Sari la conținut

Postări Recomandate

On 08.06.2020 at 7:54, Pandy said:

RCA degeaba i-o da pentru ca nu se poate folosi de ea.

Detaliaza, te rog. Aveam impresia ca atata timp cat circuli cu talonul vechi, cel cu "instrainat catre", circuli si cu RCA-ul vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 ore, XaeL a spus:

Detaliaza, te rog. Aveam impresia ca atata timp cat circuli cu talonul vechi, cel cu "instrainat catre", circuli si cu RCA-ul vechi.

 

Doar daca proprietarul vechi a fost de acord sa iti instraineze si asigurarea. Practic tu circuli cu asigurarea lui si daca se intampla ceva tot el e responsabil.

 

Mai multe detalii aici.

 

Inca un motiv sa nu eziti in a nota instrainat catre. Eu mi-am furat-o si acum ma plimb cu un mare M2...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Pandy ok. Dar de la ce scrie acolo pana la 

On 08.06.2020 at 7:54, Pandy said:

RCA degeaba i-o da pentru ca nu se poate folosi de ea.

 ...este o diferență mare. 

Iar experiența ta cu M2 ul tocmai ca sustine contrariul a ceea ce ai scris prima data (ma refer partea cu "degeaba")

 

In al doilea rand, in citatul din normele ASF nu scrie niciunde ca daca vânzătorul nu da asigurarea cumparatorului, aceasta nu mai este valabila. Si cum asigurarea RCA este valabila si daca nu o ai cu tine fizic, eu zic ca singura modalitate pt vânzător de a fi sigur ca nu isi ia o dauna pe CNP-ul lui este sa anuleze RCA-ul in momentul vanzarii. Restul sunt interpretari personale ale celor care au scris textul, din punctul meu de vedere.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca tocmai ce am vandut un motor, m’am lovit si eu de acest lucru. Variantele sunt si nu exista loc de interpretare:

- suni la firma de asigurari si muti efectiv pe titularul nou(cumparatorul) sau

- ii dai o copie rca noului proprietar cat sa ajunga acasa si apoi inchizi polita sa nu mai produca efect. Suplimentar, ceri banii inapoi prorata de la asigurat.

 

Ce se intampla daca face accident in tot timpul asta? Vanzatorul e bun de plata si vanzatorul se indreapta asupra cumprwtorului ptr recuperarea daunei (exista cv, exista radiere fiscala-bunul nu mai este al tau). Dar nu cunosc cazuri.


Originalul il ai la tine (vanzator) pentru ca iti trebuie cand faci cererea de restituire: polita in original, copie cv, copie radiere fiscala, copie ci titular din polita.

In plus, a trebuit sa le explic celor de la Groupama ca radierea fiscala e una iar radierea de la politie e alta. Ei imi cereau si radierea de la Politie. Of...profesionistii astia.

 

Sper ca am elucidat cazul:)

Editat de SuzukiRf600R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai adaug ceva: cumparatorul are posibilitatea sa fac asigurare "in vederea inmatricularii" (se trece doar nr de sasiu, fara nr inmatriculare) pe baza Contract V-C incepand cu a doua zi de la data CVC.

 

"Tranzactia se face la omul respectiv in oras. Fiscalul, de cativa ani, este o stampila pe contract, care se pune pe loc. Fara stampila, contractul nu are valoare.

Te duci frumos la vanzator in oras, cu banii, mergeti la el la taxe locale, completați CVC in 5 exemplare, le pune inspectorul fiscal ștampila,

le primesti pe ale tale (3 exemplare parca), si doar atunici dai banii si iei moto."

 

Contractul are valoare, scrie acolo ca vanzatorul declara ca obiectul este liber de sarcini, te poti adresa in instanta.......

 

La mine in oras nu se mai dau actele pe loc la primarie, depui la registratura si le iei dupa 3 zile; eu cand am vandut masina am scos un certificat ca bunul este liber de sarcini in vederea instrainarii apoi CVC l-am facut in 7 exemplare, 5 le-am depus la primarie, am luat 4 vizate din care 3 le-am trimis cumparatorului.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 11.03.2020 la 16:56, taong_mapagbiro a spus:

Mai trebuie depusa cerere la ANAF de care apartii , cum ca nu platesti TVA

Mi-am cumparat din Grecia un scooter nou ( factura + chitanta ). Mai trebuie porcaria asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare! Vin si eu cu niste intrebari legate de o motocicleta adusa din Spania. Nu prea am gasit nimic pe aici care sa ma lamureasca...

Se da una bucata Suzuki GSXR inmatriculat in spania, cu numere de spania, ITP valabil acolo, asigurare valabila, pe numele unui roman care are si rezidenta spaniola, dar si buletinul de RO. 

Acum, motocicleta a fost pusa la transport catre ro(suntem prieteni de familie) si urmeaza eu sa ma ocup de inmatriculare si din ce am inteles sa-i trimit lui o hartie ca sa o poata radia de acolo. Intrebarile sunt urmatoarele:

 

1) fac CVC romanesc el avand si buletin de RO? Si dupa ma duc la fiscal si apoi programare la RAR?

 

2) care ar fi ordinea in care sa fac actele?

 

3) cat pot circula cu numerele de spania? 

 

Este prima data cand inmatriculez ceva Din afara tarii si nu stiu cum ar trebuinsa procedez, mai ales ca fiind cu munca nu prea-mi permit sa pierd multe zile aiurea si sa alerg inutil.

 

Multumesc mult!

 

Editat de CristiaNNNw0w
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 23.09.2020 at 23:21, CristiaNNNw0w said:

Salutare! Vin si eu cu niste intrebari legate de o motocicleta adusa din Spania. Nu prea am gasit nimic pe aici care sa ma lamureasca...

Se da una bucata Suzuki GSXR inmatriculat in spania, cu numere de spania, ITP valabil acolo, asigurare valabila, pe numele unui roman care are si rezidenta spaniola, dar si buletinul de RO. 

Acum, motocicleta a fost pusa la transport catre ro(suntem prieteni de familie) si urmeaza eu sa ma ocup de inmatriculare si din ce am inteles sa-i trimit lui o hartie ca sa o poata radia de acolo. Intrebarile sunt urmatoarele:

 

1) fac CVC romanesc el avand si buletin de RO? Si dupa ma duc la fiscal si apoi programare la RAR?

 

2) care ar fi ordinea in care sa fac actele?

 

3) cat pot circula cu numerele de spania? 

 

Este prima data cand inmatriculez ceva Din afara tarii si nu stiu cum ar trebuinsa procedez, mai ales ca fiind cu munca nu prea-mi permit sa pierd multe zile aiurea si sa alerg inutil.

 

Multumesc mult!

 

1) CVC se face conform cu rezidenta fiscala pe care e trecut autovehiculul. Adica se urmeaza procedura pentru cumpararea unui autovehicul din tara UE, folosit, deja inmatriculat.

2) CIV la RAR, inregistrare CVC la taxe si impozite, asigurare RCA, inmatriculare la DRPCIV

3) pana expira numarul sau asigurarea; vezi daca ai dreptul, legal, sa circuli tu cu ea pe asigurarea prietenului; mai exista la un moment o prevedere ca trebuie sa fii trecut pe asigurare, nu stiu daca Spania are chestia asta; prietenul tau ar trebui sa stie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, XaeL a spus:

1) CVC se face conform cu rezidenta fiscala pe care e trecut autovehiculul. Adica se urmeaza procedura pentru cumpararea unui autovehicul din tara UE, folosit, deja inmatriculat.

2) CIV la RAR, inregistrare CVC la taxe si impozite, asigurare RCA, inmatriculare la DRPCIV

3) pana expira numarul sau asigurarea; vezi daca ai dreptul, legal, sa circuli tu cu ea pe asigurarea prietenului; mai exista la un moment o prevedere ca trebuie sa fii trecut pe asigurare, nu stiu daca Spania are chestia asta; prietenul tau ar trebui sa stie

Salutare! Da, pot sa circul cu ea.

 Ce nu inteleg este punctul 1). Motocicleta ajunge astazi in tara, insa noi nu am facut niciun CVC. A ramas ca ma ocup eu aici. In cazul in care motocicleta este pe numele lui, vine cu ea pe roti in Romania si decide aici ca vrea sa o vanda, cum s-ar putea face CVC conform cu rezidenta fiscala? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CVC-ul e o simplă hartie, o faci oriunde. Dacă nu exista un model obligatoriu in Spania, scrii pur si simplu de mână: subsemnatul Ion Popescu, rezident in Spania (si treci datele lui de acolo: act de identitate, adresa etc), vand motocicleta cutare, înmatriculată in Spania, lui Gigel Ionescu (cnp, adresa etc), contra sumei de xxxx euro. Si aia e tot, e un CVC valabil.

Mai verifica totusi sa nu existe in Spania vreo procedura speciala de radiere pentru export.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, XaeL a spus:

CVC-ul e o simplă hartie, o faci oriunde. Dacă nu exista un model obligatoriu in Spania, scrii pur si simplu de mână: subsemnatul Ion Popescu, rezident in Spania (si treci datele lui de acolo: act de identitate, adresa etc), vand motocicleta cutare, înmatriculată in Spania, lui Gigel Ionescu (cnp, adresa etc), contra sumei de xxxx euro. Si aia e tot, e un CVC valabil.

Mai verifica totusi sa nu existe in Spania vreo procedura speciala de radiere pentru export.

Multumesc, asa o sa fac. Pai, a vorbit acolo si i-au zis ca o sa-i informeze cei de la RAR de aici din RO, sau daca nu RARul o sa-mi dea o hartie pe care o sa o depuna el acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, CristiaNNNw0w said:

Multumesc, asa o sa fac. Pai, a vorbit acolo si i-au zis ca o sa-i informeze cei de la RAR de aici din RO, sau daca nu RARul o sa-mi dea o hartie pe care o sa o depuna el acolo.

De informat ii informeaza automat cei de la DRPCIV, cand proceseaza dosarul de inmatriculare.

Vezi ca tot acolo predai si actele de Spania, si numerele de Spania. Daca nu vrei sa stai cu ea fara numere cateva zile, pune-i numere rosii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, XaeL a spus:

De informat ii informeaza automat cei de la DRPCIV, cand proceseaza dosarul de inmatriculare.

Vezi ca tot acolo predai si actele de Spania, si numerele de Spania. Daca nu vrei sa stai cu ea fara numere cateva zile, pune-i numere rosii.

Ideal asa ar fi, sa pot pleca cu ea de acolo. Banuiesc ca daca las actele si nr. de Spania la RAR, pot lua numerele rosii inainte sa merg acolo, astfel incat sa pot pleca cu ea de acolo?

Imi poti spune cam care sunt pasii pentru obtinerea numerelor rosii?

Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Ro_ger a spus:

Pentru numere rosii ai nevoie de actele motocicletei din Spania,si actul de vanzare cumparare.

 

 

Multumesc mult! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, john17 a spus:

Nu lasi nimic la rar, non capisci? (știu că nu e în espanol). 

Le las la polis? :( nici asta nu e in spaniola, e de la minoritate haha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am înmatriculat săptămâna asta o motocicletă adusă din Germania și, având în vedere hățișul birocratic care nu e explicat nicăieri în totalitate, m-am gândit să descriu procedura pe care am urmat-o eu. Din câte știu, SRPCIV sunt stat în stat, așa că e posibil ca procedura să fie puțin nuanțată pe județe; ce scriu mai departe e valabil sigur doar pentru CL, unde încă am domiciliul. O să subliniez anumite nelămuriri pe care le-am văzut repetate pe forumuri.

Vorbim deci despre motocicletă SH adusă din UE pe platformă (relevant mai târziu).

Eu am primit odată cu moto factură, certificatul de înmatriculare (Fahrzeugbrief) și talonul (Fahrzeugschein) proprietarului actual neamț, certificatul de înmatriculare anterior anulat (ungültig) al dealerului de la care a fost luată moto de nouă (anularea e menționată și în certificatul curent) și scrisoarea de transport (CMR) cu mențiunea că numărul de înmatriculare a rămas în țara de origine.
Mă rog, am primit și certificat de conformitate, TÜV, manuale etc., dar astea nu sunt relevante pentru înmatriculare.

Una dintre întrebările pe care le-am văzut pe forumuri e dacă trebuie să prezinți la SRPCIV și contractul dintre proprietarul străin și dealerul care îți vinde bunul, în ideea că tu primești o factură între tine și dealer, deși actele nu sunt pe numele dealerului. Răspunsul e nu.

Primii pași sunt programarea la SRPCIV (pentru că la mine cel puțin erau ocupate toate locurile pentru următoarele trei săptămâni), programarea la RAR și traducerea facturii (toate se pot face online), în orice ordine.
Nu am fost personal la RAR, deci nu știu exact procedura, dar în principiu au fost suficiente actele de mai sus. RAR eliberează cartea de identitate a vehiculului (CIV), certificatul de autenticitate și certificatul de inspecție tehnică periodică.
Taxa pentru operațiunile RAR e 460 lei.
Traducerea am făcut-o la traduce.re foarte rapid și profi.

O întrebare aici e dacă trebuie traducere legalizată. Răspunsul e nu, doar autorizată.

Următorul pas e mersul la primăria de domiciliu, la impozite și taxe locale pentru înscrierea în REMTII. Sunt necesare:

  • declarație fiscală model 2016 ITL - 005 și fișă de înmatriculare (ambele disponibile online, se pot completa cu un typewriter PDF);
  • copie după buletin;
  • copie după CIV;
  • copie după factură și traducerea facturii ÎN ORIGINAL și oricâte copii după traducere vrei (în principiu două sunt suficiente).

Copiile după traducere se semnează conform cu originalul, una rămâne la ITL, una la tine, iar originalul trebuie pentru SRPCIV.
Deci de la primărie primești înapoi traducerea în original, o copie conform cu originalul (sau câte ai cerut) și fișa de înmatriculare, toate cu ștampila și numărul REMTII.
Mi s-a părut cam aiurea că dovada proprietății se face cu o traducere, factura fiind doar anexă, dar mă rog.

O întrebare importantă care apare în faza asta pentru achiziții intercomunitare e dacă trebuie mers la ANAF pentru certificatul de atestare a plății TVA, care apare în lista de documente necesare la SRPCIV. Răspunsul e: pentru motociclete nu, ceea ce găsesc extrem de ciudat ca criteriu, dar mă rog.

Ultimul pas e deplasarea la SRPCIV cu:

  • cererea de înmatriculare (disponibilă online la DRPCIV ca PDF interactiv);
  • fișa de înmatriculare cu ștampila REMTII (se înapoiază; și se aruncă probabil, deci de mare utilitate);
  • buletin, original și copie;
  • RCA, copie (se poate face online);
  • factură (copie) și traducerea ÎN ORIGINAL cu ștampila REMTII (nici nu sunt sigur dacă trebuie copia după factură, dar mie mi-a oprit-o și pe aia că era capsată cu traducerea);
  • CIV, original și copie;
  • certificat de autenticitate;
  • documentele de înmatriculare străine, original;
  • CMR;
  • certificat ITP (se înapoiază);
  • taxă certificat de înmatriculare (49 lei la BCR, CEC sau poștă), taxă plăcuțe de înmatriculare (pentru moto 17 lei la Trezorerie) și, opțional, taxă de număr preferențial (45 lei la Trezorerie) (toate se pot plăti online prin transfer).

Eu am avut preventiv traducere și după certificatul de înmatriculare nemțesc valabil, dar nu e necesară că verifică doar seria de șasiu. De asemenea, deși a reținut toate documentele de înmatriculare străine, s-a uitat cam lung la certificatul anulat, deci tind să cred că nici ăla nu e necesar.
CMR e o variantă mai simplă de a evita să dai declarație în care să explici unde e numărul de înmatriculare.

De la SRPCIV primești CIV completat cu datele tale, număr de înmatriculare și dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare pe 15 zile. Talonul vine prin poștă ulterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, joby_toss a spus:

Hmm...urmeaza sa inmatriculez o rabla (cu 4 roti) din Germania...mi-ai stricat seara... :( 

 

In Bucuresti exista firme care se ocupa cu operatiuni cu masini.

Eu am tot lucrat cu una dintre ele pentru diverse operatiuniu inclusiv cu masinni aduse din UE: Delta Inmatriculari.

Le duci actele asa cum le ai, semnezi o procura pentru ei la notariat (chestie de 5 minute) si te cheama cand sa treci sa iei talonul si numerele.

La RAR m-am dus personal pentru ca eram interesat sa aflu daca masina sau mobra are ceva probleme.

Pretul era undeva in jur de 250 Lei.

 

Referitor la CMR: am adus Goldwing-ul pe camion si cand am prezentat CMR-ul nu stia militianul ce sa faca cu el asa ca mi l-a dat inapoi. 🤣

Mai exista o varianta in locul CMR-ului: Spui ca ai adus-o pe remorca moto si anexezi la declaratia pe propire raspundere o copie dupa un talon de remorca moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar - în București cel puțin - toate taxele (certificat și numere, preferențiale au ba) se achită la ghișeu la depunerea actelor. În schimb nu am cunoștință de proceduri diferite pt moto față de auto privitor la țidula de la anaf, mie mi-a trebuit la moto, dar nu am mai înmatriculat recent moto din import. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Inmatriculare Yamaha YZF R125

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...