Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • 3 months later...
  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare. O scurta întrebare am la voi. Mai am. O singura problema cu Ivan al meu, nu încarcă. Știu ca era o varianta cu un bec pe care îl conectați la dinam și puteai verifica cu motorul pornit dacă acesta produce curent. Cum pot verifica și unde trebuie sa leg becul? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, easy ride on! a spus:

Becul de far de la autocamioanele Roman era legat (ca rezistenţă de balast) doar între (+) baterie şi (+) excitaţia generatorului

Și era vorba de alternator, nu de dinam! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.08.2020 la 16:51, easy ride on! a spus:

Da, este corectă a doua poză (schemă).

Becul (2W) de control la încărcare se leagă între borna (-) a bateriei de acumulatori (prin şi condiţionat de contactul prin cheie) şi borna (peria) de (-) a dinamului.

Cand tensiunea dintre dinam (-) şi baterie (-) se egalizează (releu conjunctor-disjunctor cuplat, dinamul debitează tensiune/curent) atunci becul se stinge.

Cand tensiunea nu se egalizează (dinam oprit sau defect) becul de control se aprinde (roşu).

Prima poză / schemă nu este corectă:

Bateria are borna (+) legată la masă.

Becul va primi curent şi prin înfăşurarea de excitaţie serie dar şi prin rotorul cu o perie la masă, paralel cu primul circuit.

Becul de far de la autocamioanele Roman era legat (ca rezistenţă de balast) doar între (+) baterie şi (+) excitaţia generatorului (cu (-) la masă), astfel încât să asigure un curent de excitaţie de valoare medie (dacă releul regulator era defect).

Rezistenţa de cca. 5 Ohm (Nichelină) de la releul motocicletei asigură un curent de excitaţie medie de 1A şi ceva (dacă nu este arsă / întreruptă).

Peste ea intervin contactele releului regulator de tensiune care şuntează intermitent rezistenţa la tensiuni prea mici mărind excitaţia sau pune la masă intermitent excitaţia la tensiuni prea mari, anulând excitaţia. Şi ... replay.

Un bec de 6V 5W are cam 7-8 Ohm la cald (0,8A)

Unul de 6V 21W are cam 1-2 Ohm la cald (3,5A).

Optim ar fi un bec de 6V 10W sau 2 x 6V 5W paralel.

45W este enorm (7,5A în excitaţie). Vei arde dinamul (rotorul), instalaţia şi va exploda bateria.

@vene te-a învăţat rău la faza asta  :(

Mihaita, schema cu bec si fara releu nu este pentru "vesnicie", este valabila sa verifici daca este OK dinamul! Nu trebuie turat motorul, daca dinamul incarca, becul se aprinde progresiv cu cresterea turatiei, daca nu incarca, becul ramane aprins slab. Deci este doar de control, nu este solutie de inlocuire permanenta a releului. Nu se intampla nimic cu bateria, doar ca daca dinamul incarca bine si cresti mult turatia se va arde becul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
La 29.12.2020 la 16:51, easy ride on! a spus:

Superb!

 

La noi se va conduce cu permis de categoria B - după numărul de axe (2) şi nu după numărul de faruri (1).

Categoria B + E.

A + E nu există.

post-3423-1164101664.thumb.jpg.661ecbde8898ad76bd8548b31076f8df.jpg

"22. motocicletă – autovehiculul cu două roţi, cu sau fără ataş, echipat cu un motor ..."

Iaca, sunt 4 axe şi 4 roţi.  :lol:

Referitor la poza de mai sus, cea cu remorca pav: nu stiu daca mai exista pe aici cineva care sa tracteze asa ceva dupa motor, dar cu acte in regula, caci eu duc o munca de lamurire nemarginita cu  cei de la rar pe faptul ca in  romania nu este admis faptul ca o motocicletă sa aiba remorcă. Cum mi-au  zis, si sper sa nu greșesc,:" in romania motocicleta nu are masă tragatoare" daca exista asa ceva va rog sa imi spuneți pt a le demonstra contariul. Ca o concluzie a mea, la motocicleta cu ataș este un anumit cod pe carte, gen LS1, insa la cea dupa care poti tracta o remorca nu exista nici un astfel de cod care sa faca diferentierea. Daca greșesc VA ROG sa ma corectați căci am nevoie

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten construise o motoparapantă,s-a interesat de autorizatie de zbor.I s-a spus,că tot ce zboară,și are peste 12 kg,trebe înmatriculat,autorizat.Poi...o lebădă sănătoasă,are peste 12 kg,🤣🤣🤣🤣trebe să le inmatriculăm urgent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, cornelilinca84 a spus:

motocicleta nu are masă remorcabilă

Fixed. . 

Ar trebui cerut un punct de vedere la reprezentanța producătorului moto. 

Există sisteme de remorcare omologate pt moto? Că Goldwing-uri cu nucă de remorcă am tot văzut. 

By the way, eu dețin un autoturism care are masă remorcabilă 0 în CIV! Are evacuarea pe mijloc și nu i se poate monta cârlig, alte variante ale modelului - cu motoare mai mici - au posibilitatea de a tracta, legal. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@easy ride on!, asta știm, ceva mai nou nu ne spui? 

În cazul meu nu a greșit nimeni, poate doar eu că mi-am luat model exclusivist.

Acum nu sunt sigur dacă nu cumva erai obligat să verifici corectitudinea datelor din acte, am pățit și eu să greșească dar am făcut retur direct la ghișeu. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 31.12.2020 la 16:51, easy ride on! a spus:

He-he ...

Deţin un autoturism care (cică) a fost înmatriculat de două ori pe acelaşi proprietar (tot eu) - asta pentru că au greşit miliţienii seria de caroserie în certificatul de înmatriculare, incapabili să copieze cifrele şi literele din CIV (de la RAR care nu a greşit cu nimic).

Deh' ... 17 caractere de copiat exact este mult prea mult pentru un encefal de miliţian, chiar şi în condiţii de (pretinsă) licenţă în "drept" :lol: 

Ca urmare, alţi miliţieni (şi mai "vigilenţi") au "depistat" în circulaţie un autovehicul cu numere de înmatriculare "false" (în capul lor) şi "neînmatriculat" (tot în capul lor) pe care l-ar fi condus un "infractor" (eu) căruia i s-a întocmit dosar penal pentru concurs de infracţiuni. :baldy:

În consecinţă, militez pentru euthanasierea prevenivă a miliţienilor şi pentru îndreptarea acestora (pe abricht) :D  

 

 

 

 

Deja sunt curios.

Cu ce te-au prins? 

Ce conduceai?

Te intreb pentru ca eu din 2006 de cand am trei roti nu m-au oprit niciodata.

Ba da, mint, a font in 2013 pentru a culege.......impresii.

Deci vreau sa stiu cu ce sa nu ma deplasez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Va salut!

Recent am intrat in posesia acestui “motor”. Caut sa-l salvez, reconditionandu-l și făcând sa-i bată din nou inima 😍. Fostul proprietar mi-a zis ca după ce se încălzea, el crede, ca un piston “strângea” din ce in ce mai tare pana se oprea. Am mai citit una-alta, și da, este posibil sa fie deformat sau care ar mai putea fi cauza?

Momentan are toate cablurile înțepenite, putin rotile(lanț rugini dar remediabil); motorul învârte și pare sa aibă compresie. Partea electrică trebuie schimbata(cel puțin cablurile); baterie lipsa(ce baterie sa ii pun?) 🙂

Va rog, ce model este, ce sfaturi/recomandări îmi dați in continuare?

Multumesc! 🤝

30F5BFC7-B051-4D8E-A4B9-98AE17231865.jpeg

D7D270E3-C407-44EB-8027-2FBC684FB954.jpeg

CD46C8C9-6D89-43AF-944A-8570B8C4D7C1.jpeg

DC3FA831-1929-4A28-B92B-F6F1E7A21062.jpeg

01CA37CD-B688-4CE1-ADEB-A8923E42E4DD.jpeg

7F90E9B4-DDAE-499D-964A-01B2B80BCD62.jpeg

0A28A255-D3F0-411F-9396-8517416B45B8.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, mythlup a spus:

Va salut!

Recent am intrat in posesia acestui “motor”. Caut sa-l salvez, reconditionandu-l și făcând sa-i bată din nou inima 😍. Fostul proprietar mi-a zis ca după ce se încălzea, el crede, ca un piston “strângea” din ce in ce mai tare pana se oprea. Am mai citit una-alta, și da, este posibil sa fie deformat sau care ar mai putea fi cauza?

Momentan are toate cablurile înțepenite, putin rotile(lanț rugini dar remediabil); motorul învârte și pare sa aibă compresie. Partea electrică trebuie schimbata(cel puțin cablurile); baterie lipsa(ce baterie sa ii pun?) 🙂

Va rog, ce model este, ce sfaturi/recomandări îmi dați in continuare?

Multumesc! 🤝

30F5BFC7-B051-4D8E-A4B9-98AE17231865.jpeg

D7D270E3-C407-44EB-8027-2FBC684FB954.jpeg

CD46C8C9-6D89-43AF-944A-8570B8C4D7C1.jpeg

DC3FA831-1929-4A28-B92B-F6F1E7A21062.jpeg

01CA37CD-B688-4CE1-ADEB-A8923E42E4DD.jpeg

7F90E9B4-DDAE-499D-964A-01B2B80BCD62.jpeg

0A28A255-D3F0-411F-9396-8517416B45B8.jpeg

Salut! Pe rezervor scrie IZ iar pe motor JUPITER 4. 🤓  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.07.2021 la 15:32, mythlup a spus:

Va salut!

Recent am intrat in posesia acestui “motor”. Caut sa-l salvez, reconditionandu-l și făcând sa-i bată din nou inima 😍. Fostul proprietar mi-a zis ca după ce se încălzea, el crede, ca un piston “strângea” din ce in ce mai tare pana se oprea. Am mai citit una-alta, și da, este posibil sa fie deformat sau care ar mai putea fi cauza?

Momentan are toate cablurile înțepenite, putin rotile(lanț rugini dar remediabil); motorul învârte și pare sa aibă compresie. Partea electrică trebuie schimbata(cel puțin cablurile); baterie lipsa(ce baterie sa ii pun?) 🙂

Va rog, ce model este, ce sfaturi/recomandări îmi dați in continuare?

Multumesc! 🤝

30F5BFC7-B051-4D8E-A4B9-98AE17231865.jpeg

D7D270E3-C407-44EB-8027-2FBC684FB954.jpeg

CD46C8C9-6D89-43AF-944A-8570B8C4D7C1.jpeg

DC3FA831-1929-4A28-B92B-F6F1E7A21062.jpeg

01CA37CD-B688-4CE1-ADEB-A8923E42E4DD.jpeg

7F90E9B4-DDAE-499D-964A-01B2B80BCD62.jpeg

0A28A255-D3F0-411F-9396-8517416B45B8.jpeg

Ij jupiter 4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa mergi cu el... nu pierde vremea ... cauta unu cu 1 piston nu 2...Daca vrei doar sa te uiti la el... dai inainte... piese gasesti la gaspar sa il faci nou. Nu e un motor pe care sa te bazezi...IJ-ul Jupiter este cea mai nereusita dintre comuniste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

   Mulțumesc de feedback, mulțumesc si celor care mi-au trimis PM. 
  Experiența mea e vagă in ceea ce privește restaurarea unui motor, abia ca înțeleg unele principii de funcționare a motorului, in general. Partea electrică ma bate cu o mâna. Totuși sunt dispus sa învăț, m-am apucat sa îl desfac, sa îl curat de vopsea/rugina etc.  Acum vreau sa îl pornesc apoi sa calculez dacă se merita sa investesc timp și nervi îl el. Totuși, îmi plac provocările.  Inca nu am intrat in posesia cheilor/actelor, iar acum, caut sa ma informez cum as putea sa îl pornesc “pe direct”.  Am găsit multă informatie aici și încă nu am terminat de de citit tot. Postarile sunt aleatorii, despre diferite motorizări.
Va salut!

2AF8F51A-C858-45C4-9001-11FD1387256D.jpeg

87DAA7A1-901E-4719-9E40-A1363CB23424.jpeg

1810BB5D-BA8D-44CE-88A8-52B844A1063D.jpeg

B87E4775-DB86-4871-85C2-3236C0287D18.jpeg

D12FB302-E297-4DEC-B68A-D22C52C4CB59.jpeg
 

PS. Cred ca instalația electrică a suferit ceva modificari/improvizatii

Salut! M-am blocat puțin și am nevoie de ajutorul vostru.

Am firul portocaliu si verde, care, sunt conectate la minusul(-) bobinelor 🗯️

 Bobinele sunt conectate între ele, printr-un fir, de la plus(+) la plus(+), care continua sa fie conectat la un cablu rosu care face legătura între contact și releul de încărcare(nu știu cum sa-i zic dar nu este plusul, nici masa). La plusul releului merge firul negru de la alternator. 
Ce parere aveți? După schema electrică mi se par aiurea modul in care sunt conectate bobinele.
    E greu, sau nu-i ușor 🙃. Va voi tine la curent cu evoluția ei dar si a mea in calitate de mecanic 😅. La final vreau sa cunosc fiecare surubel de pe ea, asta e ideea ✌️

Help me!!


 

E76E9DD4-5CD3-4CFF-AE22-618CDDD5547D.jpeg

5229D1CE-85A0-4DA7-B30E-40ED09FCB9AB.jpeg

03E81852-B07C-44FB-82A6-7A3B364716A9.jpeg

1C20E934-3DCB-4965-8A04-72441122EDCF.png

Editat de mythlup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
On 7/16/2021 at 3:15 PM, mythlup said:

Help me!!

 

1C20E934-3DCB-4965-8A04-72441122EDCF.png.81340e1646d77370ab8afa525956aa4b.thumb.png.62a131044b7f74c4c7995faa4cd6eacd.png

Nu ai nimerit-o pe schemă. Borna (-) de la fiecare bobină merge fiecare la "platina" (la ruptorul ei) şi fiecare paralel pe condensatorul ei. 2 platine, 2 condensatoare legate la 2 bobine.

Ambele borne (+) ale bobinelor de inducţie sunt comune şi conduc (prin cheia de contact) la plus-ul bateriei (care le alimentează prin cheie.

Ieşirea din cheie va fi astfel legată la cele două bobine (+) şi la releul regulator (+). Puntea de diode (+) ieşire se leagă direct la baterie (+) iar (-) la minusul bateriei şi la şasiu. (masă).

Ar fi bine de intercalat şi o siguranţă fuzibilă (25A) la borna (+) a bateriei (cât să nu ia foc ceva de la vreo "boacănă").

 

Pe schema ta (greşită) nu alimentezi cu nimic bobinele şi mai şi conectezi incărcarea prin cheia de contact de la puntea redresoare trifazată la baterie, în timp ce aceasta (bateria) se descarcă fără control prin releul regulator şi înfăşurarea de excitaţie (rotor) a alternatorului.

Bingo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare și la multi ani tuturor! Incerc sa recondiționez un motor de Jupiter însă mă lovesc de o problemă. Am cumpărat de pe olx doua ambielaje căci cele din motorul meu erau praf. Au ajuns ambielajele și surpriza, bielele diferă față de ce aveam eu in motor și nu găsesc de unde sa iau altele în vederea reconditiinarii celor cumpărate. Pun câteva poze cu diferența dintre biele cu mențiunea că cea cu bolțul mic este ceea ce am avut eu in motor iar cea cu bolțul mare provine de la ambielajele cumpărate. Acum aveți idee de unde pot lua modelul de bielă cu bolțul mare ? P.s. menționez că ambele biele provin de pe ambielaje nemodificate 

IMG-20220107-WA0013.jpeg

IMG-20220107-WA0011.jpeg

16415798736044981040409134240440.jpg

Acum 3 minute, cornelilinca84 a spus:

Salutare și la multi ani tuturor! Incerc sa recondiționez un motor de Jupiter însă mă lovesc de o problemă. Am cumpărat de pe olx doua ambielaje căci cele din motorul meu erau praf. Au ajuns ambielajele și surpriza, bielele diferă față de ce aveam eu in motor și nu găsesc de unde sa iau altele în vederea reconditiinarii celor cumpărate. Pun câteva poze cu diferența dintre biele cu mențiunea că cea cu bolțul mic este ceea ce am avut eu in motor iar cea cu bolțul mare provine de la ambielajele cumpărate. Acum aveți idee de unde pot lua modelul de bielă cu bolțul mare ? P.s. menționez că ambele biele provin de pe ambielaje nemodificate 

IMG-20220107-WA0013.jpeg

IMG-20220107-WA0011.jpeg

16415798736044981040409134240440.jpg

Gaspar nu are modelul ăsta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai pentru ce! Imi pare rau ca nu gasesti ce-ti trebuie...un motor intreg de IJ l-am facut cado' unui amic (tu nu te-ai vaitat!), stii ca nu-mi plac caprele astea...asa ca nu te prea pot ajuta decat cu sfaturi. Parca mai am si un cot, cateva maruntisuri ratacite de la un IJ defunct, o sa ti le pun deoparte...poate mai treci pe-aici!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...