Sari la conținut

Nr. 6/2007


demostene
 Share

Postări Recomandate

Din 23 mai la punctele de difuzare a presei din toata tara!

 

Editorial

3 “Tragicul cotidian”

 

Mondo motor

6 Rubrica de stiri

 

Eveniment

8 Salonul de Motociclete, Accesorii si Echipamente Bucuresti 2007. “Salonul asteptarilor”

16 Premiile industriei la concursul Motocicletele anului 2007. “Recunoasterea meritelor”

17 Extragerea premiilor “Motocicletele anului 2007”. “And the price goes to...”

 

Test si tehnica

18 Drive-test: BMW G 650 Xmoto. “Surpriza bavareza”

22 Drive-test: gama Yamaha Fazer 2007. “La Famiglia”

26 Drive-test: Tomos SE 125 F, SM 125 F. “Armasari de jucarie”

30 Drive-test comparativ big bikes: Honda CB 1300, Suzuki Bandit 1250, Yamaha XJR 1300. “Vraja cuplului”

36 Drive-test ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4. “Regele preriei”

 

Magazin

40 Test comparativ: 12 casti integrale modulare. “Modul-air”

48 Prezentare: atelier Choppers Life Sibiu. “Pasiune fara limite”

52 Consiliere second-hand: Suzuki TL 1000 S / R. “Controversatul”

 

Mica publicitate

54 Motociclete second-hand

 

Sport

58 C.E. de Motocros EMX 2 Juniori si Open; Ciolpani, 14-15 aprilie. “La inceput de drum”

60 Endurocros si Campionatul Balcanic de Motocros MX Open, Zarnesti, 21-22 aprilie. “Plimbarea de duminica”

61 Trofeul Capitalei UTI. “Rally raid de Bucuresti”

62 Moto Grand Prix: Istanbul - Turcia, Shanghai - China. “Long way round”

64 C.M. Superbike/Supersport: Valencia - Spania, Assen - Olanda. “Alternative”

 

Asfalt uscat :drums:

 

post-23-1179490120_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nice...getting better and better in fiecare luna. Am si eu o mica intrebare...ce s-a intamplat cu concursul la care trebuia sa se raspunda cine detine recordul de viteza in MotoGP ptr ca nu am vazut in nr 06 niciun anunt in acesta privinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nice...getting better and better in fiecare luna. Am si eu o mica intrebare...ce s-a intamplat cu concursul la care trebuia sa se raspunda cine detine recordul de viteza in MotoGP ptr ca nu am vazut in nr 06 niciun anunt in acesta privinta.

 

Da, da. Macar sa ne ziceti care era raspunsul, sa vad daca l-am stiut! :cheers: Mai ales ca era si o mica capcana acolo... nu? :cheers: Adica, era viteza maxima obtinuta intr-o cursa motoGP, nu viteza maxima obtinuta in motoGP.

 

Vad ca va prinde bine mai multa concurenta! Foarte bine! Imi place! Noul format grafic din ultimele 2 numere e mai bine realizat.

Testul la casti e foarte tare. Nu-mi place categoria in mod deosebit, dar l-am citit cu mare interes.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

:D ....Nu ne ajuta si pe noi cineva din redactie UM sa ne lamurim? Maniakz tu ce stii? Care e viteza maxima atinsa in cursa de GP?

 

Scuze @Sawyer, dar acum am vazut si postul asta al tau! Raspunsul meu a fost :

 

"Recordul de viteza, de 343km/h, INTR-O CURSA motoGP ii apartine lui Alex Barros si a fost stabilit in 2004 la Mugello, in Italia, pe o Honda RC211V.

--------------------------------------------------------------------------------

Ca o paranteza, viteza maxima in motoGP a fost de 347,4km/h si a fost atinsa tot in 2004, de Loris Capirossi la testele IRTA, la Catalunya, cu o Ducati Desmosedici GP4."

 

Acum... nu stiu nici eu daca asta e raspunsul bun sau gresit. Probabil numai @demostene ne poate spune. Sper sa dea raspunsul macar in numarul 7! Iti dai seama ca pe forum nu ne poate raspunde, ca n-am mai cumpara revista, nu? :welcome:

De asemenea, dupa cum vezi, m-am prins de faza cu CURSA dar nu am stiut daca e "capcana" sau doar a scapat... asa. De-aia am bagat ambele recorduri (in cursa si overall).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 4 years later...

Editorial

3 “Bilanţ crizat”

 

Mondo motor

6 Rubrică de ştiri

 

Test şi tehnică

8 Noutăţi 2010: Salonul Moto EICMA, Milano 2009. “Visul unei nopţi de iarnă”

14 Test: Honda VFR 1200 F. “Veritabilă fiară rasată”

16 Test: Ducati Hypermotard 796. “Hyper Light”

24 Test: Triumph Rocket III Roadster. “British Punch”

28 Test comparativ: mare vs mic. “... La mai mare? ”

58 Test comparativ: Yamaha XT600E, Yamaha XT660R, Yamaha XT660Z Ténéré. “Trei c®ai de la răsărit”

 

Concurs

40 Motocicletele anului 2010

 

Magazin

66 Echipamente şi accesorii

70 Consiliere second-hand: Aprilia RSV Mille. “Mille grazie!”

 

Mică publicitate

72 Motociclete second-hand

 

Sport

74 Moto Grand Prix: Phillip Island – Australia, Sepang – Malaezia, Valencia – Spania. “Triumf Rossi”

 

75 C.M. Superbike/Supersport: Portimao – Portugalia. “Premieră Yamaha”

 

76 Track-test: IDM-HRP-Honda CBR 1000 RR Fireblade ABS. “Antiblocare sportivă”

 

www.universmoto.ro

attachicon.gifum_1_2_01.jpg

 

 

 

Scuze @Sawyer, dar acum am vazut si postul asta al tau! Raspunsul meu a fost :

 

"Recordul de viteza, de 343km/h, INTR-O CURSA motoGP ii apartine lui Alex Barros si a fost stabilit in 2004 la Mugello, in Italia, pe o Honda RC211V.

--------------------------------------------------------------------------------

Ca o paranteza, viteza maxima in motoGP a fost de 347,4km/h si a fost atinsa tot in 2004, de Loris Capirossi la testele IRTA, la Catalunya, cu o Ducati Desmosedici GP4."

 

Acum... nu stiu nici eu daca asta e raspunsul bun sau gresit. Probabil numai @demostene ne poate spune. Sper sa dea raspunsul macar in numarul 7! Iti dai seama ca pe forum nu ne poate raspunde, ca n-am mai cumpara revista, nu? tongue.gif

De asemenea, dupa cum vezi, m-am prins de faza cu CURSA dar nu am stiut daca e "capcana" sau doar a scapat... asa. De-aia am bagat ambele recorduri (in cursa si overall).

 

ce STIL.. si ce VREMURI..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

da... mi e dor de UNIVERSUL MOTO..

 

Just my 'doi bani': ia revista 'Motorrad', baga un copy/paste in Google translate germana-romana si obtii exact Univers Moto, minus editorialul si mai vreo 2-3 randuri de intrebari si raspunsuri. Dar alea cred ca le poti lua mai mult sau mai putin din diverse locuri de pe forum.

WTF, pana si 'glumele' erau traduse si sunau ca din canal. Cum s-ar zice, n-am pierdut mare lucru.

 

Mie unul mi-e dor de Moto Life. Era autentic romaneasca si mult mai relevanta, cel putin pentru mine (si probabil pentru multi alti tineri - si nu numai - motociclisti de asemenea) la vremea respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru perioada initiala ai dreptate, dar spre final ML devenise un imens fas, plin de inexactitati,traduceri proaste si aberatii. UM si a pastrat o linie constanta.

 

Se poate, n-am prins toate numerele. Dar ceea ce am prins...a fost cum am zis. La un moment dat zis ca dau banii de reviste pe benzina :rusinica:si nu am mai cumparat niciuna. Deh, studentie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie unul mi-e dor de Moto Life. Era autentic romaneasca si mult mai relevanta, cel putin pentru mine (si probabil pentru multi alti tineri - si nu numai - motociclisti de asemenea) la vremea respectiva.

 

la vremea respectiva, adica pe la varsta de vreo 4 anisori.. multi dintre noi gaseau mult mai atuntetica si relevanta revista arici pogonici si nu discovery..

din fericire intelectul progreseaza..

Editat de Dan Olaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just my 'doi bani': ia revista 'Motorrad', baga un copy/paste in Google translate germana-romana si obtii exact Univers Moto, minus editorialul si mai vreo 2-3 randuri de intrebari si raspunsuri. Dar alea cred ca le poti lua mai mult sau mai putin din diverse locuri de pe forum.

 

Eu consider ca daca ai traduce o revista gen Motorrad ar fi mana cereasca pt. multi dintre motociclistii din Romania, unde practic nu exista presa moto. Evident cu eliminarea articolelor ce tin strict de zona lor si cu adaugarea/adaptarea celor ce ar tine de Romania si piata specifica.

Eu citesc Motorrad frecvent, aproape fiecare numar si stiu ce vorbesc, ce contine. Sunt tot felul de teste, de la toate categoriile/marcile/tipurile de motociclete, anvelope, costume (atat de top cat si de buget), casti, uleiuri, rucsacuri, coburi, corturi si material de camping etc etc, absolut tot ce-i trebuie unui motociclist. Nu mai vorbim si de partea de touring cu trasee, rute dar si, cum am spus deja, tot ce ai nevoie la drum. Sunt testate pana si bauturile energizante, cu tot ce contin etc. In plus, multe informatii despre legislatie, cum actioneaza politia in diferte tari samd.

 

Am vazut din partea mai multor persoane "habarnamiste" aversiune fata de presa straina, dand verdicte stupide ca acolo totul este marketing si platit. Nu am cum sa bag in mana in foc ca nu exista si asa ceva doar ca aia sunt ditai-mai trusturile de presa, cu traditie de zeci de ani iar daca s-ar dovedi asa ceva, nu i-ar mai cumpara nimeni. In plus, au piloti de teste adevarati, cu multa experienta, care au vazut "de toate" in viata lor de motociclisti.

 

Daca faci o revista pur romaneasca, cu cine si cu ce o faci? Ce oameni avem care au experienta multa sa testeze si sa compare obiectiv? Cine si in ce conditii le pune motocicletele la dispozitie pt. testare? Nu cumva trebuie sa se plocneasca pe ici, pe colo ca sa prinda nu stiu ce model care din intamplare se afla pe stoc de anu' trecut... si ce ma face sa cred, cu atat mai mult, ca articolul scris de "un baiat" din Romania este scris mai obiectiv, mai profesionist si mai putin cu scop pltatit/publicitar decat cel din Germania sau Italia? Iar astia care ar testa in Ro, nu cumva ar sta cu un mare morcov in fund ca daca zgarie motorul de test nu mai pupa nimic data viitoare si nu mai au ce publica in revista?

 

Nu stiu cat de util este mereu forumul, am observat ca foarte multa lume scrie subiectiv, ce au ei e cel mai bun. Nu mai zic ca nu au vazut in viata lor altceva, ca imediat cum le pomenesti de ceva ce ei nu-si permit, ei stiu sigur deja ca esti snob si ca nu merita banii.

Sa zicem, de exemplu, ca vrei informatii despre coburi metalici tip Adv, o sa vezi ca majoritatea ii au facuti pe la Gigel SRL... cata informatie crezi ca gasesti pt. chetsii mai serioase? Sau intrebi de costum de ploaie si primestii aberatii ca poti lua nu stiu ce rahat de costum de la Hornbach care in realitate are cu totul alta utilitate decat pt. mersul pe moto. Si exemplele pot continua. Iar tu trebuie sa stai sa forezi netul, in loc sa te gandesti ca, de exemplu, in urma cu doua numere tocmai ai vazut in revista X test cu vreo 8-9 marci din categoria produsului cautat.

 

Compromisul ideal dupa parerea mea ramane o revista straina, in mare parte tradusa, dar cu adaptarile de rigoare (editorile, glume, piata, evenimente, legislatie) la piata romaneasca. Si cred ca intr-un fel cam asta era U.M. exact cum sunt de exemplu in presa auto AMS si AutoBild.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu consider ca daca ai traduce o revista gen Motorrad ar fi mana cereasca pt. multi dintre motociclistii din Romania, unde practic nu exista presa moto. Evident cu eliminarea articolelor ce tin strict de zona lor si cu adaugarea/adaptarea celor ce ar tine de Romania si piata specifica.

Eu citesc Motorrad frecvent, aproape fiecare numar si stiu ce vorbesc, ce contine. Sunt tot felul de teste, de la toate categoriile/marcile/tipurile de motociclete, anvelope, costume (atat de top cat si de buget), casti, uleiuri, rucsacuri, coburi, corturi si material de camping etc etc, absolut tot ce-i trebuie unui motociclist. Nu mai vorbim si de partea de touring cu trasee, rute dar si, cum am spus deja, tot ce ai nevoie la drum. Sunt testate pana si bauturile energizante, cu tot ce contin etc. In plus, multe informatii despre legislatie, cum actioneaza politia in diferte tari samd.

 

Am vazut din partea mai multor persoane "habarnamiste" aversiune fata de presa straina, dand verdicte stupide ca acolo totul este marketing si platit. Nu am cum sa bag in mana in foc ca nu exista si asa ceva doar ca aia sunt ditai-mai trusturile de presa, cu traditie de zeci de ani iar daca s-ar dovedi asa ceva, nu i-ar mai cumpara nimeni. In plus, au piloti de teste adevarati, cu multa experienta, care au vazut "de toate" in viata lor de motociclisti.

 

Daca faci o revista pur romaneasca, cu cine si cu ce o faci? Ce oameni avem care au experienta multa sa testeze si sa compare obiectiv? Cine si in ce conditii le pune motocicletele la dispozitie pt. testare? Nu cumva trebuie sa se plocneasca pe ici, pe colo ca sa prinda nu stiu ce model care din intamplare se afla pe stoc de anu' trecut... si ce ma face sa cred, cu atat mai mult, ca articolul scris de "un baiat" din Romania este scris mai obiectiv, mai profesionist si mai putin cu scop pltatit/publicitar decat cel din Germania sau Italia? Iar astia care ar testa in Ro, nu cumva ar sta cu un mare morcov in fund ca daca zgarie motorul de test nu mai pupa nimic data viitoare si nu mai au ce publica in revista?

 

Nu stiu cat de util este mereu forumul, am observat ca foarte multa lume scrie subiectiv, ce au ei e cel mai bun. Nu mai zic ca nu au vazut in viata lor altceva, ca imediat cum le pomenesti de ceva ce ei nu-si permit, ei stiu sigur deja ca esti snob si ca nu merita banii.

Sa zicem, de exemplu, ca vrei informatii despre coburi metalici tip Adv, o sa vezi ca majoritatea ii au facuti pe la Gigel SRL... cata informatie crezi ca gasesti pt. chetsii mai serioase? Sau intrebi de costum de ploaie si primestii aberatii ca poti lua nu stiu ce rahat de costum de la Hornbach care in realitate are cu totul alta utilitate decat pt. mersul pe moto. Si exemplele pot continua. Iar tu trebuie sa stai sa forezi netul, in loc sa te gandesti ca, de exemplu, in urma cu doua numere tocmai ai vazut in revista X test cu vreo 8-9 marci din categoria produsului cautat.

 

Compromisul ideal dupa parerea mea ramane o revista straina, in mare parte tradusa, dar cu adaptarile de rigoare (editorile, glume, piata, evenimente, legislatie) la piata romaneasca. Si cred ca intr-un fel cam asta era U.M. exact cum sunt de exemplu in presa auto AMS si AutoBild.

 

O adevarata placere sa citesti comentariile unui om care argumenteaza si stie ce spune. Se vede ff clar cultura moto

Toata stima domnul KHK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Sa zicem, de exemplu, ca vrei informatii despre coburi metalici tip Adv, o sa vezi ca majoritatea ii au facuti pe la Gigel SRL... cata informatie crezi ca gasesti pt. chetsii mai serioase? Sau intrebi de costum de ploaie si primestii aberatii ca poti lua nu stiu ce rahat de costum de la Hornbach care in realitate are cu totul alta utilitate decat pt. mersul pe moto. Si exemplele pot continua. Iar tu trebuie sa stai sa forezi netul, in loc sa te gandesti ca, de exemplu, in urma cu doua numere tocmai ai vazut in revista X test cu vreo 8-9 marci din categoria produsului cautat.

 

Da ma, ca d-aia nu mi-am luat io costum de ploaie de 200 de lei, ca nu stiam de unde din cauza ca nu e presa moto in Romanica sa-mi spuna...

La ce dreaqu-mi trebuie presa scrisa in era netului? Doar asa, ca sa mai dau niste bani pe niste copaci taiati?

 

PS Hai ca vad ca ticneala asta cu discutii despre lucruri inexistente pe topicuri de acum ani de zile e molipsitoare. Dreaqu m-a pus sa deschid topicul asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar de pe vremea cand existau si la noi revistele pe hartie UM si altele am incetat sa le mai cumpar pentru ca citeam mult inainte pe internet cam toate comparativele si articolele care ma interesau.

Apoi am zis ca hai ca nu ma dau pe mine afara din casa 10 lei pe luna si le-am luat in continuare pana cand au disparut de pe piata, am zis sa incurajez si eu fenomenul moto, se pare ca nu a fost de-ajuns.

 

Eu zic ca ar trebui sa se concentreze toata lumea pe reviste on-line.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca ar trebui sa se concentreze toata lumea pe reviste on-line.

 

Eu nu sunt deloc de acord; e chestie si de gust ce-i drept dar cititul de pe "hartie" este cu totul altceva.

 

Eu stau destul cu ochii in calculator la birou, cateodata si acasa. N-as vrea ca si astfel de placeri sa fie tot pe un display. Cumpararea de reviste are, cel putin pt mine, farmecul ei.

In plus, de foarte multe oric gasesc si citesc in reviste chestii pe care nu mi-ar trece prin cap sa le caut pe net. Rasfoisec si vad titluri, poze... daca ma interesaza citesc.

Apoi, daca revista contine articole ce m-ar putea interesa in viitor, o pastrez. Daca nu, o arunc. Intr-adevar, ceea ce este in format electronic este mult mai avantajos de stocat ca si spatiu´, nu ocupa loc ca revistele... dar la fel de usor poti pierde toate datele din nu stiu ce cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt deloc de acord; e chestie si de gust ce-i drept dar cititul de pe "hartie" este cu totul altceva.

 

Eu stau destul cu ochii in calculator la birou, cateodata si acasa. N-as vrea ca si astfel de placeri sa fie tot pe un display.

Cumpararea de reviste are, cel putin pt mine, farmecul ei.

 

...REVISTE SI CARTI !

 

peacepaix.GIF

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...