Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 336
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

foarte util manualul, abia astept sa incep cursurile practice saptamana asta :P . intr-o luna vine si motoreta, o Honda NX650 care o sa faca multe ture in curtea serviciului pana o sa vada asfaltul; suna destul de complicat oricum si experienta de auto ajuta destul de putin se pare (la tehnica mersului ma refer, nu la trafic)

 

asfalt uscat! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

 

 

super tare tutorialul, pt o novice e util :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

 

nimic mai adevarat!

asa a fost si la mine, eu stiam ca fata e baza pe franari...si mergand cu bicicleta iti dai seama ca asa e...dar la moto de scoala frana fata era "inmuiata" spre ZERO, ca sa nu ..cazi, ziceau ei, cand franezi prea tare, era un fel de siguranta.

 

de countersteering nu mi-au zis NIMIC, am incercat eu candva sa fac o manevra de "ocolire de urgenta" la vreo 30-40kmh...am ramas socat de cat de greu a raspuns moto!

manevra a fost un ESEC...si ma gandeam ca asa e pe moto..nu prea raspunde bine... atunci nu stiam de countersteering, am citit pe net, ca se discuta peste tot, cam in orice forum de moto, si de incercat, am incercat pe prima moto

 

naspa tare cu scolile astea...cum draq sa nu spuna de COUNTERSTEERING??? ...poate ca nu stiau? adica oamenii poate stiau sa mearga pe moto, si o faceau poate din instinct? da mie nu mi-au zis..

 

bv pt topic, incepatorilor, bagati la cap! (si eu adica)

 

 

noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bun si frumos ca ai aflat (nici mie nu mi s-a explicat asta la scoala), dar nu trebuie exagerat nici cu asta, manevra nu e 100% safe.

Pentru urgente e super, daca ai instinct sa o faci la timp, dar pe un drum virajat cu ceva viteza (deh, e greu sa o arzi cruising totdeauna) trebuie ceva experienta.

Eu (nu am multa experienta) simt un moment de nesiguranta de la asta pana intra pe trasa; apoi daca nu exagerez si trasa e buna, atunci e super.

 

Ideea e ca pentru incepatori, in timp ce invata cum e treaba cu asta, nu cred ca ar fi bine sa sa ajunga la concluzia ca asta era tot ce aveau nevoie si gata de aici nu mai conteaza.

 

Keep safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator M.O.T.O.

Mamaaaaa , ce va mai plingeti. Eu am facut la Ilioara , pe un MZ de 125 , vai mama lui si pe un Minsk , ceva mai bunicel. Asta acum 10 ani. Ne invata sa mergem usurel prin poligon si....cam atit. Uite ca inca traiesc , am scapat cu bine din niste faze foarte nasoale , in general sint ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt uimit sa aud ca voi nu ati invatat aceste reguli in scoala.La scoala unde am facut eu (Moto1 )prima lectie este teoria moto, unde inveti cam tot ce scrie in acel tutorial de pilotaj insa mult mai amanuntit ,ca sa intelegi si care este cauza pentru care nu ai voie sa faci acel lucru.Nici nu ai ce cauta pe motocicleta fara sa sti toate aceste lucruri.Apoi la proba practica iti arata de ce nu ai voie sa faci sau de ce trebuie facut si asta stind cu tine pe motocicleta.Nu stiu pe la ce scoli ati facut voi de ziceti ca instructorii sunt de rahat ,dar sunt sigur ca la voi primeaza pretul nu calitatea .Intrati pe www.scoalamoto1.webs.com sau mergeti prin poligon la ilioara si urmariti o sedinta a domnului instructor Stefan Mihai .Am si eu prieteni care au facut pe la diverse scoli si este adevarat ca nu au invatat mai nimic .Eu am urmarit mult toate discutiile pina am ales sa merg la moto1 ,si acum imi dau seama citind toate parerile nagative de mai sus ,ca am ales ce trebuia .Poate ca in viitor se va adopta acest stil de predare ,pentru ca viata are prioritate .Cind am facut eu scoala chiar am vazut prin ilioara tot felul de instructori care nici nu cred ca aveau permis ce sa mai zic de atestat .Nu cred ca stiau sa mearga cu motorul dar explicau elevilor.Era si o tipa instructor care a cazut in timp ce incerca sa arate unei eleve .Am aflat ulterior ca terminase scoala cu 3-4 luni in urma.De aceea trebuie sa cintariti bine unde faceti scoala ca cel mai important este sa inveti ceva nu sa te plimbi cu motoare noi cum mai spunea cineva :)

 

Hehe..si eu tot cu Mihai am facut, baiat de nota 10..Am aplicat de m-a invatat si a fost totul ok..Este bine sa te obisnuiesti de la inceput cu anumite chestii..iti este mai greu sa le inveti dupa ce te-ai obisnuit intr-un anume fel..

Cum ar fi pozitia mainii pe acceleratie, e doar un exemplu, restul le invatati la scoala moto..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

Mersi

 

Intradevar ceva folositor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

bun tutorialul este plin de informatii ultile... merita citit

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Din pacate in tara asta nu se poate merge safe pe motor. :laugh: Va dau un singur exemplu: cu masina fiind, pe acelasi drum catre serviciu, deodata se termina soseaua, adica era belit asfaltul si o groapa pe toata banda era sa-mi rupa masina in doua, caci nu am putut evita si nu aveam nici pe unde. M-am intrebat ingrozit ce as fi facut cu motorul. Pe un drum necunoscut este efectiv nebunie sa te avanti. Dar ce faci la un drum mai lung? Mergi cu 50 preventiv?

Cred ca singurele recomandari pentru incepatori pe care le-as face ar fi:

1. Mergeti incet, ca niste domnisoare la plimbare;

2. Adaptati viteza astfel incat orice greseala ar face un participant la trafic, voi sa puteti evita. Nu va lasati in grija altuia eventualele manevre de evitare, oricare ar fi. Eu aplic de multe ori acest gen de pilotaj, dar inevitabil mai vreau sa o calc si eu macar sa aud motorul, acolo unde pot, stiu soseaua etc... Cu toate astea am fost in situatii limita pentru ca intamplarea face ca exact in acel moment sa se gaseasca unul sa intoarca pe linia continua, sa faca stanga fara semnal sau fara macar sa lase sa se inteleaga intentia etc etc.

3. Cand va urcati pe motor, spuneti un Doamne ajuta! Iar cei care aveti copii, ganditi-va la ei atunci cand va mananca palma dreapta.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Din pacate in tara asta nu se poate merge safe pe motor. :) Va dau un singur exemplu: cu masina fiind, pe acelasi drum catre serviciu, deodata se termina soseaua, adica era belit asfaltul si o groapa pe toata banda era sa-mi rupa masina in doua, caci nu am putut evita si nu aveam nici pe unde. M-am intrebat ingrozit ce as fi facut cu motorul. Pe un drum necunoscut este efectiv nebunie sa te avanti. Dar ce faci la un drum mai lung? Mergi cu 50 preventiv?

Cred ca singurele recomandari pentru incepatori pe care le-as face ar fi:

1. Mergeti incet, ca niste domnisoare la plimbare;

2. Adaptati viteza astfel incat orice greseala ar face un participant la trafic, voi sa puteti evita. Nu va lasati in grija altuia eventualele manevre de evitare, oricare ar fi. Eu aplic de multe ori acest gen de pilotaj, dar inevitabil mai vreau sa o calc si eu macar sa aud motorul, acolo unde pot, stiu soseaua etc... Cu toate astea am fost in situatii limita pentru ca intamplarea face ca exact in acel moment sa se gaseasca unul sa intoarca pe linia continua, sa faca stanga fara semnal sau fara macar sa lase sa se inteleaga intentia etc etc.

3. Cand va urcati pe motor, spuneti un Doamne ajuta! Iar cei care aveti copii, ganditi-va la ei atunci cand va mananca palma dreapta.

 

Bafta!

 

 

Foarte Bine spus!!!

Deasemeni, foarte util tutorialul pentru incepatori si nu numai.

 

Pe langa toate pericolele din trafic se mai adauga si mentalitatea de 2 lei a romanilor ( o parte semnificativa) care declara deschis ca nu suportta motociclistii, unul dintre motive fiind ca se baga printre masini la semafor ( pai... de ce naiba mai ai motor in oras daca nu pentru asta?).

Chiar daca nu este cazul meu ( am un cruser si merg mai mult prin afara, restul timpului doar cu masina prin oras ) nu pot sa inteleg atitudinea asta.

 

Si ar mai fi un lucr, exceptand rautatile, este faptul ca dpdv al gandirii colective a soferilor romani, motociclistul nu exista in trafic, cu alte cuvinte, nu te vad chiar daca se uita la tine pentru ca nu te percep ca participant la trafic.

Pentru ei exista carute si masini.

 

Eu am patit-o de 2 ori, s-au uitat la mine dar mi-au taiat fata, si altul se urca pe mine in incercarea de a schimba banda ( nu eram n unghi mirt, abea aplecasem de la semafor, viteza normala).

Cu alte cuvinte..... trebuie sa cascam ochii si sa avem si ceva sansa.

 

Toate cele bune,

 

Ciprian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

<a href="http://motociclism.ro/tutoriale/files/manual/index.htm" target="_blank">Cum se merge pe motocicleta</a>

Foarte relevant , pe mine m-a sfatuit instructorul la scoala sa franez numai cu spatele, in nici un caz cu fata k o sa cad!Sincer de cand mi-am luat moto nu am folosit niciodata frana spate singura, decat in combinatie cu cea de fata,in rest folosesc numai frana fata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte relevant , pe mine m-a sfatuit instructorul la scoala sa franez numai cu spatele, in nici un caz cu fata k o sa cad!Sincer de cand mi-am luat moto nu am folosit niciodata frana spate singura, decat in combinatie cu cea de fata,in rest folosesc numai frana fata!

 

depinde ce motor ai intre picioare ! o sportiva sau un touring obliga la o franare doar cu fata si folosesti spatele doar daca ai pasager si implicit greutate pe spate , altfel derapezi .

dar daca esti pe un choper sau un maxiscuter , obligatoriu franezi spate mai mult si doar ajuti cu frana fata ! depinde cu ce moto ai facut scoala , nu uita ca la scoala nu treceai de vit a 2 a , asa ca daca nu va pricepeti , macar nu dati sfaturi aiurea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa stam si sa gandim putin.

Motocicleta are doua frane indiferent de tip, capacitate cilindrica ori model. Deci trebuie folosite amandoua mai putin cand motocicleta este inclinata. daca esti inclinat sunt mai multe tehnici de franare. Fiecare le foloseste in functie de om, experienta si altele.

 

La scola instructorii au motivele lor sa nu lase elevii sa franeze cu fata. 80% din timpul petrecut in scoala motocicleta aia este inclinata intre jaloane. Un elev speriat care se infige in frana fata este pe jos in secunda doi. In plus la viteza pe care orice elev o are in poligon frana spate este suficienta.

 

Este normal sa iesi din scoala nepregatit pentru trafic. Chiar si in scolile auto unde se face pregatirea in trafic tot nepregatit esti.

Experienta se capata in timp. Mult timp. Si cine nu este constient de asta si vrea sa iasa pilot de circuit din scoala risca enorm.

 

Asa ca folositi franele independent cand situatia o cere, folositi franele impreuna cand trebuie dar nu va formati un reflex tampit de a frana numai cu fata ori numai cu spatele.

In plus cand spatiul va permite jucativa cu franele la viteze mici. Blocati spatele pana intra in derapaj, franati fata pana se comprima furca si astfel nu va va surprinde nimic in trafic la diferite manevre.

Si in primul rand acumulati experienta. Si cu cat o sa aveti mai multa experienta cu atat va veti da seama ca nu stiti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator karitoma

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

 

 

 

aleluia! mai sa fie ,sunt inca in scoala si mare dreptate iti dau! am cazut de doua ori la inceput mergand de capul meu iar fir-ar poligonu asfaltat.m-am facut praf. m-am cersit apoi pe la cunostinte, pe saituri tot felul de cateva informatii si iata citindu-le aici am cred patru sedinte de conducere in care nu doar nimeresc traseul, dar fac jaloane, opturi, semnalizare tot tacamul :smoke: multam fain, maestre :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am mai gasit cateva. De fapt le-am vazut pe un alt forum si m-am gandit ca n-ar fi rau sa fie cunoscute si aici:

 

http://pkx.todiefor.com/cars/vfr/misc/cornering/

http://www.easty.nildram.co.uk/cbr600/Bike...eMagRiderGuide/

MULTUMESC, titorialul este de folos si l am dat mai departe.

 

asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sunt la scoala, in Baicului, la Motoluis. Sunt multumit de ceea ce invat si de sfaturile pe care le primesc. Aici primim echipament de protectie, integral aproape - fara ghete, dar mai este acolo o scoala moto care ii lasa pe elevi fara nici un echipament - nimic! - pe motoare, sa exerseze "poligonul"...

 

 

PS: sunt economist si, cand am terminat faculatatea nu eram deloc pregatit pentru practica. A trebuit sa invat sa practic si cred ca asta este valabil pentru orice domeniu in Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Azi am facut prima ora de pilotaj si spre bucuria mea m-am inteles bine c-o mobra de 125. Nu ma asteptam sa ma obisnuiesc repede cu comenzile ei, chiar daca chiar si spre sfarsitul acesteia am mai bruscat-o din cand in cand. Ma asteptam sa am emotii, sa-mi tremure ghidonul in mana , etc, dar m-am inteles destul de bine cu ea. De abia astept sa incep si celelalte ore de condus si sa povestesc mai multe impresii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am si eu nevoie de un sfat; am 15 ani si m-am hotarat sa-mi iau R125 de ceva timp. Tata mi-a zis ca o sa incerce sa faca rost de bani pana la ziua mea, respectiv acesta sa fie cadoul (SH-undeva pe la 2000 euro+echipamentul(strictul necesar) )

Implinesc 16 ani la inceputul lui februarie... pot sa particip la cursuri moto abia la inceputul lui noiembrie.

 

Nu am nici cea mai mica experenta fizica in acest domeniu si nu as vrea sa trantesc motocicleta cum o primesc...cum ar trebui sa procedez ? Ma gandeam acum sa iau 1 lectie 2 in particular sau de la altcineva pentru a invata sa stapanesc motocicleta pana sa vina iarna de-a binelea. La cine ar trebui sa ma adresez? (sunt la liceu si e aproape imposibil sa mai astept 2 saptamani sa inceapa tezele si tocmai atunci sa ma apuc si de cursuri, daca mai sunt deschise scolile!) Cine poate sa ma ajute si pe mine, macar cu un sfat, e binevenit! (am mers mult pe bicicleta, am condus multicel masini;sunt apt psihologic:)))) )

O cumpar deoarece "iubesc" motocicletele si din pricina transportului...fac ~1ora jumate pana la liceu:(-m-am mutat de curand si e destul de greu.

 

Multumesc anticipat si...

Asfalt uscat !

 

PS: sunt din Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am terminat tot topicul de citit si concluziile la care am ajuns sunt :

- scolile sunt NUMAI pentru a avea un plastic in buzunar , in rest stii mai multe daca ai bicla de cativa ani .

- ar trebui ca in taxa de examen sa platesti si o taxa de inmormantare ;

- ar trebui sa aiba fiecare profesor de cat. A si un cotor de cati elevi de-ai lui sunt deja morti si abia asa sa fie platiti si sa fie mai constienti asupra ceea ce fac . Multi dintre voi ati spus ca experienta se capata in timp , dar asta inseamna ca acei instructori iti dau voie legal sa te urci pe un motor ( indiferent cat de puternic daca ai A-ul ) , chiar fara sa fi mers nici un km in regim normal . Pai cine e criminalul aici ? Ar trebui acuzati in caz de accident de omor din culpa si instructorul , nu doar cursantul care nu a invatat ca nu se pune frana in curba , cand e umed pe jos , inainte sa ajungi cu motorul in 10 persoane in statia RATB .

Eu am vazut cateva reportaje ca in alte tari si cursurile si examenele la A se fac in trafic , cateodata cu atas , cateodata cu motocicleta instructorului imediat in spatele tau , la unii am vazut si cu statii cu hands-free pentru a vorbi intre ei . La noi cum se procedeaza la scoala de soferi , in afara de poligon , ca sunt vre-o 20-30 de ore de condus , daor nu te invarti in treapta 1 in 50 de metri patrati 30 de ore ?

Nu prea inteleg eu de ce multi vorbesc de kilometrii facuti intr-un an de 2000 - 3000 , de parca nu se fac la fel ca si cu masina ... Eu cu bicla am facut anul trecut 1200 si anul asta vre-o 800 . Din punct de vedere al unui incepator este greu traseul Bucuresti - Busteni de exemplu ? Este bine ca in primii 1000 de km sa NU se iasa din oras ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

de mare folos !!! multumim pentru topic !! tutorial printat , citit , invatat !!! acest tutorial trebuie vazut de fiecare data cand iti vine sa bagi mana in gaz !!!

legat de scoala moto, am o retinere in a vorbi de rau ; am invatat ceva .

 

am uitat sa spun , am facut scoala la motolouis ; din toate scolile de la ilioara, asta este cea mai buna ; este o parere impartasita si de alti cursanti .

Editat de v strom19
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...