Sari la conținut

Cursuri Practice De Siguranta Pt Motociclisti


tro5
 Share

Postări Recomandate

In urma achizitionarii noul motor m-a decis sa urmez cursurile de siguranta tinute de Razvan si Victor pe circuitul de la Tunari. Aceste cursuri constau in invatarea si cunoasterea propriei motociclete, lucru foarte important pt utilizarea in siguranta pe strada. Cursul este compus din 10 sedinte a o ora si jumatate sedinta toata tinuta pe circuit, de 3 ori pe saptamana. Pretul cursului este de 500 lei.

Se mai invata:

- abordarea corecta a virajelor, esentiala oricarui rider. Mie personal acest lucru mi-a schimbat stilul de mers. Experienta acumulata de mine in 4 sezoane a ~30.000km nu a insemnat nici 2% fata de lucrurile invatate la acest curs.

- franarea de urgenta- se inavata si se cunosc franele motorului. Pur si simplu inveti sa franezi eficient, lucru greu de invatat pe strada.

- franarea de uregenta in viraje - aceasi treaba ca si mai sus

- franele de urgenta cu evitare si continuarea franarii - Inveti evitarea pe franare a eventualeor obstacole aparute in calea ta (caini, pietoni dar mai ales masini) si controlul asupra Point fixation, de fapt eliminarea lui.

- pozitia corecta pe motocicleta

- pozitia corecta pe motocicleta in regin raceing

 

O sedinta se desfasoara astfel:

- tura de incalzire a cauciucurilor (2 tururi de circuit)

- invatarea manevrabilitatii - 2 tururi cu o singura mana pe ghidon - Cu acest exercitiu deprinzi contolul motorului doar prin distribuirea greutatii corpului pe o scarita sau pe cealalta. Tot la acest capitol se mai face un exercitiu de mers in picioare pe scarite (2 ture de circuit) - aici inveti cu adevarat cum sta treaba cu greutatea pe motor.

- pauza de relaxare 5~10 minute. Esentiala ca mersul in picioare pe viraje te rupe. te dor aproape toti muschii.

- tura de jaloane. Aici sunt 2 tipuri de jaloane. Jaloane ca la scoala in linie si jaloane departate in zig-zag. Prinzi dexteritate si usurinta in evitarea pe strada a unei gropi, masini, pieton, toate aparute din senin.

- urmeaza franarile - prima data inveti franarea in linie dreapta. Inveti cum sa franezi de urgenta fara sa blochezi rotile. Efectiv inveti cum franeaza motocicleta ta, lucru care te ajuta in mersul pe strada foarte mult. Urmeaza franarea in curba, urmatoarea sedinta inveti franarea cu evitare. Asta mi-a placut mie cel mai mult.

 

Eu am exemplificat in mare ce se invata la acest curs, nu inveti intr-o singura sedinta tot ce am enumerat mai sus dar asta este structura cursului.

 

 

PS. Din propria mea mea experienta recomand tuturor riderilor de weekend, incepatorilor, avansatilor sa urmeze acest curs. Se merita, investesti in siguranta ta si a motorului dar in SPECIAL DEPRINZI MERSUL PE STRADA IN SIGURANTA. Desi am urmat acest curs dupa 4 sezoane si ~30.000km fara accidente nasoale pur si simplu sunt alt rider. Poate ca nu merg mai sportiv, dar merg in siguranta si m-a bucur de 100 x mai mult de plimbarea cu motorul.

 

Si acum cateva poze:

 

Incalzirea: post-794-1185814281_thumb.jpg post-794-1185814302_thumb.jpg post-794-1185814321_thumb.jpg post-794-1185814338_thumb.jpg

 

Turele cu o mana pe ghidon: post-794-1185814407_thumb.jpg post-794-1185814418_thumb.jpg post-794-1185814430_thumb.jpg post-794-1185814450_thumb.jpg

 

Turele de mers in picioare:

 

Jaloanele:

post-794-1185814521_thumb.jpg

post-794-1185814539_thumb.jpg

post-794-1185814556_thumb.jpg

post-794-1185814575_thumb.jpg

post-794-1185814647_thumb.jpg

post-794-1185814662_thumb.jpg

post-794-1185814680_thumb.jpg

post-794-1185814705_thumb.jpg

post-794-1185814740_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 241
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Franarile:post-794-1185815618_thumb.jpgpost-794-1185815634_thumb.jpg post-794-1185815649_thumb.jpg post-794-1185815799_thumb.jpg

 

--- Mesaj completat în 30 Jul 2007 20:23 -------------

Suna interesant.

Niste date de contact, orar, etc. poti sa pui te rog?

 

Off-topic: ca sa fac 2 ture cu TDM-ul in picioare cu o mana cred ca trebuie sa bag cateva luni de sala mai intai :bigstar:

 

Se fac 2 ture cu o mana si separat 2 ture in picioare cu ambele maini pe ghidon. Evident daca reusesti sa faci 2 ture in picioare cu o mana esti deja maestru. Dupa aceste exercitii se face pauza bine meritata, mie imi tremura picioarele cand m-a dau jos de pe motor. Dar se merita.

 

--- Mesaj completat în 30 Jul 2007 20:30 -------------
Cursurile se tin dimineata la prima ora 8:00 ~10:00 in zilele de luni, miercuri si vineri. Persoana de contect Razvan (Trancanici) 0722364118

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oho, bun topic.

 

Thanks for sharing.

 

 

Interesant.. 4 sezoane la activ, 30000 km si totusi cursul l-ai simtit ca fiind nu util, ci extrem de util.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tare, de mult ma gandeam sa fac asta.

Poti da un nr de tel., contacte ceva.

Multumim pentru ca ne-ai spus si noua!

 

 

<small>--- Mesaj completat în 30 Jul 2007 20:30 -------------</small><br/>Cursurile se tin dimineata la prima ora 8:00 ~10:00 in zilele de luni, miercuri si vineri. Persoana de contect Razvan (Trancanici) 0722364118

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, baietii te invata ce sa faci si sa nu faci, in conditii de deplina siguranta :bigstar: Asa inveti ca de fapt unele chestii nu le cunosti sau nu le aplici corect.

 

P.S. Chiar ma intrebam cand vor aparea review-uri la cursurile lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-as duce din pura curiozitate. Desi sunt convins ca mai am ceva de invatat.

 

 

 

Si eu tot asa am ajuns acolo....... 80% fiind convinsa ca mai am de invatat si 20% curiozitate.

 

Se merita, mai ales cand ajungi sa te dai cu genunchii pe curbe fara sa-ti fie frica ca poate apare un caine, nisip, balega, camion, conservar in depasire pe contrasens. O sa-ti placa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Enduro/dual-purpose sint primite la cursuri? se invata lucruri diferite fata de stradale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Enduro/dual-purpose sint primite la cursuri? se invata lucruri diferite fata de stradale?

 

 

 

Evident ca se primeste. Cursul se poate face cu orice are 2 roti si motor. Cu enduro inveti chiar si 2 ore de mers offroad pe mini circuitul de pamant din spatele circuitului. Sunt cateva trambuline de diferite difilcultati, curbe , o sicana, ce sa mai o speldoare.

 

 

E super misto cand ajungi sa atingi cu scaritele asfaltul. Nu ai idee cat de mult se inclina un enduro-turing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In urma achizitionarii noul motor m-a decis sa urmez cursurile de siguranta tinute de Razvan si Victor pe circuitul de la Tunari.

 

 

 

Maestre, vezi ca ai uitat sa ne spui ce ti-ai luat. :)

Ce-i drept, si eu am uitat sa te intreb asta :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Well, eu eram o petarda umblatoare cand am inceput cursul :bigstar: diferentza este drastica dupa cateva shedintze ! Cursul merita si banii si timpul!

 

Multzam de poze chiar ma gandeam sa le cer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre, vezi ca ai uitat sa ne spui ce ti-ai luat. :blink:

Ce-i drept, si eu am uitat sa te intreb asta :bigstar:

 

 

Un umil CBR 600 F este cel din poze cu albastru, rosu si codita alba.

 

--- Mesaj completat în 01 Aug 2007 10:04 -------------

luna asta o sa ma inscriu la curs.

 

O sa motorizam pe circuit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un umil CBR 600 F este cel din poze cu albastru, rosu si codita alba.

 

Iubi, nu mai zice ca e umil.....e super frumos si "stralucitor";in plus nu ma mai doare spatele ca pe BMW.

 

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare :trancanici la bagat in coma pe baiatul care filma de pe marginea pistei in timp ce el se spargea in figuri cu motorul ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru cei care muncesc si nu au posibilitatea sa mearga luni, miercuri, vineri dimineata ce alte variante avem? Thanks

zuka , sunt multi in situatia ta ....nici eu nu reusesc sa ajung de fiecare data, tocmai datorita serviciului :burnout: ...din pacate insa, se pare ca doar dimineatza la prima ora se poate face acest curs...

 

--- Mesaj completat în 09 Aug 2007 11:41 -------------

intrebare :trancanici la bagat in coma pe baiatul care filma de pe marginea pistei in timp ce el se spargea in figuri cu motorul ??

adolf , are sens sa pui intrebarea asta aici ?... ori o sa generezi discutii interminabile ( ceea ce e bine ca nu s-a intamplat inca ) , ori o sa-i pui pe ganduri pe motociclistii care doresc sa urmeze acest curs.... nu cunosc incidentul la care te referi , si nici nu prea ma intereseaza.... ceea ce ma intereseaza si ceea ce este cu adevarat important, pt mine si probabil pt toti cei care participa la acest curs, este faptul ca trancanici ne invata lucruri care la un momentdat s-ar putea sa ne salveze viata !

recomand acest curs tuturor, iar daca esti incepator ( ca si mine < 4000 km ) ai ocazia sa inveti din start cum se piloteaza corect o motocicleta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recomand acest curs tuturor, iar daca esti incepator ( ca si mine < 4000 km ) ai ocazia sa inveti din start cum se piloteaza corect o motocicleta !

 

Si eu il practic, sunt f incepator, avand in vedere ca am luat permisul cu o saptamana inainte de a incepe sa frecventez aceste cursuri, a fost a treia oara cand m-am suit pe gsx-r-ul alb-albastru din pozele postate mai sus de colegul meu.

 

Sunt multumit de ele in primul rand pentru ca ma ajuta foarte mult, mi s-a corectat pozitia pe motor ceea ce a transformat mersul intr-o placere, imi conturez reflexele sub atenta supraveghere a lui razvan si victor, eu zic ca toti dupa ce au obtinut categoria A ar trebui sa practice macar o sesiune de 10 shedinte pe amkart, sau ca scoala moto din romania ar trebui sa arate cam asa cum se desfasoara pe circuit.

 

In primul rand e foarte ok ca mergi cu motorul tau, ca te inveti cu el, ii cunosti limitele dupa ce le cunosti pe ale tale si poti invata lucruri care te pot costa viata daca le experimentezi pe sosea, in traficul existent.

 

E buna aceasta scoala si pentru vitezomanii incurabili, pentru a-si varsa adrenalina pe circuit si pentru a se tempera atunci cand ies in trafic (prea frumos ar fi sa fie asa, dar aderenta de pe circuit nu e aceeasi ca cea de pe sosea)

 

Mai sunt multe de zis dar mai bine veniti si vedeti cu ochii vostri cam care e treaba...

 

Un ultim lucru mai vreau sa-l mai mentionez, cred eu nu lipsit de importanta si anume ca aici reusesti sa te autodepasesti cu fiecare sedinta, si totul depinde de tine daca reusesti in acest timp sa ajungi acolo unde ti-ai propus tu sa ajungi. Ultima parte din fraza nu ti-o garanteaza nimeni.

 

Va salut. Si cu aceasta ocazie am postat si eu pentru prima data pe acest forum, cu toate ca il citesc de cand am inceput orele de conducere pentru categoria A :burnout: (in special rubrica de accidente)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...