Sari la conținut

I.M.S-53, prima motocicletă românească


hoinar
 Share

Postări Recomandate

Problema de fabricat ceva in romania este de sponsori,bani,pasionati de asa ceva nu meseriasi.Noi suntem o tara de consum si afaceristi,fara investitii. Eu din auzite stiu ca carpatiul este copie simsoneta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • Răspunsuri 76
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Un extras dintr-o revista din 1953. Au fost facute 13 moto zece rosii si una neagra. Domnul din poza a fost cam primul motociclist de la noi din zona cu un haley intr-un piston apoi avand un bmw r 12. Referitor la faptul care se tot zice ca rusii au interzis fabricare motocicletei, este mai mult o legenda.Cei care conduceau Romania atunci nu au considerat ca productia de motociclete o prioritate , tara , partidul avea alte planuri si s-a trecut la productia de masini pentru institutiile statului. La fel s-a spus si de avioanele IAR 80, 81 despre panzerele care le-am avut , ca au fost distruse la ordinul rusilor dar au fost date la fier vechi de ai nostri asa au gandit .

post-36913-0-28251500-1387489837_thumb.jpg

post-36913-0-27792300-1387489848_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 au fost toate.

.....cat despre faptul ca una din ele a fost neagra.........e cat se poate de fals ( poza cu asa-zisa motocicleta neagra dovedeste faptul ca toate au fost rosii - cadrul este de culoare rosie, doar celelalte repere de caroserie au fost revopsite cu negru ) . Poate asta crede cetateanul ungur care viseaza la cei 15000 euro din vanzarea motocicletei IMS 53....ma rog....mai e una la Domnisorul Ratiu dar e rosie ( din cate stiu nu e de vanzare ) si la fel de incompleta ca cea care a luat calea Ungariei acum multi ani , ce a ajuns la vanzare acum vreo 3 - 4 ani cu suma mai sus mentionata ( bineinteles "completata" si patinata, intre timp ) .

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un extras dintr-o revista din 1953. Au fost facute 13 moto zece rosii si una neagra. Domnul din poza a fost cam primul motociclist de la noi din zona cu un haley intr-un piston apoi avand un bmw r 12. Referitor la faptul care se tot zice ca rusii au interzis fabricare motocicletei, este mai mult o legenda.Cei care conduceau Romania atunci nu au considerat ca productia de motociclete o prioritate , tara , partidul avea alte planuri si s-a trecut la productia de masini pentru institutiile statului. La fel s-a spus si de avioanele IAR 80, 81 despre panzerele care le-am avut , ca au fost distruse la ordinul rusilor dar au fost date la fier vechi de ai nostri asa au gandit .

17 Cp, 150 km/h ... hm, oare nu era cam umflata viteza maxima?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alexandre, asta-i altă mîncare de pește! Ce ai postat tu este motocicleta de la Aiud. Vezi că și asta are topic dedicat.

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la motocicleta ims , stiu ca au fost 13, 12 rosii si una neagra de la baiatul celui care apare in poza calare pe motocicleta. Tatal lui a fost direct impicat in realizarea si testarea motocicletei. De reglat testat le-au facut la el in curte , avand o curte mare si un garaj incapator( bunicului lui avea camion ). Practic a trait cu aceste motociclete in curte, le-a vazut , auzit mergand. Au facut cei de la uzina si un drum test cu ele in tara , au facut turul tarii impreuna cu un caamion de uzina pentru asistenta tehnica( mai cadea una alta). Moto nuerau chair fiabile fiind numai niste prototipuri dar ar fi putut iesi ceva frumos. Deja in anii 60 nu mai erau in campulung decat 2 motociclete din 13, una la uzina si una la un liceu tehnic restul nestiindu-se ce s-a intamplat cu ele. Cel mai probabil unele au fost date la diferite cluburi de motociclism. Exista o legatura intre motocicleta de la Aiud si cele de la Campulung , ambele au fost realizate cu ajutorul inginerilor si muncitorilor de la IAR. Si cea de la Aiud este faina si performanta pentru acea vreme ( parca 7000 rpm ??) .Caand au luat decizia autoritatile sa construiasca o moto la Campulung proiectul de la AIud a fost prima abtiune dar din diferite cauze s-a optat pentru realizarea unei alte motociclete.

 

Informatii interesante despre istoria ims si aro gasiti si aici in ziarul local : http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priveste partea din spate a aripii fata. Sub vopseaua neagra se gasea vopsea rosie. Cadrul ce culoare are ?

Priveste logo-ul. Seamana cu cel din poza de pe ziar ?

Poza cu motocicleta "neagra" inainte de a pleca din tara si dupa ce a fost "completata" si patinata :

 

LE : si o poza cu cea care a ramas in tara

post-47416-0-40851400-1387563123_thumb.jpg

post-47416-0-78504700-1387563435_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu privire la motocicleta din ungaria ai dreptate se vede ca initial a fost rosie. Dar eu ma refer la ce mi-a zis domnul din Campulung al carui tata apare in poza si de la care stie ca a fost si una neagra. Nu are de ce sa minta. Probabil ca prima a fost facuta neagra si apoi s-a dat ordin sa fie facute rosii ca tot eram noi o tara rosie sau cine stie. Motocicleta ims din Ungaria arata bine chiar asa patinata , este o motocicleta cu linii frumoase. Cu privire la valoarea ei , poate 7000 e cat cere ungurul este cam mult dar pe de alta parte moto este rara ,arata bine, a reprezentat un proiect interesant.

Anul acesta la concursul de eleganta de masini si moto de epoca din Italia a castigat o motocicleta i.m.z din Rusia de curse, desi poate nu era cea mai frumoasa si cele mai bune finisaje dar s-a luat in considerare raritatea ei si faptul ca avea o poveste interesanta in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu privire la motocicleta din ungaria ai dreptate se vede ca initial a fost rosie. Dar eu ma refer la ce mi-a zis domnul din Campulung al carui tata apare in poza si de la care stie ca a fost si una neagra. Nu are de ce sa minta. Probabil ca prima a fost facuta neagra si apoi s-a dat ordin sa fie facute rosii ca tot eram noi o tara rosie sau cine stie. Motocicleta ims din Ungaria arata bine chiar asa patinata , este o motocicleta cu linii frumoase. Cu privire la valoarea ei , poate 7000 e cat cere ungurul este cam mult dar pe de alta parte moto este rara ,arata bine, a reprezentat un proiect interesant.

Anul acesta la concursul de eleganta de masini si moto de epoca din Italia a castigat o motocicleta i.m.z din Rusia de curse, desi poate nu era cea mai frumoasa si cele mai bune finisaje dar s-a luat in considerare raritatea ei si faptul ca avea o poveste interesanta in spate.

 

 

Sigur nu a fost cea mai frumoasa mobra din concurs!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu privire la motocicleta din ungaria ai dreptate se vede ca initial a fost rosie. Dar eu ma refer la ce mi-a zis domnul din Campulung al carui tata apare in poza si de la care stie ca a fost si una neagra. Nu are de ce sa minta. Probabil ca prima a fost facuta neagra si apoi s-a dat ordin sa fie facute rosii ca tot eram noi o tara rosie sau cine stie. Motocicleta ims din Ungaria arata bine chiar asa patinata , este o motocicleta cu linii frumoase. Cu privire la valoarea ei , poate 7000 e cat cere ungurul este cam mult dar pe de alta parte moto este rara ,arata bine, a reprezentat un proiect interesant.

Anul acesta la concursul de eleganta de masini si moto de epoca din Italia a castigat o motocicleta i.m.z din Rusia de curse, desi poate nu era cea mai frumoasa si cele mai bune finisaje dar s-a luat in considerare raritatea ei si faptul ca avea o poveste interesanta in spate.

 

Arata-i poza celui de la Campulung si intreaba-l daca e vorba de asta.

Pretul cerut pe motocicleta stiam ca este de 15000 E, nicidecum de 7000 E. Poate ca, vanzatorul, a inceput sa revina cu picioarele pe pamant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

O discutie despre valoarea unei motociclete fabricata in numai 13 exemplare nu e ok sa se invarta in jurul pretului, cata vreme nici unul dintre noi nu e colectionar si nici nu intentioneaza sa o cumpere iar topicul asta nu e despre o vanzare moto... Zic si eu.



Un extras dintr-o revista din 1953. Au fost facute 13 moto zece rosii si una neagra.

 

Extrem de interesant articolul din revista, multumiri pentru ca l-ai adus "in lumina", este inedit si foarte interesant!



post-67793-0-48412200-1387637154_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenit? Ai observat că valoarea licitaţiei ajunsese la 7994 euro, mai erau 9 ore până la finalizare şi erau 17 licitanţi? Cel puţin asta deduc eu din imaginea de mai sus. Aş fi fost curios cu cât s-a vândut în final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eşti sigur? Acolo scrie *aktualles gebot* care e 7994 euro şi erau 17 *gebote* (licitanţi). Pentru preţul dorit eu ştiu că se scrie *sofort kaufen*, asta în cazul în care e afişat, dar dacă nu e afişat şi la licitaţie nu se ajunge la suma cerută atunci apare un mesaj *reserve not meet* (asta e deja din engleză dar tot aşa ceva e şi pe ebay-ul german).

Oricum e clar că cineva a apreciat valoarea, pot spune -inestimabilă, a acestei bucăţi din istoria industriei româneşti.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E putin mai complicat de explicat dar da,sunt sigur.*Reserve not meet* nu mai scrie odata ce rezerva de pret a fost atinsa in prima faza,adica 7994e,pretul dorit de vanzator...dupa care,oferta a fost retractata si licitatia a continuat,terminandu-se undeva pe la 4mii.Deci,nu s-a vandut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulţumesc de explicaţii, nu ştiam acest lucru. Oricum mă bucur că această motocicletă românească a stârnit un oarecare interes, asta doar dacă vreun dobitoc nu s-a jucat pe ebay la licitaţie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
  • 1 year later...

@Dr_krl - motocicleta se află tot în Ungaria, la aceeași persoană ce se "chinuie" s-o vândă de atâția ani.

 

Am mai găsit o poză cu motocicletele IMS ( când se aflau la finalul procesului de producție ) :

post-47416-0-69816700-1452893127_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...

pentru mai multe lamuriri cei care sunt din zona argesului recomand sa vizitere Muzeul Automobilului Roman, undeva dupa Campul Lung catre PItesti, pe drumul principal. Acolo, din pacate eu nu am reusit, cautati-l pe custodele muzeului si veti afla mai multe povesti despre motocicleta IMS. Din pozele pe care eu le-am vazut expuse in muzeu se pare ca un exemplar din aceasta motocicleta se afla in Romania, este complet si din cate am dedus CHIAR FUNCTIONAL, asa ca cine este de prin zona poate da o fuga si sa ne spuna mai multe. poate chiar afla proprietarul acesteia si ne onoreaza cu ceva poze daca nu chiar filmari

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...