Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Ca sa mearga foarte greu, un rulment bun se monteaza astfel incat sa stea tensionat, inelul interior sa fie usor decalat axial fata de inelul exterior, iar bilele vor sa mearga "pe cant" nu pe calea de rulare. Decalarea aia nici nu se vede cu ochiul liber.

 

Suncile de la ambielaj stiu sa frece si de semicartere, de exemplu daca ambielajul nu a fost presat cat trebuie si este 1mm prea cracanat, apoi chiar nu are loc intre semicartere, freaca, nu are cum sa isi exprime neputinta altfel. De aia inainte de montat ambielajul, trebuie inspectat, masurat cu sublerul. Trebuie comparate piesele noi cu piesele vechi cu care a mers, ce facem daca un bolt maneton l-a facut chinezul cu 1mm mai lung? Toata lumea stie ca IJ-ul merge cu tolerante si se culca pe o ureche, doar ca tolerantele la un moment se aduna si scoate pisica capul.

 

Cand se inchid semicarterele, trebuie sa poti invarti ambielajul usor cu mana impingand de bielete, cutia la neutral, ca sa avem cate un CTC la fiecare pas si sa nu dam vina la sfarsit pe pistoane, carburi si vopsea. Sa ne gandim ca la relanti exploziile sunt cele mai slabe, trebuie sa tina doar motorul in rotatie adica sa invinga frecarile, care fiind de rostogolire, trebuie sa fie infime.

 

Spor la diagnosticare, din poze nu se vede NIMIC.


» Post actualizat in 07 Feb 2016 19:02

Un prieten nu a reusit sa porneasca 1 saptamana de i-au iesit peri albi, la nervi a mers la OMV si a luat 1l de benzina, a pronit la prima pedala. Dupa aia zice ca el a cumparat nustiu ce benzina de nustiu unde, nu avea compusi volatili cat sa ia scanteia :-)) Altul abia a ajuns acasa si a zis ca s-a stricat aprinderea, pana a vazut in portofel bonul de benzinarie cu 7l de motorina :-))

 

Think out of the box, daca pe calea normala nu ai ajuns niciunde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un prieten de-al meu are o vorbă şi-i cam dau dreptate: "Cred că am evoluat suficient de mult încât să pierd vremea cu prostii şi nici timpul nu-mi prea permite asta. Te apuci să faci "experimente" doar dacă ştii ce faci şi nu trebuie să ceri ajutorul nimănui"

 

Concluzie: în materie de hobby (cum e motociclismul de exemplu) când raportul insatisfacţie/satisfacţie este mai mare de 1, atunci abandonez momentan proiectul şi nu pierd şi mai mult timp/bani/nervi pentru ajunge la acelaşi rezultat, adică nesatisfăcător.

Cei care susţin în continuare că merită făcut, n-au decât să se apuce de treabă şi să-l facă.

P.S. Nu zic să faci la fel, dar ca şi curiozitate, în urmă cu vreo 20-25 ani, un prieten a pus două carburatoare (cred că de CZ), câte unul pentru fiecare cilindru. Nu a mai avut în veci probleme cu flanşele şi aerul fals pe sub cilindri. Chestia e că ăla chiar se pricepea şi făcuse şi un motor de doi cilindri din două motoare de Mobra (a fost prezentat în revista "Autoturism" prin martie 1977 dacă bine ţin minte).

 

Încă ceva.

Eu cunosc pe cineva care sigur l-ar face să meargă şi încă chiar foarte bine, depinde cât eşti dispus să plăteşti. Şi nu mă refer doar la manoperă ci efectiv contravaloarea eventualelor piese care ar trebui schimbate, inclusiv alinierea şi rectificarea arborilor.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pinionul de atac de la lantul ce merge la roata se invarte foarte greu nu cel de la ambieleaj

ufff!!!!!!! atatea pareri si sfaturi de nu tiu ce sa mai fac. ideea e ca deja i-am dat cam multe sanse pacatosului dar am si bagat bani in poponeata lui ceea ce ma face sa nu renunt plus ca vreeaauu sa vad morocicleta mergand si cu acte in regula. vreau intruniri expozitii etc si mai sus de toate sunt omul care tine la originalitate mult insa singura sansa pe care o vad in indeplinirea dorintelor este sa renunt la motorul bicilindric in favoare unuia mono sau sa caut la cineva doua perechi de secmenti vechi pe dimensiunea unor pistoane bune ce le am impreuna cu cilindri (diametru 63) si sa mai incerc cu un alt motor ce il am de rezerva si in care nu mi-am bagat nasul. numai ca astuia ii lipsesc secmenti asa ca daca are cineva macar 2 secmenti vechi de ij ce nu ii fac trebuinta nu ezitati sa dati un semn.

cat despre postarea ta Dr_krl referitoare la cat sunt dispus sa platesc pot spune ca nu prea mult. deja cred ca am bagat in motocicleta asta mai mult decat as fi dat pe o japoneza ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai problema e in cutia de viteze, axele pinioanelor de jupiter 4 sunt ceva mai lungi decat cele de jupiter 3, si daca cineva a schimbat cutia cu totul si nu a stiut...asta e. Poti sa verifici cum sta treaba simplu, scoti tot de pe axe si le pui in locul unde trebuie inchizi carterele si vezi daca inchid usor si pana la capat sau ramane distanta intre ele, fara garnitura.

Pe pinionul de viteza a-4-a (priza) e o bucsa de bronz se poate ca in aia a impins axul de mergea asa greu.

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi pentru această operaţiune trebuie desfăcut motorul în două. Dacă ar fi doar asta problema, cel puţin ar trebui să pornească motorul cu ambreiajul tras chiar şi dacă motorul e în viteză. Mai greu, dar tot ar trebui. În plus, dacă ar fi schimbat axul, pinionul ar fi aşa de strâns încât cu mâna nici nu l-ai putea mişca sau ar curge uleiul din carter deoarece nu ar fi ermetic închis blocul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi pentru această operaţiune trebuie desfăcut motorul în două. Dacă ar fi doar asta problema, cel puţin ar trebui să pornească motorul cu ambreiajul tras chiar şi dacă motorul e în viteză. Mai greu, dar tot ar trebui. În plus, dacă ar fi schimbat axul, pinionul ar fi aşa de strâns încât cu mâna nici nu l-ai putea mişca sau ar curge uleiul din carter deoarece nu ar fi ermetic închis blocul.

1-Depinde cine a inchis motorul si cu ce viteza. (repede) Motorul nu trebuia inchis (la gata) de la bun inceput, daca s-a schimbat piese in el, trebuia facute cateva probe la rece montat demontat, fara garnituri si ulei, invartit de toate cele ca sa se asigure ca au o toleranta térmica, daca la rece merge greu pai cand s-o incalzi ce mai face???

 

2- Dcaca tu poti sa faci reglaje pt relantiu cu motorul in viteze si sa mearga (invarta ) un pic greu, esti cineva. Poate d' aia a mers al tau.

 

3-Ai facut proba cu axul schimbat si ti-a ramas pinionul blocat?

 

4-Tu ai avut Júpiter parca, se pare ca ai uitat ca nu pinionul tine uleiul in cutie si nici cat de tare al strangi ci semeringul exterior ce se monteaza pe capatul ''prizei''

Eu nu l-am mai pus la motorul meu pt ca oricum nu curgea ulei mult pe acolo si profitam de faptul asta pt ca uleiul odata iesit din carter curgea pe lant...si asa aveam lantul uns.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, na. :) Nu am zis să facă reglaje de finețe cu ambreiajul tras, ci am zis că poate încerca să-l pornească dacă freacă/se strânge axul în cartere.

Poate nu mai țin eu bine minte (am avut Jupiter prin 1997-1998) dar așa îmi amintesc că pe axul primar era o șaibă/inel de aprox. 2-3 mm grosime care se afla între canelurile de pe axul primar și partea internă a pinionului de atac (adică cel pe care se află și pinionul primar al transmisiei finale). Deci, așa cum ai spus și tu, dacă e închis forțat, numai acela se poate strânge. Problema e că dacă e așa, acela nu-l mai învârți deloc cu mâna deoarece nu se strânge pe vreun simering care să cedeze. În celelalte situații, dacă sunt combinate piese din cutie de viteze Jupiter 4 + Jupiter 3, atunci nu funcționează corect/ușor schimbarea vitezelor dar la liber tot ar trebui să se învârtă motorul.

Și mai e o chestie: cum definim dacă se învârte greu? Sau cât de greu? Poate e greu pentru el, dar în realitate s-ar putea să fie normal dacă e simerng nou.

Cum spuneam, s-ar putea să greșesc, de Jupiter am scăpat demult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate imi aduc eu aminte saiba aia groasa n-are ce sa caute acolo, la capatul axului ce face contact cu ''priza'' ea deja are un ''guler'' ca o saiba de bronz ce continua pe interiorul acesteia...bucsa.

Saiba aia trebuia sa fie intre oala de ambreiaj si rulment, oricum le studiaza omu si le comprobeaza cu o schema a cutiei de viteze ca sa vada ce nu e pus in ordine si sa poata face montajul corect.

Daca n-are semering ca sa opuna rezistenta ar trebui sa sa invarta lejer de cateva ori daca ai dai un impuls cu mana.

Nu trebuie sa invarta greu...nici macar sa agate putin...la axul respectiv n-are semeringuri, ultimul fiind afara din cutie si se roteste odata cu pinionul, deci nu opune rezistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata m-am hotarat, ii dau ultimatum. vineri am drum spre bucureesti asa ca daca este cineva dispus sa maajute in problema recompensa va fi pe masura. motorul este desfacut,asa ca cine e dispus poate sa o ia de la zero cu el. cat despre piese si alte cele nu are cum sa fie piese din mai multe motoare deoarece eu l-am desfacut si refacut.

mai am o intrebare daca ma hortarasc sa pun motor de 56 coturile si tobele de la ij se potrivesc, si ce modificari trebuie facute la cadru pentru asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cadru nu trebuie sa faci modificari. Coturile de evacuare s-ar putea sa fi nevoit sa le modifici.

Ba da trebuie să faci modificări la cadru, în sensul că se ia suportul de motor din spate de pe un cadru de IJ 56 şi se sudează pe cadrul de Jupiter. Suportul de motor de Jupiter în spate are distanţa mult mai mare între urechile de prindere decât cele de IJ şi e altfel. În faţă e identic. E singura modificare. Dacă eşti hotărât, îţi trimit eu ceea ce ai nevoie să poţi suda. Şi două coturi că cele de Jupiter nu se potrivesc.

» Post actualizat in 08 Feb 2016 22:37

Am ceva cadre de IJ strâmbe din care pot tăia suportul pentru partea din spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai SI cum prince motorul in spate? Ca jupiterul are un singur ax lung CE vine prins PE exteriorul cadrului (ca SI cel de la bascula) PE cand la ij 56 are un su port in partea din spate CE are patru slituri,nu gauri,unde vin doua suruburi cu piulita.

Tobele de potrivesc (SI daca sunt de jupi 3 cu atat Mai bine,moturul suna frumos in ele. Coturilenu potrivesc,sunt Mai 'joase',jupiterul are evacuarile Mai Jos plasate SI Mai distantate unul Fata de celalalt,PE cand la mono sunt Mai apropiate SI Mai si plasate. Am vazut puse PE mono,dar stay tensionate stat in tone cat si-n filete,iar tobele isi pierd linia,au tendinta Sa coboare in Jos in partea din spate.

Nu fa tiganii,pastreaza tobele SI fa rost de coturi de ij,nu costs o avere.

EU am cateva,daca crezi ca le putem trocui ..

Ba da trebuie să faci modificări la cadru, în sensul că se ia suportul de motor din spate de pe un cadru de IJ 56 şi se sudează pe cadrul de Jupiter. Suportul de motor de Jupiter în spate are distanţa mult mai mare între urechile de prindere decât cele de IJ şi e altfel. În faţă e identic. E singura modificare. Dacă eşti hotărât, îţi trimit eu ceea ce ai nevoie să poţi suda. Şi două coturi că cele de Jupiter nu se potrivesc. » Post actualizat in 08 Feb 2016 22:37Am ceva cadre de IJ strâmbe din care pot tăia suportul pentru partea din spate.

Amandoi aveti dreptate cand vine vorba de prinderea motorului in partea din spate.

Am dat raspunsul pe graba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Amandoi aveti dreptate cand vine vorba de prinderea motorului in partea din spate.

Am dat raspunsul pe graba.

salut ssi multumesc. sunt hotarat sa fac modificarea asa ca cei care sunt dispusi sa ma ajute ii rog sa ma anunte pe privat cu ce au si preturi.

sunt interesat de coturi, sistem de ptrindere a motorului precum si motor functional de data asta.

p.s . in afara de sistemul de prindere al motorului mae exista vreeo diferenta intre cadrul de 56 si cel de j3?

addica daca nu arat actele unde scruie j 3 se poate vedea ca nu e ij 56 ci j 3?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu există alte modificări notabile la cadru. La jupiter este tăiat capătul cadrului, acesta fiind mai scurt sub șaua pasagerului. Dar nu e vizibil. Eu am motor cu un cilindru pe cadru de Jupiter 3 și o grămadă de oameni mă întreabă și acum dacă motorul e cu doi cilindri. Pentru profani nu sare în ochi diferența, dar pentru cunoscători diferența e evidentă.

Cum am mai spus, îți pot dona două coturi cu piulițele aferente (deoarece diferă de cele de Jupiter) și secțiunea cu prinderi.


» Post actualizat in 09 Feb 2016 13:30

Încă ceva:

dacă vrei, poți să te uiți în Topicul atașiștilor la pagina 110 postarea 2186 și pagina 118 postarea 2345 și vezi dacă îți sare în ochi dacă e cu un cilindru sau cu doi motocicleta mea. Atât doar că eu am făcut modificarea prin 1997-1998 și am trecut oficial motorul în acte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu există alte modificări notabile la cadru. La jupiter este tăiat capătul cadrului, acesta fiind mai scurt sub șaua pasagerului. Dar nu e vizibil. Eu am motor cu un cilindru pe cadru de Jupiter 3 și o grămadă de oameni mă întreabă și acum dacă motorul e cu doi cilindri. Pentru profani nu sare în ochi diferența, dar pentru cunoscători diferența e evidentă.

Cum am mai spus, îți pot dona două coturi cu piulițele aferente (deoarece diferă de cele de Jupiter) și secțiunea cu prinderi.

» Post actualizat in 09 Feb 2016 13:30

Încă ceva:

dacă vrei, poți să te uiți în Topicul atașiștilor la pagina 110 postarea 2186 și pagina 118 postarea 2345 și vezi dacă îți sare în ochi dacă e cu un cilindru sau cu doi motocicleta mea. Atât doar că eu am făcut modificarea prin 1997-1998 și am trecut oficial motorul în acte.

multumesc. tocmai deaia am intrebat. vazand motorul tau ma gandeam ca nu sunt diferente intre ele, cat despre adresa de expeditie iti trimit pe PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes.

 

Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ?

Dacă văd bine, (poza neclară) este gaura unde intră şurubul tamponului de cauciuc. Fac mâne poză la ataşul meu să vezi despre ce tampon vorbesc.

O distanţă standard între tiranţi nu cred că este dar nici nu contează deoarece lungimea lor fiind reglabilă, compensează distanţa dintre ei.

 

Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes.

Nu poţi pune piston de Dacia în IJ. corespunde doar ca şi diametru la ultima cotă (73 mm). Pe vremuri se foloseau segmenţii de foc de la Dacia pe pistoane nou turnate în care se făceau canale mai înguste în care să potrivească aceşti segmenţi. Grosimea segmentului de IJ cred că e de 2,5 sau 3 mm, deci mai gros decît cel de Dacia. Dealtfel, nu cred că există vreun piston 4T din vreun motor cu supape în cap care să potrivească la IJ din mai multe motive:

- pe pistoanele 4T în cap se vede o adâncitură unde se întâlnesc cu supapele

- pistoanele 4T au 3 canale pt segmenţi, din care canalul de jos este mult mai lat pentru a face loc segmentului de ungere

- de obicei la 4T bolţul se mişcă în piston şi e fixat în bielă, la 2 T, inclusiv IJ, e invers (adică bolţul fixat în piston şi se mişcă în bielă

- grosimea bolţului la 4T e mai mare, nici măcar nu s-ar potrivi deloc la bielă de 2T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar de ce ''merg'' Ij-urile...

 

Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia?

 

Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca?

 

Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar de ce ''merg'' Ij-urile...

 

Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia?

 

Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca?

 

Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera.

 

Şi evident, cum zice Burg_man, lungimea pistonului care la 2T are foarte mare importanţă. Dar vorba aia, asta deja scrie în cărţi...:)

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...