Jump to content

Drumuri Lungi Pe Incepatori ?


AlexRap
 Share

Recommended Posts

sunt incepator adika azi miam luat carnetu si as vrea sa va intreb cam cati km ar trebui sa fac pe langa casa pana sa ies si eu la intalniri moto sau sa ma duc in vacanta cu pretena ? si daca ar merge bine motorul la o distanta mai mare 400-500 km pe zi ( un kawasaki ex250 ) din 1996

post-20695-1183484140_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu sunt eu mare expert, dar te sfatuiesc sa nu o urci pe prietena ta pe motor pana nu inveti tu sa mergi pe motor. si nu vorbesc de poligon ci de trafic. ca sa nu mai spun ca sa nu cumva sa o iei pe motor pana nu are si ea acelasi echipament pe care ar trebui sa il ai tu...

Link to comment
Share on other sites

cand simiti 100% sigur ca poti sa mergi perfect cu prietena prin oras si vrei sa pleci la intruniri, mai mergi vreo 2000 de km si dupa poti sa iesi :bounce:

nu este o limita anume, depinde de motor si de cine il calareste. Daca mergi des prin oras si simiti ca poti controla motorul in orice situatie poti sa pleci unde vrei, dar evident sa ai grija. pe la 3.000 de km facuti singur + macar 1.000 cu prietena in spate prin oras cred ca ai putea sa mergi prin tara, incet incet. si daca ai 50.000 tot trebuie sa fii atent, e si o chestie de noroc, dar experienta te poate ajuta. Cat mai mergi prin oras incearca sa te obsinuesti sa ai si pasager si sa se simta si ea in largul ei pe motor.

Link to comment
Share on other sites

mersi mult pt ajutor o sa incerc sa fiu cat de prudent se poate si daca se poate sa ne vedem in curand la intalnirile moto .. si motorul ar putea drumuri lungi stiu ca nui un topic potrivit dar sa nu mai deschid inca unu

Link to comment
Share on other sites

Mo torul poate. Tu sa poti! Si sa ai trusa de scule la tine intotdeauna.

 

Motorul poate. Tu sa poti! Si sa ai trusa de scule la tine intotdeauna.

Link to comment
Share on other sites

ok trusa de scule asta stiuuu dar ce ar trebuie sa contine o trusa de scule pe motor adika am ceva trusa la moto dar ar mai trebui ceva in plus inca nu stiu exact ce contine dar ce ar trebui ca o trusa sa fie conplecta ( sa ma pot descurca in caz de pana ) si ce probleme pot aparea sa vad daca mas putea descurca nu prea le am la mecanica

Link to comment
Share on other sites

e mult mai usor sa mergi la drum lung decat sa circuli prin oras, in oras trebuie sa eviti gropi, masini, sa opresti, sa pornesti des, sa te strecori si multe altele, la drum lung atat timp cat nu o iei pe serpentine trebuie sa tii gazu constant la cat ti se pare tie comod si cam atat.

totusi, si eu iti recomand sa mergi macar o saptamana zilnic cu motorul de unul singur prin oras, si pe urma sa faci in weekend plimbarica mai lunga de unul singur pe motor si abia pe urma sa iei pasager, pt. ca se schimba foarte mult comportamentul motorului cu pasager, mai ales distanta de franare si centrul de greutate in cazul tau.

trusa de scule.....pai aici nu stiu ce sa-ti zic sa iei pt. ca la honda mea este aproape imposibil sa se strice ceva si am luat o borseta cu scule doar in primele zile pana mi-a venit mintea la cap :bounce:

Link to comment
Share on other sites

"Drumuri lungi pe incepatori"?? Depinde la CE sunt incepatori.. :baldy:

 

On-topic: Totul depinde de cat de repede inveti.. de cat de repede INVETI, nu de cat de repede CREZI ca stii sa mergi.. dar, cum a spus si Styx, e mai usor in afara localitatilor.. acum, ma intreb daca e si recomandat ca si incepator sa te plimbi mai mult in afara, ca sa te inveti cu motorul..

 

Si nu-ti recomand pasager/a pana nu inveti foarte bine sa mergi, pentru ca se schimba multe: centrul de greutate, distanta de franare, modul in care se abordeaza curbele et caetera..

 

:bounce:

John

Link to comment
Share on other sites

ok multumesc mult si in legatura cu motoru cine se pricepe are cat de cat putere nu vreau viteze mari dar nici sa nu pot sa urc un deal sau sa il incing prea tare .. si se defecteaza usor ?

Link to comment
Share on other sites

in ziua in care am luat carnetu am facut 360 de kilometri. am luat-o usurel pe stradute cu putin trafic, apoi m-am avantat si pe strazi mai mari...iar a doua zi m-au luat niste prieteni cu ei la o tura de ca. 500 de km. cu pasager am mers cam dupa o saptamana, aveam aproape 1500 de km.

o singura data am avut nevoie de truse se scule, cand mi s-a rupt cablul de acceleratie. o car dupa mine degeaba, dar nu se stie niciodata cand ai nevoie de ele. trusa mea e compusa din: o surubelnita (doua de fapt, una normala si una in cruce), set de chei, intre 8 si 19 ajunge, plus cea de 10 de doua ori, daca trebuie sa tii contra, un patent, set de imbusuri. mai am un izolierband, niste sigurante, niste cablu electric, un bec pt fata, unu spate/semnalizator si o bujie. la drumuri lungi iau si juma de kil de ulei daca trebuie sa completez, un spray de lant.

 

daca verifici atent motocicleta inainte de drumuri mai lungi, n-ai sa ai probleme. in general cu mentalitatea "merge si asa" ramai in drum.

 

gpz e o motocicleta foarte fiabila. schimba consumabilele la timp si vei putea pleca oricand linistit la drum.

 

asfalt uscat

Link to comment
Share on other sites

in ziua in care am luat carnetu am facut 360 de kilometri. am luat-o usurel pe stradute cu putin trafic, apoi m-am avantat si pe strazi mai mari...iar a doua zi m-au luat niste prieteni cu ei la o tura de ca. 500 de km. cu pasager am mers cam dupa o saptamana, aveam aproape 1500 de km.

o singura data am avut nevoie de truse se scule, cand mi s-a rupt cablul de acceleratie. o car dupa mine degeaba, dar nu se stie niciodata cand ai nevoie de ele. trusa mea e compusa din: o surubelnita (doua de fapt, una normala si una in cruce), set de chei, intre 8 si 19 ajunge, plus cea de 10 de doua ori, daca trebuie sa tii contra, un patent, set de imbusuri. mai am un izolierband, niste sigurante, niste cablu electric, un bec pt fata, unu spate/semnalizator si o bujie. la drumuri lungi iau si juma de kil de ulei daca trebuie sa completez, un spray de lant.

 

daca verifici atent motocicleta inainte de drumuri mai lungi, n-ai sa ai probleme. in general cu mentalitatea "merge si asa" ramai in drum.

 

gpz e o motocicleta foarte fiabila. schimba consumabilele la timp si vei putea pleca oricand linistit la drum.

 

asfalt uscat

 

am o intrebare ai si tu unu ceva de genu ca si a mea ? ai avut probleme mari set motor sau ceva de genu ? merge bine cu 2 pers ? ... stiu ca zici cas putin cam dus dar vara asta vreau sa fac transfagarasanu cu 2 pers adika eu si pretena am ceva sanse ?

Link to comment
Share on other sites

aduna kilometri pana o iei pe prietena pe transfagarasan. sa fi cat de cat sigur pe ce faci. mergi incet, si mai bine schimbi o viteza in jos, decat in sus atunci cand nu esti sigur de drum, curba, viteza...

 

vezi ca sunt topicuri speciale pentru mers cu pasager, si la fel este unu pentru posesorii de gpz-uri, io am yamaha.

Link to comment
Share on other sites

am o intrebare ai si tu unu ceva de genu ca si a mea ? ai avut probleme mari set motor sau ceva de genu ? merge bine cu 2 pers ? ... stiu ca zici cas putin cam dus dar vara asta vreau sa fac transfagarasanu cu 2 pers adika eu si pretena am ceva sanse ?

Intrebarile despre comportarea motocicletei nu trebuiau puse inaintea achizitionarii ei ? :bounce:

Oricum eu cred ca nu vei avea probleme cu ea, si la 250cmc sigur trage, de asta nu-ti fa probleme... (acuma depinde si de cat e de forjat motoru si toate cele, si chiar si asa trage)

Link to comment
Share on other sites

... stiu ca zici cas putin cam dus dar vara asta vreau sa fac transfagarasanu cu 2 pers adika eu si pretena am ceva sanse ?

 

Daca tii la prietena ta...mai gandeste-te odata.

 

Curbele de pe transfagarasan+nisip+gropi+incepator+pasager+eventuala ploaie = SANSE MINIME !!!

 

Pentru inceput incearca sa iesi la drumuri mai lungi ( 100-200 km) cu cineva mai experimentat , de la care poti sa inveti una alta. Si crede-ma...ai multe de invatat.

 

Bafta, oricare ar fi decizia ta :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere cam cate accidente se intampla in oras, si cate in afara orasului s-ar putea spune ca e mai sigur un drum in afara. Sunt si eu incepator, si cam dupa ~200 km facuti prin Bucuresti si putin pe A1 am plecat la Botosani (~500km) si pot sa-ti zic ca dupa traficul din Bucuresti mi se parea ca merg singur pe strada prin celelalte orase. Am ajuns obosit dar a fost ok. Parerea mea e ca mai usor te inveti cu motorul la drumuri mai lungi, decat prin oras.

Pasager inca n-am luat si inca nici nu o sa iau (nu vreau sa risc inca). Am cam 3200 km. In week-endul asta am fost pe Transfagarasan si nu mi s-a parut chiar foarte greu, in schimb peisajul e super :bounce:.

 

Asfalt uscat, si cat mai multi km fara incidente!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pt sfaturi . eu am mai condus un scuter cam 5000 km si cat de cat am experienta in ce priveste scuterele , o sa incerc sa fiu cat de prudent posibil. Sa ne vedem cu bine la intalnirile moto in cel mai scurt timp

Link to comment
Share on other sites

Eu ca incepator am facut intai 100 km in Poli ,. Porma am iesit pri trafic usor usor. Dupa ce facusem 1500km prin bucuresti prin trafic am luato prima oara pe prietena mea dar nu inainte de a avea geaca, casca, manusi si genunchere. La drum mai lung cu prietena in spate am facut majoritatea drumurilor.

 

Am facut 8500 de km cu motorul si nu am avut parte de evenimente neplaute. Ce conteaza cel mai mult este viteza, nivelul de concentrare si atentie, sangele rece se curga prinvene pentru a avea diszscernamant in caz de ceva neplacut si poate cel mai important lucru ca incepator este sa ai capacitatea de a intui traficul.

 

 

Bafta, asfalt uscat si viteza redusa

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

in ziua in care am luat carnetu am facut 360 de kilometri. am luat-o usurel pe stradute cu putin trafic, apoi m-am avantat si pe strazi mai mari...iar a doua zi m-au luat niste prieteni cu ei la o tura de ca. 500 de km. cu pasager am mers cam dupa o saptamana, aveam aproape 1500 de km.

o singura data am avut nevoie de truse se scule, cand mi s-a rupt cablul de acceleratie. o car dupa mine degeaba, dar nu se stie niciodata cand ai nevoie de ele. trusa mea e compusa din: o surubelnita (doua de fapt, una normala si una in cruce), set de chei, intre 8 si 19 ajunge, plus cea de 10 de doua ori, daca trebuie sa tii contra, un patent, set de imbusuri. mai am un izolierband, niste sigurante, niste cablu electric, un bec pt fata, unu spate/semnalizator si o bujie. la drumuri lungi iau si juma de kil de ulei daca trebuie sa completez, un spray de lant.

 

daca verifici atent motocicleta inainte de drumuri mai lungi, n-ai sa ai probleme. in general cu mentalitatea "merge si asa" ramai in drum.

 

gpz e o motocicleta foarte fiabila. schimba consumabilele la timp si vei putea pleca oricand linistit la drum.

 

asfalt uscat

 

 

am si eu o intrebare: unde tii toate lucrurile astea? ca eu topcase n-am ; trebuie sa merg mereu cu rucsacul in spate?

Link to comment
Share on other sites

nu mai , majoritatea au sub sa un loc unde mai poti pune una alta , iar multe au chiar si o mini trusa de scule cu aproape toti ce ai nevoie .

 

acuma ce sa zic , cand pleci la drum iti verifici nivelu la ulei , bujiile le schimbi din timp ca sa nu ai probleme , verifici incarcarea , scrie in manual tot ce trebuie sa faci numa sa ai rabdare sa citesti graficul de intretinere.

 

e bine sa le faci ca altfel te poti trezi in drum in plina noapte si nu ai cui cere ajutor . oricum o regula de baza , intotdeauna incarca-ti telefonu inainte sa pleci undeva , macar poti cere ajutor daca ai o problema ca nu prea opreste lumea .

 

am avut un caz de asta , mai demult am avut o pana , si nu aveam ce sa fac , sa abanodez motoru iesea din discutie si sa vin pe pana era imposibil sau oricum insemna cauciuc si janta distruse. daca aveam telefonul la mine pute-am cere sa vina cineva sa ma ia , dar asa am stat vreo 2 ore pana s-a indurat unu de mine sa ma lase sa sun de pe al lui .

Link to comment
Share on other sites

sal

hai sa-ti spun prima senzatie cu pasager

dupa vre-o 200 km singur prin oras... urc si prietena in spate. tin sa precizez ca raportul de greutate este intre noi 2 la 1. Cu toate astea cea mai mare surpriza nu am avut-o la dist de franare sau manevrabilitate (n-am simtit nici o diferenta - ori mergeam destul de incet ori sunt mai nesimtit) ci la extragreutatea pe care trebuiau sa o suporte mainile la franare. Faceam flotari la greu. Fiind si ea incepatoare (ca pasager) la viteza mai mare 40-60 a stat cuminte conform instructajului. dar pe o portiune desfundata pe care mergeam cu 10 kmh max a considerat ca e destul de safe sainceapa sa "danseze" in spatele meu. capra fiind inalta ma dezechilibra foarte tare si trageam de ghidon foarte tare pana m-am oprit si si am "sarit" la ea.

Luati-o usor, printre blocuri, la vit mica, sa inteleaga cum e treaba cu 2 roti si de ce sta ele la verticala. cum e cu inclinatu, o frana 2 de urgenta, si tot asa...catinel, catinel.

 

BAFTA

Link to comment
Share on other sites

lol ma ... esti comic ... biata fata ... se simtea bine de aia a inceput sa topaie

 

cand mergi cu pasager is imp 2 lucruri :

1 casca ochii si nu uita ca daca tu esti bou si gresesti ala poate sa fie accidentat din vina ta .

2 nu lua sub nici o forma pasager fara echipament , chestii de genu hai du-ma si pe mine la o tura cate o fata , fara casca fara nimic . Nu au experienta pe motor , poate se sperie si fac vreo tampenie si cad si o ai pe constiinta . Daca chiar vreti sa plimbati fetita datii mai o casca macar si lasati talentele pe alta data.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...