Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare, am si eu o mica problema la GS.

 

De ceva timp imi face figuri cand trec peste denivelari,gropi, etc (avem destule pe drumurile noastre) de parca ar da sa moara motorul, parca nu mai are gaz.

Pur si simplu pica acceleratia si da semne ca se ineaca. Tin sa mentionez ca acceleratia o tin constanta iar pe asfalt drept merge OK.

Mi se pare cam ciudata chestia asta ( nu am cunostiinte de mecanica din pacate)

Astept pareri, dragi colegi :)

Ca idee principala nici eu nu sunt mecanic :hug:

Insa din descrierea ta, la anumite socuri nu mai functioneaza motorul.

Posibile cazuri (functie de cat de repede iti moare motorul):

Alimentare benzina

- furtun de aer din carburator. In carburator intra doua furtune. Unul de benzina [jos] si unul de aer [ deasupra benzinei]. Daca acest furtun este obturat, se creeaza o situatie in care motorul NU POATE ASPIRA benzina din camera de nivel constant. Cum acest furtun are un traseu lung, se poate obtura la un soc ca poi sa-si revina.

- carburator [plutitorul din ambele camere /sau una - (asta insemnand ca ai si alte defecte*) se blocheaza pe inchis si nu-ti vine benzina. Dar asta inseamna ca pot trece mai multe secunde pana sa simti ca-ti "moare" motorul];

- alte elemente pe alimentare cu benzina [filtru rezervor infundat ( dar iarasi trebuie sa treaca mai mult timp pana simti - de fapt pana ramane fara benzina carburatorul)];

 

Instalatie electrica

- unul sau mai multe elemente sa-ti puna in scurt instalatia de aprindere;

- poate un fir desfacut/ contact imperfect;

- senzor aprindere defect; etc.

 

La instalatia electrica simti IMEDIAT ca iti moare motorul, comparativ cu alimentarea cu benzina, exceptie facand pierderea etanseitatii intre carburator si motor [aer fals, fara benzina] sau acel furtun de aer.

 

Daca ar fi elemente de mecanica motorului [pe parte de comanda aprindere] ar trebui sa fie ireversibil. Iti moare si gata.

 

Cum as proceda:

1. Scot bujiile.

2. verific cu ajutorul demarorului daca am scanteie la fiecare bujie.[ cu fisa pusa, atingi filetul bujiei de cilindru. Trebuie sa observi scanteia produsa. Daca tot scoti bujiile, este bine sa verifici distanta electrozi, culoare, etc]. Presupunand ca ai, montezi bujiile si mergi la pasul urmator.

3. Verifici acel furtun de aer ce iese din carburator. Poate avea si un filtru la capat. Trebuie sa fii atent. Este un detaliu simplu dar important [trebuie scos rezervorul de benzina]

 

Restul cu scoaterea carburatorului, curatare, verificare este mai dificil, dar este valabila operatia numai daca iti moare dupa circa 10-20 secunde - poate mai mult.

 

Mai mult nu-mi vine acum.

 

Succes.

 

Astept raspuns cum ai rezolvat.

 

 

*

Avand in vedere ca GS500 este un motor in 2 cilindri, avem si 2 carburatoare. Daca un carburator nu este folosit [defect aprindere] cand celalalt nu functioneaza (se infunda) se simte. Nu cred ca este cazul de fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee principala nici eu nu sunt mecanic :hug:

Insa din descrierea ta, la anumite socuri nu mai functioneaza motorul.

Posibile cazuri (functie de cat de repede iti moare motorul):

Alimentare benzina

- furtun de aer din carburator. In carburator intra doua furtune. Unul de benzina [jos] si unul de aer [ deasupra benzinei]. Daca acest furtun este obturat, se creeaza o situatie in care motorul NU POATE ASPIRA benzina din camera de nivel constant. Cum acest furtun are un traseu lung, se poate obtura la un soc ca poi sa-si revina.

- carburator [plutitorul din ambele camere /sau una - (asta insemnand ca ai si alte defecte*) se blocheaza pe inchis si nu-ti vine benzina. Dar asta inseamna ca pot trece mai multe secunde pana sa simti ca-ti "moare" motorul];

- alte elemente pe alimentare cu benzina [filtru rezervor infundat ( dar iarasi trebuie sa treaca mai mult timp pana simti - de fapt pana ramane fara benzina carburatorul)];

 

Instalatie electrica

- unul sau mai multe elemente sa-ti puna in scurt instalatia de aprindere;

- poate un fir desfacut/ contact imperfect;

- senzor aprindere defect; etc.

 

La instalatia electrica simti IMEDIAT ca iti moare motorul, comparativ cu alimentarea cu benzina, exceptie facand pierderea etanseitatii intre carburator si motor [aer fals, fara benzina] sau acel furtun de aer.

 

Daca ar fi elemente de mecanica motorului [pe parte de comanda aprindere] ar trebui sa fie ireversibil. Iti moare si gata.

 

Cum as proceda:

1. Scot bujiile.

2. verific cu ajutorul demarorului daca am scanteie la fiecare bujie.[ cu fisa pusa, atingi filetul bujiei de cilindru. Trebuie sa observi scanteia produsa. Daca tot scoti bujiile, este bine sa verifici distanta electrozi, culoare, etc]. Presupunand ca ai, montezi bujiile si mergi la pasul urmator.

3. Verifici acel furtun de aer ce iese din carburator. Poate avea si un filtru la capat. Trebuie sa fii atent. Este un detaliu simplu dar important [trebuie scos rezervorul de benzina]

 

Restul cu scoaterea carburatorului, curatare, verificare este mai dificil, dar este valabila operatia numai daca iti moare dupa circa 10-20 secunde - poate mai mult.

 

Mai mult nu-mi vine acum.

 

Succes.

 

Astept raspuns cum ai rezolvat.

 

 

*

Avand in vedere ca GS500 este un motor in 2 cilindri, avem si 2 carburatoare. Daca un carburator nu este folosit [defect aprindere] cand celalalt nu functioneaza (se infunda) se simte. Nu cred ca este cazul de fata.

Multumesc mult pentru raspuns, am sa vad cum am timp sa verific.

:thanks:

 

Chestia ca motorul nu se opreste de tot,parca imi taie parca alimentarea exact dupa ce sar peste o denivelare apoi mergand normal.

La drum intins e totul ok.

Editat de Evil_Alien
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia ca motorul nu se opreste de tot,parca imi taie parca alimentarea exact dupa ce sar peste o denivelare apoi mergand normal.

La drum intins e totul ok.

Atunci, este clar nu ai probleme cu carburatorul nici cu filtrele.

Raman in analiza:

- acel furtun (putin probabil dar este bine sa verifici);

- etanseizarea carburatorului (aspiratie - legatura cu motorul - sa nu fie fisurate si la soc sa se deschida fisura- trebuie sa fie la partea inferioara, altfel nu are sens - partea catre motor nu catre rezervor);

- partea de alimentare a instalatiei de aprindere (contact imperfect la alimentarea CDI),

- fise desfacute [CDI] + fise bujii (sau intrerupte - mai greu dar este bine sa verifici].

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci, este clar nu ai probleme cu carburatorul nici cu filtrele.

Raman in analiza:

- acel furtun (putin probabil dar este bine sa verifici);

- etanseizarea carburatorului (aspiratie - legatura cu motorul - sa nu fie fisurate si la soc sa se deschida fisura- trebuie sa fie la partea inferioara, altfel nu are sens - partea catre motor nu catre rezervor);

- partea de alimentare a instalatiei de aprindere (contact imperfect la alimentarea CDI),

- fise desfacute [CDI] + fise bujii (sau intrerupte - mai greu dar este bine sa verifici].

 

Succes.

La ce gropi avem nu e de mirare ca s-a dus ceva :P

Am sa verific si sa vad unde e buba. Sper sa nu fie ceva grav.

Numai bine si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri mi-am curatat si uns lantul ptr prima data si am o nelamurire.Cat de tare trebuie uns lantul?Eu ptr uns am folosit Valvoline White Synthetic Chain Lube si am dat tot lantul cu el pana sa facut tot alb:).Am facut o prostie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri mi-am curatat si uns lantul ptr prima data si am o nelamurire.Cat de tare trebuie uns lantul?Eu ptr uns am folosit Valvoline White Synthetic Chain Lube si am dat tot lantul cu el pana sa facut tot alb:).Am facut o prostie?

Lantul se unge din cate stiu eu cu mobra pe cricul central, motorul pornit si bagat in viteza a 1-a(roata sa se invarta constant si incetisor), dai cu spray-ul din toate directiile pe lant, atat pe ambele laterale cat si pe partea de sus si jos a lantului, nu exagerat de mult pt ca zboara pe roata si peste tot.

 

Asphalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, nu are careva dintre voi un cablu de la turometru? azi mi-a picat turometru in nas si am constatat ca a cedat,am verificat si di motor se invarte tija dar ca cablu nu mai transmite la turometru.daca stiti ceva e binevenita informatia.numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai ungeti lantul cu motorul pornit si bagat in treapta 1 a. Riscati sa ramaneti fara degete ( cunosc persoana care a ramas fara degetul mare de la curatat si uns lant in modul asta ) . Miscati roata cu mana pentru ca e cam acelasi lucru .

Lantul se unge din cate stiu eu cu mobra pe cricul central, motorul pornit si bagat in viteza a 1-a(roata sa se invarta constant si incetisor), dai cu spray-ul din toate directiile pe lant, atat pe ambele laterale cat si pe partea de sus si jos a lantului, nu exagerat de mult pt ca zboara pe roata si peste tot.

 

Asphalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai ungeti lantul cu motorul pornit si bagat in treapta 1 a. Riscati sa ramaneti fara degete ( cunosc persoana care a ramas fara degetul mare de la curatat si uns lant in modul asta ) . Miscati roata cu mana pentru ca e cam acelasi lucru .

Cat de (cuvant urat) sa fii sa iti bagi degetele intre pinion si lant cu mobra pornita si bagata in viteza?

 

Nu ai ce cauta cu degetele acolo, de aceea are sprayul de uns acel tub lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, va rog sa-mi dati o parere :)

Trebuie sa-mi schimb curand lantul de distributie.

Cum ar fi mai bine, in functie si de cost, sa-mi schimb tot kitul de distributie sau sa intind lantul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, va rog sa-mi dati o parere :)

Trebuie sa-mi schimb curand lantul de distributie.

Cum ar fi mai bine, in functie si de cost, sa-mi schimb tot kitul de distributie sau sa intind lantul?

tu ce crezi ?

iti faci un intizator custom ... am mai vazut specimene pe aici ....

daca zornaie trebuie schimbat cu sau fara intinzatoare !

 

si are cineva de vanzare carburatoare de GS 500 E .....poate ma mai dau si eu cu mobra anul asta ?

Editat de Cristi_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, va rog sa-mi dati o parere :)

Trebuie sa-mi schimb curand lantul de distributie.

Cum ar fi mai bine, in functie si de cost, sa-mi schimb tot kitul de distributie sau sa intind lantul?

Hai sa vezi ce-am patit, din cauza asa ziselor costuri mari............

Prin cineva am aranjat sa-mi cumpar GS-ul. Totul era ok. Dupa cateva zile primesc un telefon de la acel cineva ca avea doua vesti. Una buna si una proasta. Vestea proasta era ca Gs-ul cazuse si motorul nu functiona. Cauza probabila, lantul de distributie sarit. Vestea buna era ca pretul cazuse si el cu vreo 300 euroi. Fiind realmente incepator [permis si prima motocicleta adevarata] habar n-am avut in ce intru asta si din cauza increderii in acel cineva, care se lauda ca este mare si tare in motoare.

Aduce respectivul motocicleta de la constanta [in bucuresti - contra cost, evident] si se apuca de desfacut. Am asistat numai putin la operatiile pe care le facea.

Concluzia finala: ca sa faca motorul sa functioneze, trebuia sa cumpar piese [fara manopera] de circa 2.200 lei [estimat un 500euro], asta fara sa pun la socoteala costul ei, adusul, manopera pentru constatare. Ca lucrurile sa fie si mai proaste, nici nu stiam care era compresia pe fiecare cilindru. Ulterior am aflat ca avea 10 atmosfere - fata de 14 noua, si conform cartii tehnice trebuia sa schimb ceva si pe acolo.

Deci, daca lantul de distributie iti da semne de uzura sau stii ca trebuie schimbat, ca este motocicleta sau autoturism, ITI RECOMAND SA SCHIMBI TOT KITUL. Numai in cazul in care umbli tu in motor [ceea ce nu-ti recomand, avand in vedere intrebarea ta de mai sus] atunci poti alege ce sa schimbi, presupunand ca manopera este GRATIS, dar garniturile tot trebuie inlocuite la fiecare deschidere a motorului, ba mai mult trebuie si chiuloasa "rectificata". Numai aceste doua repere costa peste 800 lei.

 

Deci alegerea este simpla. Umblii o data si schimbi kitul de distributie pentru optimizarea costurilor.

 

Sa ne auzim cu bine............... si peste un milion de kilometrii.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa vezi ce-am patit, din cauza asa ziselor costuri mari............

Prin cineva am aranjat sa-mi cumpar GS-ul. Totul era ok. Dupa cateva zile primesc un telefon de la acel cineva ca avea doua vesti. Una buna si una proasta. Vestea proasta era ca Gs-ul cazuse si motorul nu functiona. Cauza probabila, lantul de distributie sarit. Vestea buna era ca pretul cazuse si el cu vreo 300 euroi. Fiind realmente incepator [permis si prima motocicleta adevarata] habar n-am avut in ce intru asta si din cauza increderii in acel cineva, care se lauda ca este mare si tare in motoare.

Aduce respectivul motocicleta de la constanta [in bucuresti - contra cost, evident] si se apuca de desfacut. Am asistat numai putin la operatiile pe care le facea.

Concluzia finala: ca sa faca motorul sa functioneze, trebuia sa cumpar piese [fara manopera] de circa 2.200 lei [estimat un 500euro], asta fara sa pun la socoteala costul ei, adusul, manopera pentru constatare. Ca lucrurile sa fie si mai proaste, nici nu stiam care era compresia pe fiecare cilindru. Ulterior am aflat ca avea 10 atmosfere - fata de 14 noua, si conform cartii tehnice trebuia sa schimb ceva si pe acolo.

Deci, daca lantul de distributie iti da semne de uzura sau stii ca trebuie schimbat, ca este motocicleta sau autoturism, ITI RECOMAND SA SCHIMBI TOT KITUL. Numai in cazul in care umbli tu in motor [ceea ce nu-ti recomand, avand in vedere intrebarea ta de mai sus] atunci poti alege ce sa schimbi, presupunand ca manopera este GRATIS, dar garniturile tot trebuie inlocuite la fiecare deschidere a motorului, ba mai mult trebuie si chiuloasa "rectificata". Numai aceste doua repere costa peste 800 lei.

 

Deci alegerea este simpla. Umblii o data si schimbi kitul de distributie pentru optimizarea costurilor.

 

Sa ne auzim cu bine............... si peste un milion de kilometrii.........

Multumesc :)

Am inteles ideea, am sa ma duc cu motorul la service zilele astea sa schimb kitul.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de (cuvant urat) sa fii sa iti bagi degetele intre pinion si lant cu mobra pornita si bagata in viteza?

 

Nu ai ce cauta cu degetele acolo, de aceea are sprayul de uns acel tub lung.

A fost un pic mai complicat . Avea o carpa in mana s-a uitat in alta parte si lantul a prins carpa si a tras-o pe pinion. Totul s-a petrecut foarte repede si nu a avut timp sa dea drumu la carpa . S-a trezit cu degetul intre lant si pinion .Nu au mai avut ce sa ii faca (gen sa ii puna la loc partea sectionata) din cauza latimii pinionului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost un pic mai complicat . Avea o carpa in mana s-a uitat in alta parte si lantul a prins carpa si a tras-o pe pinion. Totul s-a petrecut foarte repede si nu a avut timp sa dea drumu la carpa . S-a trezit cu degetul intre lant si pinion .Nu au mai avut ce sa ii faca (gen sa ii puna la loc partea sectionata) din cauza latimii pinionului.

Nasol... Eu cel putin cand ungeam lantul pana nu opream motorul nu imi luam ochii de la pinion, intradevar, nu e de joaca, dar daca doar il ungi rapid si nu faci si altceva intre timp, asta e cea mai rapida si practica solutie zic eu... poate nu si cea mai sigura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Am si eu o problema! La un gs500 din 1995, cand accelerez imi scade intensitatea la lumina, iar cand nu accelerez se vede normal. Aveti idee de la ce sa fie asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de releul de incarcare. Verifica tensiunea la bornele bateriei cu un voltmetru.

Daca atunci cand accelerezi [cu farul pornit si eventual cu mai multi consumatori] iti scade sub 12 V este musai sa-l schimbi.

 

Plaja de incarcare este de maxim 14.8 V. Presupun ca tu ai mai mult de 14.8 si cand turezi intra in plaja de 13.5-14.5 V si se vede acest fapt la intensitatea luminoasa. [Masura: trebuie schimbat releul].

 

Oricum, decizia de inlocuire se ia numai dupa testul de mai sus. Pot fi si alte manifestari [ ale fenomenului descris de tine] dar in proportie de 90% trebuie sa cauti un alt releu de incarcare.

 

Astept raspuns cu valorile masurate sau cum ai rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu nevoie de un rezervor de GS500 E / 1991. De unde il pot procura?! De preferabil SH [este ma ieftin - asa cred, nu?]

Al meu avea niste probleme si acum s-a rezolvat :rusinica: . Adica trebuie inlocuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!. In caz ca este vreun posesor de GS500 E interesat am cateva piese de vanzare. E vorba de cele 3 piese de carenaj spate, aripa fata, stopul si amortizorul spate.

Motocicleta a fost un GS400E model japonez dar din cate am inteles piesel se poteivesc pe gs500 .

Pentru detalii va raspund pe PM. Preturi mici.

post-77422-0-65318900-1375104836_thumb.jpg

post-77422-0-92171900-1375104867_thumb.jpg

post-77422-0-38707000-1375104887_thumb.jpg

post-77422-0-54707300-1375104913_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu nevoie de un rezervor de GS500 E / 1991. De unde il pot procura?! De preferabil SH [este ma ieftin - asa cred, nu?]

Al meu avea niste probleme si acum s-a rezolvat :rusinica: . Adica trebuie inlocuit.

S-a rezolvat prin reparare.

 

 

Am o problema cu GS-ul [evident alta].

 

Poate s-a mai discutat pe aici dar n-am rabdare sa caut. Daca stie cineva il rog sa-mi trimita link-ul [legatura] la respectivul post.

 

Problema:

pornesc motorul, [cu socul tras], merge bine [fara soc, pe care il opresc dupa cateva momente ] dar atunci cand merg cu ea, ramane motorul turat la 3.000 ture si revine in cateva secunde [1-2 sec]. Este un lucru neplacut atunci cand vrei sa reduci viteza si motorul nu asculta.

 

Am demontat carburatoarele, le-am curatat, am schimbat tot ce se putea [kit de raparatie] cu exceptia membranelor si a cuiului [exceptia zonei superioare]. Tot la fel face.

 

Stie cineva ce poate avea? Am facut cu ea maxim 1200 Km si am numai probleme ..........

 

Am schimbat si robinetul de benzina [alimentarea carburatorului], am schimbat aproape toate furtunurile de cauciuc ...........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...