Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Si nu numai! Daca nu cumva intri intr-o masina pe care o sa o si platesti la final....cum am patit eu in prima saptamana de permis cand am franat pe spate iar roata s-a blocat si a patinat efectiv pe asfaltul petecit constiincios de catre cei de la drumuri... si asa am reusit sa intru intr-un peugout 205... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 336
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ma bucur f mult ca exista oameni carora le pasa....putini sunt asa...chiar si prieteni...oricum important e ca orice incepator sa se documenteze inainte sa se urce pe motor....si eu sunt un incepator si inca mai invat din greselile altora....Asfalt uscat! :)

Editat de rebel_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pai si cum trebuia sa franezi? cu amandoua sau?

 

Numai cu fata, dar fara sa blochezi roata. Pe mine m-a invatat un domn instructor (la cursul pe care l-am facut dupa scoala), ca:

- frana fata opreste motocicleta

- frana spate doar o incetineste (eu unul o folosesc doar cand trebuie sa incetinesc in trafic (de la 60 la 40, de exemplu)

 

Si.... regula sfanta e sa nu blochezi niciodata vreuna dintre roti pentru ca faci .. buf.

Editat de mdvd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man,trebuie (nu numai teoretic) sa folosesti ambele frane. Cam 80% din puterea de franare sta pe frana fata iar 20% pe frana spate. Moto au centrul de greutate (cel putin teoretic) jos deci chiar si o frana violenta fata nu prea are cum sa te arunce in cap decat daca insisti. Daca blochezi roata fata atunci singurul lucru ce-ti ramane de facut e sa te cam gandesti cum sa cazi.Roata spate blocata nu e mare tragedie la viteze mici insa la viteze mari s-ar putea sa te coste extraordinar de mult(nu stiu pentru ca nu am blocat niciodata roata spate la viteza mare).Deci cum am invatat eu : folosesc ambele frane pentru ca

- incetinesc mai repede (nu folosi franele ca sa te opresti neaparat,folosestele ca sa incetinesti)

- transfer de greutate pe fata mai mic

- nu uzez frana fata asa de mult

De ce cred eu ca frana spate la viteza costa este pentru ca roata aia tine in miscare motorul. Ori in miscare , echilibrul este cel mai bun pe motor(efectul giroscopic).

Ma rog, o sa iti dai seama zi de zi pe drum cam cum e cu franele astea.Eu recunosc ca sunt momente cand nu apas frana spate si de asemenea ca sunt momente cand efectiv folosesc doar frana spate. Pana la urma,depinde de situatie.Panic -> violent fata( + ambreiaj obligatoriu) si daca am timp si spate, lejer prin trafic cu 15-20/ora -> frana spate + motor.

 

--- Mesaj completat în 01 Oct 2007 14:45 -------------
BTW,un intreg topic despre franare aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc, de cele mai multe ori, frana fata, deoarece e cea mai indicata (parerea mea), dar fara a o ingheta, bineanteles la viteze mari de rulare se foloseste si cea de spate, primordial se foloseste si cea de motor, va salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate e cam periculoasa..eu am patit-o, desi norocu meu ca nu ma dat jos, cu fostu IJ..un bun "sofer" cu un tv mi-a taiat fata si normal ca in situati din astea pui frana...brusc!! am simtit cum imi fuge spatele si deja imi vedeam picioarele sub el..insa am bagat gaz si am tasnit pe langa el reusind sa echilibrez ivanu'....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

 

 

ok, sunt incepatoare, am citit...

cel mai mult mi-a "placut" recomandarea: nu va bagati, dragi motociclisti, printre masini, mai ales daca traficul este oprit!!!

mdea... nu se baga niciunul... :D

 

--- Mesaj completat în 12 Oct 2007 19:08 -------------

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

:bigstar:

scoala de moto e intradevar un mare rahat!

eu nici macar n-am invatat sa franez cu spatele la scoala : ))))

de fapt, n-am invatat nimic la scoala... am "furat"...

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate e cam periculoasa..eu am patit-o, desi norocu meu ca nu ma dat jos, cu fostu IJ..un bun "sofer" cu un tv mi-a taiat fata si normal ca in situati din astea pui frana...brusc!! am simtit cum imi fuge spatele si deja imi vedeam picioarele sub el..insa am bagat gaz si am tasnit pe langa el reusind sa echilibrez ivanu'....

 

orice franare brusca e periculoasa

mie frana fata mi se pare mai periculoasa mai ales daca franezi cu fata cand esti inclinat sau o blochezi.

 

spatele daca il blochezi o mai redresezi dar daca blochezi fata ai zburat instant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot spune decat...MULTUMESC! Desi la prima urcare pe motocilceta, dupa obtinerea categoriei, am actionat conform multor sfaturi date in documentul asta...Ce sa zic...am cascat si eu gura la cei "mai mari". ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
:hug: ii tare tutorialul... can am dat eu de permis (a1) mia spus instructorul daca am mai mers pe vreun motor, iam zis daca dupa care zice el... atunci lasa si pe altzii sa invetze:)) can a venit sa ma examineze la proba practica, examinatorul ma intrebat daca am facut poligon si cat? iam zis ca am facut ca totii ceilantzi la care spune: inseamna ca instuctorul vostru da ore in particular:))) concluzie: informatziva cat mai mult inainte de a intra intr-o scoala de soferi, la nimenea nu le pasa daca iesi pregatit sau nu dupa examen asa ca pregatitziva intens inainte de a iesi in trafic :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as dori cite mai multe informati despre comportamentul cu motocicleta in trafic ... 1. schimbarea vitezelor in sus si jos... 2. frinarea de urgenta... 3. si as vrea sa stiu cite mai multe pentru incepatori..... va multumesc .... asfalt uscat...; :) dan_staicu_siffu@yahoo.com

Editat de staicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu demult mi-am printat tutorialul si as sfatui si pe altii sa faca la fel!

Cu tutorialu asta am inceput si eu scoala moto in 2006 , Tutorial de care am aflat chiar din topicul de fata mai de mult,tras la imprimanta , si citit din cand in cand asha de placere,cu mult inainte de a face scoala.Cel putin eram pregatit cu teoria,proba practica a fost mai grea.

Si dupa cum au scris multi , Nici eu nu am invatat Nimik la scoala...noroc ca ma bagam in seama cu toata lumea de pe poligon ( si alti instructori si cei care veneau cu motoarele personale )si erau destul de dragtuti incat sa ajute ( eu fiind un novice in ale "orice" legat de moto.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

salutare la lumea iubitoare de libertate....mi-s noua pe aici, vroiam numai sa va zic MULTAM' FAIN CA EXISTATI SI CA DATI MAI DEPARTE REALIST!!!

 

tutorialul..f util mai ales pt novici (cum sunt si eu)

 

sa avem toti parte de muuulti km fara incidente ...si ne vedem in trafic (caaaaaaaaat de curand se deschide sezonul pt examinari :bigstar: )

 

bafta maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...