Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu toate garniturile le am de clingherit si pana acum nu a cedat niciuna........

Si in partea de sus la chiuloasa poti pune tot clingherit ca rezista................

Ce se strica mai des la Jawa 350 este aprinderea daca ai platini si de aici pleaca si restul.............pistoane, segmenti, AMBIELAJ........

Pune-ti aprindere electronica si scapi de reparatii dese.............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna din nou,

Vad ca poporul imi cere poze cu vehiculul. Am sa pun si poza intr-o zi -doua. Nu stiam ca am sa primesc aceasta solicitare si nu am facut poze inca.

Ceea ce pot sa va spun este ca motocicleta mea este o JAWA 350 ceheasca (nu ruseasca) fabricata in anul 1990. Istoria achizitionarii ei este foarte interesanta si ar merita scris un reportaj despre asta (poate chiar am sa-l scriu intr-o zi la sectiunea de reportaje din calatorii aflata pe acest site).

Motocicleta a fost cumparata din Calarasi in octombrie 2007. Dupa cum se vede scris in avatar eu sunt din Iasi. Este o distantza de vreo 500 km intre cele 2 localitati. Am venit de la Calarasi calare pe ea (nu am rezistat tentatiei sa fac acest joc de cuvinte :) ) pana la Iasi 2 persoane de 80 kg bucata plus 2 rucsacuri pline cu pepeni de Baragan (celebrii "cantalupi", asta deoarece o prietena a unuia din noi ne-a spus ca nu cumva sa venim fara acestia, pentru ca ajunsese ea prin copilarie prin sudul Baraganului si ramasese cu pata pusa pe pepenii aia). In aceste conditii JAWA a mers brici (cu aceasta ocazie am constatat ca JAWA trage la fel de bine indiferent cate persoane sau ce greutate are in spate si indiferent de relief), cred ca mai jos de 100 km/ora am mers doar prin localitatzi.

De atunci merge la fel de bine pana in zilele noastre fara nici o interventie tehnica.

Trebuie sa va spun ca eu sunt un anti-talent in mecanica. Stiu numai sa pun benzina in rezervor, sa pun ulei in benzina si sa schimb bujiile (asta e o chestie f importanta deoarece dupa cum stiti JAWA este o Doamna pretentioasa care nu functioneaza cu gunoaie, bujiile trebuie sa dea scanteie mare si sa fie curate perfect. Eu le schimb lunar cu bujii noi chiar daca aparent cele vechi sunt bune si merg perfect).

In rest, ulei bun in benzina, ulei bun in cutie, pedala si gata.

 

Cu aceasta ocazie vreau sa salut pe prietenii mei speciali din Calarasi, Milica (fostul proprietar) si Sorin si sa le spun ca tragem o bere in curand la un gratar pe malul Dunarii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand te lasa platinile......si setul este inca bun si nu bate..eu iti sugerez cu o mica investitie(40 euro) iti pui doua aprinderi AT011 si senzor 012, reglata cu comparator si nu mai ai treaba nici cu schimbatul bujiilor si nici cu reglajul..............

Investitia o poti face si mai repede........cu atat mai bine...........

Asfalt uscat.............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Fekete,

 

Nu am nimic impotriva, ba chiar doresc sa pun aprinderile si senzorul. Spune-mi te rog unde le gasesc de cumparat.

 

De asemenea vreau sa intreb care are de vanzare chestiile alea decorative de pe rezervor cu inscriptia JAWA.

Mai stiu ca au existat haine comercializate oficial de JAWA (geci si pantaloni), poate ca inca se mai fac pentru ca firma JAWA exista si produce in continuare bine-mersi, ba chiar au si divizie sportiva - rog daca ma poate ajuta cineva sa cumpar.

 

Pentru cei ce au cerut poza iaca poza. Calitatea pozei nu e super dar atat poate telefonul ... atat am facut.

post-13552-1213005728_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat si eu de curand vreo 100 de euro in piese noi pentru cumatra Jawa.Spun eu ca merita,o am de 1 an jumate si nu ma suparat pana acum.I-am pus acum carburator nou,garnituri peste tot noi,urmeaza si segmenti (ca cei de i-am primit nu sunt buni),bujii,fise,am schimbat si uleiul in cutie(si cu asta am constatat ca am o cutie super,nici urma de uzura pe pinioane).Sper ca dupa toate schimbarile astea sa mearga mult mai bine.O sa fac cateva poze dupa ce termin cu ea,si ii trag o baie bine meritata.Ca dupa asta s-ar putea sa o vand....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Fekete,

 

O adresa utila si un numar de telefon si mai util.

 

Raven,

 

Abia astept sa vad pozele cu ea aranjata. Daca o uzi dupa aia poate apar si eu pe acolo. :P Eu sunt adeptul pastrarii in stare cat mai originala. Este o motocicleta care arata extraordinar si e pacat sa o mutilezi. Carena fatza exista pe ea cand am cumparat-o.

Cat despre vanzare...cred ca glumesti. Eu am client la 500 euro care ma tot bate la cap sa i-o dau. NO WAY! Ca dupa aia cu ce mai circul? Unde mai gasesc raportul asta pretz/calitate? La aia 500 trebuie sa mai pun 2000 ca sa imi iau ceva cu exact aceleasi performante si confort. Ar fi stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, cu 3.000 lei iti iei un scuter de 50 cmc, in 4 timpi.!!!! :P (nou ce-i drept), dar nu se compara.!!! Cu 50 cmc nu poti sa mergi cu 2 persoane si 120 km/h :D (se poate si mai mult, nu mai vorbim de diferenta de clasa). !!! :lol:

La banii astia si eu parca mi-as lua o Jawa de nota 10. Sa ma plimb cu ea pe timp frumos, si cand am chef. (sincer). Jawa 350, cred ca a fost cea mai tare motocicleta comunista, din cate imi aduc eu aminte. Putini aveau asa ceva. :lol:

Editat de gotronic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu toate garniturile le am de clingherit si pana acum nu a cedat niciuna........

Si in partea de sus la chiuloasa poti pune tot clingherit ca rezista................

Ce se strica mai des la Jawa 350 este aprinderea daca ai platini si de aici pleaca si restul.............pistoane, segmenti, AMBIELAJ........

Pune-ti aprindere electronica si scapi de reparatii dese.............

salut fekete!la un ij jupiter 5 am nevoie de 2 senzori sau de un senzor si 2 aprinderi electronice,si ce modificari ar trebui facute?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut d-nu Nelu........pot spune ca am incercat deja toate variantele la Jawa 350 cu un singur senzor 012 si aprindere AT011, dar nu am obtinut rezultate decat pe termen scurt........poate ca trebuia sa ascult de sfatul d-lui Olaru ca daca ai doua pistoane cu doua bobine iti trebuie doi senzor 012 si doua aprinderi AT011. Si nici nu trebuie sa modifici cama. Trebuie sa ai o precizie foarte mare sa lipesti exact la 180 grade placutele de tabla pe cama......eu nu am reusit.

Asa ca am mai comandat o aprindere AT011 si senzor 012 ca sa fie aprinderea la Jawa 350 reglata la marele fix.

Cele doua aprinderi inlocuiesc platinile si precizia de a regla bine aprinderea este mult mai mare dacat cu un singur senzor 012 si o aprindere AT011.

Asfalt uscat...............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut d-nu Nelu........pot spune ca am incercat deja toate variantele la Jawa 350 cu un singur senzor 012 si aprindere AT011, dar nu am obtinut rezultate decat pe termen scurt........poate ca trebuia sa ascult de sfatul d-lui Olaru ca daca ai doua pistoane cu doua bobine iti trebuie doi senzor 012 si doua aprinderi AT011. Si nici nu trebuie sa modifici cama. Trebuie sa ai o precizie foarte mare sa lipesti exact la 180 grade placutele de tabla pe cama......eu nu am reusit.

Asa ca am mai comandat o aprindere AT011 si senzor 012 ca sa fie aprinderea la Jawa 350 reglata la marele fix.

Cele doua aprinderi inlocuiesc platinile si precizia de a regla bine aprinderea este mult mai mare dacat cu un singur senzor 012 si o aprindere AT011.

Asfalt uscat...............

placutele de tabla se lipesc pe o bucsa de alama sau cum? la ce distanta se monteaza senzorii?ce marime au placutele?te rog daca poti da-mi detalii! asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK.

Inteleg ca trebuie 2 aprinderi si 2 senzori, cate una pe fiecare cilindru.

Si ca toata smekeria este fabricarea camei si montarea ei. Desenul cred ca pot sa il dau la un strungar si imi face cama...Cu montatul e mai greu, cel putin pentru mine, neavand pic de viziune mecanica nu imi imaginez unde s-ar pune si cum.

 

Gotronic,

Tu te ocupi si de came sau numai de aprinderi si senzori?

Daca dau comanda la tine poti sa imi explici ca la gradinitza cum sa pun aprinderile, senzorii si cama?

 

Daca nu pricep cum devine chestia inseamna ca trebuie sa fac un drum cu JAWA la Tg. Mures la tine sau la Timisoara la Fekete pentru instalare.

 

Deocamdata motorul merge brici iar auzul meu neexersat nu percepe nici o nesincronizare intre cei 2 cilindri. Dar Doamne fereste, mai bine previi decat sa tratezi !

 

Raven,

Tu ti-ai pus chestie de asta pe JAWA?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac numai aprinderile si senzorii (care nu sunt speciale ptr. motociclete) , dar se pot adapta usor. Eu nu mi-am pus ca eu nu am motocicleta. Daca as sti exact care sunt dimensiunile bucselor as putea sa dau eu la cineva sa faca, dar nu m-as incurca. I-am trimis lui Fekete inca o aprindere si un senzor. O sa incerce el sa monteze pe Jawa fara nici o modificare (cu cama originala). A mai montat cineva pe un MZ ETZ de 250cc si se pare ca merge f. bine fara nici o modificare. Doar pus senzorul in locul platinei si reglat avansul (bineinteles si distanta senzorului fata de varful camei originale).!!! La sfarsit de saptamana , ajunge si coletul la Fekete, si cu bunavointa lui, o sa aflam mai multe.!! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine,

 

Nu pot decat sa ma bucur ca la 2 senzori si 2 aprinderi scapam de cama.

Astept si eu cu sufletul la gura rezultatul de la Fekete.

 

Multumesc si tinem legatura !

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rex,

 

Bine ai venit ! :cheers:

 

Eu sunt tot din zona, din Iasi. Poate punem de o colaborare. Eu consider JAWA o motocicleta de cursa lunga si o folosesc ca atare, asa ca poti sa te astepti sa bem o bere la un gratar pe mioriticele plaiuri ale Todirestilor.

 

Pune si tu o poza cu vehiculul tau aici la baietzi...ca ei sunt tare curiosi.

 

Si daca ai probleme ... aici suntem !

 

Vad ca aia de la MZ au pus-o de un fan-club .... cred ca putem face si noi asa ceva.

Deocamdata esti binevenit in Iasi la sediul clubului din care fac parte. Cazarea si berea sunt gratis. :)

 

Numai bine si atat (ca JAWA nu are nevoie de asfalt uscat ca sa mearga, ba chiar nu are nevoie nici de asfalt) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am instalat si al doilea senzor 012..........

Dar am folosit o cama de alama facuta la strung ca sa nu fac alte gauri pe platoul original...am folosit gaurile originale unde vine prinsa partea fixa de la platina originala.

Am lipit o tabla din tabla pe 1/2 din cama si am reglat cu comparatorul.............merge perfect.......am facut vreo 30 Km si nu a dat coltul nici una din bujii...........maine o sa le desfac(bujiile) sa vad daca arderea e calumea.....

Cu un sg senzor si cu cama dubla mergea destul de bine dar dupa vreo 5 Km una din bujii tot timpul se afuma.........tablele de pe cama nu am reusit sa le lipesc perfect la 180 grade si de aici si imperfectiunile arderii...........

Cu doi senzor se poate regla exact pe fiecare piston in parte..............

Crede ca e varianta cea mai buna cu doi senzori.........

 

 

M-am gandit ca cineva o sa aiba nevoie si sa nu mai caute in alta parte..........

Semeringurile de la Jawa 350 638............

Semering_JAWA_350_638.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...