Jump to content

Ghid: verificarea motocicletelor la cumparare


Smokey
 Share

Recommended Posts

o chestie care m-a invatat un prieten de curand:

 

motoru in neutral, tras ambreiaj, eliberat ambreiaj si ciulit urechea daca se schimba sunetul e buba la ambreiaj si probabil e cam dus.

 

Cand motorul e pe neutral, rotile dintate se misca libere pe ax in cutia de viteze. Cand ai tras ambreiajul, nu se mai invart rotile.

NU inteleg de ce ar fi neaparat buba la ambreiaj si nu la cutia de viteze.

Si la mine se simte o diferenta de zgomot, dar nu cred ca e asa mare, sa fie o problema. Mi se pare normala diferenta de zgomot, acuma depinde ce fel de simfonie e, o sti si prietenul tau ceva..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare,

 

 

Intrebare usor cretina...

 

Cam care ar fi durata de viata a unui motor in 4 timpi, exprimata in kilometri? Presupun ca depinde de capacitatea motorului, greutate, turatii, dar cred ca se poate face o medie.

 

 

 

Multumesc,

George

La super sport poti deveni suspicios la peste 50.000. Daca a fost intretinut exemplar si nu a fost abuzat, poate sa aiba inca viata in el, dar te risti.

Eu nu m-as uita la capacitati, greutate, turatii samd, m-as uita la cati proprietari a avut motocicleta si, in primul rand, daca a fost desfacut vreodata motorul.

 

 

 

O mica corectie aici. Exista frane asa numite "floating disc". In acest caz discul are un anumit joc lateral, si e perfect normal sa aiba joc (la un anumit nivel).

Discurile flotante sau semi-flotante au intr-adevar joc lateral dar nu bat cand invarti de roata.

Bataia laterala la care se refera articolul este cauzata de deformari ale discului, in general datorate accidentelor.

Link to comment
Share on other sites

Discurile flotante sau semi-flotante au intr-adevar joc lateral dar nu bat cand invarti de roata.

Bataia laterala la care se refera articolul este cauzata de deformari ale discului, in general datorate accidentelor.

Scuze, am inteles eu gresit. :bigstar:

Edited by F_Krisztian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Fum

Altele precum boxerele mari BMW au voie in primele secunde sa emita o cantitate minuscula de fum pina la refacerea jocurilor normale intre piesele componente.

 

O corectie aici.Daca motorul a fost oprit tinut fiind pe cricul lateral ori a fost pus pe cricul lateral imediat dupa oprire atunci o anume cantitate de ulei ramane in cilindrul "de jos" care la pornire va fi ars scotand de obicei un nor gri-alb. Ca sa eviti,ori parchezi pe cricul mijloc ori (in cazul meu) opresc motorul, imi scot casca,manusile (sa dureze minim 30 secunde pana cand uleiul se scurge in baie) si dup-aia pun pe cric. Chestie invatata de la batrani :unsure:

Edited by Budd
Link to comment
Share on other sites

inca un indrumar pentru cumparatori, si mai complex. din pacate e in engleza, dar merita descifrat

http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html

Edited by greyhound_shadow
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Salutare,

 

Sunt din Targoviste si ma aflu in situatia urmatoare:

 

- n-am condus decat la scoala si la examen (acum un an)... deci sunt praf.

 

- la verificat nivel ulei , etanseitate garnituri si alte prostii de genul asta poate n-ar fi chiar atat de greu de verificat: te uiti si constati . Dar de vazut cum merge motorul si cum se comporta motocicleta la drum trebuie experienta, pe care eu n-o am. Mie cel mai frica mi-e de motoare cu bube ascunse si cadre strambe.

 

- dupa lungi dezbateri m-am hotarat ca vara asta sa-mi iau o honda transalp. Am facut deja comanda la baietii din Bistrita de pe www.motocicleteleasing.ro . Pe 21 pleaca in Germania si se intorc pe undeva pe sapt viitoare.

 

- dupa ce o aduc mai ramane sa astept sa termine ei cu R.A.R. . Mi-e sila sa alerg cu ea pe plotforme si sa astept pe la cozi la RAR la noi , plus ca nu mai percep comisioane in plus pentru clientii care si-au luat motociclete prin ei.

 

- apoi, urmatorul pas ar fi sa ma duc cu un mecanic , sau macar un bun cunoscator de motoare (preferabil 2 cilindri in V :D )

 

- de adus din Bistrita pana in Tgv mi-o aduc ei cu busu lor sau mi-o trimit prin curier . Si imi convine...ca daca ma duc eu cu vre-un prieten cu platforma ma costa tot 2-3 mil drumul dus intors pana la Bistrita.

 

- si intr-un final , cand ma vad cu ea in curte si cu actele in mana, dau o fuga la politie si-am inscris-o.

 

In concluzie, cine ma ajuta si pe mine sa verific si eu o Honda Transalp (model de dupa 2002 pe la 20000 km) in Bistrita , pe cat posibil de minutios ?

Contra cost bineinteles...

 

Daca cunoasteti vre-un mecanic sau pe cineva care macar se pricepe la transalpuri si care ar fi disponibil sa vina cu mine in Bistrita, va rog frumos sa ma anuntati si pe mine.

 

As putea sa merg pe incredere cu cei de la motocicleteleasing si sa o iau direct fara sa ma mai duc cu mecanic ?

 

Multumesc frumos si numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Sunt din Targoviste si ma aflu in situatia urmatoare:

 

- n-am condus decat la scoala si la examen (acum un an)... deci sunt praf.

 

- la verificat nivel ulei , etanseitate garnituri si alte prostii de genul asta poate n-ar fi chiar atat de greu de verificat: te uiti si constati . Dar de vazut cum merge motorul si cum se comporta motocicleta la drum trebuie experienta, pe care eu n-o am. Mie cel mai frica mi-e de motoare cu bube ascunse si cadre strambe.

 

- dupa lungi dezbateri m-am hotarat ca vara asta sa-mi iau o honda transalp. Am facut deja comanda la baietii din Bistrita de pe www.motocicleteleasing.ro . Pe 21 pleaca in Germania si se intorc pe undeva pe sapt viitoare.

 

- dupa ce o aduc mai ramane sa astept sa termine ei cu R.A.R. . Mi-e sila sa alerg cu ea pe plotforme si sa astept pe la cozi la RAR la noi , plus ca nu mai percep comisioane in plus pentru clientii care si-au luat motociclete prin ei.

 

- apoi, urmatorul pas ar fi sa ma duc cu un mecanic , sau macar un bun cunoscator de motoare (preferabil 2 cilindri in V :D )

 

- de adus din Bistrita pana in Tgv mi-o aduc ei cu busu lor sau mi-o trimit prin curier . Si imi convine...ca daca ma duc eu cu vre-un prieten cu platforma ma costa tot 2-3 mil drumul dus intors pana la Bistrita.

 

- si intr-un final , cand ma vad cu ea in curte si cu actele in mana, dau o fuga la politie si-am inscris-o.

 

In concluzie, cine ma ajuta si pe mine sa verific si eu o Honda Transalp (model de dupa 2002 pe la 20000 km) in Bistrita , pe cat posibil de minutios ?

Contra cost bineinteles...

 

Daca cunoasteti vre-un mecanic sau pe cineva care macar se pricepe la transalpuri si care ar fi disponibil sa vina cu mine in Bistrita, va rog frumos sa ma anuntati si pe mine.

 

As putea sa merg pe incredere cu cei de la motocicleteleasing si sa o iau direct fara sa ma mai duc cu mecanic ?

 

Multumesc frumos si numai bine.

salut. eu sunt din gaiesti.am si eu un prieten care e superbun in motoare si mecanica,dar te sfatuiesc sa vorbesti cu baietii de pe platou,din orasul tau. vezi si tu ca trebuie sa te ajute cineva,apropo,tu o platesti cand ajunge la tine in garaj,sper ca nu ai platit inainte...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Un articol cu adevarat util. Si pt a elimina cea mai mare parte din "bubele" care erau expuse in articol eu am optat pt o Hoanda SH din 2004. A meritat fiecare banut si a fost ceva banuti. Dar ii dai o singura data si nu devii prieten cu toti mecanicii din orasul tau.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

wow ce articol, vrei sa-ti iei motor nou sau sh ? :)) ca nu inteleg. daca ii faci toate verificarile astea si sigur o sa gesti prob la el ce o sa faci? o sa ii scazi la pret cu 1000- euro sau ce? e aiurea. trebuie sa te astepti la cei mai rau. e motor la mana 2 sau a 8a nai d unde sa sti. cine stie cati motociclisti de ocazie au mers cu ea si au facuto ciorba! .. cand iti iei motor la mana 2 trebuie sa fi atent dar sa nai pretentie sa fie noua.

Link to comment
Share on other sites

n-ai inteles nimic. omul pur si simplu a compus un ghid care arata pasii ce trebuie urmati inainte de a cumpara o mobra sh. daca mergi sa vezi un motor si ii gasesti o buba e f simplu, ai doua optiuni: o treci cu vederea daca nu e nimic grav si iei motorul, sau nu il iei si cauti altul. nu iei motor la mana a 8-a pentru ca poti sa te uiti pe acte sa vezi cati proprietari s-au schimbat. eu mi-am luat motor sh si sunt foarte multumit de el. nu a avut nici cea mai mica problema, deci se poate, daca esti atent :) nu mai sariti la cearta degeaba, mai ales pe topicuri vechi...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

nu de mult am reusit sa indoi schimbatorul de viteze (pedala) , am schimbat pedala ,dar ... aici e problema, curge ulei pe la simeringul de la ax... CUM IL SCHIMB? unii au zis sa desfac tot motorul :o, altii au zis sa folosesc o presa, altii au zis sa iau un obiect dur, gen un cui sau ceva asemanator si sa scot simeringul fortat . de curs nu curge foarte mult , dar la 2 3 iesiri trebuie sa mai completez cu ulei. ma poate ajuta cineva ?

Edited by YoungMan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...