Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

pai capacele alea trebuie sa intre fortat atunci cand le montezi nu sa cada singure in locasul lor.

am si eu cateva capace de la alte motoare care intra ft usor acolo dar nu le-am pus....am cautat capace care au intrat fortat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am mai avansat putin cu demontatul, pun cateva poze.

 

Arcul de la mecanismul de pornire nu pare pe pozitia lui, asa l am gasit si cred ca ar putea fi cauza blocari ocazionale, in schimb dintii semilunei arata foarte bine, nu au semne de uzura, dar axul acesteea are ceva joc.

 

Am gasit sparta o bucata din cilindru chiuloasei sau cum se numeste, in partea de jos, se vede in foto. Poate fi si asta cauza zgomotelor daca sa dus prin motor.

 

Pana aici a fost simplu, acum vin intrebarile:

 

1. Cum slabesc lantul din foto ca sa il pot da jos sa demontez si restul?

 

2. Trebuie demontat tot si din stanga unde este lantul si din partea cu generatorul pentru a putea deschide motorul?

 

3. La ce trebuie sa fiu atent cand il deschid, sare, pica ceva, arculete etc?

 

4. Ce se schimba de obicei la acest tip de motor daca tot il desfac?

 

 

Multumesc anticipat si ma bazez pe voi pentru a duce treaba la bun sfarsit!

post-59632-0-96984100-1369507873_thumb.jpg

post-59632-0-13798500-1369507881_thumb.jpg

post-59632-0-15156600-1369507890_thumb.jpg

post-59632-0-15653100-1369507896_thumb.jpg

post-59632-0-21644800-1369507902_thumb.jpg

Editat de shadow_deen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul nu se slabeste...se scoate impreuna cu pinionul mic si cu oala de ambreiaj, ca sa le poti scoate .....la pinionul mic desurubezi surubul cu care e prins pe ambielaj, la un moment dat o sa opuna rezistenta din nou ....nu te speria ca nu se blocheaza nimic...atunci depreseaza pinionul de pe ambielaj.

 

la oala de ambreiaj trebuie mai intai sa dai capacul jos pe urma discurile de ambreiaj si ultima e oala care e si ea prinsa pe ax cu o piulita....se demonteaza usor daca ai scule.

 

nu e ca la mobra cu multe arcuri ...indicat ar fi ca inainte sa deschizi carterele sa duci cutia de viteze pe liber intre a-1-a si a-2-a. si la montaj tot asa sa fie. oricum are semne din fabrica nu ai ce sa gresesti.

 

de regula schimbi cam tot ce e uzat.

spor.



hai ca am umblat si eu la unul din motoare....tot un jupiter 3 si am facut cateva poze.

 

ca sa poti demonta si monta la loc pinionul si tamburul interior de la oala de ambreiaj mai usor si sa poti strange piulita si surubul la forta optima iti trebuie 2 instrumente mai aparte....home made.

 

vezi in poza.

post-15361-0-55217600-1369556912_thumb.jpgpost-15361-0-78251800-1369557143_thumb.jpgpost-15361-0-92218500-1369557288_thumb.jpg

 

la oala de ambreiaj piulita se desface in sens invers decat in mod normal....spre dreapta.

post-15361-0-47022400-1369557560_thumb.jpgpost-15361-0-07976600-1369557723_thumb.jpgpost-15361-0-93253600-1369557896_thumb.jpg

 

presa pt a demonta capacele de la ambielaje...

post-15361-0-26938600-1369558152_thumb.jpg

 

poti pune rulmenti cu bile cilindrice in locul celor uzati cu bile sferice.

post-15361-0-06576700-1369558522_thumb.jpg

 

spor la surubarit.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru poze! Deocamdata am amanat pana maine continuarea pt ca am intalnit un posesor de Ij din apropiere si zice ca ij ul are un zgomot aparte la relanti si e posibil sa ma fi speriat degeaba, sa nu aiba nimic. Eu nu am mai auzit alt motor de ij functionand sa imi dau seama. O sa il asamblez diseara sa vina sa auda si o sa vedem ce zice si el. Ma ingrijoreaza si bucata lipsa din camasa pistonului, sa nu fie inauntru.

Instrumentele speciale e posibil sa le am in atas, e plin cu piese de ij (asa l am cumparat)

Posesorul de Ij nu a mai binevoit sa vina si am revenit de unde am plecat.

 

Am mai intrebat in stanga si in dreapta si am hotarat sa schimb mai intai piesa sparta (camasa pistonului dreapta) de fapt trebuiesc schimbate amandoua banuiesc.

 

M-am mai gandit sa nu bata fusta pistonului in zona de jos unde nu mai are pe ce se sprijini, asa ca am demontat din nou si am masurat ochiometric jocul pistonului in cilindru in partea de jos. Intradevar cel din dreapta are joc ceva mai mare decat cel din stanga si.... sunt un pic diferite.... adica pistonul din stanga pare mai gros, mai solid, pistonul din dreapta este mai firav si cred ca si mai usor (nu le am cantarit)

 

Alta diferenta intre cele doua ''jumatati'' ale motorului: O fereastra de pe camasa este mai mare in jumatatea stanga decat in jumatatea dreapta.


Se vede foarte bine in pozele cu cilindrii individuali.

 

 

In concluzie cumpar set motor sau macar cilindrii intregi sa fac proba inainte sa desfac tot motorul.

post-59632-0-96634400-1369675980_thumb.jpg

post-59632-0-27861000-1369675990_thumb.jpg

post-59632-0-48877700-1369675997_thumb.jpg

Editat de shadow_deen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supăra că te întreb, dar tu ce vrei să faci cu acest motor? Să-l restaurezi deoarece eşti legat de el d.p.v. sentimental sau vrei să-l foloseşti zi de zi? Întreb acest lucru deoarece eu (şi pariez că încă vreo 99% din utilizatorii acestui forum) consider(ă) acest tip de motor de IJ Jupiter 3 ca fiind cel mai nenorocit motor fabricat vreodată pe lumea asta. Problema e că vei investi în set motor, rulmenţi, simeringuri, probabil releu de încărcare sau rotor, probabil şi în ambielaje, iar rezultatul va fi satisfăcător vreo 1000 km (cu indulgenţă). Eu personal cred că această motocicletă merită restaurată doar pentru a ne aduce aminte de istorie, dar nu pentru a o porni. Nu vreau să te descurajez dar şi eu am avut în posesie trei astfel de agregate, iar dacă vrei dau şi detalii, dar concluzia e aceeaşi: NU MERITĂ TIMPUL ŞI BANII PE CARE-I POŢI PIERDE REPARÂNDU-L!

P.S. Nu e mare lucru de desfăcut şi reasamblat motorul, dar cam orice vei face sau oricât de tare vei strânge volanta dintre ambielaje, aceasta tot se va deplasa într-o parte sau alta cu timpul. Aceasta a fost boala la Jupiter 3 încă de când a ieşit din fabrică. În plus dacă are joc la bielă şi nu o repari, nu vei putea regla aprinderea ca la carte nici într-o mie de ani. Dacă vrei să funcţioneze corect, aprinderea la cei doi cilindri trebuie reglată să fie exact la fel, ceea ce cu jocuri e cam greu.



0485f0ed8190.jpg

 

 

 

 

 

 

http://mototehnik.blogspot.ro/

Cineva chiar nu a avut ce face în timpul liber pare-se... Dar nu comentez prea tare, aşa evoluează oamenii, încercând.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la toti ne e greu....jupiterul ,3, 4, 5, nu e bau-bau, dar depinde din ce unghi privim problema si cat de mult ne implicam s-o rezolvam.

 

o sa treaca cu siguranta mult timp si o sa se cheltuiasca ceva banuti pana intelegem fiecare dintre noi ''ideea''....conceptul...cum au fost construite si pt ce....pana atunci e doar un fier prost facut si la repezeala care nu aduce nimic bun si nici o satisfactie nimanui.

 

faptul ca cineva undeva se mai bucura de motoarele astea vechi si depasite, zi de zi, e doar o pura intamplare si a avut norocul sa-l gaseasca pe cel mai bun din gramada de fier vechi, nicidecum ca a invatat cum sa-l repare atunci cand trebuie si cat trebuie.

 

batranii nostri in anii '70-'80 toceau cauciucuri la greu.....nu taste, si nu aveau la dispozitie minunile tehnologice de azi, dar cine sa mai aiba acum timp si rabdare de a invata secretele unei meserii.....plm.

 

orice motor e prost facut atunci cand te lasa pe marginea drumului, indiferent de cine e facut el, din cate stiu eu nu s-a fabricat motorul care nu necesita intretinere, un schimb de ulei de filtre de reglaje si care sa fie exploatat de toti posesorii asa cum vor ei fara sa se strice sau sa aiba o nevoie cat de mica de intretinere sau reparatii.

 

sunt carti....manuale ''horror'' le zic eu, in care sunt chiar si desene ce explica in detaliu toate chichitele si tehnicile woodoo de reparatii si intretinere pt astfel de motoare. dar cin' sa aiba timp de asa ceva? e mai usor....mai la indemana sa le aruncam.....d-ale do'mle draqu ca's proaste.

 

hai s'aveti o zi buna.....si spor la surubareala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu am permis pentru categoria A deocamdata dar sunt pasionat de mecanica si de mirosul de benzina... Imi plac lucrurile vechi, masini, motoare, etc.

 

Imi place sa mesteresc, daca o sa am o motoreta care sa merite inveatitia pentru permis o sa il iau. Pentru mobra cu care am inceput, am considerat ca nu merita efortul. Poate pentru ij o sa merite, pentru o plimbare duminica.

 

Am masina pentru deplasarea de zi cu zi.

 

Ps: nu pot sa arunc un motor care porneste, chiar daca troncane incredibil, o sa fac tot ce pot sa il repar chiar daca asta implica sa rog de ex pe burg_man sa il iau cand are timp sa il desfacem impreuna, chiar contra-cost.

 

Astazi iau clilidrii si pistoanele sa le mai vada 2 mecanici sa.imi spuna daca e posibil ca zgomotul sa fie de la fusta pistonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un mecanic nu are SDV-urile necesare. Cel mai bine, mergi sa-ti masoare setul la un atelier specializat in alezari/honuiri. Cat priveste ambielajul (cel cu doua biele), am inteles si eu de la colegi ca in timp se dezechilibreaza. Trebuie sa gasesti o solutie sa-l ''intepenesti'' bine. Axul intra fretat pe maneton. Se pare ca nu au fost bine calculate cotele sau materialele folosite nu au fost tratate corespunzator. Solutia ar fi sa faci tu un bolt tratat (masurat in asa fel incat presat sa nu se mai deplaseze). Ma gandesc, ca alta solutie (nu este ''inginereasca''), ar fi doua/trei puncte de sudura la maneton/ax, astfel impiedicand deplasarea axului in maneton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un Jupiter 5 motor oarecum identic cu al tau. L-am luat cu 4 mil. si am bagat in el ~ 22mil. in 2-3 ani. Toate piesele din motor noi : ambielaje, cilindrii, pistoane 2-3 seturi, chiuloase, segmenti 2-3 seturi, garnituri, carburatoare, aprinderi electronice, clasice 4-5 seturi..etc...etc. Dupa aia parte de estetica, cauciucuri, tobe...nici nu mai stiu. Stii citi km. am facut cu el ?...200km si dintre astia jumate au fost intr-un piston :) A mers bine la inceput pina cind ambelajele s-au descentrat cumva unul fata de altul sau si-au facut joc in volanta aia, nu stiu, pentru ca nu mai puteam regla avansul la fel la ambii cilindrii. Am vorbit si eu oameni mai priceputi ca mine si se pare ca au fost unii care chiar au sudat ambielajele intre ele sa poata si ei merge cumva. Intr-ul final l-am vandut si mi-am luat un IJ 56 cu care m-am plimbat in 3 luni mai mult decit cu Jupiterul in 3 ani.Asta am patit eu, nu e obligatoriu ca si tu sa faci la fel dar este foarte probabil. Nu vreau sa ponegresc aceste motoare, probabil ca batrinii mergeau cu ele prin anii '70 dar multe erau noi atunci si aveau piese mult mai calitative decit noi. In rest Jupiterul 3 mi se pare o motocicleta frumoasa mi-ar place la maxim una cu atas. Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca e problema cu ambielajul care se descentreaza, daca nu o sa gasesc o solutie o sa ii dau cateva puncte de sudura. Am un sudor foarte bun care poate face aproape orice. Daca asa se rezolva problema cu descentratul care e cea mai grava... restul problemelor sunt simple, chiuloase pistoane etc.

 

Tind sa cred ca nu este din ambielaj la mine pt ca unul dintre pistoane are joc in partea de jos in cilindru 2mm, la celalalt nici nu se observa cu ochiul liber jocul sau coeficentul de dilatare.

 

Nu ar avea de ce sa imi para rau daca cumpar cilindrii pentru ca obligat trebuie schimbati pt ca unul e spart si daca nu e de acolo o sa ma orientez catre ambielaj.

 

Ar fi fost ideal sa am un cilindru macar de proba si cu cel bun al meu sa il.pornesc o data sa vad daca mai se aude.

 

Am sunat la nr de mai sus, nu raspunde nimeni momentan.

 

Am vorbit la telefon, se pare ca motorul de vânzare este de planeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se vb de volanta care uneste cele doua ambielaje...la aia nu numai ca nu trebuie sudata dar nici nu ai cum s-o sudezi de ambielaje.

ambielajele nu se sudeaza.....se repara.

Un mecanic nu are SDV-urile necesare. Cel mai bine, mergi sa-ti masoare setul la un atelier specializat in alezari/honuiri. Cat priveste ambielajul (cel cu doua biele), am inteles si eu de la colegi ca in timp se dezechilibreaza. Trebuie sa gasesti o solutie sa-l ''intepenesti'' bine. Axul intra fretat pe maneton. Se pare ca nu au fost bine calculate cotele sau materialele folosite nu au fost tratate corespunzator. Solutia ar fi sa faci tu un bolt tratat (masurat in asa fel incat presat sa nu se mai deplaseze). Ma gandesc, ca alta solutie (nu este ''inginereasca''), ar fi doua/trei puncte de sudura la maneton/ax, astfel impiedicand deplasarea axului in maneton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi pare rau ca ti-o spun....dar ai mers mult la investitia pe care ai facut-o...nici nu trebuia sa pleci de pe loc cu el.

stau asa si ma intreb de ce oare Mongolezii aia (un popor nomad dealtfel) sunt cei mai buni calareti din lume??? pt ca au devenit una cu El.....calul.

la alte popoare....Japonezi de ex....se aplica invers varianta...construirea unei motociclete ca sa devina una cu pilotul.

daca nu intelegi de ce tuseste calul sau da din cap....nici nu tre sa te obosesti sa te mai urci in sa.

spor.

am bagat in el ~ 22mil. in 2-3 ani. Toate piesele din motor noi : Stii citi km. am facut cu el ?...200km si dintre astia jumate au fost intr-un piston :)

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva nevoie de un ij jupiter 100 % original neumblat in motor cu 10500 km ? Moto este in stare foarte buna , are acte pretul ar fi in jur de 300 euro , se mai negociaza sau schimb cu un scuter. Daca intereseaza pe cineva dau nr de telefon al proprietarului.Moto este in jud Arges.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu reușesc sa gasesc pe nicaieri nici macar un cilindru. Se mai potriveste de la atceva?

 

Am dat astazi o gramada de telefoane. Stau cy motorul desfacut si nu stiu ce sa fac, sa ma apuc sa demontez alte elemente sa le pregatesc pentru vopsit, sa nu ma apuc... pana nu fac motorul nu imi vine sa fac altceva la ea... nici pofta de mancare nu am

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se potriveşte de la Jupiter 4 cel puţin. De la Jupiter 5 nu ştiu dacă e compatibil dar ai şanse foarte mari să potrivească.

 

P.S. pentru Burg_man. Păcat că manifeşti sarcasm faţă de mine şi johnny_75 doar pentru că opinia noastră diferă de a ta. Eu de exemplu am împins nenorocitul de Jupiter 3 vreo 12 km până acasă pentru că s-a deplasat volanta, iar asta după ce făcusem cu el în jur de 100 km de la recondiţionare ca la carte. Culmea asta se întâmpla în 1995 când în România era vedetă IBM 486 iar de internet se vorbea ca despre OZN, aşa că te rog plimbă-ţi scuterul Suzuki Burgman spre alte comentarii şi nu cataloga colegii de forum ca fiind nişte bătători de taste care nu au văzut cum arată o carte tehnică.

Să fi iubit şi sper să nu-mi răspunzi la acest topic pentru a nu "deraia" de la subiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gasesc dar nu mai e cazul. La mine e spart cilindrul in partea de jos.

 

Am descoperit cauza zgomotului cu ajutorul lui burg_man caruia vreau sa ii multumesc pe aceasta cale si sa ii urez drum bun! Erau rulmenții de la ambielaj semiblocati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un singur amendament: nu cilindrul îți e spart, ci pistonul (fusta acestuia, mai exact).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea IJ-ului mea scrie la anvelope 205 pe 19. Am ceva gume 350\19 si 325\19. Sunt cam nelamurit cu 205 asta . Ce ar trebui pas pe janta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...