Sari la conținut

Suzuki DR800 Big


Postări Recomandate

singura diferenta, in engineering-ul motorului intre DR 750 si 800 e ca, cel de 800 are biela de 750 scurtata si in felul asta camera de ardere un pic marita. Agreez 750-ul in defavoarea celui de 800 ( pe langa partea de estetica, ce tine exclusiv de gusturi). 750 este mai nervos si mai sprinten fata de 800 care e mai greoi si mai optimizat pt tooring, dar depinde pentru ce-l vrei.

Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa.

Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa.

Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima.

 

la faza cu volumetria motorului voi mai studia nitel, eu asta stiam ... dar mai invat. La cat de sprinten e un 800 insa ... m-am tirat cu vreo 2, sau 3 ... si mi s-au parut mai lesinate. Mi se pare mai de tooring si, daca retin eu bine e si un pic mai greoi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la faza cu volumetria motorului voi mai studia nitel, eu asta stiam ... dar mai invat. La cat de sprinten e un 800 insa ... m-am tirat cu vreo 2, sau 3 ... si mi s-au parut mai lesinate. Mi se pare mai de tooring si, daca retin eu bine e si un pic mai greoi

 

Capacitatea cilindrica este insasi volumul cilindrului. Volumul cilindrului este aria bazei inmultita cu inaltimea cilindrului. Aria bazei este (PI*D*D)/4. D este alezajul. Inaltimea cilindrului este cursa pistonului (biela). Prin urmare capacitatea cilindrica = ((PI*alezaj*alezaj)/4)*cursa pistonului. Do the math... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capacitatea cilindrica este insasi volumul cilindrului.

Nu cumva capacitatea cilindrica = cursa pistonului x aria pistonului? Volumul cilindrului in sine e posibil sa fie oleaca mai mare...

 

Matematic da, cc = cursa x pi x (alezaj/2)^2

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca va-nvartiti in jurul cozii. :P

Cred ca s-a-nteles ideea. Cilindrul ala e unul imaginar.

Vad ca nu s-a-nteles ca biela poate avea lungime cat vrea ea, si un kilometru. Conteaza manivela, adica arborele cotit. Cercul ala descris de manivela noastra intra in calculul nostru, diametrul lui fiind fix cursa pistonului. Biela e element de legatura si doar transforma miscarea rectilinie in miscare de rotatie. Nu poate fi prea scurta, dar poate fi oricat de lunga ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca va-nvartiti in jurul cozii. :P

Cred ca s-a-nteles ideea. Cilindrul ala e unul imaginar.

Vad ca nu s-a-nteles ca biela poate avea lungime cat vrea ea, si un kilometru. Conteaza manivela, adica arborele cotit. Cercul ala descris de manivela noastra intra in calculul nostru, diametrul lui fiind fix cursa pistonului. Biela e element de legatura si doar transforma miscarea rectilinie in miscare de rotatie. Nu poate fi prea scurta, dar poate fi oricat de lunga ;)

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa.

Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima.

 

 

Salut, subscriu celor scrise mai sus; nu luasem in considerare si camasa care ar trebui implicit lungita pt o biela mai lunga caz in care nu ar da nici un randament superior. Volumul cilindrului, din cate imi amintesc eu din generala cand ma batea profa de mate cu cartea-n cap de m-a convins sa dau la filologie, se calculeaza: aria fetei pistonului X inaltimea camerei de ardere (sper ca nu gresesc pt ca nu am notiunile profesionale insa o logica cred ca mi-e prinsa intre urechi ). Legat de arborele cotit cred ca logica e urmatoarea: fiind mai mare are 1RPM scazut ( axului vibrochenului ii va lua un timp mai lung sa descrie un cerc, o revolutie) fata de 750 motiv pentru care dezvolta un cuplu mai mare la o turatie mai mica. Omul cat traieste-nvata/se lumineaza. Scuze daca am incurcat pe careva cu info eronate.

 

Toate bune,

Roni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...