Sari la conținut

Pregatirea motocicletei pentru iarna


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pastrarea motocicletei pentru iarna

 

Documentul original (in limba engleza) se poate citi la urmatoarea adresa: http://www.clarity.net/~adam/winter-storage.html .

 

Traducerea si adaptarea: Iulian Maiorescu

 

• Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

 

 

 

Acest pas este bine sa-l faceti in faza in care planuiti stocarea motocicletei. Nu in ultimul minut.

 

· Gasiti un loc bun pentru stocarea motocicletei. Feriti-o de temperaturi extreme - ceea ce inseamna sa o tineti inauntru, daca e posibil.Gazele de esapament usuca componentele din cauciuc, deci feriti motocicleta de ele. De asemenea, motoarele electrice si incalzitoarele generaza ozon, care din nou e daunator pentru cauciuc, deci feriti motocicleta si de sursele de ozon.

 

· Nu puneti motocicleta intr-un loc in care va fi lovita. Gasiti un loc neted care nu este in drum.

 

· Nu e bine sa puneti motocicleta pe pamant, deoarece umezeala care se ridica din sol se poate colecta sub prelata iar partile metalice moi se vor coroda

 

· Foarte important: cumparati de la o un magazin auto un stabilizator de benzina. Orice marca e buna. Nu e scump.

 

Lista de cumparaturi

 

· stabilizator de benzina

 

· ulei ieftin pentru a face un schimb de ulei

 

· un filtru de ulei nou (de preferabil OEM)

 

· orice substante pentru curatare pe care le veti folosi la spalarea motocicletei

 

2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

 

· Faceti o tura cu motocicleta, si la intoarecere faceti plinul. Ar fi bine sa adaugati un stabilizator de benzina pe care l-ati cumparat inainte de a face plinul, pentru a se amesteca mai bine. E bine sa va asigurati ca rezervorul sa fie plin cand stocati motocicleta, deci asteptati sfarsitul plimbarii pentru a face plinul.

 

· Motocicleta trebuie sa fie calda, deci asigurati-va ca va plimbati indeajuns pentru a atinge temperatura de operare a motorului pentru o vreme. Plimbati-va cel putin 20 minute inainte sa mergeti la statie. Incalzirea motorului are doua avantaje:

 

· a) Arde condensul facut in motor.

 

· :laugh: Incinge uleiul, care curata depunerile si-l face mai usor de schimbat

 

· Daca nu ati facut-o inca, adaugati stabilizatorul de benzina cand va intoarceti la locul de depozitare. Va trebui sa lasati motorul sa mearga inca 5 minute pentru a va asigura ca stabilizatorul a ajuns in intreg sistemul de alimentare. Fiti atenti la gazele de monoxid de carbon daca va aflati in spatiu inchis.

 

· Avertizare pentru cei care au tevi de esapament cromate: daca tineti motocicleta pe loc cu motorul pornit pentru mai multa vreme, tevile se pot decolora usor datorita lipsei racirii data de curentii de aer. Tineti minte asta.

 

· Stabilizarea benzinei este probabil cel mai important lucru de facut cand pastrati motocicleta. Benzina este un amestec de diferiti compusi. In timp, cei mai volatili compusi se vor evapora, lasand o mazga care va infunda carburatoarele <dirtycarb-side.jpg> impiedicandu-le sa functioneze. Stabilizatorul de benzina (in mare) previne acest lucru. Trebuie sa stabilizati benzina inainte de a pastra motocicleta. Chiar daca motocicleta nu are carburatoare.

 

· Pentru ca primesc multe intrebari legate de golirea carburatoarelor, am scris o mica sectiune in care explic de ce nu golesc carburatoarele la sfarsitul acestui document.

 

3) Schimbarea uleiului

 

· Schimbati uleiul inainte de a pastra motocicleta. Vechiul ulei contine deseuri de combustie si alte elemente daunatoare. Deci, faceti un schimb de ulei si de filtru acum cand motocicleta este inca cu motorul cald. Acesta este al doilea pas ca importanta, si posibil singuril care va cauza defectiuni permanente daca este saltat.

 

· Asigurati-va ca aruncati uleiul cum trebuie - folositi recipienti adecvati si reciclati-l.

 

· Unele ghiduri periculoase sfatuiesc umplerea carcasei motorului cu ulei. Nu faceti asta. Faceti un schimb de olei normal si puneti cantinatea normala de ulei, asa cum se specifica in manual. Avand in vedere celelalte lucruri pe care le veti face aici, va asiguram ca va ingrijiti motorul excelent - nu va faceti griji. Umplerea motorului cu ulei este o risipa si este periculoasa; daca porniti motorul plin cu ulei, aveti toate sansele sa-l spargeti.

 

· De asemenea, veti arunca acest ulei la inceputul sezonului urmator, deci nu cumparati cel mai grozav ulei, cumparatai cel mai ieftin posibil ulei. Daca platiti mai mult de 1.25$ pe sfert de litru, platiti prea mult.

 

· Dupa ce schimbati uleiul, mutati motocicleta intr-o zona ventilata si porniti motorul. Lasati motorul sa mearga un minut pentru a distribui uleiul cel nou in motor. Dupa un minut-doua, opriti motorul si, daca este posibil, mutati motocicleta inapoi in locul in care va fi depozitata.

 

· Faceti acest pas dupa schimbare uleiului, doar daca motorul este inca cald din pasul 2. Nu faceti acest pas daca motorul s-a racit, deoarece rularea motorului pentru scurt timp doar va forma condens in in motor (Este acelasi motiv pentru care nu trebuie sa porniti motorul in timpul iernii.)

 

4) Puneti motocicleta pe stativ

 

· Daca aveti un cric central, sunteti gata. Puneti motocicleta pe cricul central si sariti la punctul 5 de mai jos. Daca nu aveti cric central, cititi mai departe ...

 

· Daca aveti un soi de stativ e bine. Puneti motocicleta pe stativ si pastrati-o asa.

 

· Daca nu aveti stativ, nu riscati sa scapati motocicleta folosind o improvizatie de lazi, scanduri, caramizi, etc. Nu e grav. Doar amintiti-va a e bine sa aveti mai multa grija de cauciucuri in timpul iernii (vedeti mai jos).

 

5) Pulverizarea de ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

 

· Uneori e nevoie sa demontati rezervorul pentru a avea acces la bujii. La unele modele (ex Yamaha FZR400) chiar trebuie sa slabiti sau sa demontati radiatorul. La unele modele bujiile sunt foarte bine ascunse. Proprietarii de BMW si Moto-Guzzi rad de noi acum.

 

· Dupa ce ati sters mizeria din jurul locasului bujiei (aerul comprimat e cel mai bun pentru asta), indepartati bujiile si pulverizati cu spray "fogging oil" (se gaseste la magazinele moto) in cilindrii. Daca nu gasiti, mai straduit-va. Daca chiar nu gasiti, improscati un pic de ulei de motor (sau daca nu WD40) pentru a lubrifia peretii cilindrului. (Nu mai mult de o lingurita pe cilindru!) Daca, din diverse motive, nu puteti scoate bujiile, scoateti carburatorul si pulverizati ulei pe la admisie. Asigurati-va ca rotiti motorul un pic folosind roata din spate si o treapta superioara de viteza (vedeti paragraful urmator) pentru a va asigura ca supapele de admisie nu sunt inchise si uleiul ajunge la cilindrii.

 

· Daca motocicleta are cric central, puneti motocicleta in ce mai mare treapta de viteza si rotiti incet cu mana roata din spate pentru a misca motorul. Asigurati-va ca contactul este oprit cand faceti acest lucru, si nu folositi demarorul in loc sa rotiti cu mana. Dupa aproximativ 10-15 rotatii, peretii cilindrilor vor fi bine unsi si putem continua.

 

· Daca nu puteti ridica roate din spate, folositi „fogging oil”sau WD40. Aceste produse se distribuie mai bine decat uleiul de motor.

 

· Nu cumparati cine stie ce "Ulei Minune". Cu siguranta aveti ramas un pic de ulei de motor ramas de la schimbul pe care tocmai l-ati facut - daca nu aveti „fogging oil”, folositi un pic de ulei ramas. Tot ce faceti este sa lubrifiati peretii cilindrului pentru a preveni segmentii sa se intepeneasca. Uleiul de motor face o treaba minunata - acesta este exact scopul pentru care a fost creeat. Nu e nevoie de produse-minune.

 

· Montati la loc bujiile, aveti grija sa nu le strangeti prea tare. Puteti adauga putina solutie anti-intepenire pentru a proteja carcasa.

 

· Puneti motocicleta in punctul mort.Eventual rotiti roata din spate pentru a ajuta schimbatorul de viteze.

 

· Uitati-va un pic peste la sectiunea urmatoare referitoare la acoperirea prizelor de aer.

 

· Daca a trebuit sa demontati rezervorul sau radiatorul, montati-le la loc.

 

6) Acoperirea prizelor de aer si a esapamentului

 

· Dupa ce tevile de esapament s-au racit, dar preferabil cata vreme motorul este inca cald, picurati un pic de WD40 in fiecare teava si acoperiti capetele cu o punga de plastic pentru a nu lasa umezeala sa intre la motor. Asigurati-va ca sunt stranse - folositi cu incredere inele de elastic.

 

· La fel, acoperiti admisiile de aer. Daca a trebuit sa indepartati rezervorul pentru a pulveriza ulei in cilindrii (pasul anterior), puteti acoperi gurile de admisie cata vreme sunt demontate. (Nu-i asa ca e bine ca cititi intreg documentul inainte sa va apucati de lucru?)

 

· E bine sa acoperiti si scurgerea de condens a filtrului de aer.

 

7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

 

· Daca ati urmat pasul 2 corect, benzina stabilizata a ajuns in intreg sistemul de alimentare, si nu trebuie sa goliti carburatoarele.(Cititi mai jos pentru mai multe informatii)

 

· Daca robinetul de benzine are pozitiile ON/RES/PRI, lasati-l in pozitia "ON". Daca robinetul are pozitiile ON/RES/OFF, mutati-l pe pozitia "OFF".

 

· Daca motocicleta nu are un robinet de benzina, posibil din cauza ca e pe injectie, sunteti norocos.

 

8) Demontati si incarcati bateria

 

· Motocicleta nu are nevoie de bateria peste iarna, iar aceasta trebuie protejata de inghet. Deci demontati-o, luati-o inauntru, si mentineti-o incarcata.

 

· Bateriile contin multa apa, iar apa se dilata usor cand ingheata. Daca e destul de rece, solutia apa/acid din baterie poate ingheta, spargand bateria cand se dilata. (Iar cand solutia se topeste va curge prin motocicleta!) Inghet = nashpa.

 

Daca pastrati motocicleta intr-un spatiu care nu va fi expus inghetului, nu trebuie sa scoateti bateria, doar sa-i faceti o curatenie anuala (este explicat in continuare). Nu neglijati totusi incarcarea bateriei.

 

· Mentinerea unei baterii fericite inseamna mentinerea ei incarcata. Cea mai buna metoda este conectarea ei la un incarcator inteligent (aprox 50$), care o va incarca doar cat trebuie, dar nu o va fierbe prin supra-incarcare. Doar conectati-o la un mic incarcator, si cu exceptia unui control periodic al nivelului lichidelor si altor operatii mentionate mai jos, puteti sa uitati de ea toata iarna.

 

· Daca nu va puteti permite un incarcator destept, cumparati un incarcator ieftin de 12V (cam 10$) si conectati-l la o priza programabila, care sa permita incarcarea timp de 30 minute pe zi. Sau o puteti conecta la usa de la garaj, pentru a permite cateva minute de incarcare in fiecare zi.

 

· Daca nu aveti o baterie "maintenance-free", verificati nivelul fluidelor cu reguaritate pentru a va asigura ca incarcatorul nu fierbe electrolitul. Daca nivelul este scazut, pentru a-l reface adaugati doar apa distilata.

 

· Incarcati bateria intr-o zona bine ventilata, mai ales daca bateria nu este "maintenance free". Bateriile emit gas de hidrogen cand se incarca, care este explozibil. (De aceea firele se conecteaza intr-o ordine anume cand se porneste cu curent de la alta baterie)

 

· Probabil ca ati fi destul de jegosi daca nu ati facut niciodata o baie, si acelasi lucru e valabil si pentru baterii. Bateriile "maintenance free" nu au nevoie de nici o curatire (exceptand bornele) doar daca a curs acid din ele, caz in care trebuie sa urmati instructiunile pentru o baterie obisnuita.

Adica: curatiti experiorul cu o solutie de apa cu sare pentru a neutraliza orice scurgere de acid - nu e necesar daca sunteti sigur ca nu a curs acid. La fel cu locasul bateriei.

Apoi stergeti exterioril bateriei si locasul cu o solutie de apa calda cu sapun - valabil chiar si pentru bateriile "maintenance free". Asigurati-va ca ati uscat foarte bine bateria si lacasul.

Valabil pentru toate bateriile: curatiti bornele cu o perie de sarma si ungetile cu grasime dielectrica inainte de a o repune in functiune.

 

· Existe o superstitie babeasca despre depozitatul bateriilor pe pardoseli de ciment. Cata vreme exteriorul bateriei este uscat si curat, nu aveti de ce va face griji. Nu dati atentie superstitiilor electrice. Doar evitati inghetul si asigurati-va ca bateria sta incarcata.

 

9) Spalarea, uscarea si ceruirea motocicletei

 

· Pe timp de iarna, de obicei este multa sare pe sosele. Curatiti aceste mizerii inainte de a pastra motocicleta! Apa si sapunul sun bune, sau daca doriti folositi solutii speciale de curatire. Asigurati-va ca spalati toate partea de sub motocicleta, rotile, suspensia, etc.

 

· Nu uitati sa uscati motocicleta. Motorul (care ar trebui sa fie inca cald de la ultima tura) poate sa evapore apa, dar totusi trebuie sa curatati apa de pe roti, cadru, etc. Uscarea motocicletei este foarte importanta; nu faceti o treaba de mantuiala.

 

· Ceruiti partile vopsite; previne vopseaua sa se oxideze in timpul iernii.

 

· Avertisment standard pe care toti cei care folosesc spalator cu apa sub presiune trebuie sa-l recite pe de rost: presiunea spalatorului poate fi daunatoare pentru motociclete. Aveti grija sa nu indreptati jetul spre mansoane, semeringuri, etc. Apa sub presiune mare poate intra dupa capace, poate curata vaselina, poate coroda semeringurile, etc. Fiti atenti.

 

10) Protejarea partilor de metal expuse

 

Nu aplicati substante chimice sau lubrifianti pe placutele de frana, discurile de frana sau anvelope. Aceasta sectiune se refera la protejarea cadrului, jentilor, lantului, etc. Nu va atingeti de frane. Daca ajung substante chimice pe ele, curatatile foarte bine cu solutie de curatat franele (se gaseste la magazinele auto).

 

· Pentru a proteja partile de metal, pulverizati-le (mai ales partile de dedesupt) folosind un spray cu anti-rugina ca WD40, cosmoline, sau spray de lant. (Credeti sau nu, spray-ul de lant e perfect pentru acest scop). Aceste substante vor proteja impotriva ruginii si coroziunii cata vreme motocicleta este pusa la pastrare. Va trebui sa mai faceti o treaba buna primavara, pentru a le indeparta.

 

· Nu pulverizati nici o substanta pe cauciucuri. Alte parti din cauciuc pot fi tratate cu un pic de spray.

 

· Punctele de rugina (exceptand cele de pe discurile de frana) pot fi curatite peste iarna. Vedeti sectiunea actiuni in timpul iernii de mai jos.

 

· Daca ajunge un pic de spray pe partile frumoase ale motocicletei, spalati pentru a preveni distrugerea vopselei. Folositi un degresant organic si un polish.

 

11) Incuiati motocicleta

 

· In functie de locul de depozitare, e bine sa montati un lacat mare. Retineti ca hotii determinati pot taia aproape orice, deci cea mai buna protectie este probabil asigurarea.

 

· Legat de asta, s-ar putea sa nu puteti asigura motocicleta impotriva furtului daca radiati motocicleta sau renuntat la acoperirea in caz de accident pe perioada iernii. Consultati-va cu agentul de asigurare mai intai.

 

· Cumparati un lant mare si greu si treceti lantul prin cadrul motocicletei si ceva relativ static. Acoperiti motocicleta (vedeti mai jos) - prelatele sunt probabil cea mai buna protectie impotriva hotilor.

 

12) Acoperiti motocicleta

 

· Asigurati-va ca motocicleta s-a uscat bine dupa ce ati spalat-o in pasul 9.

 

· Folositi o prelata care sa respire. Nu veti dori sa tineti umezeaza sub prelata pentru ca duce la rugina. La fel, veti dori sa tineti umezeaza afara, mai ales daca pastrati motocicleta afara, in bataia precipitatiilor. Prelatele de motocicleta din Gore-Tex sunt bune.

 

Operatii de intretinere in timpul iernii

 

· Nu porniti motorul in timpul iernii! Veti crea doar condens in motor si produse de combustie (acizi, etc) in ulei. Rezistati tentatiei.

 

· Iarna este o perioada excelenta pentru a face alte operatii de rutina - si este un bun prilej de a petrece timpul cu motocicleta pana cand incepe sezonul. In plus, probabil ca ati amanat anumite operatii de intretinere, nu-i asa? E OK , toti facem asta. Acum este momentul sa le faceti pe toate.

 

Cititi manualul si faceti operatiile care trebuie facute odata pe an sau mai frecvent, chiar daca nu e chiar timpul. La sfarsit:

 

· ungeti toate cablurile si actionati-le periodic

 

· verificati (si daca e cazul ajustati) intinderea lantului/curelei

 

· ungeti lantul

 

· verificati placutele de frana si discurile de frana

 

· schimbati lichidele de frana, ambreiaj, etc

 

· verificati/schimbati filtrul de aer

 

· verificati toate suruburile si niturile pentru a va asigura ca nimic nu e slabit

 

· inspectati cauciucurile (taiaturi, uzura inegala, etc)

 

· inspectati segmentii de la amortizoare

 

· ungeti suspensia, punctele de pivotare, gresati lagarele, etc

 

Operatii suplimentare:

 

· Schimbati uleiul de amortizor

 

· Schimbati lichidul de racire

 

· Reglati jocul la supape

 

· Demontati/curatiti/remontati carburatoarele

 

· Montati cauciucuri noi (daca e cazul)

 

· Multe dintre aceste operatii de intretinere pot intimida persoanele care nu prea au facut mare lucru la motociclete. E ok. Incepeti cu lucrurile simple si continuati cu lucruri mai complicate cand simtiti ca puteti. Sau gasiti prieteni care sunt mai experimentati si rugati-i sa va ajute.

 

· Daca nu ati pus motocicleta pe stative, verificati lunar presiunea in pneuri. E bine sa mutati motocicleta cate un pic in fiecare saptamana pentru a nu deforma pneurile.

 

· Curatiti punctele de rugine cu un smirghel foarte fin (pana dati de metal) si revopsiti zona cu culoare corespunzatoare. (Binenteles, asta nu se aplica si sistemului de franare.) Vopseaua nu prinde daca este frig afara, deci lasati vopsitul pana cand temperatura este peste 18 grade.

 

· Pentru a vopsi sistemul de evacuare, asigurati-va ca ati smirgheluit pana la metal curat si folosisit vopsele rezistente la temperaturi inalte, cum ar fi cele pentru sobe/seminee (se gasesc la magazinele de specialitate). Daca gasiti un decapant rezistent la temperaturi inalte, e bine sa-l utilizati inainte de a da primul strat de vopsea. (Sistemul de evacuare se incalzeste foarte tare si vopselele conventionale nu rezista).

 

· Vopsea de aceeasi culoare se gaseste la magazinele de specialitate

 

· Comandati bujii noi inainte de a pune motocicleta din nou in functiune. (Optional, dar de obicei ieftin – urmariti programul recomandat in manual)

 

Punerea motocicletei din nou in functiune

 

· Indepartati prelata

 

· Indepartati lacatele si lanturile

 

· Verificati/ajustati presiunea in pneuri

 

· Daca motocicleta e pe stativ/cric, dati-o jos cu grija

 

· Spalati motocicleta pentru a indeparta substantele de protectie a metalului (cosmoline/WD40/spray de lant)

 

· Montati bateria (curata si bine incarcata)

 

· Daca motocicleta are robinet de benzina, dati drumul la benzina. Daca robinetul are pozitiile ON/RES/PRI, puneti-l pe „PRI” timp de 20 secunde, apoi puneti-l pe „ON”. Daca robinetul are poztitiile ON/RES/OFF, puneti-l pe ON. Daca motocicleta are pompa de benzina, puneti contactul pe „RUN”.

 

· Indepartati pungile si elasticele folosite pentru a acoperi admisiile de aer, esapamentul si scurgerea de condens a filtrului de aer.

 

· Mutati motocicleta intr-o zona bine ventilata si porniti-o. Lasati-o sa mearga timp de 20 de minute, sau pana cand ventilatorul porneste de doua ori. (Atentie la gazele otravitoare de monoxid de carbon in spatiile inchise).

 

· Daca se poate, inchideti alimentarea cu benzina.

 

· Rugati un mecanic specializat sa refaca toate setarile

 

· Inainte de a consuma benzina din rezervor

 

· Daca ati pastrat motocicleta mai mult de doua luni, faceti un schimb de uleri. „Cee? Din nou?” veti spune. Da, este o idee buna. Uleiul ieftin pe care l-ati pus toama probabil ca a absorbit deseurile de combustie pe care celalalt ulei nu le-a curatat. De aceea ati folositi ulei ieftin, pentru a-l arunca. Folositi cel mai bun ulei de aceasta data. Nu trebuie sa mai schimbati si filtrul de ulei, dar reciclati vechiul ulei.

 

· Dupa ce ati consumat benzina din rezervor

 

· folositi un aditiv de benzina detergent (ex Techron) pentru cateva plinuri

 

· schimbati bujiile

 

· Bucurati-va de inceputul noului sezon.

 

De ce operatiile sunt in aceasta ordine?

 

· Primul pas este pregatirea. Acum faceti rost de cele necesare pentru ce urmeaza.

 

· Pasul al doilea este critic pentru ca motorul are nevoie de incalzire pentru schimbul de ulei, iar sistemul de alimentare trebuie sa fie stabilizat si cu rezervorul plin (pentru a preveni rugina din rezervor), iar un motor cald va elimina condensul din motor si ulei. Acesti pasi au fost combinati pentru ca se pot face laolalta, daca e respectata ordinea.

 

· Pasiul trei se face inainte de pasul patru doar pentru ca dupa ce uleiul e schimbat, motorul trebuie lasat sa mearga intr-o zona bine ventilata. Ceea ce inseamna mutarea motocicletei. Punerea motocicletei pe cric se putea face inainte de schimbul de ulei, dar apoi urma coborarea pentru mutare.

 

· Pasii de la patru la opt nu e neaparat sa fie facuti intr-o ordine anume, dar trebuie sa fie facuti dupa ce motorul a mers si cand inca e cald.

 

· Pasul noua este aici pentru ca din pasii anteriori se poate sa murdariti motocicleta cu ulei, si e bine sa lasati motocicleta sa se raceasca un pic inainte de spalare, pentru a nu va arde.

 

· Puteti argumenta ca pasul zece ar trebui sa fie inainte de pasul noua, deoarece puteti murdari motocicleta cu spray. Am pus pasul zece dupa pasul noua deoarece pasul noua curata motocicleta de sare si coroziuni, ceea ce trebuie facut inainte de a spraya partile de metal ale motocicletei. In caz contrar, doar veti proteja agentii corozivi.

 

In fine, de ce nu scot benzina din carburatoare:

 

Stabilizatorul de benzina va impiedica solidificarea benzinei. Vreau sa spun ca nu sunt garantii in viata, dar din experienta mea, produsul functioneaza. Cata vreme stabilizati benzina, de ce mai trebuie sa scurgeti carburatoarele? Nu stiu. Nu va facet griji, unii isi fac, dar nici unul nu a avut probleme – daca benzina este mai intai stabilizata.

 

Daca nu stabilizati benzina, atunci neaparat trebuie sa scoateti toata benzina din carburatoare. Daca scurgeti benzina doar din camera de nivel constant forta capilara poate retine benzina in carburator. Aceasta benzina va infunda carburatoarele, chiar daca rotiti motorul dupa aceea.

 

In orice caz, carburatorul poate functiona bine cu mazga asta pe fundul camerei de nivel constant cata vreme mazga nu stanjeneste miscarea plutitoarelor si nu infunda vre-un jigler. Plutitoarele vor fi doar un pic murdarite, dar vor functiona bine, dar daca pasajele stramte se infunda ... totul e terminat.

 

Nu exista alta metoda decat demontarea lor completa si spalarea cu solventi si aer comprimat. Deci cel mai important pas este de departa stabilizarea benzinei. Mai incolo nu prea mai conteaza daca scurgeti carburatoarele sau nu, deaoarece benzina stabilizata nu va face mazga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai dreq sa schimbam toata motocicleta cand iese din iarna asta :D)))))))))

zici ca sta vreo 20 de ani la pastrat...

 

terminati va ma baieti cu tot felul de prostii dastea ca asa ii faceti pe unii din noi care nu stiu sa isi cheltuie banii degeaba...sau sa mai strice si altceva

 

Apropo ..cauciucurile nu vi le imbracati sa le tineti si la temperatura constanta??? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, sincer, chiar aveti timp sa cititi ditamai polologhia?! Si daca da, cati va apucati sa faceti tot ce scrie acolo? Hai sa fim seriosi... In afara de a baga motoru' undeva inauntru, de a-i lasa rezervoru plin, bateria la caldura si cate o cheie din cand in cand pana la primavara nu face nimeni. Bine, tre' sa fii tampit sa te trezesti cu rotile dezumflate si sa le lasi asa sau sa n-o pui pe central, daca are.

In rest mi se par mofturi. Care aveti bani cazati-o intr-un service specializat si platiti-i pe baietii aia sa se ocupe de ea pana la primavara. Care nu, stati linistiti, daca executati minimul pe care l-am scris mai sus jucaria va va astepta pregatita de start in primavara.

Parerea mea de necunoscator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata87;

 

io iti multumesc pentru traducere si postare ( ti-a luat ceva timp...).

80% din ce scrie acolo e corect si prezinta o situatie ideala in care proprietarul e si mecanic ( sau macar e in stare sa inteleaga si sa execute tot ce scrie acolo ) sau are bani de un mecanic care sa-i faca toate alea.

poate daca aveam o agusta sau un harley ii faceam toate alea....

 

sti ce mi se pare cam bizar acolo ?

zice nenea ala ca e bine sa-i pui max. o lingurita de ulei in pistoane...pe deasupra !....pai uleiul ala nu o sa dispara, nu ?

inseamna ca la primavara cand pornesti motorul, va scoate un fum alb si dens datorat arderii uleiului ala.

pe de alta parte, cred ca primavara va porni foarte greu pentru ca benzina se va amesteca cu uleiul ala...

 

nu ma dau priceput ca nu sunt; dar zi-mi te rog ce crezi de chestia cu uleiul.

thx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata87;

 

io iti multumesc pentru traducere si postare ( ti-a luat ceva timp...).

80% din ce scrie acolo e corect si prezinta o situatie ideala in care proprietarul e si mecanic ( sau macar e in stare sa inteleaga si sa execute tot ce scrie acolo ) sau are bani de un mecanic care sa-i faca toate alea.

poate daca aveam o agusta sau un harley ii faceam toate alea....

 

sti ce mi se pare cam bizar acolo ?

zice nenea ala ca e bine sa-i pui max. o lingurita de ulei in pistoane...pe deasupra !....pai uleiul ala nu o sa dispara, nu ?

inseamna ca la primavara cand pornesti motorul, va scoate un fum alb si dens datorat arderii uleiului ala.

pe de alta parte, cred ca primavara va porni foarte greu pentru ca benzina se va amesteca cu uleiul ala...

 

nu ma dau priceput ca nu sunt; dar zi-mi te rog ce crezi de chestia cu uleiul.

thx.

 

nu stiu nici eu exact, eu doar am postat cartea pe care am gasit-o in speranta k va ajuta pe cineva. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru hibernarea motorului, trebuiesc facute cam asa:

 

1.- Bagat motorul intr-un spatiu inchis, ferit de umezeala.

2.- De introdus o carpa la toba de esapament, ca sa nu patrunda umezeala. Nu de tot .....

3.- Musai, de schimbat uleiul din motor. Se poate folosi un ulei ,,de doi bani" care se va schimba imediat la inceputul de sezon. Este crucial de facut asta, pentru ca la o perioada mare de stationare in ulei se decanteaza o gramada de porozitati ce vor fi supte de pompa de ulei si plimbate prin tot motorul. Sa stergeti bine magnetul din surubul busonului care da drumul la ulei din motor ! ....... care are

4.- Cine are rezervorul din tabla, face plinul - cine il are din plastic, il goleste de tot.

5.- Motorul trebuie suspendat pe cricul central. Cine nu are foloseste un stander. Cine nu are nici stander, nici cric central ... il lasa pe cricul lateral si o data la saptamana isi viziteaza mobra si o misca 0.5 metrii si are grija cand o depoziteaza iar sa nu mai calce cu aceeasi portiune de cauciuc. Cine are gumele praf si le va schima in primavara ..... o lasa dracu asa cum a apucat !

6.- Acumulatorul la cadurica. Daca nu, in primavara puneti redresorul pe el si ...... gata.

7.- Daca va vine pe chelie sa ii mai dati o cheie, cand si cand, trebuie sa scoateti motorul afara. Il lasati pornit pana ajunge la temperatura optima de functionare, il opriti si il lasati sa se raceasca tot afara. Nu-l bagati fiert inauntru, ca il bagati cu tot cu umezeala si condens.

8.- De preferat este sa folositi o husa de motor, sau un cearsaf, patura ...... contra praf.

9.- Motorul nu se depoziteaza cu noroiul de o palma pe el !!! (valabil, in special la enduro)

10.- Lantul de tractiune se va unge ... din bogatie.

 

Operatiunile astea dureaza cel mult 3 ore si aveti motorul pregatit pentru iarna .......... restul de operatiuni, ori sunt mofturi, ori intra in categoria ,,service". Fiecare si-l face cum vrea, cand vrea, cat vrea.

 

11.- FOARTE IMPORTANT !!! De reveion veniti la motor si cocniti un pahar de sampanie cu el, in semn de multumire pentru sezonul trecut !

 

Bafta ! :friends:

post-10224-1227877844_thumb.jpg

post-10224-1227877870_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata87;

 

io iti multumesc pentru traducere si postare ( ti-a luat ceva timp...).

80% din ce scrie acolo e corect si prezinta o situatie ideala in care proprietarul e si mecanic ( sau macar e in stare sa inteleaga si sa execute tot ce scrie acolo ) sau are bani de un mecanic care sa-i faca toate alea.

poate daca aveam o agusta sau un harley ii faceam toate alea....

 

sti ce mi se pare cam bizar acolo ?

zice nenea ala ca e bine sa-i pui max. o lingurita de ulei in pistoane...pe deasupra !....pai uleiul ala nu o sa dispara, nu ?

inseamna ca la primavara cand pornesti motorul, va scoate un fum alb si dens datorat arderii uleiului ala.

pe de alta parte, cred ca primavara va porni foarte greu pentru ca benzina se va amesteca cu uleiul ala...

 

nu ma dau priceput ca nu sunt; dar zi-mi te rog ce crezi de chestia cu uleiul.

thx.

Daca stii engleza, asta scrie in manualul motocicletei mele:

 

Cei pe care nu ii intereseaza subiectul, implicit propriile motoare, ar trebui sa se abtina.

post-2296-1227888470_thumb.jpg

Editat de Sher
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru hibernarea motorului, trebuiesc facute cam asa:

 

1.- Bagat motorul intr-un spatiu inchis, ferit de umezeala.

2.- De introdus o carpa la toba de esapament, ca sa nu patrunda umezeala. Nu de tot .....

3.- Musai, de schimbat uleiul din motor. Se poate folosi un ulei ,,de doi bani" care se va schimba imediat la inceputul de sezon. Este crucial de facut asta, pentru ca la o perioada mare de stationare in ulei se decanteaza o gramada de porozitati ce vor fi supte de pompa de ulei si plimbate prin tot motorul. Sa stergeti bine magnetul din surubul busonului care da drumul la ulei din motor ! ....... care are

4.- Cine are rezervorul din tabla, face plinul - cine il are din plastic, il goleste de tot.

5.- Motorul trebuie suspendat pe cricul central. Cine nu are foloseste un stander. Cine nu are nici stander, nici cric central ... il lasa pe cricul lateral si o data la saptamana isi viziteaza mobra si o misca 0.5 metrii si are grija cand o depoziteaza iar sa nu mai calce cu aceeasi portiune de cauciuc. Cine are gumele praf si le va schima in primavara ..... o lasa dracu asa cum a apucat !

6.- Acumulatorul la cadurica. Daca nu, in primavara puneti redresorul pe el si ...... gata.

7.- Daca va vine pe chelie sa ii mai dati o cheie, cand si cand, trebuie sa scoateti motorul afara. Il lasati pornit pana ajunge la temperatura optima de functionare, il opriti si il lasati sa se raceasca tot afara. Nu-l bagati fiert inauntru, ca il bagati cu tot cu umezeala si condens.

8.- De preferat este sa folositi o husa de motor, sau un cearsaf, patura ...... contra praf.

9.- Motorul nu se depoziteaza cu noroiul de o palma pe el !!! (valabil, in special la enduro)

10.- Lantul de tractiune se va unge ... din bogatie.

 

Operatiunile astea dureaza cel mult 3 ore si aveti motorul pregatit pentru iarna .......... restul de operatiuni, ori sunt mofturi, ori intra in categoria ,,service". Fiecare si-l face cum vrea, cand vrea, cat vrea.

 

11.- FOARTE IMPORTANT !!! De reveion veniti la motor si cocniti un pahar de sampanie cu el, in semn de multumire pentru sezonul trecut !

 

Bafta ! :friends:

[/quote

 

eu zic sa facem altceva petrica.....sa aduc si eu motoru langa al tau sa faca "curvasaraie" :P)) sa nu se plictiseasca motoarele pe timpul iernii.....asta in cazul in care nu esti gelos:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P , micuta motoreta care se va naste la primavara, ce culoare va avea???...albastru cu negru?? :moto: cu roti de enduro pe spate si de vitezana pe fata!!!!

Bafta :friends:

 

Va fi un KTM cu motor 4 in linie ! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus stabilizator+facut plinul. sters cu o carpa usor imbibata cu WD40. sta sub balcoane, direct nu o sa pice ploaie sa zapada, sub prelata. deocamdata atat. are 1500km facut cu uleiul curent. in primavara schimb uleiul si filtru ulei, le am deja.

 

stabilizator se gaseste la Lukoil-ul dintre Cora si mall (militari), vis-a-vis de benzinaria Mol. 20RON, 236ml ce ajung la 80L benzina.

 

FuelStabilizerSTP.jpg

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu lasi rezervorul 1/2. De preferabil plin si de preferat sa se arunce benzina daca a stat o perioada mai mare. E bun si aditivul de benzina.

 

P.S. METODA DE SEZON: "PITROCIREA" ca la varza :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne trimiti si noua prin posta, ca aici in Maramures nu exista asa ceva. :laugh:

 

vb cu userul lombardia, de la Sibiu, a adus mai mult din Italia.

acuma nu stiu daca trimite prin posta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am si io o intrebare:

daca motoreta mea este cazata intr-un spatiu in care temperatura nu scade sub 10 grade iar umiditatea se pastreaza constant in jurul valorii de 60-65%, mai e nevoie sa-i infund esapamentul ?

Editat de al_m_bus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...