Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Nu stie chiar nimeni daca rotile de DR650 RSE se potrivesc pe DR650 SE 1996-2000

ma sincer nu stiu dar e f posibil sa potriveasca

dara daca iti potrivesc sau nu imi dai mie discul fata? :bigstar:

chiar nu stie nimeni un disc fata pt 650 rse model 91

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Habar nu am daca se potrivesc alea fatza. La spate stiu ca merg.

Trebuie masurat: 1.diametrul axului sa fie la fel si 2.prinderile de disc. Ca discurile clar sunt diferite (300 mm RSE si 280 mm SE).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mai achimbt cineva lantul e la arborii de echilibrare?

 

sfaturi?

 

recomandari?

 

Cauta pe la jumatea posturilor ca am descris eu ce si cum. Ideea e sa il pui la semne. Ca altfel va vibra intr-un mod neplacut :crack:

Unii l-au scos de tot pentru ca - belive it or not - il schimbi si nu se mai aude zdranganit vreo luna doua apoi incepe iar usor usor sa se auda :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe la jumatea posturilor ca am descris eu ce si cum. Ideea e sa il pui la semne. Ca altfel va vibra intr-un mod neplacut :crack:

Unii l-au scos de tot pentru ca - belive it or not - il schimbi si nu se mai aude zdranganit vreo luna doua apoi incepe iar usor usor sa se auda :angryfire:

...pai scot doar lantul si mecanismul ramane acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un final, desi cei de la meteo nu imi dadeau prea mari sperante cu vremea de sambata, am reusit sa dau jos motorul de pe cadru si sa desfac partial motorasul pentru un "transplant" de distributie. La operatie au asistat doctorul "Je" si doctorul specialist "Odo", unchiul meu. Asta toamna la o verificare banala de lant distributie am avut probleme cu un surub rupt in chiloasa, motiv pentru care, din lipsa spatiului de lucru datorat cadrului, am fost obligat sa scot cu totul motorul si sa il asez pe burdura din fata casei.

 

Operatia a decurs frumos, usor, dar a mancat timp. Spre norocul meu, pinionul de sus si jos,lant distributie, nu au suferit deformatii, uzurii. Am comparat vechiul lant cu noul lant si am observat o alungire a primul de pana la 6mm. Urias !!!!

 

Am reusit intr-un final reglajul distributiei, care dupa parerea mea este mult usurata de semnele facute de japonez. M-am inclinat in fata lor, cand la inceput, dupa indepartarea capacului de la ambreiaj si inlaturarea acestuia, am ajuns la pinionul in spatele caruia se ascundea lantul de distributie. Nu stiam in care parte se desface. Am luat tuburara de 30, l-am sters cu carpa si Doamne ... ce sa vezi: A scris frumos japonezul pe pinion directia de desfacere marcat prin litera "L" -left. Asa ceva nu cred ca ai sa vezi la romani. Pinionul iese usor, la fel si cel din spatele lui pe care ruleaza lantul, ambele fiind blocate de doua "pene" ce se aseaza frumos pe canalul axului.

 

Desi nu ma incomoda foarte tare nu am reusit sa scot patina aia din stanga. Am incercat pe sus, pe jos, nimic. Ramanea blocata intr-un punct si imi presa lantul. De precizat si semnul ala de pe volanta langa litera T | ce normal ar trebui sa fie centrat pe gaura din capacul din stanga al motorului si cele 2 liniute de sus de pe axul cu came care trebuiesc aliniate ( sa fie paralele) cu marginea chiuloasei.

 

Dupa terminarea operatiei de transplant, a trebuit sa inchidem pacientul, prin urmarea toate capacele au fost degresate si unse cu silicon negru, lasate la uscat cam 30min, dupa care au fost montate.

 

Din pacate ca orice motor are si partile lui subrede. Filetele din chiuloasa de sase cedeaza foarte usor. A trebuit sa majorez la 8 si sa ii fac prezon 8 in chiuloasa si 6 in rest. Am conectat dupa operatie pacientul cu o perfuzie de 2 L ulei nou mineral si un filtru de ulei in "nas"

 

Am reusit aseara la 9 sa terminam lucrarea si sa facem cate o tura prin cartier, in salopete, murdari si morti de foame. :))

Rezultatul a fost cel asteptat. Probabil saptamana viitoare cand imi voi aduce motorul acasa voi suspenda roata spate sa ii fac intretinea si la lant, dupa care sper sa ma pot bucura sezonul acesta de ea.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pai scot doar lantul si mecanismul ramane acolo?

 

Arborii ii lasi acolo. Pe aia n-ai cum sa-i scoti decat daca dai motorul "pe din doo". Or sa stea cuminti la locurile lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut dupa atata timp revin inapoi la enduro de dr-ist cu vechea mobra si cu cateva modificari motor de 600 cu piston si segmenti de 650 motoru un pic mai comprimat chiuloasa slaifuita si ceva ture mai multe, evacuare sub sa,mai trebuie sa il vopsesc la sf lunii!

post-34197-0-38889400-1335708516_thumb.jpg

post-34197-0-30970100-1335708562_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

 

Revin cu un feedback dupa reconditionarea DR 800S Big 97 care l-am cumparat anul trecut, la care a picat distributia, prin urmare si multe altele, supape, lanturi etc.

 

Dupa o reconditionare totala a motorului, toate piesele noi cumparate de la ELF, daca stau sa le enumar sunt multe dar ca sa va faceti o idee cum s-a ajuns la starea actuala o sa incerc sa fiu cat mai exact:

1) simering supapa

2) roata dintata distributie

3) lant distributie

4) patina distributie

5) patina distributie

6) lant balansoar

7) roata dintata balansoar

8) roata dintata balansoar

9) ansamblu roata dintata+rulment intinzator balansoar

10)supapa evacuare x2

11)supapa admisie x2

12)garnitura chiulasa

13)garnitura cilindru

14)intinzator lant distributie(parca era si asta pe undeva)

 

Astea tin numai de motor. Dupa un drum de 400km, mecanicul a constatat un consum doar de 100ml, dupa cum va spuneam consumul ultima data la 500 km cu motorul in starea de cumparare a fost de 2.5l. De aici reiese un consum dat ca cel de producator, respectiv 500ml la 2000km, sper ca asa va fi.

Momentan merg cu ulei 10w40, dar acesta se va schimba intr-un 15w50 motul.

 

Alte schimbari aduse la motor sunt frana fata total reconditionata toate piesele noi, disc frana fata, cu toate ca este nou placute aproape noi aceasta tot calca tarziu, franarea facandu-se bine dar doar la capat trasa maneta, ma batea gandul sa schimb si furtunul actual de frana cu unul sport, dar daca tot nu merge poate schimb si pompa cu una sport sa vad cum si ce.

Un kit nou de lant de la regina.

 

Toate bune si frumoase pana in momentul de fata, daca se poate si aveti timp va rog faceti o recomandare pentru cauciucuri duale 80% asfalt 20% softoff. Ma intereseaza o aderenta cat mai buna pe asfalt si curbe si ptr zile ploioase in acelasi timp.

 

Tin sa cred ca conteaza foarte mult daca toate piesele sunt schimbate corect si cand trebuie, eu am riscat mult pastrand o distributie care o stiam cu probleme chiar daca cel care mi-a vandut motorul si pe aceasta cale tin sa ii multumesc enorm, m-a anuntat ca aceasta e posibil sa fie cu probleme si ca ar trebui schimbata.

 

Momentan motorul merge perfect, mi-a readus zambetul pe buze, dupa o iarna de ganduri si investitii.

 

 

Sper sa va ganditi inainte sa schimbati doar 1 singur lant sau o singura patina inainte, daca vreti sa faceti un lucru cum trebuie incercati sa verificati totul inainte si sa le schimbati pe toate treptat, asta o spun pentru siguranta voastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesele pe care le-ai enumerat trebuie sa coste in cap si coada 1122 de euro daca sunt piese originale , daca sunt AFM se numesc Carpeala sincer la motor cu racire pe aer pana la 25 000 km se baga 10w40 cand este noua dupa 25 000 km se baga 20w50 pt o mai buna ungere si motul pt dr este crima curata succes la ''reconditionare''!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesele pe care le-ai enumerat trebuie sa coste in cap si coada 1122 de euro daca sunt piese originale , daca sunt AFM se numesc Carpeala sincer la motor cu racire pe aer pana la 25 000 km se baga 10w40 cand este noua dupa 25 000 km se baga 20w50 pt o mai buna ungere si motul pt dr este crima curata succes la ''reconditionare''!

 

toate piesele sunt luate de la elf workshop originale suzuki si mai sunt alte piese in valoare de 500 de euro bagate in motor, nu numai in blocul motor.

 

din cate stiu motorul are racire pe aer cu ulei in radiator. motorul are momentan aproape 44.000 km am bagat 10w 40 pana se face la 2000 de km reglarea finala a supapelor, mai am de facut inca 1100 km.

 

eu unu am considerat ca mai bine le cumpar originale decat sa carpesc ceva si sa-mi bat joc de sanatatea mea.

 

uleiul care il voi baga cred ca va fi un 15w 50 dupa ce reglez supapele, cred ca va fi motorex.

 

momentan e ulei castrol in el bagat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex ii ok care sunt uleiu-riile de proasta calitate sunt repsol castrol aral s.a. ulei care ii ok pt dr este valvoline (patineaza un pic ambreaj-ul de la el), motorex si elf , ok daca spui ca is OEM ii ok sa nu fie AFM iti urez calatorii placute fara stres SM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 mineral Valvoline. 6 ani am acum de cand il folosesc si vreau sa spun ca e super de bun. Il schimb la 4500 km ca vorba aia, o tin pentru mine.

Nu fac enduro had cu ea, mai mult touring si putin offroad (drumuri pietruite, gaurite, imasuri, dealuri). Curios e ca nu prea imi papa ulei asa cum aud pe la unii si nu am nici urma de fum. Zilnic o folosesc sa ma deplasez la serviciu si peste tot unde am treaba. E mijlocul meu de transport cel mai la indemana si cel mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarat, recomand si eu valvoline; il folosesc de 2 ani, imi papa cate ceva la vreo 500-1000km dar nu excesiv,in schimb texaco nu va recomand sa bagati in DR decat in caz de urgenta, ca merge ca naiba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex ii ok care sunt uleiu-riile de proasta calitate sunt repsol castrol aral s.a. ulei care ii ok pt dr este valvoline (patineaza un pic ambreaj-ul de la el), motorex si elf , ok daca spui ca is OEM ii ok sa nu fie AFM iti urez calatorii placute fara stres SM

 

sincer se vede diferenta enorma la consumul de ulei de la 2.5 l la 500 in starea cum era cand am cumparat-o fata de acum cand am cumparat toate piesele OEM de la elf originale suzuki facturi tot, am ajuns la consum de 100 ml la 400km ceea ce mi se pare foarte putin.

singurul lucru pe care nu l-am schimbat inca este pistonul care era inca ok, nu pot avea totul nou pe ea dar am incercat sa schimb tot ce se poate ca sa o fac sa mearga cat mai bine.

 

nu ma dau offroad cu ea deloc, o folosesc la drumuri lungi si in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 mineral Valvoline. 6 ani am acum de cand il folosesc si vreau sa spun ca e super de bun. Il schimb la 4500 km ca vorba aia, o tin pentru mine.

Nu fac enduro had cu ea, mai mult touring si putin offroad (drumuri pietruite, gaurite, imasuri, dealuri). Curios e ca nu prea imi papa ulei asa cum aud pe la unii si nu am nici urma de fum. Zilnic o folosesc sa ma deplasez la serviciu si peste tot unde am treaba. E mijlocul meu de transport cel mai la indemana si cel mai ieftin.

 

 

 

De acord cu tine si eu la fel folosesc! Dar 20w50 si nu consuma !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu simti pedala de pornire tare in diminetile reci ? Am folosit si eu in trecut ulei 20w50 in verile toride, dar mi se parea o vesnicie pana se incalzeaa si puteam pleca cu ea dimineata catre munca.

 

Stie cineva daca imi trebuie cheie speciala pentru telescoapele fata ? Cam cat ulei hidraulic intra pe amortizor ? Anul trecut am reconditionat amortizorul spate si sunt super de multumit , am deja 5000km cu el si lucreaza bine, nu lacrimeaza. Amortizoarele fata am senzatia ca imi bat cand dau de un damb mai mare. In amortizorul spate uleiul hidraulic nu mai avea nici o proprietate, era terminat si-a facut stagiul. Ma gandesc ca si asta de pe fata trebuie sa aiba aceeasi soarta.

 

Am sansa sa il elimin fara a mai demonta din suporti? Parca n-am vazut dop de golire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu simti pedala de pornire tare in diminetile reci ? Am folosit si eu in trecut ulei 20w50 in verile toride, dar mi se parea o vesnicie pana se incalzeaa si puteam pleca cu ea dimineata catre munca.

 

Stie cineva daca imi trebuie cheie speciala pentru telescoapele fata ? Cam cat ulei hidraulic intra pe amortizor ? Anul trecut am reconditionat amortizorul spate si sunt super de multumit , am deja 5000km cu el si lucreaza bine, nu lacrimeaza. Amortizoarele fata am senzatia ca imi bat cand dau de un damb mai mare. In amortizorul spate uleiul hidraulic nu mai avea nici o proprietate, era terminat si-a facut stagiul. Ma gandesc ca si asta de pe fata trebuie sa aiba aceeasi soarta.

 

Am sansa sa il elimin fara a mai demonta din suporti? Parca n-am vazut dop de golire.

 

Nu merge facuta servisarea fara sa le dai jos....

 

Ia in calcul sa schimbi si simeringurile (de ulei...) daca tot desfaci.

 

Cat despre ulei probabil un 10W s-ar comporta bine (atentie nu este hidraulic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fork Oil de la magazinele moto. Probabil tot un fel de ulei hidraulic este dar, avand in vedere ca nu schimbi in fiecare zi uleiul din telescoape, merita sa pui ceva specializat, ca nu e foarte scump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes:

Fork Oil de la magazinele moto. Probabil tot un fel de ulei hidraulic este dar, avand in vedere ca nu schimbi in fiecare zi uleiul din telescoape, merita sa pui ceva specializat, ca nu e foarte scump.

 

Este 99% similar cu uleiul de motor (monograd).

 

Pe aceiasi vascozitate diferenta fata de cel de motor este facut de aditivi (contra spumarii, etc.)

 

Acum ani buni... incepator fiind... am pus ulei hidraulic in fuca enduro-ul de atunci si l-am facut su suspensie de tractor.... :rolleyes:

 

Caracteristica principala a unui ulei hidraulic este ca nu este "comprimabil" (daca pot sa ii zic asa) plus ca este mult mai vascos (curge mai greu).

 

In fine, daca optezi pentru o solutie de magazin este OK. Ai suficient de multe optiuni de uleiuri de furca incat poti deschide fara probleme un topic.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am servisat de curand furca la DR650 ul meu. AM pus 10w ulei de furci Repsol cca 30 lei L si am schimbat si semeringurile, alti 30 lei. Pentru a desface toate maruntaiele din tuburi ai nevoie de un suzuki tool, care insa poate fi improvizat lejer cu un surub si cateva piulite...cauta in spate pe forum (pagina 230) ca ai sa gasesti poze puse de mine!

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

 

Super de utila informatia de la pag 230.

 

Cred ca cel mai simplu pentru mine, sudez piulita direct de o tija si ii fac T la capat. Sa inteleg ca altfel nu am nici o sansa sa le desfac. Cand desfac din interiorul lor cred ca pot tine contra cu un imbus pe exterior in capul telescopului.. Am studiat putin hartoagele despre model si spun ca merge 536ml per brat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...