Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

multumesc mult

Sa inteleg ca s-a rezolvat problema in privinta manualului pentru mz es?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe manualedereparatie.info

am cautat si descarcat insa nu ma impac deloc cu germana iar fotografiile de acolo nu se pot sau nu reusesc eu sa le maresc.

p.s. am reusit sa pornesc mz de 125 insa am o problema la avans ca imi cam rupe piciorul plus ca se tureaza singura( nu merge rotund, urca si coboara in ture singura). am inteles ca avansul e putin diferit de reglat la mz-uri din cauza contragreutatilor, ma poti ajuta cu ceva sfaturi te rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul de 125 cmc nu exista contragreutati, adica nu are avans centrifugal (daca la asta te referi).

Avansul optim este de 2,7 mm inainte de PMS (punctul mort superior), respectiv 280 RAC (rotatie arbore cotit).

Atentie! In cartile tehnice mai vechi honor nemtii au gresit socotelile indicand 4mm avans (la modelul MZ RT 125/2) si respectiv 4,5 mm (MZ RT 125/3). 4 mm inseamna deja cam 31,50 RAC, de asta cam "da inapoi" cu parametrii "de fabrica".

Poti calcula cu formula davans [mm] = R (1 - cos alfa).

Un reglaj corect de avans presupune macar un comparator montat intr-o bujie falsa.

» Post actualizat in 12 May 2016 22:30

P.S. Cu reglajul (gresit) indicat de fabrica nu doar ca "iti cam rupe piciorul" dar motorul va functiona cu detonatii (sunete de "cling" metalic) si se va deteriora rapid boltul-piston si manetonul-ambielaj.

Daca si cu avansul corect se mai tureaza aiurea in loc sa functioneze regulat ai ceva aer fals pe la etansari sau amestec prea sarac, nivel prea scazut de banzina in carburator in camera de nivel constant si/sau surubul lateral de reglaj de aer (pilot - mers in gol relanti) incorect reglat. Daca insurubezi se imbogateste amestecul la relanti si invers.

Pozitia standard este de 2 ture si jumatate deschis +/- o jumatate de tura (fata de pozitia insurubat complet).

multumesc mult

am tot ce trebuie pentru reglarea avansului, am verificat cu ceasul comparator si am ~4 mm inainte de PMS chestie cititta si in manualul de utilizare. cat despre turatii mai trebuie sa stiudiez putin problema legata de reglaje deoarece cand am cumparat motocicleta carburatorul era colmatat si a trebuit sa il curat, probabil a mai ramas ceva mizerie prin el sau cum zici tu trage pe undeva aer fals cu toate ca, parerea mea, daca ar rage aer fals ar ramane turata si nu ar revenii in turatiile de relantii cum face acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai faină poză de reclamă la MZ ES... post-7334-0-89702500-1463156993_thumb.jpg

 

Alte reclame la MZ: post-7334-0-27441900-1463157058_thumb.jpgpost-7334-0-88466900-1463157058_thumb.jpgpost-7334-0-48049600-1463157059_thumb.jpgpost-7334-0-89863100-1463157059_thumb.jpgpost-7334-0-55594500-1463157060_thumb.jpgpost-7334-0-15975400-1463157061_thumb.jpgpost-7334-0-63364600-1463157061_thumb.jpgpost-7334-0-08431800-1463157062_thumb.jpgpost-7334-0-49120100-1463157062_thumb.jpgpost-7334-0-91044500-1463157062_thumb.jpgpost-7334-0-91425800-1463157126_thumb.jpgpost-7334-0-30695200-1463157127_thumb.jpgpost-7334-0-75396100-1463157127_thumb.jpgpost-7334-0-15251200-1463157128_thumb.jpgpost-7334-0-56896300-1463157128_thumb.jpgpost-7334-0-98420800-1463157128_thumb.jpgpost-7334-0-39350900-1463157129_thumb.jpgpost-7334-0-81311500-1463157129_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cornelilinca84

Cu placere! Se mai poate "tura" motorul daca agata pe perete sertarul obturator din carburator (pe ghidaje colmatate) sau daca acul dozator (cel crestat) nu este pozitionat perfect central (siguranta?, arcul de revenire?) si freaca lateral in tubul port-jiglor.

Bafta si bravo!

salut

cu ajutorul tau cred ca am identificat problema turatiilor/; mai exact siguranta acului dozator este improvizata dintr-o sarma (ca de! suntem romani iar fara ceva sarma nu merge nimic)

astazi am avut ceva timp si am reusit sa reglez avansul, porneste chiar ok insa trecand peste problemele cu turatia am constata ca becul de incarcare sta mereu aprins, am verificat cu aparatul de masura si incarcarea e moarta (cred ca e de la releu, cred ) ai idee daca se poate face ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 20 May 2016 19:54

P.S. Rezistenta de 5 Ohm (bobinata, nichelina emailata) se poate arde. La primele modele de releu regulator era incorporata ca infasurare in bobina releului, conectata intre bornele D+ si DF. Ulterior a fost montata exterior dar pe carcasa statorului dinamului (conectata electric tot intre bornele D+ si DF).

salut

in incercarea de a regla avansul si a decoperi problema incarcarii am inceput sa surubaresc.

1. nu pot sa reglez distanata de deschidere a platinii din cauza filetului de la platou (belit)

2. ceva ce se afla pe platou (probabil rezistenta de 5 Ohm) facuta scrum ( ce e de facut ?)

3. ceva spire la rotor polizare superficial (din cate am observat nu fac atingere intre zonele unde sunt polizare)

am mers mai departe in cutiuta cu surprize

1. cateva fire incinse si crapata izoloatia

2. un fir dezlipit la releu plus alte cateva lipituri subrede

post-79436-0-54414100-1463986943_thumb.jpg

post-79436-0-21976100-1463988236_thumb.jpg

post-79436-0-78405900-1463988387_thumb.jpg

post-79436-0-50910200-1463988462_thumb.jpg

post-79436-0-42904600-1463988522_thumb.jpg

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. vezi ca ala e un excentric, nu are filet. (din cate stiu) Slabesti cele 2 suruburi ale platoului, rotesti excentricul sa reglezi distanta platinei si blochezi excentricul prin strangerea celorlalte 2.

2. Fir de nichelina

3. vezi unde si ce polizeaza, nu arata bine deloc. Apoi izoleaza cu ceva lac izolator. Izolator crapat poate duce la scurt, fiindca chiar daca crezi ca tensiunea e mica, atunci cand periile trec de pe o placuta pe alta, apare o autoinductie. E suficient sa apara un mic arc, apoi plasma conduce bine :-)

 

Nu arata tocmai rau ce ai acolo, pui siguranta cilindrica in locul firicelelor si spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. vezi ca ala e un excentric, nu are filet. (din cate stiu) Slabesti cele 2 suruburi ale platoului, rotesti excentricul sa reglezi distanta platinei si blochezi excentricul prin strangerea celorlalte 2.

2. Fir de nichelina

3. vezi unde si ce polizeaza, nu arata bine deloc. Apoi izoleaza cu ceva lac izolator. Izolator crapat poate duce la scurt, fiindca chiar daca crezi ca tensiunea e mica, atunci cand periile trec de pe o placuta pe alta, apare o autoinductie. E suficient sa apara un mic arc, apoi plasma conduce bine :-)

 

Nu arata tocmai rau ce ai acolo, pui siguranta cilindrica in locul firicelelor si spor la treaba

1. este un simplu surub, nu are nimic excentric

2. poti fi mai explicit de rog?

3. urmeaza sa gasesc problema cu polizatul spirelor. un sfat referitor la lacul izolator te rog ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa o inlocuiesti, rezistenta aia e facuta din fir de nichelina, ca sa poata functiona fierbinte. Resourile au fir de nichelina, dar mai groasa, fir subtire gasesti in releele de semnalizare vechi. Treaba e ca nichelina nu se lipeste cu fludor, va trebui sa o nituiesti la capete, dupa ce ai bobinat exact rezistenta cat ai nevoie(nu stiu sa-ti spun cati Ohmi).

 

Lac electrotehnic.


» Post actualizat in 23 May 2016 20:16

PS. daca pui releu de incarcare electronic, rezistenta aia nu mai e necesara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut domnilor, ma bucur ca am gasit aceasta comunitate a motociclistilor si as dori sa fiu primit ,dar cum e procedura?

si acum sa vin cu intrebarile mele despre MZ .

Am un MZ de 250 es, care a fost lasat in paragina timp de 23 de ani, eu l-am luat de la socrul meu si l-am pus la punct,mare satisfactii si bune si rele ,cu amintiri ,cu defecte ,cu nopti pierdute etc etc.in ultimul timp mai precis acum 2 saptamini m-am consultat cu un prieten din Teleorman si m-am hotarit sa pun o aprindere de minsk ,am puso, porneste super, dar din pacate i-mi mai trebuiesc niste piese.

deci CAUT SA CUMPAR de la particular sau de la magazin sau de la cineva care aduce sau care are piese de MZ 250 es,Ptr. inceput voi enumera citeva piese necesare.

-Toba de esapament ,e foarte ruginita.

-Geamul de la far, al meu e crapat.

si altele de care voi avea nevoie neaparat si care urmeaza sa le cer de la eventualii vinzatori.

Si mai vreau sa o colantez - ce sfat i-mi dati cu ce ar fi mai indicat sa o vopsesc sau sa o colantez cu folie neagra de carbon ?

sa nichelez anumite piese care tot asa sunt ruginite ,o adresa de nichelare puteti sa-mi dati?

in speranta ca nu deranjez sau sa supar pe cineva va rog sa ma ajutati cu opiniile d-stra, cu respect Sile Matache,Tel meu este 0764172971, daca cineva doreste sa-mi vinda ceva ptr. MZ

o seara buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 2 luni de munca am reusit sa aduc la viata Mz -ul asta. As avea nevoie de un sfat ...cred ca am o problema la carburator pentru ca oricat as insuruba/desuruba surubul de reglaj amestec ,nu se simte nimic in mersul motorului. De asemenea ,imi arunca ulei/benzina pe teava de esapament. Si relantiul e greu de reglat...cand sta in relati, cand moare sau se tureaza singura. As aprecia orice ajutor de la cei cu experienta la astfel de motociclete. Va multumesc.

post-57187-0-87171500-1464977309_thumb.jpg

post-57187-0-36877200-1464977348_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...