Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

Au mai fost probabil...sub diferite forme! Eu le-am considerat utile! Multe lucruri pe care le-am citit si le aplic de cand am moto(sunt incepator) mi-au fost folositoare! DACA SE MAI REGASESC PE FORUM CER SCUZE ! LE-AM PRIMIT PE MAIL SI LE-AM POSTAT AICI!

deci:

 

" 10 legi ale sigurantei pe doua roti

 

 

Ca mesul cu motocicleta este periculos nu trebuie sa va spun eu. Ca este placut, deasemenea. Pot insa sa va dau niste sfaturi pentru a va feri de accidente si evenimente neplacute. Nu sunt descoperiri epocale, nu sunt secrete, sunt chestii pe care este foarte probabil sa le cunoasteti deja. Incerc doar sa vi le reamintesc sau sa le pun intr-o forma scrisa pentru a le memora mai usor.

 

Iata deci, cele 10 reguli numite de mine legi.

 

1. Legea Invizibilitatii

Presupune intotdeauna ca nu poti fi vazut. Nici tu si nici motocicleta, iar asta nu este departe de adevar. Astfel, vei fi intotdeauna obligat sa te feresti singur si nu vei fi tentat sa te lasi in seama constiintei celorlalti.

 

2. Legea Spatiului Vital

Pastreaza intotdeauna suficient spatiu fata de celelalte vehicule. Fie ca stai in spatele unei masini, fie ca o depasesti pastreaza suficient spatiu de manevra pentru a putea evita orice situatie periculoasa. Acest spatiu trebuie sa cresca proportional cu viteza de deplasare.

 

3. Legea Anticiparii

Incearca sa prevezi din timp ce vor face ceilalti participanti la treafic. Nu este nevoie da clarviziune sau de citit in carti ci este suficient sa ii privesti miscarile ochilor in oglinda retrovizoare. Astfel, un sofer care intentioneaza sa vireze la stanga in fata ta, chiar daca nu va semnaliza, tot va arunca o privire in directia in care doreste sa mearga. Daca vei reusi sa identifici aceasta intentie esti ca si salvat.

 

4. Legea Depasirii Unei Masini Care Incetineste

O masina nu incetineste degeaba. Exista mai multe cauze pentru care un sofer va incetini: fie doreste sa opresca (in acest caz esti in siguranta), fie lasa un pieton sa traverseze (tu nu il vei putea vedea, iar el va incerca sa grabeasca traversarea), fie permite unui alt autovehicul sa iasa dintr-o parcare sau de pe o strada laterala (cea mai periculoasa situatie, fiind aproape inerenta ciocnirea), fie vrea sa intoarca (cauza unor foarte grave accidente, mai ales in Romania), fie vrea sa te vada din spate (din pacate cea mai putin probabila situatie)

5. Legea Personalitatii

Nu te lasa condus de grup. Este intr-o oarecare masura rusinos sa nu te poti tine de colegii tai (care probabil au mai multa experianta sau motoare mul mai puternice), insa daca iti vei depasi limitele fii sigur ca la un momentdat acesti prieteni te vor insoti pe ultimul drum si atunci vor merge in ritmul tau. Incearca sa nu iti depasesti limitele si in timp experienta ta va ajunge din urma pe cea a prietenilor tai.

 

6. Legea Curbelor

Nu forta o curba a cerei iesire nu o poti vedea. Nu stii daca la iesirea din curba nu vei intalni un camion parcat aiurea, o masina care taie curba pe sensul tau, o groapa sau o pata de ulei.

 

7. Legea Stapanirii De Sine

Nu ceda impusurilor de moment. Daca vei fi sicanat de cineva si vei avea tendinta sa “I-O PLATESTI” gandeste-te ca ai putea cadea in plasa propriilor nervi. Cel mai probabil, motocicleta ta nu va iesi cu bine dintr-o altercatie cu SUV sau, mai rau, cu un RATB-ist. mai bine te reculegi si continui sa iti savurezi linistit plimbarea cu motocicleta.

 

8. Legea Mersului “Pe Coada”Mersul pe coada este atunci cand tu sau cel din spatele tau merge foarte aproape de cel din fata in scopul depasirii. Nu prelungi timpul in care faci asta. Apropie-te doar cu o secunda inainte de a incepe depasirea si mareste distanta in cazul in care constati ca nu te poti baga. De ce? Simplu, ve fi tentat sa pandesti momentul si nu vei mai fi atent la stopurile vehicolului pe care vrei sa il depasesti. Astfel in cazul in care acesta va frana tu vei fi surprins si s-ar putea sa nu mai poti evita impactul.

De asemenea, daca cineva incearca sa iti mearga pe coada, nu ii permite sa o faca pentru o periada prea lunga din aceleasi motive pe care le-am expus mai sus.

 

9. Legea Curselor

Vei fi tentat sa alergi. Nimeni nu poate rezista prea multa vreme acestei tentatii. Cand vei ceda, alege un drum pe care il cunosti foarte bine. Fa o tura de recunostere pentru a fi sigur ca nu au aparut “obstacole”. Respecta Legea 6 a Curbelor.

 

10. Legea Noptilor de Week-end

Sambata noaptea sosele sunt mai libere, in schimb ascund un percol foarte mare: soferii care vin de la patreceri. Fie ca au baut ceva, ca au agatat o fatuca in discoteca sau doar sunt obositi, acestia sunt rareori atenti la trafic, mai ales ca nu sunt tinuti in priza de un trafic intens. "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 335
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

 

very :baldy: useful

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

e tare topicul. multumim. e de invatat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

 

Very usefull! L-am salvat ca sa am de unde invata cand voi avea si eu motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri.

 

Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau.

 

Cum se merge pe motocicleta

bun topic si foarte util,mai ales ptr noi incepatorii.e bine ca va ganditi si la noi.si eu am bagat la cap c scrie.multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mi-am luat categoria A acum o luna si vreau sa va spun ca nu mai am rabdare,vreau sa pilotez.Nu am inca moto dar la anul sper sa fie altfel situatia.

Am citit tot topicul si binenteles am printat tutorialul.Din ce am vazut, am concluzionat : NU MA SUI PE MOTOCICLETA PANA NU CITESC TUTORIALUL. Prietena mea,viitoarea sotie,mi-a zis: Ia-ti categoria, o sa luam si motocicleta dar cu o conditie SA VII SANATOS ACASA ! :friends:

Am sa tin seama de sfaturile voastre !

 

P.S. Degeaba am facut scoala ca nu am invatat, decat sa i-au permisul ! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

abia astept sa citesc tutorialul, am mai gasit un manual de condus motocciclte aaici ep forum, kiar sunt de ajutor ptr incepatori ca mine, de fapt eu incep peste o sapt scoala.. dar auziti ce imi spune duduia de acolo, ca totul se face in poligon, nu s eiese pe traseu de aceea nu necesita si costumul de protectie....totusi, eu imi iau si costumu, ca si acolo s epot intampla fel de fel d ecazaturi, nu?..dar e normal sa informeze asa?ca nu tre neaparat costum?/...la voi cum a fost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

As dori sa stiu si eu pentru ca in curand voi fi incepator. Pentru o motoreta Piaggio care prinde max 50 km/h in primul an intentionez sa merg cu 20-30 la h. Oare pe ce banda sa circul? Pe banda din dreapta rezervata biciclistilor si mopedistilor? La mine aici in BR aceasta banda este delimitata mai mult imaginar fata de banda II adica a masinilor. Iar in viraje la stanga e un dezavantaj ca nu prea putem fi vazuti de soferi oi mopedistii si scuteristii deoarece folosim aceasta banda. Oricum daca as circula pe a II-a cu 30 la h as incurca traficul. Iar la mine in BR observ ca soferii au tendinta de a merge in oras cu 60-70 la h.

 

Eu as intentiona sa merg pe banda I cea de langa trotuar. Cum scrie in codul rutier. Nu o sa ma amestec cu soferii pe banda.

 

Deci 2 intrebari

 

1. Tb sa folosesc pentru mers banda I cea de langa trotuar?

 

2. Daca in timpul mersului se foloseste banda de langa trotuar, in intersectii cand vreau sa virez stanga tb sa ma asez langa axul drumului ce imparte cele 2 sensuri, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am printat si eu tutorialul si l-am citit cu atentie. Dar as avea o singura problema: atunci cand ma asigur la schimbarea benzii sau la o depasire nu pot sa ma asigur decat din ce se vede in oglinda. Mi se pare imposibil sa intorc capul cand sunt pe viraga mea :crack: . Poate ca regula se aplica numai pentru motoarele de strada.

Oricum iti multumesc. S-a dovedit foarte util. :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde fac rost de intrebarile alea pt subcategoria a1 sau ceva de unde sa invat.e adevarat ca sunt vreo 15 intrebari care ti le pun?

 

Pai cred ca pentru A1 sunt aceleasi intrebari ca si pentru A/B. (e acelasi decret pentru toata lumea).

Cateva chestionare destul de bune le gasesti aici (sunt 15 chestionare) si aici gasesti legislatia (decretul + regulamentul).

 

Bafta. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

oameni buni sunteti bestiali, eu de cand navighez pe dif forumuri in cautare de diverse info n-am intalnit persoane mai adevarate ca voi! Sunteti responsabili si grijulii fata de semenii vostri!! Sa inteleg ca sunteti o casta aparte? Ultimii samariteni? BRAVO VOUA! tot respectul meu umil de incepatoare. Am invatat o gramada de lucruri VITALE de la voi si sper sa le si folosesc! TOT RESPECTUL!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumim frumos ptr tot sunteti de nota zece ....

io zic sa le dam fiekare cate o bere :bounce:

chiar se invatza fff multe lucruri din faza ka stai 15-20 minute si citesti ce scrie akolo

 

numai bine si inaka o data multumim :*

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

foarte folositoare informatia trebuie si eu sa fac o citire mai atenta da oricum datza de scoala de soferi de la noi (am facut scoala pe un motor de 7,5 cp vreo 2 morti :scratch: ) si mai a fost destul de usor....si ideea e k nu iti iei motocicleta sa faci poilogonu :) oricum super tare

 

Asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am vz pana acum pe forumul asta si pe alte site-uri dedicate motociclsimului am observat ca se pune mare accent pe countersteering. eu l-am descoperit singur...daca stii sa iei un viraj cu o viteza cel putin normala e imposibil sa nu-l descoperi singur...dar...bineinteles ca e incomparabil mai bine sa stii dinainte cum ar trebui sa fie. in rest...observ ca cele mai multe trante luate de incepatori se datoreza franei fata...frana folosita cel mai mult de cei mai experimentati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Multumesc mult, foarte utile aceste informatii ptr. mine si cred ca ptr. fiecare, eu am A-ul abia din mai 2007 si am parcurs putini km deocamdata. Sper sa ma acomodez la jungla de pe sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat categoria A acum o luna si vreau sa va spun ca nu mai am rabdare,vreau sa pilotez.Nu am inca moto dar la anul sper sa fie altfel situatia.

Am citit tot topicul si binenteles am printat tutorialul.Din ce am vazut, am concluzionat : NU MA SUI PE MOTOCICLETA PANA NU CITESC TUTORIALUL. Prietena mea,viitoarea sotie,mi-a zis: Ia-ti categoria, o sa luam si motocicleta dar cu o conditie SA VII SANATOS ACASA ! :moto:

Am sa tin seama de sfaturile voastre !

 

P.S. Degeaba am facut scoala ca nu am invatat, decat sa i-au permisul ! :wink:

 

Mie mi-a ajutat scoala de soferi, pe 15 mai 2007 am luat permisul. Motorul il aveam dinainte si pana sa incep scoala am tras 2 trante zdravene :hurt:Dupa ce am luat permisul am simtit altfel motorul si nu am mai cazut, pana acum(desi motorul din poligon e altceva). Oricum inca mi-e teama si evit traficul aglomerat...inca. Trebuie experienta si numai umbland cu motorul o obtii. Acum fac naveta cu el :rock: , la servici, cca. 40 km pe zi. Cu tutorialul sunt si eu intr-u totul de acord e f. folositor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Multumiri si din partea mea pentru manual!

 

La mine motocicleta a venit dar scoala o voi incepe abia peste 2 saptamani pana atunci devorez toate informatiile pe care le gasesc despre ce si cum sa faci dar in special ce si cum sa nu faci. Vorba unui prof "Cel mai practic lucru este o teorie solida"

A propos de scoala, stie cineva un instructor bun prin Bistrita?

 

Asfalt uscat fratilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.Inainte sa incep vreau sa spun ca sunt incepator, chiar daca de 6 ani ma dau pe scootere.

Si eu sunt de acord cu parerea voastra despre scoala de soferi.Eu unul, am facut-o in 2005 si tot ce am invatat a fost...nimc.Ca echilibrul stiam sa mi-l tin...a fost mai greu cu acceleratia pentru ca era un minsk din 1800 :cheers:.Atata doar ca am permisul de conducere.Sunt foarte multe lipsuri in metoda de pregatire a cursantilor...si parerea me e ca la cate accidente se petrec ar trebui sa se predea si teoretic anumite chestii...cum ar fi si "definitia" motocicletei...ce inseamna ea si la ce riscuri te expui. Singurul mod de a invata este de la altii sau direct pe pielea ta.Acuma ma bate gandul sa-mi iau o Aprlia RSV 1000 dar nu stiu ce sa fac...prima data cand m-am urcat pe ea m-a speriat...era prea mare diferenta de putere.Inchei aici cu rugamintea ca oricine doreste sa ajute un incepator cu sfaturi este binevenit.Va multumesc anticipat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody o sa-ti pun o intrebare mai stupida, venind din partea unui incepator, DAR te vad pasionat de cross si d-aia indraznesc, la o moto de enduro dupa ce ai plecat de pe loc mai folosesti ambreiajul cand schimbi vitezele(superiora/inferioara)?? :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...