Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

On 19.11.2018 at 7:51, XaeL said:

si mai sunt curios daca au masurat intr-adevar ceva la far sau daca au zis direct "e de pe UK, asta sigur e pe invers"

In cazul farului se foloseste o aparatura foarte sofisticata...nu oricine are acces la asa ceva. Se cheama perete: pui mobra in fata peretelui, la 2-3m distanta, perpendicular, si aprinzi farul. Scula magnifica iti va "masura" daca farul bate spre stanga sau spre dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, M.D. a spus:

Multumesc, asta era si logica mea dar speram sa fie mai simplu. Am 600 km intre mine si proprietar 😐...bine ca am luato din tara.

Primaria mea m a atentionat si l a acceptat asa. Mi a urat succes la politie.

Daca e trecuta corect seria cartii de identitate si restul detaliilor e OK.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ‎19‎.‎11‎.‎2018 la 9:51, XaeL a spus:

eu sunt curios, ca fapt divers, daca vizita la RAR a fost inainte sau dupa ce a postat aici

 

si mai sunt curios daca au masurat intr-adevar ceva la far sau daca au zis direct "e de pe UK, asta sigur e pe invers"

nu vad ce relevanta are dar iti voi raspunde...vizita a fost facuta dupa ce am postat initial( in speranta ca cineva de specialitate m-ar putea indruma: o contestatie la decizia lor , etc)_; n a fost mare paguba o vizita la Rar, in timpul muncii fiind :)
m-au trimis sa achit, cand m am intors era scoasa de pe stand; nu am asistat la nici o masuratoare, l-am intrebat daca nu sunt simetrice farurile( caz in care nu erau probleme) si mi a raspuns ca nu sunt( ceea ce stiam si eu); aici era buna o persoana avizata( la care am facut apel o pagina in urma), persoana care cu siguranta ar fi stiut sa mi spuna daca masoara cu ceva, daca pot face contestatie la decizia lor sau daca pur si simplu legea prevede schimbarea farurilor si ei , la RAR,  se folosesc de asta fara a masura, etc

La ‎19‎.‎11‎.‎2018 la 9:49, vlad58 a spus:

Vad ca nu s-a inteles, ata la becurile cireasa cat si la h4 pe faza scurta ai o tablita la partea de jos a beului, in linii mari aceasta tablita face faza scurta, la cele mai multe farurile pentru circulatie dreapta e inclinata spre stanga fata de orizontala privind dinspre fata mobrei, inclinand invers soclul treci la circulatie pe stanga si invers. Treaba asta se face cu o mini freza, iese perfect nefiind nicio tiganie sau improvizatie. Repet asta se poate face daca avem far simetric. Acuma cei la care se poate realiza "conversia" o considera tiganie, nu au decat sa isi cumpere far sau element nou, dupa caz.

Sunt curios ce fac cei de la RAR cu farurile care bat simetric.

 eu am comparat oglinda farurilor mele cu unele de Europa si sunt "in oglinda", adica exact invers; nu cred ca rasucirea becului produce simetrie cand insasi oglinda este " sculptata"
ps: am citit cu atentie ce ai scris...farurile mele sunt asimetrice deci nu merge
ps: stiu si de aceea folie care obtureaza coltul dar este pt tranzit, adica o masina care tranziteaza Europa( sau UK) lipeste temporar acea folie; se gaseste in benzinarii dar nu cred ca o accepta rar-ul ca si solutie definitivaacum am hartia cu revenirea pe care scrie "zgomot in exces si faruri incompatibile cu circulatia pe dreapta" ; rezolvand aceste elemente, voi trece cu brio si asta am de gand sa fac

 

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, marianubs said:

Daca e trecuta corect seria cartii de identitate si restul detaliilor e OK.

 

Pe ce te bazezi cand afirmi asta? Atata timp cate are acte cu doua serii de sasiu diferite, in mod normal ar trebui sa i se refuze dosarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor adus din Germania. Vineri programat la RAR. Culoare galbena a rezervorului. Daca vreau sa schimb culoarea in rosu , pot colanta o parte de rezervor si apoi la primavara sa il vopsesc in rosu ? Il trece direct rosu la RAR in carte ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, XaeL a spus:

in actele de Germania ce culoare este?

Motor adus din Germania. Vineri programat la RAR. Culoare galbena a rezervorului. Daca vreau sa schimb culoarea in rosu , pot colanta o parte de rezervor si apoi la primavara sa il vopsesc in rosu ? Il trece direct rosu la RAR in carte ?

Galben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, kappy666 a spus:

 aici era buna o persoana avizata( la care am facut apel o pagina in urma), persoana care cu siguranta ar fi stiut sa mi spuna daca masoara cu ceva, daca pot face contestatie la decizia lor sau daca pur si simplu legea prevede schimbarea farurilor si ei , la RAR,  se folosesc de asta fara a masura, etc

 

In principiu reglarea farurilor si verificarea fasciculului luminos se face cu un aparat destul de simplu. Dureaza cam 10 secunde pentru a verifica daca totul este ok sau nu. In cea de a doua poza am pus spre exemplificare cam cum se vede in acel aparat (acolo se vede proiectia pe un zid, dar sunt sigur ca intelegi ce vreau sa spun)

aparat reglat faruri.jpg

faruri.jpg

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, kappy666 a spus:

nu vad ce relevanta are dar iti voi raspunde...vizita a fost facuta dupa ce am postat initial( in speranta ca cineva de specialitate m-ar putea indruma: o contestatie la decizia lor , etc)_; n a fost mare paguba o vizita la Rar, in timpul muncii fiind :)
m-au trimis sa achit, cand m am intors era scoasa de pe stand; nu am asistat la nici o masuratoare, l-am intrebat daca nu sunt simetrice farurile( caz in care nu erau probleme) si mi a raspuns ca nu sunt( ceea ce stiam si eu); aici era buna o persoana avizata( la care am facut apel o pagina in urma), persoana care cu siguranta ar fi stiut sa mi spuna daca masoara cu ceva, daca pot face contestatie la decizia lor sau daca pur si simplu legea prevede schimbarea farurilor si ei , la RAR,  se folosesc de asta fara a masura, etc

 eu am comparat oglinda farurilor mele cu unele de Europa si sunt "in oglinda", adica exact invers; nu cred ca rasucirea becului produce simetrie cand insasi oglinda este " sculptata"
ps: am citit cu atentie ce ai scris...farurile mele sunt asimetrice deci nu merge
ps: stiu si de aceea folie care obtureaza coltul dar este pt tranzit, adica o masina care tranziteaza Europa( sau UK) lipeste temporar acea folie; se gaseste in benzinarii dar nu cred ca o accepta rar-ul ca si solutie definitivaacum am hartia cu revenirea pe care scrie "zgomot in exces si faruri incompatibile cu circulatia pe dreapta" ; rezolvand aceste elemente, voi trece cu brio si asta am de gand sa fac

Da,nu scapi cu folia aceea,eu am inscris o masina de uk.Iti spune acelasi lucru : faruri incompatibile cu circulatia pe dreapta.Treaba m-a costat pana la urma 300 lei pe sub mana in buzunarul inginerului si a trecut masina ca prin branza.

La orice RAR au headlight controller,arata cam ca in poza pe care a pus-o colegul mai sus,dar sunt albe si mai vechiutze,insa perfect capabile sa verifice farurile si sa ti le respinga.

Te-as sfatui sa faci ce am facut eu adica scurt "cat ma costa sa iasa totul bine?" la care raspunsul va fi la fel de scurt "atat",pentru ca daca iti schimbi farurile vor veni cu urmatoarea intrebare (fatala) : avem nevoie de asemenea de dovada ca lucrarea s-a facut intr-o reprezentanta Yamaha de catre personal autorizat".Si sunt curios ce poti raspunde la asa ceva :P

Eu am raspuns scurt "cat face?el a zis da si tu 300 acolo sa nu te mai port pe drumuri" am pus banii pe masa si in 20 min a iesit masina de la inspectie boboc - initial o bagase la gaze unde a iesit ok,dar urmau farurile unde pica clar si franele respectiv inspectarea gumelor unde iar aveam emotii - dar dupa ce am sarit la cap a trecut-o pe langa faruri iar pe standul de franare doar a pus-o si i-a pozat seriile motor dar nu a pus-o la frane.

Concluzie : trebuie sa ungi rotitele.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Unde ai facut asa ceva, in Bucuresti?

Nu e chiar asa, daca nu te cunoaste te poate refuza elegant. Ar fi idiot sa accepte mita de la un necunoscut, pe langa pierderea serviciului poate ajunge si prin tribunale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Method a spus:

...,pentru ca daca iti schimbi farurile vor veni cu urmatoarea intrebare (fatala) : avem nevoie de asemenea de dovada ca lucrarea s-a facut intr-o reprezentanta Yamaha de catre personal autorizat".Si sunt curios ce poti raspunde la asa ceva :P

ai trecut sau cunosti pe cineva care a trcut prin asa ceva?!! nu mi se pare realist...ok, daca vorbim de inlocuire motor, cadru , trecere volan si comenzi de pe dreapta pe stanga, este credibil...pt faruri , lasa-ma sa nu cred... nu se modifica structural nimic...desfaci un far din 4 suruburi si pui un altul
in fisa de revenire scrie "faruri incompatibile cu curculatia pe dreapta".. ii intereseaza rezolvarea acestei probleme si nu cine a facut o, in conditiile in care , structural nu se schimba nimic la mobra; nu sunt obligat sa pun farnou ci un far compatibil cu circulatia pe dreapta
sa inteleg ca dupa orice tamponare, daca ne inlocuim farurile( cu unele noi sau sh) mergem la RAR sa le omologam?
lasa ma sa nu cred gogorita asta...si daca vor cere deviz efectuat de un service autorizat, ,merg intr-unul si ii rog sa taie factura si deviz pt o ora de manopera inlocuit faruri
 

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@luv : Get real man.Ne-am uitat prea mult la seriale de Hollywood?Cine sa il puna sub acuzare?Visam la flagrant etc...tu stii ca spaga pt un post de inginer auto la rar era acum 2 ani 20jde mii de euro?Pai de ce crezi?Pt ca se fac bani,bani masivi,de ordinul a mii de lei pe zi!Hai sa traim in lumea reala,daca o ardem deontologic asa iaca povestim pe net si ne aplaudam toti in cor,si visam frumos,eu i-am zis omului ce am facut eu ca sa rezolv - el a intrebat eu am raspuns,repet - experiente traite de mine,nu povesti de pe net.Crezi ce vrei,i don't care.

Acum 10 ore, JUST4TNT a spus:

Cotet cu volan pe partea gresita cu faruri de rahat , frane pe hartie dar se lauda cu spaga. Pacat ca o inmatriculezi la noi , asta mergea la fix cu numere de bulgaria. 

Ma frend,nu ma laud ii spun omului cum am rezolvat eu,pentru ca el are fix aceleasi probleme.Masina mea nu este un "cotet" este o masina din 2008 de provenienta japoneza care are inca absolut toate piesele oem pe ea si care nu da nici un fel de semne de uzura.Si care mai are si kilometraju real culmea (pt ca gihci ce - in uk poti sa il verifici 4real),de aia m-am si chinuit sa o inscriu pt ca imi parea rau sa o dau.Nu stiu ce masina ai tu,dar iti zic un lucru : 80-90% din masinile aduse "de pa germania" pe care le haleste romanul de obicei ca fiind "tzipla" si dupa care va curg ochii sunt de fapt niste calcaturi de cazane cu kilometrii de starship enterprise.Motivul pentru care imi era frica de controlul gumelor (nu al franelor!) este faptul ca am 3 gume din 2014 si a 4a de anul trecut dar care nu este de acelasi fel cu celelalte.Asa am venit cu masina,in uk nu era problema ca am trecut MOT'ul dar in Romania la RAR este...as fi curios cate din masinile tzipla de rom trec un mot in uk sau un control rar facut legal.Asa ca gandeste putin inainte sa acuzi lumea fara sa ai nici un fel de date despre ce vorbesti.

Acum 12 ore, kappy666 a spus:

ai trecut sau cunosti pe cineva care a trcut prin asa ceva?!! nu mi se pare realist...ok, daca vorbim de inlocuire motor, cadru , trecere volan si comenzi de pe dreapta pe stanga, este credibil...pt faruri , lasa-ma sa nu cred... nu se modifica structural nimic...desfaci un far din 4 suruburi si pui un altul
in fisa de revenire scrie "faruri incompatibile cu curculatia pe dreapta".. ii intereseaza rezolvarea acestei probleme si nu cine a facut o, in conditiile in care , structural nu se schimba nimic la mobra; nu sunt obligat sa pun farnou ci un far compatibil cu circulatia pe dreapta
sa inteleg ca dupa orice tamponare, daca ne inlocuim farurile( cu unele noi sau sh) mergem la RAR sa le omologam?
lasa ma sa nu cred gogorita asta...si daca vor cere deviz efectuat de un service autorizat, ,merg intr-unul si ii rog sa taie factura si deviz pt o ora de manopera inlocuit faruri

Pretene,eu ti-am spus cum sa rezolvi treaba,iti zic nu din auzite ci iti spun pe bune din ce am patit eu.Daca vrei sa ma crezi bine,daca nu,nu,daca doar vrei sa dezbati asa problema pe forum ca te plictisesti tu si tai firul in 14 de dorul discutiei,scuza-ma,nu ma mai bag.DAR un sfat : citeste legea.Nu o intreba din gura pe net pe motociclete punct ro - vei fi uimit.Eu de ce crezi ca am dat bani,de prost,de lene sa schimb 2 faruri?Am dat bani pentru ca eram in imposibilitate de a o trece legal de rar fara sa platesc cateva mii de lei,poate zeci de mii de lei intr-o reprezentanta.

Daca vrei sa o arzi legal,ee,pai arde-o legal mai nene :

- TU nu ai voie,nu esti autorizat sa faci modificari sa intervii asupra nici unei parti a unei motorete.Cu alte cuvinte nu ai voie sa schimbi nici macar uleiul decum toba sau farurile.Esti cumva mecanic auto autorizat?Efectuezi lucrarile intr-un servie autorizat?

- Toba ta trebuie sa fie omologata pentru circulatia pe drumurile publice,trebuie sa ai acte de provenienta pe ea si trebuie instalata de un service autorizat.Service moto autorizat,da?Cauta-le si vezi cate sunt si ce scoruri au.

- Farurile tale destinate circulatiei pe partea stanga trebuie sa aiba acte de provenienta (nu luate de la un baiat de pe olx sau de la o cunostinta gen da si mie pana trec rar'ul),sa fie instalate de catre REPREZENTANTA !! Ca si centurile la masini btw (pentru cine a incercat sa isi treaca suv'ul de pe autoutilitara pe autoturism si invers)

Ce scrie maestre in codul rutier despre modificari aduse sistemului de iluminare?

- Farurile tale proaspat instalate de reprezentanta trebuie reglate pentru ca fascicolul luminos sa fie corespunzator de catre un service MOTO autorizat si nu de catre tine pe zidul la bloc.Succes.

Iti recomand tie si altora inainte sa va dati voi cu presupusul dume gen "n-are cum sa iti ceara aia sau ailalta" sa lecturati cu incredere actele normative ale Ministerului Transporturilor publicate in Monitorul Oficial - RNTR 'urile pentru cunoscatori - pentru ca acelea si DOAR acelea sunt cele care guverneaza activitatea RAR si pe baza carora ti se cere de catre cei de la rar ce ti-am scris eu mai sus.Si sa vezi acolo ce obligatii ai tu cand vrei sa inscrii pentru prima oara in ro un vehicul cu post de conducere destinat circulatiei pe partea dreapta,fie el auto sau moto.

 

Eu ti-am zis ce sa faci ca sa treci de rar,tu daca esti deontolog du-te si urmeaza toti pasii legali dar nu mai fiti crve sa vreti si cu dansa-ntransa si cu sufletul in rai.Voi vreti pe de o parte sa aduceti modificari la sistemul de iluminat sau evacuare al motoretei in fata blocului dar pe partea ailalta "dom'le nu dam spaga ca de aia se duce tara draq".Nu poti sa fii si virgina si golan.Ori esti virgina si respecti legea de la a la z ori esti golan si faci treaba sa iasa cum poti.Dar nu se poate si asa si asa.

Du-te cu ele puse de tine si reglate la manuela in fata blocului si sa-mi spui de cate ori te mai trimite inapoi.Si pe deasupra sa-mi spui ce acte iti mai cer.Sa ne si scrii aici peripetiile tale si vorbim dupa urmatoarea ta prezentare in fata organelor rar.Bafta.

 

 

 

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ METHOD: rolul unui forum este informare, ajutor, etc; 
daca esti de specialitate si poti ajuta e ok, altfel ….
am parcurs "RNTR" si nu precizeaza nimic, vorbind doar despre auto si utilaje noi sau in serii mici
inca o data, daca poti ajuta, multumesc!


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, paulynos a spus:

Nu erai tu tipul care sustinea ca e ok si legal sa incepi depasirea pe linie intrerupta si sa revii pe linie continua?

nu erai tu cel care a sustinut 3 zile contrariul dar n -a fost in stare sa mi arate un singur articol de lege??
discutia era, daca nu ma insel, despre obligativitatea celui ce face virajul la stanga de a se asigura ca nu exista deja un participant la trafic angajat in depasire; nu mai retin daca era discontinua si apoi continua.
am frunzarit normele postate de method si chiar nu sunt pt speta de fata...se prea poate sa fi sarit eu paragraful
alta intrebare?!
in ceea ce priveste problema de fata, doresc un sfat avizat, atat
ps: voi face cate drumuri va fi nevoie si voi adduce ce acte au nevoie si promit sa postez si aici;  evident ca si rabdarea mea are un sfarsit, caz in care cred ca o voi inmatricula in Bulgaria si ulterior voi incerca inscrierea pe Romania

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci inca sustii tampenia cu linia continua, am inteles. Credeam ca e o notiune de baza in soferit pe care o stie si un copil de 5 ani...cauta definitia liniei continue in Codul Rutier si vei vedea ca scrie acolo ca e interzis sa o incalci. In rest ce sa zic, succes cu inmatricularea, sper sa scapi ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat la RAR, le am explicat speta cu farurile, faptul ca nu modific sistemul de lumini cu (xenon,led) ci pun acelasi far dar pt EU si mi au spus ca nu este necesar deviz , factura  cu provenienta  pieselor sau de la cei ce au efectuat lucrarea.mi au comunicat ca ei constata remedierea problemei.mi au dat exemplu de masina respinsa pt jocuri la directie.dupa inlocuire capete de bara, bielete, pivoti, masina a trecut pt ca s a remediat problema,n au cerut proprietarului omologari la pivoti, factura de achizitie, deviz service autorizat...

Va tin la curent!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Admis! Dupa inlocuirea farurilor cu unele conforme pt circulatia pe dreapta si a tobelor cu cele originale.

Au verificat farurile cu acel aparat, inginerul si a amintit si de tobe(constatand vizual) ca au fost schimbate.

Nu s au cerut: spagi, atentii, cadouri, devize, omologari, facturi service autorizat,etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Paca a spus:

Daca nu gasesti raspuns aici , sunt pe FB niste oameni de prin Targoviste care am vazut ca aduc mobre mai deosebite   din Canada.  Poti sa le pui o intrebare .

 

Am pus, raspunsul lor a fost: Intreaba vanzatorul el stie cel mai bine. Ajutorul lor a fost fix... pacat de sloganul lor "de la motociclisti pentru motociclisti"Am rezolvat intr-e timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Inmatriculare Yamaha YZF R125

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...