Sari la conținut

Pompa Frana Spate Brembo Cu Probleme


Postări Recomandate

am un pegaso 650 din '99 si de curand am schimbat placutele de frana pe spate . nu cunosc prea multe despre el pentru ca oamenii sunt rari si nu poti sti cu adevarat nimic despre un motor second.

probleme:

am demontat etrierul si pistonul nu se impingea in camasa astfel incat sa pot pune etrierul cu placutele noi peste disc - pentru care am desfacut aersitorul putin si pistonul l- am putut impinge reusind operatiunea, insa nu se mai intarea pedala. motiv pentru care am dus - o la mecanic. aici un tip care pretinde ca este meserie si care cere 35 de lei pentru manopera pe o ora , i a luat doua zile, ca in prima nu areusit si un total de aproximativ de 10 ore sa isi dea seama ca nu functioneaza defapt pompa de frana.

in prima zi a desfacut pompa de frana, si nu sunt foarte sigur ca a montat corect componentele din interior, astfel incat aveam pedala de frana , insa placutele dupa mai multe franari ramaneau lipite de disc, fapt ce aveam sa l constat singur, dupa ce am plecat de la atelierul mesterului, catre casa, intrucat era deja seara, fara sa fac prea multe probe . ca doar mi a zis totul este ok poti pleca.

pentru care am pornit spre casa si dupa oarecare distanta parcursa s a incins discul astfel incat s au carbonizat placutele. discul era incandescent pur si simplu. era rosu ca focul. am simtit mult prea tarziu ca este infranta roata, fiind grabit sa ajung acasa. la un moment dat am oprit vazand discul rosu, fiind seara. am desfacut iar aerisitorul si am ajuns cumva acasa. astfel in prima zi am platit omului placutele de frana 30 eur plus 60 lei manopera, placutele de 30 de euro le am ars intr-un km si munca omului in 10 min.

a doua zi din nou la mester. - stiu nu trebuia sa merg tot la el- - ajung aici si de la ora 10 pana la ora 18 a lucrat. eu tot acest timp am stat langa el. l-am ajutat. am schimbat placutele a doua oara cu altele noi, inca 30 de euro. curatam toata instalatia, pompa din nou, etrier cu semeringuri - care erau bune asa cum zice mesterul, luam o pompa similara de pe un alt pegaso si urmarim modul in care sunt aranjate piesele din interior - la propunerea mea vazand ca nu se gaseste solutie . am desfacut si pompa de pe celalalt pegaso si am observat faptul ca piesle nu aveau aceasi ordine ca cele din pompa mea. montam la fel ca n pompa respectiva si la fel - discul se incalzea - placutele nu se deslipeau. ca intr un final sa propun sa montam pompa luata de pe celalalt pegaso pe al meu. si ce sa vezi minune - functioneaza. chiar daca pedala era tare pistonul putea fi impins inauntru astfel era posibil ca din miscarile sinusoidale ale discului la trecerea lui printre placute acestea sa fie indepartate de disc astfel neexistand frecare nu avea ce sa se incalzeasca. etrierul la pegaso nu are arc care sa impinga pistonul inauntru. dar meseriasul cu pricina nu stia nici asta. faptul ca pistonul in camasa pompei atunci cand era depresat - liber nu permitea sa circule aer (astfel am testa eu) dinspre rezervorul de lichid spre capatul pompei care duce la etrier, si normal si invers , nu a insemnat nimic pentru renumitul mester.

astfel pana acuma am cheltuit 60 de euro si 60 de lei. si dupa toate acestea mi s a cerut sa platesc manopera si pentru ce mi a fost lucrat a doua zi la motocicleta. normal ca nu am mai platit, mai mult pompa ce am montat o pentru proba mi am lasat o montata mie si nu i o mai inapoiez.

imi pare rau ca nu am verificat daca pistonul ce l aveam in pompa mea avea aceleasi dimensiuni -lungime ma refer - ca cel din cea de a doua pompa, intrucat am impresia ca cineva anterior acestor evenimente a inlocuit chitul in pompa mea fiind posibil ca pistonul sa nu aiba dimensiunile corecte pentru camasa pompei.

 

 

acuma problema colaterala:

semeringurile din etrier probabil din cauza caldurii imense s- au deteriorat si acuma se prelinge lichid pe langa piston.

intrebare: este posibil ca pistonul sau /si etrierul sa fi suferit deformari datorate caldurii excesive?

dar discul? sau poate rulmentul de sub discul de frana cel pe care se invarte roata nu este compromis? - sa se fi scurs vazelina din el? in fine ... nu sunt mecanic intreb doar si astep raspunsuri daca nu este deranj

 

 

pot spune ca la franare acum dupa ce am montat pompa ce a buna si placute noi nu simt sa trepideze spatele deci discul ar trebui sa fie ok!

unde gasesc chit de semeringuri pentru etrierul spate. brembo. un piston. cam cat ar costa?

sunt doua semeringuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un pegaso 650 din '99 si de curand am schimbat placutele de frana pe spate . nu cunosc prea multe despre el pentru ca oamenii sunt rari si nu poti sti cu adevarat nimic despre un motor second.

probleme:

am demontat etrierul si pistonul nu se impingea in camasa astfel incat sa pot pune etrierul cu placutele noi peste disc - pentru care am desfacut aersitorul putin si pistonul l- am putut impinge reusind operatiunea, insa nu se mai intarea pedala. motiv pentru care am dus - o la mecanic. aici un tip care pretinde ca este meserie si care cere 35 de lei pentru manopera pe o ora , i a luat doua zile, ca in prima nu areusit si un total de aproximativ de 10 ore sa isi dea seama ca nu functioneaza defapt pompa de frana.

in prima zi a desfacut pompa de frana, si nu sunt foarte sigur ca a montat corect componentele din interior, astfel incat aveam pedala de frana , insa placutele dupa mai multe franari ramaneau lipite de disc, fapt ce aveam sa l constat singur, dupa ce am plecat de la atelierul mesterului, catre casa, intrucat era deja seara, fara sa fac prea multe probe . ca doar mi a zis totul este ok poti pleca.

pentru care am pornit spre casa si dupa oarecare distanta parcursa s a incins discul astfel incat s au carbonizat placutele. discul era incandescent pur si simplu. era rosu ca focul. am simtit mult prea tarziu ca este infranta roata, fiind grabit sa ajung acasa. la un moment dat am oprit vazand discul rosu, fiind seara. am desfacut iar aerisitorul si am ajuns cumva acasa. astfel in prima zi am platit omului placutele de frana 30 eur plus 60 lei manopera, placutele de 30 de euro le am ars intr-un km si munca omului in 10 min.

a doua zi din nou la mester. - stiu nu trebuia sa merg tot la el- - ajung aici si de la ora 10 pana la ora 18 a lucrat. eu tot acest timp am stat langa el. l-am ajutat. am schimbat placutele a doua oara cu altele noi, inca 30 de euro. curatam toata instalatia, pompa din nou, etrier cu semeringuri - care erau bune asa cum zice mesterul, luam o pompa similara de pe un alt pegaso si urmarim modul in care sunt aranjate piesele din interior - la propunerea mea vazand ca nu se gaseste solutie . am desfacut si pompa de pe celalalt pegaso si am observat faptul ca piesle nu aveau aceasi ordine ca cele din pompa mea. montam la fel ca n pompa respectiva si la fel - discul se incalzea - placutele nu se deslipeau. ca intr un final sa propun sa montam pompa luata de pe celalalt pegaso pe al meu. si ce sa vezi minune - functioneaza. chiar daca pedala era tare pistonul putea fi impins inauntru astfel era posibil ca din miscarile sinusoidale ale discului la trecerea lui printre placute acestea sa fie indepartate de disc astfel neexistand frecare nu avea ce sa se incalzeasca. etrierul la pegaso nu are arc care sa impinga pistonul inauntru. dar meseriasul cu pricina nu stia nici asta. faptul ca pistonul in camasa pompei atunci cand era depresat - liber nu permitea sa circule aer (astfel am testa eu) dinspre rezervorul de lichid spre capatul pompei care duce la etrier, si normal si invers , nu a insemnat nimic pentru renumitul mester.

astfel pana acuma am cheltuit 60 de euro si 60 de lei. si dupa toate acestea mi s a cerut sa platesc manopera si pentru ce mi a fost lucrat a doua zi la motocicleta. normal ca nu am mai platit, mai mult pompa ce am montat o pentru proba mi am lasat o montata mie si nu i o mai inapoiez.

imi pare rau ca nu am verificat daca pistonul ce l aveam in pompa mea avea aceleasi dimensiuni -lungime ma refer - ca cel din cea de a doua pompa, intrucat am impresia ca cineva anterior acestor evenimente a inlocuit chitul in pompa mea fiind posibil ca pistonul sa nu aiba dimensiunile corecte pentru camasa pompei.

acuma problema colaterala:

semeringurile din etrier probabil din cauza caldurii imense s- au deteriorat si acuma se prelinge lichid pe langa piston.

intrebare: este posibil ca pistonul sau /si etrierul sa fi suferit deformari datorate caldurii excesive?

dar discul? sau poate rulmentul de sub discul de frana cel pe care se invarte roata nu este compromis? - sa se fi scurs vazelina din el? in fine ... nu sunt mecanic intreb doar si astep raspunsuri daca nu este deranj

 

 

pot spune ca la franare acum dupa ce am montat pompa ce a buna si placute noi nu simt sa trepideze spatele deci discul ar trebui sa fie ok!

unde gasesc chit de semeringuri pentru etrierul spate. brembo. un piston. cam cat ar costa?

sunt doua semeringuri.

 

 

--- Mesaj completat în 03 Aug 2007 02:02 -------------
Omule, problema ta era foarte simpla daca dadeai de un mecanic adevarat. Pe de alta parte eu sunt motociclist de vreo 10 ani si am mers de la gpz500 pana la zx12r si de acolo la enduro si acum la atv-uri iar frana pe spate despre care ai scris tu juma de ora, face doar 25% din puterea ta de franare a unei motociclete orice natie ar fie ea. 75% din puterea efectiva de franare este pe frana fata. Poti sa uiti ca ai frana pe spate, eu si multi altii de pe aici nu am prea folosit-o deci nu-ti mai fa atatea probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru care am pornit spre casa si dupa oarecare distanta parcursa s a incins discul astfel incat s au carbonizat placutele. discul era incandescent pur si simplu. era rosu ca focul. am simtit mult prea tarziu ca este infranta roata, fiind grabit sa ajung acasa. la un moment dat am oprit vazand discul rosu, fiind seara. am desfacut iar aerisitorul si am ajuns cumva acasa. astfel in prima zi am platit omului placutele de frana 30 eur plus 60 lei manopera, placutele de 30 de euro le am ars intr-un km si munca omului in 10 min.

Nu ai cum sa arzi placutele de frana intr-un km..si daca chiar asa de tare erau infranate incat s-a incins discul nu avea cum sa nu simti ca motorul nu merge cum trebe!! in rest tu esti vinovat ca ai continuat drumul si ai distrus placutele in totalitate!!!

Poate ca mecanicul este prost ca nu ia dat de capat problemei tale la motor..dar sa nu platesti munca omului, pompa de frana si alt set de placute... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca mecanicul este prost ca nu ia dat de capat problemei tale la motor..dar sa nu platesti munca omului, pompa de frana si alt set de placute... :bigstar:

 

pai eu platesc munca omului, nu -s de la tara ! dar platesti munca si nu experimente sau calificarea lui in mecanica, eu ar fi trebuit sa platesc nestiinta lui. si asa am platit 60 euro plus 60 lei .suficient pentru un schimbat de placute. plus doua zile de nervi. plus ca acuma trebuie sa pun semeringuri in etrier, deci analize that. crede ma ca s-au ars placutele poate nu intr-un km sau 3 dar s-au ars, si de simtit infranarea nu am simtit-o decat tarziu,mergeam undeva la 100 km/h si crede-ma nu simti , franarea nu este una dura precum ai actiona pedala este una datoarata incalzirii discului si dilatarii acestuia intre placute iardaca pistonul nu intra in etrier cum ar fi normal atunci se produce si o franare dar una mai slaba insa cu efect mare de ardere a placutelor si incingere a discului.

 

si cred ca enduro chiar stradal foloseste mult frana spate, eu cel putin unul o fac. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel am patit eu azi cu etrieru.....am dat jos roata pt o banala pana.....dar etrieru abia lam scos de pe disc...placutele strangeu mult prea tare marginea discului care era puitn mai lata decat restul discului...problema a aparut cat sa pun roata sus....ca nu mai intra nici decum discul intre placute si una dintre placute din cauza pistonasului care era prea inafara.....astfel am desfacut aerisitorul si am dat niste ciocane in pistonas care cu greu a intrat mai in interior....nu stiu ce opune asa multa forta chiar si cu aerisitorul deschis....si dupa am bagat lichid de frana....am aerisit sistemu si iam dat ceva pedale sa isi revina pistonasul la pozitia din care are cea mai mare eficacitate...inca nu prind franele in mers prea tare si nu pot sa blochez roata da oricum prinde mai bine ca inainte....

 

Numai bine :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....astfel am desfacut aerisitorul si am dat niste ciocane in pistonas care cu greu a intrat mai in interior....

 

Cu ocazia ciocanelor tocmai te-ai c***t pe el de pistonas, s-a cam ovalizat. mai cu mila, mai omule, ca sint frine, nu bloc motor de Raba. Si unde nu stii sigur CUM se procedeaza, mai bine intreaba, ca strici mai mult mergind pe intuitie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca am fost inteles gresit tin sa precizet ca nu am dat cu ciocanu in pistonas ca doar nu is tembel......am pus frumos o cheie tubulara de o marine cu pistonasu(cheia acoperea frumos o mare suprafata din pistonas si am batut usor cu un ciocan de cauciuc......nu cu ciocanu de 10kg direct pe pistonas ca la Raba....si credema nu am facut cum mo dus mintea ci dupa cum a zis un mecanic...am incercat si varianta sa strang cu un cleste etrieru tot cu aerisitoru desfacut dar era intepenit....acuma oricum se pare ca merge mai bine ca inainte frana :hurt: ...

 

Numai bine :burnout:

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutari baieti... pt cine ma poate ajuta.. am si eu o frana brembo pe fata care nu lucreaza cum trebuie.. mai in detaliu, nu franeaza prea eficient, in sensul ca oricat as actiona frana, nu se franeaza decat putin.. nu stiu ce sa ii mai fac, am desfacut pompa + etrier, am schimbat lichidul, curatat cu alcool ... tin sa mentionez ca frana nu cred ca a fost folosita ceva vreme inainte sa cumpar eu motorul (in sensul a cativa ani) .... astept orice tips-uri :)

imaginile la frana fata si rezervor.. nu sunt prea clare, dar momentan doar pe acestea le am..

 

2005730416775823370_rs.jpg

 

2005779152886889823_rs.jpg

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de regula etrierul se blocheaza din cauza coroziunii pistonasului, cauzata la randul ei de lipsa sau uzura garniturilor de protectie. solutia cea mai ieftina consta in slefuirea pistonasului cu smirghel foarte fin si inlocuirea garniturilor. bineinteles ca in timp va aparea aceeasi problema.

 

<small>--- Mesaj completat în 05 Sep 2007 12:34 -------------</small><br/>Salutari baieti... pt cine ma poate ajuta.. am si eu o frana brembo pe fata care nu lucreaza cum trebuie.. mai in detaliu, nu franeaza prea eficient, in sensul ca oricat as actiona frana, nu se franeaza decat putin.. nu stiu ce sa ii mai fac, am desfacut pompa + etrier, am schimbat lichidul, curatat cu alcool ... tin sa mentionez ca frana nu cred ca a fost folosita ceva vreme inainte sa cumpar eu motorul (in sensul a cativa ani) .... astept orice tips-uri

imaginile la frana fata si rezervor.. nu sunt prea clare, dar momentan doar pe acestea le am..

 

banuiesc ca ai scos aerul din instalatie. daca da, atunci probabil pompa de frana nu functioneaza corect, nu face presiune. un set nou de garnituri pt pompa ar trebui sa rezolve problema

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...