Road Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 (editat) intrebarea mea este: folosesti amandoua franele impreuna pt. oprire/decelerare? cand nu se foloseste frana fata, cand spate? numai bine, utzelu In principal franezi cu fata, dar putin si cu spatele pentru a stabiliza motocicleta. Simultan, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza, potrivita vitezei cu, care rulezi. La viteze foarte mici nu franezi cu fata, ca risti sa ti se duca . Ai grija insa, sa nu actionezi prea tare vre-una din frane, pentru a nu risca sa blochezi rotile. Asa ca, e bine sa incerci de mai multe ori undeva pe un drum mai putin circulat, sa iti formezi un simt, pentru a vedea cat de tare trebuie sa actionezi franele. Si asta difera de la motocicleta la motocicleta. Editat Martie 4, 2007 de Road Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MVTarts Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 In principal (din experienta mea, poate ca altii sunt de alta parere, si daca stiu mai bine ii rog sa ma corecteze) franezi cu fata, dar putin si cu spatele pentru a stabiliza motocicleta. Simultan, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza, potrivita vitezei cu, care rulezi. La viteze foarte mici nu franezi cu fata, ca risti sa ti se duca . Ai grija insa, sa nu actionezi prea tare vreu-na din frane, pentru a nu risca sa blochezi rotile. Asa ca, e bine sa incerci de mai multe ori undeva pe un drum mai putin circulat, sa iti formezi un simt, pentru a vedea cat de tare trebuie sa actionezi franele. Si asta difera de la motocicleta la motocicleta. Sper ca am fost destul de explicit, si ti-am putut fi de ajutor. Ai foarte mare dreptate, la viteza mica m-am bagat tare in frana fata si am cazut Toate detaliile specificate de tine trebuie executate foarte repede, antrenamentul si experienta conteaza foarte mult, caci va trebui sa fie instinctiva faza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
utzelu Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 Chiar la a 3-a ora de scoala, am cazut cu motorul punand frana fata la viteza foarte mica < 10km/h. Era si ceva praf/nisip pe jos si am tras de ghidon spre stanga, ca sa intru in parcare. Nici nu am simtit cand motorul s-a dus pe o parte... Initial am franat numai cu spatele, dar dupa ce mi-am dat seama ca aveam viteza prea mare ca sa intru in parcare, am bagat frana pe fata, care a blocat roata. Deocamdata nu am motor asa ca exersez cu cel de la scoala. Sper intr-o luna, doua, sa-mi iau unul. Multumesc de sfaturi, utzelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Road Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 @utzelu Mai e o chestie care am uitat sa o mentionez : atunci cand ai cat de cat viteza, si vrei sa opresti, sau macar sa incetinesti bine de tot, ai grija sa nu bagi intr-o treapta prea joasa de viteza si sa dai drumul la ambreaj prea repede, ca ti se blocheaza roata din spate, si risti sa cazi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
utzelu Postat Decembrie 22, 2005 Share Postat Decembrie 22, 2005 Multumesc pt. sfaturi. Am facut niste franari de urgenta cu motorul de scoala, doar pt. ca l-am provocat pe instructor cu intrebarea pe care am pus-o si aici pe forum. Fiind incepator, nu am retrogradat la franarea de urgenta ci numai am debreiat cand viteza a scazut considerabil. Stiu ca trebuie sa retrogradezi (ca si la masina de altfel) la franare, dar inca trebuie sa fiu atent la prea multe deodata, ca sa le fac automat. In rest multumesc de urari si sper si eu sa pun ceva poze pe forum, odata ce-mi iau motor. Deocamdata mi-am luat numai casca... Motorul sper in februarie daca gasesc ceva convenabil pt. incepatori. numai bine, utzelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex21 Postat Decembrie 30, 2005 Share Postat Decembrie 30, 2005 Salut!La vara ma gandeam sa imi iau si eu motor si cred ca informatiile astea o sa imi prinda bine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dama Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 Foarte bune informatiile. Din pAcate una e sa stii ce ai putea face in cazul franarii pe zgura la viteze mici(si cum sa franezi) si alta e cand esti pus s-o faci. Eu am redus viteza am pus frana incetisor cu spatele si putintel cu fata si...... ghici. S-a dus spatele si am facut o greseala imensa am lasat spatele in loc sa las fata. Ghiciti voi ce s-a intamplat . Acum imi trebuie oglinda drepta. Nasol data viitoare poate nu mai cad asa ca boul. Tin sa mentionez ca in astfel de cazuri nu conteaza cu ce tip de motocicleta mergi. Cu choper s-ar putea sa reusesti sa nu cazi , inca nu am incercat sa vad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bruno Postat Martie 13, 2006 Share Postat Martie 13, 2006 super manualul pentru incepatori un prieten de-al meu a cazut dand peste o haita de caini ce i-au taiat caleasi in loc sa accelereze a franat,rezultatul:un caine mort motoru plimbat pe sosea vreo 25m si el cam julit noroc ca nu avea viteza mare sa ne vedem cuminti pe asfalt uscat si fara pete de ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Martie 13, 2006 Share Postat Martie 13, 2006 super manualul pentru incepatori un prieten de-al meu a cazut dand peste o haita de caini ce i-au taiat caleasi in loc sa accelereze a franat,rezultatul:un caine mort motoru plimbat pe sosea vreo 25m si el cam julit noroc ca nu avea viteza mare sa ne vedem cuminti pe asfalt uscat si fara pete de ulei Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bruno Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta. A FRANAT SI S-A OPRIT IN CAINI, MAI ADAUG CA A TRECUT O CATEA IN CALDURI SI APOI RESTUL CAINILOR OCUPAND TOATA STRADA NU AVEAI PE UNDE SA OCOLESTI SI DE FRANAT A FRANAT SI TOT A DAT IN CAINI,NU ERA MAI BINE SA ACCELEREZE SE RIDICA ROATA FATA SI AVEA CEVA SANSE SA AJUNGA CU AMBELE ROTI PE ASFALT,ASTA E GANDIREA MEA SPER SA NU SUPAR PE NIMENI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Aprilie 24, 2006 Share Postat Aprilie 24, 2006 Exact acelasi lucru l-a patit un tovaras de-al meu in toamna anul trecut.....cateaua in calduri,cainii dupa ea a franat pana pe la 40.....si diferenta a facut-o casca...azi poate ii facea de 6 luni..... DECI PROTEJATI-VA!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 9, 2006 Share Postat Mai 9, 2006 E folosito tutorialu dar nua am inteles un lucru.manevra de countersteering.Explica ceva acolo de de ea dar nu am inteles despre ce e vorba .imi explica cineva pe intelesul meu de incepator? Cred ca se refera la faptul ca daca nu te inclini viteza mai mare de 20km/h te scoate din banda si ajungi pe cea alaturata sau pe contrasens. Asa mi s-a intamplat mie la o curba la stanga, eu fiind pe banda din stanga (drum cu 2 benzi pe sens)... viteza era mai mare si nu m-am inclinat asa ca am ajuns pe banda din dreapta (m-am scos din banda contra virajului) ...noroc ca dacia papuc de pe acea banda a observat ca am nevoie de acel spatiu, moaca ce sunt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
primavara Postat Mai 10, 2006 Share Postat Mai 10, 2006 Multumiri speciale pt tutorial. E de mare folos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m@ster Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Cu tot respectul, dar daca atunci cand iti iese in fata un grup de caini accelerezi in loc sa incetinesti, traim in Romania, ce o sa faci atunci cand o sa-ti iasa in fata o cireada de vaci sau niste cai ? O sa accelerezi ? Accelerarea se face atunci cand, dintr-o infinitate de motive care tin sau nu de stilul de condus, te pomenesti in fata cu o groapa sau un canal descoperit, in orice caz un obstacol peste care poti "sari". Si ca sa nu intri in spital infingi mana in gaz concomitent cu o usoara ridicare din sa si te rogi la Cel de sus ca macar roata din fata sa "aterizeze" pe partea cealalta a gropii. Si va trebui sa fii pregatit pentru un mare sut in fund cand roata din spate va prinde buza gropii. In ce priveste partea cu acceleratul la faza cu cainii, nu poate iesi decat prost in 99 la suta din cazuri. Si nu ma gandesc la caini cand spun asta. Mda, situatia e nasoala si prezinta umflaturi... caini, vaci, gropi si alte cele fac drumurile calare pe doua roti destul de complicate mai ales pentru incepatori. Cu toate ca am citit "tutorialul" inainte sa ma sui pe motor si chiar si dupa ce mi-am lut carnetu' (stim foarte bine de ce atata cetit dupa scoala) am avut parte de o tranta sanatoasa cu Suzi a mea pe drumurile noastre pitoresti din cauza unei "haite de gropi": viteza > 50 km/h (da' nu stiu cat), vazut gropile prea tarziu si franat fatza (in loc de spate sau cel mai bine accelerat cum bine spune Semaca mai sus) => Suzi shifonata nasol si eu speriat (mai mult pentru ea k pentru mine ca eu m-am ridicat rapid dar ea zacea si sangera). Echipamentul si-a facut datoria Doamne's multzam, ca de nu era vai de glezne, genunchi, coate, palme! Toate astea pentru a spune ca merita citit si recitit tutorialu' ca-i excelent insa vorba aia cu teoria si practica se aplica si in cazul asta. Asadar baietzi (si fete), puneti mana pe lopeti PS Semaca, excelenta expunerea de mai sus! Dupa tranta m-am gandit de nu stiu cate ori ca trebuia sa accelerez in loc sa franez... problema e ca erau mai multe gropi nu doar una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snake Postat Iunie 4, 2006 Share Postat Iunie 4, 2006 (editat) Tutorialul este foarte bun !!! si pozele ajuta si ele la intelegerea textului. PS: nasoala rau faza cu gropile alea... mai ales ca se vede un drum lung si drept, care te indeamna involuntar sa tragi tare de motor... poate ca alea au fost lasate acolo intentionat... Editat Iunie 4, 2006 de Snake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unk669 Postat Iunie 4, 2006 Share Postat Iunie 4, 2006 scuzti siteul , filmul conteaza http://www.stilemedia.com/?v=heexe3.wmv&ak...da9ed&ref=&vs=6 sexy nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 scuzti siteul , filmul conteaza http://www.stilemedia.com/?v=heexe3.wmv&ak...da9ed&ref=&vs=6 sexy nu? Nu mai stiam unde sa ma uit de atata carne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
17 rosso Postat Iunie 7, 2006 Share Postat Iunie 7, 2006 (editat) Un update la tutorial- FRANAREA cu frana fatza: - se recomanda mentinerea a 2 degete pe maneta de frana fatza in timpul mersului. Raspunsul la situatii neasteptate este mult mai rapid in aceasta situatie. - nu franatzi fatza niciodata cu 4 degete! Folositi maxim 3 degete. Presiunea prea mare si brusca asupra comenzii conduce la blocarea rotii fatza. Sfaturile sint proaspete si fac parte dintr-un studiu Italian. Pentru sfaturi, statistici, campanii vizitati: www.bikerssafety.it Editat Iunie 7, 2006 de 17 rosso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladps Postat Iunie 11, 2006 Share Postat Iunie 11, 2006 (editat) Salut, fratzilor, am citit la greu in forumul asta, am citit si manualul, e ok, insa la tot pasul cazaturi, julituri, accidente, capcane la tot pasul, gropi, haite de caini si tot felul de chestii descurajatoare. Am mai vazut pe aci si cateva fotografii accidente sau maini facute zdrentze, si m-a pus pe ganduri treaba... Tocmai fac scoala de soferi pt careg A(B-ul il am de 10 ani) si caut orice informatie utila pt un incepator. Ma cam pune pe ganduri faptul ca, din cate am citit pana acum, se pare ca marea majoritate dintre voi a facut cunostintza cu asfaltul la un moment dat, as vrea sa stiu cat de mult merita riscul de a da cu "tzeasta'" de bordura vis-a-vis cu placera ce ti-o da mersul pe motor.Stiu ca e o chestie subiectiva, difera de la individ la individ, insa as fi curios sa aud o parere avizata. Logica imi spune ca e o intrebare retorica din moment ce toti (sau majoritatea) sunteti "pe cai", dar de fapt sper sa aud niste incurajari. Pana una alta bag la ture prin poligon, incerc sa ma bag printre jaloanele vietzii, treaba merge din ce in ce mai bine.(am condus vreo 40 de min in total) Drum bun fara evenimente! P.S. Mentionez ca am cazut cu bicicleta , stiu ce inseamna, dar presupun ca nu se poate compara cu o cazatura de pe motor, nici macar la viteze mici. Editat Iunie 11, 2006 de vladps Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wave Postat Iulie 10, 2006 Share Postat Iulie 10, 2006 Frumos manual ... l-am citit de 2 ori pana acum ca sa fiu sigur ca am inteles tot din el ....abia astept sa ma apuc de scoala si sa-mi iau motor... GL Me & to all bikers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chupacabra Postat Iulie 22, 2006 Share Postat Iulie 22, 2006 Uite un site cu multe articole (majoritatea pentru incepatori); mie mi s-au parut niste sfaturi foarte utile. http://www.msgroup.org/DISCUSS.asp No motorcyclist has ever had to be extracted using the 'Jaws of Life', nor has an airbag decapitated him. Think about it... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greyhound Postat August 10, 2006 Share Postat August 10, 2006 Multam fain pentru manual. La scoala nu te invata nimic... Thanks man... Chiar cautam asa ceva ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristinel009 Postat Septembrie 11, 2006 Share Postat Septembrie 11, 2006 (editat) eu prima data am mers cu motoru si fara scoala si acum am citit tutorialul am cazut de 2 ori prima data scapam daca punem frana fata dar a doua oara am cazut cu amandoua(viteza prea mare,curba,noapte... si un destept cu scuter) Am procedat corect ca am franat cu amandoua aproape blocate,180km/h Editat Septembrie 11, 2006 de cristinel009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
miramax Postat Septembrie 11, 2006 Share Postat Septembrie 11, 2006 e mare nevoie de tot ce scrie aici pentru toti!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robot Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Un articol util pentru incepatori: Ce am invatat in 37 de ani de pilotat motociclete Chiar daca unele lucruri sunt cunoscute, intotdeauna poti sa inveti ceva nou! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.