la GSR e la 780mm fata de sol...iar la ER6...identica. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut. Incepator, evident in cautare de mobra... inclin foarte tare catre categoria naked (nu mai am 20 de ani... de mult). Insa ma tot roade o intrebare: sa presupunem ca m-am hotarat asupra modelului si ca n-ar fi o problema foarte mare nici bugetul... (teoretic, cel putin)... catre ce ma sfatuiti sa ma indrept? Noua sau SH? Si de ce?

Daca ne gandim la trantit... te doare sufletul mai putin daca e SH? Reparatia te costa teoretic la fel de mult... Daca e noua, in principiu ti se ofera si o garantie, banuiesc... ceea ce ar da un plus considerabil in decizia mea... Mai ales ca SH-ul e SH... nu ai de unde sa stii exact ce cumperi, cum a fost intretinuta, cum s-a mers cu ea, cat de imbatranit e motorul sau cutia, cadrul a avut de suferit?, s.a.m.d. Mai mult... presupun ca exista niste complicatii deloc de neglijat cand aduci o mobra de afara... ma refer la procedura in sine, acte, omologari sau mai stiu eu ce... Pe cand cea noua din reprezentanra presupun ca vine cu carte de identitate (adica nu mai treci pe la RAR)... tot ce mai ai de facut e sa o inmatriculezi, corect?

Eventual daca avem vreun mandru posesor de mobra adusa de afara poate reuseste sa-mi explice exact care e intreaga procedura. Multumesc anticipat.

Editat de Condorash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bugetul exista si sunt fuck you money nu ultimii bani de paine, eu te sfatuiesc sa iei moto nou, e altceva, alt feeling, garantie, primul partz tu il dai, tu o intretii cum trebuie...samd. Ca pierzi multisor la revanzare e reversul medaliei dar asta-i viata, stii din start si iti asumi. Sau ca si un compromis de mijloc gasesti o mobra cumparata anul trecut tipla, cu 3000km la bord, daca ai noroc.

 

In final de tine depinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra noua la incepator e ca masina noua la unu cu permis de 2 saptamani. Adica sanse mari sa si-o fure de la un idiot in trafic si s-o faca ne-noua. Masina dupa ce e troznita si facuta la loc nu mai e noua, nici motorul. E pacat sa dai 9000 de coco pe ceva nou si sa ti-l faca acordeon o vita incaltata.

Daca dai doar 2000 si nu esti legat de service-urile din reprezentante, o faci in cateva saptaluni (pe banii tai cel mai probabil) unde vrei tu si cu ce piese vrei tu.

 

Avantajul la mobra noua e ca nu trebuie sa faci rost de numere de mecanici cum o iei, ca se rezolva tot in reprezentanta pe CASCO. Dezavantajul ca ca se rezolva doar in reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la valoarea de revanzare dar, cel putin pentru modelul la care ma tot uit de ceva vreme (Honda NC750S) diferenta intre una noua si una SH decenta nu este f. mare, undeva la 1500 eur... undeva la 20%... (mai exact, mobra din 2015, 9.000km, in jur de 4.600 eur)... tocmai din cauza asta sunt nehotarat daca sa fie noua sau SH... plus teama evidenta de problemele neobservate la SH plus necunoasterea in detaliu a ce presupune exact importul unuia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca grija pentru starea tehnica e problema, de obicei poti aranja o vizita in service inainte de cumparare. Daca cetateanul nu e in aceeasi tara ca tine e mai greu, dar nu imposibil. Sunt oameni care cu asta se ocupa: verifica motoare SH in alte tari pe care apoi le achizitioneaza pentru tine si se ocupa de toate formalitatile (uneori chiar si de inmatriculare pentru tine).

Personal am avut de-a face pana acum cu familia Biris, care verifica si aduce mobre din IT in RO pentru un comision (zic eu meritat). Doar cuvinte de lauda pentru oameni.

 

Daca as alege pentru mine, chiar daca as avea banii pentru ea noua, tot un SH verificat temeinic as lua ca prim motor. Restul de bani i-as pune departe pentru 2 ani mai incolo cand probabil vreau sa schimb mobra. Si atunci as lua-o noua, dupa ce am prins oleac de cheag de motocicleala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 1500 EUR diferenta eu consider ca merita efortul si nici nu as sta pe ganduri. Vine cu placute de frana noi, ambreiaj nou, lant, cauciuce...

 

Lucru nou e lucru nou si miroase mai bine.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule, concluzia mea este in felul urmator: cand iei o motoreta de buget, cum este NC750, merita efortul sa o iei noua cand SHurile nu sunt departe in urma fiind un model relativ nou, daca vorbeam de cine stie ce nava spatiala de 15-20k ziceam nu, ca esti incepator, e simplu.

 

LqQW8.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de o parte diferenta e mica, pe de alta cu acei bani (1500 euro) iti poti cumpara echipament foarte bun. Stiu ca acum vreo 2-3 ani era sa dau banu pt o Honda NC700x noua, la vremea respectiva mi se parea si mie ca merita sa o iei noua.

 

Ai grija ca la modele cu cerere mare, timpul de asteptare este si el considerabil. Eu cand ma orientasem spre NC700x era model relativ nou pe piata, anul acela fusese cea mai bine vanduta motocicleta din Europa, iar pt o comanda trebuia sa astept 3 luni :|. Asa ca vezi, intreaba pe la dealeri, daca reusesti sa iei ceva de pe stoc, te-ai scos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"..."

Eventual daca avem vreun mandru posesor de mobra adusa de afara poate reuseste sa-mi explice exact care e intreaga procedura. Multumesc anticipat.

1)gaseti mobra si vorbesti cu vanzatorul(negociezi)

2)gasesti transportatorul (care sa iti si verifice motorul si sa te sune de la fata locului, sa iti trimita poze cu defectele, filmulete etc)

3)cu motorul adus si actele necesare faci programare la RAR

3) daca nu ai numere rosii (la mine nu se merita timpul de asteptare) urci frumusel motorul intr-o duba si hop la RAR

4) cu toate actele + cele noi de la RAR cauti un intermediar auto (nu costa o avere si nu merita stresul)

5) ii faci procura notariala cum ca il lasi sa iti inmatriculeze motorul in numele tau

6) Astepti! (in functie de cat de bine il sti pe intermediar si de judet)

7) Ride safe, ride smart!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A) mai exista punctul 3,5): cu contractul de vanzare / cumparare si cu CIV de la RAR o inscrii la Directia Impozite si Taxe Locale de unde ai tu domiciliul stabil in buletin; in unele locuri e obligatoriu CIV, in altele nu este obligatoriu; daca trec peste 30 zile de la data din contract, in mod normal iei o mica amenda (70 RON), depinde cat de bine ii explici functionarului ca tocmai ai venit in tara si ce alte vrajeli ar putea explica intarzierea

B) punctul 4 + 5 + 6) poate fi inlocuit cu ce scrie in urmatorul link: http://www.prefecturabucuresti.ro/?d=serviciu_inmatriculare&sub=din_UE_inmatriculat vezi ca exista in link si "etape premergatoare inmatricularii" - de citit neaparat

C) punctul 4 + 5 + 6) se realizeaza tot unde ai tu domiciliul stabil in buletin; la profil vad trecute doua orase, de asta iti repet

D) exista sectiune speciala pentru inmatriculari daca mai ai intrebari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc styuk si XaeL pentru lamuriri... Ca sa revin la problema mea... cred ca ar trebui sa reformulez putin intrebarea initiala... Avand in vedere ca vorbim de doua roti, din punctul meu de vedere siguranta e pe primul loc... Si atunci... oare merita o economie de 1.500 eur pentru un SH despre care practic nu stii nimic?

Nici formularea asta nu e buna pentru ca raspunsul e evident... Mai incerc o data... Este suficient de safe sa iei un SH? Adica pot exista probleme legate de motor sau chiar siguranta pe care nici cei care se ocupa cu aducerea de SH-uri de afara sa nu le observe?

Stiu ca incep sa fiu stresant si posibil sa primesc un raspuns de genul "Frate, daca ai bani, du-te si ia-ti una noua si mai lasa-ne!"... Ideea este ca nu ma scald in bani, muncesc pentru ei (10-12 ore/zi) asa ca fiecare euroi conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai incerc o data... Este suficient de safe sa iei un SH? Adica pot exista probleme legate de motor sau chiar siguranta pe care nici cei care se ocupa cu aducerea de SH-uri de afara sa nu le observe?

 

Omule, tu ce intrebi, de fapt? Gandeste-te putin la intrebarea ta care e de un absurd ridicol. Cum poate sa-ti spuna cineva de pe forum la modul ipotetic daca o motocicleta SH e sigura sau nu? Pai depinde de la motocicleta la motocicleta, nu sunt doua motociclete SH la fel, pentru ca au avut proprietari diferiti cu stiluri de mers diferite, intretineri diferite, uzuri diferite samd. Exista motociclete SH impecabile, sigure si cum mai vrei tu si exista motociclete SH cu care poti sa-ti rupi gatul oricand sau au fost intretinute ca naiba. Te duci si vezi motocicleta in discutie si asa afli daca e sigura sau nu.

 

Daca dispui de acea diferenta de 1500 de euro, ia-o noua si aia e... Io asa as face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este suficient de safe sa iei un SH verificat temeinic de o persoana in a carei expertiza tehnica ai incredere. Pot exista probleme legate de orice chiar si cu o motocicleta noua scoasa din cutie, doar ca incidenta lor e mai mica. Pot exista probleme legate de multe chestii aferente mobrei pe care niciun mecanic nu le poate observa pentru ca nu utilizeaza atelajul zilnic.

 

Sfatul meu este, la final, sa-ti iei motorul pe care ti-l permiti. Dupa ce-l iei o sa trebuiasca sa-l intretii, sa te intretii pe tine, familia ta si tot ce ai in jurul tau cel putin la acelasi nivel ca pana acum. Decizia daca e nou sau nu, daca ai incredere intr-un mecanic sau nu, daca e din strainatate sau nu e doar a ta. Daca as fi in locul tau, din nou, as alege un motor SH, la un pret cat mai rezonabil, intr-o stare tehnica impecabila (la 4500EU iti permiti sa ai asteptarea asta) pe care sa mergi fara sa schimbi nimic cu exceptia consumabilelor cel putin 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...