Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Hmm, apreciez mult opinia insa e ceva ce nu inteleg. "Daca vrei sa gandesti rational" ? Ti se pare irational faptul ca imi place un anumit motor? Si inca ceva, daca as gandi "rational", spre ce as putea sa ma orientez? (intreb foarte serios, gen tu ce mi-ai recomanda?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it!

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Exista motoare pentru gagici? Hmm, si care ar fi modelul sau modelele pentru barbati daca e pe asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

 

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

Uita-te la toata gama de masinarii japoneze asemanatoare si vezi ce iti place. Aroape toate mobrele V2 au sanse sa se apropie de ce vrei tu

» Post actualizat in 08 Oct 2017 19:11

Mie nu mi-au atras atentia mobrele din gama asta. "arata toate la fel". Poate apare vre-un impatimit care stie detaliile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul.

Si cu portofelul in cazul asta. Sunt alegeri mult mai bune de facut, din multe puncte de vedere. Adica ai alege o mobreta pt. felul in care arata si nu pt. ca iti da o siguranta in mers. Pe aici pe unde sunt, lumea e la fel de basinoasa, ba mai baga si 'manele' si la boxele de pe mobra. Adica pan' la terasa sau la plimbari scurte, e confortabil, nu zic nu si eu mi-as dori un cruiser (asa le zice astora?), dar ca a 10-a mobra. Pai nu tu frane, nu tu ciclistica calumea, garda la sol de nu te poti apleca sa iei o curba mai sanatoasa. Lucesc frumos, dar cam atat. A si sa zici prietenilor ca ai 'full HD' e cam acelasi lucru cu aifoanu' 8. Se umezesc mai toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

Eventual sa ai grija de dimensiuni (inaltime, greutate).

Am citit si eu multe pe forum. Unii spun ca, pentru incepatori e mai indicata una mai mica.

Si eu visam la un Harley, dar nu-mi permite buzunarul.

Initial m-am gandit la Yamaha Virago 535, mai ieftina, frumoasa. Dar este mica pentru mine (180 cm).

A ramas Honda Shadow 750 ; o bijuterie !

Are 750 cmc si 250 kg. Si n-am avut nici o problema ! ! ! Am stapanit-o de la bun inceput ! Este prima motociclete pe care m-am urcat (in afara de scoala), si n-am avut nici un eveniment.

 

Deci : Cumpara ce-ti doresti , ce visezi !

 

poti citi si aici :

/index.php?/topic/744739-sfat-de-incepatori/&do=findComment&comment=4302539

Editat de imre1968
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ia-ti un Sportster 883 R. Are frana cu dublu disc fata si ciclistica un pic mai buna.

Ia-ti ce iti place, ce te atrage, ce te bucura.

 

Eu am inceput motociclismul la 17 ani cu o motocicleta de 250 kg. Nu am cazut niciodata.

 

Deci... go for IT. Harley Sportster... daca poti cauta o versiune cu ABS...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu portofelul in cazul asta. Sunt alegeri mult mai bune de facut, din multe puncte de vedere. Adica ai alege o mobreta pt. felul in care arata si nu pt. ca iti da o siguranta in mers. Pe aici pe unde sunt, lumea e la fel de basinoasa, ba mai baga si 'manele' si la boxele de pe mobra. Adica pan' la terasa sau la plimbari scurte, e confortabil, nu zic nu si eu mi-as dori un cruiser (asa le zice astora?), dar ca a 10-a mobra. Pai nu tu frane, nu tu ciclistica calumea, garda la sol de nu te poti apleca sa iei o curba mai sanatoasa. Lucesc frumos, dar cam atat. A si sa zici prietenilor ca ai 'full HD' e cam acelasi lucru cu aifoanu' 8. Se umezesc mai toti.

Corect, cu portofelul meu si cu banii munciti de mine. Doi la mana, eu nu merg cu mobra la terasa. Prefer sa pot bea o bere in liniste. La ce ai mai scris tu pe acolo nici nu ma obosesc sa iti mai raspund sau sa iti zic unde gresesti:)) Toti avem dreptul la o parere...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti plac chopperele (sau mai corect zis cruiserele) ia-ti Harley, uita de japoneze, sunt copii ale Harley-urilor. DAR doar daca esti sigur 100% ca nu vrei alt tip de mobra

 

Daca ai 6 mii de iepuroi nu-ti recomand 883, mai pune niste bani si i-ati un Dyna Superglide Sport (FXDX) sau macar in 1200R / Sport... sunt facute mai putin pt fite si mai mult pt motociclit, dubludisc pe fata, scarite pozitionate pt inclinat, 6 viteze etc...

 

Vezi ca tipul asta de motoreta nu e asa comoda precum pare "din afara". Un naked standard/ generatie 2000-2005 sau enduro-touring / touring e mult mai comod.

 

 

Ia un sfat de la unu care era "Choppers forever, carenate never" :crack: NU TE GRABI SA ARUNCI BANI IN CHOPPERE

E misto sa probezi mai multe tipuri de mobre...fiecare categorie are de oferit cate ceva, s-ar putea sa-ti placa mai mult ce ofera alta categorie.

Ti-as recomanda intai sa-ti iei permisul si sa inchiriezi sau sa ceri de la pretini (daca ai) diferite mobre sa te plimbi cu ele si sa-ti dai seama daca vrei cu adevarat chopper

Daca da, atunci arunca-te la FXDX sau Porkster 1200, Cruiserele nu trebuie neaparat luate progresiv ca la alte categorii

Bafta!

 

PS: Triumph Bonneville nu-ti place? e ceva mai versatila ca un HD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-l! Nu e periculos ca si putere, iar greutatea, datorita centrului de greutate aflat jos, se simte ca la orice naked de 200-220kg, inclusiv prearecomandatele cb500/gs500/er5. Cel mult, e cu foarte putin mai greu sa-l impingi de pe loc, dar daca ai macar forta medie pt varsta si greutatea ta, n-o sa fie nici o problema. Cel putin asta a fost impresia mea cand am mers cu unul.

Singurul mic impediment e raza de virare a ghidonului mica, care pe unii ii poate speria cand ajunge ghidonul la capat, dar daca exersezi putin viraje la viteze mici in zone mai retrase sau poligon pana sa iesi in trafic.

 

Personal as avea multe de zis contra, DAR, daca tie iti place si ai buget pt el, nu mai sta pe ganduri. Nici piesele nu sunt chiar atat de scumpe, e plin ebay-ul...

 

In timp, daca vrei performante mai bune, pana intr-un punct il poti remedia (n-o sa-l transformi in r6). Pt frane pui niste conducte metalice si placute mai agresive, pt suspensie pui niste arcuri mai tari si emulator de cartus gen gold valve, si eventual si niste amortizoare spate "sport", etc. Sau il vinzi in 1-2-3 ani si aia e, maxim pierzi 300-500-1000euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Ia un sfat de la unu care era "Choppers forever, carenate never" :crack: NU TE GRABI SA ARUNCI BANI IN CHOPPERE

 

Cam off topic, dar e o constatare personala: Daca te-au "muscat" chopperele/cruiserele la inceputurile vietii tale de motociclist, o sa vina vremea cand te vei intoarce la ele :))

Oricat de rationale ar parea anumite alegeri, oricat ai justifica ergonomia/performantele unui gen moto fata de altul, atunci cand nu esti constrans fix de buget, alegi cu inima, nu cu ratiunea. Eu am redevenit chopperist dupa trei sport-touringuri.

 

Si acum si mai off-topic, de cand e ZIDU "supermembra"? :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-l! Nu e periculos ca si putere, iar greutatea, datorita centrului de greutate aflat jos, se simte ca la orice naked de 200-220kg, inclusiv prearecomandatele cb500/gs500/er5. Cel mult, e cu foarte putin mai greu sa-l impingi de pe loc, dar daca ai macar forta medie pt varsta si greutatea ta, n-o sa fie nici o problema. Cel putin asta a fost impresia mea cand am mers cu unul.

Singurul mic impediment e raza de virare a ghidonului mica, care pe unii ii poate speria cand ajunge ghidonul la capat, dar daca exersezi putin viraje la viteze mici in zone mai retrase sau poligon pana sa iesi in trafic.

 

Personal as avea multe de zis contra, DAR, daca tie iti place si ai buget pt el, nu mai sta pe ganduri. Nici piesele nu sunt chiar atat de scumpe, e plin ebay-ul...

 

In timp, daca vrei performante mai bune, pana intr-un punct il poti remedia (n-o sa-l transformi in r6). Pt frane pui niste conducte metalice si placute mai agresive, pt suspensie pui niste arcuri mai tari si emulator de cartus gen gold valve, si eventual si niste amortizoare spate "sport", etc. Sau il vinzi in 1-2-3 ani si aia e, maxim pierzi 300-500-1000euro.

Inainte sa-mi iau Sportster mi-a zis cineva urmatoarea faza. HD-ul e scump ca pret de achizitie insa daca vrei sa-l tii toata viata, accesoriile sunt nelimitate si ieftine in comparatie cu oferta pt japoneze. Deasemenea, performance wise, un big bore kit 1250 il transforma intr-o mica masinarie de tocit gumele. :D Pastrand proportiile, desigur.Un alt aspect fain este ca pentru un motiv anume, isi pastreaza valoarea de revanzare. Ah, da un alt plus pentru mine este calitatea executiei si a finisajelor(exceptand seria Street 500/750). Fara plastice cromate sau alte balarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, apreciez mult opinia insa e ceva ce nu inteleg. "Daca vrei sa gandesti rational" ? Ti se pare irational faptul ca imi place un anumit motor? Si inca ceva, daca as gandi "rational", spre ce as putea sa ma orientez? (intreb foarte serios, gen tu ce mi-ai recomanda?)

Bai nene, cand este vorba de motoare sau femei s-a dus draqu ratiunea la barbati! Ti s-a pus pata si gata. Daca tie ti s-a pus pata pe 883 atunci ala este. Am impresia ca tu vrei de fapt o confirmare din partea ''noastra'' ca alegerea ta este corecta. Cand am luat femeia de nevasta am intrebat careva dintre noi daca este bine? Ma rog sunt unii prieteni care iti spun fara sa le ceri parerea ca nu este bine dar cine darqu asculta :alcy:

 

Eu am fost fermecat de Shadow. L-am luat, m-am bucurat de el , sper ca si el de mine. Acuma il mai scot asa din cand in cand la o tura, imi face placere.

 

Daca esti din Bucuresti te invit la un drive test cu el. Sau daca esti de prin zona vin eu pina la tine. De sunat sigur nu suna ca un HD :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti plac chopperele (sau mai corect zis cruiserele) ia-ti Harley, uita de japoneze, sunt copii ale Harley-urilor.

 

Daca ai 6 mii de iepuroi nu-ti recomand 883, mai pune niste bani si i-ati un Dyna Superglide Sport (FXDX) sau macar in 1200R / Sport...

 

Vezi ca tipul asta de motoreta nu e asa comoda precum pare "din afara". Un naked standard/ generatie 2000-2005 sau enduro-touring / touring e mult mai comod.

 

 

Ia un sfat de la unu care era "Choppers forever, carenate never" :crack:

Deci cine de ia dupa tine, ca tine sa pățească! :)

Mario, alege-ti primul moto cu inima, urmează-ti visul, îl poți schimba oricând după aceea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, cu portofelul meu si cu banii munciti de mine. Doi la mana, eu nu merg cu mobra la terasa. Prefer sa pot bea o bere in liniste. La ce ai mai scris tu pe acolo nici nu ma obosesc sa iti mai raspund sau sa iti zic unde gresesti:)) Toti avem dreptul la o parere... ;)

Da' tu peste tot esti asa stressat? Ma refeream ca de banii respectivi iti poti lua motoreta, nu ma intereseaza daca tu faci bani din munca sau activitati ilicite. Spor la visare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' tu peste tot esti asa stressat? Ma refeream ca de banii respectivi iti poti lua motoreta, nu ma intereseaza daca tu faci bani din munca sau activitati ilicite. Spor la visare!

Bine bai --poponeata Dajtept-- :)) e ca tine! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!

 

Sunetul ala il auzi de cateva ori in viata

- cand o cumperi

- cand o lauzi sau iti lauda altul motocicleta

- cand se strica :)

- cand schimbi motocicleta

 

Sunetul "cand cade" ... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Noapte, alea nu sunt enduro. Sund adv uri. Adica touring cu valente enduro. Mai intai stabileste clar ce vrei, cat %asfalt, cat % drumuri neasfaltate cat % drumuri de coclau. Ar fi grozav sa iei ceva cu abs. Dar e putin bugeul tau, 3500..pe acolo un v strom sau transalp de 700. Esti inalt si... Cu greutate. Asa ca fa bine si nu cumpara farq sa te sui pe ele, sa vezi daca e ok pozitia pentru tine.

 

Multumesc cu intarziere de raspuns! :)

 

Am facut scoala, am luat sala, luni dau poligonul si traseul (sper sa nu sufere nimeni un deces letalo-mortal), iar azi mi-am luat si TA-ul.

Argintiu si cam atat. Ah! Si are si far! :)

 

Revin, sa va mai plictisesc! :)

Editat de Noapte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo, pai fa TA ului topic, la motocicleta mea. Sa il faci de "rusine". :D

Asfalt uscat, grija la cum e acum afara, nu te aventura. Ia o usor, sa va imprieteniti.

Offtopic violent:

Descopar enormitatea acestui forum, cautand topicul "motocicleta mea".

Nu l-am gasit, in schimb citesc articole si postari de calitate de cca 3 ore, precum citesc o carte buna! Multi useri "de calitate superior", multe schimburi si ciocniri constructive de idei, deja consider ca un topic nou, cu banalul meu Transalp, ar polua usor.

Am sa postez probabil o poza, doua la prima mea iesire, dupa ce-mi iau A-ul, in timpul preludiului meu cu noua mobra. Mai am mult pana sa ma imprietenesc, vad asta la scoala (pe un Hornet) pe traseu. Eh...trebuie, presupun, kilometri, poate ceva cazaturi sa incep "this is the friendship of a beautiful begining" :D.

Oricum zambetul meu de pe buze imi cam enerveaza familia: odata achizitionata motocicleta, am achizitionat si o masina de spalat vase, deci santajul a luat sfarsit. :)

 

On Topic: Transalp 2003, 51kKm, in fundu' gol. Mers cu unul ce cunoaste (atelier propriu de reparatii moto, motociclist vechi) care a spus in cel mai academic grai academic:"prostalaule, asta-i!!!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?/forum/49-motocicleta-mea/

 

Nu poluezi cu niste poze. Dealtfel cred ca ai glumit...

Gasesti si destula informatie pe forumul asta, dar trebuie sa filtrezi trolluiala ieftina de lucrurile importante.

 

Si topicul de Transalpuri, in caz ca nu-l stiai, pentru informatii specifice modelului. /index.php?/topic/104572-honda-transalp-club/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...