Sari la conținut

Motorcycle Club & Riding Club Education


night81angel
 Share

Postări Recomandate

salutare tuturor,

 

ma bucur ca exista aceasta discutie pentru ca rostul unui forum e de ascultat pareri, argumente si fiecare sa ia cei mai bun din acestea.

 

poate a nu e placut sa dezbatem o problema locala dar poate fiecare are ceva de invatat sau de ce nu, sa ne invete altii care o pot face, pentru ca nimeni nu s-a nascut cel mai destept.

 

eu sunt Bobby, membru DN26 RIDERS BROTHERHOOD, si presedinte al acestei fratii. eu sunt acel care "e putin sau mai mult frustrat si care sare de poponeata in sus ca ii subminezi autoritatea si nu se poate impune restului de frati" asa cum zice cristi80.

 

probabil ca thefatbob, care nu il cunosc, are ceva experienta in spate, de a remarcat imediat lipsa de consistenta a cestei afirmatii, pentru ca multi dintre noi vor realiza ca un brotherhood, cel putin asa cum il vad eu, se bazeaza pe un element fundamental: caracterul fiecarui membru. de aceea exista termenul de "prospect", pentru a testa caracterul unui om, pentru ca ceea ce ne uneste, pe langa scop, motociclismul, este respectul pentru idee, pentru grup si apoi pentru tine insuti.

 

din pacate, cristi80, oricat de baiat bun este, oricat de corect ar fi, oricat ar fi "motociclist de scoala veche,imi plac cluburile, brotherhood-urile si adunaturile moto, mi-au placut foarte mult intrunirile moto de acum cativa ani si spiritul de atunci si asta am sustinut, ca acum nu mai poti aduna o mana de motociclisti care sa se aiba ca fratii", totul este o falsa masca, pentru ca toate aceste bune calitati, pe care le apreciez

sunt eclipsate de o individualitate fara margini care nu are ce cauta intr-un brotherhood. iar aceasta a fost decizia lui.

 

modul de a intelege o fratie, un brotherhood depinde de la om la om, unii stiu mai multe pentru ca au vazut mai multe, altii invata pe propria piele, asa cum poate am facut si eu. degeaba ne explica cristi80, ca "putini cei ce stiu ce inseamna o fratie, sau putini care inteleg si se comporta ca intr-o fratie.", ii doresc sa reuseasca si el sa faca o asemenea fratie sau sa invete sa faca parte dintr-una pentru ca eu, noi, atat am putut.

 

bine zice cria ca "as stabili o ierarhie, deci fiecare sa inteleaga si sa-si asume o functie in club. nu ca trebuie sa existe un sef sau un secretar sau mai-stiu-eu ce, dar fiecare trebuie sa aiba rolul lui si responsabilitati fixe intr-un club. si comune, cand e cazul." este mandatoriu ca acest lucru sa se intample, mai mult sau mai putin. si asta nu pentru ca asa am descoperit eu din experienta, ci pentru ca si istoria si traditia MCurilor au demonstrat asta.

 

eu am invatat astea impreuna cu cei mai buni prieteni ai mei care sunt astazi membri DN26 RIDERS, pe propria piele, the hard-way.

 

si asa cum zice cria, din nou, just my opinion...

 

PS/

atat florinsq cat si cristi80 au fost membri DN26 RIDERS BROTHERHOOD Galati din 2007 si respectiv 2008. mi-ar place sa cred ca cel de-al doilea nu face comentarii nepotrivite aici din cauza frustararii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 887
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu va mai plangeti de cluburile romanesti! Mie mi se par beton. Aveti parte de "viata de biker" si "baieti duri" fara partea hard core... un fel de 3% super fericit... Nu stiu cati dintre voi sunteti croiti pt un MC si cat ati rezista in unul.

 

Doi la mana cei care se afla in treaba sa comenteze despre 1% nu inteleg dece isi racesc gura degeaba. E vorba de o lume paralela care nu o sa afecteze in veci viata voastra civila. Cel mult o sa mai luati o iarba sau ceva pudre tari furnizata de "frati". Atat! Pana si lipsa de respect din partea unui civil e pedepsita usor in ziua de azi. Mai bine va speriati de cocalarii locali care va au ca inamici pe voi - inamici celor 1% sunt alti 1%, deci nimic rau nu o sa vi se intample in cel mai suparat bar de bikeri, poate chiar o sa va distrati una buna! De cati civili ati auzit sa fie impuscati de 1%? Nici unul!

 

Daca va fi vorba de 1% in Romania o sa fie "paruiala" cu mafiile locale, in nici un caz cu vecinul de la 2 ... injineru ala cu Vulcanu!

Iar daca unora le place sa aiba genul asta de viata, nu vad cu ce va incomodeaza pe voi?!

 

Cred ca Roby a creat topicul asta in scopul de a va obisnui cu "cultura" MC-urilor ( o datorie care mi se pare de bun simt) pt a nu da cu stangul in dreptul daca se intampla odata in viata sa va intalniti cu asemenea personaje.... nu de alta dar poate strica grav sanatatii!!! Mai mult, multi dintre voi au culori cu MC pe spate si vorba aia: daca intrii in Bulgaria raspunzi in fata legii... bulgare! Ignoranta nu e o scuza!

 

E distractiv oricum sa va citesc parerile! Ma duc sa bag un joint!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* da, si eu cred ca criteriile dupa care poate sa functioneze un club trebuie sa fie simple si stabile. cu cat diversitatea e mai mare, cu atat clubul tinde sa se disocieze (in cluburi mai mici, sau "bisericute" la noi).

eu una as face un club numai cu Intrudere. sau unul doar cu femei/fete. dar nu cu toate, ci cu alea care au choppere (chopperul e o pasiune comuna unor femei, ...nu numai coafatul :( ). si as stabili o ierarhie, deci fiecare sa inteleaga si sa-si asume o functie in club. nu ca trebuie sa existe un sef sau un secretar sau mai-stiu-eu ce, dar fiecare trebuie sa aiba rolul lui si responsabilitati fixe intr-un club. si comune, cand e cazul.

 

despre cluburile de la noi nu prea am ce comenta. doar o opinie personala: nu cred ca reprezinta ideea de club, ci mai degraba de gasca moto (sau RC).nu s-au evidentiat pana acum, parerea mea, decat prin actiuni caritabile, petreceri (cu diferite ocazii) si cateva particpari la actiuni d-astea social-civice (gen marsuri cu politia). eh, pentru mine, ideea unui club nu exclude petreceri sau fapte bune in folosul comunitatii, dar astea vin extra, nu ca actiuni prioritare.

 

just my opinion...

Pai un Club numai cu fete pe Intrudere, cu o ierarhie bazata pe ideea de respect si ajutor reciproc, ar fi mai MC decat MC-urile actuale de pe la noi. Intr-adevar, probabil ca la inceput Clubul nu va avea mai mult de 4-5 membri, dar numarul lor va mai creste. Si cu cat numarul membrilor va creste mai greu, cu atat lucrurile vor fi mai asezate. Asa este normal, ca din 40 de prospecti sa ramai cu maxim 5. Si cum va fi destul de greu sa gasesti 40 de fete, posesoare de Intruder, care sa mai si doreasca sa se implice intr-un Club, cu atat mai mult va fi greu sa pastrezi doar 5 dintre acestea, dupa 2-3 ani. Iti va veni, cum se intampla acum la noi, sa pastrezi pe toata lumea, dar eu nu cred ca toata lumea ar fi si de calitate. Deci un MC se cladeste greu, in ani de zile. Si, dupa ani de zile, vei ajunge sa ai un Club cu vreo 20 de membri... Dar aia nu se vor mai numi membri, ci frati.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai plangeti de cluburile romanesti! Mie mi se par beton. Aveti parte de "viata de biker" si "baieti duri" fara partea hard core... un fel de 3% super fericit... Nu stiu cati dintre voi sunteti croiti pt un MC si cat ati rezista in unul.

 

Doi la mana cei care se afla in treaba sa comenteze despre 1% nu inteleg dece isi racesc gura degeaba. E vorba de o lume paralela care nu o sa afecteze in veci viata voastra civila. Cel mult o sa mai luati o iarba sau ceva pudre tari furnizata de "frati". Atat! Pana si lipsa de respect din partea unui civil e pedepsita usor in ziua de azi. Mai bine va speriati de cocalarii locali care va au ca inamici pe voi - inamici celor 1% sunt alti 1%, deci nimic rau nu o sa vi se intample in cel mai suparat bar de bikeri, poate chiar o sa va distrati una buna! De cati civili ati auzit sa fie impuscati de 1%? Nici unul!

 

Daca va fi vorba de 1% in Romania o sa fie "paruiala" cu mafiile locale, in nici un caz cu vecinul de la 2 ... injineru ala cu Vulcanu!

Iar daca unora le place sa aiba genul asta de viata, nu vad cu ce va incomodeaza pe voi?!

 

Cred ca Roby a creat topicul asta in scopul de a va obisnui cu "cultura" MC-urilor ( o datorie care mi se pare de bun simt) pt a nu da cu stangul in dreptul daca se intampla odata in viata sa va intalniti cu asemenea personaje.... nu de alta dar poate strica grav sanatatii!!! Mai mult, multi dintre voi au culori cu MC pe spate si vorba aia: daca intrii in Bulgaria raspunzi in fata legii... bulgare! Ignoranta nu e o scuza!

 

E distractiv oricum sa va citesc parerile! Ma duc sa bag un joint!

:( de acord.....mai putin partea cu joint-ul :(

 

cria....ai dreptate....ai spus bine "club de fete"; un MC serios, nu are membrii de ambele sexe (cum am vazut pe la noi prin Romania).....alea-s RC-uri.....eventual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: de acord.....mai putin partea cu joint-ul :(

 

cria....ai dreptate....ai spus bine "club de fete"; un MC serios, nu are membrii de ambele sexe (cum am vazut pe la noi prin Romania).....alea-s RC-uri.....eventual.

 

* pai da, eu zic ca depinde intotdeauna de ce partea a... cadrului esti :(

adica daca esti pasagera, nu cred ca ai ce cauta intr-un club, ca membru cu drepturi si obligatii, ma refer, nu "cheer".

 

daca ai o familie in care toti membrii calaresc motoare, evindent ca poti face un club mixt, ca doar n-o sa fie fiecare in clubul lui. asa ceva se fundamenteaza pe alte criterii, nu doar pe cele de forta. depinde ce doresti sa faci si incotro te orientezi.

in secolul asta am vazut multi barbati care se poarta ca niste "pasarici"si destule femei care au cohones, asa incat n-as discrimina... d-aia am si zis: ori club de Intrudere, ori club de fete. in ambele variante se poate construi ceva interesant. dar asta e poveste..., iarna nu-i ca vara! si pana sa construim noi asa ceva in Romania, mai avem mule altele de construit.

 

a la votre!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CITITI SI NU MAI TOT LUNGITI ACEST TOPIC CU DISCUTII FARA SENS

am pus inca o data traducerea ,asa ca si cultura generala .

Orce club ce se respecta merge pe aceste criterii de mai jos

 

 

 

Ce este un Club de Motociclism (M.C.)

 

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta. Un M.C.(Club de Motociclism) este de regula respectat pentru unul din urmatoarele motive:

 

- Cei in cunostinta de cauza recunosc nivelul profund de implicare si autodisciplina de care o persoana trebuie sa dea dovada in mod constant, astfel incat sa fie demna de a purta patch-ul (broderia, emblema) clubului, nivel care devine uneori o a doua natura (slujba) pentru individul in cauza. Aceasta persoana intelege/stie faptul ca simbolul, culorile clubului sunt pazite cu mare strictete de catre membri si ca a deveni membrul unui club este un proces lung si dificil. Lasand restul la o parte, oricine trebuie sa respecte o persoana pentru tot ce a realizat devenind apta sa detina si sa poarte patch-ul pe care il are, indiferent de club.

 

- Cei mai putini informati, privesc numai suprafata lucrurilor. Ei vad vigilenta si suportul pe care si-l acorda reciproc membrii unui club. Vad pericolul potential al provocarii unei reactii de la un grup bine organizat care calatoreste intr-un numar insemnat si este pregatit pentru orice situatie. Ei stiu ca NIMENI NU POATE PROVOCA UN MEMBRU AL UNUI CLUB FARA CA APOI SA TREBUIASCA SA RASPUNDA INTREGULUI CLUB, si ca un astfel de raspuns trebuie dat catre toti membrii clubului, pana la ultimul. Acest tip de respect este unul nascut din frica.

 

Un MC serios se va conduce public intr-o maniera profesionala. Ei nu vor cauta sa cauzeze situatii de scandal, nici nu se vor prezenta ca o forta de intimidare, in afara situatiilor care impun acest lucru. Respectul este castigat de un MC serios prin ambele modalitati prezentate mai sus.

 

Exista multe cluburi mai mici formate dintr-un numar redus de persoane. Fara o continua manifestare a fortei lor, aceste cluburi, nu vor primi respect. Majoritatea acestor tipuri de club au o durata de viata mica, dar, publicul general nu va face distinctie intre diferitele cluori, embleme. Asadar, trebuie inteles ca in cazul in care un club cauzeaza o problema care implica sectorul public, identitatea clubului este cel mai adesea ignorata sau pierduta, iar imaginea negativa se va raspandi asupra tuturor cluburilor(a motociclistilor in general - n.t.). Ca rezultat direct al acestui lucru, in interiorul unei comunitati de mototcilisti exista tendinta cluburilor de a actiona intre ele ca si o forta de politie a motociclismului.

 

De asemenea exista o ierarhie naturala care este recunoscuta intre insasi cluburile de motociclism. Cel mai puternic si stabil club va fi cel dominant(intr-un stat- in original, intr-un judet/oras -prin analogie in cazul Romaniei), si totodata si cel care va avea grija de urmatoarele aspecte:

- va autoriza stabilirea de noi cluburi in alte state (judete/orase).

- va forta desfiintare cluburilor care cauzeaza probleme continue.

- va actiona ca mediator intre problemele cluburilor mai mici.

- va forta actionare intr-o anumita directie, in cazul in care partile nu ajung la un compromis.

- va furniza informatii privind evenimentele dintre cluburi.

- va cere suportul altor cluburi atunci cand acesta este necesitat.

 

De asemenea se obisnuieste ca un club dominant dintr-o zona sa selecteze "prospectii"(viitorii inscrisi in club) dintre membrii de varf ai altor cluburi. De fapt unele dintre cluburi sunt stabilite tocmai cu acest scop.

 

In cazul in care nu exista un club dominant, asumandu-si pozitia de conducere, cresc sansele ca toate cluburile sa nu se poatabucura de luxul de a folosi resursele proprii de timp si bani in folosul fiecarui membru. Nici nu s-ar bucura de mobilitatea si libertatea de miscare care apare odata cu pacea si ordinea.

 

In interiorul unui MC, "ofiterii"(conducerea) sunt cei alesi pe urmatoarele posturi traditionale: Presedinte, Vicepresedinte, Secretar, Casier, Sergent. In plus , pot aparea posturi mai putin traditionale cum ar fi " Capitan de drum", "Aripa", Tactician. Capitanul de drum este responsabil cu logistica si toate cele necesare pentru ca intreg clubul sa ajunga din punctul A in punctul B. "Aripa" raspunde numai presedintelui si se asigura ca ordinele acestuia sunt duse la indeplinire. De asemenea el va fi cel care va calatori in afara grupului in cazul in care o problema necesita acest lucru. Tacticianul este cel insarcinat cu cu tactica si strategia in situatiile tensionate. In anumite cazuri el este cel care se ocupa de problemele de securitate ale clubului. In cele mai multe cluburi pozitiile de tactician, si cea de "aripa" sunt combinate si pot avea numai un singur titlu (unul dintre cele doua).

 

De regula, cel care poarta patch-ul a fost cineva care a stat in jurul clubului cel putin un an. Inainte de aceasta , era cunoscut de multa vreme si atitudinea si comportamentul lor era bine cunoscut. Apoi a fost prospectat pentru inscrierea in club cu cel putin un an sau doi inainte de a primi 'patch-ul' (emblema).

 

Pentru membrul purtator al emblemei unui club, loialitatea si devotamentul fata de bunastarea clubului este cel mai important lucru, inaintea familiei, prietenilor, slujbei, bunurilor personale, si chiar a sigurantei personale. Nu exista niciodata, repet NICIODATA, vreo indoiala referitoare la ordinea iportantei acesora. Singurul lucru care se apropie cumva de devotamentul fata de club este devotamentul fata de fratii si surorile din club. Dar chiar si aici, interesul clubului este intotdeauna prioritar interesului individual. Ei trebuie sa stie ca familia ii poate renega, ca isi pot pierde slujba peste noapte, iar prietenii apropiati, vin si pleaca tot timpul. Dar clubul si fratii sau surorile lor din club vor fi intotdeuna acolo pentru ei. Este unul din putinele , daca nu chiar unicul lucru pe care pot conta. Membrii stiu acest lucru deoarece ei insisi sunt devotati si vor da intotdeuna dovada de acelasi comportament.

 

Pentru a fi siguri ca aceasta etica si standard de atitudine va fi adoptata de noii membri, acestia vor participa la toate actiunile obligatorii, la toate actiunile educative , si uneori vor ajuta chiar la selectarea si testarea noilor prospecti. Astfel, inainte ca ei sa permita unei alte persoane sa intre in club si sa poarte culorile acestuia, ca simbol al devotamentului lor, ei vor fi siguri ca noii membrii aduc cu ei acelasi loialitate si dedicatie ca si toti ceilalti.

 

Atitudinea celor care poarta emblema , referitoare la ceilalti, trebuie sa fie de maniera urmatoare: Exista fratii si surorile, si exista potentialele amenintari la adresa clubului. Din aceste motive, ei nu vor discuta afacerile interne ale clubului, numerele membrilor, miscarile clubului, sau informatii personale legate de fratii si surorile din club , cu cei aflati in afara clubului. Orice informatie care ar putea fi folosita de cineva pentru a crea o imagine anume a clubului reprezinta o grava problema de securitate.

 

Purtatul emblemei insemna mai mult decat distractie in grup in vremurile bune. Insemna uniune in momentele grele. Insemna multa muca. Inseamna dedicare catre un stil de viata in care prima grija este nu cum poti fi ajutat de fratii tai ci cum ii poti ajuta. Intotdeauna cauti sa dai, nu sa primesti.

 

Acest lucru ar putea parea idelist multora dintre voi, si in multe cazuri chiar este. Dar este un ideal pe care toate cluburile il invata si se straduiesc sa il perpetueze in principiu si practica.

 

In incheiere, trebuie sa fiti constienti de o anumita "regula de aur" a comportamentului pe care trebuie sa o aplicati atunci cand calatoriti impreuna cu ceilalti.

 

 

"Daca acorzi respect, vei primi respect. Daca te comporti ca un nesimtit, vei fi tratat ca un nesimtit!

 

1%er(percenter)/101 outlow clubs

 

Lumea "bikerilor" a fost a mea aproape 35 de ani, de la hardcore1%ers pina la noile si imbunatatitele "riding clubs". Am vazut si am intalnit cam tot ce se poate vedea intr-un film. Sa fii informat asupra unui element pe care l-ai putea intalni este de mare importanta pentru securitatea ta.Ai invatat ce parti ale orasului sa le eviti fie ca ti-a spus cineva fie ca ai invatat pe pielea ta. Ai inteligenta de a nu provoca un pitbull sau de a nu sta in mijlocul unui foc incrucisat.Ai invatat sa conduci o motocicleta in siguranta si tot asa trebuie sa invati regulile lumii in care ai intrat. Acum, multi dintre voi ati intrat in lumea biker-ilor sau a cluburilor si nu constientizati problemele care va pot privi si aveti nevoie de cateva sfaturi. este sugestia mea sa va informati in aceasta problema pentru ca informatia inseamna putere. Este greu de cuprins aceasta cultura intr-un articol dar va ajuta.

 

Informatia are scopul de a te educa in privinta stilului de viata 1% si nu de a te speria.(Adu-ti aminte ca nu e indicat sa barfesti pe cinva sau un club pe email groups forumuri sau baruri) In primul rand sansele sa te intalnesti cu membri outlaws/1% sunt minime doar daca nu frecventezi barurile sau locurile lor de intalnire. Dar nu face nici o eroare asta e cat se poate de real.Deoarece majoritatea cluburilor NU sunt outlaws ei nu vor avea nici o treaba cu tine daca stai in afara "treburilor" lor si respecti protocolul. Foarte rar apare o problema la o intalnire publica dar acest lucru este posibil.Asa ca sa incepem cu "rocker"-ul de care ai auzit. Rocker-ul are forma unei semilune (semicerc as spune eu).Daca te gandesti bine sigur ai vazut poze Hells Angels si ai observat emblemele arcuite deasupra si dedesubtul emblemei centrale(patch-uri). Emblema centrala si emblema 1%in forma de diamant vor fi vizibile si pe revere si vor fi numite "culorile" clubului. Exista deasemenea si numeroase alte embleme purtate dar acestea au o semnificatie anume doar pentru clubul respectiv.

 

Emblema 1% in forma de diamant este insemnul dupa care recunosti un 1%er.Este de obicei purtata pe umarul stang dar poate fi observata si in spatele culorilor. Ei de obicei calaresc Harley-uri alaturi de support clubs si outlow clubs dar asta e o alta poveste. Dupa tipul de emblema purtat cluburile outlow isi dau seama de cine reclama sau nu teritoriul.Teritoriul este o problema majora si cluburile se vor lupta sau omori daca se va ajunge acolo.Este doar "afacere". Emblema rocker sau bar style nu este acceptata de cluburile1% decat daca este aprobata de ei.Doar daca un club poarta o emblema rocker sau bar style nu inseamna ca este automat un outlaw club. Va trebui sa inveti cine este cu cine.

 

Cum am spus majoritatea cluburilor nu sunt "outlaw" si nu poarta embleme rocker deasupra si dedesubt. Ele pot avea o emblema deasupra dar daca au si una dedesubt aceastsa nu va fi inscriptionata cu numele statului orasului sau regiunii ci de cele mai multe ori cu numele sau porecla respectivului. De exemplu orice club in Texas care nu este afiliat Bandidos nu poarte purta emblema Texas pe spate. Ei au fortat chiar unele cluburi ale politiei sa scoata Texas rocker-ul.De asemenea 99% din support clubs nu pot purta aceasta emblema. Bandidos cer acest drept ca MC (motorcycle club) si vor deveni agresivi daca vor observa ca porti aceasta emblema fara a avea dreptul.Multe regiuni au club dominant un 1% si aceleasi reguli se aplica.Clubul Bandidos este dominant in Texas ca si in multe alte state.

 

Outlaws bikers (a nu se confunda cu outlows 1%motorcycle clubs) sunt de asemenea cluburi hardcore care nu poarta emblema 1% dar au stranse legaturi cu membrii 1%.Acestia includ de asemenea si 1% support clubs. Tinuta este importanta, ar fi haos daca ai purta uniforma de "politist".Identificarea ta este necesara.Sigur vei intra in inchisoare nefiind politist dar purtind o uniforma si purtandu-te ca atare. Deci privind pe partea cealalta nu vrei sa fii luat drept ceea ce nu esti de dragul sigurantei in toate aspectele vietii. Afisand o emblema AMA(Amnerican motorcycle association) In fata te va introduce in ochii outlaws ca nefiind o amenintare.1%-ers au impus aceasta emblema la toate cluburile pentru ca ei sau membrii cluburilor outlaw nu o poarta. Unele cluburi poarta aceasta emblema invers in semn de protest fiind fortati de 1%-eri sa o poarte.

 

1%-ers si cluburile outlaw nu au nimic de a face cu AMA si viceversa.NICIODATA nu vor purta sigla AMA. Termenul de 1%-er vine de la AMA. In anii 60 AMA au catalogat Hells Angels si pe cei asemenea lor("baieti rai") ca fiind numai 1% din totalul motociclistilor.Hells Angels au adaptat spusele lor si au deveni primul club exclusivist 1%. Orice alt club care incearca sa poarte acest insemn ar fi bine sa poata raspunde rivalilor lor 1%-eri care vor incerca sa ii desfiinteze.Termenul de "The Big Four" reprezinta cele mai numeroase si periculoase cluburi din lume: Bandidos infiintat 1966,Helss Angels 1948,Outlows 1935,Pagans 1959.Bandidos sunt la ora aceasta clubul ce cea mai mare rata de dezvoltare in U.S.

 

Sunt sute de cluburi 1% mai mici dar care pot fi periculoase la un nivel mai scazut decat cele enumerate.Ca fapt divers daca sunteti in preajma unui club outlaw puteti observa unii membri ca se saruta pe buze.Acest lucru a inceput in anii 60 cand obisnuiau sa socheze asistenta acest lucru evoluind pina astazi ca simbol al stranselor legaturi si al fratiei.

 

Pentru a deveni un 1%-er sau un outlaw nu este o sarcina usoara.Nu multi vor purta sigla 1% si numai barbatii pot deveni membri.Procesul de recrutare este mai mult decat pot duce multi.Este metoda cluburilor de a evita patrunderea unor neaveniti.Nu este o sarcina usoara sa gasesti membri pentru un club in special pentru un 1%. Un comentariu a fost facut cum ca riderii normali sunt in proportie de 50 la 1 fata de outlaws.Asta este adevarat dar ganditi-va ca in conditii normale cinci rideri "normali"nu sunt o problema pentru un 1%-er.Daca te legi de unul te legi de toti. In zilele noastre acestia isi exprima cat mai clar inainte de a recurge la violenta.

 

Cluburile rivale s-au omorat intre ele pentru teritoriu sau alta lucruri care nu au nici o importanta pentru cetateanul normal.Cluburile outlaw/1% de obicei pastreaza violenta in cercul lor.Doar daca nu esti implicat cu ei sau ai o dorinta de sinucidere provocandu-i,violenta ajunge foarte rar in publicul larg.Acest lucru este valabil si in ziua de azi.In ochii lor declaratia de Razboi se ia ca atare.ultimul in viata e invingator,nimic mai putin, fara exceptii, fara reguli.Nu au nici o teama de consecinte ceea ce ii face atat de periculosi intr-o confruntare.Inchisoare, moarte nu inseamna nimic pentru ei iar amenintarile ii vor incuraja sa atace.

 

Si intotdeauna aveti grija la un 1% sau outlaw Prospect(membru aspirant). El va purta o emblema "Prospect", nu va avea emblema centrala sau va purta o brasarda aceste reguli stabilindu-se de fiecare club in parte. De la membrii sau de la aspiranti se asteapta actiuni un comportament care sa nu discrediteze sau sa nu dezonoreze clubul cand poarta dar nu in mod special ''culorile" sale. Aspirantii sunt cunoscuti ca provocatori de probleme. Recunoasterea este importanta pentru aspirant pentru a depasi acest stadiu. Dar recunoasterea "negativa" poate lucra impotriva sa. Structura lor este similara cu cea militara si foarte politica, aspirantii castigand greu emblemele si le vor apara pina la moarte.Daca un 1%-er sau un outlaw isi pierde culorile vor face tot ce le sta in putere sa le recupereze.Si Dumnezeu ssa il ajute pe cel care le are mai ales daca nu exista un motiv pentru asta. Daca sunt in posesia politiei daca e necesar ii vor da in judecata pentru a le recupera. De obicei politia evita asta si le inapoiaza imediat.Intotdeauna le vor recupera.

 

Pina acum elementele outlaw au fost "de capul lor".Realitatea este ca aceste cluburi nu sunt ca celelalte este bine sa admiti asta de la inceput. Outlaws sunt o societate in societate cu reguli proprii, coduri de comportament si moduri proprii de a reactiona in lume.Este ca si cum ai construi un oras intr-o zona pustie. Vei intalni noi forme de viata care nu credeai ca exista aproape de tine pina acum.Multi dintre voi sunteti noi in lumea cluburilor si doar i-ati vazut.Cresterile vanzarilor de motociclete cu 52% in ultimii doi ani a adus la o crestere a numarului riderilor pe sosele ralyy raid-uri si internet.Multi dintre acestia nu au acordat atentie cluburilor 1% pina nu au inceput sa poarte diferite culori asa cum au facut 1%ers/outlaws inca de la inceputuri. Este bine de stiut ca aceste cluburi au existat din anii 30 alaturi de non outlaw clubs cum ar fi Gipsy MC International infiintat in 1932.de asemenea a existat si un club al femeilor "Metermaids" care s-a infiintat in 1931. "Boozefighters" s-a infiintat in 1946. Fii cat se poate de rabdator si tolerant cand esti interpelat de outlaws. RESPECTUL este tot ce asteapta de la tine si nimic altceva.

 

 

 

EMBLEMELE

 

Organizatia AMA(American Motorcycle Agency?-n.t.) a fost fondata in 1924 ca filiala a Motorcycle Manufactureres si sustinuta de aceasta pentru promovarea motociclismului in America. Ei au autorizat grupurile de motociclisti din aceleasi zone ca si Cluburi de motociclism. Unii dintre membrii acestor cluburi purtau echipament complet identic, cu numele clubului brodat pe spatele camasilor si gecilor.

 

La diferite evenimente, AMA a acordat premii pentru âcel mai bine imbracat clubâ iar acest lucru a condus la aparitia emblemelor si a culorilor specifice fiecarui club.

In timpul unui eveniment din anul 1947, la Hollister, California un membru al Booze Fighters MC a ajuns la stiri cu o informatie exagerata, si ulterior, datorita acestei stiri, s-a luat hotararea sa se faca un film cu titlul âthe wild onesâ (Cei salbatici). Organizatia AMA a publicat in acelasi timp un articol in revista proprie care poate fi rezumat la urmatoarea afirmatie:

â99% din membrii cluburilor sunt cetateni care respecta legea si numai 1% sunt outlaw (proscrisi). Aceste momente au constituit inceputul a ceea ce este astazi cunoscut ca si cluburile âoutlawâ sau cluburile celor 1%. Cluburilor neautorizate de AMA si non-mebrilor AMA li s-a interzis participarea la evenimentele AMA.

 

Pentru a face distinctie intre ei si celelalti, cluburile de outlaws si-au decupat emblema in trei bucati/piese separate. Pe bucata de deasupra se afla numele clubului, in centru se afla emblema clubului , iar pe bucata de jos se afla inscrisa locatia de unde proveneau. Aceste cluburi âoutlawâ de motociclisti au organizat propiile evenimente si petreceri si au facut lucruri opuse celor facute de AMA. Nu existau premii pentru cel mai bine imbracat club, isi modificau motocicletele astfel incat acestea sa mearga mai rapid si sa arate diferit, mergeau cu esapamentul taiat, beau si faceau tot felul de lucruri âsalbaticeâ. Asa e isoria.

 

Termenul âculoriâ este folosit pentru a denumi setul de patches (cele trei mentionate anterior). In cazul unui set de 3 piese, una este plasata deasupra bucatii grafice aflate in centru si avand dimensiunile cele mai mari, iar alta este plasata dedesuptul acesteia din urma. Cele doua bucati de deasupra si de desuptul emblemei grafice au de regula o forma curbata , iar cea de sus are inscriptionata pe ea numele clubului, cea de jos avand pe ea locatia clubului. Cluburile de motociclism difera de organizatiile de motociclism prin aceea ca in mod traditional âprospectareaâ si acceptarea cuiva in club necesita timp inainte ca membriii din grup sa decida daca o persoana va fi sau nu acceptata in grup si I se va permite sa poarte culorile. Cele mai multe âculoriâ ale diferitelor cluburi au de asemenea imprimat pe unul din patch-ri titlulara de M/C, pentru a fi clar ca e vorba de un club si nu de o organizatie.

 

Multe din organizatiile nationale (e vb de USA) au stabilit la inceputul anilor â80 sa isi uneasca cele trei piese intr-un singur patch pentru a evita astfel orice confuzie, sau asociere directa cu un club de motociclism sau o comunitate de cluburi. Un exemplu ar fi H.O.G. (Harley Owners Group â Grupul posesorilor de Harley) sau Blue Knights (âCavalerii albastriâ- Ofiteri de politie) .

 

Iata cum sunt recunoscute astazi âculorileâ cluburilor:

 

â˘

un patch dintr-o singura bucata poate semnifica in mod normal un club familial sau social de motociclism, atata vreme cat este cunoscut/respectat de celelalte cluburi din zona respectiva.

⢠un set din doua piese (patches) care pot avea multe semnificatii diferite, lucru acceptat atat vreme cat ceasta semnificatie este cunoscuta si respecta totodata celelalte cluburi din zona respectiva.

⢠un set din trei piese desemneaza de regula un MC traditional. Pe banda de sus se afla inscris numele clubului, la mijloc se afla emblema grafica a clubului, iar pe banda de dedesupt se afla de regula zona/teritoriul in care exista clubul. Mai exista si seturi de astefel de patches in care pe banda de dedesupt se afla inscris altceva decat zona, de regula fiind scrisa o zicala. Un MC traditional este acela care adera la toate regulile si traditiile locale stabilite in fiecare zona. Exista foarte putin exceptii, dar regula este ca un club (nou) trebuie aprobat de cel(e) dominant(e) aflat(e) intr-o anume zona. Clubul care are ebleme dintr-un set de 3 piese (inclusive cea cu locatia) nu este in mod necesar sic el care domina acea zona.

Emblema in forma de diamant cu â1%â sau â13â purtata impreuna cu setl de 3 piese poate semnifica faptul ca acel club este unul de tipul â1%â sau un club de support pt un club de tipul 1% (dominant).

 

Un motociclist care nu apartine de nici un club nu are de regula nici o parte dintr-o emblema. Daca e sustinut de un membru al unui club atunci el poate face parte din prospectul acelui club si poate purta un patch pe care sa apara clar inscris âprospectâ. In unele zone inscriptia prospect este la baza vestei , in altele in partea superioara (intre umeri). Unele cluburi permit prospectilor sa poarte inscriptii cu numele clubului pee le, dar nu si emblema. Exista multe lucruri specifice fiecarui club. Fiecare club are propriile reguli legate de ceea ce poate sa poarte un prospect. Numai daca este arobat ca membru in club, atunci I se permite sa poarte emblema.

 

 

Inscriptia nomad

 

Unele MC-uri dau dreptul unor membri sa poarte inscriptia âNOMADâ. Acest lucru se petrece in cazul in care acel membru intruneste anumite caracteristici specifice sensului de nomad.

 

1. No-madâ - un membru al unui grup care nu au o locatie fixa si care se deplaseaza in functie de sezon dintr-un loc in altul.

2. O persoana care nu are o locatie fixa, care calatoreste, un ratacitor.

 

Aceasta inscriptie este una aparte, pe care putini o merita cu adevarat, si de aceea, este destul de greu acordata. Prin definitie, un âNomadâ, poate fi cel care calatoreste singur si are capacitatea sa reprezinte, sa se mentina sis a supravietuiasca in conditii neobisnuite mahjoritatii.

 

 

NOTIUNI DE BAZA ALE MC

 

Clubul

 

Intentia acestei sectiuni este aceea de a-ti oferi oprivire de ansamblu asupra structurii si filosofiei clubului traditional de motociclism (M.C.). Aceasta nu exprima in mod neaparat sentimentele sau prioritatile vreunui grup anume, caci toate grupurile de motociclism difera in anumite puncte. Lasand la o parte filosofia de baza a acestui grup, este important ca tu sa intelegi perspectivele altor grupuri cu care s-ar putea sa te asociezi din cand in cand.

 

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta.

 

Respectul

 

Un M.C. serios impune respect dintr-un anumit motiv. Acei care sunt corect informati recunosc nivelul inalt de angajament personal si autodisciplina pe care un om trebuie sa le demonstreze si sustine pentru a putea purta un patch. Ei isi dau seama ca, emblema/culorile unui club sunt pazite cu strictete si procesul de a deveni membru este lung si dificil. Ei respecta purtatorii de patch pentru ceea ce au realizat fiind in stare sa castige si sa pastreze patch-ul pe care-l poarta. Acesta este respectul nascut din recunoasterea dedicarii si indeplinirii. MC âul se lupta pentru respect din acest motiv. Persoanele din afara comunitatii de motociclisti cunosc mai putin aceste lucruri. Insa, acest segment al societatii este, de departe, cel mai mare, si prin urmare reprezinta o piata mai mare pentru orice activitati de strangere de fonduri pe care grupul le poate intreprinde. El sta sa motiveze ca este important sa cultivi o relatie cu acesti oameni, si a fi perceput de ei drept motociclist murdar nu este avantajos pentru grup. Asadar, ei se vor comporta ca niste cetateni exemplari in toate privintele... vecini buni cum s-ar spune. Scopul este acela de a fi mai de graba admirat de publicul larg, decat stiut de frica. Un club serios, prin toti membrii si oaspetii lui, se vor purta, in public, intr-o maniera profesionala inalta.

 

Culorile Clubului

 

Publicul larg nu face distinctie intre diverse culori de club. In multe cazuri, ei nu pot face diferenta: pentru ei suntem doar motociclisti murdari. Daca un club produce o problema ce lezeaza sectorul public, identitatea clubului ofensator este fie onfundata,

fie ignorata si vina pica pe toate cluburile. Publicul larg nu face distinctie intre un M.C. si un R.C. (Riding Club), asadar FIECARE trebuie sa fie constient ca nu conteaza daca este intr-un M.C. si R.C. sau un rider independent, actiunile lor se reflecta asupra intregii comunitati de motociclism. Cluburile MC tind sa se autoguverneze pentru a evita aceste incidente.

 

Participarea

 

Un purtator de patch nu va discuta nici una dintre treburile clubului, indiferent daca este vorba despre numerele membrilor, proiectele clubului sau oricare informatie personala a membrilor, cu nimeni din afara clubului. Ei inteleg ca sunt purtatori de patch 24 de ore pe zi indiferent daca-si poarta sau nu culorile.Tot ce spun sau fac, in public, poate afecta clubul. De asemenea, ei inteleg ca daca intrec masura, pot fi propusi spre excludere dintr-un club, pentru binele lor si al clubului. A purta patch-ul este mai mult decat a te intruni si a petrece momente frumoase. Mai inseamna si

a te intruni pentru celalalte momente. Constituie multa munca. Este implicarea lor intr-un stil de viata in care nu cauti modalitati de a fi ajutat de fratii si surorile din club, ci modalitati prin care tu ii pot ajuta pe ei, pe fratii si surorile lor. Ei cauta intotdeuna sa dea, decat sa primeasca. Toate aceste idei pot parea foarte idealiste, si in unele cazuri numai asta sunt. Dar este un ideal la care toate cluburile tind in

principiu, si in practica.

 

Intodeauna sa fi constient de "Regula de Aur" a conduitei, cand calatoresti prin diverse cercuri ale cluburilor: Daca respecti, o sa fi respectat. Daca te porti nerespectuos, atunci vei fi tratat in acelasi mod.

 

Niveluri de Implicare

 

Cand cineva isi castiga patch-ul, nu inseamna ca el sau ea si-a atins scopul suprem si din acest punct inainte tot ce trebuiau sa faca pentru club s-a sfarsit Trecand de la oaspete si testare la purtator de patch nu este echivalent cu a urca de la baza la varf, ci mai degraba urcatul constant a unei pante, devenind, in timp, un frate sau o sora cat mai puternic(a) si implicat(a). Etapa de proba a unei persoane si mai tarziu obtinere patchului sunt doar niste recunoasteri a ceea ce a reusit sa demonstreze

de-a lungul timpului. In felul acesta, cu cat purtatorul de patch are mai multe vechime si experienta in club, cu atat mai mult trebuie sa fie frate sau sora pentru toti.

 

Scopul Testarilor si Prospectarilor

 

Partea de testare nu este o initiere, in sensul celor din fratii. In schimb, este o perioada de timp in care persoana respectiva se poarta cu respectul cerut pentru a purta patch-ul. Este o perioada in care:

 

Atitudinea este conditionata astfel incat el/ea sa afiseze un simt al raspunderii si respectului fata de purtatorii de patch din club, fara de care ei n-or sa

invete simtul respectului fata de un grup. El/ ea este educat(a) in bazele protocolului si etichetei M.C.-ului. Lui/ei ii este dat timpul necesar insusirii obiceiurilor ce stau la baza unei bune securitati si comunicari. A se obisnui cu participarea si a avea incredere in judecata celor care deja poarta patch-ul, cei care le vor fi intr-o zi frati si surori. Aceasta lista poate sa continue, dar aici se vrea demonstrarea faptului ca perioada de proba are obiective bine definite si ca acea persoana nu va avansa nicaieri, in club, daca el/ea nu este constient(a) de acestea. Este imposibil sa faci o

lista de bifat, cu lucrurile care se asteapta de la o persoana valabila in toate cazurile. Nu exista o formula a succesului, dar cheia este ATITUDINEA SI RESPECTUL. Toate celalalte se invata in timp, dar atitudinea unei persoane vine din inima.

 

MC / RC DIFERENCE

 

MC: Ce i se cere unui "prospect" (potential membru)

RC: Ce i se cere unui membru RC

 

MC: In calitate de "Prospect(at)" straduieste-te sa te comporti in permanenta precum un "patchholder" responsbil.

RC: In calitate de membru RC straduieste-te sa ai un comportmaent responsabil si "decent" astfel incat reputatia clubului tau sa nu aiba de suferit; Cu politete si respect pentru ORICE individ cu care intri in contact, intotdeauna vei lasa o impresie buna despre tine, si despre motociclisti in general.

 

MC: Intotdeauna sa afisezi o atitudine pozitiva.

RC: Intotdeauna sa afisezi o atitudine pozitiva.

 

MC: Implica-te atat cat crezi tu de cuviinta; apoi, implica-te si mai mult.

RC: Implica-te atat cat iti place. Doar te-ai inscris in club pentru a "calari" si a cunoaste lumea noua, cu aceleasi pasiuni ca alte tale; dar atentie: "cat dai, atata face" adica, pe masura ce te implici mai mult, si participi la intalniri vei cunoaste mai multi oameni si te vei simti mai bine.

 

MC: Daca vezi un membru pe care nu l-ai cunoscut, ai initiativa si dute la el si prezinta-te drept "prospect + numele tau" .

RC: E bine oricand sa faci cunostinta cu altii membri ai clubului.

 

MC: La toate adunarile, fa-ti timpa si "circula" pe acolo, si saluta pe fiecare din membrii prezenti acolo.

RC: Nu e niciodata un lucru rau, sa cunosti lume noua..

 

MC: Nu deveni prea prietenos cu cineva care nu e "de-al casei" sau o "cunostinta apropiata" celor din club. Daca cineva din afata clubului are intrebari de pus, indruma-i spre un membru -sa zicem- "cu drepturi depline". Niciodata sa nu divulgi numele, numarul de telefon, adresa sau orice alta informatie personala a unui membru, unui non-membru.

RC: A fi membru in RC inseamna si cunoasterea altor oameni. Raspunde unor eventuale intrebari atat cat poti. Daca nu sti raspunsul la unele intrebari, indruma-l pe cel care intreaba, catre cine din club crezi tu ca ar putea sti raspunsul. Nu da informatii despre um membru sau altul, daca nu stii sigur ca acela ale carui detalii personale (nr telefon, nume, adresa, etc) sunt cerute, e de acord cu acest lucru. La urma urmei, e chestie de bun simt.

 

 

MC: Nu da nicidoata detalii despre club unui outsider. Asta se refera si la locul "sediului" clubului, numarul de membrii, etc DAR nu se opreste aici.

RC: In general RC-urile nu au nimic de ascuns. Dar, daca totusi iti sunt cunoscute anumite aspecte care ii privesc doar pe cei din club, care sunt direct implicati, e bine sa nu le dezvalui celor care nu sunt (implicati).

 

MC: Cand te afli intr-un loc public, intotdeauna poarta-te intr-un fel care sa poata fi asociat cu imaginea clubului din care (vrei sa) faci parte. Tine minte ca lumea nu uita ceea ce faci; BUN sau RAU!.

RC: Cand te afli intr-un loc public, intotdeauna poarta-te intr-un fel care sa poata fi asociat cu imaginea clubului din care (vrei sa) faci parte. Tine minte ca lumea nu uita asa usor ceea ce faci; BUN sau RAU!. Imaginea motociclsitilor trebuie luata in considerare, si trebuie facut in asa fel, incat aceasta imagine -atat a clubului cat si a motociclsitilor in general- trebuie sa fie una pozitiva, club sau nu!

 

MC: Niciodata nu lasa un membru neinsotit sa plece intr-un loc nesigur. Fie ca el/ea iese pana la masina, motocicleta sau iese afara doar ca sa ia o gura de aer, tu du-te cu el/ea/ Pazeste-i mereu "spatele".

RC: Nu lasa niciodata un membru sa merga de unul singur "afara" fara a fi insotit(a). Mai ales in ziua de azi.

 

MC: Tine minte mereu cine esti.> Your association doesn't go on and off with your colors. <

RC: Poarta-te mereu ca un om responsabul cand ai de-a-face cu alti oameni, inclusiv pe e-mail si internet. RC-urile nu au culori, dar sigla e una cumparata, care arata ca esti membru al unui club, format pentru a aduce impreuna pe cei pasionati de motocilete, de oameni care vor sa se bucure de compania altora, cu inetrese / hobby-uri similare.

 

MC: Din respect, daca unul sau mai multi membrii poarta o dicutie privata, nu te apropia la o distanta la care ai putea auzi. Mai ales daca se dicuta cu membrul altui club. Daca e musai sa intrerupi conversatia, pune-te intr-un loc unde poti fi vazut si asteapta sa fii observat/intrebat ce vrei.

RC: Este un lucru de bun simt si respect sa nu intrerupi o conversatie, sau sa tragi cu urechea;

 

MC: NICIOADATA nu folosi expresia "club de outlaws" (outlaw= proscris) cand vorbesti cu membrul unui alt club!!

RC: Niciodata nu folosi acelasi termen mai sus mentionat, cand vorbesti cu cineva necunoscut. Nu stii daca ne cumva memnru MC, support club, sau daca nu cunoaste pe cineva dintr-un MC.

 

MC: Nu minti nici o data un membru alt unui alt club. Daca ti se pune o intrebare despre clubul tau, e acceptabil daca zici : "Nu cred ca am voie sa vorbesc despre asta"s and I really can't talk about it". Daca asta nu-l multumeste pe interlocutor pune-l in contact cu un membru / "superior" al clubului.

RC: Nu minti nici o data pe nimeni ori raspunzi la intrebare, ori il indrumi pe cel care intreaba catre cineva care poate raspunde la intrebari, daca nu stii tu raspunsul.

 

MC: Intotdeauna sa ai respect pentru un membru altui club. Chiar daca nu e din clubul tau, el si-a castigat "sigla" si o merita.

RC: Fi respectuos cu cei din jur chiar daca nu sunt membri ai unui club; asa e corect.

 

MC: Nu striga NICIOADATA vreun membru al unui club, folosind termenul "frate". Nu e fratele tau!

RC: Niciodata nu folosi apelativul FRATE cand te adresezi unui memru al unui alt club. Daca va cunosteti asa de bine incat il consideri fratele tau, asteapta ca el sa ste strige asa in public.

 

MC: Tine minte! Tu, iti castigi "sigla", nu ti-o da nimeni!

RC: Membrii RC nu trebuie sa isi "castige" sigla. O porti doar ca sa arati ca apartii unui anumit club.

 

MC: Nu aduce in mijlocul membrilor un prieten apropiat, fara sa ceri voie inainte.

RC: Nu-i nimic rau in a prezneta pe cineva grupuliu. Ai doar grija sa nu intrerupi o conversatie cand faci asta

 

MC: La o intrunire deschisa niciodata nu intoarce spatele unui "patchholder" din alt club.Asta nu este din motive de securitate cat din faptul ca arati respect.

RC: Este intodeauna politicos sa stai cu fata la interlocutorul tau.

 

MC: Intotdeauna arata curtoazie si respect fata de "patchholders" apartinand altui club.Nu te apropia de ei ca si cum ai vrea sa fiti buni prieteni.In astfel de cazuri actioneaza''profesional".Discuta putin si apoi treci mai departe.

RC: Intotdeauna arata curtoazie si respect fata de membrii unui club sau individualilor.

 

MC: Niciodata nu te grabi sa saluti un "patchholder" al altui club la o intrunire publica chiar daca il cunosti foarte bine si cluburile voastre sunt in relatii cordiale. Daca vrei sa ii saluti apropie-te usor si asteapta ca ei sa-ti indice daca doresc aceasta intalnire in fata publicului. pot fi preocupati cu probleme interne ale clubului sau nu doresc sa arate publicului nivelul relatiilor de prietenie dintre cluburile voastre. Daca par ca vor sa te ignore accepta asta si pastreaza distanta,cel mai bine fiind in aceste cazuri sa astepti sa vina ei la tine si sa vada si ceilalti acest lucru.

RC: Utilizeaza bunele maniere si bunul simt.

 

MC: Invata simbolurile diferitelor embleme pe care le porti, combinatia ta de culori si a celorlalte cluburi.

RC: O emblema RC nu va fi definita niciodata prin "culori".RC's nu vor purta NICIODATA o emblema cu insemnele regiunii din care provin si nici una prin care isi arata suportul fata de un MC. Emblemele RC de obicei se cumpara nu se castiga.

 

Ce este un "frate"?(Bro,BROTHER)

 

S-a facut abuz de acest cuvant, deseori in lumea moto in ultima vreme.

Se parce ca daca-ti iei o motocicleta si un costum de piele, toti ceilalti care calaresc devin "fratii" tai. Unii is spun "fratie" cand imparti "acelasi vant" pe doua roti. Altii ii spun fratie cand mergi cu mai multi impreuna pe acelasi drum. Dar ce inseamna cu adevart o FRATIE?

 

Exista aceasta notiune in religie, in temlele Masonice, si in mai multe organizatii.

Forte/grupari militare de elita adesea intemeiaza o fratie in membrii unui escadron(batalion-?). US Navy Seals de exemplu sunt mai mult decat un grup de indivizi. Acestia DEVIN frati, pe deplin "devotati" unul altuia si chiar isi dau viata pentru altul din ei, daca e nevoie. Oamenii care au luptat impreuna au ajuns sa se cunoasca atat de bine incat isi pot spune unul altuia FRATE. Desi nu inseamna ca -in calitate de membru al unei fratii - ai mai putina incredere in ceilalti (frati) , decat in altele, cand vine vorba de lumea moto, exista de asemenea o foarte stransa legatura intre cei ce isi zic Frati.

 

Ce este acela un Frate, in lumea MC?

 

Odata ce ai ajuns sa stai prin prejma unui club ceva vreme, membrii Clubului ti-au observat comportamentul, atitudinea, devotamentul, daruinta si increderea de "A FI ACOLO". Daca ai trecut cu bine prin aceasta perioada, atunci s-ar putea sa ti se ceara sa devii un "prospect" (nota traducator - adica un potential membru; urmeaza si explicatiile). In aceasta perioada de timp, vei fi supravegheat mai atent si mai intensa. Tu si ceilalti membrii ai clubului veti putea reliza daca te potrivesti cu statutul de membru al clubului si daca poti sa-i accepti pe ceilalti ca pe Fratii tai, la fel de bine pe cat te pot accepta si ei ca Frate. Poti sa te "inchini/dedici" celorlati asa cum ai face-o si pentru o ruda de sange? De multe ori inseamna o responsbilitate, un devotament mai mare decat cel pe care il ai fata de familie. Cel caruia ii spui Frate devine un mebru al familiei tale, in acelasi timp devenind si tu membru al familiei lor. O fraza des intalnita in MC este: "Sunt paznicul fratelui meu!" Asta inseamna ca-l vei sustine si-l vei ajuta cu orice poti, chiar si pana la punctul in care iti vinzi motorul, renuntand la job-ul tau ca sa te duci si sa-l ajuti; in unele cazuri "Fratii" au facut chiar cu buna stiinta unele lucruri din cauza carora puteau ajunge in inchisoare pentru ca erau dispusi sa faca ACEL PAS, ca sa-si ajute Fratele.

 

Cu tot acest devotament, e totusi musai sa nu-i ceri unui Frate sa recurga la masuri drastice fara un motiv bine intemeiat, fara a fi pentru o cauza "nobila".

Fratii pot avea pareri diferite, ar intotdeauna se vor respecta reciproc si se vor purta ca atare unul cu altul.

 

Va rog retineti ca daca n-ati avut ocazia sa stai prin prejma unor cluburi mai serioase (1%, supprot clubs, si altele), cuvantul "Frate" e luat la modul cel mai

serios, iar ei (mebrii) vor folosi acest cuvant ca un semn/ca o dovada de respect fata de propriul club, de membrii lui sau alt club (...). Si daca un club aude acest cuvant arunca cu usurinta in dreapta si-n stanga, sa-r putea decide sa "educe" intr-un mod agresiv pe oricine au crezut ei ca a abuzat de acest cuvant.

 

Deci, data viitoare cand mai simti nevoia sa ii spui cuiva Frate, Fratica... ia in considerare ce in spatele expresiei. Devotament?? Sau doar nevoia de a fi la moda?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lipsa de respect este si "profil incomplet",atit fata de ceilalti chopperisti cit si fata de acest forum.

HD,recomand completarea lui!

 

Black.

Daca spui "lipsa de respect este si profil incomplet", acel "si" presupune ca am mai fost lipsit de respect si cu alta ocazie, pe care as dori sa o evidentiezi. Si cand spui "lipsa de respect", eu mai inteleg si "lipsa de bun-simt", adica "nesimtit".

Multumesc pentru aprecieri!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat de "intelegator" esti tu....

si se mai mira roby ca se bat campii pe topicul asta.....black una a spus, alta ai inteles....

Mesaj completat

* pai da, eu zic ca depinde intotdeauna de ce partea a... cadrului esti :(

adica daca esti pasagera, nu cred ca ai ce cauta intr-un club, ca membru cu drepturi si obligatii, ma refer, nu "cheer".

 

daca ai o familie in care toti membrii calaresc motoare, evindent ca poti face un club mixt, ca doar n-o sa fie fiecare in clubul lui. asa ceva se fundamenteaza pe alte criterii, nu doar pe cele de forta. depinde ce doresti sa faci si incotro te orientezi.

in secolul asta am vazut multi barbati care se poarta ca niste "pasarici"si destule femei care au cohones, asa incat n-as discrimina... d-aia am si zis: ori club de Intrudere, ori club de fete. in ambele variante se poate construi ceva interesant. dar asta e poveste..., iarna nu-i ca vara! si pana sa construim noi asa ceva in Romania, mai avem mule altele de construit.

 

a la votre!

 

nu ma refeream la pasagere, cria....

referitor la familiile in care ambii membrii au motoare, dc sa nu fie fiecare in clubul lui? iar club mixt nu "bate" cu MC.....asta incercam sa spun.

eu personal, din cate am vazut pe dincolo, nu exista asa ceva....MC mixt.

 

ps. gata roby..... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat de "intelegator" esti tu....

si se mai mira roby ca se bat campii pe topicul asta.....black una a spus, alta ai inteles....

Mesaj completat

 

 

nu ma refeream la pasagere, cria....

referitor la familiile in care ambii membrii au motoare, dc sa nu fie fiecare in clubul lui? iar club mixt nu "bate" cu MC.....asta incercam sa spun.

eu personal, din cate am vazut pe dincolo, nu exista asa ceva....MC mixt.

 

ps. gata roby..... :(

Club mixt nu "bate" cu MC si nici prieten al clubului cu prospect, ca sa vezi ca nu bate nimeni campii.

Nu stiu de ce ati sarit asa, ca doar n-am facut altceva decat sa-mi dau si eu cu parerea. Sau poate ca face parte din vreun ritual de intampinare a noilor veniti?! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna "club ce se respecta" si ce exemple de asemenea cluburi sunt?

Eu credeam ca asocierea tine de :

 

Dreptul de asociere ARTICOLUL 40 Constitutia Romaniei:

(1) Cetățenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate Âşi în alte forme de asociere.

 

Banuiesc ca organizatille moto,in Romania,intra la "Âşi în alte forme de asociere".

Banuiesc de asemenea ca orice club in Romania,legal vorbind,se poate asocia in orice forma,inclusiv admitand si femei in club(Ca Cetateni cu drepturi Egale cu ale cetatenilor barbati).Si am o mirare:

Cum in "Occidentul Democrat" sunt cluburi care nu admit femei?La fel si in "America Democrata"?

Iar in "Romania inapoiata" sunt cluburi care admit femei?

Cum se poate asta?

Pai "Vestul" nu trebuia sa fie un exemplu pentru noi?

Pe noi ne intereseaza sa fie cat mai multi membri cotizanti, asa ca acceptam inclusiv bunicute. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai...n-ati inteles nimic!

eu vorbesc despre MC -uri...

mi-e lene sa explic....mai cititi si voi daca va intereseaza....

 

ps HD ...eu stiu f bine ce inseamna prospect, support etc.....

Editat de Titiluka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vb. despre M.C.-uri(M.C.=motorcycle club=club de motociclism).

Eu cred ca M.C. nu inseamna club de masculinism.

In viziunea mea M.C.=club de oameni care,indiferent de varsta,rasa,sex,religie,nationalitate,convingeri politice,impartasesca pasiunea comuna numita motociclism.

Asa vad eu un M.C.

E un club al oamenilor carora le place sa calatoreasca impreuna,sa se distreze impreuna,sa se ajute unul pe celalalt totul pe 2 roti(indiferent de categoria motocicletei).Eu cred ca M.C.-ul nu-i poate fi rastransa definitia de Alcatuire Libera.Daca ar fi restrans la Reguli Stricte si Inguste si Militarizate atunci Unde Mai Ramane LIbertatea Pe 2 Roti?

"In viziunea mea..."

In viziunea ta si numai a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ARTICOLUL 30 - Libertatea de exprimare

(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisa.

 

Mai omule lasa dracu articolurile....nare nimic de a face cu ce scriem aici....ce ne luam dupa legi si articole acum....multi nu inteleg dar nici nu e nevoie sa inteleaga stim noi de ce .....

 

F.T.S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aloo, pustiu...ce constitutie? ce libertate? ce e scris sus cu rosu nu e parerea unuia care se plictiseste, este o traditie si o cultura bazata pe experiente si realitati ale vietii, in speta cea de motociclist....nu de posesor de motocicleta....

 

a fi parte dintr-un MC inseamna implicare, responsabilitate, loialitate, etc...

 

George Bernard Shaw spunea ca libertatea inseamna raspundere, si de aceea majoritatea oamenilor se tem de ea. tu ai impresia ca libertatea inseamna ca faci ce vrei sau numai ce iti convine?

 

poate experienta te va invata ce inseamna un adevarat MC in adevarata esenta a ceea ce scrie mai sus, mare, cu rosu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suntem dse o varsta, o spun prieteneste cand zic "pustiu".

 

discutia pe acest topic era despre aceasta cultura a MC ului. tu ai dreptate la prima vedere, insa iti doresc sa ajungi sa faci parte dintr-un club ca sa intelegi si mai bine.

 

eu iti pot spune ca sunt foarte norocos ca fac parte din DN26 Riders Brotherhood si alaturi de mine sunt oameni pe care ii respect si nu as ezita nici o secunda sa le fiu alaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar vreau sa ma bucur de pasiunea mea pentru motociclism,in speta cruisere,power cruisere,custom,cafe racer,chopper,in mod liber si cu oameni cu care sa ma simt bine.Si nu caut reguli si impuneri.Caut un drum pe 2 roti in care sa ma bucur de peisaj.

 

Omule, poti face asta ca free rider, nu e nevoie sa-ti bati capul cu ce reguli impun/accepta altii in relatia lor cu un MC.

 

Articolele din Constitutie au aici tot atata legatura cu subiectul MC, cat au cercetarile privind influenta razelor de luna asupra galosilor de guma.

Strict in virtutea acelor articole privind libertatea de asociere si de exprimare, am sa cer acceptarea mea ca membru in Academia Romana. Daca nu ma accepta, ii dau in judecata pentru discriminare. Sunt sigur ca ma vei sustine :( in acest demers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ARTICOLUL 30 - Libertatea de exprimare

(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisa.

Vorbesti despre Libertate aducand in discutie Legile (tocmai pe alea de Stat).

...

Tu cam crezi ca MC-urile inseamna sedinte la terase si figuri pe bulevard, baieti "rai" mirosind a parfum si femei "dure" cu statut de membru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

1% este ca acel cal salbatic caruia nu ii poti pune frau.

Este ca un ultim unicorn al lumii moderne.

Pe care nimeni nu il stapaneste.

 

Desi poate prea poetica exprimarea (avand in vedere subiectul discutiei), e tendinta fireasca a acestor "unicorni" de a se asocia, aparandu-se de "fraul" stramt al societatii. Se vor acolo numai intre ei, liberi, dezinhibati, scuturati de civilizatie ca de o haina mancata de molii, simtindu-se in siguratna printre ai lor. Sau cel putin asta e partea romantica a lucrurilor.

Desigur, vrei sa fii "frate" cu ei, atunci sacrifica o parte din drepturile si libertatile tale personale mostenite din societate, pe altarul noii societati din care vei face parte. (si aici intervine si partea mai putin romantica, care face necesara existenta unui lant de comanda clar definit).

E simplu, e libertatea alegerii personale. Tu ai o problema in a sacrifica acele libertati, deci e clar ca vii cu o mostenire sociala in constiinta ta, care te face inapt de a fi membru intr-o astfel de asociatie (M.C.). Deci nu-ti mai bate capul!

 

Indiferent insa de toate lucrurile astea, drumul e acolo, motor cred ca ai... bani de benzina sa fie si placerea motociclatului nu ti-o ia nimeni, indiferent daca bati drumurile singur sau cu alti cativa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu există libertate absolută.Nu există libertate fără constrîngeri.

N-ai nici o treabă cu motociclismul Âşi viața de club, de "biker". Pliiiz drop it.

Nu vei înțelege niciodată, nimănui nu-i pasă de cum vezi tu lucrurile. Sorry, reality sucks.

M-ai făcut să mă loghez , deÂşi de mult mi-am promis că nu mai intru în polemici inutile :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man...intentia e buna....dar crezi ca intelege? e ca si cum i-ai da unui copil de clasa 1, lectii ca unuia de clasa a 10, de ex....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai nea, dupa 2 topicuri cu flame pe Softpedia si pe Pro-bike, crezi ca il starnesti pe al 3-lea aici? Inceteaza cu postatul, crezi in ce vrei, (btw, poti sa vezi si Live by it), da lasa dracu contrele sau iei pauza volens-nolens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...