Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

...Bandit-ul este foarte grea ca si greutate, .

 

lasand la o parte exprimarea .... cred ca te refereai la greutatea care se simte la manevrele pe loc !

are 205 kg la gol , celelalte care le-ai enumerat au cam aceleasi greutati , si sa nu uiti ca la Bandit cadrul este din teava de fier , dupa pararea mea o solutie veche dar fara probleme in exploatare , vezi GSR600 sau altele cu frame din aluminiu care se rup fie la furca fie prin alte parti

 

e la limita de sus pentru un incepator in primii ani de invatare , depinde mult de ce aptitudini iti formezi (sau poate ca ai native )

daca ai grija cu acceleratia si nu o urci prea mult in ture , e blanda , iarta multe ... la peste 7.000 rpm s-ar putea sa ai insa o surpriza

e foarte placuta afara din oras si comoda ca si pozitie la ture medii si lungi , poti sa faci lejer 300km fara oprire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi fug tare ochii după un Kawasaki er6n dar nu aș zice nu la un : Kawasaki er5, Suzuki Bandit 650, Suzuki SV650, Nonda Hornet, Yamaha Fazer fz6 sau Kawasaki Versys. Ceva sfaturi/păreri/idei?

er-5 e un gunoi, daca esti complet netalentata poate e bun pentru tine , o sa te plimbi de cateva ori apoi va sta in garaj pana realizezi ca motociclismul nu-i pt tine si il vinzi

 

restul sunt motociclete mai slabe sau mai bune , banditul este un fel de dinozaur in viata , arata ca o motocicleta dar timpul lui a trecut acum multi ani ,

 

Fz6 a fost o motocicleta misto acum 14 ani cand a aparut , cauta una cu abs si poate vei avea o grija mai putin .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu cum rezistati atat de mult în sa. Eu doua 60 km incep sa amortesc iar pe la 100 trebuie sa opresc.

Oare doar ptr ca nu am moto potrivita ptr fizicul meu?

mobra cu geometrie nepotrivita / prost reglata pentru fizicul tau si foarte probabil o sea uzata (inmuiata). Presupun ca esti in stare de sanatate buna, cu un tonus muscular decent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mobra cu geometrie nepotrivita / prost reglata pentru fizicul tau si foarte probabil o sea uzata (inmuiata). Presupun ca esti in stare de sanatate buna, cu un tonus muscular decent

E (cuvant urat),

io am 1.90, 120 de kile, beau,fumez . Tonus? ce (cuvant urat) e aia. Is gras.

Si n-am probleme din alea. Geometrie nepotrivita? Am harli. Asta n-are nici o geometrie .

Tine de alte chestii pe care inca nu le-am descoperit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Zidu: 90kh 186 inaltime.

Nu imi dau seama daca saua este sau nu prea tare dar simt ca stau cam garbovit pe ea. oricat ar parea de tampita remarca mea, nu imi pare rau ca am cumparat-o. A fost ieftina (am bagat destui bani in ea) insa acum stiu ce as vrea. Cred ca sunt printre putinii incepatori de pe aici care nu ar schimba moto cu ceva mai puternic. Mie unul imi sunt suficienti calutii pe care ii am. Am stil de pensionar, asa ca ma simt excelent la 90-110, iar de accelerat mi-e ok cum se duce peste 7000 de ture. Totusi, una cu care sa urc un pic si pe drumuri forestiere mi-ar place enorm.

 

Referitor la fizicul meu, da, ai intuit corect, am probleme cu coloana.

 

Oricum, sigur Anca si-a luat deja moto si probabil a facut cativa km :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti inalt pt motoreta aia. Seaua trebuie sa fie spre tare, nu moale. Daca e prea moale creaza puncte de presiune.

Mergi la cineva care reface sei sa iti inalte seaua la maxim posibil. Vei avea genunchii mai deschisi. Apoi studiaza ce pozitie ar trebui sa ai la ghidon (fie mai sus ca sa stai mai drept - si aici poti pune raisere care se cumpara sau se confectioneaza, fie mai jos si atuncipoti merge e spre semighidoane - la CB mi dificil de gasit). Intre ele ajustarea ghidonului sus / jos prinsimpla rotire face minuni. Cand ajustzi seaua e posibil sa ai nevoie sa ajustezi comenzile de la picioare.


» Post actualizat in 05 Sep 2017 05:41

informatiile pot fi utile in toate cazurile in care se cauta moto pt incepatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

Sunt pe cale sa termin scoala și vreau un chopper. Sau la asta as dori sa ajung, dar nu vreau să investesc într-o bijuterie ca s-o scap eu pe jos. Ma gândeam ca pana îmi dau seama cu ce se mănâncă motociclismul, sa îmi iau ceva mai ieftin. Am găsit asta pe net.

https://www.olx.ro/oferta/honda-sadow-ID950j5.html

Omul spune ca nu ii mai trebuie nicio investiție, dar ca o vinde asa cum a luat-o, pentru ca nu are permis.

La bani e ok, la cum arata, e ok. Dar mi se pare foarte suspecta vânzarea fără prea multe detalii . Ma ajutați cu o părere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut!

 

De 20 de ani am B-ul si m-am gandit ca e timpul si de un A, pentru concedii, plimbari prin tara, festivaluri, chiar si o naveta usoara. Scoala e in derulare, sala e luata. Am 1.80, 80 kg si nu-mi place viteza. Cum nu am prieteni motociclisti, nici nu cunosc grupuri de care sa ma lipesc, deci nu pot "calari" fel de fel de modele pana sa realizez ce mi se potriveste, am nevoie de experiente personale ale colegilor care bat drumurile patriei in ritm normal. Asadar, cam ce tip (cruiser, chopper etc.) si model de motocicleta s-ar potrivit unui "mos" incepator? Desi la masini am fost fidel (doar 3 personale in 20 de ani de condus), la moto nu m-as arunca din prima nici la bani, nici la aspect, nici la performante. Ceva cat se poate de ieftin (din tara sau afara?), amabila cu greselile, cat de cat fiabila daca e intretinuta corespunzator (de catre mine), usor revandabila.

 

Multumesc anticipat pentru eventualele pareri avizate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza foarte mult bugetul pe care il ai, cruiserele nu sunt tocmai cele mai ieftine motociclete.

Ca idee ai ca optiuni Intruder C800, Shadow 750, Vulcan 800(sau 900) dar sunt motociclete care se invart in jur de 3500-5000 euro pe cand un CB500 poate fi in jur de 1800 euro.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti recomand ce am eu - honda nc 700 (sau nc 750, de vreo 2 ani au updatat modelul). are doua viariante, S si X, prima e un naked normal, a doua e o idee mai inalta si are pretentia ca iese si de pe asfalt din cand in cand, gen un foarte soft enduro. 50 cai la 700 si un pic mai mult 750 -ul.

consum minuscul e principalul avantaj. in rest e buna la toate dar nu exceleaza la ceva anume (deh, e un naked si e de 50 cai)

mai are o particularitate: "portbagaj" in locul unde e normal rezervorul (care e mutat sub saua pasagerului). incape o casca fullface, ideal daca nu vrei sa o cari cu tine cand cobori de pe moto. iar daca faci ture lungi, ai un spatiu de depozitare in plus fata de cele 3 cutii traditionale. singura mica problema este ca, fiind fix pe motor, ce pui acolo mai ales pe fund sta la cald.

ce mai e diferit de alte naked-uri este ca functioneaza la turatii mult mai joase. turatia maxima e 6.500, nu 10-14.000. si o tii pe la 3.000-4.000 in functie de stilul de mers.

 

in rest, ca orice naked, este "normala" ca latime, manevrabila, te strecori bine cu ea in trafic si printre masini la semafor. cu cruiser e mai greu un pic sa faci asta.

problema la drum lung este ca te bate vantul. mie imi place senzatia dar aici e o chestie de gust. iar la naked nu gasesti sa pui un parbriz extraordinar de mare (desi unul mediu poate iti e suficient, nu ai cum sa stii pana nu testezi), in timp ce la cruiser ii poti pune ditamai termopanul daca vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca o privire pe www.mobile.de si filtreaza dupa pret, an si capacitate cilindrica, pentru ati face o idee pe ce motor din acea lista te-ai putea vedea in pretul pe care esti pregatit sa il platesti. Te gandesti sa il pastrezi mai mult sau mai putin timp. Dupa ce ai gasit ceva modele pe care crezi ca te vezi cauta pareri despre ele. Afla cum este ciclistica, pozitia, autonomia oferita de rezervor (@250 - 300km/plin apreciez ca este uzual, tourer-ele mari duc chiar si 500+km/plin), franele, intretinerea.

 

Daca te vezi in pielea tipului de motociclist pregatit pentru concedii, plimbari prin tara, festivaluri... atunci ai nevoie de una cu spatii de stocare pentru un bidon cu apa, costum de ploaie, o mancarica... diverse. Ia in considerare protectia la intemperii (un parbriz ce te poate proteja de vant (dincolo de 100km/h se simte in piept), o carena in spatele careia sa iti ascunzi genunchii atunci cand te prinde frigul pe drum (pleci de acasa pe 25 - 30 grade si te intorci seara la 10 grade, cu ploaie). Poate ai in vedere plimbari cu partenera (o sa confortabila, un loc pe care se poate sprijini cu spatele).

 

Cred ca injectie in loc de carburatie. Carburatoarele trebuiesc sincronizate (probabil anual, nu stiu, nu detin / nu am detinut). Poate te intereseaza si cu ABS pentru siguranta ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...model de motocicleta s-ar potrivit unui "mos" incepator? ...

Pai asta tre' sa sti tu, nu noi... :)

 

Daca nu sti, ia de suie-te pe diferite modele si vezi ce si cum. Depinde foarte mult ce gabarit ai, cum vrei sa stai in sa (ca in fotoliu, drept, aplecat peste rezervor...), ce performate vrei (viteza, comfort, look). Daca mergi distante de pana in 2-300 km, un chopper, cruiser, merge. Daca vrei mai mult, touring. Daca vrei si oras, naked. Daca vrei viteza, sport.

 

E atat de ambigua postarea ta....

 

Daca vrei un exemplu concret, ti-l dau pe al meu: 1,9 m inaltime, 105 kile. Proma mobra: chopper VN800. Am mers pe ea 2 sezoane (2016 si 2017 pana acum 2 saptamani cand am trecut la power criuser). Am mers si prin oras, si initial mi se parea "o vaca", mai ales ca are comenzile avansate si putin latite, dar m-am obisnuit repede. Am mers din a 2 a cu pasager. (prima calatorie a fost solo Bucurest-Alexandria si retur :D). Am mers in regim de touring fara prea mari probleme. Singurul dezavantaj esta ca, datorita pozitiei in sa, te cam doare noada qurului si trebuie sa faci pauze cam la 1 h. In rest... 100-110 km/h pe autostrada e rezonaibil, mai ales fara parbriz. La viteze mai mari, iei vatul in bot si e cam nasol. Sub 100 km/h e chiar misto. Consumul e ok, avand in vedere cat e de mare namila (~5 afara si maxim 5,8 in oras).

 

PE alt tip de motocicleta nu am mers, deci nu stiu ce sa scriu. Pentru naked ti-a scris XaeL. Poate pentru alte tipuri o sa scrie altii.

 

Asadar, repet, daca nu esti hotarat, urca-te pe tipuri diferite si vezi ce ti se potriveste.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...