Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Mai scoate o placă de ebonită și una metalică. 6 tre' să intre. Placa metalică , groasă o montezi prima în oala de ambreiaj. Arcurile trebuiesc tensionate egal altfel nu-ți va debraia. Ambreiajul de IJ Jupiter este identic cu cel de IJ 56.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

 

Ambreiajul da, dar comanda nu.Nu mai exista melcul cu piulita exterioara care sa permita reglajul cu capacul pus,este o parghie fixata pe carter, pot sa zic similar, ori asemanator mai mult cu varianta de la CZ, un mecanism care reglat corect ar permite si schimbare fara actionare ambreiaj, deoarece miscarea pedalei de schimbator "ataca" parghia ambreiajului facand debraierea.Asta ar implica un reglaj in care sunt corelate mai multe elemente.La Cornel nu sunt sigur daca problema este in ambreiaj, ori in comanda.Probabil o incercare este sa scoata un set de discuri si sa verifice efectul, daca tot nu misca atunci e ceva gresit in comanda.Deasemenea e important cat au fost stranse piulitele de la arcuri?(eu le strang cam pana piulita este la nivelul surubului, dar sa indexeze zona de siguranta si au mers asa.


» Post actualizat in 23 May 2018 05:41

Am gresit, parghia este tot pe capac


» Post actualizat in 23 May 2018 05:44

Surubul de reglaj, este pe partea ambreiajului unde este un capac oval.La pargie este doar prinderea cablului.Deci reglajul nu este pe partea dreapta a motorului, ci pe partea stanga (similar ca la MZ 125, K125, K 175.

Este in surub pe care se sprijna tija de comanda (cea ce traverseaza motorul) si care are o contra-piulita.


» Post actualizat in 23 May 2018 11:45

Ori asa


» Post actualizat in 23 May 2018 11:49

Deci reglajul de la poz.20.Daca ai discri noi, probabil arcurile nu se strang atat de mult (eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului).

Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se deplaseaza paralel (deoarece arcurile pot fi inegale ca tensiune, chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare.

post-33773-0-75918100-1527054077_thumb.jpg

post-33773-0-14724100-1527075948_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor pentru saturi. problema a fost rezolvata. motivul: prea multe discuri(7 in loc de 6).

acum revin la problema incarcarii: cum pot afla daca dinamul produce curent si daca s-a raspuns in postarile de mai sus va rog sa ma scuzati dar m-ati pirdut prin atatea chestii si termeni electrici. deoarece deja am montat gotronic as refera sa merg cu - la masa cum este acum.

pun aceste intrebari deoarece pe 11 iunie am programare la RAR si sunt cam in intarziere cu proiectul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, poti merge cu "-" la masa.

Pentru RAR nu trebuie sa incarce, (poti rezolva si dupa), e important sa functioneze luminile, stop frana, semnalizari, frana sa fie eficienta.

Problema este ca avand atas, e nevoie sa si mergi cu ea pentru a verifica frana, dar daca ai o baterie buna cu mai multi amperi, functioneaza suficient pe baterie.

Desigur e mai bine sa incarce.Tu ai mai multe dinamuri, nu cred ca nu ai unul bun, poate e ceva conectat gresit.


» Post actualizat in 24 May 2018 06:11

Vezi aici legaturile.Nu te intereseaza polaritatea bateriei, legi "-"la masa.Cu schema de mai jos, verifici daca dinamul incarca si daca de vina este doar releul.

Prima data, ti-as sugera sa renunti la Led pentru becul de control incarcare si sa pui un bec cu filament deoarece acel bec are un rol la incarcare, iar Led-ul nu face acest lucru.

Becul este un bec mic de ca cel de pozitie din far (cred ca e 6V /5W).

Daca nu merge, faci montajul din schema 2, daca nu incarca, schimbi rotorul (in speranta ca sunt carbunii OK si ca ating bine pe colector.

SPOR!

post-33773-0-07921600-1527141943_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai discri noi, *probabil* arcurile nu se strang atat de mult (**eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului**).

Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se ***deplaseaza paralel*** (deoarece ****arcurile pot fi inegale ca tensiune**** chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare).

*...* - sigur , nu probabil;

**...** - greșit;

***...*** - corect;

****...**** - există un aparat special construit pentru verificarea elasticității arcurilor. Se folosește , în general , în service-uri la verificarea arcurilor supapelor.

 

Atenție mare la arcuri deoarece , în ambreiajele IJ-urilor , se găsesc 2 tipuri : cu 8 spire , cu 9 spire.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

salutare natiune! astazi am facut prima mea tura cu atasul la jupiter. am reusit sa merg doar 1 km caci simteam ca ma lasa bratele, deoarece trage ca dracu stanga. ma poate ajuta cineva cu ceva informatii privind reglajele ce trevuiesc facute?

p.s incarcarea functioneaza partial duoa ce am schimbat ledureile cu becuri cu filament. cand zic partial ma refer la faptul ca, la relanti, becul sta aprins dar in turati mici spre medii se stinge insa se reaprinde si mai puiternic decat la relanti atunci cand turez mai mult de jumatate mororul. ce sa fie oare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este o problema sa-l mai sfatuiesc la cate o problema.

Cu atasul este intotdeauna o problema la inceput, eu nu am reusit sa merg decat dupa un "antrenament" pe camp, deoarece mentalul nu te ajuta sa accepti ca nu te poti inclina si ca doar cu bratele virezi.

In primul rand se strange piulita ce regleaza ambreiajul ghidonului pana misti ghidonul ca la un camion fara servo.

Deasemenea ajuta o greutate in atas.

Eu am cerut sfaturi lui Pedro deoarece intotdeauna gardul era ca un magnet pentru motocicleta, nu era drumul suficient de lat.

Tedinta este de a vira doar spre dreapta, iar stahga nu vrea!

Sunt aici schemele de reglaj atasul, in rest antrenament!

Atentie si la franare, unde motocicleta se duce spre axul drumului!

 


» Post actualizat in 14 Jun 2018 10:43

Pentru incarcare, acel bec-martor nu ne da o informatie completa,e doar mai mult decat "nimic", in ture mici poata sa se aprinda intermitent, se stie ca dinamul nu incarca decat la turatii mai mare (dezavantaj fata de alternator), de aceea in situatiile in care te opresti des la semafoare, treceri de pietoni, etc, ai farul aprins si baterie cu amperaj mic risti sa se opreasca motorul din lipsa de curent la aprindere- e nevoie a se verifica incarcarea cu un voltmetru atat fara sarcina (far aprins) cat si cu sarcina.

Dupa cum spui ca se intampla, foarte probabil releul nu functioneaza corect, -mai ar fi o posibila cauza sa ai carbunii prea fixi in suport, sa nu se deplaseze usor si astfel au tendinta de a ramane blocati, nu stau bine pe colector- lucru ce nu e bun deoarece flameaza si distruge colectorul, problema agravata daca exista si ceva joc radial pe partea dinamului.

Releul se poate regla (uneori), dar cred ca mai ai altul si in prima faza schimba releul de incarcare, pot fi contacte inperfecte, arc rupt, ori decalit, etc. (sunt in releu 2 lamele cu pastile de contact si cu arcuri tarate ce conecteaza/deconecteaza la o anumita forta generata de un electromacnet cu bobina aferenta).


» Post actualizat in 14 Jun 2018 10:48

Aici sunt 2 scheme, cea de sus este cea standard a IJ-ului dar marcate sinonimele codurilor de conectare cu variantele germane , cea de jos este o schema generala cu un releu de Trabant ori MZ-unde simbolurile sunt altele decat la cele rusesti.

(La schema de IJ se vad cele 2 zone cu contacte de care povesteam mai inainte).

Sper ca acum te vei descurca!


» Post actualizat in 14 Jun 2018 10:49

Vad ca se amesteca lucrurile, dar le pricepi tu!

post-33773-0-37446700-1528971859_thumb.jpg

post-33773-0-68222700-1528971876_thumb.jpg

post-33773-0-97560500-1528973342_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Dar care-i problema cu el? Un Ij nu e chiar aşa greu de reparat.

Poate omul cauta strungar, frezor, sculer+matriter, sudor, lacatus mecanic... :crack:

Editat de -UFO-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca este cineva interesat de piese noi pentru Jupiter, am tobele, biele, pistoane+segmenti cota 0, cabluri, manete, seturi de garnituri si simeringuri. Detalii la nr. de telefon: 0762940458

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare !! Ma poate ajuta cineva cu un sfat , cum sa schimb suportul motorului spate la un ij ?

Eu ceva idei as avea dar un sfat sau niste desene cu masuri pe sasiu sunt binevenite.

In imagini se vede suportul nou la spate nu se pupa cu sasiul ptr ca in desen era o scobitura de 8 mm dar nu e problema se poate elimina scobitura si atunci cred ca vine pe sasiu .

post-96395-0-02137100-1537191308_thumb.jpg

post-96395-0-84784800-1537191401_thumb.jpg

post-96395-0-40578700-1537191487_thumb.jpg

post-96395-0-32135200-1537191491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Tai orizontal suportul vechi aproape de baza unde-i prins acum;

2. Polizezi cu atenţiie baza;

3. Prinzi suportul nou pe motor;

4. Aşezi motorul în cadru şi îl fixezi în suportul din faţă;

5. Sudezi pe dedesupt suportul nou cu câteva puncte;

6. Dai jos motorul şi termini sudurile.


» Post actualizat in 17 Sep 2018 21:03

P.S. Vezi să nu uiţi să sudezi urechea de prindere a aripii din spate pe suport.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mersi Dr_krl am sudat si urechea.

Stie cineva ce cod au semeringurile amortizor spate? ,si unde le-as putea gasi?

In cadru sus la prinderea atasului am gasit doar o bucsa din cauciuc ,trebuiesc 2?

Ce carburator ar fi indicat ptr ij planeta?(eu am un k36n si k65 )

 

post-96395-0-33974200-1538660153_thumb.jpg

post-96395-0-32408800-1538660242_thumb.jpg

post-96395-0-64874400-1538660330_thumb.jpg

post-96395-0-64381100-1538660434_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lolo ştie ce cod au simeringurile.

În cadru pentru prinderea ataşului nu trebuie nicio bucşă de cauciuc. Prinderea acolo trebuie să fie perfect rigidă, nu are ce căuta cauciuc în zonă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

.

 

Mai ai și altceva asemănător referitor la IJ? Detaliile din figură sunt surprinzătoare

» Post actualizat in 21 Oct 2018 16:47

.

 

Mai ai și altceva asemănător referitor la IJ? Detaliile din figură sunt surprinzătoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara,

ma intereseaza un ij cu atas, modelul acela cu 2 sei. Tatal meu a avut un model asa si as dori sa achizitionez si eu unul.

Va multumesc.

 

 

Acesta este modelul care il avea, si avea si atas.

KTMrjE.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...