Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare

colegi am si eu o intrebare scurta la voi: daca bag ulei 10W60 in motor in loc de 10W40 (recomandat) ce se poate intampla sau care e diferenta?

Eu am bagat si 20w60 si nu a avut nimic, din cate stiu e mai gros(vascos) lucru poate si indicat pt motoarele mai vechi pe timp de vara, doar iarna simteam diferenta doar la pornire, invartea mai greu din cauza vascozitatii. Respecte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deoarece vad activitate, revin: cu ce as putea schimba stopul de la GS ul meu, in sens-ul de upgrade?

eu stiu pe cineva ca l-a schimbat si intradevar arata foarte bine cu ce l-a schimbat dar din cate imi aduc aminte a fost foarte costisitor gen 80-100 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ala de gs500f se potriveste? pt ca sigur ar arata bine.

@Remus20 - cel costisitor de 80-100 eur... ce si de unde?

daca o sa cauti aici topic o sa gasesti ci siguranta cu toate explicatiile .nu stiu sa iti zic cu exactitate numarul paginii dar stiu sigur ca cel care si-a schimbat stopul era kanguru sau cva de genu.spor la cautat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

colegi am si eu o intrebare scurta la voi: daca bag ulei 10W60 in motor in loc de 10W40 (recomandat) ce se poate intampla sau care e diferenta?

 

Diferenta .... este in vascozitate.

 

Motorul (nou/vechi) are nevoie de ungere atat la temperatura mediului (pornire) cat mai ales la cald (in timpul functionarii normale).

 

Vascozitatea nu se pierde cand motorul este incins (asta este si scopul ei, in cifre pentru a fi aleasa), prin urmare este foarte posibil sa NU AI UNGERE CORECTA in anumite zone. Nu uita ca, o diferenta majora intre motociclete si masini este ca in acest ulei avem si cutia de viteza + ambreiaj.

 

Ca si concluzie:

1. poti uza motorul mult mai repede

2. datorita vascozitatii mari se poate crea o presiune mult mai mare (necalculata) asupra anumitor elemente de etansietate atat in motor cat si in transmisie. Rezulta pierdere ulei.

 

Recomandare

 

Respectati pe cat posibil pe acei oameni care au creat acest motor. Ei stiu de ce. Aceia nu fac speculatii. Au zeci de ani de teste si calcule. Nu sunt prosti.

 

 

 

Daca sunt si alte comentarii ..... le astept.

 

Cu respect.

Editat de CezarCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta .... este in vascozitate.

 

Motorul (nou/vechi) are nevoie de ungere atat la temperatura mediului (pornire) cat mai ales la cald (in timpul functionarii normale).

 

Vascozitatea nu se pierde cand motorul este incins (asta este si scopul ei, in cifre pentru a fi aleasa), prin urmare este foarte posibil sa NU AI UNGERE CORECTA in anumite zone. Nu uita ca, o diferenta majora intre motociclete si masini este ca in acest ulei avem si cutia de viteza + ambreiaj.

 

Ca si concluzie:

1. poti uza motorul mult mai repede

2. datorita vascozitatii mari se poate crea o presiune mult mai mare (necalculata) asupra anumitor elemente de etansietate atat in motor cat si in transmisie. Rezulta pierdere ulei.

 

Recomandare

 

Respectati pe cat posibil pe acei oameni care au creat acest motor. Ei stiu de ce. Aceia nu fac speculatii. Au zeci de ani de teste si calcule. Nu sunt prosti.

 

 

 

Daca sunt si alte comentarii ..... le astept.

 

Cu respect.

am inteles unde bati,dar chiar asa de mult conteaza diferenta asta mica, de la 10W40 la 10W60?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles unde bati,dar chiar asa de mult conteaza diferenta asta mica, de la 10W40 la 10W60?

 

Este prea tarziu pentru o discutie ampla. Insa, deoarece am avut candva probleme cu uleiurile [exemplu: ce inseamna 10W40], consider ca este normal sa incerc sa aduc aici ceea ce-au scris altii.

 

Citez [de aici]

 

Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera la rezistenta la scurgere a uleiului. Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura – mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig. Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului. Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate. incheiat citat

 

 

Vascozitatea optima este determinata de fabricantul motorului.

 

Inca un citat [ de aici ] de la un producator PREMIUM si anume CASTROL (vezi nota lor aplicabila la toate uleiurile).

 

Exemplu pt.

SAE 10W-40

Condiţii de temperatură: peste -20° C

Descriere: Primul ulei multigrad introdus pe piaţă. O alegere bună pentru controlarea uzurii motorului şi prevenirea cedării uleiului din cauza oxidării. Notă: Întotdeauna verificaţi manualul de utilizare sau cerinţele de garanţie înainte de a folosi acest grad de ulei.

 

Ca o idee, intotdeauna m-a frapat ideea schimbului la timp [1 an] . Ideea schimbului la numar de Km este de bun simt.

 

In urma unei discutii cu un inginer chimist, am inteles ca nu este chiar o idee de marketing. Este mai mult o idee de siguranta. In exploatare, uleiul isi schimba proprietatile chimice, devine acid, deci poate coroda parti din motor chiar daca are proprietati de ungere [masurabile chiar].

 

In fine, fiecare isi poate pune ce ulei doreste, il poate schimba cand crede, dar revin pentru cei care doresc sa aplice anumite informatii.

 

RESPECTATI-VA !!! atat pe Dvs cat si pe cei care au adaugat plus valoare si a rezultat un motor compact care ruleaza in conditii total diferite de ale unui motor auto. In acelasi ulei avem atat motorul cat si transmisia [cutia de viteze, ambreiaj].

 

 

Legat de recomandarile producatorului ..... Cum ti se pare ca atunci cand mi-am luat masina dintr-o reprezentanta, am semnat un angajament cum ca voi folosi combustibil minim euro4, altfel puteam pierdeam garantia?! [in caz ca se defecta si se dovedea ca n-am respectat angajamentul] .....

 

 

 

Mult succes in alegerea calitatii uleiului, nu si a vascozitatii, pe aceea a ales-o proiectantul.

 

Nota

N-am gasit la castrol decat 20W50 nicidecum ceva cu W60 ( in dreapta literei "W" se noteaza vascozitatea pe timp de vara, iar in stanga cea de iarna).

Editat de CezarCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare..am si eu nevoie de un parbriz pentru un suzuki gs 500 din 2003 necarenat... recomandari?de unde sa cumpar unul nou sau sh... sau poate aveti pe acasa unul care va incurca.astept raspuns! O seara faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare..am si eu nevoie de un parbriz pentru un suzuki gs 500 din 2003 necarenat... recomandari?de unde sa cumpar unul nou sau sh... sau poate aveti pe acasa unul care va incurca.astept raspuns! O seara faina!

 

O idee, nu stiu daca te ajuta concret, ar fi sa te uiti pe ebay ( .it , .co.uk, .es, .fr, .de ... ca astea sunt mai aproape - si sunt siteuri complet independente asa ca merita cautat separat ). Nu e un obiect foarte greu asa ca s-ar putea sa iesi bine cu transportul. Cum am zis mai sus eu am parbriz puig "stock" ca sa-i zic asa, decat nimic merge dar sunt cam nemultumit totusi la drumuri lungi / viteze mari in sensul ca mi-as dori un parbriz mai mare, mai gen touring. Concret n-am exemplu sa-ti dau dar trebuie sa existe ceva sa se potriveasca si la gs :)

 

de curiozitate "gs500 windshield" pe ebay.co.uk, dau "price + p&p - lowest first, aleg romania" si apare primul asta:

(google zice: 21.48 British Pound Sterling equals 115.94 Romanian Leu )

http://www.ebay.co.uk/itm/Windshield-WindScreen-Suzuki-Bandit-1200-600-GN-125-250-GS-500-E-VX-800-/121109448001?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c32af8541

O fi mult o fi putin nu stiu, pare mai mare decat al meu dar nici de asta nu-s sigur doar dintr-o poza.

 

Mai sunt altele aici: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=gs500+windshield&_sop=15

 

Sau poate pe ebay-ul celorlalte tari. Din experienta proprie pe ebay am gasit o gramada de chestii ce nu prea le gaseam pe la noi, pentru ca sunt mult foarte mari siteurile astea si au cam de toate ( si pe la noi nu prea vad sa dea anunt pe okazii motociclistii asa mult :) ); dar asta nu inseamna ca si merita problema principala fiind transportul "fiarelor" care-s grele si te cam rup la taxe de transport :)

 

Sau cautari la dezmembrari, mai merge uneori, is cateva siteuri sau chiar pe forum mai sunt topicuri de dezmembrari.

 

LE: parbrizul meu este precum cel din poza atasata, cam micut..

 

$T2eC16dHJGwFFZ%28S+jDgBR3oSLO21!~~60_35

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare posesori de gs :).Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa.

Stie cineva din ce cauza ar putea fi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria varza dar chiar si asa trebuia sa tina, deci urmatorul pe lista ar fi releul de incarcare.mai asteptam sa vedem ce zic si alti.Un electrIcian ar putea sa verifice daca iti incarca sau chiar tu daca ai un aparat de masura.Nu imi mai aduc aminte cat trebuia sa fie incarcarea. Parca intre13.5 la relanti si 14,5 accelerat.bafta

Editat de pogor[frate]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu probleme de genul asta la gs-ul meu.

 

Ar trebui sa verifici asa:

- bateria

- incarcarea

- aprinderea ( cdi, bobina )

- probleme in instalatia electrica ( fir in scurt, fir cu contact imperfect, etc )

 

La mine pornea si dupa o vreme se oprea si nu mai putea fi pornita, in final a trebuit sa inlocuiesc cdi-ul si un fir care facea contact imperfect.

 

Problemele electrice prin natura lor is destul de aiurea, migaloase si greu de depanat, daca nu se rezolva simplu cred ca ar fi o idee buna sa mergi la cineva sa-ti verifice instalatia electrica.

 

Din ce spui pare ca la tine, motorul nu mai incarca bateria, si merge pana ramane fara curent, pana descarca complet bateria. Verifica ce a zis pogor[frate], cu motorul pornit sa-ti arate intre 13.5 si 14.5 pe baterie ( lasa sa se incalzeasca un pic motorul si tureaza pana la un 4000 asa si ar trebui sa fie in jur de 14 ).

Ai grija sa nu fie nici mai mult, adica uneori cand sunt probleme cu incarcarea ai tensiuni de genul 17.. si astea distrug bateria. Sa fie in plaja speficicata

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare posesori de gs :).Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa.

Stie cineva din ce cauza ar putea fi ?

 

 

Verifica carburatorul. Vezi daca ii vine benzina.Verifica traseul benzinei. Este foarte probabil sa se fi fisurat vreun furtun, sa se fi infundat ceva. Curata si filtrul de aer.

 

Electrica daca ar fi fost de vina n-ar fi pornit deloc, sau ai firele slabite si/sau mancate de soricei si se pun in scurt [mai greu asa ceva, la explicatiile tale].

 

Verifica acest topic. Undeva la 2-3 pagini in urma sunt ceva explicatii referitoare la cauzele care ar putea duce la nefunctionarea motorului, plecand de la ideea ca acesta a functionat bine si dupa iarna are probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria nu se descarca.Cand se opreste motorul pot da la automat pana ma satur, nu porneste dar curent este.porneste cand ii dau curent de la masina, desi baterie este aproape plina.

PS. Bobinele de inductie le-am schimbat cu ale unui prieten.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aveti idee cate zale trebuie sa aibe lantu de la Gs500e din 2000 , cod motor gm51a ? 110 sau 112 ?

 

Daca nu ai modificat pinioanele, lantul este de 110 zale.

Al meu asa este (GM51B, GS500E /1991), dar consider ca toate asa sunt .

 

Uite si niste modele/oferte de la motorai.ro (anul trecut)

 

1. Lant transmisie

DID X-RING G&B 520VX2/110 - deschis cu nit / inchis - 360 lei

JMT X-RING 520X2 GOLD 110 - deschis cu nit - 330 lei

RK X-RING 520KRX/110 - inchis/deschis cu nit - 310

RK X-RING GB520KRX/110 - inchis/deschis cu nit - 360 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel vechi era reglat pana la penultima liniuta de pe bascula, acum cu 110 se inchide lantu , si e inca larg, maine cand ma trezesc sa aplic cu presa zala aceea , si sa-l reglez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare posesori de gs :).Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa.

Stie cineva din ce cauza ar putea fi ?

Am fost la electrician si singura problema pe partea electrica ar putea fi CDI-ul.Stie cineva daca se poate testa cumva CDI-ul ?

Ar putea fi o problema pe partea mecanica ?Garnitura de la cilindru trebuie schimbata si am un pic de pierdere de ulei pe acolo, daca ajuta la ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...