Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Salutare si bine v-am gasit,

Am inceput de 2 saptamani scoala de moto, categoria A; imi place foarte mult (a fost prima data cand am condus o motocicleta chiar daca am 27 de ani) si sper sa iau permisul cat mai repede.

Categoria B o am de 9 ani.

Pentru inceput as vrea sa folosesc motorul pentru plimbari in weekend undeva in Prahova, intr-o zona de dealuri (asflat 90% si poate putin offroad pe drumuri de padure)

Anul viitor, as vrea sa il folosesc pentru a merge la munca; Otopeni-Aviatorilor si eventual sa plec in weekend catre Ploiesti (maxim 100km per drum)

Ca motociclete m-am orientat catre BMW G310R sau G310GS. Nu le-am condus insa par potrivite pentru ce as vrea sa fac. Credeti ca la 1,88 m si 94kg sunt confortabile sau va trebui sa ma orientez catre altceva?

Alternativa #2: O ruda are un KTM 690 SMC, cumparat de nou in 2010, condus 2k km si apoi lasat in husa in garaj nemiscat 8 ani. Ar fi prea periculos pentru un incepator avand in vedere cilindreea si dimensiunile? Este potrivit pentru oras? Am gasit despre acest motor multe pareri de genu; "And it’s also the easiest bike to wheelie I’ve ever ridden" si sunt oarecum ingrijorat. Se ridica de fata chiar daca nu vrei? Adica doar din acceleratie?

Avand in vedere ca nu a fost pornit de 8 ani, ma gandesc ca o revizie cu schimb de ulei este absolut necesara, insa sunt si alte lucruri de care ar trebui sa tin cont?

Va multumesc anticipat pentru orice raspuns!

Editat de nick.moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sa vezi seria MT de la Yamaha cum se ridica doar din acceleratie... Motorul de 700 nu e prea mare daca esti cu capul pe umeri. Si eu sunt incepator pe un MT-07 si nu gasesc nici o dificultate in a invata pe un motor de 700.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde goarna cui. Daca nevasta citeste topicul atunci omul a actionat precaut spunand ca nu cauta femei, pe de alta parte a mentionat "gorna" si cu totii stim ca in majoritatea cazurilor CBR F4 de preferat rosu se ia pentru a da in goarna fetelor. ;) :crack:

Dar daca sunt fata si mi iau cbr 600 rosu eu cui pot sa i dau in goarna ? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

 

Tot din categoria "ce motor sa-mi iau?", pentru cei care doresc sa-si faca o idee mai clara cu privire la diferentele dintre categorii (mai ales in raport cu pozitia si "utilitatea" atelajului)

 

https://www.youtube.com/watch?v=7g1R_LD0yyY

Editat de CosX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salut! Sunt la sfarsitul cursurilor pentru A1 si ma gandeam ce motor merita cumparat pentru prima oara. Am pus ochii pe un Yamaha MT-125 dar as dori ceva la un pret mai accesibil. Stiti cumva de unde as putea gasi modelul la un pret mai ieftin sau vreun motor mai "bun" din punct de vedere calitate-estetica/pret?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor. 

Sunt viitor începător așa că nu cunosc vreun salut specific motocicliștilor. Dacă exista vreunul vă rog atenționați-mă. 

Mă numesc Horațiu, am 44 de ani și sunt din Cluj. 

După mulți ani în care doar am tânjit după motociclete în sfârșit m-am hotărât să încep aventura. 

Tocami m-am interesat de ce am nevoie pentru a începe școala și de săptămâna viitoare încep demersurile. 

Dintotdeauna mi-au plăcut motocicliștii, am permis de 26 de ani și am înțeles foarte repede că în trafic motocicliștii și bicicliștii sunt cei mai expuși la... probleme...  nu vreau să le spun altfel. Pe bicicletă am pățit-o și eu, pedalez de ceva ani și am avut destule probleme și din cauza mea dar cele mai multe din cauza unor șoferi care ori nu sunt atenți ori efectiv după părerea lor "două roti nu au ce cauta pe străzi". 

Primul meu contact cu o motocicletă "adevărată" a fost prin '91 când un vecin a reușit cumva să aducă din America un Indian, nu am idee ce model era, dar era foarte frumos. Sunetul motorului mi-a ridicat parul pe ceafă și am rămas cu gura căscată vreo... habar n-am cât timp. 

Acela a fost momentul când în sufletul meu s-a sădit idea că "de-asta vreau". 

Așadar.... 

După câțiva ani de cercetări am ajuns la concluzia ca bani de Indian nu am și Drag Star-ul este ceea ce vreau eu. Pentru început un 650 Classic. 

 Orice fel de sfaturi, pro sau contra, sunt binevenite și vă mulțumesc anticipat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand bun venit pe forum si succes in dobandirea categoriei A!

Inteleg ca iti plac cruiserele, si Dragstarul 650 este o alegere buna pentru inceput, daca nu esti foarte inalt sau foarte solid. Dupa un sezon probabil vei resimti lipsa de putere a motorului, si vei vrea ceva mai mare. E normal. 

Daca ai binisor peste 180 cm inaltime, uita-te mai degraba dupa un Vulcan 800 sau ceva similar.

Alte variante, Marauder 800 sau Intruder 800.

La momentul achizitiei e obligatoriu sa fii insotit de o persoana cu experienta in domeniu.

Succes mai departe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru sfaturi. 

Dacă e posibil să dezvolți puțin. Faptul că e mai "puturos" ca alți frați mai mari din familia cruiser-lor nu mă deranjează pentru că eu încep de la 0 totul. De la 0.5 să zicem, m-am dat vreo 2 ore în total cu un R 1100 RS printr-o curte acum câțiva ani. Încet, cu treabă bună în viteza a-ntaia. E un monstru, puternic și greu, dar nu mi-a plăcut poziția deloc. 

Din ce considerente îmi sugerezi să mă orientez spre ceva mai mare? Putere, poziție, manevrabilitate, întreținere...? 

Eu am 1,83 și 100+.. 3...5...8, nu am reușit să schimb prefixul dar mă străduiesc. 😁

Puterea mică nu mă deranjează, cel puțin nu la început. Dacă mă poate ajuta să întru încet și temeinic în tainele motociclismului, nu mă deranjează. 

Recunosc că alegerea mea a fost făcută cu ochii și cu sufletul. M-am urcat pe un Drag Star 650 modelul european acum câțiva ani și pe un Harley Softail anul trecut. Dintre astea două mi-a plăcut mai mult pe Drag Star. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puterea mica a Dragstar-ului de 650 nu te deranjeaza acum, ca stam amandoi la tastatura. Dupa un sezon pe care ti-l doresc plin de drumuri lungi si frumoase, eventual (dar nu obligatoriu) in compania altor tovarasi de drum, o sa ajungi la concluzia ca nu are destula putere. 

Dealtfel la varsta si cotele tale de gabarit, te poti uita linistit si la Dragstar-ul de 1100, si la alte cruisere de cilindree 1100 -1300, cu cateva exceptii. Depinde si de bugetul pe care nu l-ai specificat.

Deocamdata fa scoala, ia plasticul, citeste cat de mult poti despre echipament, cumpara-l, de preferat pe probate, si abia cand ai plasticul in mana, uita-te dupa moto. Nu sunt rare situatiile in care pana la obtinerea permisului, oamenii isi schimba de 2-3 ori preferintele legate de urmatoarea lor motocicleta.

Succes!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raționamentul tău este sănătos. Bugetul meu e 3000 + 1... 2 sute dacă e nevoie.Și mi-aș dori să nu fie neagră dacă e posibil. Aș rămâne totuși la transmisie pe cardan și la bugetul meu n-am găsit ceva să-mi placă înafară de unul frumos de la Motomus, doar că e '93.

Drag Star-ul găsit de mine e Classic, roată groasă și pe față, aripi întregi f/s, culoarea potrivită. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut. Proaspăt posesor de A. Înălțime 170 cm. Ce motocicleta sa-mi iau? Kawasaki z650 sau yamaha mt07? Nu vreau pentru viteza. Avantajul la z650 e înălțimea la sa de 790 mm. La mt07 e de 805 mm. Am probat mt-ul si e la limita. Presupun ca pe z650 o sa ma simt mai nconfortabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, Karlos12 said:

Salut. Proaspăt posesor de A. Înălțime 170 cm. Ce motocicleta sa-mi iau? Kawasaki z650 sau yamaha mt07? Nu vreau pentru viteza. Avantajul la z650 e înălțimea la sa de 790 mm. La mt07 e de 805 mm. Am probat mt-ul si e la limita. Presupun ca pe z650 o sa ma simt mai nconfortabil.

 

Salutări!

Strict între astea două, eu aș alege MT-07. Nu m-am dat cu Kawasaki-ul, dar cred că am făcut vreo 2000 km pe MT-07. Fiul meu cel mic are una. El este sub 1,70 și se descurcă foarte bine. Dacă nu vrei să faci vitejii printre mașinile staționate la semafor, sunt de părere că Yamaha este peste Z650.

Poți lua în calcul și un Suzuki SV650 - asta nouă are șaua tot la 790mm, dacă nu mă înșel. Eu am avut una și e o motocicletă pe cinste, deși acum, între SV și MT-07 parcă aș alege tot Yamaha.🙂

Editat de Kagemusha
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Karlos12 a spus:

Salut. Proaspăt posesor de A. Înălțime 170 cm. Ce motocicleta sa-mi iau? Kawasaki z650 sau yamaha mt07? Nu vreau pentru viteza. Avantajul la z650 e înălțimea la sa de 790 mm. La mt07 e de 805 mm. Am probat mt-ul si e la limita. Presupun ca pe z650 o sa ma simt mai nconfortabil.

Trebuie sa verifici cum stai pe z650. Pe langa inaltimea  de la sa, conteaza si cat de lata este si ce forma are. 

Pe incercate 😋

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ultima săptămână. Am dat de cash. Luni e hotărârea. Buget 6000E. Tras cu greu de coada inca 200E maxim. Deci cam iese din discutie z650 si mt07. Pe stoc in my city, Honda Rebel 500, motor pentru A2, probată, e ok. Mai e varianta suzuki sv650x 2018, pe comanda, nu am unde sa o probez. Înălțimea la sa este de 785 mm, deci e ok. Multi zic ca pentru începători este mult mai bun rebelul desi mi se pare cam scump. Sv650x este mai ieftina si are motor mai potent. Astept opinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi prin oras ,posibil sa te cam incurce un pic Rebelul.As merge pe Suzuki,mai ales ca ,mie cel putin,mi se pare mai ok si pt drumuri mai lungute.

Strict intre astea 2-eu sunt posesor de Z650

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut . Am inceput scoala la categoria A si sunt in cautarea unei motociclete de strada. 

Nu sunt chiar incepator , am categoria a1 de la 16 ani cu care am condus un aprilia rs 125 din 2006 in jur de 20.000 km dupa la 18 ani am facut categoria a2 cu care am condus o husqwarna sm 450 r supermoto cam 3000 km iar de un an jumatate condut o yamaha mt-03 din 2007 .

Acum vreau o motocicleta sport care sa fie fiabila si cat mai usoara cu o intretinere cat mai usoara eu am 173 cm si 95kg . Nu vreau sa fac circuit ci doar sa ma plimb in weekend. 

Ma gandeam la Suzuki gsxr 600 , honda cbr 600 rr si Kawasak8 zx6r toate dupa 2007.

Care ar fi cea mai potrivita raport  fiabilitate/performanta ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

🙂 nu știu de ce dar îmi aduce aminte de o emisiune, nu știu daca doar visez sau chiar a existat dar sigur am văzut reclame, se numea: nevastă pentru fiul meu.

Succes in găsirea...motocicletei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Surbibal a spus:

Salut . Am inceput scoala la categoria A si sunt in cautarea unei motociclete de strada. 

Nu sunt chiar incepator , am categoria a1 de la 16 ani cu care am condus un aprilia rs 125 din 2006 in jur de 20.000 km dupa la 18 ani am facut categoria a2 cu care am condus o husqwarna sm 450 r supermoto cam 3000 km iar de un an jumatate condut o yamaha mt-03 din 2007 .

Acum vreau o motocicleta sport care sa fie fiabila si cat mai usoara cu o intretinere cat mai usoara eu am 173 cm si 95kg . Nu vreau sa fac circuit ci doar sa ma plimb in weekend. 

Ma gandeam la Suzuki gsxr 600 , honda cbr 600 rr si Kawasak8 zx6r toate dupa 2007.

Care ar fi cea mai potrivita raport  fiabilitate/performanta ? 

 

Deci vrei vitezana cu care “sa te plimbi in weekend”. Nu exista asa ceva, nu stie sa faca asta, fiindca nu pentru asta este construita. Vitezana=alergat tare=circuit, sau asa ar fii ideal sa se intample. 

Altfel, ai ceva experienta, Go Planet dar ai grija!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, FlipperCo a spus:

 

Deci vrei vitezana cu care “sa te plimbi in weekend”. Nu exista asa ceva, nu stie sa faca asta, fiindca nu pentru asta este construita. Vitezana=alergat tare=circuit, sau asa ar fii ideal sa se intample. 

Altfel, ai ceva experienta, Go Planet dar ai grija!

Stii ca nu e facuta pentru ce vreau eu doar ca asta imi doresc sau asta cred eu :-)) . Probabil.o sa imi iau un vfr si asa le combin cumva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
48 minutes ago, Surbibal said:

Stii ca nu e facuta pentru ce vreau eu doar ca asta imi doresc sau asta cred eu :-)) . Probabil.o sa imi iau un vfr si asa le combin cumva

 

Tinere , nu pune botul la povesti nemuritoare...

Motoretele care nu sunt pentru strada sunt vandute fara lumini si fara omologare pt drumuri publice.

Un gsxr 600 stie sa faca mai multe decat tone de alte modele din domeniul de asfalt, inclusiv vfr. 

Toate amintite de tine sunt motoare faine,solide si fiabile, DACA au fost intretinute bine inainte sa ajunga la tine.

Diferentele de performanta dintre ele sunt absolut irelevante.  Pe drumurile virajate clasice , de pe la munte , este irelevanta si dif de putere dintre 600 si miare.

 

 

Dintre cele 3 , mie personal mi-a placut cel mai mult gsxr-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, FlipperCo a spus:

 

Deci vrei vitezana cu care “sa te plimbi in weekend”. Nu exista asa ceva, nu stie sa faca asta, fiindca nu pentru asta este construita. Vitezana=alergat tare=circuit, sau asa ar fii ideal sa se intample. 

Altfel, ai ceva experienta, Go Planet dar ai grija!

Ciudata abordare. Nu exista vitezana de weekend .....

Deci daca iti iei o vitezana e musai sa o alergi tare (+250 km/h e suficient?) pe circuit, de preferat in timpul saptamanii. Daca circuli altfel se strica, sau ce se intampla?

 

@Surbibal  Tata, daca tie iti place o mobra o iei , te bucuri de ea, si daca constati ca nu este ceea ce iti doreai o vinzi si iti iei altceva.

Cum ti-a spus si @goe 75 Intretinere corecta = mobra fiabila.

Pentru unii, printre care te afli si tu, motociclismul inseamna bucuria unei plimbari pe mobra mult visata, chiar si in weekend.😂

Asa ca i-ati mobra pe care o doresti si da-i bice la plimbari ca trece vara. Iti spun eu ca nu o sa te arate nimeni cu degetul

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Silver Arrow a spus:

Ciudata abordare. Nu exista vitezana de weekend .....

Deci daca iti iei o vitezana e musai sa o alergi tare (+250 km/h e suficient?) pe circuit, de preferat in timpul saptamanii. Daca circuli altfel se strica, sau ce se intampla?

 

@Surbibal  Tata, daca tie iti place o mobra o iei , te bucuri de ea, si daca constati ca nu este ceea ce iti doreai o vinzi si iti iei altceva.

Cum ti-a spus si @goe 75 Intretinere corecta = mobra fiabila.

Pentru unii, printre care te afli si tu, motociclismul inseamna bucuria unei plimbari pe mobra mult visata, chiar si in weekend.😂

Asa ca i-ati mobra pe care o doresti si da-i bice la plimbari ca trece vara. Iti spun eu ca nu o sa te arate nimeni cu degetul

 

Bine zis !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...