Sari la conținut

Pregatirea motocicletei pentru iarna


Smokey
 Share

Postări Recomandate

LA MULTI ANI :(

SALUT.

EU AM SCOS TOATA BENZINA DIN EL,AM SCURS BENZINA DIN CARBURATOARE,LAM SPALAT ,CURATAT,UNS,GRESAT,DAT CU POLISH SI CU UN SPRAI PT LUCIU SI CARE PROTEJEAZA VOPSEAUA.ORICUM NU IMI BAT CAPUL PT CA STA LA CALDURA,E VECIN CU MINE DE CAMERA.

PT LA PRIMAVARA O SAI SCHIMB ULEIUL DIN TELESCOAPELE FATA,FILTRUL DE AER,PLACUTE NOI DE FRANA SPATE FATA

SI DACA AM FONDURI O SA REPAR CARENELE :laugh:

VA SALUT MARIUS B. :o

Editat de cs-marius-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va salut domnilor.

 

Sa va spun cum mi-am pregatit eu mobra pentru iarna...

 

Am umblat cu ea pana in 24 Decembrie inclusiv, dupa care am I-am facut plinul si am pus-o intr-o magazie de lemn( macar e acoperita, nu o ninge, nu o ploua :blink: ) si am acoperit-o cu un cearsaf de bumbac, sa nu se depuna praful. Bateria am dat-o jos si am dus-o in casa, la caldurca, dar n-am incarcat-o, ca n-am gasit la nimeni un redresor (mentionez ca bateria e buna).

Dupa apox. 1 luna ( prin 20 Ianuarie) i-am facut o vizita "de curtoazie", i-am pus bateria si...a pornit la prima cheie :blink:

Am lasat-o sa merga vreo 20-25 de minute, am turat-o putin dupa ce s-a incalzit motorul, si aia a fost. Apoi, in 25 Ianuarie am reusit sa ies cu ea la o tura mica, am facut vreo 150 km. Ieri i-am dat jos rezervorul, am scos filtrul de aer, l-am curatat bine( e ca nou), si azi l-am montat inapoi. La fel, a pornit la prima cheie, si nu face nici un fel de figuri. Cat despre restul de "pregatiri" mentionate in acest topic...nici vorba. Si nu a ruginit nimic, nu s-au deformat cauciucurile, nu s-a incleiat benzina in rezervor. E la fel ca in ziua cand am lasat-o la garaj.

Cat despre perioada ce va urma...eu cred ca o voi folosi, deoarece temperaturile sunt tot pozitive de ceva vreme, si nu cred ca o sa se raceasca din nou pentru o perioada lunga, deci iarna asta nu a fost vorba nicidecum de o stationare de 5 luni, cum ziceau unii pe aici. Doar o luna :)

 

Hai noroc, vreme buna si asfalt uscat! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am lasat-o si eu din noiembrie pana in aprilie fara sa o pornesc deloc si nu am avut probleme cu benzina. A pornit dupa cateva chei. Bateria am incarcat-o de doua ori pe luna la redresor.

Editat de TheDude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am lasat-o si eu din noiembrie pana in aprilie fara sa o pornesc deloc si nu am avut probleme cu benzina. A pornit dupa cateva chei. Bateria am incarcat-o de doua ori pe luna la redresor.

 

Buna dimineata! Ai iesit din hibernare? Vezi la ce topic ai postat? Asfalt uscat!

P.S. News pt tine: Tot Basescu este presedinte, Boc este tot mititel, Becali a fost la puscarie, etc... Restul pe PM. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Sa va spun cum pregatesc eu motocicleta mea pt. iarna. Suzuki DRZ 400E

- spalat motocicleta

- pasticurile de dau cu silicon pt plastic

-lubrifiezi totate partile care de obicei se lubrifiaza dupa ce speli motocicleta

-se curata lantul (solutie degresanta), apoi ungi cu WD 40, apoi cu spray-ul de lant care il folosesti de obicei

-ulei proaspat in motor

-golesti rezervorul si carburatorul de benzina

-scoti bujia, pui o lingura de ulei apoi bujia se monteaza innapoi

-dai jos acumulatorul si il depozitezi peste iarna intr-un spatiu preferabil incalzit.

-presiune normala in roti

Cam asta fac eu. Iar in primavara innainte sa pornesc motocicleta pun acumulatorul la redresor si motocicleta poneste fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am cautat in seara asta, stiu ca erau ceva topicuri despre asa ceva dar nu am reusit sal e gasesc. Asadar ce faceti pentu a va pregati motocicleta pentru iernat. ce trebuie facut la ce tre insistat, ce nu trebuie facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat in seara asta, stiu ca erau ceva topicuri despre asa ceva dar nu am reusit sal e gasesc. Asadar ce faceti pentu a va pregati motocicleta pentru iernat. ce trebuie facut la ce tre insistat, ce nu trebuie facut.

 

 

Salut. Uite aici un topic pe tema asta pregatire pentru iarna /index.php?showtopic=10772

Iernare buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasi motocicleta undeva toamna si o iei primavara.. cam atat.

Eventual daca se face ger iei bateria in casa..

In rest, benzina full in rezervor si sanatate multa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mai ii dai odata la cateva zile o cheie, o lasi sa mearga cam 10 min

daca duci bateria in casa e cam greu sa-i dai o cheie la cateva zile, mai bine nu.

nu trebuie pornita deloc, nu e cazul la motoarele moderne... poti sa o lasi nepornita si 3 luni si n-are nimika...

bineinteles, daca e vremea buna si uscat, merita oricand sa dai o tura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar daca nu e gheata pe jos mai dai o tura,eu asa fac :kiss:

 

Daca ai om platit sa-ti verifice nivelul de inghet la antigel, e ok si asa.

Pe ger cu apa in ea este cam riscant si o singura noapte....

O husa este f. buna chiar si in garaj.

Nu uita robinetul de benzina deschis daca o lasi sa stea mai mult timp.

Nu iti fie lene si du bateria in casa ( nu am zis sa o pastrezi pe teracota )

Daca este garaj betonat neincalzit incearaca sa pui rotile pe o scandura

Dupa ce ai dat ,,tura de incalzire''si ai garat-o, nu umple de carpe inutile pe sub saua

si prin diverse locuri pentru ca soarecii trag la caldura si te trezesti cu instalatia

electrica ,,atacata''

Ar mai fi da mi-e lene ...sincer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai om platit sa-ti verifice nivelul de inghet la antigel, e ok si asa.

Pe ger cu apa in ea este cam riscant si o singura noapte....

O husa este f. buna chiar si in garaj.

Nu uita robinetul de benzina deschis daca o lasi sa stea mai mult timp.

Nu iti fie lene si du bateria in casa ( nu am zis sa o pastrezi pe teracota )

Daca este garaj betonat neincalzit incearaca sa pui rotile pe o scandura

Dupa ce ai dat ,,tura de incalzire''si ai garat-o, nu umple de carpe inutile pe sub saua

si prin diverse locuri pentru ca soarecii trag la caldura si te trezesti cu instalatia

electrica ,,atacata''

Ar mai fi da mi-e lene ...sincer

SUNT MECANIC(TIR),DAR MA DESCURC :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepand cu data de 01.07.2009, am resuit sa deschid un mic atelier de reparatii moto , trike-uri si atv-uri

 

in Bucuresti, strada MATEI VOIEVOD, nr 116, in incinta service-ului auto de langa singura spalatorie dupa acea strada. (IN APROPIERE DE BARUL LUI URSU)

 

Din soseaua Mihai Bravu, la intersectia cu str Vatra Luminoasa, intrati pe Matei Voievod si pe partea stanga, la 100m, pana in semaforul cu strada AGRICULTORI, se afla service-ul auto , lipit de spalatorie. Sau cum veniti de la Biker's Bar, treceti de semafor, catre MIHAI BRAVU si pe partea dreapta.

 

Serviciile ce le pot oferii sunt :

 

- Revizii periodice ; incluzand schimburi de consumabile, absolut tot ce inseamna consumabile

- Reparatii motoare si cutii de viteze

- Vanzari de accesorii si piese moto.

- alte reparatii moto, survenite din accidente.

 

 

Program de lucru

 

LUNI-VINERI intre orele 10 - 18

 

contact la nr de telefon:

 

0723.040.287 si

0768.445.437

 

GABONE

 

 

VA MULTUMESC SI VA ASTEPT

 

 

 

Pe timpul sezonului rece venim in ajutorul motociclistilor cu o promotie de revizie in care atelierul nostru, executa aceleasi reparatii de calitate cu DISCOUNT de 10 % la piese si consumabile si cu transportul gratuit al motocicletei de la domiciliul clientului pana la atelier+retur.

Deci este simplu, sunati,va programati la revizie, noi venim ridicam motorul de la domiciliul dvs, efectuam reparatiile - revizia si inapoiem motocicleta clientului tot la domiciliu.

 

Pentru cei ce au motocicletele inmatriculate pe firma, plata reparatiilor se poate face in termen de 15 zile prin OP.

 

revizie, consumabile, cauciucuri, vopsitorie, tunning .....orice ptr noi este posibil.

 

LA NOI NU EXISTA TERMENUL DE "NU POT".

 

va astept .

 

 

 

--------------------

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi va dati seama ca nu lamuriti pe nimeni cu topicul asta. E usor jenant pe alocuri. Eu, persoana care nu cunosc deloc mecanica unui motor, am inteles din cele 26 de pagini ale topicului ca trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator pentru ca rugineste/nu rugineste. Bateria trebuie/nu trebuie scoasa pentru ca se/nu se descarca pe timp de iarna. Tot de la voi am aflat ca motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna in garaj pentru ca face/nu face condens, iar toba trebuie/nu trebuie acoperita cu o punga de plastic pentru ca rugineste/nu rugineste.

 

Va multumesc din suflet! O sa duc aceste invataminte din generatie in generatie, pentru ca si nepotii mei sa poata sa porneasca/sa nu porneasca motoarele in primavara la prima cheie B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator==>nu trebuie ( rezervorul trebuie sa fie plin cu benzina atat )

 

Bateria trebuie/nu trebuie scoasa==>scoasa ( tinuta in casa la temperatura camerei )

 

motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna==>se poate porni o perioada mai lunga 30-60 min.

 

toba trebuie/nu trebuie acoperita==>nare nici o legatura ( nu trebuie astupata )

 

miscate putin rotile sa nu crape cauciucul ( 1 data la luna )

aaa si bateria la primavara trebuie pusa la redresor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si io pa-aici

 

Daca e injectie n-ai treaba cu stabilizatorul (din auzite verificat in cel putin 3 surse diferite :friends:).

Daca e carburatie ... B) :

 

Am vazut o moto dupa ce a stat vreo 3 luni si ceva afara (ma rog era acoperit dar temperatura ca afara) cu benzina in rezervor, iar in carburator era ceva ca un fel de gelatina (nu va ganditi ca era plin cu piftie) era ca o pelicula depusa pe alocuri. Atunci nu stiam de stabilizator nici eu nici prietenul cu mobra, ne-am mirat si de atunci el goleste complet carburatorul iarna lasand doar in rezervor.

 

Eu as opta pentru stabilizator decat sa las carb gol pe iarna.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si io pa-aici

 

Daca e injectie n-ai treaba cu stabilizatorul (din auzite verificat in cel putin 3 surse diferite :friends:).

Daca e carburatie ... B) :

 

Am vazut o moto dupa ce a stat vreo 3 luni si ceva afara (ma rog era acoperit dar temperatura ca afara) cu benzina in rezervor, iar in carburator era ceva ca un fel de gelatina (nu va ganditi ca era plin cu piftie) era ca o pelicula depusa pe alocuri. Atunci nu stiam de stabilizator nici eu nici prietenul cu mobra, ne-am mirat si de atunci el goleste complet carburatorul iarna lasand doar in rezervor.

 

Eu as opta pentru stabilizator decat sa las carb gol pe iarna.

 

 

eu am injectie si fratelo are pe carburatie ( amandoua au stat in acelasi garaj fara incalzire si au pornit la prima apasare pe buton )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca lucrurile difera, eu iau metodele astea cu stabilizator samd ca pe ceva preventiv.

 

Nu e cert faptul ca dupa o iarna la temperatura de afara o moto nu va porni daca nu facem aia si aia, dar este posibil.

 

Acuma... tu esti sigur ca un motor pe carburatie a pornit la prima "cheie" dupa ce a stat cateva luni afara, iarna!?

Poata doar daca erau 20+ grade (chiar mai mult as zice) cand l-ai pornit si nici asa nu sunt sigur.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca lucrurile difera, eu iau metodele astea cu stabilizator samd ca pe ceva preventiv.

 

Nu e cert faptul ca dupa o iarna la temperatura de afara o moto nu va porni daca nu facem aia si aia, dar este posibil.

 

Acuma... tu esti sigur ca un motor pe carburatie a pornit la prima "cheie" dupa ce a stat cateva luni afara, iarna!?

Poata doar daca erau 20+ grade (chiar mai mult as zice) cand l-ai pornit si nici asa nu sunt sigur.

 

 

dap motorul a fost pornit si in timpul iernii de vreo doua ori si tinut 30 min. pornit (nu se formeaza condens cu poarta de la garaj deschisa )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am facut eu iarna trecuta si fac si iarna asta la fel:

spalata bine

pusa in garaj (neincalzit)

plin facut plus stabilizator

curatat plus uns lant

wd-40 peste tot in afara de discurile de frana (puteti sa dati si pe discuri dar sa nu uitati sa le stergeti la primavara bine ca s-ar putea sa aveti surprize)-primavara inainte de pornire stearsa plus spalata pentru ca atunci cand se incinge motorul+tobele, "unsoarea" ramasa daca ati dat prea multa o sa se arda si o sa atraga tot praful

pe carene merge dat si cu o ceara-protectiva mai light (de aia care se pulverizeaza nu neaparat de aia care freci la ea pana iti sar ochi din cap)

acoperita cu husa care sa lase sa "respire"

astupata toba cu un "dop" (o punga de plastic)

urcata pe o scandura astfel incat sa nu stea caucucurile pe ciment direct plus schimbata pozitia cauciucurilor o data pe saptamana sau mai des ca sa nu se deformeze

umflate cauciucurile la specificatiile din manual, poate chiar un pic mai tari

scos bateria deci nepornita toata perioada

tot o data pe saptamana sau mai des zgaltait motoreta, tras de frane, apasat pe suspensii si extinse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi va dati seama ca nu lamuriti pe nimeni cu topicul asta. E usor jenant pe alocuri. Eu, persoana care nu cunosc deloc mecanica unui motor, am inteles din cele 26 de pagini ale topicului ca trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator pentru ca rugineste/nu rugineste. Bateria trebuie/nu trebuie scoasa pentru ca se/nu se descarca pe timp de iarna. Tot de la voi am aflat ca motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna in garaj pentru ca face/nu face condens, iar toba trebuie/nu trebuie acoperita cu o punga de plastic pentru ca rugineste/nu rugineste.

 

Va multumesc din suflet! O sa duc aceste invataminte din generatie in generatie, pentru ca si nepotii mei sa poata sa porneasca/sa nu porneasca motoarele in primavara la prima cheie B)

 

1. trebuie facut plinul obligatoriu

2. se paote pun satbilizator in benzina dar se poate si fara( benzina daca sta pierde din calitate dar nu pierde ata ca sa nu o mai poti folosi primavara)

3. este indicat sa golesti si sa cureti carburatoarele( poate sa fie mizerie si apa in carburatoare- condens)

4. este indicat sa curati motocicleta si sa dai cu cere pe partile vopsite( pastreaza calitatea vopselei), uns lantul

5. pe saua dai cu creme vitalizata

6. scoti obligatoriu bateria daca motocicleta va sta intr-un loc unde temperatura va cobori sub 0 grade celsius ( bateria se scoate si se depoziteaza intr-un loc cu temperatauri pozitive)

scoaterea baterieie nu are legatura cu decarcarea acestuia. bateria pe acid se scoate nu cumva sa ingheta apa din ea si sa creapa bateria.

7. motocicleta se pune pe cricul central iar persiune in roti se regleaza

motorul nu se porneste iarna. doara atunci cand vrei sa mergi cu ea. trebuie incalzita motorul la temperatura de lucru.

8. este recomandat sa pui un dop din plastic in toba nu acoperit.

 

cam atat in linii mari!

 

P>S. Stabiliztor de benzina gasiti in Louis. Marca Castrol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...