Sari la conținut

Postări Recomandate

Dupa 17.05 se scumpeste rca, eu mi-am facut pe un an la conserva inmatriculata recent fix din acest motiv.

Raspunsul la intrebare nu il stiu, am vazut si eu ca se cere rca in termenul de valabilitate, original si copie

A mea intra in vigoare ziua urmatoare celei in care am depus actele si s-a zborşit dl functionar, dar cand i-am zis ca oricum nu-mi elibereaza ei actele inainte de a intra polita in vigoare si ca nu inteleg de ce ar trebui sa platesc rca pe niste zile in care din cauza lor nu pot circula a purces la zmangalit si n-a mai comentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

o discutie pe firul logicii ar incapea aici. daca ai asigurare pe 2-5 luni facuta azi si ti se cere pe 6 luni, ai o problema: nu poti face alta asigurare in continuarea primeia, pentru ca expira peste mai mult de 30 zile. deci ar trebui sa iti accepte orice asigurare valabila. dar cum logica si legea nu merg mana in mana, mai ales in Romania......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara, am si eu o intrebare(recunosc ca nu am cautat pe forum) in legatura cu vanzarea motocicletei unuia din Republica Moldova. El vine maine cu avionul sa facem actele si sa plece cu ea acasa in Moldova. De ce acte am nevoie si/sau ce trebuie sa fac sa fie totul in regula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu Ungaria nu mai permite tranzitarea tarii pentru vehiculele ce au numere temporare.

De asemenea trebuie vazut si ce documente are nevoie in Republica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta nu tine de cumparator? Daca nu am asigurarea facuta la motocicleta, poate sa mearga cu ea in Rep. Moldova? Trebuie sa fac asigurare pe numele meu sau al lui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca proprietarul vine calare pe ea toate documentele trebuiesc facute pe numele proprietarului.

Daca o aduce un tert atunci trebuie imputernicire si alte documente, exact nu stiu in acest caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

El cumparatorul o sa mearga cu ea in Rep Moldova. Sunt suficiente contracul de V-C cu stampila de fiscal, asigurare pe numele lui si eventual o procura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bezaru , faci actul de vanzare cumparare cu omul, mergi la fisc si o scoti din evidenta .

Urmatorul pas este sa mergi la politie sa o radiezi din circulatie cu mentiunea ca motocicleta pleaca la export.

Din pacate in Ro nu se fac numere de export asa ca motocicleta nu poate pleca pe roti ci doar transportata pe remorca ,microbuz ,etc.

Mai ai varianta in situatia in care ai incredere in cumparator,va cunoasteti ,ca el sa plece cu motocicleta cu numerele tale ,(faci asigurare pe numele tau nu-i problema) urmand ca dupa ce el o inscrie in Moldova ,sa-ti trimita copii dupa actele de inmatriculare(carte talon de MD) si numarul de circulatie iar tu mergi la politie si o radiezi definitiv. Problema s-ar pute sa fie pentru el la intrare cu motocicleta in Moldova ,care nefiind in EU nu stiu ce regim de import are.Asta trebuie sa stie cumparatorul.

Te sfatuiesc sa aplici varianta cu radierea din circulatie in vederea exportului ,e mai sigur pentru tine ,eu am dat o motocicleta in Bulgaria si asa am procedat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bezaru , faci actul de vanzare cumparare cu omul, mergi la fisc si o scoti din evidenta .

Urmatorul pas este sa mergi la politie sa o radiezi din circulatie cu mentiunea ca motocicleta pleaca la export.

Din pacate in Ro nu se fac numere de export asa ca motocicleta nu poate pleca pe roti ci doar transportata pe remorca ,microbuz ,etc.

Mai ai varianta in situatia in care ai incredere in cumparator,va cunoasteti ,ca el sa plece cu motocicleta cu numerele tale ,(faci asigurare pe numele tau nu-i problema) urmand ca dupa ce el o inscrie in Moldova ,sa-ti trimita copii dupa actele de inmatriculare(carte talon de MD) si numarul de circulatie iar tu mergi la politie si o radiezi definitiv. Problema s-ar pute sa fie pentru el la intrare cu motocicleta in Moldova ,care nefiind in EU nu stiu ce regim de import are.Asta trebuie sa stie cumparatorul.

Te sfatuiesc sa aplici varianta cu radierea din circulatie in vederea exportului ,e mai sigur pentru tine ,eu am dat o motocicleta in Bulgaria si asa am procedat.

In sfarsit un raspuns util. Multumesc mult de tot pentru informatii. Intre timp cumparatorul voia sa fac procura, sa imi dea banii si sa plece pe ea. Lucru care nu e normal si aveam numai probleme pe urma. Tot din spusele lui(nu stiu cat de reale) cica nu poate inmatricula in Rep.Moldova autovehicule mai vechi de 10 ani. Am ajuns la solutia ca el sa vina cu un prieten....sa fac act de vanzare-cumparare cu el pt ca are buletin de Romania, apoi sa-i faca provura si sa mearga linistit cu ea. Inca odata. Multumesc mult. Editat de bezaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va dau si eu o problema, daca tot nu se face vreme de plimbat cu mobra:

Autoturism, platit rovinieta pe 12 luni in august 2016. Vandut autoturism, pastrat numar, inmatriculat altul. Exista vreo posibilitate de a transfera vinieta pe noua masina? Pe site la cnair sau cum ii mai spune zice doar de schimbarea numarului de inmatriculare.

Stiu ca, teoreti, as putea merge asa pt ca numarul apare ca avand vinieta, doar ca verificarea de pe site cere si serie sasiu, iar acolo nu potriveste, ma indoiesc ca ar fi valabila dpdv legal. Asta chiar daca in trafic pozeaza doar numarul.

Hm, e grea problema? :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramane bdm (bot de Mertzan) la cumparator! E pe nr de inmatriculare si serie sasiu mai putin in cazul in care o platesti prin sms! Daca platesti prin sms cere doar nr de inmatriculare si categoria vehiculului, deci as fi beneficiat linistit de vinieta in cazul meu. @xael, ma asteptam la mai mult de la tine! :P

Am sapat pe site la cnair si am aflat, ca urmare am trimis urmatorul mail la ei si la aia care se ocupa de discriminare, cu tot cu print screen-urile de mai jos. Let the fun begin! Macar sa munceasca si neuronul functionaresc si sa-mi raspunda, ca nu de cateva zeci de lei imi e :D

 

Am achitat o rovinieta pentru un autoturism inmatriculat cu un anumit numar, rovinieta care este valabila pana in 22 septembrie 2017. Acest autoturism l-am instrainat in luna aprilie, numarul de inmatriculare fiind transferat altui autoturism pe care l-am inmatriculat pe numele meu. Am citit informatiile de pe site-ul CNAIR conform carora rovinieta nu mai este valabila si ar trebui sa achizitionez alta, DAR in acelasi timp am gasit informatia ca aceasta ar putea fi achitata prin sms FARA A SE PRECIZA SERIA DE SASIU, doar categoria vehiculului! In acest din urma caz CNAIR nu mai are cum sa faca distinctia intre 2 autoturisme care ar circula succesiv cu acelasi numar de inmatriculare pe perioada de valabilitate a rovinietei.
Faptul ca, in situatia mea, sunt obligat sa achit din nou o taxa pe care am platit-o deja si pe care nu am cum sa o recuperez, iar un alt utitilizator al drumurilor nationale care plateste prin sms nu poate fi verificat, sanctionat sau obligat sa plateasca din nou aceasta taxa, consider ca este o discriminare.
Atasez copii dupa informatiile de pe site.
Astept cu deosebit interes raspunsul Dvs.

post-5325-0-19617200-1494679007_thumb.jpg

post-5325-0-19355300-1494679008_thumb.jpg

post-5325-0-75484700-1494679008_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, eu am sunat la CNADNR sau cum se mai numeste acum ca sa întreb ce se intampla daca schimb numarul la masina. Nu m-au intrebat deloc cum am plătit, mi-au zis doar ca ei au in evidenta nr de șasiu si se updateaza automat cu datele de la DRPCIV, deci sa nu ma stresez. Iar vigneta era luata pe numere straine initial...

Nu am sapat atat de tare prin modalitatile de plata cum ai facut-o tu. Posibil insa, daca tot isi updateaza zilnic baza de date cu ajutorul DRPCIV, sa isi ia de acolo seria de sasiu corespunzătoare numarului de înmatriculare dat de tine la plata prin sms.

Oricum, in maxim 30 zile vedem răspunsul oficial daca tot le-ai facut o sesizare oficiala.

» Post actualizat in 13 May 2017 14:24

....si scrie si in poza ta nr 3 la litera ii fix ce am zis eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bună ziua!

 

Prin 2009 am cumpărat un scuter Aprilia SR50r de la cineva. La vremea aceea l-am înregistrat la Primărie și am mers fără probleme până când am luat permisul auto, apoi l-am abandonat în garaj. Scuterul încă este într-o stare foarte bună, funcționează ca atunci și m-am gândit să încep să-l folosesc iar.

Știu că acum mopedul are același regim ca orice motocicletă sau mașină în ceea ce privește reglementările, asta înseamnă că trebuie (pe lângă RCA, care era și înainte), CIV, ITP. Încercând să intru în legalitate, mă confrunt cu următoarele probleme:

 

1. Din moment ce e deja înregistrat și am număr de la primărie (la fel cu cel care se pune la remorcă) trebuie să-l mai înmatriculez și să primesc număr normal de motocicletă? Am văzut și scutere cu număr normal și cu numere de la primărie. Cum e corect?

2. Dacă trebuie să-i fac ITP am nevoie de CIV, în orice caz. Problema este că eu nu am acel ”talon verde” din Italia, ca să completez lista de acte. Scuterul nu este furat pentru că a fost verificat în baza de date internațională. Cum mai pot face rost eu de acel talon? (cred că se exclude ca fostul proprietar, care se ocupa cu vânzarea de scutere, să mai aibă ceva, sau să mai dau de el).

 

Mulțumesc!

Editat de IVv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca e moped (<50cmc) ramane cu numar galben de primarie.

Pentru ITP trebuie CIV. CIV inseamna ca trebuie sa ajunga la RAR.

Avand in vedere ca este deja inmatriculat la primarie, ar trebuie sa fie simplu la RAR, unde sa incerci o eliberare de CIV.

Ce e sigur e ca va fi complicat si te vei invarti in cerc.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc de răspuns!

 

Numerele la noi sunt de genul acesta, nu e galben, asta prea puțin contează:

 

146948017_3_644x461_moped-first-bike-act

 

M-am gândit și eu că ar fi ușor, doar că tocmai la RAR se sucesc. Din moment ce ea nu apare în baza lor de date, cer această autenticitate a scuterului prin ”talonul verde” ca să poată elibera CIV.

Mai e greu și prin faptul că responsabilul pe partea de moto la RAR Tulcea nu e mereu prezent, deci e greu și cu programările.

Iar întrebarea cu numărul am adresat-o pentru că un prieten cu o școală de șoferi și-a luat un scuter (49 cmc) acum 2 ani și a fost nevoit să-l înmatriculeze ca pe orice auto și are număr tipizat (”TL XY ABC”). Din cauza aceasta, situația e destul de ambiguă pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform legislatiei, inmatricularea mopedelor (sub 50cc) se face de catre primarie (asa zisul numar galben, sau alb in fotografie).

Nu inteleg de ce anumite administratii propun numere de inmatriculare care sunt folosite de alte categorii. Deci nu ar trebui sa incerci sa inmatriculezi astfel moped-ul tau.

Acum, RAR-ul cere toate documentele necesare pentru a putea elibera CIV. Deci nu vad cum ai putea sa faci fara a furniza acel talon verde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am lămurit măcar un lucru.

 

Acum, RAR-ul cere toate documentele necesare pentru a putea elibera CIV. Deci nu vad cum ai putea sa faci fara a furniza acel talon verde.

 

Ei când și-au dat cu părerea, la RAR, mi-au zis că ar trebui să merg în Italia și să mă duc la autoritatea competentă de acolo, de unde să eliberez un certificat care să confirme autenticitatea (talonul verde). Toată fâțâiala asta costă mai mult decât scuterul și efectiv nu se merită. Înțeleg procesul și de ce vor ei asta, dar din moment ce ea este deja înregistrată, mă gândeam că procesul ar fi mai simplu. Frustrant este că practic nu mai pot face nimic cu acest scuter. Gata, aici se încheie?

Editat de IVv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei nu se merită prea multe complicații, o să mă plimb cu el în curtea mea. Oare îmi trebuie RCA? :))

 

Nu mi se pare absurd ce cere RAR-ul (ca acte), dar mă gândeam că din moment ce o autoritate, Primăria îl înregistrează și atestă că e al meu, ”cu acte în regulă”, eu plătind impozit pe el, acest lucru ar putea înlocui nevoia de a mai demonstra și la RAR faptul că e autentic. Se presupune că l-am înregistrat cu acte în regulă (ceea ce am și făcut, ei nu mi-au cerut niciun talon, l-am înregistrat cu un contract de vânzare-cumpărare, scris de mână, niște copii de buletin și un carton cu specificațiile, care însă nu avea nicio ștampilă și l-au acceptat ca atare), de ce ar mai vrea o confirmare RAR-ul de la mama lui din Italia? Deși înțeleg procesul, sună ca și cum am o mașină luată la SH (proveniența fiind din Italia) și deși a mai trecut pe la 2-3 oameni în România, mie încă îmi cere talonul verde de Italia, de la reprezentanță. Am crezut că autenticitatea poate fi confirmată de cealaltă autoritate care l-a înregistrat, fără să mai fie nevoie de reverificarea trecutului.

 

LE: Nu mă deranjează ca principiu, scuterul nu e furat, a fost verificat, mă deranjează ideea de a merge până în Italia, când frumos ar fi ca bazele de date să comunice.

 

Poate alți useri cu mopede au fost în aceeași situație?

Editat de IVv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot da copy paste pe compul de la munca. dar poti intra pe codulrutier.tk si gasesti acolo integral textul de lege; sper sa fie actualizat cu toate modificarile recente

1) mopedul are o definitie clara (art 6): sa nu aiba peste 50cmc si sa nu depaseasca prin constructie 45km/h (mai sunt niste criterii dar pe scurt sunt astea doua); daca al tau poate mai mult, trebuie inmatriculat - adica numar normal, TL xx YYY; daca se incadreaza la moped, trebuie inregistrat - adica numarul ala galben (sau alb la tine) de primarie

2) la art 9 scrie ca si pt vehiculele inregistrate la primarie, adica mopede, e necesara CIV; acuma, al tau fiind deja inregistrat, esti intr-o zona cel putin gri

3) tot la art 9 scrie ca vehiculele inmatriculate au nevoie de ITP, nu scrie acelasi lucru si despre cele inregistrate

4) art 76 spune ca trebuie sa ai RCA

vezi si tu la o statie ITP ce zic aia... daca exista ITP pentru mopede sau nu. eu din lege deduc ca nu. si vezi daca al tau e moped sau nu. am impresia ca are viteza maxima peste 45km/h

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspunsul documentat!

 

1). Din punct de vedere tehnic și din ceea ce scrie în certificatul de înregistrare este moped (viteză maximă de 45 km/h, până în 4kW).

2). Ca să elimin alte dubii, l-am înregistrat fără nicio ”intervenție” din partea mea, așa cum au făcut și prietenii mei, la vremea aceea, în 2009, procesul a fost foarte simplu și l-am înregistrat cu actele de mai sus + taxele obligatorii de atunci.

3). Aici așa mi s-ar părea normal și mie. Amuzant ar fi dacă ar începe să ceară și pentru trotinetele electrice, segway-uri și alte nebunii.

4). De RCA știu, mereu am circulat cu.

 

O să mai întreb și la o stație ITP. În 2013, de dor, am ieșit la o plimbare și m-a oprit poliția. Aveam RCA valabil și m-a atenționat că va trebui să-mi fac și ITP la el, nu m-a amendat în niciun fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Inmatriculare Yamaha YZF R125

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...