Sari la conținut

Sportivele De 600


paul_biker
 Share

Postări Recomandate

@SILVIU.C

Nu e chiar asa cum zici tu si sa-ti zic si de ce. In primul rand in univers-moto (testele motorrad) am vazut foarte multe motociclete care au putere mai mica la vibrochen decat cea declarata. Incepand cu 1-2 cai si chiar cu 20 de cai. Am vazut si altele care ofereau surprize placute si aveau chiar mai multi cai (exemplu MZ 1000S).

 

Dar tu trebuie sa iti pui altfel intrebarea. Daca se dau 2 motociclete ambele cu puterea declarata la vibrochen de 120 de cai dar totusi la roata una are 110 si celalalta 90 atunci care minte? Sau se reduce doar la care ar transmisia mai performanta? MI se pare absolut normal sa se masoare puterea la roata pt ca aia o folosesti nu folosesti puterea la ambreiaj, vibrochen etc. Si mi se pare criteriul cel mai bun de diferentiat 2 motoare atunci cand vrei sa faci un UPGRADE pentru MAI MULTA putere. Nu crezi?

 

Io'te aici.

Partea proasta e ca pentru a gugalii trebuie sa stii ce sa cauti.

 

ps: nu exista forum auto-moto unde sa nu se rupa pe genunchi subiectul acesta..

 

Auzi...nu te supara pe mine. Dar...de ce nu googlesti tu toate intrebarile care le-ai pus pe forumul asta? De ce mai exista forumul daca exista Google? Sau una mai tare... de ce m-ai intrebat pe mine de ce nu gugalesc si nu l-ai intrebat tot pe google? :what:

 

Acum cat ii gluma ii panarama dar multam de link. Apreciez. Cred o sa il citesc dar pot sa il iau drept litera de lege? :kiss:

Editat de paulcannibal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa cum zici tu si sa-ti zic si de ce. In primul rand in univers-moto (testele motorrad) am vazut foarte multe motociclete care au putere mai mica la vibrochen decat cea declarata. Incepand cu 1-2 cai si chiar cu 20 de cai. Am vazut si altele care ofereau surprize placute si aveau chiar mai multi cai (exemplu MZ 1000S).

 

Dar tu trebuie sa iti pui altfel intrebarea. Daca se dau 2 motociclete ambele cu puterea declarata la vibrochen de 120 de cai dar totusi la roata una are 110 si celalalta 90 atunci care minte? Sau se reduce doar la care ar transmisia mai performanta? MI se pare absolut normal sa se masoare puterea la roata pt ca aia o folosesti nu folosesti puterea la ambreiaj, vibrochen etc. Si mi se pare criteriul cel mai bun de diferentiat 2 motoare atunci cand vrei sa faci un UPGRADE pentru MAI MULTA putere. Nu crezi?

 

Vezi ca si la testele pe stand se da din start o marja de eroare(parca era + - 5%)...deci in cazul unui motor de 100cp te pot trezi ca ti-a "luat" sau ti-a "oferit" 5cp.Asta in cazul in care e un stand brici din toate punctele de vedere,acea eroare e una minima.

Si la masini se da tot puterea motorului,pt ca ala(motorul) e inima masinii.Peste tot si la utilaje si la orice se da puterea motorului.De ce nu face toata lumea o petitie ca producatorii sa nu mai dea puterea motorului,ci sa o dea pe cea la roata ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se dau 2 motociclete ambele cu puterea declarata la vibrochen de 120 de cai dar totusi la roata una are 110 si celalalta 90 atunci care minte?

niciuna.

Auzi...nu te supara pe mine. Dar...de ce nu googlesti tu toate intrebarile care le-ai pus pe forumul asta? De ce mai exista forumul daca exista Google? Sau una mai tare... de ce m-ai intrebat pe mine de ce nu gugalesc si nu l-ai intrebat tot pe google? :kiss:

Acum cat ii gluma ii panarama dar multam de link. Apreciez. Cred o sa il citesc dar pot sa il iau drept litera de lege? :kiss:

1. nu ma supar

2. nu a fost o intrebare ci o afirmatie

3. ia'o de buna ca asa este. PUTEREA conteaza la acceleratie. Puterea reprezinta abilitatea de a face un anumit lucru mecanic intr'un anumit timp. Cuplul reprezinta forta. Ia de exemplu un tractor cu 65cai dar care scoate din rapa doua masini. Crezi ca poti face acelasi lucru cu un Suzuki SV? Nu, ca nu are cuplu (forta) :what:

Reciproc, pune un tractor sa alerge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

3. ia'o de buna ca asa este. PUTEREA conteaza la acceleratie. Puterea reprezinta abilitatea de a face un anumit lucru mecanic intr'un anumit timp. Cuplul reprezinta forta. Ia de exemplu un tractor cu 65cai dar care scoate din rapa doua masini. Crezi ca poti face acelasi lucru cu un Suzuki SV? :what:

Ai perfecta dreptate! :kiss: ...dar cum la o motocicleta NU ma intereseaza sa remorchez ceva sau sa car ,deci clar NU ma prea intereseaza acest aspect si anume,cuplul :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niciuna.

 

1. nu ma supar

2. nu a fost o intrebare ci o afirmatie

3. ia'o de buna ca asa este. PUTEREA conteaza la acceleratie. Puterea reprezinta abilitatea de a face un anumit lucru mecanic intr'un anumit timp. Cuplul reprezinta forta. Ia de exemplu un tractor cu 65cai dar care scoate din rapa doua masini. Crezi ca poti face acelasi lucru cu un Suzuki SV? Nu, ca nu are cuplu (forta) :what:

Reciproc, pune un tractor sa alerge.

 

 

Yeap got it. (nu am zis eu ca a fost intrebare, am reactionat la sugestia ta subtila de a cauta pe google si te-am intrebat daca asa faci si tu in general, in loc sa pui intrebari pe forum il intrebi pe tata google?)

Ar fi tare sa vad un SV cum scoate 2 masini din rapa :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai baieti, din totdeauna ceea ce au declarat pe hartie constructorii nu a coincis cu realitatea.

DE CE? ptr ca numerele mari ..ajuta la vanzari ..vai ..zx10 2008 are 190cai ..sau mai stiu eu ..si prostul o cumparaaaaa crezand ca tot ce zboara se mananca.

Apoi vine nenea preparatorul ..care dupa ani de preparat motoare ..are cat de cat idee de ceea ce face acolo, si o pune pe bancul de proba: cum ?? are doar 167 cai la roata? ala declara 190..ceva nu e bine ..

 

Oameni buni, wake up. E asa de cand e lumea. De ce?? din motive comerciale, ca sa faca vanzari.

 

In final calutii, aia care fac diferenta stau in pulsul drept, nu uitati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Am sa dau un exemplu concret,e drept ca e vorba de o masina ,si cine se pricepe poate trage o concluzie si pentru nepriceputi.

Posed o Dacie papuc diesel de doi litri si 60 cp.Acum un an cind nu avea decit 15000 km deci noua,am fost la tirg la Vitan la stand sa-i fac o diagnosticare.Au luat masina ,au pus-o cu rotile pa niste calandri dupa care au ancorat-o puternic cu niste chingi.Si au luat-o la omorit.Dupa jumatate de ora au iesit si rezultatele.Toate datele tehnice rezultate din test erau peste cele date de fabricant in cartea tehnica.La putere a iesit cu 2,5 cai mai mult.De aici trag aceeasi concluzie cu Silviu ca totusi marii producatori nu-si permit sa minta in ce priveste performantele produselor lor,indiferent ca-s masini,camioane sau motociclete.Asta una la mina.

Doi la mina ,personal trag concluzia din povestea de mai sus ca la testul cu pricina a fost masurata puterea la roata.Nu o luati decit ca o parere pur personala a unui nespecialist si nedocumentat. :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe ORICE Dyno se masoara puterea la roata, insa se poate corija cu anumite constante si sa iti arate aproximativ puterea motorului la arborele cotit.

A, iar motoarele "Reno" au scos intotdeauna cat a zis fabricantu, motoarele sunt excelente. Pacat ca restul masinii nu se ridica la nivelul motoarelor, dar asta e dictat si de pretul accesibil vs. dotari. Scuze de OT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intereseaza-te ce cuplu infim ,dar si ce putere IMENSA au motoarele de F1 si apoi gandeste-te si ce acceleratii ofera o masina de F1(intradevar la turatii f mari,dar asta conteaza prea putin in raport cu destinatia pt care au fost create) si daca acolo conteaza cuplul sau puterea :what:

 

Eu nu am zis ca, cuplul e mai rapid sau performant, daca vrei, decat power-ul. Am zis ca e mai fun, cel putin pentru mine. Pe mine ma lasa complet rece formula 1 care obtine putere maxima la 19 mii de ture si la care turometru incepe la 14 mii. Io nu ma dau cu motoru pe circuit ci pe strada si imi place ca in a 5 a daca bag mana in gaz sa depasesc fulminant, nu sa dau 2 inferioare ca sa ia mai mult curent polizoru.

Personal cred ca e mult mai fun o tura pe sosea cu un WRC de 300 de cai si peste 400 Nm la 4 mii de ture decat cu un F1 pe pista de 20 m latime.

 

PS: am mai zis si daca nu am zis repet...

producatorii mint de ingheata apele, mai ales la produse din categoria plasticate RR, ca acolo se da batalia pt putere si prestigiu. Sa ne amintim cat de patetici au fost Yamaha in 2006 cu rindeaua lor elecrica R6 cand s-au laudat ca polizoru lor are cele mai inalte ture din istoria motoretelor de strada si jurnalistii au constatat ca turometrul minte poporul cu + 1300 de ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZX6R:

- liquid cooled, DOHC, 16-valve, 636cc, four-cylinder engine with claimed 125 HP (figures from 2004 model, with Ram Air effect)

 

RAM Air e partea cheie din specificatii...

Pe Dyno n-ajunge la 125 cp caci nu e viteza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu ramair se obtin mai putini cai decat afirma constructorii..ca de obicei ..uite diferenta cu si fara airbox in presiune la 200km/h.

dupa cum reiese airbox'ul in presiune da ceva caluti doar la viteze destul de mari ..180km/h in sus

post-6062-1202458709_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...