Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 336
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare,

si eu am printat tutorialul si am inceput sa iau mult mai in serios toate sfaturile.Acum trebuie sa gasesc o scoala buna in Constanta si sper ca luna aceasta sa am si eu carnetul.Oricum pe o strada privata fac aproape in fiecare zi "exercitii" cu sotul meu si a inceput sa mearga mai binisor....nu mai incurc toate butonashele:)))

Sper,daca ma simt pregatita,sa vin si eu calare la intalnirea de la Bucuresti.

Cu respect,

Katy

P.S.:am vazut duminica in Costinesti o tipa pe un kawa rosu si....mi s-a facut ciuda;mi-am zis:ce mama naibii eu nu-s in stare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut tutorial-ul; la obiect si plin de informatii utile pe care nu s-a deranjat nimeni sa mi le spuna inainte (si ma refer aici in special la instructor). Cineva a mentionat felul in care se invata franarea la scoala; intr-adevar e o mare aberatie. Periculoasa, din pacate. Poate ar fi interesant sa existe undeva un colt special cu asemenea informatii, fie sub forma de documente (cum e tutorial-ul de pe probike), fie pur si simplu mesaje de la cei experimentati care au ceva de spus. Stiu ca exista astfel de informatii deja, dar sunt destul de imprastiate si greu de gasit, ar fi mult mai bine sa stea grupate undeva in forum. Propunere pentru moderatorii forum-uli :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

darkore, am citit aproape tot! E bine ca se mai ocupa cineva si de cei care nu stiu prea multe. Cred ca e mult mai convenabil sa inveti din sfaturile altora decat pe propria piele... pe de alta parte, ti se intipareste mai bine in minte ce ai invatat tu singur decat citind ceva. Dar e super-util. Nu stii niciodata cand ai nevoie sa iti aduci aminte vreun sfat dat de cineva care chiar stie despre ce e vorba. Si tutorial-ul de pe pro-bike il citisem inainte, si acum l-am recitit. Multumim pt ca va pasa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Admin

Countersteeringul se aplica la viteze mari (>50 km/h) pentru a provoca inclinarea motocicletei (necesara pentru a lua virajul). Baga bine ca cap, e vorba doar de provocarea inclinarii motocicletei, nu de virajul propriu zis.

 

Pentru curbe la dreapta - impingi ghidonul cu mana dreapta.

Pentru curbe la stanga - impingi ghidonul cu mana stanga.

 

Dupa ce ai inclinat motorul cat trebe pentru viraj, nu mai impingi - iti continui virajul in mod firesc... si tii ochii paraleli cu solul, privirea peste viraj - te uiti unde se termina.

 

In mod normal faci manevra inconstient, atunci cand "iti muti greutatea" intr-o parte. De fapt, cand muti greutatea, impingi in ghidon - countersteering. Mai sunt teorii pe tema asta care spun ca la countersteering provocat roata fata nu ramane pe aceeasi traiectorie, la mutarea greutatii ramane, etc.. dar n-au mare importanta....

 

De ce trebe sa cunosti manevra? Pentru a putea avita repede un obstacol.

 

Iti sugerez sa o incerci dupa ce stapanesti cat de cat motorul, iar cand impingi ghidonul sa o faci la inceput cu bun simt, pe drum drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E folosito tutorialu dar nua am inteles un lucru.manevra de countersteering.Explica ceva acolo de de ea dar nu am inteles despre ce e vorba .imi explica cineva pe intelesul meu de incepator?

Adica virajul il iei la fel ca la bicicleta: indoi ghidonul si te apleci putin sau contravirarea presupune mentinerea ghidonului drept! si aplecarea mult mai mult in curba. Datorita formei cauciucului (a partii laterale) motorul se inscrie singur pe o traiectorie curba.

 

Daca ceea ce zic ti se pare ca sfideaza legile fizicii uita-te la niste poze de la Moto GP unde in care sunt luate curbele cu genunchiul la pamant. Daca e facuta din unghiul bun ai sa vezi ca roata fata este dreapta si nu bracata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

chiar nu exista nici o scoala moto in romania care sa te invete sa mergi pe motor .. nu sa te invete sa iei examenu?

 

nu mi-e frica sa ies in trafic dar sunt constient ca mai am foarte multe lucruri de invatat si nu mi se pare normal sa nu te invete sa schimbi macar vitezele la scoala..

 

am citit cam tot ce s-a scris aici pentru incepatori.. doar chestia cu, counter-steeringu nu am priceput-o dar cred ca o fac inconstient..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
am citit cam tot ce s-a scris aici pentru incepatori.. doar chestia cu, counter-steeringu nu am priceput-o dar cred ca o fac inconstient..

 

Nici eu nu am inteles asta, desi cu bicicleta fac aplecari usoare in viraje. In tutorial se spune ca atunci cand vrei sa virezi la stanga, impingi ghidonul cu stanga, iar cand vrei la dreapta, il impingi cu dreapta. Il impingi unde? :( In primul caz, daca il impingi inainte nu se intampla nimic, iar daca il impingi cu stanga, te redresezi! In al doilea, la fel, daca il impingi cu dreapta, te redresezi. :)

 

Citez din tutorial:

 

Pentru a provoca inclinarea spre interior impingeti in fata ghidonul din partea in care virati. Adica impingeti cu mana dreapta daca faceti dreapta, impingeticu stanga daca faceti stanga.

 

E vorba de "impingere", nu de intoarcere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

cu bicicleta nu poti exersa tehnica asta. se aplica la viteze mai mari (> 30 km/h)

 

impingerea ghidonului este necesara pentru a provoca inclinarea . (nu e o impingere cu forta, mai mult o mangaiere usoara a ghidonului, iti incorzi un pic brandu si gata)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu bicicleta nu poti exersa tehnica asta. se aplica la viteze mai mari (> 30 km/h)

 

impingerea ghidonului este necesara pentru a provoca inclinarea . (nu e o impingere cu forta, mai mult o mangaiere usoara a ghidonului, iti incorzi un pic brandu si gata) 

 

Multumesc. Inseamna ca mai am de asteptat :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Din cate stiu eu ... nu impingi ... ci apesi pe ghidon in partea in care iei virajul ... adica daca vrei sa iei curba la stanga ... apesi pe ghidon cu mana stanga ... daca vrei sa iei curba la dreapta ... apesi pe ghidon cu mana dreapta ... :D nu ? Eu asa inteleg miscarea ... pt ca eu o aplic la scuter ... nu stiu daca e exact la fel ca la motociclete ... dar in mare ... cred ca asa e ! :D Sper ca am fost cat de cat de ajutor ... desi sunt si eu tot un incepator (deocamdata nici macar atat pt ca am doar scuter...) ...

 

Bye bye ... si sa auzim numai de bine .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu chestia cu counter-steeringul o fac inconstient,stiu doar ca trebuie intai sa te lasi cu juma' de popou pe sa si sa deschizi genunchiul in partea in care virezi.Dup'aia vine de la sine si e un mod destul de bun de a lua un viraj,numai ca tre' sa fii super atent.Cel putin asta am observat eu,dar nu sunt expert.Las pe altii mai in masura sa explice mai bine.Aveti grija sa nu pierdeti controlul rotii din fata,eu era sa cad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Chestia cu counter-steering-ul am incercat-o pe bicicleta (in poligon la ilioara) si (evident) asa este si am mai incercat-o si pe motor, cand era asezat pe cricu' mare am miscat de ea de spate si am vazut cum se misca ghidonul in sens opus miscarii spatelui.

Aaaaaaa si pana sa va obisnuiti cu motoru' dati-va incet cu el, cat mai calm si nu uitati sa va impachetati in protectii, ca eu nu am mai rezistat dupa ce l-am cumparat si m-am dat cu el in tricou si cu tatacuta dezgolita (cand m-am oprit((dupa 100 km/h)) nu stiam ce sa fac mai repede: sa-mi streg lacrimile sau sa-mi scot musculitele din nas).

Bai da uei... dak nu sunteti posedati de un permis de conducere pa care sa scrie si litera A, NU MAI RISCATI, ca pe mine era sa ma prinda un grup de GARCEA!

 

Drum bun si-asphalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...