Sari la conținut

Poarta Vreun Cruiserist Protectii Adevarate, Vreodata?!


AK_Raptor
 Share

Postări Recomandate

eu am 1.89m si 76kg (fara echipament :))....mororul are 225 kg fara fluide si 2450mm lungime. Mi s-a parut ca ar fii poate printre singurele pe care sa nu arat ridicol. Motorul e identie cu Shadow-ul de 750, nu e absolut nici o diferenta vizibila. Asa ca din ce am citit si eu pe aici pe forumul asta si pe altele cred ca ar fii cam ok pentru mine. Mai ales ca nu am prea multi bani pt ea.(asta ma costa 2200 euro e din 1998 si are 18000km) si nici boala vitezei nu o am. Imi place sa merg usor pe undeva pe la cca 90 in afara osasului (in interior de obicei respect limita de 50). Asta ma face sa cred ca poate nu m-as plictisii osor de ea. Plus..am facut un raport putere/greutate, cuplu/greutate si a iesit ca sunt peste un motor de 2000cm3 de passat spre exemplu.

 

Eu astept si sugestii de la voi....asa ca va rog....sfatuiti-ma...desi cred ca incepem sa fim of topic

 

 

Eu am o Shadow de 400 si ma dau cu ea de fiecare data cand prind vreme buna pana la serviciu si inapoi. Din punct de vedere al mersului in trafic sunt multumit (desi nu pot sa crosetez printre masini la stop ca un scuter) . Insa asa cum spunea si Bullet ar fi bine sa poti estima cam cat de repede iti ramane mica (ca s-o parafrazez pe G0055). Daca ai incalecat-o si consideri ca scaritele si comenzile nu sunt incomode (eu deja simt nevoia sa le mut mai in fata cu vreo 10 centimetri; am 1.80/60) ai un criteriu in plus dupa care sa te ghidezi. Iar de dus, cu aia 33 de cai pe care ii are, te duce si peste 120 la ora (eu i-am dat si cu 130, numai ca simteam ca ma da jos vantul de pe ea si m-am potolit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 108
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum ma gandesc serios sa imi fac o casca integrala cool... sau nu...

Oricum uite linkul(interesanta diagrama aia cu procentajele la lovituri):

 

http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm

 

Ia-o, fuck the cool factor. Mortii si desfiguratii n-au fost niciodata trendy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

moama ce de "bikeri" le guest-signing: "Aveam mobra, cel mai misto lucru sa calaresti, dar am vandut-o de frica"

pfff... tare mi-e ca-s scrise de autorul site-ului.

 

nu ma intelegeti gresit...tin la siguranta, dar e cam exagerata campania, si nu ma refer la poze, ci la text.

 

PS: tot cu integrala sunt si eu, desi la corp nu prea ma protejez.

PPS: cel mai bun echipament e in craniu urmat de mana dreapta!:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salutari,

 

Raspunzand la intrebarea topic-ului, eu calaresc un XV535 si nu ies din casa fara "tinuta obligatorie": pantaloni de piele cu protectii la genunchi si solduri, geaca de piele cu protectii la coate, umeri si spate, casca flip-up (pe care oricum o inchid cand depasesc 50Km/h ca nu se poate sta altfel), manusi integrale cu protectii (am si d'alea open air -- aceeasi poveste cu peste 50Km/h) si cizme cu protectii pe tibie, glezna si calcai.

 

As putea merge in "ceva gros sa nu ma bata vantul" + casca, dar e o decizie personala alimentata de "morcov" si de faptul ca imi place sa arat ca un motociclist atunci cand sunt pe motor. Nu recomand nimanui sa se aventureze, nici macar pana la coltul blocului fara casca iar la drum lung fara echipament complet.

 

@Dexter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
imi place sa arat ca un motociclist atunci cand sunt pe motor.

Si mie imi place sa arat a motociclist. Am un Shadow VT600C din August 2009 si permisul din septembrie 2009 dar pot geaca de piele groasa si pantalonii de piele pe care le am din anul 2 de facultate (cand visam la motor). Pe dedesubt port protectii hard de enduro (camasa de plasa cu protectii la piept, umeri, cotiere) si pantaloni de plasa cu protectii la sold, genunchi si tibie. Ma incalt cu cizme moto care arata bine si de mers pe strada daca le bagi sun manseta blugului, manusi cu protectii de carbon, brau si casca Nolan N103 pe care o am de cand faceam scoala pt categoria A....am fost cam intai cu potcoavele si apoi am cumparat magarul dar nu imi pare rau. Pur si simplu mi se ridica parul pe sira spinarii cand vad slapi si bermude pe "polizoare". Mie imi face mare placere sa ma echipez 10 minute inainte de a ma urca pe motor. Vorba aia...cum ar fi aratat vechii cavaleri la turniruri fara armuri? Ca polizashii in shlapi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Chopper-ul constituie un spectacol în sine, aÂşadar ținuta contează foarte mult, face parte din show. Filozofia chopper-elor este de genul: să priveÂşti Âşi să fii privit. De aceea Âşi viteza de croazieră este adaptată acestei filozofii. În acest fel Âşi riscurile de accidente cauzate de viteză, este mai mic la coppere decât la alte categorii. În mod tradițional, nu se poartă protecții la un Chopper sau Cruiser, dau naÂşpa. Dar am văzut că unii poartă apărătoare de genuchi Âşi protecții pt tibie peste pantalon. În fond, fiecare se protejează aÂşa cum consideră de cuviință, în funcție de gradul de risc pe care îl conÂştientizează.

 

Ăinuta tradițională, popularizată de altfel în toate filmele americane, constă în jeanÂşi Âşi jachetă de piele. Echipamentul de piele în stil clasic este mai indicat, pt că te protejează mai bine contra curenților de aer. Eu spre exemplu, port jachetă Âşi pantaloni de piele, iar când este frig, îmi pun genunchierele de neopren pe dedesubt. Vara, când e foarte cald afară, port jeans Âşi vestă de piele Âşi evident, cască "open-face", gen "brain-cap" sau o cască germană WW II.

Editat de Lancelot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In scoala imi juram sa nu ies fara ,,armura"..protectii chishiere ..etc ...

Dupa scoala primul drum lung:casca integrala (logic) ghete care acopera glezna,blugi..geaca de piele GROASA..chiar prea groasa dpdv al confortului dar foarte buna la vant .La cazaturi nu stiu cat protejeaza pt ca eu nu voi (mai ) cadea niciodata .Ar da si urat la varsta mea.

Dupa primul drum pe cheia cand am inceput sa invat sa merg cu mobra pe serpentine si am constatat ca fiecare viraj poate fi abvordat din ce in ce mai tare si mi-am tocit tocul ghetelor pe asfalt am inceput sa ma gandesc mai serios la protectii,rezultatul: am luat genunchierele si cotierele copilului (oricum se da cu placa fara ele ) si am constatat ca intra foarte usor pe sub geaca si pantalon.Vara ...o sa imi cumpar o vesta si o casca mai ,,racoroasa".

 

Oricum geaca mea este perfecta,bate de departe toate protectiile .Are niste franjuri care sunt de vis ...protejeaza al naibii de bine (asa am auzit si eu ).

 

Nu sunt adeptul ,,robotelului"avand in vedere ,,stilul" mobrei..Dar functie de vreme,geaca/vesta de piele ..jeans/piele....bocanci/cizme..integrala,castron...si cam atat.A,si protectii minime pe dedesupt care sa nu deranjeze,vada...

 

PS-uitam chestiile obligatorii : baston telescopic ....ziua ...iar cand merg noaptea mai pun pe mine 400g de fier. :alcy:)

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc genunchiere si casca integrala...restul e fictiune pentru mine! Oricum am avut un accident destul de urat si e bine ca am avut casca integrala ca altfel aveam "materia cenusie" pe capota la un bmw si eventual asfalt....

Greseala pe care am facut-o de am ajuns la accident:

- cauciucuri cam slick;

- n-am adapat viteza la conditiile meteo (ploua torential);

- am mai avut si pasager....(a iesit mai sifonat ca mine);

sper sa nu mai patesc dinastea si am tras din toata asta niste concluzii : schimbati gumele la timp, purtati casca integrala (mai bine sa mori de cald decat ....), adaptati modul de deplasare la conditiile meteo, si nu duceti pasageri la calatorii lungi (in cazul meu eu nu mai duc pasager).

O zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc genunchiere si casca integrala...restul e fictiune pentru mine! Oricum am avut un accident destul de urat si e bine ca am avut casca integrala ca altfel aveam "materia cenusie" pe capota la un bmw si eventual asfalt....

Greseala pe care am facut-o de am ajuns la accident:

- cauciucuri cam slick;

- n-am adapat viteza la conditiile meteo (ploua torential);

- am mai avut si pasager....(a iesit mai sifonat ca mine);

sper sa nu mai patesc dinastea si am tras din toata asta niste concluzii : schimbati gumele la timp, purtati casca integrala (mai bine sa mori de cald decat ....), adaptati modul de deplasare la conditiile meteo, si nu duceti pasageri la calatorii lungi (in cazul meu eu nu mai duc pasager).

O zi buna!

 

E..ghinion.... :alcy:

Eu nu numai ca nu iau pasager dar am si dat ,,scaritele jos"...O sa isi gaseasca alt loc pe crah-barul ce va aparea iarna asta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu prea m-am uitat la filmele americane cu chopperisti asa ca nu stiu care e imaginea "standard"

 

Nu plec niciodata pe motor daca nu sunt full echipat.

 

Am 3 randuri de echipament si le folosesc in functie de conditii:

 

1 oras, vara, cald

 

ghete scurte Daytona

blugi cu fir de kevlar si protectii in genunchi Vanucci

geaca subtire cu gaurele Held (e mai buna decat armura cu plasa ca ar proteja si la abraziune)

manusi de piele cu gaurele dar cu protectii

casca integrala

 

2 oras primavara toamna/ drumuri nu foarte lungi

 

ghete medii Cycle Spirit

pantaloni cordura RSTaichi

geaca cordura Vanucci

manusi scurte piele cu protectii Bering

casca integrala

 

3 drumuri lungi, nu conteaza cat de cald e

 

ghete inalte Forma

costum de piele Tchul

manusi lungi Shock

casca integrala

 

Inca nu am cazut niciodata asa ca nu stiu daca e vre-o diferenta intre a merge in fundu' gol fata de a avea echipament complet dar in principiu mie nu imi prea plac spitalele. Daca e sa imi rup gatul... asta e. Dar altfel prefer sa mor de cald decat sa ajung sa am pielea raschetata pe juma' de corp si daca se poate, prefer niste oase rupte dar vindecabil decat scaun cu rotile toata viata. Sunt constient ca fara oase rupte nu scapi la o tavaleala mai serioasa dar macar zonele delicate (articulatiile si coloana) sa fie cat de cat protejate pentru ca astea se refac extrem de greu daca se mai refac vre-odata.

Casca integrala port mereu pentru ca cea mai expusa zona la impact este barbia. Costa foarte mult dentistul daca se apuca sa iti refaca toti dintii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este sa ,,iti rupi gatul "o poti face la fel si in chiloti si echipat full.Nu vad nimic in echipamentul pe care-l folosesti care sa ,,protejeze gatul"...poate doar la curentul de aer..Oricum nu este de criticat faptul ca cineva merge echipat full ....nu echipamentul face un barbat mai barbat ci ,,felul in care mergi "si evident ,,dotarile cu care vii pe lume"... :alcy:

 

Eu sunt de acord si cu cel care merge in tricou si cu cel ce foloseste armura...Fiecare merge cum se simte mai bine.Nu conteaza pe ce mergi,principalul este sa te simti bine .

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E..ghinion.... :alcy:

Eu nu numai ca nu iau pasager dar am si dat ,,scaritele jos"...O sa isi gaseasca alt loc pe crah-barul ce va aparea iarna asta ...

 

Da Serghei!

 

Inainte de a-mi lua mobra am citit aici pe site o confesiune, cea a lui Old School, si m-a marcat o poveste de-a lui, in care scria cum s-au accidentat, era cu sotia pasagera. si cum a luat hotararea ca cel mai bun lucru pe care-l putea face e sa dea jos saua si scaritele pt pasager. Cautati-i confesiunea, e o pledoarie miscatoare pentru viata. Pe doua roti desigur.

Dupa aceea am patit-o si eu, noroc ca eram singur, am simtit pe pielea si oasele mele cat de usor se poate intampla, m-am imprastiat cu Viroaga pe jos intr-o curba, si nu vreau sa ma gandesc ce era daca luam pe cineva cu mine.

Asa ca la motorul actual, am renuntat din start la ideea de pasager, la sa si scaritze. Oricat de placut ar fi sa te stranga cineva la pieptul ei - sau lui daca ai alte preferinte. Am dreptul sa ma pun pe mine in pericol, dar nu si pe altcineva.

 

On topic: - da, cu protectii neaparat la drum lung. Cand e vorba de imagine, de intruniri, marsuri, si chestii din astea, cum spunea si Lancelot, clasic: jeansi , jacheta sau vesta de piele si casca deschisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este sa ,,iti rupi gatul "o poti face la fel si in chiloti si echipat full.Nu vad nimic in echipamentul pe care-l folosesti care sa ,,protejeze gatul"...poate doar la curentul de aer..Oricum nu este de criticat faptul ca cineva merge echipat full ....nu echipamentul face un barbat mai barbat ci ,,felul in care mergi "si evident ,,dotarile cu care vii pe lume"... :alcy:

 

Eu sunt de acord si cu cel care merge in tricou si cu cel ce foloseste armura...Fiecare merge cum se simte mai bine.Nu conteaza pe ce mergi,principalul este sa te simti bine .

 

pentru gat am o bandana :laugh:

am vrut sa imi cumpar si protectie pentru gat dar nu mi-a placut. mi s-a parut ca iti ingradeste foarte mult libertatea de miscare si pana la urma nu se merita.

oricum "a imi rupe gatul" era o expresie prin care vroiam sa spun ca mor intr-un mod mai putin direct. Despre asta si era vorba, daca mori nu prea mai conteaza cum erai echipat. In schimb, daca scapi cu viata, conteaza

 

Nici eu nu incercam sa tin lectii. La fel zic si eu - fiecare merge cum il taie capul. Am spus numai cum merg eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E..ghinion.... :alcy:

Eu nu numai ca nu iau pasager dar am si dat ,,scaritele jos"...O sa isi gaseasca alt loc pe crah-barul ce va aparea iarna asta ...

Mai bine scoți Âşi seaua de la pasager :laugh: Nici eu nu duc pasager în spate. Concluzia în urma căzăturii mele a fost: întotdeauna pune'ți un crush-bar cât mai larg, care să'ți protejeze picioarele. Dacă ai un astfel de crush-bar, nu'ți mai trebuie protecție decât la coate. Eu acolo m'am lovit. ÂŞi doare al naibii:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru gat am o bandana :laugh:

am vrut sa imi cumpar si protectie pentru gat dar nu mi-a placut. mi s-a parut ca iti ingradeste foarte mult libertatea de miscare si pana la urma nu se merita.

oricum "a imi rupe gatul" era o expresie prin care vroiam sa spun ca mor intr-un mod mai putin direct. Despre asta si era vorba, daca mori nu prea mai conteaza cum erai echipat. In schimb, daca scapi cu viata, conteaza

 

Nici eu nu incercam sa tin lectii. La fel zic si eu - fiecare merge cum il taie capul. Am spus numai cum merg eu.

 

Stai omule nu te aprinde !!! :blbl: Nici eu nu tin lectii..(tocmai eu )..era o gluma...(ruseasca adevarat)...Fiecare merge cum vrea .Daca erau comode ,,gutierele "alea sau cum le-o spune fi sigur ca multi purtam...

Buna si bandana pt gat ..sa vezi ce misto e4ste cand treci cu mobra pe langa o stupina la floarea soarelui... :P

 

Adante05>..Pe Old School il ,,cunosc "de ceva vreme si chiar daca imi este tare antipatic (stie el de ce ) ca motociclis si off-roader..constructor de masini ..IMI SCOT PALARIA IN FATA LUI.Cand i-am citit povestea am ramas fara cuvinte mai ales ca stiam ca aceasta vine de la un om care a cam concurat prin State la multe concursuri si chiar este MOTOCICLIST...(dar tot nesuferit ramane pt mine )... :alcy:

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, listen up... Nici nu Âştii ce miÂşto e să mergi pe motor în c.u.rul gol...:alcy: Încearcă Âşi tu la vara pe la Corbu :laugh:

Editat de Lancelot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, listen up... Nici nu Âştii ce miÂşto e să mergi pe motor în c.u.rul gol...:alcy: Încearcă Âşi tu la vara pe la Corbu :laugh:

 

Tentant.... :blbl: ....daca merg in curu gol trebuie musai sa imi pun si scaritele pasagerului la loc... :P ???? Nu m-as risca. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tentant.... :laugh: ....daca merg in curu gol trebuie musai sa imi pun si scaritele pasagerului la loc... :blbl: ???? Nu m-as risca. :P

 

Hehehehehe.... :D Good point! :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot timpul geaca cu protectii coate,umeri...daca e prea cald o tin deschisa pe jumatate,casca integrala si cateodata open face (shoei s 20).La picioare nu am ajuns cu protectiile,exceptie fac ghetele nu mare lucru (probiker) dar decat pantofi sport mai bune astea.Ma gandesc sa-mi cumpar niste ghete western de le Louis..voi ce ziceti merita?

A... si daca gasesc marimea mea, niste pantaloni de piele eu sunt cam mititel 1.60 cu 64 kg...poate la copii :alcy:

Mesaj completat

Serghei ai facut crash barul?..din teava rotunda? daca da cu ce ai indoit-o? Eu am niste teava de inox de 16 si ma coafeaza ideea de a le face singur desi modelul de pexal s-a indoit urat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai omule nu te aprinde !!! :alcy: Nici eu nu tin lectii..(tocmai eu )..era o gluma...

 

pai nu m-am aprins. ca gluma am si luat-o.

 

 

Am mers si eu o data fara protectii in Austria, doar in tricou. Acum nu stiu ce sa zic. Pe de-o parte parca iti da un sentiment de mai mare libertate sa simti cum te bate vantul. Pe de alta parte, mai ales cand treceam prin padure, m-a cam luat cu frig asa ca am lasat-o mai moale cu viteza.

In Austria mi-am permis pentru ca mi s-a parut destul de safe - nu erau idioti pe sosea. In Romania nu e cazul caci intalnesti din astia la tot pasul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E..ghinion.... :alcy:

Eu nu numai ca nu iau pasager dar am si dat ,,scaritele jos"...O sa isi gaseasca alt loc pe crah-barul ce va aparea iarna asta ...

Am desfintat si eu la dragstar scaritele pentru pasager!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot timpul geaca cu protectii coate,umeri...daca e prea cald o tin deschisa pe jumatate,casca integrala si cateodata open face (shoei s 20).La picioare nu am ajuns cu protectiile,exceptie fac ghetele nu mare lucru (probiker) dar decat pantofi sport mai bune astea.Ma gandesc sa-mi cumpar niste ghete western de le Louis..voi ce ziceti merita?

A... si daca gasesc marimea mea, niste pantaloni de piele eu sunt cam mititel 1.60 cu 64 kg...poate la copii :alcy:

Mesaj completat

Serghei ai facut crash barul?..din teava rotunda? daca da cu ce ai indoit-o? Eu am niste teava de inox de 16 si ma coafeaza ideea de a le face singur desi modelul de pexal s-a indoit urat.

 

 

N-am facut Gabi nimic...Cand o sa fac si eu rost de ceva bani si teava...te invit pe la mine si mergem la un atelier unde au masini de indoit,sudura tot tacamul...Stam acolo o zi si le facem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine scoți Âşi seaua de la pasager :alcy: Nici eu nu duc pasager în spate. Concluzia în urma căzăturii mele a fost: întotdeauna pune'ți un crush-bar cât mai larg, care să'ți protejeze picioarele. Dacă ai un astfel de crush-bar, nu'ți mai trebuie protecție decât la coate. Eu acolo m'am lovit. ÂŞi doare al naibii:P

De acord cu tine, crashbar-ul trebuie sa fie bine facut (preferabil mare)...la Virago l-am facut mai mare si la accident mi-a salvat picioarele de a fi rupte!

Oricum urmeaza si la dragstar sa fac unu sau sa cumpar unu facut la comanda daca o sa se potriveasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...