Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Parerea mea e ca pornirea "usoara"tine de reglajul amestecului in carb.calitatea benzinei, abujiei si nu in ultimul rand reglajul si calitatea magnetoului sau dinamului. E o problema cu motoarele in 2T fara avans centrifugal. La avans 0 sar putea ca motorul sa nu stie in ce parte sa o ia,poate porni invers. La un avans mare fuge intra patra dar distrugi rulmentii sau ambielajul, la unul mic, trage mai bine in a treia dar nu fuge.Un reglaj optim nu poti sa il faci perfect in sistem metric ,adica 2,5 /2,7 inainte de PMS,sau in functie de fiecare tip de moto. Eu am un 56 cu magnetou de Minsk si totdeauna ii fac reglajul pe sosea. Opresc ,reglez,pornesc,continui pana obtin rezultatul scontat.Asta se intampla o data pe an.Toate acestea sunt in functie de uzura motorului. Sunt prea multe variabile la motoarele in 2T ca sa poti spune ca l-ai reglat perfect.

 

Normal ca daca este reglajul carburatorului facut bine porneste mai usor. Ideea era sa stiu la un reglaj bun al carburatorului, la ce avans porneste cel mai usor, si daca la avans mai mic se simte ca ar trage mai bine la turatii joase. Spun asta pentru a sti de unde sa incep cu softul pentru curbele de avans. Practic imi trebuie avansul initial minim pentru pornire, pe urma urmeaza trasarea curbei in functie de turatie. Ca daca nu este ales bine avansul initial (in grade), pe urma modificand-ul, se duce si curba optima a avansului aiurea, si nu am facut nimic.!

E bine de stiut si metric, ca pe urma se face un cerc (sector de cerc gradat) si cu bunavointa cuiva il transform in grade.

 

Editat de gotronic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in cartea de intretinere a IJ-ului distanta pistonului inainte de PMS cind se deschid platinele este de 2-2,6mm la ij cu doua pistoane si 3,5-4mm la ij cu un piston.

Mesaj completat

in cartea de intretinere a IJ-ului distanta pistonului inainte de PMS cind se deschid platinele este de 2-2,6mm la ij cu doua pistoane si 3,5-4mm la ij cu un piston.Personal am pus , cu unele modificari pentru prindere, la un ij 56 magnetou cu aprindere de scuter Minareli care produce curent pentru becuri si aprindere electronica.Aprinderea este reglata ca mai sus si porneste la prima pedala si se tureaza in gol si in sarcina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele cu avans fix, este ales un avans de aprindere, care sa satisfaca atat pornirea cat si regimurile de turatii medii (sau spre maxim la motoarele mici). Se simte o diferenta enorma (se simtea pe timpuri) intre motoarele de MZ si Simson cu avans centrifugal si restul motoarelor fara avans (Jawa, Ij, CZ). Aveau si alt sunet placut la demaraj (nu mornaiau). Puteai sa mergi frumos daca nu accelerai la maxim, atunci pe langa faptul ca nu eveai demarajul proportional cu maneta acceleratiei simteai si cum vine in nas cateodata plus vibra toata mai tare. Asta o stiu si eu de la Mobra si Hoinar. Daca acceleram progresiv cu turatia mergea OK, ori de acceleram la maxim brusc acceleratia era minima sau mai mica. Avansul prea mare la turatii joase era bun la sarcini mici (simula avansul vacumatic). :baldy: In schimb daca reglam de la 1mm la 1,1 mm avansul, fugea de mama focului, in schimb aveam un gol mai mare de cuplu la turatii mici. :D

Mesaj completat

....m-ar interesa și pe mine o aprindere ptr Jupiter 4, am văzut undeva pe Youtube, varianta cu un singur senzor, camă dublă, comandă pe bobină dublă (se pot comanda 2 bobine din același modul, adik intensitateax2?)

Mi se pare mult mai fiabilă, te scapă de nevoia de a cala aprinderea separat pe cei doi cilindri, cuplajul e deja la 180.

E nevoie să trimit un platou sau pot adapta la locul faptei senzorul?

 

 

...urmează să revitalizez Jupiter-ul 4, cu ataș, care stă cuminte în garaj de 7 ani ... :) șurubărealăăăăă!

 

Iar am scris o "gramada" si cand sa dau preview, s-a dus, postasem si niste poze, asa ca va trimit la postarea de mai jos. Se poate si cu o bucsa un senzor si o aprindere.! Conditia ar fi sa fie primarele bobinelor peste 3,4Ohmi in paralel sau 1,3 in serie (bobine de Tico, simulare bobina yumostatica). Avantaje ar fi ca este mai ieftina solutia dar mai scumpa bobina de inductie jumostatica (daca este de calitate). Dezavantaje, nu poti avea reglajul perfect simetric la cele doua pistoane. Oricum merge muult mai bine decat cu platini, in plus nu se mai deregleaza sau uzeaza nimic pe acolo, deci s-a scapat de-o grija.! (cu insistenta, se poate regla poate si perfect simetric prin reasezarea bucsei in locas sau rotirea cu 180 grade)

/index.php?...t&p=2769931

Mesaj completat

In postarea de mai sus, sunt bucse "duble" (cele subtiri la mijloc) pentru un singur senzor si o aprindere cat si bucse pentru 2 aprinderi si doi senzori. Pozele cu platoul de IJ Jupiter 4 sunt si ele de doua feluri, cu unul sau doi senzori, respectiv cu o aprindere sau cu doua aprinderi. Cred ca este una si pentru o Planeta 5 cu un senzor si bucsa normala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor de Yamaha xs400,e tot 2 in linie,doar ca lantul e pe partea stanga,dar se poate rezolva usor.

 

super, am si gasit pe cineva care detine un motor de genul de vanzare...

daca se bate palma ma apuc de treaba. este cineva care a mai facut schimbari de genul etc. sa ii dau mecanicului niste idei/sugestii cum sa faca adaptarea. el crede ca ar fi roata din spate de inversat si apoi vede ce si cum ( inca nu a facut asa lucrare ), orice sfaturi/idei/sugestii pentru adaptarea altui motor in acel cadru sunt binevenite, mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Toni, pe unde o sa faci tu turul tarii cu un motor neomologat?

Daca ii faci omologarea sa bagi aici detalii cit si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s a discutat aici

 

si eu am in vedere acelas tip de proiect dar nu i am dat drumul inca

 

pastram legatura

 

Mesaj completat

s a discutat aici

Buna natiune

 

M-am apucat de reconditionarea Ij-lui lui bunicumio. E vorba de un Jupiter 3 cu ataj. O data ce a fost desfacut motorul unul din pistoane era varza, celalalt avea uzaj, ambelajul avand un joc de numa cam tot de lepadat...

 

Dupa ce au fost investite 3 saptamani de lucru pe furca,aripi si unele din ornamente, nu as dori sa o las balta. Intrebarea e, daca a mai montat cineva alta motorizare pe asa cadru...

 

Intrebarea de baraj este, cam ce motor ar incapea in acel cadru si ar fi usor de adaptat. Doresc sa il folosec la final cu ataj cu tot si sa fie fiabil la drum lung (turul Romaniei in plan in vara asta). Din aceasta cauza as cauta ceva de minim 400ccm, distributie pe partea dreapta si fiabil la drum lung.

 

 

 

 

si eu am in vedere acelas tip de proiect dar nu i am dat drumul inca

 

pastram legatura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Toni, pe unde o sa faci tu turul tarii cu un motor neomologat?

Daca ii faci omologarea sa bagi aici detalii cit si cum

 

 

va fi omologat totul, trecut pe numele meu, rar etc...

de asta ma si zbat acuma sa dau de un motor si adaptare cum trebe, sa ma tina, omologarea e cea mai mica problema in cazul meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

diodele si releul de incarcare nu au nici o legatura.

Cele 3 faze ale alternatorului se leaga la bornele puntii de diode, de acolo iese un fir cu + care merge la baterie. pt - diodele de prind pe cadru. releul se leaga clasic, pe partea de excitatie a alternatorului. doar ffirul martor - care vine la releu prin contact face oarecum o legatura intre sectiuni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Serios? :bounce:

ÂŞi atunci de unde o să Âştie domniÂşoara RA220 cu urmează să fie străpunsă cu curent ? :laugh:

 

Legi un crac de masă al releului în acelaÂşi loc cu borna de minus a punții redresoare. La borna B+a releului aduci fir din contact iar de la borna DF duci la cărbunele (peria) rotorului. Dacă ai Âşi fir comparator ce pleacă din miezul releului îl legi direct pe borna bateriei.

 

Mi-e lene să-ți fac o schemă, dar te descurci tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pic de ajutor daca se poate...

 

Am un IZH de 350. Incet l-am readus la viata (din starea precedenta de fier vechi). Problema e cauciucurile si camerele.

 

Dimensiunile sunt (cel putin asa scrie pe cauciuc in sine): 80-484 / 3.25 - 19 / 68 pr -4

 

La furnizorii de profil unde am intrebat (in zona Cluj), au spus ca astea sunt dimensiuni pe ceva standard vechi rusesc, si nu cunosc corespondeta de marime la ceva din zilele noastre.

 

Poate aveti voi vreo idee? Pe moment e nevoie de 3 cauciucuri, cu tot cu camera. Nu trebuie super-marca, acest motor mai are mult de umblat prin atelier si vopsitorie pana o sa fie folosit la justa ei valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pic de ajutor daca se poate...

 

Am un IZH de 350. Incet l-am readus la viata (din starea precedenta de fier vechi). Problema e cauciucurile si camerele.

 

Dimensiunile sunt (cel putin asa scrie pe cauciuc in sine): 80-484 / 3.25 - 19 / 68 pr -4

 

La furnizorii de profil unde am intrebat (in zona Cluj), au spus ca astea sunt dimensiuni pe ceva standard vechi rusesc, si nu cunosc corespondeta de marime la ceva din zilele noastre.

 

Poate aveti voi vreo idee? Pe moment e nevoie de 3 cauciucuri, cu tot cu camera. Nu trebuie super-marca, acest motor mai are mult de umblat prin atelier si vopsitorie pana o sa fie folosit la justa ei valoare.

 

 

 

115 lei cauciuc cu camerea 375/19 care merge la ij fara probleme.

325/19 sau 350/19 greu de gasit, dar 375/19 merge perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dany_Oldmoto - 115 lei cauciuc cu camera? Si cum facem sa ajunga in Cluj, 3 seturi, daca se poate IERI?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Apar si eu cu Jupiter-ul meu -3. doar poate ma puteti ajuta cu o informatie. Unde gasesc sa cumpar si eu rulmentii de furca ca nu gases nicaieri. si vreau eu cu bunicuta mea. Multamesc de citire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Original vine cu bile vărsate.

Caut şi eu să fac adaptări.

Se pare că la partea superioară, capacul este unitar cu jumătatea rulmentului.

Oricum, dacă ţi-e mai la îndemînă, caută rulmenţi următorul cod:

 

81106 - rulment de sarcină axială, cu role cilindrice, mici şi multe: Teoretic forţa se împarte prin multe puncte de contact, de o suprafaţă mai mare. Rezultă uzură redusă şi viaţă mai lungă;

 

71906 - rulment de sarcină radial-axială cu bile pe un rînd. Teoretic ar trebui să semene perfect cu cei originali, rulment demontabil, cu coroniţă, cu coliviile într-o oarecare formă "S"; mi s-ar părea cei mai adecvaţi;

 

51106 - rulment de sarcină axială, cu bile sferice (coroniţă).

 

Toţi rulmenţii au dimensiunile: interior - 30, exterior - 47, înălţime 11, 9, respectiv 11.

 

Personal caut dimensiunea 51106 a cărui coroniţă vreau să o pun pe coliviiile originale.

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult. sa vad ca gasesc. ini9tial aveam bilute cred ca lafel am sa procedez si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...