Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

Mare dreptate cu scoala de soferi de la noi.E frustrant sa ai carnet si sa realizezi ca de fapt nu poti sa conduci decat in poligon cu viteza de 20km/h si ca iti e groaza de semafoare si de masinile din jurul tau.Incerc sa ma adaptez, sa ma impac cu ideea...asta e...fuck the system...noroc cu oamenii din jurul meu care au rabdare si stiu sa explice ce inseamna cu adevarat motociclismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 335
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

supr topic, abia am luat A-ul, si chiar din timpul scolii 'm-a hranesc' cu toate informatiile pe care le gasesc pe topicuri. insa cred ca nimeni nu se simte mai penibil decit mine:, am B-ul din '99, si anul acesta (platit de un prieten) mi-am implinit visul de a putea conduce si motociclete, desi nu am una. m-am inscris la scoala, am dat banii, nu am fost la nici macar o ora de legislatie, dar am citit din scoarta-n scoarta regulamentul, si am luat sala din prima. ce vreau sa spun: am facut de 2 ori in poligon, a 3 oara am fost cu politistul si am luat, insa cind am fost a 2 oara in poligon ,cel care credeam ca e instructorul ne spune ca da sala cu noi pt. ca nici macar el nu are carnet, desi venea pe motor, am simtit ca pica cerul pe mine, dar asta e l-am luat sunt bucuros si incerc sa invat de la voi, cei cu experienta, MULTUMESC SI ASFALT USCAT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ca niste idei, eu propun ca sa fie spuse scolile de soferi niste chestii (sfaturi) cu privire la participantii la trafc pe doua roti, cum ar fi:

 

- Participantii la trafic pe 2 roti ocupa o banda intreaga (nu cum sunt in unele chestionare ilustrate depasiri cu o masina si o motocicleta inscrisa pe aceeasi banda)

- Avertizarea sonora si luminoasa in cazul unei manevre de depasire a unei motociclete executata de un autovehicul, pentru a nu surprinde/speria motociclistul (in cazul in care nu se uita in oglinzi sau nu aude vehiculul venind din spate si trecand prin stanga lui - am patit-o si eu);

- Dupa efectuarea manevrei de depasire, revenirea pe banda sa se faca la o distanta mai mare pentru a evita improscarea vizierei motociclistului cu praf/stropi si in caz de pericol pentru a avea timp suficient de franare motociclistul (stim cu totii ca e uneori dificil sa franezi eficient pe doua roti)

- Sa nu se dea flash-uri, claxoane, injuraturi cand motociclistul merge cu 50 km/h pe un drum oarecum plan/drept dar cu pietris, "taieturi" care se fac in executia lucrarilor la partea carosabila (care iti pot da o traiectorie deviata), gropi, etc pentru ca in masina altfel simti gropile, damburile si pe doua roti unde trebuie sa iti tii si echilibru e mult mai probabil sa cazi daca sunt portiuni de drum denivelate, carosabil distrus, etc.

- Pe cat posibil, sa nu se opreasca autovehiculul, din fata motocicletei, in rampa, mai ales curba in rampa (cum sunt cele de la cheile Bicazului) deoarece este extrem de dificil unui motociclist sa opreasca in astfel de situatii unde trebuie sa isi tina si echilibrul fiind oprit si frana calcata ,fiind in rampa, sa nu te duci la vale. (Am patit-o si eu; pentru incepator este foarte greu).

 

Eu spun ca aceste lucruri ar trebui spuse in scolile de soferi, ca sfaturi utile, pentru ca motociclistii sunt mai expusi in trafic si in unele cazuri nerespectarea lor poate duce la accidente. Poate multi dintre voi, chiar si unii incepatori gasesc lucrurile acestea ca fiind nimicuri dar cand esti concentrat la drum, lipsit de experienta si mai ai si drum prost cu gropi, caldura , oboseala fizica si psihica, chiar conteaza!

Editat de mihaicretu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

supr topic, abia am luat A-ul, si chiar din timpul scolii 'm-a hranesc' cu toate informatiile pe care le gasesc pe topicuri. insa cred ca nimeni nu se simte mai penibil decit mine:, am B-ul din '99, si anul acesta (platit de un prieten) mi-am implinit visul de a putea conduce si motociclete, desi nu am una. m-am inscris la scoala, am dat banii, nu am fost la nici macar o ora de legislatie, dar am citit din scoarta-n scoarta regulamentul, si am luat sala din prima. ce vreau sa spun: am facut de 2 ori in poligon, a 3 oara am fost cu politistul si am luat, insa cind am fost a 2 oara in poligon ,cel care credeam ca e instructorul ne spune ca da sala cu noi pt. ca nici macar el nu are carnet, desi venea pe motor, am simtit ca pica cerul pe mine, dar asta e l-am luat sunt bucuros si incerc sa invat de la voi, cei cu experienta, MULTUMESC SI ASFALT USCAT

 

ce?

tare asta tare rau..pai si instructor cine era? sau nu era? unde ai facut scoala? ca poate mai vor si altii sa afle cine stie ..

 

bafta la condus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce?

tare asta tare rau..pai si instructor cine era? sau nu era? unde ai facut scoala? ca poate mai vor si altii sa afle cine stie ..

 

bafta la condus!

 

 

dupa ceva vreme revin cu ceva "noi" exemple a ceea ce se intampla la valcea: la nici 3 saptamini(atunci cand trebuia sa dea un prieten de-al meu pt. A) am aflat ca un alt"instructor" de la alta "scoala" de soferi, trebuia sa dea pt A :cheers: FRATILOR NU MAI INTELEG ;) , ORI EU SUNT " PE INVERS" ORI LUMEA SA INTORS CU SUSUL IN JOS. pe bune , exista cineva care verifica scolile de soferi? pur si simplu trimet pe strada adevarate cadavre ambulante(ca mine) si apoi ne intrebam cum de au murit. ASFALT USCAT :) si aviz amatorilor sa nu patiti ca mine(noi) :D

ps: mersi de urare dar cred ca o sa mai treaca ceva timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

personal .... cand am facut scoala de shoferi ... miau si zis ... faci scoala ca sa iei permisul ... experientza o faci tu dupa ... deci de franat cred ca incepator cum am fost si eu .... ca mai prudent si atent franam cu spatele ... decat cu fatza care era un shoc si o emotie de fiecare data cand o foloseam .... pe parcurs am inceput sa le folosesc pe amandoua .... iar acum abia mai ating frana spate ... numai de necesitate maxima ... aia de la scoala nu te invatza cum sa franezi , cat de eficient , sa nu mai vb de aplecare in curba .... bla bla bla ..... .,.. te invatza cum sa iei permisul ceia ce nu cred ca a fost greu pt nimeni sa ia strada , a fost ca un joc pe calc sa zic asa , a fost o placere , ca o joaca , ... sorry daca gresesc !

Editat de suzukilifeanddanger
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
.... iar acum abia mai ating frana spate ...

Aici gresesti! Frana spate e gandita sa fie folosita ! E adevarat ca e greu sa te obisnuiesti cu ea dar consider ca e absolut necesar sa stii cum se manifesta motorul cand folosesti frana spate. Eu m-am chinuit o vreme sa folosesc cat mai mult frana spate ca sa ma obisnuiesc cu ea si mi-a folosit din plin. De exemplu pana in curba stransa frana fata inclinare dat drumul la fata si daca mai e necesar frana intra spatele. Normal ca trebuie sa te obisnuiesti cu ea. Frana spate m-a scos dintr-un (cuvant urat) foarte mare : depasire pe langa brasov venind dinspre sibiu 150 km/h m-am trezit intr-o curba ce parea mult mai larga.Am franat spate+fata cat am putut am patinat am dat drumul la frane am inclinat strans si am franat spate. Aici daca nu franam spate zburam in decorul mirific cu sant gard si copacei.

So parerea mea e utila frana spate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super de util.

Nu am gasit pana acum un manual mai bun

Eu am facut scola in Bacau la scoala Contact si pot sa spun ca e o aberatie de scoala

Nu inveti nimic si mai mult de atat nici orele nu le faci toate si nu te invata nimic

Te cheama la o anumita ora la care mai sunt programati alti 5 oameni si mergi cu randul cate 5 minute

Mai multe am invatat in 5 minute inainte de examen de la un instructor independent

Sa le fie rusine.

Multumiri celor ce au realizat manualul :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

foarte util tutorialul, si ma face sa imi creasca o inima pentacamerala, ca mai tot ce am gasit acolo mi s-a parut foarte familiar cu ce imi spune instructorul la scoala (acum fac A-ul), cu exceptia denumirilor in engleza, nea Mihai nu poseda respectivul "skill". Pentru cei care au impresia ca dau banii degeaba la scoala, incercati-va instructorul, daca are curaj sa se urce pe moto ca pasager cu voi la comenzi. Instructorul meu a avut :goodposting: a mers vreo 70 km in spatele meu, m-a dus pe curbe, serpentine etc, ceea ce mi-a dat incredere ca intr-adevar ma invata sa merg, nu sa iau poligonul.

Un mare Sar'na pentru cine a realizat, tradus, editat si postat tutorialul, precum si pt cei ce impartasesc din experienta lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor, super interesant ceea ce spuneti voi! Eu sunt un incepator in adevaratul sens al cuvantului, am avut un scuter cam un an si acum am trecut la un scuter mai mare "Aprilia RS 50" cu motor modificat si imi este mult mai greu dar sper sa ma ajute sa evoluez catre permis. Imi doresc foarte mult un chopper si sper ca pana in vara sa il iau dar pana atunci inca mai am de invatat, sa schimb viteze si multe alte chichite pt un motor mare! Cred ca alegerea mea sa imi iau intai aceasta aprilia este buna si ma va ajuta. Abia acum imi dau seama ce inseamna puterea pe doua roti si imi este ca tarseala, merg incet si nu mai fac ce faceam cu scuteru! Va doresc tuturor asfalt uscat si cat mai multe postari pt incepatori. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si instructor cine era? sau nu era?

 

Instructorul probabil era prea comod sa se deranjeze el sa vina la poligon si trimitea pe cineva. Apoi, cand termini scoala, pe fisa de scolarizare apar prin magie toate stampilele si semnaturile necesare. Am mai vazut cazuri de instructori care aveau service-uri moto si trimiteau pe unul din mecanici sa stea la poligon sa supravegheze activitatea. De tot rahatul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dialgo:

- Cu cine ai facut scoala?

- Cu "Hai Dorelee, mai cu talent" !

 

:( :( :lol:

 

La prima vedere poate parea funny, dar din pacate majoritatea instructorilor moto (de care am auzit eu) au aceeasi valoare ca si Dorel al nostru din faimoasa reclama..

 

Numai bine si aveti grija in mainile cui va lasati! Cereti sfaturi si indrumari!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

foarte bine facut tutorialul.

sunt din pitesti si ieri am inceput si eu scoala moto cu un instructor care are permis cat. A de 17 ani, explica foarte bine.

in prima sedinta am mers 2 ore prin poligon ca sa ma obisnuiesc cu motorul.

am facut si cateva jaloane, opriri si plecari multe, franari dar de azi incep sa fac traseul care se da la examen.

Bafta celorlalti ca mine care in curand vor avea examen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Este foarte bun tutorialul. L-am citit dupa vreo 3 luni dupa ce am luat carnetu si mi-am dat seama ca am facut multe greseli in trafic. Parerea mea e ca ar trebui sa il puna ca tema obligatorie la scoala de soferi. Tot respectul pt. cel care l-a scris si pus pe internet!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tutorialul este super OK.Daca va mai ajuta si umila recomandarea a unui incepator, pls READ IT !.Am avut deja prima iesire in trafic, Miercuri.Intentionez sa 'pedalez' nitzik si azi (Vineri), insotit de fratele meu care are deja o experienta de 1 an pe un motor de viteza (nu a cazut pana acum, so DOAMNE AJUTA !).Vreau sa mearga in spatele meu, chiar daca mi-am 'blokat' cerebelul pe max 50km/h.A primit 'directiva' sa observe toate greselile pe care le fac.Vom pleca din Voluntari (Metro), pana in Pantelimon, via Fundeni, apoi Socului, Diham, Morarilor si back in Voluntari.Protectii de echipat : casca integrala (important ! desi o sa merg pe Chopper cu max 50), geaka piele protectii soft, manusi cu hard protection, blugi si cizme piele groasa pana sub genunchi.Reguli de baza pt acest al 2-lea drum : tin intotdeauna axul benzi pe care merg, franare sincron fata/spate (exclus in curbe; fata se apasa atent cu 2 degete), frana de motor des, pastrare dist fata de vehiculul din fata - aprox 8-10m (la ochianometer), ambalare surta in gol sau claxon cand cred ca sunt in unghiul mort al vreunui 'conservar' si Doamne ajuta , fara opriri in rampa. Cheer guyz, asfalt uscat & wish us safe trip :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu am noroc .. si zic noroc pentru ca vad ce "reclama" se face majoritatii instructorilor.. deci.. am noroc de un instructor de nota 10 ! ma avantajeaza si faptul ca imi place foarte foarte mult sa merg pe motocicleta si probabil de asta sunt dat exemplu la fiecare ora :laugh:) (nu vreau sa ma laud) succes tuturor incepatorilor , asfalt uscat si salutari cu farul! pe 2 septembrie am si eu poligonul :-s

Editat de rzv28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sunt uimit sa aud ca voi nu ati invatat aceste reguli in scoala.La scoala unde am facut eu (Moto1 )prima lectie este teoria moto, unde inveti cam tot ce scrie in acel tutorial de pilotaj insa mult mai amanuntit ,ca sa intelegi si care este cauza pentru care nu ai voie sa faci acel lucru.Nici nu ai ce cauta pe motocicleta fara sa sti toate aceste lucruri.Apoi la proba practica iti arata de ce nu ai voie sa faci sau de ce trebuie facut si asta stind cu tine pe motocicleta.Nu stiu pe la ce scoli ati facut voi de ziceti ca instructorii sunt de rahat ,dar sunt sigur ca la voi primeaza pretul nu calitatea .Intrati pe www.scoalamoto1.webs.com sau mergeti prin poligon la ilioara si urmariti o sedinta a domnului instructor Stefan Mihai .Am si eu prieteni care au facut pe la diverse scoli si este adevarat ca nu au invatat mai nimic .Eu am urmarit mult toate discutiile pina am ales sa merg la moto1 ,si acum imi dau seama citind toate parerile nagative de mai sus ,ca am ales ce trebuia .Poate ca in viitor se va adopta acest stil de predare ,pentru ca viata are prioritate .Cind am facut eu scoala chiar am vazut prin ilioara tot felul de instructori care nici nu cred ca aveau permis ce sa mai zic de atestat .Nu cred ca stiau sa mearga cu motorul dar explicau elevilor.Era si o tipa instructor care a cazut in timp ce incerca sa arate unei eleve .Am aflat ulterior ca terminase scoala cu 3-4 luni in urma.De aceea trebuie sa cintariti bine unde faceti scoala ca cel mai important este sa inveti ceva nu sa te plimbi cu motoare noi cum mai spunea cineva :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Da, bun tutorialul. Ideal ar fii ca oricine isi permite sa mearga la cursurile moto tinute pe piste. Acolo inveti sa franezi, sa te dai pe curbe, tot ce trebuie. Da` la cate piste moto avem in Romania :cheers: Macar 1 de-ar fi in 5-6 orase mai mari din tara(Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, etc) da` pana atunci mai avem de visat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
Intradevar multumesc pentru acest tutorial ... si eu sunt incepator am permisul de 2 luni mai motorul il astept acuma , trebuie luata in serios treaba la ce soferii auto are Romania nu e de joaca.

 

 

Toata treaba e spaga ....ea dicteaza peste tot.Eu ce crezi ca am invatat la scoala de soferi?? Hai ca la categ B ....am invatat de am rupt...am luat din prima....si multumesc lui D`zeu ca n-am avut accidente grave......doar vreo 2 tamponari.Dar cand am dat de A am zis ca n`o sa`l iau in viata mea ca o sa fie mai greu ca la B.....dar spre surprinderea mea a fost invers.Pe 80% dintre instuctori ii intereseaza sa aiba cati mai multi absolviti si cam atat.Eu cand m`am dus prima data in poligon......nu stiam mare lucru dar m`am adaptat f repede cerintelor si in cateva ore conduceam bine sa zic asa ptr un incepator.Instructorul cand a vazut ca sunt ok.....a sarit f multe ore......isi vedea de treburile lui personale.Deci tot eu tre sa fiu cel care descopera lucrurile noi.....ca in baza instructorului........vai de mama mea.Si mai e o chestie f importanta : unii nu au aptitudinile necesare ......dar forteaza nota.....si cu o spaga are categoria.De aia mor multi si e jale.......ptr ca ei fara spaga nu ar lua in viata lor permisu.Si uite asa.......ia nea gheorghe permisu si intra il altul si il omoara.....ca a dat spaga omu.....ce sa faci??? De asta e teroare asta pe strazi.Daca ar fii sa se dea maine o lege.......si sa dea iar toata lumea de permis nu stiu daca 30% din ei vor trece testu.Dar asta e Romania......si toti idiotii pe sosele......si n`ai siguranta de maine.Asa ca.........ce sa ne mai strofocam???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...