Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sint incepator si am primit cadou o motocicleta prea mare , ce sa fac daca imi vine sa ma dau tot timpul si nu pot sa o tin degeaba?

Adica XT600 180KG pe care nu pot sa o ridic de jos doar cu ghidonul asa cum spune manualul, ajung la pamint doar cu virfurile , nu pot sa fac 8 uri decit calare si dupa ce o imping 3 m obosesc de mor.

Pina acum am mers doar in padure vreo 2 saptamini , pietre, iarba, noroi , craci . Echipat cu protectii enduro tari: cocosata cu miini, cizme metalice, genunchire mari, chiloti duri, manusi beton, gitiera , casca full si am cazut de vreo 10 ori pe zi fara sa patesc nimic . Nu mergeam deloc pe asfalt pt ca nu aveam acte nici eu nici motorul.

Acum incerc sa merg prin oras max a IIa 40/h fara chiar toate protectiile mult mai delicat decit in padure si cu frica si simt ca orice greseala conteaza.

Nu am bani sa cumpar una mai mica si nici s-o vind pe asta nu pot .

Sint in dilema .

post-12276-1155738203_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu un incepator... zilele astea trebuie sa-mi iau carnetul... vreau sa-mi iau o jawa pentru inceput... pana in 500 de euro, am si gasit anunturi valabile... Oare... pana in 500 de euro... acum ca la anul o sa o schimb probabil... pot gasi ceva mai nou sau mai convenabil. Cine stie cat consuma o jawa? Sa ma orientez spre altceva?

Va multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :D

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita :crack:

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :P

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Am parcurs cu interes topicul,dar spre dezamagirea mea tot nu m-am lamurit.

Curand voi avea A-ul :crack: ,dar motorul lipseste cu desvarsire :P

Asadar...intreb in stanga si in dreapta"uite domne' asa si pe dincolo ...ce sa imi iau?"

Am fost pe la Arc si m-am uitat la motoare,am sunat un prieten,doi,trei...m-am uitat aiurea pe forumuri si pe site-uri moto-iar acum in capul meu e un mare haos. :D

M-ar tenta ceva enduro-sa fie cu manevrabilitate buna,pretabil si la drumuri scurte in oras ,ieftin(pana in 2000 euroi)si relativ usor de intretinut-adica piese de schimb usor de procurat si ieftine.

Daca aveti alte idei,astept cu interes :lol:

(Am 21 de ani,1.80m-experienta pe doua roti-doar bici.... :kiss: )

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! Eu sunt nou! Astept sa incep scoala pt A1:)! ( ce sa fac daca sunt mic) As vrea un sfat! ce sa aleg dintre un enduro si un sport/touring!

Care ar fi mai usor de intretinut(piese consum etc) ?

 

salut! Eu sunt nou! Astept sa incep scoala pt A1:)! ( ce sa fac daca sunt mic) As vrea un sfat! ce sa aleg dintre un enduro si un sport/touring!

Care ar fi mai usor de intretinut(piese consum etc) ?

 

salut! Eu sunt nou! Astept sa incep scoala pt A1:)! ( ce sa fac daca sunt mic) As vrea un sfat! ce sa aleg dintre un enduro si un sport/touring!

Care ar fi mai usor de intretinut(piese consum etc) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMI PLACE! UN SITE CE MERITA ACCESAT DE MAI TOTI "PROFESIONISTII"!!!Momentan sunt doar incepator!Mai am putin si iau carnetul*(a_:D,dar o sa fac tot posibilul sa/mi iai o motocicleta!!! :P Ce motocicleta?!Ceva ca pentru un incepator!Nu pt ca imi este frica,dar nu vreau sa ajun intr/un scaun cu rotile si sa imi amintesc cum treceam prin oras cu peste 200km/h pana cand....Nu sunt chair asa de nebun!Sunt doar pasionat de motoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

 

Sunt si eu un incepator si as dori sa impartasesc si eu putin din foarte scurta mea experienta de incepator.

Inainte de toate vreau sa spun ca sunt si eu de acord cu parerea majoritara ca e bine sa incepi de la o motocicleta mai mica si, progresiv, sa avansezi.

Am luat A-ul vara asta. Scoala am facut-o pe un MZ comunist. Anterior scolii am mai ai condus doua veri un moped, dar asta nu cred ca se poate "pune" la capitolul experinta.

Asadar, am luat A-ul si prima motoreta pe care am condus-o a fost un Hoinar antic si necajit, dar care mergea! Mi s-a parut foarte amuzant, mai ales comparativ cu mopedul pe care obisnuiam sa-l conduc.

Pe urma, in aceeasi zi, primesc o propunere neasteptata: ce-ar fi sa incerc o Honda CBR 600 F, din 1999? Cunosteam foarte bine motocicleta respectiva (asa, ca o admiram deseori), am avut chiar si un accident cu ea (in postura de pasager), dar sincer, nici prin gand nu-mi trecea sa trec direct pe ea. 98 CP, 260 km/h trecuti in talon si un design superb. Dar s-o conduc eu? Asa, cand - vorba aia - nici nu mi se uscase bine cerneala pe carnet? Voi ce-ati fi facuta? Ati fi refuzat? Eu cel putin, nu am putut...

Iesim in afara localitatii, pe drum intins iar acolo Honda ma asteapta pregatita, cu motorul pornit, pentru mine... Doua lucruri sa nu fac nici in ruptul capului - mi se spune: sa nu franez cu fata (e prea sensibila pentru mana mea formata pe moped, la care trebuie sa trag serios de frana ca sa imcep sa franez) si sa nu accelerez! Sau daca accelerez, sa fie extrem, extrem de fin! Ma urc pe ea. O inclin o ideea mai mult si imi face impresia ca are o tona! Motorul toarce la relantiu, cu acceasi senzatie de putere ca intotdeauna, care inainte ma incanta, dar care acum, cand sunt pe ea, ma cam sperie...Cred ca eram deja transpirat inainte de a porni. In fine, ce-o fi, o fi, imi zis, trag ambreiajul si cuplez in viteza intaia. Incerc sa accelerez un foarte putin, acul turometrului imi sare pe la 4000 rot/min. Doamne, sensibila poate fi acceleratia asta! Dupa oarece concentrare, aduc acul la o valoare relativ constanta, intre 1500-2000 si eliberez ambreiajul, cat de fin am fost in stare si motocicleta porneste. Pot sa spun ca prima pornire din viata mea pe o motocicleta (Hoinarul nu se "pune", e motoreta) a fost una lina. Ma bucur ca n-am facut (inca) prostii si acceleralez extrem, extrem de fin. Ajung pe la 35 km/ora si o tin asa vreun kilometru, cu mine crispat pe ea, neavand inca curaj sa schimb a doua. Intr-un final, schimb si accelerez foarte fin. Nu mai stiu pana in ce viteza am ajuns (n-am stiu nici atunci, eram prea concentrat ca sa le mai numar), dar am ajuns pana pe la 50 km/h, dupa 2 km de rulaj. O opresc (apas ambreiajul, franez, pe urma opresc motorul - n-am vrut sa risc la momentul respectiv sa o scot din viteza cu motorul pornit) si o intorc pe sosea. Iar ma impresioneaza greutatea ei. O pozitionez paralel cu soseaua, o pornesc (cu emotii sa nu gresesc ceva) si pornesc iar. Tot crispat, dar de data asta ajung pana la 70 km/h. Constat ca la viteza asta (70 la ora) e mult mai stabila decat pe la 30 si incep sa capat incredere in motocicleta (nu in mine). Se tine lipita de sosea, parca e ghidata pe o sina. In fine ajung la capatul drumului, opresc, cobor de pe ea si trec pe mopedul meu. Eram epuizat, dar m-am descurcat cat de cat; mai bine zis nu am facut prostii.

Asta a fost cam acum vreo doua luni. Dupa aceea motocicleta a stat vreo doua-trei sapatamani pe tusa, pana a sosit un radiator nou (cel vechi se fisurase). Dupa ce a fost in stare de functionare, in ultimile doua duminici am fost din nou cu ea. Mi-am fost stabilita deja un fel de program de a incepe sa invat sa merg cu ea.

Astfel, a doua oara camd m-am dus, am luat-o pe un drum laturalnic, dar astfaltat, unde am exersat pornirile de pe loc. Porneam, opream, porneam, opream si tot asa, de zeci si zeci de ori, sa invat cum reactioneaza. Pe urma am inceput sa fac opturi foarte, foarte largi pe acel drum, pe urma mai scurte. Pe urma iar o "tura" pe drumul national. In cealalta duminica, am continuat sa exersez cu ea, mereu avand grija sa fiu extrem de atent, fiindca, impresia care mi se formase deja, era ca nu era chiar de loc de gluma cu ea. Dar chiar de loc. Fiindca - mi-am dat seama - aici e vorba de responsabilitate. Treptat am marit viteza, pana pe la 90-100 /ora, dar numai unde stiam eu ca drumul e foarte bun si traficul era lejer.

Penultima etapa in programul stabilit de mine, de ABC-ul ABC-ului condusului cu CBR, daca pot sa spun asa (si cu orice motocicleta, cred) a fost un drum in panta cu serpentine, un fel de Transfagarasan mai mic. Zona se cheama Mesteacanul si e la vreo 35 km fata de Baia Mare. Are curbe de tot felul, de la cele usoare pana la cele de 180 grade, astfalt bun uneori, prost alteori. Primele curbe, in special primele curbe succesive de 180 de grade (situate si in panta) le-am parcurs cam crispat si la viteza foarte mica; practic de abia asteptam sa ies odata din ele. Pe urma, curba dupa curba, am reusit sa merg din ce in ce mai bine, sa cresc viteza. Am mes pana la Bizusa (pentru cei care stiu), iar cand m-am intors a fost superb. Am inceput sa acceleraz mai vanjos (binenteles, foarte departe de ridicari pe roata din spate), doar atat cat simteam eu ca pot sa stapanesc motocicleta fara probleme. Acolo unde drumul permitea, era drept si suficient de lung, ajungeam pana pe la 80-120 km/ora, franam inainte de curba (suficient de departe), curba, inclinarea, accelerarea la iesirea din curba. Ma rog, pentru veterani astea sunt banalitati poate, dar pentru mine a fost superb. N-are sens sa descriu senzatiile, cred ca le cunosteti. Totusi, nu ma pot abtine sa nu mentionez motorului, care, odata ce trece de aproximativ 4000 tur/min incepe sa sune ca o turbina de avion. Super si asta!

Duminica care vine (10 septembrie) mi-am program un drum Baia Mare - Dej si inapoi (aprox. 180 km in total), sau Baia Mare - Satu Mare (aprox. 130 km in total). Poate e mult, poate nu. Dar o sa respect acelasi principiu pe care mi l-am format in ultima vreme: in orice situatie, sa actionez pana acolo unde sa mai existe o marja de rezerva pana la limitele pe care le consider eu ca le am la momentul respectiv. Si cred c-o sa fie bine.

Revenind la ceea ce am spus la inceput. Cel mai bine e sa incepi cu o motocicleta mai mica, si sa avansezi gradat. Continui sa cred asta, si probabil c-o s-o cred mereu. Dar ce te faci cand nu ai la dispozitie o asemenea motocicleta, cum a fost si cazul meu? Cand tot ce ai e un moped de 2.5 CP si o Honda CBR 600F de 98 CP? (Hoinarul intre timp s-a stricat...) Voi ce spuneti? Voi ce-ati fi facuta in locul meu?

Imi cer scuze daca m-am intins putin la vorba (si m-am cam intins), dar am vrut sa va spun povestea mea si - mai ales - sa aud parera voastra, a celor cu experienta clar mai mare decat a mea. Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca faci foarte bine asa. Cam ce faci tu acum am facut eu in scoala, intai pe ale lor apoi pe a mea. O sa te obisnuiesti in timp sa o controlezi si la viteza mica - tine de indemanare nu de muschi, ca altfel doar halterofilii ar putea conduce un touring :baldy:.

Ce-mi trece prin cap sa-ti recomand:

- exerseaza cat mai mult controlul motocicletei la viteza (foarte) mica. Sa bage mana in gaz ca sa o tina dreapta poate si maimuta.

- exerseaza serios franarea, abordarea curbelor si manevre de evitare.

- ar fi o idee sa dai 100 - 150 de euro pe niste crash pad-uri. Par multi bani acum, dar nu vrei sa aflii cat costa carenele. Si daca nu esti tocmai tu exceptia care confirma regula, o sa o dai pe jos la inceput din motive stupide.

- nu uita de echipament.

- in trafic, gandeste defensiv. David L. Hough (Proficient Motorcycling) a spus-o foarte bine: "He was right, dead right, as he sped along / But he's just as dead as if he'd been wrong".

 

Sa te bucuri cat mai mult de motorul tau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...sunt incepator...am mai mers cu motoare...

as vrea sa va cer o parere...

exista vreun ducati vitezana de 400, 500 ?

si alta intrebare daca intr adevar la orice kaw sau honda aduse din italia mai platesti o taxa cam de 1000 eur pt ca sunt japoneze?

 

astept cu nerabdare raspunsul vostru...sper sa trec cat mai repede de la 4 la 2 roti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

si alta intrebare daca intr adevar la orice kaw sau honda aduse din italia mai platesti o taxa cam de 1000 eur pt ca sunt japoneze?

 

astept cu nerabdare raspunsul vostru...sper sa trec cat mai repede de la 4 la 2 roti...

Vama se plateste in functie de motor! pot fi si mexicane si japoneze si americane taxa se face in functie de motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era sa uit! Habar n-am ce motor sa imi iau! Cand am ptins gustul motorului vroiam un sport,dar o data cu trecerea timpului mi-am dat seama ca ar fi sinucidere curata pe asa ceva... :angryfire: cel putin pt mine!Ma bat ganduri necurate sa-mi iau ceva "cumintel" un choper?!Am 23ani,186cm si cca 4000euro! Banii astia ar trebuia sa-mi ajunga pt un motor secondhand

 

or not>!(FIRMA MAI PUTIN CONTEAZA)Sunetul bestiei il poti modifica?!Cum?!

 

CE MA SFATUITI!!?Apropo,ce diferenta de pret exista intre un motor cumparat de aici si unul din "afara"incluzand si taxele si....toate "cele"?! O ultima intrebare: "tuning interior?!pe un motor!?Cum!?"

un incepator :angryfire:

Editat de Blu3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!!!

Ce sa imi iau ?!?!?!

Suzuki RF 600; GSX 600 F

Kawasaki ZZR 600

Yamaha YZF 600

E greu cu piesele de schimb, cat de fiabile sunt ? Ce sa iau ?

 

Depinde ce vrei sa faci cu ea.

 

Oras:

Suzuki DRZ 400SM sau ceva asemanator. Usoara, consuma putin, usor de intretinut, merge pana pe la 150km/h dar nu vrei sa mergi mai mult de 110 pt. mult timp. Gropile si damburile de pe strazi te vor lasa indiferent.

 

Oras si enduro din cand in cand:

Suzuki DRZ 400S. E acelasi motor ca versiunea SM, dar cu suspensie si roti diferite. Eu am una si am doua seturi de roti. Rotile originale le folosesc off-road si al doilea set sunt de supermoto, pt. oras.

 

Circuit de viteza:

Ninja ZX6R, Yamaha R6, Suzuki GSXR 600, Honda CBR... toate sunt foarte apropiate ca perfomante. Eu am incercat mai multe si m-am oprit la R6. Nu o recomand pt. oras decat daca nu mergi prin trafic dens. Fiind un motor foarte turat la viteze mici se incinge repede. Ventilatorul meu merge aproape non-stop in cazurile astea. In plus pozitia in sa e foarte agresiva. Perfect pt. track, dar in trafic o sa te bucuri cand te opresti ca sa te intinzi nitel.

 

Excursii lungi: O gramada de optiuni si aici.. BMW 650, Ninja din seria ZZ, Suzuki Bandit sau Katana, Yamaha FZ6... in general orice 'naked' sau 'street', sau 'sport street' in functie de preferinte si de dimensiunile tale.

 

De fiabile sunt fiabile toate. Ca piese nu stiu ca sa-ti zic ca nu cunosc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...