Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Acum 3 minute, eFu' a spus:

...

Sa fii sanatos, iar daca vei primi Jawa sa o iei totusi cu act de vanzare-cumparare cu o suma modica, spun asta fiindca altfel vei avea mai mult de umblat, vei plimba donatorii dupa tine si...Romania! Daca te pricepi si nu esti cu doua maini stangi, piese originale si ieftine vei gasi, iar sfaturi gratis sunt sigur ca are cine sa-ti dea! Oricum, daca mai gasesti cativa ca mine ramai si cu dezinfectantul intreg! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Simeringul despre care vorbesti era facut sa lase sa mai picure ceva ulei, sa unga lantul! Glumesc, normal! 🤭 

Daca materialul din el este invechit, este tare, se toaca repede si e normal sa nu mai etanseze. Daca montezi un simering sau un oring bun, tine cativa ani (spre exemplu foloseam simeringuri si oringuri de la Fartec Brasov, astea duceau mult si bine pana se uzau si nu mai etansau). Daca sunt de calitate slaba, tin putin dupa montaj! Problema asta persista inca inainte de anii '60, cand a fost montat pentru prima data acel sincron. 

Eu nu restaurez, costa mult si nu am posibilitati...in schimb motocicletele astea mi le fac asa cum imi place mie, incat sa ma pot bucura de plimbarile cu ele...si-atat, fara pretentii de originalitate si vedetisme gratuite. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, easy ride on! a spus:

...

Rezolvarea ar fi un O-ring în bucşă de ghidaj.

...

Jawa are asa ceva din fabrica, doar ca oringul din bucsa de teflon (plastic sau la unele modele textolit) se intareste in contact cu uleiul si datorita temperaturii ridicate

isi pierde proprietatile. Normal, ca sa nu lase uleiul sa iasa afara ar trebui schimbat inaintea fiecarui sezon. Si...se schimba usor iar acum se gasesc oringuri bune.:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, farfuridi a spus:

La ETZ nu era cu sincron ,te referi probabil  la axul schimbatorului de viteze.Eu am avut probleme din cauza ca tija sincronului efectua o miscare de dute-vino facilitand, din cauza rigiditatii semeringului se pare, pierderea de ulei.La schimbatorul de la ETZ e doar o miscare circulara.Eu vorbesc acum din amintiri mai vechi de 25 de ani iar nivelul meu de cunostinte in domeniu era pe atunci ca si acum de altfel al  unui "inlocuitor" de piese in garajul propriu si pe propriul agregat.Asa  ca daca aberez pe undeva  sper sa nu mi-o luati in nume de rau.

 

406476---kopie.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@eFu'daca te hotarasti asupra magnetoului iti voi povesti toata procedura, cu scheme si elemente. Am un Cz 175 sport care a umblat vara asta cu magnetou de scuter ( am revenit la dinam doar de moft , sa il tin cat pot de aproape de original). Vinovata e o Jawa 638, care va fi mai plimbata , e mai tanara cu 19 ani.

@farfuridiacea etansare a tijei sincronului ma nacajeste si pe mine. Am pus un "tampon" saiba de pasla pe ax intre sincron si butucul pinionului sa retina parte din uleiul care se pierde. Ma tot chinuie un gand sa caut ceva simering cu interior de 5, ext....cat o fi acolo, cred 15( voi masura) in locul acelor bucsi de plasic si O-ring.

"Dar astea batrane e cu personalitate! isi marcheaza teritoriul!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, easy ride on! a spus:

Da, cu un "fluturaş" acţionat de pedala de schimbător şi cu o tijă împingătoare.

846469763_Jawasch.thumb.JPG.36fe92471a4c2c89341dfb2f634a265d.JPG

Cam instabil mecanic şi mai greu de reglat ...

ala greu de reglat.... cam 10min... cu scos si pus capac!

instabil.... motorul meu are 50 ani( si e tanar fata de altele)...si e acelsi mecanism, si  isi face treaba bine( motorul meu de vreo 10 ani face doar 1000-1500km/an). Acel mecanism il folosesc si cand franez in tr.4.... calc ambele pedale-frana si schimbator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, fara biluta dintre cele doua tije acestea se sudeaza in timp sau in cel mai fericit caz uzeaza prematur oringul si bucsa de la iesire, din dreapta...motiv pentru care uleiul din blocul motor va parasi incinta, ungand excesiv lantul, roata...

 

Hai s-avem sarbatori frumoase!:friends:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, easy ride on! a spus:

Nu cunosc foarte bine arhitectura mecanismului la Jawa, dar în lipsa unei bile de rulment pe care să se sprijine tija împingătoare, aceasta se va roti cu turaţia ambreiajului, diferită de turaţia axului pinionului de atac (cu excepţia mersului în priză directă) şi va prăpădi rapid garnitura de etanşare presată în acest ax.

53f03b1636a03ce23a36b96c2186b59d.thumb.jpg.7ab0cf52ebeadd00d9aa3cf9a4dab822.jpg

Asta ziceam si eu. "Sincronul", (de fapt un dublu ambreaj denumit pompos), nu poate fi caza scurgerilor de ulei. Si nu curge o vadra...

cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, easy ride on! a spus:

O dublă comandă spre acelaşi ambreiaj (din manetă şi din pedala schimbătorului), nu un dublu ambreiaj.

Depinde de cât mergi şi de cât se scurge pe acolo. Dacă rulmentul de la pinionul de atac (lanţ) are jocuri mari şi a devenit "praştie" ...

 

 

 

Cu pinionul se rezolva usor... Dai o gaura cu bormasina  putin mai jos, si curge pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
La 09.03.2021 la 16:44, easy ride on! a spus:

Multumesc easy dar ai cumva idee, sau aveti, daca este acelasi cu telescopul de spate de jawa? Doar telscopul, nu si arcul sau imbracamintea/ornamentul metalic? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos! Sper sa fie ce trebuie!

 

https://www.olx.ro/oferta/piese-jawa-si-cz-IDdr9ks.html#af1071165b

Feriti-va de acest vanzator...nu stie ce vinde, nu-i motociclist si nu a fost niciodata (un samsar parlit), care ascunde detalii esentiale sau chiar e prost gramada si nu stie ce vinde, insa stie sa ceara mult pe piese ca-s vintiji, este nesimtit si recalcitrant! Eu am muscat-o...sper sa n-o faca si altii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Este aproape gata dar n.am carburator bun. Cel din stanga are defect filetul din corp la capacul jiclorului iar cel din dreapta are defect un jiclor si nu gasesc kit de reparatie pt. el. Daca are cineva un carb bun de jawa 175 sau corp de carb lasati un mesaj. Multumesc

20210501_103454.jpg

20210501_103850.jpg

20210501_103723.jpg

20210501_103632.jpg

20210501_151505.jpg

20210501_151401.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ivan pedala a spus:

http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=2085

Incearca la vecinii bulgari, au cam de toate, preturi decente si servire urgenta!

Merci. 

Mai am 2 intrebari:

1 Unde este stantata seria pe cadru ?

2 Nu.mi dau seama cum sta cricul central sus, am vazut ca trebuie montate doua arcuri tip lamela ...poate cineva sa incarce o poza sa vad um se monteaza, mai trebuie si un arc elicoidal?

 

Editat de BLACK SPIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cadru sus pe dreapta (in apropiere de urechea rezervorului din fata-dreapta), langa jug si pe tablita frontala de la jug se gaseste seria cadrului, iar pe motor in stanga, deasupra, langa capacul ambreiajului (in apropiere de carburator), pe blocul motor. In mod normal pe cadru se gasesc seriile de doua ori, dar am gasit cazuri in care pe cadru nu era nimic stantat, ci era stantata seria doar pe acea tablita.

 

De la Ivan Pedala citire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, BLACK SPIDER a spus:

Am intrebat deoarece n.am gasit nici o serie stantata pe cadru ci doar pe tablita

In acest caz vei plati un banut in plus la RAR ca sa-ti stanteze ei seria. Sa fii foarte atent fiindca Doreii de acolo (si nu doar o data!) gresesc la stantare seria si apoi tu esti pus pe drumuri si platesti in plus, ei neavand nici macar o urma de responsabilitate sau vina! 

Cricul (daca este cadrul original si nu unul cumparat ulterior) nu are decat doua arcuri elicoidale. Aia cu lamele e vreo facatura (ai deja pe cadru sudate din fabrica doua opritoare lamelare, dar nu-s musai sa fie ca sa stea cricul ridicat)!

Ah...dupa serie te mai poti uita si pe partea dreapta a cadrului, in zona pedalei de frana, mai dosita nitel, ori chiar pe stanga, sub cutie, in spatele motorului. Daca este vreuna stantata acolo, e clar ca ai un cadru care a fost inlocuit candva.

1 oră în urmă, Gabi24 a spus:

...De la Ivan Pedala citire.

Multumesc Gabi, nu am putut raspunde la timp fiindca ma bruiaza nepoatele la cap, iar accesul la internet este sporadic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, ivan pedala a spus:

Multumesc Gabi, nu am putut raspunde la timp fiindca ma bruiaza nepoatele la cap, iar accesul la internet este sporadic!

Sarbatori fericite si multa sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Gabi24 a spus:

Sarbatori fericite si multa sanatate!

Multumesc, la fel si voua...si la toti motociclistii, familiilor si apropiatilor acestora!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...