Sari la conținut

Cadru Rupt


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Salut! Am un cadru care din cauza unui accident frontal s-a rupt in partea din fata si a fost sudat de fostul proprietar, prin alamire. M-am uitat atent si am observat ca treaba a fost facuta cu simt de raspundere, cordonul de sudura este gros si acopera bine zona afectata. Avand in vedere ca in timpul mersului acel loc din cadru este supus unor forte deloc neglijabile, credeti ca acest tip de sudura este suficient de bun pentru a circula in siguranta? As dori sa aflu parerea unor persoane avizate. Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sudura cu alama este elastica, si daca este bine facuta este o chestie rezistenta....

Se mai vad acolo ceva fisuri!

Rulmentul de la jug este foarte amprentat!

>...depinde ce fisuri au fost, si cum s-a facut sudura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! nu stiu cum ai sa treci de itp sau rar { daca e cazul } cu asa ceva ai face bine sa finisezi sudura aia, chit ,etc si sa vopsesti bine . plus ca un cadru busit nu ti-l mai indreapta nici mama meseriasului , numai daca e sudat din nou pe sablonul de fabrica . eu am avut cadrul stramb si crede-ma nici nu se observa , dupa ce mi-a tocit doua seturi de cauciucuri pe o parte mi-am dat seama plus ca era instabila la drum , dupa ce am schimbat cadrul mi-am rezolvat problema cea ce-ti recomand si tie . bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a desprins sudura veche. Daca nu tine asta baga sudura electrica.

 

Tipul asta de MZ nu are sudura; gatul cadrului este o piesa obtinuta prin presare. Aceasta piesa s-a rupt pe jumatate si a fost sudata ulterior.

 

Este posibil sa gasesc la cineva un cadru si o furca. Sper sa fie in stare buna dar daca va fi accidentat urmeaza sa-l fac pe al meu cu sudura electrica.

 

@orestte: cum adica sa-l sudez "electric CO2"? dioxidul de carbon este mediul in care se sudeaza? o sudura in mediu de argon este mai buna decat cea in CO2?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

cum adica sa-l sudez "electric CO2"? dioxidul de carbon este mediul in care se sudeaza? o sudura in mediu de argon este mai buna decat cea in CO2?

 

 

Argon sau CO2,sudura are cam aceeasi rezistenta, important este sa ti-l sudeze un meserias nu un asa zis meserias. Avand in vedere unde ti s-a rupt cadrul ar fi ideal sa gasesti altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alamirea nu e sudura, este o lipitura (sau mai precis brazare, ca la radiatoare). Nu este rezistenta si se poate desprinde. Cum s-a zis mai sus o sudura MIG (adica argon sau CO2) e singura indicata (bine, in afara de TIG, dar nu cred sa fie nevoie la un otel moale de asa ceva), cu conditia sa fii sigur ca elemntele cadrului sunt aliniate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei nu-ti mai fa atatea griji, daca se rupe te duci la nea sudorul cu aparat electric sau flacara si ii dai acolo si va tine, fiindca e fier destul la motocicletele astea vechi.

Daca te uiti la imaginile din avatarul meu si iti si aduci aminte de fiare de la intalnire afla cu Niprul din spate are jumate din coloana de directie sudata din nou electric de un vecin si Uralul are la o grinda unde se prinde cricul sub motocicleta sudura cu flacara oxiacteilenica fiindca cedase teava cu totul de la pus pe cric cu atas cu tot. Adu-ti aminte ca ii dadeam fara griji si fac asta in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand alamesti un metal, folosesti autogenul. Metalul respectiv isi pierde din proprietati pana la sfarsitul operatiei?

 

tehnic vb e cam asa... metalul se incalzeste si se raceste de mai multe ori iar rezistentza lui este modificata iar, metalul poate deveni casant :|

 

daca gresesc correctatzima careva :crack:

Editat de sil3nt_control
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai .... eu nu as mere cu nici un moto cu cadrul sudat... iti afecteaza toata ciclistica la un moto un cadru putzin deformat... iar aceasta poate avea consecintze drastice... cauciucuri uzate neuniform,vibratzii, la anumite viteze incepe sa voabaleze tot felul de chestii care pot degenera din rau in mai rau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curata alama total cu flexul si sudeaza apoi cu argon. Alamirea tine la piese care nu sunt supuse solicitarilor variabile. Cum zicea prietenul nostru mai sus, te trezesti ca-ti crapa cadrul in mers si tre' sa ne deplasam cu totii la inmormantare.

Eventual, daca poti cracana destul de mult ruptura, baga pe interior un segment de teava al carei diametru exterior e cu citeva zecimi mai mic decit diametrul interior al tevii care ti-e rupta. Prin sudura se prinde si dublura interioara si astfel ai o imobilizare mai trainica.

Du cadrul la orice service auto si se rezolva usor, ca aia au scule si tot ce trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene/amice/motociclistule

 

cel mai bun sfat pe care.l pot da este urmatorul

 

POPXILINA lipeste orice teava si gaura din craniu dupa accidentul cu cadru sudat in argon in jargon in puii mei

 

IA DRACU UN CADRU NOU

ca maine poimaine te vedem la ACCIDENTE

 

si te plage lumea ca saracu a murit la 40 km/h oare ce sa fie

bafta si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene/amice/motociclistule

 

cel mai bun sfat pe care.l pot da este urmatorul

 

POPXILINA lipeste orice teava si gaura din craniu dupa accidentul cu cadru sudat in argon in jargon in puii mei

 

IA DRACU UN CADRU NOU

ca maine poimaine te vedem la ACCIDENTE

 

si te plage lumea ca saracu a murit la 40 km/h oare ce sa fie

bafta si asfalt uscat

 

Sfatul tau e bun dar nu e nevoie sa fii asa acid din moment ce nu ma cunosti. Inteleg ca unde sunt bani nu mai e nevoie sa umbli cu jumatati de masura dar probabil stii cum e cand nu ai de unde si vrei sa faci un bici din ceva moale si mirositor. Asta e in primul rand. In al doilea rand: cum crezi ca sunt imbinate tevile ce compun majoritatea cadrelor motocicletelor? Ai ghicit, prin sudura.

 

Astept o replica in caz ca este necesara dar sa stii ca nu voi continua discutia. Numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul tau e bun dar nu e nevoie sa fii asa acid din moment ce nu ma cunosti. Inteleg ca unde sunt bani nu mai e nevoie sa umbli cu jumatati de masura dar probabil stii cum e cand nu ai de unde si vrei sa faci un bici din ceva moale si mirositor. Asta e in primul rand. In al doilea rand: cum crezi ca sunt imbinate tevile ce compun majoritatea cadrelor motocicletelor? Ai ghicit, prin sudura.

 

Astept o replica in caz ca este necesara dar sa stii ca nu voi continua discutia. Numai bine!

 

incerc sa nu mai fiu ACID ci doar "baza"

si sa privesc rece si distant lucrurile

ORICE sudura de la o motocicleta facuta in FABRICA este altceva decat

 

"imbinate tevile ce compun majoritatea cadrelor motocicletelor"

 

"cacatul" bici merge la o biciccleta si nici la aia dar la o motocicleta pe care o sa mai vrei sa o si alergi cu >>>>>>>>>> n km/h si la prima groapa sa te duca in bordura e de ajuns

 

iar legat de bani

 

mai bine mai dai zapada pe langa 2 -3 jeep uri si iei un cadru nou decat

sa platesti ceva zile de spitalizare in cazul fericit

 

iar despre continuarea discutie ai dreptate nu mai are sens

 

m.am bagat in discutie sa incerc sa evit inca un accident din necunostinta de cauza dar e problema ta ce faci cu viata ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudura de fabrica e electrica. Autogen nu mi-a tinut nici la bicla, am simtit-o odata cum se inmoaie sub mine... Alamirea crapa la vibratii si nu e o lipitura cu rezistenta mecanica, se folosea pe vremuri la auto pe ici colo pt ca se putea face mai estetica - ceea ce nu e cazul la cadrul tau. Daca nu ar fi fost carpit asa ai fi putut incerca o sudura cu MIG dar acum e decalit in zona aia... Cel mult confectionata complet alta piesa, taiat mai din spate ca sa dispara bucata afectata, dar daca ma gandesc putin nici familia Teutul nu prea isi face cadre singura! Eu zic ca solutia e alt cadru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi poate gluma, aia, cum ca nici la biciclete nu tine, acum vreo 15 - 20 de ani eu am patit-o. Am sudat un cadru de bicicleta si pe undeva prin herastrau s-a rupt sub mine in aceeasi zi, imi aduc aminte ca din crestet pana pe ultimul centimetru de piele neacoperit de soseta imi siroia sangele, luat la pila nu alta. Acum, revenid la chestia cu sudatu', ideea este ca inainte de principiul sau tehnologia dupa care se sudeaza, ca prima chestie importanta ar fi materialul. Nu ma pricep deci, scuze dar in principiu logica-mi dicteaza ca in fabrica cadrul unei motociclete se sudeaza intr-un mediu perfect controlat, ca de exemplu ar fi cum spuneam materialul. Cam cu tot cu ce se intervine asupra unei motociclete dupa ce paraseste fabrica se face mai mult sau mai putin dupa ureche. Ma gandesc ca la cadru se intervine in fabrica la asamblare prin sudare cu adaugire de material, material care in momentul in care odata ce se termina a se mai interveni asupra-i capata aceleasi proprietati ca si restul materialului din care e facut cadrul deci dupa, nu inainte de a fi adaugit. E, de unde dracu mai stie serviceul mamei reprezentantei care e dozajul fiecarui material din care a fost fost compusul adaugat la sudura, deci implicit al cadrului. Parerea mea este ca pentru un lucru self made bine facut trebuie enorm de multa munca, in primul rand de genul "cum au facut aia oare", intrebat peste tot si niciodata sau intotdeauna totusi vei fi constient ca din cele douazeci de adevaruri gasite nu-l vei nimeri tocmai tu pe ala aplicabil. In principiu ce se intampla intr-o fabrica pare relativ simplu dar asta pentru ca exista deja acea atat de bine pusa la punct linie de productie a caror nu numai utilaje au fost atat de costisitoare. Line in care sunt prea multe variabile de tinut cont pentru un singur om ca conceptie A-Z si care sa si desavarseasca cu aceleasi performante. In concluzie te pisi pe ea de alama, daca ma chinui cred ca s-ar putea si mesteca alama, ma ia cu fiori cand ma gandesc ce ai tu alamit, da-o jos si sudeaza cu simt de raspundere in functie de ce-ti va spune vreun mester mai stiut si trecut prin d-astea ce metal ai tu acolo. Sa vezi dupa aia ce bine o sa mearga o vopsea draguta pe cadru ala, un negru mat de, numa, numa :bigstar: .

 

P.S. Teutii chiar isi fac cadrele singuri de la teava incepand care vine de la alta firma la care a lucrat si lansat Teutul senior, tocmai d-aia deja harley a incept usurel o mica mare campanie pe tema asta impotriva fabricantilor fara mediu cu un control al calitatii profesional la orice moment. E adevarat ca Teutii, Jesse and so se adreseaza unui segment al pietii care nu se bazeaza pe siguranta.......... (unele motociclete nici semnalizatoare nu au si asta doar pentru inceput)

Editat de ChaosBorn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...