Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

 

intrebarea mea este: folosesti amandoua franele impreuna pt. oprire/decelerare? cand nu se foloseste frana fata, cand spate?

 

numai bine,

utzelu

In principal franezi cu fata, dar putin si cu spatele pentru a stabiliza motocicleta. Simultan, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza, potrivita vitezei cu, care rulezi. La viteze foarte mici nu franezi cu fata, ca risti sa ti se duca . Ai grija insa, sa nu actionezi prea tare vre-una din frane, pentru a nu risca sa blochezi rotile. Asa ca, e bine sa incerci de mai multe ori undeva pe un drum mai putin circulat, sa iti formezi un simt, pentru a vedea cat de tare trebuie sa actionezi franele. Si asta difera de la motocicleta la motocicleta.

Editat de Road
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 335
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In principal (din experienta mea, poate ca altii sunt de alta parere, si daca stiu mai bine ii rog sa ma corecteze) franezi cu fata, dar putin si cu spatele pentru a stabiliza motocicleta. Simultan, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza, potrivita vitezei cu, care rulezi. La viteze foarte mici nu franezi cu fata, ca risti sa ti se duca . Ai grija insa, sa nu actionezi prea tare vreu-na din frane, pentru a nu risca sa blochezi rotile. Asa ca, e bine sa incerci de mai multe ori undeva pe un drum mai putin circulat, sa iti formezi un simt, pentru a vedea cat de tare trebuie sa actionezi franele. Si asta difera de la motocicleta la motocicleta. Sper ca am fost destul de explicit, si ti-am putut fi de ajutor.

 

 

Ai foarte mare dreptate, la viteza mica m-am bagat tare in frana fata si am cazut :friends:

 

Toate detaliile specificate de tine trebuie executate foarte repede, antrenamentul si experienta conteaza foarte mult, caci va trebui sa fie instinctiva faza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar la a 3-a ora de scoala, am cazut cu motorul punand frana fata la viteza foarte mica < 10km/h. Era si ceva praf/nisip pe jos si am tras de ghidon spre stanga, ca sa intru in parcare. Nici nu am simtit cand motorul s-a dus pe o parte...

Initial am franat numai cu spatele, dar dupa ce mi-am dat seama ca aveam viteza prea mare ca sa intru in parcare, am bagat frana pe fata, care a blocat roata.

Deocamdata nu am motor asa ca exersez cu cel de la scoala. Sper intr-o luna, doua, sa-mi iau unul.

 

Multumesc de sfaturi,

utzelu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@utzelu

Mai e o chestie care am uitat sa o mentionez : atunci cand ai cat de cat viteza, si vrei sa opresti, sau macar sa incetinesti bine de tot, ai grija sa nu bagi intr-o treapta prea joasa de viteza si sa dai drumul la ambreaj prea repede, ca ti se blocheaza roata din spate, si risti sa cazi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt. sfaturi. Am facut niste franari de urgenta cu motorul de scoala, doar pt. ca l-am provocat pe instructor cu intrebarea pe care am pus-o si aici pe forum. Fiind incepator, nu am retrogradat la franarea de urgenta ci numai am debreiat cand viteza a scazut considerabil.

 

Stiu ca trebuie sa retrogradezi (ca si la masina de altfel) la franare, dar inca trebuie sa fiu atent la prea multe deodata, ca sa le fac automat.

 

In rest multumesc de urari si sper si eu sa pun ceva poze pe forum, odata ce-mi iau motor. Deocamdata mi-am luat numai casca... Motorul sper in februarie daca gasesc ceva convenabil pt. incepatori.

 

numai bine,

utzelu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Foarte bune informatiile. Din pAcate una e sa stii ce ai putea face in cazul franarii pe zgura la viteze mici(si cum sa franezi) si alta e cand esti pus s-o faci. Eu am redus viteza am pus frana incetisor cu spatele si putintel cu fata si...... ghici. S-a dus spatele si am facut o greseala imensa am lasat spatele in loc sa las fata. Ghiciti voi ce s-a intamplat :baldy:. Acum imi trebuie oglinda drepta. Nasol data viitoare poate nu mai cad asa ca boul. Tin sa mentionez ca in astfel de cazuri nu conteaza cu ce tip de motocicleta mergi. Cu choper s-ar putea sa reusesti sa nu cazi :D , inca nu am incercat sa vad :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super manualul pentru incepatori un prieten de-al meu a cazut dand peste o haita de caini ce i-au taiat caleasi in loc sa accelereze a franat,rezultatul:un caine mort motoru plimbat pe sosea vreo 25m si el cam julit noroc ca nu avea viteza mare

:crack: sa ne vedem cuminti pe asfalt uscat si fara pete de ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super manualul pentru incepatori un prieten de-al meu a cazut dand peste o haita de caini ce i-au taiat caleasi in loc sa accelereze a franat,rezultatul:un caine mort motoru plimbat pe sosea vreo 25m si el cam julit noroc ca nu avea viteza mare

:crack: sa ne vedem cuminti pe asfalt uscat si fara pete de ulei

 

Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta.

A FRANAT SI S-A OPRIT IN CAINI, MAI ADAUG CA A TRECUT O CATEA IN CALDURI SI APOI RESTUL CAINILOR OCUPAND TOATA STRADA NU AVEAI PE UNDE SA OCOLESTI SI DE FRANAT A FRANAT SI TOT A DAT IN CAINI,NU ERA MAI BINE SA ACCELEREZE SE RIDICA ROATA FATA SI AVEA CEVA SANSE SA AJUNGA CU AMBELE ROTI PE ASFALT,ASTA E GANDIREA MEA SPER SA NU SUPAR PE NIMENI

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Exact acelasi lucru l-a patit un tovaras de-al meu in toamna anul trecut.....cateaua in calduri,cainii dupa ea a franat pana pe la 40.....si diferenta a facut-o casca...azi poate ii facea de 6 luni.....

DECI PROTEJATI-VA!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

E folosito tutorialu dar nua am inteles un lucru.manevra de countersteering.Explica ceva acolo de de ea dar nu am inteles despre ce e vorba .imi explica cineva pe intelesul meu de incepator?

Cred ca se refera la faptul ca daca nu te inclini viteza mai mare de 20km/h te scoate din banda si ajungi pe cea alaturata sau pe contrasens. Asa mi s-a intamplat mie la o curba la stanga, eu fiind pe banda din stanga (drum cu 2 benzi pe sens)... viteza era mai mare si nu m-am inclinat asa ca am ajuns pe banda din dreapta (m-am scos din banda contra virajului) ...noroc ca dacia papuc de pe acea banda a observat ca am nevoie de acel spatiu, moaca ce sunt!

post-9493-1147158910.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta.

 

Mda, situatia e nasoala si prezinta umflaturi... caini, vaci, gropi si alte cele fac drumurile calare pe doua roti destul de complicate mai ales pentru incepatori. :blink:

 

Cu toate ca am citit "tutorialul" inainte sa ma sui pe motor si chiar si dupa ce mi-am lut carnetu' (stim foarte bine de ce atata cetit dupa scoala) am avut parte de o tranta sanatoasa cu Suzi a mea pe drumurile noastre pitoresti din cauza unei "haite de gropi": viteza > 50 km/h (da' nu stiu cat), vazut gropile prea tarziu si franat fatza (in loc de spate sau cel mai bine accelerat cum bine spune Semaca mai sus) => Suzi shifonata nasol si eu speriat (mai mult pentru ea k pentru mine ca eu m-am ridicat rapid dar ea zacea si sangera). Echipamentul si-a facut datoria Doamne's multzam, ca de nu era vai de glezne, genunchi, coate, palme!

 

Toate astea pentru a spune ca merita citit si recitit tutorialu' ca-i excelent insa vorba aia cu teoria si practica se aplica si in cazul asta. Asadar baietzi (si fete), puneti mana pe lopeti B)

 

PS Semaca, excelenta expunerea de mai sus! :lol: Dupa tranta m-am gandit de nu stiu cate ori ca trebuia sa accelerez in loc sa franez... problema e ca erau mai multe gropi nu doar una :lol:

post-9865-1147387517_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Tutorialul este foarte bun !!! si pozele ajuta si ele la intelegerea textului.

 

PS: nasoala rau faza cu gropile alea... mai ales ca se vede un drum lung si drept, care te indeamna involuntar sa tragi tare de motor...

poate ca alea au fost lasate acolo intentionat... ;)

Editat de Snake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un update la tutorial- FRANAREA cu frana fatza:

- se recomanda mentinerea a 2 degete pe maneta de frana fatza in timpul mersului. Raspunsul la situatii neasteptate este mult mai rapid in aceasta situatie.

- nu franatzi fatza niciodata cu 4 degete! Folositi maxim 3 degete. Presiunea prea mare si brusca asupra comenzii conduce la blocarea rotii fatza.

 

Sfaturile sint proaspete si fac parte dintr-un studiu Italian.

Pentru sfaturi, statistici, campanii vizitati: www.bikerssafety.it

Editat de 17 rosso
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, fratzilor, am citit la greu in forumul asta, am citit si manualul, e ok, insa la tot pasul cazaturi, julituri, accidente, capcane la tot pasul, gropi, haite de caini si tot felul de chestii descurajatoare. Am mai vazut pe aci si cateva fotografii accidente sau maini facute zdrentze, si m-a pus pe ganduri treaba... :banana:

Tocmai fac scoala de soferi pt careg A(B-ul il am de 10 ani) si caut orice informatie utila pt un incepator. Ma cam pune pe ganduri faptul ca, din cate am citit pana acum, se pare ca marea majoritate dintre voi a facut cunostintza cu asfaltul la un moment dat, as vrea sa stiu cat de mult merita riscul de a da cu "tzeasta'" de bordura vis-a-vis cu placera ce ti-o da mersul pe motor.Stiu ca e o chestie subiectiva, difera de la individ la individ, insa as fi curios sa aud o parere avizata. Logica imi spune ca e o intrebare retorica din moment ce toti (sau majoritatea) sunteti "pe cai", dar de fapt sper sa aud niste incurajari.

Pana una alta bag la ture prin poligon, incerc sa ma bag printre jaloanele vietzii, treaba merge din ce in ce mai bine.(am condus vreo 40 de min in total)

Drum bun fara evenimente!

P.S. Mentionez ca am cazut cu bicicleta :D , stiu ce inseamna, dar presupun ca nu se poate compara cu o cazatura de pe motor, nici macar la viteze mici.

Editat de vladps
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Frumos manual ... l-am citit de 2 ori pana acum ca sa fiu sigur ca am inteles tot din el :disappointed:....abia astept sa ma apuc de scoala si sa-mi iau motor... GL Me & to all bikers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Uite un site cu multe articole (majoritatea pentru incepatori); mie mi s-au parut niste sfaturi foarte utile.

 

http://www.msgroup.org/DISCUSS.asp

 

No motorcyclist has ever had to be extracted using the 'Jaws of Life', nor has an airbag decapitated him. Think about it... :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

eu prima data am mers cu motoru si fara scoala si acum am citit tutorialul am cazut de 2 ori prima data scapam daca punem frana fata dar a doua oara am cazut cu amandoua(viteza prea mare,curba,noapte... si un destept cu scuter)

Am procedat corect ca am franat cu amandoua aproape blocate,180km/h

Editat de cristinel009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...